Paljon en sitten rekisteröitymisen jälkeen ennättänyt kirjoitella, kun minulla todettiin näin viimemetreillä hepatoosi. Kutina on epätyypillisissä paikoissa kuten säärissä, reisissä ja selässä. Ei meinannut neuvolassa laittaa labrakokeisiin, kun ei kutissut maha, kädet tai jalkapohjat. Mä sitten vaadin, että nyt on päästävä kokeisiin.
Labrat otettiin ja hepatoosiahan se oli. Siitä sitten äippäpolille ja sitä kautta osastolle ja käynnistykseen. Olen ollut käynnistyksessä perjantaista lähtien, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Tulee vain sen verran kipeitä suppareita, etten saa juurikaan nukutuksi. Univaje onkin mieltäylentävä lähtökohta synnytykseen, kun se vihdoin suvaitsee alkaa.
Kyllähän tässä on koko ajan huoli vauvan voinnista päällä. Kohtukuoleman riski nimittäin kasvaa lasketunajan lähestyessä. Viikkoja on nyt koossa 39 ja 2.
Kaikille siis vinkiksi tulevia raskauksia varten, että KAIKKI KUTINA joka ei johdu ihon kuivuudesta näpyista tms. kannattaa ottaa vakavasti. Vaikka kutina olisi epätavallisessa paikassakin.
Kannattaa myös vähän tiedustella, onko suvun naisilla ollut hepatoosia, koska hepatoosilla on tapana kulkea suvuittain.
Toivottavasti voisin jo huomenna kertoa ilouutista terveen lapsen syntymisestä.
Hyviä supistuksia kaikille!