ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Huomenta! Täällä supisteli taas kivasti puoleen yöhön ja sitten lopahti. Eilen oli illalla taukoa menkkajomotuksessa mutta tuntuu olevan palannut kuvioihin..Mä niin jo haluaisin synnyttämään...
rv40+1...en ois uskonut kaikkien oireiden perusteella että yli lasketun mennään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Täällä ei edelleenkään merkkejä synnytyksestä :( Mun mielestä olis kans kivempi jos tekis sen elovauvat 2007 vasta kun on nyytit kainalossa. Loppukuusta/syyskuussa synnyttävillä nimittäin saattais olla aika hiljaista täällä ja onhan se mukavaa ajanvietettä täällä käydä lukemassa juttuja :)

39+4
Joo aika yksinäistä tuli mullekkin heinämassuissa... :whistle: Siksihän mie tänne köllähin ku täällä on enemmän juttua.
mut sitten heinänyytit kutsuivat minut sinne vauvapuolelle kirjoittelemaan kuulumisia, toimii se niinkin. Nyt oon sitte täällä ja siellä vauvapuolella. :ashamed:

JoannaH 42 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
JoannaH: Loppuiko supistelut eilen? No kahden päivän päästä pääset sinne kontrolliin niin sano että nyt haluat vauvan ulos...luulisi ettei sua poiskaan ajeta. :)
Joo ne loppui.. mies jo kerkisi isälleen illalla puhelimessa sanoa että näytöstää että tänään tulee lähtö, mut sitte istahettiin elokuvaa katsomaan niin ne loppui. Yö meni normaalisti ja aamulla heräsin vauvan potkuihin. Pitää tänään käyä tuolla kävelemässä, eilen se jäi ku en kehannu vesisateeseen lähteä, vaikka eihän tuota sokerista ollakkaan.
 
Voi herra jee....kävin kurkkimassa tuolla Heinämassuissa ja joku jolle oli kolmessa eri ultrassa sanottu tytöksi niin synnyttikin pojan..ja mä oon ostanut kaapit täyteen valkoista ja punaista...iiks..onhan se poikakin tervetullut menee vaan vaatekaappi uusiksi.. :LOL:
 
villikissa
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Yö tuli vietettyä synnärillä. Illalla saunan(!) jälkeen rupesi supistamaan heti 5 min välein ja kipeesti. Pari tuntia kuuntelin kotona ja sitten mentiin. Salissa supistukset tuli 3 min välein kipeesti, MUTTA SITTEN kolmen aikaan loppuivat. Sen jälkeen ei mitään :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: .
Oon nyt 4 cm auki ja tulee sellaista veristä vuotoa. Laittoivat kotiin vauhtia ottamaan. Mitään eivät antaneet, että olisi jatkunut synnytys, kun on vielä niin vähän viikkoja (40+3).HIEMAN NYT OTTAA PÄÄHÄN!!!! Olin jo varma, että nyt tulee. Turhaa tuli valvottua yö |O

villikissa (40+3) :headwall:
 
Huomenet kaikille!

aamulla herätty yhteen napakkaan kipeään supistukseen :LOL: Onhan sekin jo kotiinpäin...viikot nyt 40+4,miten tää voikin olla näin tuskasta lopussa tää odotus??Illalla masussa pyörittiin ja potkittiin niin ettei mitään kiireitä ole pois tulla!

Uusi ketju elovauvoille kuulostaa hyvälle,olen myös sitä mieltä että jos vielä odoteltais että useampi meistä olisi saanut vauvan kotiin.Pakkaan föönin mukaan varmuuden varalta kassiin jos vaikka ei oliskaan täällä meillä sellaisia ylellisyyksiä sairaalahuoneissa.

Synnyttäminen on alkunut pyöriä tiuhaan mielessä,esikoisen synnytys kesti vuorokauden joten hiukan jännittää kuinka nyt käy.Toisaalta odotan sitä jo kuin kuuta nousevaa että pääsisin tästä tukalasta olosta, toisaalta hitusen pelottaakin.

Huomasin eilen illalla että kaikki muut hankinnat on tehty,hoitolaukku vain uupuu...täytyy lähteä vielä ostoksille.Onko kukaan käyttänyt vastasyntyneellä nukin koliikkituttipulloja?Onko perus M-koon tuttiosa liian iso,pitäisikö ostaa vielä S-kokoa?Minulla ei tullut tyttärellekään maitoa kuin osittain kolme ekaa kuukautta,joten olen jo varautunut näin..on geeneissä maitoa ei vain tule,harmi.

Huhu,hellettä,hetkeksi ulos ja sitten ruuan laittoon,supistuksia odotellessa...

hauskaa päivää kaikille ja villikissa peukut pystyssä että pääset tositoimiin päivän aikana!
 
