Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Saiskohan tähänkin pinoon ihmisiä?

Tää toimii samalla tavalla kuin esikoispinokin.. eli:

Nimi................ikä...........monesko lapsi..............laskettu aika..............sairaala

esim.

Sartsa83...............26v................esikoinen.................10.8................TAYS

Toivottavasti saatais tästäki pinosta aktiivinen.. tänneki vaan siis turisemaan raskausajasta ja tuntemuksista.. mikä mietityttää, mikä miellyttää, mikä ärsyttää, mitä jo olemassa olevat sisarukset tuumaa raskauteen, entä mitä mieltä mies on. Auttaako mies yhtään tai onko muuten raskaudessa mukana? Neuvolakäyntejä, ultrakäyntejä......... :)

TERVETULOA!
 
Hei,

Listaan itseni mukaan. Marru... 28v... esikoinen... 13.8. ... TAYS. Pari päivää sitten plussasin, ja tuloksesta iloinen, mutta yllättynyt, koska asia oli vähän sattuman varaan jäänyt. Mies myös iloinen ja aika suloinen asiasta, mutta mahtaako tuo vielä ihan käsittää kaikkia muutoksia, mitä tällainen tuokaan - itse en ainakaan vielä pysty hahmottamaan ihan koko kuvaa... (siksi roikunkin täällä netissä :) ) Eli ihan kaikki mahdollinen mietityttää.

Koska kertoa ja kenelle? Haluaisin kertoa vanhemmille heti, mutta kun ovat niin huolehtivaista sorttia, että jos tietäisivät vähän myöhemmin, niin joutuisivat huolehtimaan vähemmän? Siskolle olisi ihana kertoa heti, koska se on odottanut mun vauvanhankintaa jo kauan, mutta onko vielä aikaista? Toisaalta mietin, että kuinka suhtautua itse olotilaani: pitääkö olla vähän pelokas 12rv asti, vai pystyisinkö olemaan ihan relax? Saako olla relax? Ja ne syömiset, voi ei. Mitä herkkuja pitää jättää pois (kohta tulostelen varmaan jotain ei näitä-listaa jääkaapin oveen...) ? Entä meidän tammikuinen ulkomaanmatka, mitähän siitäkin tulee, toivottavasti en ole kauhean pahoinvoiva silloin?

Olo on ihan ok, jos ei lievää ajoittaista etovaa tunnetta lasketa. Jännittää paljon tietenkin, kun vauvaa ajattelee (eli siis lähes koko ajan =) ). Huomenna varaan neuvolan, ehkä se viisastuttaa kun sinne pääsee joskus.
 
Sartsa83
Heippa Miette Oi onneksi olkoon kovasti. :) Mahtavaa saada tänne edes yksi ihminen itteni lisäks. KAIKEN kukkuraks tuut olemaan vielä samassa sairaalassa mun kanssa!!!! :) Asutko Tampereella vai ympäristökunnissa? :)

Kyllä täälläkin päässä kaikki mietityttää vaikka kummilapsia on nyt 5 ja heitä on paljon hoitanu ja lisäksi ystävillä on paljon pieniä lapsia.

Mä oon kertonu kaikille lähimmilleni vanhempia myöten jo.. koska tätä on niin kovasti ootettu meidän kohdalla. 2 vuotta yritettiin ja vihdoin onnistuttiin. :) Ehkä sopivin ajankohta on kertoa riskiviikkojen jälkeen. :)

Pelkäämään ei kannata alkaa rv 12 asti. Elät normaalia elämään, syöt terveellisesti, lepäät ja liikut. :) Sillä ne viikot menee nopeasti. :) Ja se mitä ei saa syödä tai saa syödä niin ei hirveesti makeaa.. siis jatkuvalla syötöllä. Ja suolaa kannattaa vähentää. Mutta näistä kaikista sä saat tiedot neuvolassa. Ja mitä ikinä tuleekaan kysymyksiä mieleen, neuvolassa kerrotaan. :) Kannattaa tuosta matkastakin kertoa neuvolassa. :)

Täällä lähinnä tissit kipeät ja alamasua välillä edelleen kramppailee. Iltasin on alkanu pahoinvointi mutta oksentelua ei ole ollut kertaakaan. Väsymys on ollut huipussaan mutta yöt oonkin saanu nukuttua todella hyvin, kuin pieni lapsi. :heart:

Mulla on aika taysiin naistenpolille varhaisultraan (sen takia kun mut hedelmöitettiin inseminaatio hoidolla taysin hormoni- ja lapsettomuuspolilla) 29.12. ja sitten eka neuvola on 8.1. :)
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83......................26v......................10.8........................TAYS
Marru...........................28v......................13.8........................TAYS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Heippa Sartsa ja Miette,

Tässä mietin, että uskallanko vielä edes kirjoitella tänne, kun olen tänään saanut vasta plussan testiin. Vielä pari päivää sitten testi näyttii pelkää tyhjää, joten tuntuu, että se testialueen viiva voi myös hävitä yhtä nopeasti (ja niinhän se todella voikin). Olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa ja aika samat tunnelmat kuin Miettellä. ....vielä en osaa suhtautua asiaan oikein mitenkään... Lauantaina maalailin jo itselleni pitkää ja tuloksetonta yritysprosessia, mutta näin ne tilanteet muuttuu. Tämä plussa tuli siis kolmannella yrityksellä. Olisi joka tapauksessa mukaa osallistua teidän juttuihin, etenkin jos positiiviset tunnelmat jatkuvat :). Me ollaan lähdössä matkalle viikon sisällä, joten jutusteluun tulee melkein heti tauko, mutta hengessä oon mukana! Nyt odottelen, että mies tulee reilun tunnin päästä kotiin ja voin kertoa päivän kuulumiset - en halunnut puhelimessa vielä paljastaa, vaikka mieli tekikin.... ai niin, nettilaskurin mukaan laskettuaika on 24.8., joten siksi valitsin tämän ketjun, toivottavasti voin täällä olla, vaikka päivä vielä vähän muuttuisi... palaamisiin!
 
Sartsa83
ella Tervetuloa ja ONNEKSI OLKOON!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hug: :heart: Ihunaa saada heti lisää porukkaa tänne. Niin on siis mullekin tää ihan uus kokemus kun esikoinen tulossa mutta siis noita kummimukuloita on enempi ja vähempi ja hoitanu oon monia lapsia elämäni varrella. :) Että sikäli mikäli tuota kokemusta on lasten käsittelyssä. :p

Juu, sen takaan että täällä tuetaan ja autellaan ja jaetaan niin iloja ja suruja ja ollaan aktiivisia.. ainakin minä! Oon tämmönen että tykkään kuunnella ja jakaa ihmisten kanssa omia fiiliksiä. Ja auttaa jos vain voin olla avuksi. :) Sen huomas tuolla vauvakuumeen puolella "the esikoisesta haaveilevat" -pinossa. Kaikki ihmetteli että miten mä jaksan olla aina niin positiivinen kun yrityskuukausia oli jo 23, ilman tuloksia. :) Jotenkin mä vain sain voimaa kun autoin muita. :) Se kun tsemppas muitten yritystä, sai mut itteni tsemppaamaan omaa yritystä. :)

Lisään sut kans heti tohon :) Kiva kun tulit tänne. Ja mukavaa reissua. :) Tulkaahan turvallisesti takasin. :) Ja mä kans kävin kertomassa miehelle kasvotusten ja kiidätin tikun sen nähtäväksi kun ei ollut kans sillon kotona kun tein testin. :D
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83......................26v......................10.8........................TAYS
Marru...........................28v......................13.8........................TAYS
ella82...........................27v......................24.8..........................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Hih, seuraan Sartsaa tännekin pinoon!

eli
Siili H................23 v...........esikoinen..............19.8...............KHKS

Tänään sain cb:n digitestillä positiivisen testin, eilen ja sunnuntaina tein iltasella pregent stickit, joihin tuli haalea viiva. Kaipa se on nyt uskottava, että olen raskaana! :heart:

Ajattelin heti tänään soitella neuvolaan, että mitäs nyt sitten.. Mä oon kyllä vielä ihan sekaisin, en voi tajuta tätä! Enkä oikein uskalla hehkuttaa, kun pelottaa että pysyykö pikkuinen kyydissä. Mutta oon samaa mieltä Sartsan kanssa, pelkäämään ei kannata alkaa. Rennoin ja iloisin mielin vaan eteenpäin. :D

