Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Patience mulla tuli stoppi noihin pyöräilyihin ja muihin jo 25 viikoilla kun maha alko oleen tiellä ja joka kerta alko hirveä lihaspistos ja mahaan sattuun ilkeesti kun jumpalla tai salilla tein jotain. :( Niimpä sitten annoin liikuntakeskuksen jäsenyyteni kaverin miehelle siksi aikaa kun en pysty siellä ite käymään. Ootan että meitin jätkä on syntynyt ja mä pystyn liikkuun taas, niin laitan pojan lapsiparkkiin jos ei kukaan muu pysty hoitamaan ja alan taas liikkumaan. Inhottavaa muutenkin kun haluisin ees kävellä mut sit alkaa jalkoja särkeen... *mutinaa* .. tästäki saa vaan syyttää omaa itteään kun on peruskunto, muttei hyvää kuntoa. Näin se sitten ilmenee raskausaikana. Tosin tanssimista pystyy vielä kevyesti kotona harrastaan.. pistää vaan jytät soimaan ja pyllyn pyöriin niin siinä saa liikuntaa. ;) :) Onnittelut viikoista.. ootkos kuullu, että jos lähtee 34+0 viikkojen jälkeen syntymään, sitä ei estellä kun on kaikki jo kehittyneet vauvalla mutta 37+0 luokitellaan sit täysaikaseks? :) Eli periaatteessa nytkään ei oo sulla huolta, mutta toivotaan että nyt pienen hetken vielä sisällä pysyis ja otat sen takia rauhallisesti. :)

Täältä kans oikein mukavaa, turvallista ja ennen kaikkea myös sitä aurinkoista (täällä sadellu) juhannusta kaikille!!!! :heart:

Sartsa ja pähkis 33+4 :heart:
 
Sartsa en ollutkaan tuollaisesta kuullut, että antaisivat rv 34 jälkeen syntyä, koska oma terkkari juuri sitä mulle painotti, et jos nyt synnytys käynnistyisi niin ne Koksissa laittaisivat jarrut päälle ja joutuisin osastolle makaamaan... mutta siis jos lapsivedet menee niin sittenhän eivät voi mitään tehdä, mutta pelkkien supistusten kohdalla eri juttu, mutta senhän sitten näkisi jos niin sattuisi käymään, toivottavasti ei :)

Kyllä nää lämpöset ilmat on kyllä niin inhottavia, turvottaa ja paha olla koko ajan... :kieh: muuten kyllä tykkään kesästä mutta en raskaana ollessa :LOL:
Mites muut jakselevat juhannuksen vieton jälkeen?

Patience ja tytteli 34+2 :heart:
 
Sartsa83
Patience siis sitä mä tarkotankin, jos sikiö lähtee itestään syntyyn (lapsivedet menee ja sitä rataa), niin sitä ei estellä rv 34 jälkeen, mutta ei sitä vielä toivota tässä vaiheessa, koska vasta rv 37 on täysaikanen. :)

Sama täällä... turvotusta kun ei tunnu voivan estää millään... vois estää joo, jos pystys liikkuu enempi, mutta ei niin ei. Saakeli rahatki ihan loppu niin ei pääse käymään kylpylässä uimassa. :kieh: :headwall: Seuraavan kerra ä-raha vasta kolmen viikon päästä... siitäkin menee suurinosa laskuihin... hmph. |O

Omaa. Mulla on nyt muutamana päivänä ollu tosi kipeä vatsa, kaikin puolin. En enää ees tiiä mikä on supistus ja mikä on mikäkin, mutta ollu kamala "kakkahätä" ilman että ois tullu mitään. Tänään tosin kun tuntu tuolta, niin oli ns. "oikea hälytys", mutta muuten.. en ymmärrä. Ja jätkä terrorisoi mun sisuskaluja. :LOL: Punkee kroppaansa mahasta läpi ja painaa käsillään ja jaloillaan sitten jonnekin tonne... välillä tuntuu selässä ja välillä munasarjoissa (menkkamaista kipua mut häviää tosi äkkiä ).

Mä olin hetki sitten ihan kartalla millon tapahtuu mitäkin kropalle, mut nyt on jotenkin menny ihan sekasin... ei enää osaa tulkita. :eek: :ashamed: Ja sekös mua harmittaa. :(

Toivottavasti tääkin nyt pysyis kyydissä sinne rv 37 asti, niin sitten vois huoletta toivoo jo syntyvänkin. ;)

Sartsa ja pähkis 33+5 :heart:
 
Täällä on ollut oikein kiva juhannus, vaikka mies vetikin kolme päivää putkeen, mutta silti oli oikein kivaa :) Käytiin saaressa ja mökillä ja sitten oltiin isommalla porukalla tässä meillä grillailemassa joka päivä ;) Tosin nyt vähän ottaa päähän kun mies nukkuu tuolla vieläkin krapulaansa pois, no mutta taidankin sitten lähtä kohta kaverille kylään :)
Mua on alkanut nyt närästämään! Harvinaisen ärsyttävää, vaikka veikkaan että nää mun närästykset on lievimmästä päästä. Mua ei oo ikinä ennen närästänyt, ja oon aina aatellu, että en ees varmaan tajuais jos joskus närästämään kävis, mutta ei siitä sitten kyllä voinutkaan erehtyä :/
Eilen mulla kesti lihaspistos varmaan jonkun 4 tuntia!!! :eek: Ihan sairasta!
..Ja vielä yksi valituksen aihe, eli eilen mökillä menin sitten vielä palamaan auringossa! Ai että tekee kipeetä, ei meinaa edes pystyä kättä nostamaan! :/

Ai en tajunnut Sartsa, että TAYS:sissa on tutustuminenkin kielletty ton H1N1:n takia! En oo edes enää muistanut koko virusta :D Enää kun siitä ei silleen toitoteta.. Eikä siis isovanhemmatkaan pääsis katsomaan lastenlastaan sinne vai?? ..Ohhoh, on kyllä aika tarkat rajat! Meillä siis isovanhemmat pääsee kyllä sairaalaan katsomaan, mutta just sisarukset ei, mikä ottaa pattiin ;)
Jos siihen Vammalaan päädytte, niin ehkä kannattaa tehdä mahdollisille vierailijoille sitten selväksi, ketä jaksat ottaa vastaan ja ketä et, ettei liian rankaksi itelle käy. Veikkaan nimittäin että se on varmaan todennäkösempää, että porukkaa lappaa ihan mielettömällä tohinalla, kun että ei kävis ketään!
Ompa outoa, että just noi äidit on halunnut ton kiellon! :eek: Luulis, että jos ei oikeesti jaksa ketään ottaa vastaa, niin vois sitten ihan suoraan sanoa, eikä tolleen että kaikilta kielletään! Ompa tyhmä juttu!

