ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Alkuperäinen kirjoittaja amalia07:
laskettu aika tuli ja meni ja mitään senlaisia merkkejä ei ole ilmassa, että lähiaikoina synnytettäisiin. :headwall:

Nyt tuli yhtäkkiä kauhea pelko, jos vauva onki isokokoinen...kaikki jaksaa aina kysyä, että ootko nyt ihan varma, että sieltä tulee yksi.. Ärsyttää!! :kieh:

Jos rupeaisi siivoomaan ja menisi kauppaan, että saisi ittensä liikkeelle!

Iloista ja aurinkoista päivää kaikille!! =)
tuo on kyllä niin totta, ootko nyt ihan varma et sielt ei kahta oo tulossa, ooh onpas iso maha.. joko se syntyy... arghhhhh

:headwall:
 
Täällä minä vielä

En valitettavasti ole päässyt vielä nyytin hakuun, mutta oireet on sellaiset yötä päivää ettei se hetki voi olla kovin kaukana... Viimeisin "oire": Luulen, että mulla tihkuttaa/lorahtelee lapsivettä housuihin :eek: mut mistä sitä voi olla varma? Parin päivän ajan olen asiaa epäillyt, kun vähän väliä on pikkuhousut märkänä, eikä näy jälkiä valkovuodosta, onkohan se vaarallista jos vedet alkaa menemään tälleen lorahtelemalla?

Öykä & Junnu 39+3

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! Toivottavasti saadaan kohta kaikki muutkin liittyä seuraan vauvaisaan :D :heart:

Olisi ehkä kivempi, että vauvaosioon perustetaan keskustelut vasta sitten kun kaikki alkaa olla vauvautuneita, mielestäni on niin kiva porukka meillä täällä ja itse ainakin nautin lukea täällä vauvan jo saaneiden "vointiviestejä" :)

Olipa muuten kiva huomata, että uutisiani jo kaivattiin... ;)

Hyvät päivänjatkot kaikille, jospa nämä helteet antaisi lisäpotkua tuonne synnärille lähtöön???
 
...peesaan niitä, jotka toivovat, että vauvaosio laitetaan sitten kun nyytit ovat kainalossa. Mukavampi ettei kenenkään loppukuulaisen tarvitse yksikseen puhella tai siirtyä juttelemaan Syyskuisiin, vaikka tietysti heilläkin on kiva porukka, mutta sitten vieras kuiten.
 
Käyppä tarkistamassa siellä synnärillä että onko se lapsivettä. siinä on melko iso riski saada vauvalla joku tulehdus!!

tarkennan vielä että jos siellä kalvoissa on jossakin reikä niin sitä kautta ne pöpöt pääsee sinne vauvalle!
 
Öykä: Mulla tuli aamulla myös kaksi kertaa sängyssä maatessa sellanen lorahdus ja kun nousin ylös ja menin vessaan niin ei sieltäsen enempää tullut että ois lattialle lorahtanut..oli aika kirkasta kylläkin vähän ehkä limamaista..normaali lapsiveden määrä on 0,8-1 litraa ja sitä tulee kokoajan lisää jopa synnytyksen aikana eli monestihan kun lapsivedet menee eikä supparit ala heti niin synnäriltä annetaan ohjeeksi odotella että supistukset alkaa ennenkuin menee sinne. Mutta ehkä on parempi kuitenkin soittaa vaikka neuvolaan ja kysyä josko siellä vois käydä testaamassa onko lapsivettä..äitipolikäynnit kuitenkin maksaa..
 
Kaverillani kävi juuri näin että luuli sitä vain runsaaksi valkovuodoksi, kun ei edes tuntenut lorahduksia, mutta pikkuhousunsuoja oli vain muutaman kerran päivässä aivan märkä..kävi sitten tarkistamassa tilanteen synnärillä kun neuvolasta käskivät, ja heti alettiin sitä käynnistelemään ja joutui antibiotti-tippaan kun tätä lorahtelua oli ollut jo reilun vuorokauden. onneksi kuitenkaan vauvalle ei sitten tullut mitää! :)
Siinä kalvossa voi olla jossakin ylhäällä ihan pieni reikä, tai sitten se voi olla vaan vähän 'rispaantunut' kohdasta johon vauva on potkinut, ja siitä sitä pääsee vain vähän kerrallaa karkuun.