Mä kerroin heti tänään muutamalle kaverille, jotka on joutunut kuunnella mun valitusta ja tuskailua koko vauvanteko-prosessin ajan. Yritän olla nyt tästä asiasta hiljaa ainakin sinne rv 12 asti, mutta saas nähdä miten onnistuu.. Tekis mieli juosta kaupungilla huutamassa MÄ OON RASKAANA MÄ OON RASKAANA!! :LOL: :LOL:

Sellaisen päätöksen tein jo ajat sitten, että jos joskus raskaana olen niin yritän olla sitä turhaan mainostamatta koska en voi tietää mitä joku lähipiiristä käy juuri läpi (vauvaprosessi, hoidot, jopa lapsettomuus..) ja facebookiin en laita masu- tai ultrakuvia enkä myöskään hehkuta/valita statuksissani raskautta. Totta kai voin laittaa jonkun kuvan jossa mulla on iso masu, mutta en halua että se on kuvan pääasia. Itsestä on tuntunut sen verran pahalta kattella muiden masu- ja ultrakuvia ja lukea valitusvirsiä. Etenkin kun ne levähtää fb:n etusivulla naamalle ihan pyytämättä..

Ihanaa odotusta teille kaikille ja tarrasukkia matkaan!! Toivottavasti keskustelua syntyy paljon :)
 
Hei kohtalon sisaret,

Olo on sen verran sekava, etten tiedä miten pitäisi olla. Itkeäkö (vaikkei edes itketä) vaiko nauraa? Tein positiivisen raskaustestin viime viikolla ja sen jälkeen olen tehnyt vakaita päätöksiä olla vielä kertomatta ilouutista sukulaisille ja tutuille vain huomatakseni, että puolen tunnin kuluttua olen puhelimessa aiheesta paasaamassa. Ihan selvästi haluan asiasta puhua, mutta tutuille kertomisessa on kuitenkin kynnys korkealla, että pysyykö pikkuinen kyydissä mukana. Surullisia uutisia olisi niiiiiiin paljon ikävämpi kertoa.

Eli Niskavuori....28v. ........esikoinen......15.8.......KYS

Neuvolan varasin ensi vuoden alkuun, ehkä se tekee tästä todentuntuisempaa. Toisaalta pelottaa, että jos sitä sykettä ei kuulukaan, kuten kävi siskolleni. Tai sitten että tulee keskenmeno kuten toiselle siskolleni. Toivon, että nämä pelot haihtuvat vähitellen, että pääsen aidosti iloitsemaan raskaudesta. Oli sitten aamupahoinvointia tai ei.

Toivottavasti meillä/teillä menee kaikki hyvin ja elokuussa syntyy maailmaan monta pientä palluraa.
 
Sartsa83
Awwwww Siili :hug: :heart: Oot niin kultanen! :D :hug: Hih, JEIJJJJJ täähä alkaa kasvamaan pikku hiljaa..

Tervetuloa Niskavuorikin. Uskon että pelkoa on, jos on noin käyny siskoille. Mutta koita silti pitää oma pää kylmänä ja siirtää pelot pois sillä se että on positiivinen, auttaa pikkuistakin pysymään kyydissä. :)

Hih, Siili oot nii hassu. Mä kerroin kyllä jo äidille, iskälle ja siskolle sekä parille tosi läheiselle kaverille jotka on tukenu meitä tän yrityksen ajan. Ja kaikki nuo sekosivat kun kuulivat uutisen. :D ... mutta muuten pidetään matalaa profiilia. Kaiken kaikkiaan, sillä kuten sanoitte, niin ikävää uutista ois iljettävämpi kertoa kun ilouutisia. Sitten vasta kun alkaa näkymään.. tosin mun on varmaa pakko kertoa työharjottelussa esimiehelle kun oon nyt joutunu olemaan jo pari kertaa pois näitten olojen takia. Että osaa sitten suhtautua. Samoin varmaan rahan takia joudun kertomaan piakkoin liitolle, että raha kuitenkin kulkee vaikkei välillä pystyis olemaan koulussa/työharjottelussa, kunnes sitten alan saamaan äitiyspäivärahaa.

