Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Rinsessapa tottakai siitä tulee vähän huoli, mutta sitten kun aletaan puhumaan päivistä, ettei ole tuntunut liikkeitä, voidaan alkaa huolestuun. Ymmärrän ihan täysin että tulee sellanen olo, et onko siellä kaikki hyvin, mutta usko pois, siellä on kyllä. Mutta, kokeile aina ensin jotain tosi sokerista jos on hirveä huoli toisen liikkumattomuudesta ja sit nähtävästi toi suihku oli yks mikä tehos siellä. :) Ikävä että teijän neuvola on tuommonen ettei sinne halua ottaa yhteyttä. :/ Sit on mahdollisuutena tietenkin ihan sairaala jonne soittaa... odottavat äidit kuitenkin pääsevät aina tarkastuttamaan tilanteen jos kova huoli on päällä. Mutta noihin kannattaa ehkä soittaa sitten jos tosiaan on menny pari kolme päivää et on hiljaiseloa masussa. Toivottavasti sellasta tilannetta ei tule! :hug: Et toivottavasti en antanu välinpitämätöntä kuvaa kun sulla oli huoli toisesta. :hug: Sitä en missään nimessä tarkottanu. Yritin vain lohduttaa että kyllä siellä kaikki hyvin on, vaikka ois vähän hiljasempaa välillä. Toinen on varmasti nukkunut oikein kunnolla. Ja sehän vain on hyvä asia. :)

minni ei mulla enää oo paha mieli. :) Ja se oli lauantai. :) Perjantaina oli paha mieli tosta karaoke laulannasta kun oltiin siellä paloaseman avajaisissa mutta lauantaina sit harmitti toi kun muka joku tunkeutuis mun poikani kotiin. :D Mut kiitos kysymästä, parempi mieli on. :) Juu, jos haluut, voi kysyä sitä et mihinkähän päin mahdollisesti sun kohtu on kallellaan. :) Nimenomaan, se on tyhmää kun ottaa toisten sanomiset silleen kun ottaa, mutta kun ei näille hormoneille mahda mitään ja on niin saakelin kriittinen omaa kroppaansa kohtaan tällä hetkellä. :p

Juu, tuo mun ukkoni on kyllä aivan ihana. Koko raskausaika muuttanut häntäkin aivan mielettömän paljon! :heart: Viime yönä oli taas pikku tilanne päällä. Mun piti miehen kanssa jäädä yöksi tuonne missä oli nämä mun kummitytön synttäritkin (se on niinkun kummitytön mummola), mutta kun yritin sitten ennen yhtä yöllä alkaa nukkumaan, en saanut mitenkään päin unta, poika oli tosi levoton, itellä sydän hakkas ja kurkkua kuristi. Aivan kun yrittäisin nukkua sellasessa paikkaa nyt missä mun ei pitäisi olla. :eek: Tosi spooky olo oli... noh, sitten yhtäkkiä vaan tempasin itteni sängystä, puin hupparin päälle ja kävin ilmottaan miehelle, joka istu tän meidän kaverin kanssa sen huoneessa kattelemassa telkkaria, et mä lähden nyt kotiin, en pysty oleen täällä. Mies luuli pienessä hönössä et se johtuu taas hänen juomisestaan ja hänelle tuli tosi paska fiilis siitä. Sano sit kuitenkin että "no, sit sun on mentävä". Toistelin etten haluis lähtee, et mielelläni oisin siellä mut kun en vaan pysty. Et nyt on jotenkin olo, et ainoa paikka missä pystyn nukkumaan, on koti ja oma sänky. Tulin sitten puol kahden jälkeen yöllä kotiin ja aloin yrittään nukkumista. Mies sitten soitti vielä kahden jälkeen ja sano että meidän kaveri oli käskeny soittaa kotiin ja jutella vielä kun mun mies oli istunu sen huoneessa niin äkäsenä ja mutissu että "vittu jos se otti taas itteensä mun juomisesta". Me keskusteltiin sit asiasta ja sanoin että ihan oikeasti mua ei haittaa vaikka nyt ottaakin ennen lapsen syntymää kun tiedän että se joka tapauksessa vähenee, et kun oon huomannu niin isoja muutoksia miehessä ja sen alkoholin käytössä että luotan täysin siihen, et se vähenee. Mieskin sano että eihän tossa paljon vaihtoehtoja ole ja jos haluaa että mä häivyn sen elämästä pojan kanssa, voi hän alkaa vetää viinaa kaksin käsin, mutta koska hän ei halua menettää meitä, hän ei sitä tee.

Oon niin onnellinen että mulla on samalla taajuudella oleva mies mun kanssa! Kummatkaan ei haluta seurata omien vanhempien jalanjälkiä vaan rakentaa omaa tulevaisuutta. Koska ei sitä absolutistikaan tarvi olla, mutta sen alkoholin käytön pitää olla järkevää. Lapsikin voi nähdä aikuisen juovan siten ettei aikuinen tule humalaan. Ja niitä näkee paljon että grillaillaan porukalla perheiden kesken. Aikuiset nauttivat siidereitä ja kaljoja ja lapset juo limua. Kukaan aikuisista ei silti ole päissään. Se on sitä normaalia alkoholin käyttöä. :)

Oi, miten sä pystyit minni vielä pyöräileen? Ai niin, mut kun sulla ei oo näin isoa mahaa. :LOL: ;) Hih, saat olla onnellinen että pystyt noilla viikoilla vielä moiseen... mä jouduin lopettaa kaikki tommoset urheilut jo 25 viikoilla kun maha oli pyöräillessä tiellä. :ashamed: Ooo, sullakin ihan kiitettävästi noita kummilapsia! :) Meillä on nyt yhteensä miehen kanssa 5. Molemmilla yhdet omat; tämä mun kummityttöni 3v ja tän tytön isoveli 5v on mieheni kummipoika. Sit on yhteisinä 3: 8kk (poika), 10kk(tyttö) ja 1v6kk(poika). :) ja vielä tulee 6:s kummilapsi. ;) :p Jos ne siihen sitten alkais piisaamaan. :LOL:

Huh ku tuli taas tekstiä. Ja anteeks et ruodin teille tota alkoholiasiaa ja meidän perhe-elämää tolta saralta. Jotenkin halusin vaan jakaa teille tän. :)

Onnea minni muuten täysistä luvuista. ;) :heart:

Sartsa ja pähkis 32+6 :heart:
 
Sartsa83
tuikku elokuusta on luvattu lämmin.. joten voi olla mahdollista että vauva pärjäis ihan kevyin asustein. Kaikki selvinnee kun lapsi syntyy. Jos lapsen oma ruumiinlämpö on todella hyvä heti synnyttyään, voi lapselle pukea päälle tuohon aikaan vielä melkein mitä vaan, mutta jos ruumiinlämpö on yhtään vaikka alhasempi, suositellaan mahdollisimman lämmintä kerrointa päälle. Mut muuten ite taas luulen että tuohon aikaan vois olla hyvä olla ainakin se pitkähihainen body ja mielellään siinä päällä vielä joku huppari tms.
 
