Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Siili H olen siis tehnyt noilla raskauslaskureilla tuon laskelman lasketusta ajasta viimeisten kuukautisten perusteella, mutta kun kierto on vaihdellut 27-31 pv välillä niin sen takia en oikein tiedä mikä olisi oikea LA. 28 päivän mukaan se olisi tuo 29.8.

Jänskättää jo huominen, kun on joulu ja kerrotaan vanhemmille :)

Hyvää joulunaikaa kaikille! :xmas:
 
Sartsa83
Patience Lämmin tervetulotoivotus sinullekin. :wave: :hug: Awww sitä on päästy jo varhaisultrassa käymään. :) Itsellä se on edessä. :) oi.. miten malta enää oottaa. :D Oikein paljon onnea tästä. Ei lapsentulo katso aikaa... ihanaa että näin kävi! :heart:

Elkku Luulen että laskettu aika selvinnee neuvolassa viimeistään. :) Mutta totta, jos sen laskee tuon 28 päivän mukaan, se olisi sillon 29.8. :) Oi, onnea kertomiseen. Kerrohan sitten tänne miten kävi.

Oikein ihanaa joulua teille kaikille!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sartsa83
:heart: Keskiviikko 23.12.2009

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Pippuri-83.........26v.........pikkukakkonen.....9.8.....................?
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Mia....................26v...........toinen...............12.8...................LAPR
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........21.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
Love you all!!!
 
Uusille tervetulo :flower: toivotukset Kävin tänä aamusti tk- lääkärissä tosta verenvuodosta ja käynti oli yhtä tyhjän kanssa..
Alatutkimuksen lääkäri teki, totes vaan, että kovasti aristaa, mutta mitään muuta poikkeavaa ei ole.. Pissatestissä oli verta, ja leukkarit, protskut ja ketoaineet lievästi koholla (olin ollut yön töissä).. Hän oli sitä mieltä, et nyt sit vaan seuraillaan nla- käyntiin asti, että sitten vois klamydia testin ottaa.. Olin kyllä tosi vihanen tosta käytöksestä, eikä kyllä yhtään huoli vähentynyt.. Kysyin että voisko olla keskeytynyt keskenmeno? Lääkäri totes vaan, että kyllä sen sitten myöhemmin huomaa..
Itellä oli mielessä joku tulehduskin, mutta ei hän mitään näytteitä ottanut.. Voi, että kun ottaa päähän..Niin ja sit lääkäri sano, että sullahan on menkat nyt sit 3vkoa myöhässä, puhu kokoajan niin, että itsellä tuli olo, että oonko nyt sit ees raskaanakaan enää.. Mutta, kyllä se positiivista näytti.. Ajattelin, että yritän nyt ottaa joulun rauhallisesti ja jos ei mitään uutta tule, niin menen lääkärille sitten vasta alkvuodesta uudestaan..
 
Sartsa83
Pippuri No johan oli vittumainen lääkäri! Voi helvetti sentään! Ampuis ittensä tommonen kusipää! Ei noin voi raskaana olevaa, huolissaan vastaaotolle saapuvaa naista käsitellä! Oliko mies? Mieslääkäri voi vaan olla tuommonen! Tai no, on niitä naisiakin, joilla on joku asennevamma, mutta miehet yleensä. Ei saakeli sentään! Hitto miten pistää ärsyttää tommonen! Mä niin toivon että siellä on pikkanen kyydissä ja kaikki on hyvin. Menet ihmeessä toiselle lääkärille jos vuodot jatkuu. Heti vaikka tossa välipäivinäkin tai viimestään vuoden vaihteen jälkeen. Kela kuitenkin korvaa jos vaikka yksityiselläkin kävisit. Voi pippuri! :hug: Koitahan rentoutua nyt.. mä koitan myöskin. :D Unohetaan tuo kakkanaama ja keskitytään olemaan ilosia ja rentoutuneita jotta meijän paaperot vois hyvin.
 
Ihan samaa mieltä tosta tk-lääkäristä, ihme toimintaa!

Itsekin koko ajan yrittää vaan pitää mielen korkeana eikä stressata turhia :)
Kyllä se roimasti mieltä kyllä rauhoitti kun näki ultrassa pienen pienen sydämen sykkivän ja odotan niin paljon seuraavaa neuvolakäyntia joka on tammikuun 20.päivä, että kuulee ne ihanat jumpsutukset :heart:
Onkos teillä muilla muuten turvotusta, siis vatsassa??
Mun ei tarvitse kun vähän syödä jotain ni johan vatsa turpoaa ja on tukala olla :D on se jännä kun esikoista odottaessani ei ollut tietoakaan sellaisesta, mutta jokainen raskaushan on erilainen :D
Hyvää joulua teille kaikille ja nauttikaa!
 