Onnea kaikille jakautuneille =) :flower:

Täällä ollaan vielä ihan koossa.
Huomenna on laskettuaika ja neuvola klo.9.00. Olo on oikein hyvä ja äiti (joka on meillä käymässä) niin eilen ihmetteli ihan ääneen et miten jaksan ihan koko ajan touhuta jotain, siivosin, leivoin, tein ruokaa ja välipalaa, illaksi salaatin, siivosin takapihan ja samalla koko ajan hoidin esikoisen (1v1kk).
Mulla ei masu olo vielä yhtään tiellä eikä supistele tai ole mitään tuntemuksia että vauva syntyisi lähiaikoina, saa nähdä kuinka pitkään yli lasketun ajan vauva viihtyy yksiössään. Mies on vahvasti sitä mieltä että lähtö tulee ens to-pe välisenä yönä ja se voi ollakkin aika lähellä totuutta koska tää vauvahan on ultran mukaan nuorempi kuin mitä on laskettuaika.
Ihanaa on vielä se että saa nukkua yön hyvin=) sitten kun vauva syntyy ei voi ikinä tietää että koska seuraavan kerran saa nukkua koko yön heräämättä.

ihanaa kun tuli kunnon kesäilmat ja aa vielä niistä nauttia ennen syksyn sateita=)

Metästähti ja möhö 39+6=)
 
zamppa
Illalla sitten alkoi supistelut hiukka ennen yhtätoista ja tuli kyllä siihen tahtiin että alettiin jo miettimään koska soitetaan jorviin ja taksi... Itse halusi koko ajan vaan ettei nyt tänä yönä tulisi mutta siinä sitten supistuksia kuulosteltiin lähemmäs pari tuntia ja sitten loppui, tai ainakin niin luulin. Siihen mennessä väliä oli ollut 6-15 minuuttia. No meni sitten lähemmäs puoli tuntia ennen seuraavaa supistusta ja lopulta niitä kesti sitten kolmeen saakka. Ei olisi varmaan vielä tuolloinkaan helpottaneet mutta kävin kuumassa suihkussa niin johan helpotti. Mies makasi saunana lauteilla peiton kanssa ja kellotti välejä. Kyllä siinä molemmat tosissaan luuli että se on menoa nyt. Onneksi suihkun jälkeen helpoitti ja sai heti unen päästäkin kiinni. Nyt on muutama tullut n.5 min väleinmutta lopahti joku puoli tuntia sitten kokonaan että katotaan nyt tuleeko tänään lähtö synnyttämään. Minnekään ei nyt oikein uskalla lähteäkään puolen tunnin ajomatkaa pidemmälle. Huomenna joka tapauksessa heti aamusta neuvola, jos ei olla synnyttämässä. Olisi se omasta mielestä mukavampi lähteä päivällä kuin yöllä alkaa laskemaan unenpöpperössä välejä.
Katsotaan, katsotaan....... ;)

zamppa 38+5
 
May,mulla oli synnytystoivelistassa ensisijainen toive polikliiniselle synnytykselle jos kaikki menis hyvin ja se mahdollisuus on vain uudelleensynnyttäjille.
Neuvolatäti kävi synnytystä seuraavana päivänä kotona punnitsemassa vauvan ja tarkistamassa mun jälkivuodon ja 3 pvän iässä oli synnytyssairaalassa lääkärintarkastus vauvalle.

Tää on kyl ihanaa,tyttö nukkuu päivällä vähintään 2,5t kerralla,hereillä katselee ihmeissään ympärilleen,hyvin tyytyväinen.yöllä nukkui 2 krt 4 t unet ja sit 2 krt 2 t unet.Ja koko perhe on ihan ihastuksissaan nyyttiin.

Kassu,juu kyllä me toivotaan vielä enemmänkin lapsia ja aikaa kyl riittää jokaiselle ihan yksilöinäkin.

Mies vie ens viikonloppuna 3 isointa katsomaan simpsonit leffan,muhun ei se huumori iske yhtään...joten me jäädään taaperon ja vauvan kans kotiin.

Ma varaan ajan valokuvaamoon,mis otetaan kuva koko katraasta ja täl kertaa meistä vanhemmistakin.

A-mam ja Lahja vauveli :heart: :heart:
 
:flower: anskuliini onnea nyytistä:heart:

[/b]laluz onnea matkaan!

tänään on sitten se kauan kaivattu laskettu aika.... mutta taitaa mennä yli niin, että hurisee. olen kyllä henkisesti valmistautunut reilun viikon ylitykseen. toissa iltana oli kyllä sellainen meno mahassa, että aattelin että taitaa olla lähtö parin päivän sisään. taisi jari-maija vaan kaivaa itseänsä pitemmalle kanavaan. jonkin verran supisteli ja haarojen välissä&reisissä vihloi, väliin vauva potki, niin että vatsakumpu tömisi. lisänä oli vielä kaikki paukkumiset ja naksumise sun muut lorinat. menoa kesti ehkä tunnin verran. nyt on pari päivää kuitenkin ollut aika rauhallista. olen kykkinyt kukkapuskissa ja saunottu on enempi ja vähempi, muttei mitään. jotain ihmellistä on kuitenkin tapahtunut, sillä peti puuhat on oikeesti ruvennu taas kiinnostaa...