Sartsa83
Rinsessapa tuon lääkärin vastaus tuohon kysymykseen on niin totta! Mistään ei voi koskaan olla sata varma. Yleensä, mitä suurempi maha on, sen enemmän on lapsivettäkin siellä. Lääkäri tosin unohti tuohon mainita vielä sen kohdun sijainnin.. eteenpäin vai taaksepäin kallistunut kohtu. Sekin kun oikeasti vaikuttaa siihen sf-mitan tulokseen.
 
Musta tuntuu itestäni että mulla on tosi pieni maha mut mies ja kaverit sanoo että onpas jo iso..kai se vaan sit musta näyttää pieneltä kun ylhäältä päin kattoo :LOL:

Mullla on jotenkin aika vaikee tää raskaus ku on niin paljon kaikkia vaivoja ja sit on ihan paniikissa että onkohan se poika kunnossa ja onkohan mulla nyt sitä ja tätä. Esimerkiksi mulla koskee päähän päivittäin niin oon jo ihan paniikissa että mulla on raskausmyrkytys..mutta ei mulla kyllä muita oireita ole etten kyllä usko sitä. Ja oli mulla tämän pääkivun kanssa ongelmia jo tossa 3 kuukautta takaperin mut ne hävis sillon. ja mulla on myös migreeni joka oli melkein vuoden poissa että en tiedä toiko tämä raskaus sen takaisin..
Mutta pitää lohduttaa itseäni sillä että ei olisi enää pitkä aika..

Marakatti ja poikanen 32+6 :heart:
 
Sartsa83
marakatti puhu tosta neuvolatätisi tai jonkun kanssa.. soitat vaikka lääkäriin. Ei pidä jäädä yksin pähkäileen tommosia pelkoja. Ja muutenkin.. kaikesta kannattaa puhua, koska ne tutkitaan sitten heti. Kun mainitset ton päänsäryn ja pelon raskausmyrkytyksestä, sulta otetaan se pissanäyte ja mitataan verenpaineet. Tuskin niissä on mitään, mutta silti. Samoin sitten voit ehkä saada jotain apua päänsärkyyn.

Suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin!
 
Pitkästä aikaa taas täällä, kesä on ollut os jonkinlaista matkailua ja sutinaa, nyt pääsee rauhoittumaan kotioloissa joksikin aikaa :) Masu on ihan tajuttomasti kasvanut, ja vauvan tavaroita on hankittu ja vauvakirjankin vähän tekstiä jo kirjoitettu mitä on voinut :)
Tosiaan potkut tuntuvat tosi isoilta ja se mikä on inhottavaa että kylkeen potkitaan. Onko muilla tullut selkäkipuja ja kylkeen pisto tuneita kun on istunut kauan? Tosi inhottavaa ;(

Ajattelin että tämä kesä voisi olla pelkkää iloa täynä mutta nyt sitten tuli semmoinen suruviesti että tutun lapsi joka on taistellut noin 4 kk syntyin 27 viikolla eli tosi pieni vauva on saattohoitoon joutunut :"( Hämmentä että joillekkin sattuu tuommoista.. :(
mutta on tässä ilon aiheitakin.

Omalta osaltani raskaus on sujunut hyvin ja nyt jo ollaan miehen kanssa innoissaan suuniteltu ristiäisiä vaikka siihen onkin vielä aikaa. Kakunkin tiedän mistä tilaan ja millaisen :) Onko kellään aavistusta siitä että milloin voi kirkkoon/ kirkkoihin soitella ja kysyä tätä ristiäis juttua? :D silloin kun lapsi on syntynyt ennestään vai aikaisemmin? :) Sekin pyörii mielessä että saako kirkolta tiloja ilmaiseksi käyttöön :) Miten te muut olette voineet?

Lumi ja pikuinen <3 30+2<3
 
Ihan alkuun laitan neuvolakuulumisia :)
rv 30+2 (26+4)
paino/vko +808g (viimeks ei laskenu muutosta, ni en jaksa nyt itekään ;) )
verenpaineet 135/83 (123/79)
hb 125 (117)
sf-mitta 26 (21)
tarjonta RT (RT)
syke +
liikkeet ++

Eli kaikki mallillaan :) Ja sf-mitassakin ollaan nyt vähä kiritty lähemmäs sitä keskikäyrää! :)

tuikku tosiaan lamput on vaiketa! Meillä ei vieläkään ole kaikkia, koska en vaan yhtään osaa päättää millaset haluan. Vielä puuttuu tietokonehuoneesta, keittiön saarekkeen päältä ja toi saarekkeen yläpuolinen on oikee murheenkryyni! Mäkin otan tosiaan niitä lamppu vinkkejä vastaan jos jollakin niitä on tarjota ;)
Oliskin kiva nähdä teidän lastenhuone, tai ihan kaikkien omat olis kiva nähdä :D Laitappa siis sitten vaan kuvat tänne kun valmiiksi ootte saanu :) Mä en oo vielä yhtää lukenut noita listoja mitä vauvaa varten tarvii, ehkä vois vähän vilasta ja sitten kattoa sellasia mitä on hommattava :)
Mä en oo vielä hirveesti miettiny vauvan kotiinlähtövaatteita, kun riippuu niin ilmoista, mutta uskoisin, että vaikka olis kuinka kuuma ilma, niin vähintään pitkähihasen bodyn laitan päälle. Aika varmasti sitten vielä jonkun kevyen haalarin siihen, tai jos on lämmin, niin varmaan ainakin jonkun kollarin tms. Tai vaihtoehtosesti jonkun peiton siihen kantokopan päälle :) Saas nähä sitten :)
Onnea viikkojen poksumisesta tänäään! Ja loman alkamisesta sitten ens viikolla! :hug:

Sartsa Voi perse!!!!!!!! Olin sitte kirjottanu tähän sellasen pätkän, ja nyt menin kumoamaan sen!!!!! AAAAARGH! No alotetaan sitten alusta!
Eli varmaan siis johtuu just tästä mun PIENESTÄ mahasta, miks voin pyöräillä :D :D
Ja sit tohon alkoholi asiaan, niin oon aika lailla samoilla linjoilla kun sä, eli voi juoda ja tälleen, mutta lapsen nähden ei humalaan asti! Kun oon ollu pieni, niin meillä on aina tehty noin, oon nähny isänikin ekaa kertaa kännisssä kun olin 19 ja mulla oli kyllä silloin hauskaa :D Äitiä taas en oo nähnyt koskaan, kun se raukka oksentaa vissiin kahden siiderin jälkeen :D Ja kyllä meillä on pienenä juotu, just saunakaljat muistan ja vaikka juhannukset, että on otettu kaljaa ja meillä lapsilla oli limsaa, mutta koskaan en oo oikeesti nähnyt lapsena porukoita kännissä, ja musta se on ihan hyvä, koska muistan sen myötähäpeen, kun jos vaikka jonkun kaverin isä oli kännissä jossakin juhlissa ja hoiperteli jotakin seiniä pitkin :/ Me ei olla hirveesti tosta juomisesta puhuttu miehen kanssa, no kyllä se tietää ton mun mielipiteen ja uskon, että se on jokseenkin ainakin samoilla linjoilla, toivottavasti.

Marakatti oon ihan samaa mieltä Sartsan kanssa, eli soita vaikka neuvolaan ja kerro huolistas, kyllä ne auttaa :) Sitten kun saa pissan ja verenpaineet katottua, ja jos/kun kaikki on hyvin, niin helpottaa varmasti omaa oloa, kun tietää että kaikki on hyvin, eikä syytä huoleen ole :) Mä oon ainakin kuullut, että raskaus voi tuoda migreenin takasin jos sitä on ollut ennen, ja vaikka mullakin on ollut nyt raskausaikana kaks kertaa migreeni, vaikka ikinä ennen en oo siitä kärsiny. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ;)

Lumiponi koita vaan keskittyä niihin ilon aiheisiin, vaikka varmasti on vaikeeta tollasen surun keskellä! :hug: Meillähän oli silloin kun tytöt kuoli sellanen tilanne, että miehen veli oli just kaks päivää enne saanut pojan. Ollaan puhuttu siitä aika paljon miehen vaimonkanssa, ja kyllähän se on sanonut, että oli se niillekin pirun vaikeeta, kun samaan aikaan piti kuitenkin iloita omasta ja surra meidän tyttöjä. Tai se sanoi, että oli toisaalta niin huono omatunto omasta onnesta, kun toisilta on just viety oma pois...
Ai te ootte jo noin paljon ristiäisiä suunnitelleet ;) Mulla ei nyt mitään tietoa tosta ole, mutta luulis että vasta lapsen synnyttyä noita aletaan järjestelemään. Tai niin ainakin täällä meillä päin tehdään ;) ..Eihän sitä vielä edes tiedä milloin lapsi syntyy. Kyllä ne sittenkin ehtii hoitaa :) Mä en yhtään tiedä saako kirkolta tiloja ilmaseksi, luulis että saa, mut voihan sekin olla paikkakuntakohtasta? Me ollaan sen verran vaan ristiäisitä puhuttu, että kotona pidetään ja sitten oon pyytänyt miehen veljen vaimoa laulamaan jonkun biisin ja yhtä tulevaa kummia soittamaan sen sitten kitaralla :) En oo vaan vielä varma minkä biisin, mutta kai se sitten josks selviää ;) ..Tai okei, oon sittenkin suunnitellut vähän enemmänkin :D Eli kutsukortit oon jo suunnitellu, mutta viel ei voi tehdä edes alustavasti, kun kortin väri määräytyy sukupuolen mukaan ;)


Hei, onkos kukaan muuten vielä pakannut sairaalakassia? Milloin se pitäis pakata? Tai eihän sillä nyt sellasta väliä oo, että milloin, mutta ei viittis mitenkään tosi aikaseenkaan sitä laittaa..

Minni ja Mini 30+2 :heart:
 
Sartsa83
LumiPoni Pahoittelut suru uutisista. :( Ikävää että toisille käy noin. Mutta tuommoisetkin on elämän rikkauksia. Aluks ei tunnu siltä lainkaan, mutta jälkeen päin osaa ajatella ne toisella tapaa.

Välillä on muakin pistäny kylkeen ja selkään kun on istunu jotenkin kummallisesti. Sielläkin ollaan jo saavutettu täydet kympit, onnea! :)

Lapsi pitää kastaa alle 3kk ikäsenä, joten heti kun jaksaa synnytyksen jälkeen, voi alkaa soitteleen kirkkoon. Yleensä lapset on olleet sellasia 1,5kk-3kk kun ne on kastettu. Toiset on saattaneet olla nuorempiakin. Ihan muutaman viikon ikäisiä, mutta useinmiten se tapahtuu tuossa kun äiti on selvinnyt synnytyksestä ja arki on rutinoisoitunu. Mä tossa tänään viimeks mietin ristiäisiä, minne sen suurin piirtein suunnittelis, mutta odotan synnytyksen yli ja katson kuinka voin. Me kun kuitenkin tehdään kakut ja kaikki ite, koska vieraita ei tule paljoa. Mä en ala kestitsee koko sukua kun pien perhejuhla tuo juhla on.

minni heheheh.. mulle käy vähän väliä noin! :LOL: Toi on kyl niin ärsyttävää.. sitten yrität muistella mitä oot kirjottanu. :D :kieh: Se on se sun mahan kokos mikä tossaki asiassa ratkasee. ;) :D