Mulla on itsellä täällä kotona sitä ph-nauhaa, jolla voin tarkistaa onko lapsivettä jos alkaa epäilyttämään;) eipähän tarvi päivä tolkulla miettiä! :D
Mulla on se streptokokki bakteeri niin ei kestä jäähä arvailemaan onko lapsivettä vai ei, ettei vauva saa sitä tartuntaa!
 
No niin, se on sitten se neljäkymppiä mittarissa meikäläiselläkin! Uutta masukuvaa päivittelin sen kunniaksi tuonne profiiliin...

Mulla on samat pelot kun sulla, JoannaH: että synnytys joudutaan käynnistämään ja että se voi olla sitten luonnollisesti käynnistynyttä synnytystä kivuliaampi... :x . Mutta ei kai tässä siltikään auta muuta kuin elellä ja olella ihan rauhassa vaan, tulee pieni sitten kun niin tahtoo :heart: ! Ollaan me miehen kanssa yritetty tälle jutella että äiskä ja iskä jo kovasti odottaa että syntyisi jo tämä :saint: .

Toinen juttu mikä minua myö mietityttää on tuo pitkä matka synnärille. Tai itse asiassa se ei pelota etteikö ehdittäisi (kun luulen että tämä ei mitenkään salamana VOI syntyä) vaan pikemminkin se että jos lähdetään liian aikaisin ja sitten joudutaan molemmat tai ainakin mies ajelemaan vielä takaisin kotiin ja kertyy tuota ajelemista. Meillä matkaa siis KYSiin sellaiset 120km. Paljonkos teillä muilla on synnärille matkaa?

Iltapäivällä on taas neuvola, joten palailen varmaan kertomaan sitten kuulumisia sieltä =) .


inom ja Onnimanni 40+1
 
Ja taas yllätyin :eek: ....Sf mitta oli kasvnut 31-->33 ja paino tullut 1.100g lisää |O Mutta hyvä uutinen oli se ainakin että vauvan pää on lähtö kuopissa!!! Ei meinannut antaa uutta aikaa minulle aika vastahakoinen oli siitä asiasta!!!? Jotenkin en tykkää siitä naisesta yhtään :kieh:
Nyt vaan odotellaan ja odotellaan!!!

JoannaH Ajattele mikä tunne se huomenna on kun noin pitkän ajan jälkeen saat vihdoin sen oman rakkaan vauvan syliin :heart:

Öykällä Taitaa myös lähtö olla jo lähellä :)

Nyt hoitamaan työ asioita :wave:

Bebes & Muru 37+5 :heart:

Ai niin ja meiltä on synnärille n. 50km matka puolisen tuntia tästä ajaa!!! Mutta silti tuo matka jännittää :x
 
Rannalla oltiin muutama tunti. Poika tykkäsi lotrata rantavedessä ja minun turvonneille jaloilleni teki viileässä merivedessä kahlailu myös todella hyvää.

Meiltä ei ole synnärille kuin 10 km ja siitäkin suurin osa moottoritietä, eli 10 minuutissa sinne päästään. Enemmän minua jännittää se että saadaanhan varmasti esikoiselle hoitaja, kun lähtö tulee, ettei yksin tarvitsisi synnyttää. Minusta oli viimeksi ihana kun mies oli mukana ja on kyllä innolla tulossa nytkin.
 
Moi!

Nyt vähän kuokin tänne, vaikka elokuulainen olenkin niin eipä ole tänne tullut kirjoiteltua. Lukenut olen juttujanne sitäkin enemmän.

Lapsiveden lorahtelusta olisin minäkin kysellyt.

Liivialla oli jotain tietoa ph:n mittaamisesta.
Mulla on itsellä täällä kotona sitä ph-nauhaa, jolla voin tarkistaa onko lapsivettä jos alkaa epäilyttämään eipähän tarvi päivä tolkulla miettiä!
Mulla on se streptokokki bakteeri niin ei kestä jäähä arvailemaan onko lapsivettä vai ei, ettei vauva saa sitä tartuntaa


Mulla on kotona noita tikkuja. Mikä on lapsiveden ph? Kiitos jos joku kiltti vastaisi...

Hellepäivän (tuskaisaa) jatkoa!

Lena 38+0
 
Sairaalasta ilmoittelen, että lunastin nyyttini perjantaina 3.8. viikot 39+3. Ihanaisen topakan poitsun mitat 4150g ja 53cm. Synnytyksen jälkeen mutkia matkassa, äidillä, niistä kertoilen sitten myöhemmin teille lisää, nyt kuitenkin voiton puolella.

