Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
TiiaRiitta Lämpimästi tervetuloa! :hug: :wave:

Kannattaa kokeilla vähän kaikkea, mikä maistuu.. se mikä menee alas eikä jätä huonoa oloakaan, kannattaa syödä. Suoraan sanoen: on se sitten ihan mitä vaan, mutta paras on kuitenkin syödä. Itsellä tuo kuvotus on menny ohi sillä, että jos jotain on tehny mieli, oon pistäny suuhun ja jos on alkanu tekee pahaa, en oo enää syöny toiste. Ja jos on maistunu eikä oo jättäny huonoo oloo, oon mutustanu ihan innoissani.

Niin kaks kuukauttako yhteensä yrititte raskautua vai? Ite olin jo 17vuotiaana valmis äidiksi. Melkein 10vuotta kuumeilin tätä hetkeä. Kuukautta vajaa 2 vuotta yritettiin yhdessä tämän miehen kanssa lasta. Kunnes vihdoin toisella inseminaatiohoidolla tärppäs. Ihana tuo miehesi reaktio. :)

On nuo ultratilanteet vaan niin häkellyttäviä että tänään kummipojan äiti ollessaan mun mukana tarkistuskäynnillä, alko itkemään. :) Itse olin niin huojentunu että olin vaan raatona ketarat ojossa sängyllä. :D

Ei muuta kuin onnea odotukseen!
 
Sartsa83
:heart: Maanantai 4.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

VIIDENNEN PLUSSANNEET

Onnellinen x5...36v...........viides..................19.8..................KHKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83 sulla meni varmaan ohi mun eilinen viesti, hyvin ymmärrettävistä syistä kyllä.
Eli uutena tänne kirjoittelin, sopisinko listaan mukaan :)
Hienoa et sulla ja masukilla on kaikki ok! Huolestuttaa aina kaikkien puolesta huonot uutiset.

melina84 25v. esikoisalkis 18.8.(?) TYKS
 
Melina ja TiiaRiitta tervetuloa mukaan! :wave:

Onnellinenx5 jeps, samoihin aikoihin voidaan olla siellä synnärillä.. :D
Ootko muutkin lapset synnyttänyt KHKS:ssa? Ois kiva kuulla kokemuksia, että millainen paikka on.. Oon lukenut keskusteluista, että kätilöt ois ok ja synnytykset sujuis, mutta osastolla ei saa kauheesti ohjausta missään, jos ei itse osaa pyytää. Ja että imetyksen neuvontaan ei kauheesti siellä käytetä energiaa. Mutta keskusteluista ei aina saa ihan täyttä kuvaa.. :)

Sartsa, onneksi kaikki on hyvin. :heart:

minni tuo teidän tyttöjen kohtalo kyllä koskettaa aina niin kovasti kun siitä lukee.. :heart:
siitä neuvolasta.. jos miehesi sanoisi vaan, että hänellä on lääkäri silloin? työnantajallehan ei tarvitse sen tarkemmin selitellä - oli pomona isä tai ei. :)

Mä tahtoisin jo tietää koska mulla on ultra. Neuvola on tosiaan 14.1. ja siellä kai varataan ultra-aika. Aika menee niin hitaasti. :headwall: Kun tahtois jo tietää, et kaikki on hyvin. :heart:

 
Ihana Sartsa kuulla, että kaikki oli kunnossa!!

Täällä oli eilen jo parempi olo ja tänään työpäiväkin meni ilman kummenmpia pahoinvointeja (aamupäivällä oli hieman kuvotusta) mutta sitten töitten jälkeen iskikin taas kunnon krapulaolo! Mutta äsken kun sain syötyä, olo helpottui kummasti! Sain tänään pahoinvointirannekkeet testiin. Kerron sitten onko niistä mitään apua. Onko täällä kenelläkään niistä kokemusta? Tiedättekö voiko/kuuluuko niitä käyttää myös yöllä?

Oletteko muuten seurailleet ruumiinlämpöänne raskauden aikana? Onko normaalia, että mulla on koko ajan yli 37 astetta? Normaalisti mulla on tosi alhainen ruuminlämpö, tuo 37 olisi normaalisti mulle jo ihan kunnon kuume, mutta nytkin kun mittari on näyttänyt 37,4, en ole tuntenut itseäni kuumeiseksi. Välillä viluttaa (varsinkin nukkumaan mennessä ). Tänään olen aivastellut ja joutunut niistämäänkin muutamaan otteeseen, onkohan joku flunssa iskemässä. Mutta toi lämpö on ollut korkeella jo monta viikkoa! Normaaliako?