Oi, teillä on ollu JUST tota elämää mitä mäkin haluan mun lapsille. Just tommosta tarkotinkin. Ite kun tosiaan eläny lapsuuteni niin että isä lähti ennen kun ehdin täyttää 1v. Mä näin sitä kyllä 5v alkaen aina sillon tällön viikonloppusin, lauantaina tai sunnuntaina kun käytiin ajelemassa jossain ja käytiin kahvilla ja munkilla. Ja niin kauan mulla oli ihana lapsuus kun isäpuoli meni kuolemaan kun olin 6v. Siitä alko äidin alamäki ja ryyppyputki, alkoholisti elämä. Ja sit oli ne miehet ja sitä kaljottelua siinä koko ajan. Mä en ikänä toivois sellasta lapsuutta kellekään! Ja oon kiitollinen siitä, että musta kasvo tämmönen. Mä ite ymmärsin, millasta sen oikean elämän kuuluu olla. Heh, yhen hauskan jutun muistan lapsuudesta. Olin sillon jotain 8-10v kun oltiin äidin kanssa kapakassa ja join siinä samassa pöydässä limua ja kuuntelin niitten aikuisten höpinöitä. Ne puhu jotain jostain politiikasta ja mä sitten olin reteesti repässy johonkin väliin:"Siis mun mielestä Outi Uosukainen ei ole ollenkaan hyvä ministeriksi, koska se ei osaa käsitellä kansalaisten asioita". Mä en siis todellakaan tienny koko ihmisitä saati miten se niitä asioita hoitaa mutta halusin osallistua keskusteluun. :LOL: .. Ja toisaalta kun ite on sit itsensä kasvattanu niin on pystyny luomaan omat päämäärät, mitä elämältään haluaa. Ei oo ollu kukaan sanelemassa mitään. Isä nyt yritti tossa joskus jotain höpistä kunnon koulutuksesta, uran luomisesta ja sitten joskus perheen perustamisesta, mutta on ollu vaikea ottaa isän sepustuksia tosissaan kun ei se ihminen ole mun elämässä ollut. Kerran pyysin päästä asumaan isän luokse kun kotona oli tosi vaikeaa niin siihenkin isä sillon:"Et sä voi tänne tulla. Mä en halua sekottaa näitä kahta perhettä keskenään. Mulla on oma elämä nyt täällä." Mä en tuu koskaan unohtaa tota.... etenkään nyt kun tuntuu ettei isää kiinnosta edes OIKEAKSI papaksi tuleminen. Hänen tytärpuolellaan on kaksi lasta ja heille isä on enemmän kun mielellään pappa. Viimeksi kolmea viikkoa sitten puhelimessa kun kysyin isältä, koska nähdään, olis kiva pitkästä aikaa nähdä, isä sanoo:"En tiedä, annetaan nyt ajan kulua ja katsotaan sitten joskus." Vitjat miten tuo satutti! :(

Mä oon minni kattonu pähkinälle kaiken valmiiks, siis kotiinlähtö vaatteet sairaalaa varten, mut muuten en oo pakannu. Jotain oon kuullu että sitä alettais pakkaileen sit 37viikon jälkeen kun on täysaikanen. Koska sen jälkeen se voi sit syntyä koska vaan. Muuten sillä ei kai väliä koska sen tekee. :)

Omaa. Meinasin että mentäisiin ensi viikolla miehen kanssa tutustumaan erääseen toiseen sairaalaan tuon TAYS:n lisäks. Meiltä on sama matka tuonne TAYS:iin ja sitten Vammalan aluesairaalaan. Vammalassa järjestetään synnytysvalmennuksia ja keskiviikkoisin ois siellä aina ko. ilta pariskunnille. Ens viikolla kun vaihtuu 34+0 tiistaina niin heti 34 viikosta alkaen saa mennä sinne.... siellä ois vaan se etu että siellä kun ei ole sellasta ryysistä synnyttään kun TAYS:ssa niin siellä sais sitä omakohtasta hoitoa vähän paremmin. Ja siellä otetaan niin lapsi kuin äitikin täysillä huomioon. Kummitytön äiti kehui sairaalan maasta taivaisiin. Senkin takia meen sinne ja sain itekin siitä positiivisen kuvan kun kävin kummityttöä kattomassa siellä. Ja siellä kun ei ole mitään ettei sais ulkopuolisia tulla kattomaan... TAYS:ssa on se kielto. :/

Piti muuten olla se neuvola tänään mutta peruuntu. Neukkutädin nuorimmainen oli ripulissa. Soitti kotoaan mulle omasta numerostaan. Aika kivasti tehty. :) Etti vielä numerotiedustelusta mun numeron. :) Huomenna sit iltapäivällä kolmen jälkeen aika. :)

Vitsit tuli nukuttua tossa monta yötä toooosi hyvin mut viime yönä (kun oletin että ois ollu aamulla toi neuvola) meillä oli jätkän kanssa kunnon tahtojen taisto. Ei rauhottunu mahaan millään ja lopulta sanoinkin että "tee mitä teet siellä, mut äiti alkaa sit nukkumaan. Äiti ei jaksa sun temppuamistas nyt." :D Sitten se jossain vaiheessa oli rauhottunu ja mä nukahtanu. Mutta sit vähä jälkeen kuus aamulla.. heräsin ja jätkäkin heräs eikä siitä nukkumisesta sit tullu mitään. Nyt sit väsyttää ihan hulluna. :D

Sartsa ja pähkis POKS 33+0 :heart:
 
Me saatiin neuvolasta vau.fi:n kirja missä on raskaus viikko viikolta ja nyt ku itellä on viikko 32 menossa ni siellä lukee et kannattaa pakata nyt jo tarvikkeet ja laittaa paikkaan mistä helppo ottaa mukaan.. Mut ite en kyl pakkaa vielä mitään tohveleita, hygieniajuttuja tai vaatteita ku tarvin niitä vielä.. Pikkusen vaatteet oon kattonu valmiiks jo..

Me ei pidetä ristiäisiä koska ei kuuluta kirkkoon vaan pidetään sellanen tervetulojuhla pienelle.

Mulla kamala stressi siitä että joutuu oleen laitoksella sit esim. sen 3 päivää mitä ensisynnyttäjät yleensä on. Haluan kyllä jo seuraavana päivänä pois.. En vaan halua olla siellä.
 
Sartsa83
Hmm.. mulla on sama kirja.. ai kaaaatoppa, siellähän se lukee. :LOL: Miten kummassa oon kuullu jostain että sitten vasta kun täysaikasuus on tullu.. en mä tiiä. :LOL: No enivei, kummipojan äiti pyys sitten miestään tuomaan kaikki kun olivat pääsemässä kotiin. Selvis kuulemma siellä ihan niillä sairaalan tuotteilla mitä oli, mut kyllä mä sen verran kammoksun sairaaloita, et tahon sinne omia tavaroitani. :)

Niin te Rinsessapa pidätte sellaset nimiäiset pienelle. Missä julistetaan pienen nimi, mutta siellä ei tosiaan oo tommosta kastehommaa mitä kirkkoon kuuluvilla. :)

Uskon tuon ettet halua olla sairaalassa sen kauempaa. Ajatus itelläki siitä, ei houkuttele, mutta se vain täytyy kestää siellä. Koska niiden täytyy nähdä että kaikki on hyvin, vauva alkaa syömään kunnolla ja voi muutenkin hyvin. Koskaan kun ei voi etukäteen tietää mitenkä se synnytyskin menee. Toivottavasti meillä kaikilla hienosti, mutta silti ei voi koskaan olla vuoren varma. Elä suotta ota ressiä ainakaan tuosta. Mitä vähemmän ressiä kaikesta tässä loppuvaiheessa, sen paremmin koko loppu raskaus menee synnytyksineen päivineen. :heart:
 
Heips kaikille!
Eipä ole taaskaan kerenny täällä käymään ja hurjasti taas tullu tekstiä, koitan kovasti pysyä perässä :)

Rinsessapa täällä kans on yksi,joka koittaa mahdollisimman nopeasti suorittaa sairaalassaolon synnytyksen jälkeen. Esikoisesta jouduin olemaan melkein viikon osastolla, kun tehtiin hätäsectio ja inhosin sitä aikaa. En vaan osaa itse olla potilaana. Meilläkin pitää nyt sitten miettiä sitä, että minne esikoinen menee hoitoon siksi aikaa kun olen sairaalassa. Mun äidillä olisi lomaa sinne elokuun 9.pvään asti ja ois nyt sitten tilauksessa että tytteli tulisi maailmaan heinäkuussa :D kun mulla laskettu aika 6.8 niin hoitojärjestelytkin hoituis helposti, mut sen näkee sitten...