Sartsa83
Patience Jep. Täälläki turpoaa maha ihan palloks kun jotakin syö. :) Mulle tää kaikki on niin ihmeellistä. Yleensä tulee vielä syömisen jälkeen se kaikista pahin olo eikä niin että ennen syömistä on paha olo. :D .. outoa. Voi jee.. mä voin niin kuvitella kui onnessaa oon kun saan nähä sykkeet.. :heart: enää muutama yö ja sitten se koittaa!
 
Kiitos kaikille..
Vuoto lisääntyi hieman ja alkoi vihlominen aaton vastaisena yönä (olin töissä)
Aamulla menin uudestaan lääkärille, odottelin pääsyä sinne 3 tuntia.. Oli ihan kauhea olo.. Mun työkamu tuli kysymään kuulumisia, niin sitten aukeutu padot ja itkin ihan kauheesti.. Kaikki katto pitkän, mut en pystynyt estämään..
Lääkärinä oli onneks toinen mies, joku kandi ilmeisesti.. Hän antoi lähetteen naistentaudeille..Siel sit taas melkein pari tuntia odottelua.. Menin lääkärille ja hän teki uä-tutkimuksen.. Nyt olisi siis ollut viikkoja 7+3, mutta meidän pikkuisella ei ollut tarpeeksi tarrasukkia matkassa .. Hänen matkansa oli päättynyt jo rv5 kohdalla.. Lääkäri sanoi, että voi olla mahdollista, että kyseessä oli tuulimunaraskauskin.. Niin haluaisin uskoa, toisaalta helpompi ajatella ettei koko pikkusta ole ollut olemassakaan.. Äskön otin ensimmäisen lääkkeen ja maanantaina menen osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen..Tiistaina pitäisi mennä töihin... Nyt on olo niin tyhjä ja surullinen.. Mutta onneksi on toi maailman ihanin 2v poika ja ihana mies.. ehkä tämä tästä
:'(
 
Pippuri olen niin pahoillani!! :'( :hug: :hug: :hug: :hug: oikein paljon jaksamisia sulle ja koko teidän perheelle! :hug: :hug: :hug:

niin, ja uskomaton se ensimmäinen tk-lääkäri! :( lääkäreillä ei ilmeisesti ole kamalasti mitään sosiaalisten taitojen kursseja eikä siihen pääsykokeissakaan kiinnitetä huomiota niin kaikenlaisia idiootteja sinne mukaan sitten mahtuu! ei noin sais kohdella raskaana olevaa, huolestunutta naista. tai oikeastaan ketään muutakaan, joka lääkärin vastaanotolle tulee. onneksi toisella kerralla oli parempi lääkäri.
 
Sartsa83
Voi Pippuri!! Oon todella todella pahoillani. :'( :hug: Todella paljon voimia ja jaksamista sulle ja koko perheelle. Kiitos luojalle että sulla todellakin on kuitenkin 2v pienokainen joka jaksaa piristää äidin päiviä. :heart: En mä silti toivois kellekään tuommostakaan. :( Pahottelut siis. :(
 
Maijamehi...............28v................pikkukakkonen.................3.8... .............SATKS

Täällä odotellaan siis pikkukakkosta, mutta kuitenkin meidän perheen kolmatta:) Tää on näin uusperheellisenä mahdollista. Mun oma esikoinen on jo kohta 7 vuotias ja miehen esikoinen täyttää 2 vuotta.

Paljon tarrasukkia kaikille mukaan.

Oon todella pahoillani Pippuri, ku oot joutunut keskenmenon kokemaan. Todella paljon voimia

Maijamehi rv 9+1
 
Sartsa83
Siili Sanopas se.. ei kukaa ehi.. :LOL:

Heippa Maijamehi :wave: Tervetuloa lämpimästi sinullekin. :flower: :hug: Ai teillä on ihan noinkin uus uusioperhe. :) Onnea pikkukakkosesta!