Juu, pidetäänhän tää pino aktiivisena. Kiva kun tulitte!!!!! :hug:
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83.............26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
Marru..............28v.........esikoinen.............13.8...................TAYS
Niskavuori.......28v.......esikoinen.............15.8...................KYS
Siili H.................23v.........esikoinen.............19.8...................KHKS
ella82...........................27v...........?...........24.8......................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Täällä olis "jo" kolmattaan odottava tähän porukkaan, eli 28v.....kolmas....näillä näkymin 9.8......LKS.
Ja kaikesta huolimatta/siitä johtuen pelottaa vielä aikalailla että kuinka käy... Esikoinen on jo 8v ja nuorempi täyttäisi kohta 5, mutta istuu nyt pilven laidalla enkelinä.
"Haamuplussa" saatiin viime viikolla, piti oikein lasit hakea päähän jotta voi silmiään uskoa, vaikkei sitä yritystä paria kk:ta enempää onneksi tarvittu =)
Meni nimittäin pari vuotta ennenkuin alkoi tuntua valmiilta kuopuksen poismenon jälkeen

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, mitä lie taikauskoa ;)
Mies on jo ihan innoissaan - hipelöi vatsaa vähän väliä, vaikkei näy vielä mitään!!! :heart:
Onnittelut kaikille plussanneille minunkin puolesta!
Odotan innolla taas kaikkea - ihanaa oloa ja kipeitä paikkoja... ;)
 
Hei, hauskaa että väki on lisääntynyt sitten viime näkemän.

Viimeksi pohdin, että kertoako vielä lähimmille vai en, ja nyt olen jo ilmoittanut vanhemmille (mies halusi, että kerrotaan heti niille) ja siskoselleni, sekä yhdelle ystävälle... eli kuten ilmeisesti myös Niskavuori, kauheen lahjakas en minäkään taida olla hissukseen olemisessa! Vanhemmat olivat iloisia mutta eivät osanneet ruveta aiheesta kauheesti juttelemaan (joten ehkä vähän järkyttyneitä kuitenkin?) - ei ne edes osanneet kysyä että koskahan mahtaa pikkuisella olla la - sisko sentään osasi oikeampia kysymyksiä esittää, pienten lasten äitinä (Niiden lasten vahtiminen onkin mun ainoa kosketus pieniin, onneksi oon sentään niiden vaippoja vaihtanut yms). Työmaailmassa ei kyllä huvita kertoa kellekään aikoihin, vaan mielummin itsekseen naatiskella, kuten tänään, kun muut joivat glögiä päivän päätteksi ja mää sitten heti tiedustelemaan, että "onko tossa alkoholia, jaa vähän on, no emmää sitten taida ottaa" B)

Sartsa, asun Treen keskustassa, missäs itse? Niin ja kiitos ohjeistuksista. Neuvolan sainkin sopivasti 31.12. eli tiedän sentään koska pääsen kaikkea kyselemään, ja kiva että lähettävät kotiinkin jotain matskua etukäteen.

Hyviä vointeja kaikille =)
 
Hei! täällä olis yks joka plussaili vähän aikaa sitten, ja laskettu aika olis 10.8.

Ennenku testi tehtiin, tehtiin päätös, ettei kerrota ku harvoille, nyt viis päivää testin jälkeen koko suku jo tietää, eli hyvin osattiin pitää salassa :D Ku ei malttanu, ni ei malttanu.

Huomenna täytyy neuvola-aikaa ruveta soittelemaan, ja udella muutenki näistä jutuista, ku ei vielä ole paljoa hajua, ku ensimmäinen tosiaan on tulossa. Jännittää älyttömästi, ja siksi varmaan alkaa kirjoituskin rönsyilemään sinne tänne, eikä pysy oikein hallitulla linjalla :). Mutta jospa se tästä.

Onko muuten ketään raskaana näin Kainuussa päin, ku kaikki meinaa olla siellä etelässä, täältä katsottuna? :)

Mutta kyllä tämä tästä.

launii...............22v................esikoinen.................10.8... .............KAKS =) =)
 
Kiva, että meitä on jo näin monta! :wave: Onnea kaikille plussasta ja pidetään pino aktiivisena! :)