lasten määrästä: mulla on haaveissa neljä, mutta voipi pian olla, että tähän kolmeen jäädään. katotaan nyt en suunnittele suuremmin etukäteen.



villikissa olipa ikävä kokemus, toivottavasti synnytys käynnistyy pian ihan luonnollisesti.

niiskuneiti inhottavaa, jos sairaalasta jää tuollainen p:n maku suuhun. mulla ekan kanssa meni pari kuukautta, ennenkö imetys onnistu kunnolla. maitoa tuli kyllä heti ihan liiankin kanssa. lisäksi rinnan päät olivat sen malliset, ettei tyttö saanut niistä kunnon otetta. no kyllä se lopulta sitten lähti käyntiin, mutta älä hermostu, jos ei heti onnistu. jos maitoa tulee, niin lypsä talteen ja anna rinnan pään/päiden parantua rauhassa päivä pari. se on tosi tuskaista, kun ne on rikki. mulla autto hoidoksi pepanthen ja oma maito, jota imetyksen jälkeen puristin ja levitin nännin ympärille. kankaiset liivinsuojukset ei tartu kiinni rikkonaiseen tai kosteaan nänniin, eivätkä siten aiheuttaneet lisätuskaa.

taidan lähteä kauppakierrokselle. ja jos illalla vaikka vähän lenkkeilisi, liikkuminen tosiaan tehostaa lisää suppareita, jos niitä ylipäätään on.

niin ja
pihlajanmarja älä syyllistä itseäsi!! voimia ja pikaista toipumista pikku pojallenne!

jari-maija 40+0


johan nuo tummennukset muutaman kerran meni oikeinkin....
 
Täällä on kaikki tuntemukset synntyksen suuntaan hävinneet. Ei kipeitä supistuksia, ei kohdunsuun vihlontaa, ei edes painetta alapäässä enää. Toivottavasti "tyyntä myrskyn edellä".

Käytiin päiväretkellä mökillämme, joka on siis merellä saaressa. Ihanan paljon vilpoisampi siellä kuin tässä kotipihassa kun 15 asteinen merivesi pitää tuulen raikkaana. Veneellä piti vaan ulompana, missä oli aallokkoakin vähäsen, hiljentää kun ei oikein mahassa tuntunut enää se jytinä hyvältä. Huomenna taidan pakata pojan ja varusteet heti aamulla kanssani rannalle, kun voi olla että siellä on mukavampi kuin kotipihassa paahtua (käsittääkseni huomiseksi luvassa vielä lämpimämpä ).

77mm ja Minimi 38+2
 
Onnea nuunuu ja omituinenotus! :heart: :flower:

Kateeksi käy nyyttinsä saaneita.. Käy tämä odottavan aika todella pitkäksi. Varsinkin kun olo on heikko ja kipee, mitään ei jaksa ajan kuluksi edes tehdä, lähinnä makaan ja mietin tulevaa...
Ahdistaa nämä lämpimät ilmatkin! Yks hikinen mammutti täällä vaan valittaa :/
 
Huomenna taas aika äippäpolille...
Saas nähdä mitä lääkäri nyt sanoo. Viimeksihän se passitti kahdeksi viikoksi kasvattelemaan vauvaa vielä kotia, mutta sanoi että seuraavan kerran kun tulet voit olla varma että jäät! No huomenna sen sitten näkee, olen kyllä asennoitunut siihen että tulen vielä kotiin sektioajan kanssa noin viikon päähän :|
Olo on kyllä sellainen että voi s synnyttää. Olen koko päivän tuntenut menkkamaista jomotusta alaselällä ja supistuksia on tullut koko päivän mutta ei säännöllisesti. suoli on tyhjentynyt eilisestä illasta saakka :LOL:
Väsyttänyt on ihan pirusti tänään, olen nukkunut kolmet päiväunet :eek:
Mutta eiköhän nämäkin tuntemukset lopu yöksi, niinkuin aina :)
Vähän jännittää huominen ja olenkin miettinyt että mitä ottaisin sairaalakassiin mukaan vaikka olen sen pakannut jo kaksi kertaa... Kai se on se tekemisen puute :/

Mutta ilmoittelen myöhemmin miten kävi, tulinko kokonaisena kotiin vai joko tulen seuraavaksi nyytin kanssa kotiin. Toivon kyllä jälkimmäistä =)

Seriina ja isomöhömaha 37+4

Ja onnea kaikille vauvautuneilla sydämellisesti :heart:
 

Yhteistyössä