Hipsu ja Nöpsö 2,5 vrk
 
Paljon en sitten rekisteröitymisen jälkeen ennättänyt kirjoitella, kun minulla todettiin näin viimemetreillä hepatoosi. Kutina on epätyypillisissä paikoissa kuten säärissä, reisissä ja selässä. Ei meinannut neuvolassa laittaa labrakokeisiin, kun ei kutissut maha, kädet tai jalkapohjat. Mä sitten vaadin, että nyt on päästävä kokeisiin.

Labrat otettiin ja hepatoosiahan se oli. Siitä sitten äippäpolille ja sitä kautta osastolle ja käynnistykseen. Olen ollut käynnistyksessä perjantaista lähtien, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Tulee vain sen verran kipeitä suppareita, etten saa juurikaan nukutuksi. Univaje onkin mieltäylentävä lähtökohta synnytykseen, kun se vihdoin suvaitsee alkaa.

Kyllähän tässä on koko ajan huoli vauvan voinnista päällä. Kohtukuoleman riski nimittäin kasvaa lasketunajan lähestyessä. Viikkoja on nyt koossa 39 ja 2.

Kaikille siis vinkiksi tulevia raskauksia varten, että KAIKKI KUTINA joka ei johdu ihon kuivuudesta näpyista tms. kannattaa ottaa vakavasti. Vaikka kutina olisi epätavallisessa paikassakin.

Kannattaa myös vähän tiedustella, onko suvun naisilla ollut hepatoosia, koska hepatoosilla on tapana kulkea suvuittain.

Toivottavasti voisin jo huomenna kertoa ilouutista terveen lapsen syntymisestä.

Hyviä supistuksia kaikille!
 
bebes: Täällä ollaan! :wave: Tahtoo vain olla sen verran huono olo, etten ole jaksanut koneella olla! Hetkittäin olo ok, sitten taas.. Viime yö meni lähes kokonaan valvoessa. Heräsin puolilta öin, kun olin vajaa 2h nukkunut ja valvoin yli kuuteen. Sitten torkahdin vajaaksi tunniksi. Kohta taas neuvolaan, jossa seuraillaan ettei kehity raskausmyrkytys.

Tuhannesti onnea nyytin saaneille!!! :flower: :flower: :flower:
 
zamppa
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!

Soippa, täällä edelleen yhtenä kappaleena :| . Supistuksia nyt ollut lauantai-illasta lähtien enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Aamulla heräsinkin supistukseen ja sen jälkeen muutama.

Neuvolassa käytiin pari tuntia sitten ja sanoi että viikkojen tässä vaiheessa kuulemma voi herkästi soittaa jorviin ja kysyä lähteäkö näytille vai ei. Mutta vauva on laskeutunut ja kiinnittunut ja sf-mittakin oli pienentynyt 2cmllä... hoitajan mukaan kuulemma aivan milloin vaan. Nyt sitten jännitellään ja laskeskellaan välejä. Mieskin kun äsken lähti töihin niin ei ihan heti viitsis soittaa takaisin kotiin.
Muuten neuvolassa kaikki kunnossa paitsi paino oli pudonnut lisää melkein puoli kiloa viikossa. Alkoi olemaan vähän huolissaan että syönkö mä mutta ei nyt mitenkään hälyyttävää. Täytyy vaan katsoa että tulee tarpeeksi syötyä ja juotua, ettei pääse oma hoitaja ensi viikolla sanomaan laskusta.
(siis mikäli ensi kerta vielä tulee)

Juu ja meiltä on matkaa noin 10 min sairaalaan, onneksi ei sen pidempi matka.

zamppa 38+5
 
Iik mikä ihana ilma! Eihän tämmöisellä kelillä edes raskisi lähteä synnyttämään. Oon lukenu kirjaa tuolla terassilla ja oon ihan ruskettunut! Rusketun tosi nopeasti. Monta päivää ollu sadetta ja harmaata, nyt lopultakin ihana aurinkoinen ilma!

Huomasin että huomenna on Lahjan nimipäivä.. heti herkistyin että saadaankohan me se meidän kauan odotettu Lahja huomenna.... *sniif*

Taas oli tullu jollekkin vauva! Hipsu07, onnea!! :flower:
 

Yhteistyössä