Minkäslaisia oireita teillä on tällä hetkellä? Mua paleltaa jatkuvasti ihan kamalan paljon, oon kotona villasukissa, villaneuleessa ja viltin alla teemuki kädessä ja oon silti ihan jäässä. Lisäksi ruoka ei maistu yhtään, oon syönyt viiliä ja hedelmiä kun muu ruoka ei maistu. Masua välillä nippailee enemmän ja välillä vähemmän.. Tissit on turvonneet, mun a-kuppirintsikat ei enää mahdu kunnolla. :eek: Siis kerrankin mulla on tissit!! :D Ja nännit on kipeät. Mutta näistä "oireista" huolimatta raskaus ei tunnu vielä realistiselta.. Tahtoisin kovasti jo neuvolaan tai ultraan tai johonkin että tää tuntuis realistisemmalta! :LOL: :LOL: Mutta olen niiiiiiiiiiin onnellinen, että ei mitään rajaa! :heart: :heart:
Ja tää kuulostaa kyllä nyt tosi hassulta, mutta mä oikeastaan toivon, että oksentelisin useammin (kerran olen oksentanut aamulla), koska se olis sellainen selkeä oire, jota ei voi ainakaan kuvitella. :D Näitä kuvitteluoireita kun on ollut niin monessa kierrossa että nyt on jotenkin vaikea uskoa että oireet onkin totta! Oon sitten katsellut kuvaa siitä plussatestistä.. :)
 
Ja Sartsa, mä oon tosi onnellinen että päästiin yhtä aikaa tänne odotuspuolelle! :heart: JA ISO KIITOS KAIKESTA TSEMPISTÄ jota siellä esikoishaave-pinossa sulta sain! Ihanaa kun jaksoit tsempata, se auttoi kovasti! :hug: Toivottavasti muutkin sieltä pinosta pääsevät pian tänne.. :)
 
Sartsa83
Oi! Miten tänne on tullut uusia ihmisiä! Heippa Freni ja launii ja lämpimästi tervetuloa tytöt. :wave: :heart: :hug:

Ihan eka Freni Oon tosi pahoillani että ootte joutuneet kokemaan tuommoisen menetyksen. :( Lapsen menetys on kauheinta mitä voi tapahtua vanhemmille. :/ Ihanaa kuitenkin että olette nyt siinä ja kolmas tuloillaan. :) Wau! :hug: Oikein paljon tarrasukkia nyt matkaan. Toivon sydämestäni että kaikki menee hyvin ja pääset iloitsemaan taas äitiydestä uuden tulokkaan kera. :heart:

Miette Hih, no mutta sä kerroit muutamalle. :) Awww.. miehes taitaa olla aika innoissaan? :) Ihana. :D Mä asun Nokialla. Juu, mäkin sain neuvolasta jo materiaalia kotiin. :) Mulla tosiaan noitten lapsettomuushoitojen takia nyt eka varhaisultra taysissa ja sitten 8.1. eka neuvolakäynti täällä nokialla. :)

launii Hih.. hienoa jos joku osaa säilyttää salaisuuden. ;) Me ei, kaikilta. :p .. noooh, jos ny muutamalle läheiselle kertoo. :D .... neuvolasta saa kyllä niin hyvin tukee kaikkeen että onneks on neuvola. Kaikilla vaan ei oo kivoja neuvolatätejä tai ne alkaa liikaa neuvomaan kaikessa... vaikka maalaisjärkeekin osaa varmasti jokainen käyttää. :) Tarrasukkia sinnekin ja onnea odotukseen!! ... Hmm.. toivotaan tänne palstalle kainuulaisiakin odottajia. :)

GO Siili!!! Sä jo hienosti alotitkin gallupin. ;) ... eli tosiaan oireiluja ihmiset. :) Hih, palelua Siili täälläkin. ;) Mulla taas on nälkä koko ajan! :D Se poika vissii siellä tuloillaan. ;) :p Voih, sulla noin pienet tissit... mulla muutenki jo D-kupit niin jouduin ostaa G:t. :LOL: .. juu ja alavatta on kans turvoksissa ja nippailee välillä.. nii ja nyt alko närästys kunnolla. Ja oon Siili tossakin ihan samanlainen: ootan että oksentaisin ja oksentelisin ihan tautisesti. :D .. mutta jotenkin ihan mieletöntä ja oottaa että tulis kaikki maailman oireet ja pahoinvoinnit. :LOL: Voi siili :'( :hug: saat mut itkemään... oot niin rakas. Kiitos kuule vain itselles että olit siellä. Vuoroin vieraissa. ;) ... tsempataan toisiamme niin siellä kuin täälläkin. Ihanaa todellakin olla nyt täällä. :) Ja toivotaan että muutkin tulis. :)
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Hei taas, niistä oireista: haluaisin myös oireilla, mutta aika hiljaista on. No ehkä noi tissit vähän tuntuu turvonneilta, mutta siinä se sitten näinä päivinä onkin ollut. Sisko sanoi, että sillä on kolme neljästä alkuraskaudesta ollut ihan oireettomia, että jos meissä on jotain samaa siinä asiassa, niin ei tartte ihmetellä oireettomuutta. Tai hei on mun myös ollut melko vilu, mutta toisaalta mää oon lähes aina viluissani, että sitä en kai kehtaa oireeksi laskea =) .