Patience ohhoh, enpä olis uskonu että noin "pahasti" voi toi pyöräily tehdä! No onneksi selvis tässä vaiheessa, eikä sitten enää silloin kun liian myöhäistä olis! :) Koita nyt nauttia sitten kahden viikon lepolomasta! ;) Miehelle vaan kaikki työt! ;D
Mä taas tykkään lämpimistä ilmoista, vaikka raskaana oonkin :D No voi olla, että johtuu siitäkin kun tää maha ei oo mitenkään kauheen tiellä, enkä turpoo tai mitään, ainoo mikä näillä helteillä on vähän rankempaa, niin toi lenkkeily, muuten kaikki täälä hyvin :) Mua vähän on alkanut pelottaakin, kun raskaus on mennyt näin hyvin, enkä oo kärsiny oikeestaan mistään vaivoista, niin mulla on synnytys sitten varmaan ihan kamala :D :D ..Mun kampaaja kyllä sanoi, että se voi johtua siitäkin, kun viime raskaus oli niiiiiiiiiiiiin vaikea, että nyt mua sitten hemmotellaan ;)

Minni ja Mini 31+0! :heart:
 
Täällä meni juhannus ihan hyvin mitä nyt kaveri hakattiin pesäpallo mailalla mutta onneks sille ei sattunut mitään..sillä oli suojelusenkeli mukana.. Ja onneks me miehen kanssa kerettiin aikasemmin lähteä sieltä ku sinne tuli joku huume äijä sen mailan kanssa riehumaan.. Muuten meni hyvin grillailtiin ja vietettiin kavereiden kanssa aikaa..

Onko teillä muilla semmosta vaivaa että vauva tunkee jalkojaan tuonne pallean seudulle??tuntuu hirveä paine sitten siellä kun tunkee niitä jalkojaan.. Ja tuo kuumuus on kyllä aika inhottavaa välillä mutta kuhan muistaa tankata niin ei sitten niin hirveästi turvota paitsi mulla öisin alkaa se turvotus kun tuntuu että pitää kihlasormus aina yöksi otttaa pois ku ei veri sormissa kierrä ja nilkkoja varsinkin turvotttaa ihan kamalasti ja kun muutenkin levottomat jalat niin ei hirveesti se turvotus auta..

Onkos teillä muilla tullut semmoista tunnetta että tiedätte että vauva syntyy just sillä viikolla miltä nyt tuntuu?? koska minusta itestäni tuntuu että jätkä tulee 2 viikkoa etuajassa. Ja tiedättekö että onko sillä mitään merkitystä että millon itse tai teidän sisarukset on tullut? koska meillä on kaikki 4 lasta tulleet 2 viikkoa etuajassa ja ainakin tuo vauvan paino tuntuu menevän samalla käyrällä kun minä ja minun sisarukset koska me kaikki ollaan painettu alle 3kg kun ollaan synnytty ja jos se painoarvio pitää paikkansa niin laskettuna aikana vauvalla olisi painoa 3400g?

Marakatti ja poikanen 33+5 :heart:
 
Sartsa83
minni eikös ookin "ihania" nuo lihaspistot? :kieh: Ikävä että säkin nyt kärsit niistä. Niin ja tuo närästys! Sama täällä! Nyt alkanu oikee urakalla kaiken muun vattaoireilun kanssa. Vatsa on joko ihan sekasin tai ihan kovalla ja koko ajan siis sattuu siihen jotenkin. Varmaan noin 2-6h päivästä kun ei tunnu missään ja on hyvä olla. :headwall:

Juu no tämmöstä tietoo mä tossa sain kun selvitin asiaa. Juu ja ehdoton vierailukielto siis KAIKILTA paitsi synnyttämään tulleen äidin puolisolta ja heidän yhteisiltä lapsiltaan jos niitä on jo entuudestaan. Todella outoa mustakin. Ja etenkin se että äidit ovat toivoneet tämän jatkuvan. Ihme nihkeetä porukkaa. :LOL: Mua on alkanu entisestään houkutteleen toi Vammala. Huomasin tässä yks kaks että tonne synnytysvalmennusiltaan pitää ilmoittautuakin. :LOL: Toivottavasti on ens viikon keskiviikolla paikkoja vapaana koska en malttas oottaa että pääsen tutustuun sinne. Kaveri joka on kotosin Rovaniemeltä, synnytti 2007 siellä esikoisensa (samoin mun kummityttö synty samana vuonna siellä ) ja kummatkin on kehuneet tuon sairaalaan maasta taivaisiin ja tää Rovaniemeltä kotosin oleva kaveri painotti että ne perhehuoneet on aivan mahtavia ja sängyt hirmu mukavia, hoitohenkilökuntaa lukuunottamatta ja synnytystapavaihtoehdot on siellä kertakaikkisen huippuja. Koita nyt tuota sitten vastustaa. Enkä kyllä haluiskaan. Että entistä innokkaammin ootan sitä et ite pääsee näkeen mitä se on.

Voi miten suloinen sun masu on!!! :heart: :hug: Ei tuo mun mielestä nyt kyllä mikään maailman pienin ole! Ottaen huomioon että sä olet tosi hoikka muutenkin. :) :heart: ... ja ihan näyttäs olevan poikamaha! :p ... Sori, mut siltä se vaan näyttää. ;)

Mua on nyt alkanu kauheesti pelottaan että tää syntyis jo kohta.. en pelkää ite synnytystä mutta pelkään sitä että tää lähtis syntyyn tässä ihan minä hetkenä hyvänsä.. ja ihan vaan sen takia kun kummipojan äiti sano että se ties siitä että synnytys käynnisty kun sille iski hirvee tarve päästä kakalle vaikkei mitään tullukaan. Kakatti vaan kovasti. Ja nyt mä pelkään sitä joka kerta kun meen vessaan.. :LOL:

marakatti no ohhoh! Ilmeisesti tämä huume äijä ei sitten saanut hakattua kaveriasi jos sille ei kuitenkaan käynyt kuinkaan? Kyllähän nyt pesäpallo mailalla saa naaman auki ainakin kun alkaa hakkaamaan ja paljon muutakin tohjoksi. Ilmeisesti kaverisi ennätti myös itse karkuun siitä? Hyvä että itse lähditte sieltä ennen kun moinen ukko ees tuli paikalle. Mä vihaan kaikkia huumehörhöjä!!! :kieh:

Meillä jätkä vaan suuntaa potkunsa oikeaan kylkeen. Hän kun tykkää viettää tuolla aikaansa 90 asteen kulmassa. :D

Turvotusta on täälläkin niin paljon että mielenkiinnolla oikein odotan miltä näyttää synnytyksen jälkeen. :)

Mulla ei oikeestaan oo vielä tullu tarkkaa tunnetta koska tämä syntyis. Pelko vaan siitä että tulee liian etuajassa. Mä itse olin kuulemma tullu aika lailla ajallani, mutta isoveikkani synty 6vkoa etuajassa umpisuolen puhkeamisen takia. Lääkärit väitti että synnytys käynnistyy vaikka äidiltä puhkes umpisuoli. Vasta siinä kun veikka alko syntyyn, lääkäritkin tajus että umpisuoli oli puhjennu. Tämä olikin sitten ennättänyt vaurioittaan veljen vasenta aivopuoliskoa... "kiitos" lääkäreiden. Tää tapahtu -72, joten sillon oli HIEMAN eri systeemit kun nykyään. Ei ollu ultria tai muita vempeleitä.