Kävin sitten eilen pitkästä aikaa pyöräilemässä ja voi ettäs sentään taas :eek: kun tulin kotiin supisteli aikas mukavasti ja jumalaton paineen tunne oli alapäässä ja painoi niin julmetusti häpyluuhun, hyvä että sai housuja riisuttua ja puettuja kun ei melkein saanut jalkoja nostettua. Onneksi hyvin nukutun yön jälkeen ei enää niin kovasti tunnu painetta, mutta pitää huomenna kysyä neuvolassa, että onko mun enää viisasta pyöräillä :LOL: Tuntuu vaan että maha olisi jotenkin jo niin alhaalla ettei vaan tytteli olisi jo laskeutunut ja sen takia painaa niin tuonne alakertaan, toivottavasti ei.... tai sitten taas vaan kuvittelen kaiken :ashamed: Periaatteessa oon ihan ensikertalainen näissä jutuissa, koska esikoisesta mulla ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia, ei supistellut tai painanut minnekään... esikoista kun käynnisteltiin niin ei ollut minkäänlaista merkkiä että rupeais syntymään, ois varmaan vielä viihtynyt silloin parikin viikkoa masussa :LOL:

Mitäs muuten arvon naiset juhlistavat juhannusta??

nää menee mun vanhemmille grillailemaan ja nauttimaan yhdessä olosta :heart: Kaksoissiskonikin tulee miehensä kanssa :)

Anteeksi, että nyt vaan kirjotettelin omasta navasta :ashamed:

Patience ja tytteli 33+5 :heart:
 
Kiitos minni ja Sartsa. On se elämä vaikeeta välillä ja just kamalaa kun tulee tämmöinen tilanne että pitäis iloita ja surra samaan aikaan. Pikkuinen oli tullut kotiin saattohoitoon ja nyt elelee siellä. Näin hänestä ihania kuvia ja tuli hyvä mieli, perhe sentään saa hetken iloita pienestä.

Mäkään en välittäis sairaalassa olla kovin pitkään, tuossa kätärillähän se on 2-3 päivää mutta silti se on aika paljon mun mielestä. Tää on ollu kyl tosi jännää aikaa. :)
Juhannukseksi lähetään savonlinnaan, tulee pitkä matka ;o

Sitä vaan tässä myös mietin, kun meil ois miehenpuolelta sukujuhlat järjestetty elokuun puolivälissä 14-15 pv niin kannattaako mennä? turun lähellä olisivat, ja mä niin haluaisin mennä niihin :) Mitäs jos meen sinne ja sit siel ruppeekin supistelemaan sattumalta niin mitäs sitten? :D ku ei sitä koskaan tiiä et milloin lapsi tahtoo maailmaan tulla :)

30+3 Lumi ja pikkuinen <3
 
Sartsa Joo nimenantojuhla/nimiäiset tutummalla nimellä (vaikka nimeä ei tosin sillon annetakaan vaan julkistetaan vaan). Mut tarkoituksena et paljastetaan nimi ja esitellään miehen ja mun perhe toisilleen ja kahvitellaan. Ja tietenki sitä joutuu oleen sen aikaa sairaalassa ku tarve vaatii. Mut en haluis olla siellä esim. sen takia pitempään et oon ensisynnyttäjä ja ärsyttää ku tietää et ruuhkaa tulee oleen synnärillä taas tänävuonna niin saa sitä lääkärin lopputarkistustaki ootella. Ja ite ku opiskelen lähihoitajaks ja ollu nuissa sairaaloissa harjoitteluissa ni ei haluis ite joutua potilaaks vaan minkäs teet. Enkä voi sietää sitä sairaalan ruokaa. Harjoitteluissakin ku oli omat eväät niin ällötti syödä niitä siinä ympäristössä.. Noh.. eipä se oo ku pari päivää elämästä.. Enkä haluis olla miehestä erossa. Hirvee ikävän tuska iskee jos joutuu oleen yönki erossa.. :(

Me mennään huomenna miehen mummulle saunomaan ja se on siellä ihan mielissään ku meki tullaan miehen kans juhannus saunaan. Tuosta tuliki mieleen että ootteko miettiny millon viette lapsen ekaa kertaa saunaan? Suositushan on että ei alle puolivuotiasta saunaan. Miehen sisko vei parin viikon ikäiset kaksoset saunaan ja niin kehuivat että hyvin meni ja löylyäki nakattiin.. (ite huusin mielessäni että eiiiiiiii) Tuo puolivuotias raja on sen takia että sitä pienempi ei osaa vielä niin hikoilemalla säädellä lämpötilaansa. Ehkä sitte voi viedä jos on alalauteilla eikä oo kuuma eikä tosiaankaan sitä löylyä nakkaa! Vaan itellä ainakaan ei oo tarvetta kiikuttaa pikkusta liian aikasin saunaan..
 
Soitin just diabeteshoitajalle verensokereista ku sovittiin soittoaika 17.6 vaan ei hänestä kuulunu mitään. Niin sano nyt et potilas kuulemma aina soittaa eikä hän. Outoa.. yleensä hoitaja aina soittaa jos on soittoaika sovittu. No mutta sokerit oli mulla niinku pitääki että hyvin oli kuulemma lähteny omahoito käyntiin :D Ja se mun omahoito on sitä että syön niinku ennenki :LOL: että siinä teille raskausdiabetes..
Sain samalla ajan kokoarvioultraan 21.7 ja samalla on synnytystapa-arvio..
Ja tuossa ultrassa on se sama vanha akka joka oli sillon meillä rakenneultrassa mistä jäi paska fiilis.. plaah..
 