Rankkaa tää jatkuva ítsensä vahtaaminen ja analysointi ;)
 
Sartsa Jeps, mä oon tällainen pienitissinen.. :D Mulla ei onneksi ole vielä närästystä, se on kamalaa! :/ Yleensä jos närästää (harvoin), juon haaleaa vettä johon on sekoitettu soodaa, en siis käytä Samarinia tms. närästyslääkkeitä.. Saakohan raskausaikana juoda tota soodavesisotkua..? Se on kyllä järkyn pahaa, voi olla että tulis oksu tässä tilassa.

Freni, en muistanut aikaisemmin kommentoida jostain syystä.. :/ Mutta otan osaa!
:'( En voi kuvitellakaan kuinka kamalalta tuntuu lapsen menetys. Oikein erityisen lämpimät onnittelut sinulle uudesta raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :heart:

Mä en oo saanut neuvolasta mitään kotiin, mäkin haluuuuuuuun!! :p
 
Miette, mä oon kans kova palelemaan, aina villasukat jalassa jne., mutta tää palelu on ihan paljon pahempaa kuin mun normaali. Jotkut vois olla onnellisia oireettomasta raskaudesta, mutta ehkä se oireilu jotenkin tekee raskauden alkuvaiheen todentuntuisemmaksi, etenkin näin esikoista odottaessa.. Mutta nauti oireettomuudesta, voi olla että se tulee muuttumaan! :D
 
Sartsa83
Miette Seee voi olla että tulet siskoosi raskaudessa etkä oireile sen enempiä. Kannattaa kuitenkin pitää silmällä, kun sitä sanotaan että mitä enemmän oireita, sen paremmin vauva voi, mutta esim. siskosi raskauksissa tuo ei ole pitäny paikkansa, tuskin siis sunkaan, mutta kuulostele. JA: kuten siili sano, voi olla että oireettomuus tulee muuttumaan. :)

Siili Hih.. mä voisin mieluusti ottaa c-kupit jotka mulla joskus oli. Ne oli ihan kivat. :) Juu, ei tää närästys kivaa ole.. hmm.. soodavettä. Enpä tiiä. Kai sitä periaatteessa sais ottaa. Jos närästys alkaa, niin melkein kannattaa neuvolasta kysyä. Mulla tehoo rennie helpoiten ja sitä suositellaan raskaana oleville. :)
 
Juu, täytyy kysellä neuvolasta tai sitten käyttää tuota Rennieltä.. Tai sitten vaan toivoa ettei tuu närästystä! :D

Ai niin, tuohon oirelistaan vielä.. Kun lopetin e-pillerit ja kroppa oli ihan sekaisin, mulle tuli myös oikein hurmaava akne, josta olen sitten siitä asti kärsinyt. En oo käynyt lääkärissä, koska ajattelin että se menee aikanaan pois ja sitä paitsi aknelääkkeet on jotain hormoneja enkä tahdo enää mitään sellaisia syödä. No, parin viime kuukauden aikana iho alkoi paranemaan ja pari viikkoa sitten ihoa pystyi jo melkein sanoa hyväksi. No, nyt on taas naama (ja kaula!! :eek: ) täynnä kipeitä finnejä. :headwall: :headwall: Noooo, ehkä sit raskauden jälkeen pääsen tästä mun teini-ihosta eroon.. Tai sit en.. :D
 
Sartsa83
Hih, selvä poika tulossa kun naama kukkii. :p .. :LOL: nojoo.. niin ne on vaan väittäneet. :D ... mä kärsin koko teini-iän aknesta. Mutta nyt aikuisiässä, löydettyäni avon -tuotesarjan, mun naama on ollut kuulas.. sillon tällön, hormonikausina sitä tuppaa tulee näppyjä mut muuten ollu aika hyvin poissa. :) Suosittelen kokeilee tota avonia. Sitä voi tilata yleensä jonkun konsultin kautta. Itelläkin on konsultin tunnukset mutten ole konsultti. Voin tilata halutessani itelleni tuotteita.. :)
 