Tuohon en osaa sanoa onko merkitystä sillä, miten ite tai sisarukset ovat syntyneet, mutta voihan sillä olla perää että samalla viissiin tulee omatkin lapset.

Noi painoarviot on kyllä useinmiten menneet ihan metsään. Toisilla se on ollu just eikä melkein se painoarvio mitä on sanottukin, mutta tutuillani on kaikilla menneet ihan metsään painoarviot.

Sartsa ja pähkis 33+5 :heart:
 
Siis se oli kerennyt hakata ihan kunnolla ja vielä ensimmäisenä takaraivoon oli lyönyt mutta en sitten tiedä että että johtuiko siitä että ei tullut mitään kun lyöjä kuitenki oli ollut aika sekaisin että ei varmaan ole olllut hirveä sitä voimaa lyödä mutta oli siltä kaverilta loppujen lopuksi taju lähtenyt. Hieman oli vasemmalla puolella päätä turvotusta ja selässä semmoinen mailan kuva ei muuta..Ja Kyssiin kun olivat hänet vieneet niin sanoivat että taisi auttaa se minun kaverin "kokovartalopuudutus" myös siihen että ei tullut mitään vakavampaa..

Mä vihaan kanssa huumehörhöjä ihan kauheesti ku ne on niin arvaamattomia ja tällä kylällä on aika paljon niitä väkilukuun verrattuna. Oli ihan hirveetä olla töissäkin kun niitä joskus saattoi tulla syömään mutta en yleensä kyllä myynyt jos olivat ihan sekaisin..
 
Sartsa83
marakatti aaaaa.. okei. Pää on tietysti tosi luinen osa ihmisestä.. ainoana huonona siinä on just se, että pää menee myös helposti rikki, etenkin pesäpallomailan voimasta.. mutta kuulostaa ainakin siltä että lyöjä ei saanut koko voimillaan tuhoa aikaseks. Onneksi. Pahemminkin ois voinu käydä. Miestäni lyötiin ennen meidän seurusteluaikoja myöskin pesäpallomailalla, mutta kasvoihin ja hänen silmänpohjansa murtui siinä. Se jouduttiin leikkaamaan ja hänkin luojan kiitos toipui siitä. Häntä sattui vaan manne lyömään.

Mä oon kanssa nuoruudessani kohdannut jos jonkinmoisia huumehörhöjä. Ja siksi niitä vihaankin.

Omaa. Mä en pääsekään synnyttään Vammalassa.. tai jos ei mene yli lasketun, en pääse. Synnytysosasto kun siellä on suljettu parahiksi 16.7.-16.8. :( Juuri tuon ajan kun saatan synnyttään.. ellei tosiaan mene yli. Mutta aamulla kun ensin varasin ajan synnytys- ja perhevalmennukseen sinne niin jouduimpa heti perään perumaan sen kun ei ole järkeä mennä itteään kiusaamaan sinne jos ei pääsekään synnyttään. :( Ja sinne ei voi mennä valmennukseen, jos ei meinaa mennä synnyttään sinne. Oon niin harmissani tuosta. :(

Sartsa ja pähkis 33+6 :heart:
 
marakatti huhhuh! Teilläpä ollut aika pelottava juhannus! :/ Onneksi kaverille ei käynyt kuitenkaan pahemmin, tosiaan olis ollu aineksia ihan kuolemaankin :(
Mulla ei oo minkäänlaista tunnetta siitä milloin Mini syntyis, ollaa kyllä Minin kanssa jo sovittu joskus viikolla 18, että se syntyy viikolla 38+2 ;) :D En oikein osaa sanoa, että onko omalla syntymäajalla tai noilla sukulais jutuilla merkitystä tohon syntymän ajankohtaan. Meillä mun sisko on syntynyt keskosena viikolla 29 ja itse taas on syntyny vähän vajaata kuukautta ennen aikojaan. Tohon painoonkaan en siks oikein osaa sanoa mitään, ite oon kuitenkin ollut vaan jonkun reilu 2,5kg. Oon kuitenkin asennoitunu siihen, että kaks viikkoo yli mennään!
Kummipojan äiti oli sitä oottaessa ihan varma, että ajoissa syntyy. Tai itseasiassa oltiin ihan kaikki ihan varmoja, että ennen laskettua äijä on maailmassa, mutta päivää vaille kaks viikkoa yli sitten mentiin, että heilahti! Kannattaa siis asennoitua ihan omien hermojenkin kannalta ;) Se on sitten aina positiivinen yllätys jos aikasemmin tulee :)

Sartsa joo, oon asennoitunu jo siihen että tää on poika :D ..No kyllä vähän takaraivossa on ajatus, että jos sittenkin olis tyttö ;) :D
Ja mä oon kuullut aika monelta, että synnytys on lähellä jos maha on sekasin! Ja joillakin tulee myös kuumetta lähellä h-hetkeä. No toivotaan, että pähkinä pysyis sisällä vielä sen kuukauden verran vaikka :)
Voi kurja, että toi Vammalan juttu menikin mönkään! :( No ajatellaan positiivisesti, pääasia että pääsee sairaalaan synnyttämään ;)


Tänään käytiin yhden kaverinkanssa shoppailemassa ja ostin itelle shortsit ja caprit, kun niin halvalla sai ;) Ja onhan mulla vielä kaks kuukautta jälellä käyttää niitä :D

Minni ja Mini 31+1 :heart:
 
Sartsa83
minni :LOL: joo, pääasia ettei tarvii missään katuojassa synnytellä. :p Tosin niinkin voi käydä jos sattuu synnytyshetkellä olemaan jossain ihan muualla. :D Toivottavasti kuitenkin ennättää sairaalaan asti. :) Pitää vaan lähtee hyvissä ajoin.

Juu, samaa oon kuullu itekin että lähellä synnytystä on maha sekasin. Nyt toi maha onneks on taas rauhottunu ja oon back to elävien kirjat. :D :p Mulle riittää että ohitetaan toi 37+0 niin sen jälkeen saapi tulla kun tahtoo. Jos menee yliaikaseks niin sitten Vammalaan mars! ;) Sillon kun Vammala avaa taas ovensa synnyttäjille, mulla ois 40+6, että sikäli mikäli vois toivoo että sinne asti mentäs, mutta toisaalta sitten taas.. en mä malttas oottaa niin kauaa että saisin tän pienen rakkaan syliini! :heart: Itkin tänään pissalla käydessänikin sitä kuinka ihanaa on sitten viimein nähdä toinen ja kuinka paljon hänessä on yhteensä meidän näköä ja suvun piirteitä ylipäätään. Hih, nauratti vaan kun moista aloin vessassa poraamaan. :LOL:

Ainahan tilanteet voi muuttua. Vaikka kuinka luvattas jompaa kumpaa sukupuolta, voi sieltä syntyäkin silti toinen. ;) :p Mutta jos meille yhtäkkiä tuliskin tyttö, vaikka selvästi on pallit vilkkunu ultrakuvassa niin sitten joutus vaan pukee tyttöö poikien vaatteisiin. ;) :p Ei sillä, menee nuo värit onneks molemmille, mutta aluks vois tulla kehuja kuinka onkaan kaunis poika ja sais selitellä että tyttö tää on, että kävikin vähän vanhanaikasesti laitoksella. :D