Käytiin tänään siellä ultrassa ja muuten oli kaikki hyvin mutta kohdunsuu on pehmeä mutta kuitenkin vielä kiinni 3cm. sanovat siellä että ei pidä hirmu pitkiä matkoja autossa istua ja ei saa hirveesti rehkiä enää esim. pitkät kävely lenkit pitää jättää pois..

Mutta hyvä uutinen on se että poika oli rt-tarjonnassa..huh :heart: ja painoa oli 1973g ja syntymäpaino arvio on noin 3400g hieman keskikäyrän alapuolella painon suhteen mutta sanoivat että ei mitään haittaa.
Ja samalla ottivat vaikka mitä kokeita kun kerroin tuosta päänsärystä mutta olivat sitä mieltä että ei ainakaan ole raskaumyrkytys kun verenpaineet on ollut niin hyvät koko ajan.
Mutta kyllä sieltä jotain muutakin löytyin.. nimittäin pojan munuaiset oli jotenki esillä niin sen takia on 3 viikon päästä ultra että seurataan hieman niitä mutta voi olla että ei ole mitään kun pojalla oli virtsarakko juuri täynnä sillon niin saattaa johtua siitä mutta voi olla mahdollista että on jotain munuaisten vajaatoimintaa.. Täytyy myöntää että hieman pelottaa vaikka lääkäri sanoi että ei oo mitään syytä huoleen mutta sille ei voi mitään :(

Ja juhannus suunnitelmista sen verran että meillä ei ole oikeastaan mitään käsitystäkään että mitä me tehdään sillon..

Nyt kyllä tuli taas omaa napaa..
Marakatti ja poikanen 33+1 :heart:
Alle 7 viikkoa laskettuun aikaan!meneepä aika nopeesti
 
Sartsa tosi kiva, kun teillä päin voi valita itse sairaalan minne menee synnyttämään! :) Tekee varmasti ihan hyvää tutustua siihen toiseenkin vaihtoehtoon, eikä vaan silmät ummessa mennä TAYS:siin ;) Tai tajuat kai mitä tarkotan :D Oon niin huono näissä fiksujen lauseiden muodostamisessa ;) Ai sinne toiseen saa tulla vaikka sisarukset vauvaa kattomaan, oi se olis ihanaa! Vähän ärsyttää joo ne kiellot, ymmärrä siis kyllä että johonkin se raja on vedettävä, muutenhan jollekin tulis vieraita varmasti koko ajan, ja se varmaan vähän häiritsis huonekaveria. Mutta musta ne on jotenkin vähän liian tiukkoja ainakin KOKSissa! Musta olis ainakin tosi ihanaa, jos vaikka mun sisko ja muutama kaverikin sais meitä sairaalaan sitten tulla kattomaan, mutta ei! :( Sullapa on käynyt tuuri neuvolatädin kanssa, ihan mahtavalta ihmiseltä vaikuttaa! :)

Rinsessapa joo, tosiaan saatiin mekin toi kirja, mutta en oo vielä noilla viikoilla, niin enpäs tiennyt ;) Oon niin kärsivällinen, että en lue mitään ennen aikojaan :D
Ei tosiaan se sairaalassa olo mitään herkkua oo! :( Ja se ruoka on kyllä jotain ihan sanoin kuvaamattoman pahaa!! Mä jouduin silloin tyttöjä odottaessa osastolle oliskohan ollut kolmeks, vai neljäks päiväksi ja onneksi mun äiti on KOKSissa töissä, niin soitin sille sitten aina välillä että tuo mulle ruokaa kanttiinista, tää on niiiin pahaa :D :D Sitten iltasella mies, sisko ja isä kantoi mulle jotakin sämpylöitä kotoonta :D Olin vielä silleen viikonlopun, että mies kun oli mun kanssa siellä sitten päivät, niin se söi sen mun ruuan aina kun oli niin pahaa, etten ite voinut :D Vähän taas erilaiseen ruokaan sai siellä Saksassa taas tottua, saatiin itse tilata ruokalistalta ruokaa, ja sitten se tuotiin hopeakupujen alla huoneeseen!!!! Ihan käsittämätöntä, voi kun suomessakin olis samallainen palvelu! :D
Mä en oo vielä mitään saunomisia miettiny, no jos toi on suositus, niin varmaan sitten vasta silloin :D En oo vielä näihin tälläsiin juttuihin perehtyny :ashamed:
Kyllä mä oon ainakin soittoajan aina käsittäny niin, että itse pitää soittaa sille lääkärille :) Ja tosi hieno juttu, että sulla ei sitä raskausdiapetestä ole! Tai eihän sulla voi olla, jos oot ollu niinkuin ennenkin ja kaikki arvot hyvät? Näin mä ainakin ymmärrän ;) ..No toivotaan että sillä ultraajalla olis tolloin vaikka parempi päivä ja jäiskinn hyvä mieli sitten??? Ehkä vähän toiveajattelua, mutta mitäs muutakaan voi :)

Patience no parasta olis sitten synnyttää heinäkuussa :D Mä oonkin aina aatellu, että miten sellaset voi vaan lähtä synnyttämään kellä kotona lapsi, jos vaikka yöllä pitää lähtä tai jotakin, ja todellakin tahtoisin että mies mukana sillä toisellakin kerralla, jos sellanen meille joskus suodaan! Luulis että sun ei sitten oo enää fiksua pyöräillä :D :D No mutta kerros sitten vielä se neuvolatädin mielipide asiaan ;)
Juhannuksena ollaan vaan kotona, ja muutamia kavereita tulee tähän meille, eli samaa kun viime vuonna ;)

Lumiponi kyllä mä ainakin menisin sukujuhliin jos olisin sinä, kun kerta haluat :) Onkos teiltä kuinka pitkä matka Turkuun? Ehkä en kyllä mitään viiden tunnin automatkaa tossa vaiheessa enää jaksais, mutta jos matka ei oo liian pitkä niin tosiaan menisin :) Ja jos lapsi päättää syntyä tolloin, niin onhan sielläkin sairaaloita minne pääsee :)

Marakatti mulle on ihan uutta, että autossa ei pitkiä matkoja saa istua jos kohdunsuu pehmeä. Tuntuu jotenkin oudolle, että miten se voi siihen vaikuttaa, mutta nähtävästi voi :D
Voi, toivotaan nyt että olis jätkällä vaan ollut se rakko täynnä! Uskon kyllä, että et voi olla oikein miettimättä sitä "pahinta", mutta tosi hyvä että pääsette uuteen ultraan vielä! :) Ja vaikka oliskin munuaisten vajaatoimintaa, niin onko se kuinka paha sairaus? Itellä ei silleen kokemusta oo, niin en yhtään tiedä, mutta ei kuulosta näin "maallikon" korviin ainakaan mitenkään tosi vakavalta. Oonko ihan väärässä? Tottakai se silti tuntuu pahalta, koska tietenkin toivoo ettei oman pienen tarvis kärsii mistään pahasta :heart: Koittakaa kuitenkin saada muuta ajateltavaa, ja viettäkää oikein kiva juhannus vaikkei suunnitelmia vielä olekkaan :hug:


Meidän pitäis lähtä käymään kohta kaupassa, eikä yhtään huvittais, koska tietää minkälainen ryysis siellä odottaa! :$ Tänään kävin parturissa, ja oon taas niin tyytyväinen tähän tukkaan, että! :heart: Seuraava aika onkin sitten viikkoa ennen laskettua, saas nähä miten sille käy :D Sitä seuraavan otin siitä sitten 7 viikon päähän, jos Mini meneekin vaikka kaks viikkoa yli, niin kykenen sitten varmasti menemään :) Soitin siskollekin tänää ja kysyin, että voiko se katsoa pientä silloin jos toi mies on jo palannut isyyslomaltaaan työelämään silloin ja sehän hihkui ihan onnesta, että tietenkin voi :)

Minni ja Mini 30+3 :heart: :heart: :heart:
 
minni234 Mullaki äiti tuol Oys:ssa töissä niin pitää sen käskee tuomaan kanttiinista herkkuja x) Ja miehen käskee tuoda sen tekemiä herkkuruokia =) Jännä tuon soittoajan kans. Mun ei oo ikinä tarvinnu soittaa ite jos on joku tarkka aika sovittu. Onhan sitten tietenki niitä yleisiä soittoaikoja esim. 12-13 millon voi ite soitella.
Ja siis mullahan on se hemmetin raskausdiabetes ku kerran siinä rasituksessa oli se yks arvo sen 0,1 liian korkea. Ja se kummittelee ikuisesti mun tiedoissa. Tyhmäähän se on enkä mä itekään ajattele että mulla se olis koska sokerit ihan normaalit. Mutta he ovat niin päättäneet niin minkäs teet.
 
Sartsa83
Voi HELV***N PE****E!!!! Kirjotin sitten taas ummet ja lammet tänne ja vastasin kaikille jotakin ja sitten tää saakelin kone pyyhkäs kaiken ja tässä sitä ollaan taas alussa. :kieh: En kyl millää jaksas kirjottaa kaikkee uudelleen. Sori siis, mut tulee vähä lyhennettynä.

Patience juu kannattaa ehkä vähentää sitä pyöräilyä tai lopettaa kokonaan. Ollaan jussina miehen kanssa hänen isällään hänen veljensä, veljen avopuolison ja heidän poikansa kanssa joka on meidän kummipoika.

Rinsessapa juu sellasia juhlia justiin tarkotin. Ei teidän sairaalassa sit oo mahollisuus perhehuoneisiin? Joissakin nimittäin on ja mies voi jäädä sinne yöksi teidän kanssa. Meidän kummipoika oli kans vain 1kk-2kk mennessään ekan kerran saunaan. Eikä oo mitään näkyny et ois väärä päätös ollu viedä se. Nyt poika 1,5v ja istuu muiden mukana ylälauteilla leikkien leluillaan samalla. Mä ajattelin kans viedä oman poikani jo varhasessa vaiheessa.. aluksi ihan lämpöseen saunaan ettei ole liian kuuma ja alalauteilla mun kanssa. Sitten pikku hiljaa totutella siitä ylemmille lauteille. Mut sen kanssa en pidä kiirettä. Tykkäisin kuitenkin että pojasta tulis yhtä innokas saunoja kun muistakin suvun miehistä mieheni puolelta.

marakatti onnea hyvistä ultrakuulumisista.. :) Harmi vaan että siellä oli sit munuaisissa jotakin, mutta oon silti lääkärin kanssa samaa mieltä. Ymmärrän kyllä että moinen jää mietityttään mutta koita olla ressaamatta liikaa. Siellä varmasti pienellä kaikki hyvin. :hug:

minni niin, me tosiaan asutaan semmosessa välimaastossa että voidaan valita joko TAYS tai toi Vammalan aluesairaala. Tekee hyvää tutustua AINOOSEEN vaihtoehtoon, mihiin voi tutustua... TAYS:iin ei pääse tutustuun kun siellä on toi pirun kielto H1N1-virus episodin jälkeen että sinne ei saa mennä muut ku synnyttäjät ja heidän miehensä ja lapset. Muilta pääsy kielletty. Vammalaan saa taas mennä ihan kuka vaan. Mutta siinäkin voi olla ongelmansa. Joko sinne ryntää kaikki raivostumiseen saakka tai sitten sinne ei tule ketään. Musta ois kiva kun ees vaikka tulevat kummit pääsis kattomaan ja sit oma äiti ja lähimmäiset muutenkin. Juu, tiiän että KOKS:ssakin on toi sama homma kun TAYS:ssa. Se jäi tosiaan voimaan joihinkin sairaaloihin. TAYS:ssa se jäi siksi, että synnyttäneet äidit olivat kiitelleet siitä että sai olla rauhassa ettei kukaan päässy käymään. :eek: Kai ne sit on kaikki tykänneet olla omissa oloissaan. :eek:

Juu, tuo neukkutäti on ihana! :heart: Muutenkin käyny tuuri nyt viime aikoina noitten lääkäreiden ja muitten kanssa. :) Tosi ihania ja tukea antavia tätösiä. :heart: Tai tää lääkärikin on suunnilleen mun ikäiseni tuore lääkäri. :) Mutta niin empaattinen ja asiansa osaava.