Huomenta! =)

Sartsa, jaahas jaahas. Jos kerran sanot että poika tulee niin mäpäs lähden sitten tästä jo vauvanvaate-ostoksille.. :LOL: :LOL: Kiitti avon-vinkistä! Mulla on vielä melkein täysi purnukka jotain apteekista ostettua tököttiä, käytän sen eka loppuun.. Mutta siis, oisko periaatteessa mahdollista sun kautta tilata avonia..? :)

Kopioin tähän äsken tuonne toiseen pinoon kirjoittamani tekstin..

Onko kukaan teistä lukenut Oliviassa 12/09 (eli viimeistä edellinen) ollutta juttua Oletko sinäkin ei-toivottu äiti? Siinä toimittaja on raskaana ja kokee, että häntä ei hyväksytä äitinä ja että ystävät pelkäävät ettei hän pärjää äitinä. Njoo, en aio kommentoida kyseistä asiaa, jokainen olkoon äiti omalla tavallaan, siihen ei ole oikeaa tai väärää tapaa.

Mutta jutussa on kyllä uskomattoman paska sävy muita odottajia kohtaan! Hän oli käynyt ennen neuvolaa keskustelupalstoilla, joilla raskaudesta seonneet naiset purkavat tuntojaan.
Sitten pieniä lainauksia: "Muutaman tunnin tutkimuksen jälkeen olin varma, ettei ole vaivaa, jota ei voisi yhdistää raskauteen. Jos väittäisin, että kasvoillani on pimeässä kiiluvia vihreitä läiskiä, joku jossain päin maailmaa toteaisi sen johtuvan B12-vitamiinin imeytymisestä aorttaan, mikä on tavallista 25+4-kaudella.
Minun tietenkin pitäisi tietää, mitä numeroyhdistelmä tarkoittaa.
Pahinta on, että kaikki muut tuntuvat olevan asiantuntijoita."

Hän vannoo jutussa, ettei tule koskaan puhumaan lapsensa kakasta muille, eikä koskaan osallistu keskusteluihin, joissa analysoidaan hiivatulehduksia tai kuukautiskiertoja. "Jos joku haluaa tietää lapseni kakasta, kysyköön häneltä."

"Miehenikin mielestä minun siis pitäisi olla räästä, ripulista ja oksennuksesta puhuva vitamiiniasiantuntija, joka tiedottaa ruumiinsa toiminnoista säännöllisesti ja mieluiten internetissä.
Tunnen menettäneeni sekä yksityisyyteni että arvostelukykyni."
-----------------------------------------------------------

Oon varmaan just nyt aika herkkä tämmöisille teksteille hormoniryöppyjeni takia, mutta kun luin tätä eilen illalla, en saanut heti unta kun kihisin raivosta. Vielä tänä aamunakin olen ajatellut tätä kirjoitusta ja ollut tästä ärsyyntynyt, joten ajattelin siksi jakaa tän myös teidän kanssa.. Tuntuiko tämä teistä siltä, että kyseinen nainen/äiti on niiiiiin paljon muita odottajia parempi ja niiiiin paljon kaikkia raskaushulluja aikuisempi ja kypsempi ja coolimpi..? Itsestäni tuntui, että hän katsoo muita odottajia ja äitejä todella paljon nenän vartta pitkin ja pitää itseään tuhat kertaa parempana ihmisenä ja äitinä.

Miten juttu sitten päättyi..? No, rv 16 naiselle tuli kovat kivut ja lääkärissä huomattiin, että raskaus on kohdun ulkopuolinen. "Näin se menee. Kaikella on tarkoituksensa. Eihän tälle mitään voi. Luonto tekee tehtävänsä." "En ole tyyppiä, joka makaa kuukausia sängyssä murtuneena. Suhtaudun vastoinkäymisiin kuin sotilas. Ratkaisen ongelmat järjellä, en sydämellä.
Tiedostan, että minun ehkä pitäisi olla sydämellisempi ja äidillisempi, mutten osaa enkä oikeastaan edes halua."

Että tällaista.. Surullinen loppu.
 

Yhteistyössä