Wau... minkä väriset shortsit ja caprit ostit? :) Onhan tässä tosiaan vielä aikaa käyttää. ;)

JAIKS! Tuolla esikoista odottavien puolella yks on saanu tänään käynnistyslääkkeen. Tais olla 37+ jotain viikoilla nytten. Raskausdiabeteksen takia käynnistetään. Jänskää vaan että kuinka siellä menee. :)

Mä yritin sopia pähkinän kanssa että ruvettais kohta pikku hiljaa opetteleen aikataulua nukkumisen kanssa. Mies kun palas töihin niin mennä samaan aikaan nukkumaan tai ainakin sänkyyn rauhottuun ja sitten alkaa siinä itekin nukkumaan. Eilen illalla sai yllättävän hyvin unta. Oikein yllätyin. :)

Niin ja yhen nimenkin keksin tänään, mutta kaikki mitä nyt on tullu ilmoille, ei tunnu vieläkään siltä että "se on varmasti tää!" .. :D Jotenki hirveen epävarma koko ajan että antaa varmasti sitten oikean nimen toiselle. :p

Sartsa ja pähkis 33+6 :heart:

ps. Onnea minni taas viikkojen vaihtumisesta. :hug: :heart:
 
Juhannus tuli ja meni nopeesti. Mentiin mökille miehen kavereitten kanssa ja pidettiin hauskaa :) Teltassa oli kyllä inhottavaa nukkua vaikka olikin kaikenmaailman pehmusteet otettu mukaan.
Minni Vantaalta Turkuun kestää noin 2 h. Katson miten jaksan elokuun puolivälissä :) Käytiin juhannuksena Savonlinnassa ja pitkä matka oli, selkään otti ja niskaan mut nyt taas kotona pääsee lepäämään ja leipomaan herkkuja hih :p Sukujuhliin ehdottomasti haluan.. siinä ois vielä stocholmaan laivareissu viikko laskettuun aikaan että uskaltaako sitten enään sinne lähtee... :D Upea masu sulla :)

Sartsa Harmi kun et päässyt siihen sairaalaan mihin olisit halunnut, mihinkäs sairaalaan olet sitten menossa? :)
Meillä on kättärillä ensiviikolla se sairaalaan tutustuminen, jänskättää ihan hirveesti, kiva kun oma mieskin tulee mukaan :)
Nyt täytyy lähtee kattoo kakkua miten se on pärjännyt siellä uunissa! Ettei vaan pala pohjaan :D

Lumi ja pikkuinen 31+1 <3
 
Sartsa83
LumiPoni juu, toistaseks ainakin harmi kun en pääse tonne.. paitsi jos menee yli. :) Mun oli alunperinkin tarkotus mennä TAYS:iin (Tampereen Yliopistollinen keskussairaala) ja sinne nyt sitten näillä tietoo meenkin.

Mua toisaalta harmittaa sekin ettei TAYS:iin pääse ees tutustuun.. tosi moneen sairaalaan pääsee.. mitäs kakkua siellä oikein tehdään? ;) Namskis! :p
 
Ite vihaan kans hörhöjä yli kaiken. Sisko on käyttäny aineita teinistä asti eikä osaa aikuistua vaikka 30 jo on. Lapset siltä otettiin huostaan ja häädön se saa joka kämpästä ja yks kämppä paloki. Kerran se sai häädön ja sen kämppä oli tyhjennetty kaatopaikalle. Eli kahteen kertaan menettäny kaiken omaisuuden vaan ei se sitä paljon näytä haittaavan. Kumpanaki kertana oon joutunu antaan sille monta kassillista vaatteita ja kenkiä. Sillä meinas jo yhdessä vaiheessa mennä hyvin ku ukko oli linnassa vaan sama meininki jatku ku se pääse vapaaks. Naimisiinki ne menivät maistraatissa muiden tietämättä ja soitteli mulle että oisko antaa 20euroa et pääsis juhlistaan. En antanu.. Elämänsä pilaa ja kyllä tässä me muu perhe odotellaan pahinta et millon aineet vie hengen..

Musta tuntuu että mulla menee ainaki sen 2 päivää yli lasketun jos ei viikonki..
Huomenna olis neuvola ja ke lähdetään miehen kans mun isän luo Lohjalle. Kiva 7-8h automatka edessä.. Su sit takas kotiin.
Mä oon miettiny et onkohan vaarallista ku poika välillä käsillään kaivaa tjn. tuolta kohdunsuulta. Tuntuu niinku sen käsi kävis melkein ulkona. Kerran istuin jalat ristissä paniikissa että tuota menoa se puhkasee vielä paikat.. Ja se käy kipeää.. Ihan niinku se nipisteliski..

Rakkauspakkaus 32+3 <3
 
Neuvola kuulumisia:

RR 115/70 (114/70)
Paino: +9kg (6.6kg) Painomuutos 1200g/vko Toivottavasti johtuu vaan turvotuksesta ja siitä ettei oo tullu käytyä wc:ssä pariin päivään.
Hb 118 (113)
Sf 31 (28)
Pissa -/- (-/-)

Menee hermot tuon meidän neukkutädin kans. Se on niin jotenki hönö.. Yksinkertanen.. Joka kerta se jaksaa sanoa että "muista kävellä". Arg! En rupee kävelemällä käveleen ku ottaa selkään ja supistaa.. Paska ku siitä ei pääse eroon pikkusen syntymän jälkeenkään.. Perhevalmennuksessa se selitti jotai et hoitopöytää ei kannata hommata ku sitä tarvii vaan muutaman kuukauden!?! Ööö... Hommattu on ja todettu hyväks jopa siskon tytön 1,5v vaipanvaihdoissa.. On se hyvä olla yks ja sama paikka missä voi ergonomisesti vaihtaa vaipan ym. ja tarvittavat tavarat siinä käden ulottuvilla.
Niin ja tänään ollaan herätty jo viideltä ja olo on sen mukainen...
Plaah...
 
Sartsa83
Rinsessapa oon tosi pahoillani että sielläkin on kärsitty huumeiden takia. :( *hug* Inhottavaa että noinkin läheinen kun sisko pilaa oman elämänsä. Ja hirveintä on odottaa niitä kaikista kamalampia uutisia. :( Suurta jaksamista tohon, vaikka oottekin varmasti jo tottuneet ja luopuneet toivosta että hän suuntais parempaan elämään. :'( *hug*

se tuntuu sen takia siltä kun paikat alkaa tehä tilaa tulevalle synnytykselle, vaikka synnytys ei tapahtuis pitkään aikaan. Kolmenkympin jälkeen vaan aika monella on ruvennu kroppa valmistautuun ja se tuntuu alapäässä kipeenä. Se mitä poika siellä tekee, saattaa tuntua samalta. Ei se pieni ihminen pysty puhkaseen sun paikkoja. :)

Sä todella olet parempi ihminen kun siskosi! Hänen ongelmansa on se, että hän on ajautunut väärään porukkaan aikoinaan, eikä hän osaa lähteä sieltä itse pois. Mutta aineiden lopettaminen lähtee aina itsestä. Kukaan kun ei voi tehdä sitä sun puolesta.