..Josta puheen ollen. Oli taas tänään neuvolakäynti. :) Laitampa siis tähän taas kuulumisia. :)

23.6. (15.6.)
33+1 (32+0)
Hb 108 (7.6. mitattu 111).. toi ei käy järkeen kun oon nyt vetäny tota floradixia ja viimeks se autto. :eek:
Pissa puhdas (puhdas)
RR 128/88 (136/88)
Paino +400g/vko (viimeks oli tullu ihan tarpeeks viikossa)
turv. + (+)
Sf-mitta 32,5 (32,5) Jeeeee!!! Tasottuu.. ;)
Syke +140 (+140)
Liikkeet ++ (++)
Ja edelleen RT tarjonta :)

Kaiken kaikkiaan siis hyvin meni. :) Neuvolatäti sano että ens viikolla perjantaina kun mulla on toinen neukkutäti ja se on aamuaika, että jos sattuu oleen lääkäri paikalla (kun meen eri paikkaankin) niin kysyy, tarviiko tätä viikottaista seurantaa jatkaa kun nyt menny niin hyvin noi tulokset. Mutta niitä jatketaan jos tarvii. Ja mua ne ei edelleenkään haittaa. Oon mielissäni siitä että mun tilaa seurataan ja ollaan tarkkoja. :)

Sartsa ja pähkis 33+1 :heart:
 
Nyt tulee sitten vaan omaa napaa vaan :ashamed: koska on aikas pelonsekavat fiilikset päällä... :(
Ensin normikuulumiset:
rv: 33+6
Painonmuutos: ei muutosta!!! :D ihan uskomatonta, niin paljon kun oon herkutellut...
RR: 120/68
Hb: 136 =)
Sf-mitta: 29
Tarjonta: RT
Sykkeet: 150
Liikkeet : ++

Elikkä siis tytteli on sitten laskeutunut jo :eek: ja ilmeisesti tämän aiheutti se tiistainen pyörälläajo ja nyt siis on pyörälläajo multa kokonaan kielletty, koska tytteli ja kalvot kun painaa tuolla alakerrassa niin kun ajais pyörällä ja koko painollaan niin riskinä ois kalvojen puhkeaminen ja lapsiveden meno... Terkkari määräsi mut nyt sit olemaan levossa kotona seuraavat 2 viikkoa, koska jos näillä viikoilla synnytys käynnistyy niin ne laittaa synnärillä stopin synnytykselle ja joudun osastolle makaamaan, jota en todellakaan halua. Et viikoilla 36 elikkä 2 viikon päästä mulla ois synnytystapa-arviointi ja sen jälkeen sais sit tulla jos on tullakseen... Huh huh!! kyllä nyt rupes pelottamaan ja toivon vaan niin paljon et pysyis vielä sen 2 viikkoa masussa niin ei tartteis huolehtia, mut sen näkee nyt sitten mitä tapahtuu...mutta tää mamma meinaa todellakin olla totaali levossa seuraavat 2 viikkoa! =)

Patience ja kiireinen tytteli 33+6 :heart:
 
Patience Kylläpäs ottavat lääkärit eri lailla kantaa asioihin kun mulla oli jo viikolla 26 kohdunsuu pehmeä ja pari viikkoa myöhemmin kaula myös lyhentynyt mut eivät lääkärit ollu milläskään vaikka vielä pariin otteeseen varmistelin et siis normaalisti voin tehdä kaikkea yms niin kuulemma juu. Ja mulla on jo hyvän aikaa ollu tytteli laskeutunut eikä siitäkään oo mitään sanottu?? No onneks ä-poli aika kuitenkin lähiaikoina tulossa niin näkee taas alaosaston tilanteen, ite en kyllä osannu olla edes huolissaan. Esikoinenkin laskeutu tooosi aikasin eikä sillonkaan mitään varoiteltu. Pyöräilin ihan kunnon lenkin vielä samana päivänä kun esikoinen synty! Vaikka kävely ei ollut aikoihin enää onnistunu ton laskeutumisen takia ni pyörällä onnistu liikkuminen.. ei voi kun kummaksua miten erilailla asioihin suhtaudutaan.. mul on kyl sellanen fiilis et tää saattais tullakkin aikaisemmin ulos mut toivon kuitenkin et vasta siellä rv37 jälkeen!! Mut lepäile nyt tosiaan ja laita mies passamaan sua oikeen urakalla!! Ja hemmottelemaan :)
 
Sartsa83
Rinsessapa no toivotaan että semmosen saisitte niin helpottas sunkin olemista sairaalassa.

Patience kaikki oli niin lupaavaa kun luin noita sun kuulumisia, mutta sitten hätkähdytti. Noin siinä sitten näköjään käy kun yrittää jotain mitä ei sais enää periaatteessa tehdä. Mä en enää koskaan tee mitään kiellettyä! Toki lepääminen on vaan hyvästä ja tuskin sulla hätää on kun teet kuten neuvotaan, mutta tottakai tommonen äkkiseltään säikäyttää.

Mut hyvät oli sun kaikki arvot! Mahtavaa!! :hug: :heart:

Piltti ohhoh! Sähän oot pystyny urheileen oikein urakalla ja pitkään!!! Kateeks käy! Sen tiiän että oman voinnin mukaan pitää mennä, mutta se mitä tässä on sanottu että ei saa missään nimessä tehdä enää viimesellä raskauskolmanneksella, on kiipeilyt... ja etenkin täällä jo yli 30 jälkeen ei saa enää ripustella verhoja tms. mä kiipeilin eilen tuolille noutaan yläkaapista kuppeja ja lautasia kun mua alko pistään mahaan ihan hirveesti. Lihaspistos yllätti tosi kipeenä ja mies sanokin että joko mä uskon etten sais mitään tommosta tehdä. Luovutin sitten homman loppuun saakka miehelle. Mä kun niin haluisin tehdä kaikki ite! En mahda sille mitään. Nyt on pakko ollu opetalla ottaa iisimmin. Muakin kun seurataan viikottain neuvolassa lääkärin käskystä mahan kasvun, verenpaineen ja pissan takia.

Sartsa ja pähkis 33+2 :heart:
 
Sartsa Joops, nyt kyllä jää pyöräilyt ja muut turhat rehkimiset pois 2 viikoksi =) mulla vaan oli sellanen käsitys että voipi pyöräillä huoletta koko raskauden ajan, mutta ei ilmeisesti mun tapauksessa :eek: harmittaa vaan hurjasti, koska tykätään paljon esikoisen kanssa tehdä pyörä- ja kävelylenkkejä ja nyt siihen tuli stoppi, pitää vaan nyt keksiä kaikenlaista muuta puuhattavaa :)

Piltti85 Näköjään on juu erilaiset näkemykset mitä saa ja ei saa tehdä =) kait mulle sen takia laitettiin nyt sitten stoppia, koska on supistellut aikas kipeästikin tiistain pyöräreissun jälkeen et ihan varan vuoksi ettei tytteli tule liian aikaisin maailmaan.

Mutta, oikein hyvää juhannusta kaikille ja nauttikaa! :hug: :heart:
Ihanaa, kun pääsee porukoille grillailemaan ja syömään herkkuja sekä nauttimaan hyvästä seurasta :heart: Tänne on vaan luvattu illaksi vesisadetta, mutta onneksi on keksitty katokset :LOL:

Patience ja tytteli poks poks 34+0 :heart: (vielä 2 viikkoa ja voipi hengähtää huolesta)
 

Yhteistyössä