Niin, itsellä oli siis tänään varhaisultra. Ultrassa tänään näkyi pieni pähkinä jonka sydän sykki kovaa vauhtia. Kyynelhän sitä siinä kohtaa vierähti kun isältäkin kysyttii, et:"Näkeekö isäkin tämän sykkeen?". Pähkinällä oli mittaa 11,3mm ja viikkoja laskettii 7+2. :heart:

Nyt kovasti toivotaan tarrasukkia matkaan. Hirveästi on odotuspuolella keskeytyneitä raskauksia. En kuuna päivänä tahtois sitä itselle, enkä kyllä kellekään muulle... mutta tietenki sitä aina omakohtasesti pelkää... kun vihdoin, pitkän odotuksen jälkeen raskautuu niin sitten se keskeytyiskin. Hyi mikä ajatus! :(

Tarrasukkia matkaan kaikille!

Sartsa ja Pähkinä rv 7+2
 
Sartsa83
:heart: Tiitai 29.12.2009 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Maijamehi tervetuloa! :wave:

Ja toivotaan, että kaikilla on kovasti tarrasukkia matkassa! :heart:

Mulla on ollut tänään ihan tajuttoman kipeät hartiat, tiedän että se johtuu todennäköisti siitä, etten ole pariin viikkoon harrastanut liikuntaa ja ryhti on romahtanut samalla. Kuitenkin iski vähän paniikki, että onko kyseessä kohdunulkoinen raskaus.. :/ Mutta ilmeisesti sen oireena oleva hartiakipu on jotain ihan muuta kuin lihasjumituksesta johtuvaa särkyä? Onko kellään kokemusta / tietoa?
 
Sartsa83
Siili Voiko muka kohdunulkopuolisessa olla HARTIAKIPU oireena? Ei kai ny sentäs.. älä hulluja höpötä! Kyllä se on ihan sitä kun oot tottunu liikkuun etkä oo nyt pariin viikkoon harrastanu liikuntaa. Nyt lopetät höpö höpö puheet. :heart: :hug:

Rinsessapa Awww... onnea. :heart: :hug:
 
Sartsa Kyllä se hartiakipu voi ilmeisesti olla oireena, uskomatonta kyllä. Kohdunulkoisen raskauden oireista: "Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta". Koko teksti löytyy tuolta
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00015#s1
Mutta mun hartiakipu lieveni kun laitoin uudelleen lämpöpakkauksen, joten paniikki ohi. :D

Sä oot kyllä ihana! :heart: :heart:

Rinsessapa onnea! :flower:
 
Sartsa83
Siili No ompa ihme homma!!! :eek: En oo moisesta ennen kuullukaan. Mutta hyvä että autto. Mä jo vähä kans aattelin että nyt kyllä Siili panikoi etukäteen taas. :p :LOL: :hug: :heart: Itte oot ihana! :D :heart:
 
Eilen oli eka neuvola. Nevola muutti lasketun ajan joten nyt se sit vissiin on 1.8.2010, vaikka itse kyllä oon sitä mieltä että 2.8. pitää paremmin paikkansa.. No voihan se tietysti vielä muuttua ultrassa, jahka sellaiseen pääsee. Sokerirasitukseen täti mut passitti eli ens viikolla olis sellainen "ihanuus", no eihän tää oo vasta ku kolmas rasitus ku mulle tehdään. Niin ja sit vissiin vielä tehdään joskus myöhäsemmillä viikoilla uus. Hb oli 139 joka on kyl mulle tosi hyvä. Viime raskauden alussa tais olla just ja just 125. Lääkärineuvola on sit joskus ku mulla on viikkoja 12.
 
Jaahas niin sitä väki alkaa kertoa ekoista neuvoloista ja varhaisultrista... Suloisilta kuulostaa ultrakokemukset, kiva että kaikki on hyvin Sartsa ja Rinsessapa! Itsellä oli tänään eka neuvola, aika kivaa oli miehen kanssa siellä käydä, ja oli mukava terveydenhoitajakin, sellainen että jaksaa tapailla pidemmänkin aikaa :). En ollut kyllä arvannut, että eka käynti kestää yli tunnin... mutta otetaan nyt kaikki ilo irti tästä jutusta :).

Sartsa jos sulla on tänään rv 7+4 (päätellen tosta sun 29.12. viestistä) ja mulla nyt 7+6, nii kuinka sun la on 10.8. ja mun 13.8.? Mää oon kyllä melko heikko matikassa, että ehkä mää en vaan näitäkään yhtälöitä ihan ymmärrä :D ? Mutta joka tapuksessa lähekkäisissä luvuissa mennään eli kuten aikasemmin sanoit, niin jos ajallaan olisivat lapsoset, nii voitas Taysissa kohdata sattumalta - pitäiskö meidän laittaa joku neilikkaa vastaava (tutti? pikku sukka?) rintapieleen ettei mennä moikkaamatta ohi ;) ?
 

Yhteistyössä