Onnea hyvistä neuvolauutisista, vaikka tätönen onkin ihan hönö. :D Uskon että tommoseen menee hermo! Niin menis itelläkin. Mulle taas oma neukkutäti aina painottaa, että "teet sen mitä pystyt, et yhtään enempää. Tärkeintä on sun ja vauvan hyvinvointi. Oot nuori ja ehdit vielä synnytyksen jälkeen liikkumaan enemmän kuin tarpeeks". Mua naurattaa tuo oma neukkutätini, kun se on taas jotenkin niin nuorekas vaikka onkin jo 50 pintaan. :) Mutta ihan huippu kaikinpuolin ja välittää aidosti kaikista asiakkaistaan. :) Munkin numeron kaivo numerotiedustelusta kun oli kotona sairastavan lapsensa kanssa ja soitti kotoaan että joutuu muuttaan neuvola-aikaa. Tommosia tätösiä on niin harvassa jotka noin toimii!

Ihme lässytystä tuolta sun tätöseltä tohon hoitopöytäasiaankin. Pistät vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sä näytät tietävän häntä paremmin, niin ei kannata kuunnella tuommosen ohjeistusta. Sama pätee tuohon kävelyhommaan. Annat vaan olla. Sä teet siten kun siltä tuntuu. Ei todellakaan ole pakko kävellä jos ei pysty! Mulla alkaa myös sattua selkään ja etenkin tonne alapään luihin.

Sartsa ja pähkis POKS 34+0 :heart: (6vkoa!!!!!)
 
Sartsa Suklaakakkua ihan tein eilen :) ja hyvää tuli. Mulla semmonen vimma että haluun leipoa ja tehdä ruokaa, kummallista.. ku kerta kotona ollaan päivästä toiseen niin siinä sitten keksin tekemistä itselleni ettei vaan tule tylsäksi :D

Rinsessapa Minunkin neuvolatäti on aika ärsyttvä.. Vaikuttaa ihmisteltä joka on kyllästynyt työhönsä ja vaan tekee työtään. ei ole kiinnostunut asiakkaasta. Oma äitini on neuvolatäti ja hän on työssään aidosti kiinnostunut, pirteä ja kyselee ja antaa neuvoja asiakkailleen, semmosen neuvolatädin minäkin olisin halunnut mutta siihen ei kai voi vaikuttaa mitenkään..

Tänään on niin kaunis päivä että varmaan ruuanlaiton jälkeen lähden rantsulle chillaile ja ottaa iisisti :) Kylmää jääteetä hörppimään ja lämmöstä nauttimaan. Ihanaa kun on kesä <3

Lumi ja pikkuinen 31+2 <3
 
Joo Sartsa olis kyllä aika mukava kokemus synnyttää jossakin ojassa :D :D Musta olis ihan kamalaa sekin, jos lapsivedet menis jossakin yleisellä paikalla, vaikka eihän sillekään sitten mitään mahtais, mutta joo sitä en tahtois kokea..
Mä oon miettiny sitä, että missä vaiheessa sitä sitten viittii sinne sairaalalle suunnata, kun jos liian aikaseen ei saa tulla, ja liian myöhäänkin tulo vielä pahempi! :D Kun olis ihan tyhmää lähtä laitokselle, ja sit ne käännyttäis siellä takasin!
Joo, samalla aaltopituudella mennään ton 37+ kanssa, sen jälkeen myös Mini on tervetullut maailmaan ;) Ja toi on niin totta, et vessassa käydessä alkaa miettiä kaikkia ei niin fiksujakaan asioita :D Miehes on varmaan ollut pienessä paniikissa, kun oot tullut vessasta ihan itkeneenä pois :LOL:
Shortsit on ihan vaan mustat ja caprit on sellaset maastonvihreet, ihan hyvä että tulikin ostettua, heti tänään tulikin shortsit sitten koeajettua kun tuli tälläset helteet!
Onkos Pähkinä ollut sun kanssa samoilla linjoilla ton nukkumisen suhteen, vai pistääkö hanttiin? ;)
Onnea,onnea,onnea viikkojen vaihtumisesta! Kuus viikkoa on ihan älyttömän lyhyt aika, johan tässä pitää käydä "pelkäämään" milloin meistä eka synnyttää :D :D
Nimen keksiminen on kanssa ja yks murheen kryyni! Mäkin keksin yhden pojan nimen lisää, mikä on nyt mun suosikki ja tahdon sen, mies taas ei ihan niin kovasti siitä tykkää, no jos tässä vielä ehtis mieli muuttua...... :D

Lumiponi voin oikein kuvitella miten hankala teltassa on ollut nukkua! :/ Onneksi kuitenkin oot selvinnyt noinkin hyvin ;) No ei kaks tuntia mikään kovin pitkä matka ole, joillakin on sellanen matka synnyttämäänkin ihan omaan sairaalaankin ;) Tottakai lähdette sinne, jos vaan enää elokuussa oot sitä mieltä että jaksat! :) Ton Tukholman reissun ehkä skippaisin ihan suosiolla, mutta teet niinkun parhaaksi näät! :) :) ..ja kiitos mahakehuista :)

Rinsessapa voi kurja tota sun siskoas! :( Onneksi kuitenkin pystyt olemaan sitä kohtaan "kylmä", tai siis että et just jakele sille rahaa, kun se pyytää tms. Ja tosiaan niinkun Sartsa sanoikin, huumeista ei voi päästä eroon jossei sitä itse halua!
No ompa sulla huono tuuri kaikkien noiden hoitajien kanssa! Ihan kun joku neuvolatäti voi tulla sulle sanomaan, mitä tarvikkeita tarvit vauvalle ja mitä et! Eriasia, jos olisit ostanut pienelle jonkun vaarallisen jutun, mutta joku hoitopöytä! Hittoako se sille kuuluu mihin te rahanne käytätte! Aaargh! Ja etköhän sä itse myöskin tiedä pystytkö kävelemään paljon vai et! Ihankun kukaan tahtois jäädä vaan paikoillee, jos vois liikkuakin normaaliin tapaan! Miten mä oon nyt näin pahalla päällä? :D


Mulla alkaa huomena työt!!! Kiinnostaa niin paljon mennä sinne! No, ei voi minkään, ei oo enää kun vähän reilu kolme viikkoa ja äitiysloma alkaa :) Oon kuitenkin voinut niin hyvin, niin en voi mitenkään olla menemättä töihin, ei anna luonto periksi ottaa turhaa saikkua! Mutta sen oon kyllä päättäny, että jos vähänkin alkaa olemaan huono olla töissä, niin en yhtään epäile jäädä pois! Minin ehdoilla tässä mennään :)
Hahah, nauratti kun oltiin lenkillä koiran kanssa, ja niitä tunnin lenkkejä kun nyt on yritetty tehdä, (mitä nyt juhannuksena vähän luistettiin :ashamed: ) niin tuolla kun on nyt niin kuuma, niin toinen ei jaksanut kävellä ja vähän reilun puolen välin jälkeen toinen pysähtyi varjoon ja vetäs pitkäkseen :D :D Yritin saada sitä liikkeelle, mutta jonku viitisen minuuttia se siinä otti lepiä ja sitten taas suostui jatkamaan matkaa :D Ehkä lähden tänään illalla mökille, että toinen pääsee uimaan ja siellä on helpompi lenkittääkin kun mökkitietä ympäröi molemmin puolin puut, niin on viileämpi kävellä varjossa :)

Minni ja Mini 31+2 :heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaa, lueskellut olen teidän juttuja mutta niin kiirusta edelleen pitänyt ettei oo kerinnyt kirjoitella :)

Täällä kaikki ihan hyvin, neuvolassa kaikki ok, mitä nyt sf-mitta huitelee ihan jossain yläilmoissa :LOL: Vaavi on edelleen viikkoa isompi kuin "normi", mutta lääkäri sano että ultra on niin huono koon mittari, että kolme viikkoakin voi heittää ja on vielä ihan normaalia.
Elokuun alussa kuitenkin sitten sairaalaan koko- ja synnytystapa-arvioon, todennäkösesti rv 36, ja jos vauva on iso sittenkin niin käynnistellään.

Meillä olis kaverin häät 14.8., harmittaa kyllä jos ei päästä. Luulen että siihen mennessä tää vauva on ulkona jo, kun alkaa olla jo aika likellä laskettua niin en usko että antavat kasvaa sinne asti. Sitten pitää vaan toivoa että vaavi syntyis sen verran aikasemmin, että vois mennä vauvan kanssa sinne häihin, kun jos on ihan vasta tultu synnäriltä kotiin niin ei sit kyllä varmaan mihinkään häihin heti lähdetä. Laskelmoin että jos käynnisteltäis ihan elokuun alussa, niin vauva ois pariviikkoinen ja vois mennäkin häihin... :) Mutta eihän sille mitään voi jos häät jää välistä, niitä on vaan niin harvoin että tosi mielellään mentäis!

titityy ja taisto 32+1
 
Sartsa83
LumiPoni hmm... suklaakakkua.. :p Mä tänään itseasiassa selasin netissä erilaisia kakkuohjeita. :D Houkuttelis kans tehdä jotain. Pitää vaan tietää millon ois tulossa vieraita niin leipois tarjottavaks jotakin hyvää. :) Suklaakakku oli yhtenä vaihtoehtona. Sit mietin daim-kakkua ja jotain kevyt versioo juustokakusta ilman uunia. :) Mä tykkään kans nykyään touhuta kotona. :) Ennen se oli vastenmielistä ja ärsyttävää mutta nyt se on kivaa. Ainoona miinuksena on selkä jota alkaa kolottaan. Ja sit oon aikamoinen rähmänkämmen.. sotken paikat aina kun teen jotain. :LOL: Vaikka tekisin kuinka siististi. Mukavampihan se on touhuta kun tosiaan kotona on. Välillä mulla käy itellä aika niin pitkäks et on pakko lähtee tohon appiukolle hengaan kun asuvat omakotitalossa ja me kerrostalossa. Täällä asunnossa kun ei viitti tämmösinä päivinä kökkiä.

minni voishan se olla aika noloa vaikka normaalia varmasti oiskin et jossain ravintolassa menis vedet... siinä söis ihan rauhassa ja yhtäkkiä ois perseen alta aivan märkää ja vedet ois puoliks lattiallakin. Siinä sitten yrittää supista pöydän yli miehelle, et vedet meni, pitäs varmaan lähtee... :LOL: Neuvolatädiltä kuulin että sitten kun ensisynnyttäjän supistusten väli on 5-10min ja se kestää sen 30s, niin kannattaa lähteä tarkistuttaan tilanne. Ja muutenkin sitten loppuajasta kun supistuksia tulee tasasin väliajoin, kannattaa soittaa. Sieltä kuitenkin annetaan sitten tarkempia ohjeita, milloin voi alkaa tulla sairaalaan. Toiset hoitsut jotka vastaa puhelimeen, on tosi tökeröitä ja kuvittelee, että vois lähestulkoon synnyttää kotonaan, mutta toiset sanoo tosi äkkiäkin että "alkakaa vaan tulee tänne, ettete siinä menetä mitään vaikka tuutte tänne jo nyt".

Mies ei ollu kotona kun tulin vessasta. Kerroin vasta kun mies tuli kotiin että porasin sitten vessassa tällasta asiaa, niin toinen vaan nauro mulle kun tietää mimmonen hömppä mä oon. :LOL:

Samoja värejä siis mitä itekin oisin ostanu shortseiks ja capreiks. ;) Sillä vaan kyselin, että minkäväriset ostit kun oon huomannu että meijän ajatukset osuu yksiin ja mietin että mahtaako värimaailmassakin olla jotain samaa. :D

On pähkinäkin nyt nukkunu kiltisti. :) :heart: Et kai se sit suostu tuohon mun aikataulutukseen. ;) :p

Kiitos. :LOL: :heart: Juu, jännät ajat koittaa.. ens viikolla mies on viikon Padasjoella palokunnan suurleirillä junnujen kanssa ja mua vähä jänskättää jos tää lähteeki sillon syntyyn. Epäilen, mutta eihän sitä koskaan tiiä. Keskiviikkona siellä on vierailupäivä ja tarkotus ois taas mennä sinne, mutta sekin vähän jännittää kun ei sitten tiiä miten siellä jaksaa olla. Mut muuten sitten.. kolmen viikon päästä on se 37+0 :D IIIK! :p Mahtavaa, jännittävää, pelottavaa, ihanaa, odotettua, hauskaa, aivan tajuttoman MIELETÖNTÄ!!! :heart: :D

Juu, mä en kans tiiä mikä noissa nimissä nyt oikein on. Olin niin päättäny jo tossa raskauden alussa nimet/nimen, mutta jotenkin ite pyörryin päätöksessäni. Nyt sitten miettii kuumeisesti muita nimiä, ettii jotain "sitä tiettyä", joka sitten kolahtais. Mä jollain lailla toivoisin että se nimi tuli jostain muualta ilmoille ja sitten vaan oisin et "jes! Tää se on!!" Toivotaan että miehes mieli muuttuu.. niin se muuttu yhen nimen kohdalla meilläkin.. mies oli ensin Paavo nimeä kovasti vastaan ja puhu että aina tulee mieleen vaan Paavo Pesusieni, mutta sitten se alko maistelee sitä ja sano ettei se oiskaan kovin paha nimi. Mä taas keksin ton Paavon kun isäni veli on sen niminen ja jotenkin pieni kaljupäinen ukkeli ois niin ihana Paavo-nimisenä. Mutta sitten kun se kasvaa niin... sitten mä aloin oleen et "öh, onkohan tää nyt sittenkää hyvä nimi", niin nyt se on sitten vähän jääny.... :D

Voi ei minni.. sä joudut sittenkin palaamaan sinne? :( Voi paska! Noh, jos yhtään tuntuu ikävältä, niin sit heti saikulle!! Tämä on käsky!!! Nimenomaan, Minin ehdoilla mennään nyt tässä vaiheessa. :heart:

Voi pientä! Varmasti on toisellakin kuuma tämmösillä helteillä! Joo, kannattaa lähteä sinne mökille. Mäkin menisin heti jos ois mökki jonne mennä! Rakastan mökkejä ihan yli paljon! :)

titityy kuulostaa tutulta noi suunnitelmat loppuraskauteen nähden. :) Toivotaan että pääsisitte häihin. :)

 
titityy joo tosiaan aika hilkulle menee toi häihin meno ;) No saatte sitten muutakin jännitettävää kesäksi ;) On varmaan aika sanonko mistä se vaatteiden osto sitten. Tai että tarviiko ostaa ollenkaan, ostaako sellasen mihin maha mahtuu ja jos vauva jo syntyny, niin vaatteet varmaan parempi hommata vasta synnytyksen jälkeen, että tietää minkä kokonen silloin on! Menee ehkä jo vähän liian hankalaksi :D
Pidetään nyt kaikki peukkuja pystyssä, että kuitenkin pääsisitte sinne :)

Sartsa oon niin varma siitä kun me mennään synnyttämään, niin se meidän kätilö on ihan varmasti joku tosi mulkku! :D Ja se hoitajakin, tai kuka onkaan kuka päättää siitä saadaanko tulla vai ei, niin sekin varmaan on, ja loppujenlopuksi synnytän jossakin moottoritien varressa :D :D
..Mäkin oon kyllä kieltämättä joskus aatellu, että aika samoilla ajatuksilla mennään aikas pitkälle ;) Hyvä, kun ainakin näillä näkymin näyttäis siltä, että Pähkinästä tulossa oikein kiltti lapsi, tottelee äitiä ;) ...Isiähän ei sitten olekkaan pakko totella :D :D
No, onneksi ei taida se Padasjoki mitenkään kauhean kaukana teiltä kotoa olla, jos kerta meet sinne vierailemaankin :) Pääsee sitten mies mukaan synnytykseen, jos lähtö tuleekin. Sitä kun ei oikeesti voi koskaan tietää!
Miten tää aika menee näin nopeesti? :eek: :eek: Kolme viikkoahan ei oo oikeesti MITÄÄN! Käyn varmaan itkemään, kun oon niin eläytyny noihin sun viikkoihin, ja sitten iskee karu todellisuus ja tajuan että ite oon paljo vähemmillä viikoilla :D :D
Mikä noita miehiä oikeesti vaivaa, Paavo Pesusieni, joo :D :D :D Sehän se kaikilla tuleekin Paavo nimestä ekana mieleen :D Anteeks kun nauran, mutta on vaan niin huvittavia noi miehet välillä :D
Mulle tulee noita samoja käskyjä kotoakin joka suunnalta :D Näyttäis siltä, ettei kukaan tuttu haluais mun enää menevän töihin :D Ja todellakin jään pois ihan heti, kun siltä tuntuu! Kyllä toi työpaikka pystyssä pysyy ilman muakin, ja vaikka ei pysyis niin ihan sama! :D
Meillä on siitä hyvä, kun on kaks, tai itseasiassa kolme eri mökkiä minne voi mennä :) Eli meidän porukoiden mökki, sitten miehen puolelta on kaks sellasta suvun mökkiä mihin kanssa voi mennä :) Ihan kiva, kun eilenkin meidän järvessä vesi oli +25! Ai, että oli ihanaa :)


Mini on alkanut nyt kauheesti mylläämään mahassa, se ei enää silleen potki, vaan myllää! Tuntuu, ettei se oo hetkeäkään paikallaan :D
Näkeekös muutes kukaan muu tosi useesti synnytysunia? Musta tuntuu, että lähes joka yö nään unia mitkä liittyy tavalla tai toisella Minin syntymään! Viime viikolla näin yhden, missä Mini sitten kuoli, ja me ei oltu miehenkanssa siitä moksiskaan, alettiin vaan miettiä että uutta kehiin, ehkä se raskaus menee sitten taas vähän pidemmälle ja loppujenlopuksi sitten saatais eläväkin lapsi! Ihan sairasta! Mutta siis yleensä niissä unissa, joko herään yöllä siihen että multa on tullut kauheesti verta, ja se tarkottaa unessa sitä, että nyt synnyttämään ja sitten vaan mennään ja meillä onkin lapsi tai sitten lapsi vaan syntyy ihan näin vaan.... Onkohan ihan normaalia?

Minni ja Mini 31+3 :heart:
 
Sartsa83
minni :LOL: :heart: :D :hug: Oot kyllä ihan huippu! :LOL: Mulla on samoja fiiliksiä tosta TAYS:ssa synnyttämisestä. Haluisin kauheesti yhen tutun kätilön mutta mistä sitä tietää onko hän vuorossa tuolloin.. sit mun Aku Ankka tuurillani saan just jonkun hemmetin mörrimöykyn joka ärisee vaan koko ajan.. ja hoitsut on samaa kaliiberia ja kuvittelee etten mä ees mitää apua tartte! :LOL:

Juu, eiku must on ollu hauska vaan huomata kun kirjotellaan tässä, et "joo, samaa oon mäkin miettiny", "joo, just noin mäkin ajattelin.." :D ;) Hauskaa... mut näit on harvassa, joten... khih, kurkkaappa yksityisviestit. ;)

Heh, juu kiva on kun poika tottelee jo äitiään, mutta kyllä se itseasiassa tuntuu olevan myös aika isin poika. Nimittäin tänä aamuna poika teki sen, kun isi nous ylös ja lähti töihin, ettei ois enää antanukaan äidin nukkua vaan ois pitäny jo herätä. Juttelin sitten toiselle että "nyt jatketaan unia vaikka isi lähtikin töihin" ja sitten hyssyttelin ja heijailin itteeni ees taas sängyssä. Kyllä herra siitä sitten rauhottukin hikottelun jälkeen :D ja nukuttiin melkein kymppiin asti vaikka meinasin ysiltä nousta. :LOL:

Padasjoelta Tampereelle on noin 150km, joten sen loppuviimein ajaa aika haipakkaan, jos on tarvis. Mutta sinällään on kyllä matkaa sinne. No älä muuta ihmettele! Tää aika on vaan huvennu jonnekin.. joka tuntuu ihan käsittämättömältä. Ja totta, kolme viikkoa ei todellakaan ole MITÄÄN! Hih, oot ihana! :'( :LOL: :heart: Voin kuule sanoa aivan samaa! Itken täällä kun kuulen kun teille on syntynyt pikkuinen mini. :hug: Pöh, ethän sä nyt hirveästi ole jälessä.. kolme viikkoa kun ei ole MITÄÄN! ;)

*reps* :LOL: Sanopa taas muuta! En mäkään tiiä mistä tuo mies keksii noita yhtäläisyyksiä.. toinen mitä mä nauroin sille kun ehdotin joskus Arttu nimeä, niin mies totes heti siihen että "ai, Arttu perkele!?" :LOL: Ja sitäkin se oli aluks vähän vastaan. :LOL:

No hyvä etten oo ainut joka käskee sun ottaa iisisti ja jäämään sit heti pois jos tuntuu siltä. :) :heart:

MITÄ?!?!?! KOLME MÖKKIÄ?!?!?! Ja TÄH?! +25 asteista vesi? Missä etelässä te oikein asutte ja missä teijän mökki on? :eek: Tuntuu että täällä on edelleen veden lämpötila parhaimmillaan jotain +18... en oo ees käyny kokeileen, kun en uskalla enää näillä viikoilla ja kun on noita kaikenmoisia oireilujakin ollu tuolla alapäässä.

Hih, tuo mylläys on tuttua täälläkin. :D Samaa tekee Pähkinä. ;) :D

Mä näin just toissa yönä unta synnytyksestä. Mutta sitä ennen näin viimeks siitä unta raskauden alussa. En tiiä sitten vaikuttaako se siihen että hirveesti ajattele sitä ja vaan ootan että se tapahtuu... eli että saisin nähdä tän pienen miehen livenä. :heart: En osaa sanoo.. ehkä ne unet vielä tulee kun alkaa koko asia konkretisoituun oikeen urakalla. :D

Sulla on alitajunnassa se, että jos jotain vielä tapahtuukin ennen kun Mini syntyy. Siks sä näet tommosia sairaitakin unia. :hug: Eli tuo kaikki ON normaalia. :hug: Ja tuo kaikki tulee alitajunnasta. Sitä näkee niitä unia, mitkä mietityttää oikeasti pään sisällä vaikkei niitä tulis silleen ajateltuakaan.. siks mä nään nyt tosi useesti unta mun siskosta. Se vaivaa mua jotenkin tuolla pään sisäisissä sopukoissa ja häirittee oikeen urakalla.


Pähkinä on alkanu tosissaan hikkaileen. :D Ja aina kun juon vettä, toisen hikka rauhottuu. :heart: :LOL: Perjantaina aamusta ois taas neuvola. Sitä odotellessa... yks mikä mua ihmetytti tänään.. ja mietityttää.. menin tossa yhdentoista jäljestä suihkuun ja sitä ennen kävin vessassa, paperiin pyyhin valkoisia ja VIHERTÄVIÄ klönttejä?? Kuin kökkäreistä valkovuotoa, jossa oli tuonkin väristä mukana... aloin miettimään jo mahdollista tulehdusta, mutta mahtaiskohan olla? Ei kai... en tiiä. Tarttee ehkä mainita neuvolassa asiasta. Laitoin nyt joka tapauksessa taas canesteen voidetta tuonne ja katson auttaako se tässä muutaman päivän aikana. Limakalvot on mulla nyt olleet tosi huonossa kunnossa ja jatkuvasti on olleet paikat auki, joten en ihmettele, vaikka se ois taas sitäkin että ne paranee, mutta kun aina sitä aletaan sitten heti epäileen hiivatulehdusta ja muuta...

Sartsa ja pähkis 34+1 :heart:
 
Vitsit ku heräsin viime yönä hirmu paniikissa kun on niin hirvee turvotus tän helteen takia niin kihlasormus oli niin tiukassa että ei edes veri kiertäny sormessa enää enkä millään meinannu saada sitä pois.. Onneksi se sitten repimällä siitä lähti mutta nyt on kyllä niin kipeä tuo sormi että hyvä että pystyy mitään sillä tekemään enkä kyllä taida loppu ajaksi laittaa sitä sormusta takaisin.ihan paniikissa miehelle sillon yöllä huusin että perkele kohta tulee kuolio tohon sormeen ku se kysy että mitä sinä oikeen tuhiset siinä..

Mua kanssa hieman jännittää jos saan jonkun ihan hirveen kätilön ja minä ku oon vielä semmonen että mulla menee hermo tosi nopeesti ja otan itseeni ihan älyttömän helposti varsinkin nyt raskaana ollessa. Yksin päivä mies sano jotain että meinasitko noilla housuilla lähtee niin itkuhan siinä tuli ja hirvee mökötys ja ei muuten sitte lähetty minnekkään :LOL:
Mutta mulla on onneksi tuolla Kyssissä täti töissä mut hän on kyllä siellä keskosten lastenhoitajana mutta hän pääsee siellä kyllä katsomaan meidän vauvaa kun tuolla Kyssissä on myös niin että ei saa vieraita tulla muita kun minun mies ja jos meillä olisi lapsia ennestään.Tai saa niitä vieraita tulla mutta eivät nää vauvaa kun lasin läpi.minun mielestä se on toisaalta ihan hyvä sääntö varsinkin kun esikoinen syntyy kun haluaa itse ensin tutustua vauvaa eikä heti katsella kun vauva kiertää sylistä syliin..

Mutta huomenna neuvola ja mua taas pelottaa että miten paljon on tullut painoa lisää :ashamed: on taas ruoka nimittäin maistunut..

Marakatti ja poikanen 34+1 :heart:
 
Sartsa no teillehän on sitte tulossa vallan kiltti poju ;)
Joo, kolme mökkiä josta ei yksikään oma :D Ja ihan täällä Haminassa asustellaa, ettei sen etelämpänä :D Kaikki mökitkin on noin 15-20 minuutin automatkan päässä. Meidän mökillä vaan se järvi ei oo kovin syvä, niin siksi on noinkin lämmintä vettä :) Kyllä kelpas uida, nyt vaan pohkeet kipeet kun varvistelin veteen mennessä, niin alkoi vetämään suonta niin kovin ;)
Ai Pähkinällä on hikka :D Tuleekohan se kaikille vauvoille, kun Minillä ei ole vielä ainakaan tähän mennessä ollut? Tahtoisin kokea senkin ihanuuden ;) Ja tottakai se menee ohi kun juot vettä, kun eikös se ole yks hikan pois saamis keino, että juo vettä pääalaspäin, ja silleenhän se Pähkinä siellä mahassa köllii, vaikkei se sun juoma vesi ihan Pähkinää tavoitakkaan :D
Jaa'a mitähän toi vihertävä sitten meinaa... Kannattaa tosiaan kysyä sitä neuvolassa, eihän siitä kyselemisestä haittaakaan oo :)

Marakatti voi harmi, kun säkin joudut tosta turvotuksesta kärsimään, ei varmasti oo ollenkaan kivaa :( Joo, ehkä kannattaa se kihlasormus laittaa vaikka kaulaketjuun roikkumaan loppuajaksi :)
Eiköhän noi kätilöt oo joutunu tottumaan vähän vihasiinkin asiakkaisiin :D Senkus raivoat siellä jos siltä tuntuu, pyydät vaan anteeksi sitten kun poika on maailmassa ;D
Tuleppas sitten kertomaan neuvolakuulumisia tännekin :)


Mihinkäs kaikki muut äipät on kadonneet? Tuntuu, että käydään täällä Sartsan kanssa vaan kahdestaan keskustelua mitä nyt välill joku tulee jotakin sanomaan! Tää tahtoo ainakin kuulla kaikista niin paljon kun vaan mahdollista :) :)
Ja voittekos kuvitella, että nyt kun on jo heinäkuu, niin voidaan sanoa että vauva syntyy ens kuussa! Pelottavaa! :D

Minni ja Mini 31+4 :heart:
 

Yhteistyössä