Onko teistä kukaan muuten kertonut raskausuutisia vielä töissä esimiehelleen? Itsellä on aikomus kertoa jopa jo ennen ensimmäistä ultraa koska työkuviot töissä menee aivan sekaisin, kun jään pois ja haluaisin siksi kertoa ajoissa, että osaavat varautua sen mukaan. En ole nimittäin ainoa joka jää kesällä pois töistä...

Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet tulokkaat! =)
 
Ollaan nyt pähkäilty tätä ultra asiaa tämä päivä, ja tultiin tulokseen, että mies sanoo, että menee käymään lääkärissä näyttämässä kipeää nilkkaansa (se on oikeasti kipeä :D ) Miehen isä on todellakin juuri sellainen, jonka mielestä töistä ei olla pois melkein mistään syystä! No toivottavasti menee läpi :D
Oottekos muuten keksineet pienille vielä tekonimiä? Me meinattiin, että aletaan kutsua tätä murusta Miniksi :heart:
Minäkin toivotan omasta puolestani tervettulleeksi kaikki uudet 'äipät' :D
 
Heissa, Siili olen synnyttänyt kaikki 4 KHKS ja todella hyvää palvelua saanu, täys 10 joka kerta. Osastolla pyrkivät paljon omatoimisuuteen, mutta jos apua tarvii niin kyllä sitä saa. Olen tehnyt yhdestä hoitajasta valituksen ja se on poistettu sieltä, joten ei ku nautitaan palvelusta siellä :LOL: :LOL:
Olin ultrassa tänään, pieni sydän sykki ja meinasi että olisi nyt vasta 6+ jotain vaikka oviksen mukaan 7+ mutta pääasia että kaikki oli hyvin, ruskuaispussi oli tod iso 3 cm, mietin lymyileekö toinen siellä piilossa :LOL:
Lääkäri ei miannut kokoa koneella sanoi että muutamia millejä ja on vielä levymäinen, mutta perjantaina menen kunnalliseen katotaan mitä siellä sanovat, en kerro että kävin yksityisellä, enkä näytä neuvolakorttia jonka sain, kirjoittakoon toisen :LOL:
Ovis oli 28.11 mutta hedelmöittyminen on voinut tahtua vaikka 3.12, enteilee sittenkin tyttöö koska ei oltu petihommissa ku tollo 28.11 :heart:
Onnellinen ja tirpukka 7
 
Nytpä mulla on paniikki :( Aamulla huomasin, että yön aikana tullut vähän verta.. En viitsinyt edes minneen soittaa, koska jo ylihuomena mulla se ultra.. Ja mitä ne vois tehä asialle, tuskin mitään.. Ompa surullinen olo. Toivottavasti Mini ei lähde tekemään tytöille seuraa taivaaseen :'(
 
Sartsa83
melina ja Piltti :wave: Tervetulova.. ja juu melina pahoittelut etten huomannu sua tossa aiemmin. Olin tosiaan vähän sekasin. Kiitos.. kaikki on todellakin nyt hyvin. :) Lisään teidät molemmat listaan. :) :hug:

Elkku Oon kuullu noista pahoinvointirannekkeista mutta ei tietoa miten ne toimii.. tai että auttaako ja pitääkö yölläkin käyttää. Ei pakkausselosteessa puhuta käytöstä mitään? Ja on normaalia että ruumiinlämpö on koko ajan yli 37.. raskaana ollessa usein onkin ja sen takia paleltaakin aika usein.

minni Meillä annettiin tälle nimeksi Pähkinä. :D .. tai niin mies sitä nimitti. Osa 2+ tutuista sanoo Turska ja kummipojan äiti nimittää herneeksi. ;) .. että nimet ei pieneltä lopu. :) Elä suotta huolestu vielä sen verenvuodon suhteen. Jospa se on sama homma kun mulla oli. Missä vaiheessa sun menkkojen pitäs mennä jos et ois raskaana? Ja jos verenvuoto on suurta ja siihen liittyy kipuja, niin sitten kannattaa mennä jo kovaa vauhtia lääkäriin, mutta muussa tapauksessa nyt vaan rauhotut ja katsot tilannetta. Voimia kovasti! :hug:

Onnellinen Hih, ihana. :) Voihan se olla joo että noin on päässy käymään ja tämä enteilisi tyttöä. Viikot myös heittelee, että seuraavan kerran kun menet, voikin olla että laskennat pitääkin paikkansa. :) :hug:
 
Sartsa83
:heart: Tiistai 5.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........15.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
melina84...........25v...........esikoinen..........18.8...................TYKS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

VIIDENNEN PLUSSANNEET

Onnellinen x5...36v...........viides..................19.8..................KHKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Tulen jotenkin niin hyvälle tuulelle ku ootte niin positiivisia :heart: :heart: :heart:
Oikein hyvää vointia teille jokaiselle mammalle ja ihanaa ku maha pömpöttää oli se sitten vauvan takia tai ei mutta ylpeänä maha edellä eteenpäin :LOL: :LOL: :LOL:
 
Sartsa Tuli tippa silmään ku luin ton sun pelon siitä vuodosta. Tiedän se on kamalaa kun jotain niin paljon haluaa. Onneksi kävi hyvin. mulla oli just joka tytöstä vuotoo ja kiinni pysyivät.
Pojasta ei mitään raskausoireita edes en tiennyt olevani raskaana ku vasta 4-5 kk:lla ku imetin vauvaa. Mun pieni oli alle 2kk:tta ku uus jo teki pesän kohtuun.....Joten ikäeroo vaan 1v ja 2 viikkoo...
Siili KHKS siellä saa niin hyvin kivunlievitykset että nou hätä. Kerroin synnytyspelostani ku neljäs oli mahassa ja sanoivat että voidaan suunnitella synnytys ettei tartte pelätä. Käynnistyspäivä määrättiin ja lääkärit kaikki mahdolliset paikalle laittaan pudendus ja spinaali, supistustuksiin ei oiiein keretty antaa mitää ku aukes noin puolessa tunnissa kokonaan mutta itse synnytys ei tuntunut missää, meikit naamalla puoli-istuvassa asennossa katsoin itse ku pieni syntyi. Ponnistusvaihe 2minuuttia. Autan sua jos tarvit ton pelon kaa apua!!!!
 
Sartsa83
Onnellinen Heh, vaikka sitä tuntee ittensä jo nyt sinivalaaks, niin ootan mä silti sitä että mulla on raskausmaha. Se on kuitenkin jotenkin semmonen JUTTU. Tätä hetkee on tullu ootettuu enemmän ja vähemmän ja silti tää vähän pelottaa. Vaikka tietää mitä on tulossa, niin silti jotenkin välillä pysähtyy, että hetkonen, tuleeko musta todella vihdoin äiti ja sit jos tapahtuu jotain tommosia vuoto hommia, nii niitä säikähtää koska ei kuitenkaa tahdo pientään menettää kun nyt jo hänen iso tunneside. :heart: Oot ihana.. ihana lukee että toiset liikuttuu toisten kirjotuksista. :heart: :hug: Mä niin toivon poikaa!!! No en mä tyttöökään inhoa, mutta eka sais olla poika. Jotenkin tahdon et on isoveli ja sen pikkusisko. :) Mutta sukupuolella ei ole siinä kohtaa väliä kun kuulen että kaikki on vauvalla hyvin ja terve lapsi tulossa. :)

Mä en tiiä mutta mua ei ainakaan vielä pelota synnytys yhtään. Jotenkin näen että se on niin mahtava kokemus ja TIEDÄN että kivunlievitystä saa kun vain mainittee että sitä tarttis. Mä saatan olla toista mieltä kun synnytys lähestyy, mutta jotenkin en osaa pelätä sitä. :)
 
Elkku oon kuullut noista pahoinvointirannekeista ja yksi mun kaveri niitä kokeilikin raskauspahoinvointiin, mutta en muista auttoiko ne sitä. Kerro sitten jos huomaat että on jotain apua! :)

Lämmöistä.. Mulla on alkuraskauden ajan ollut lämmöt 37,2 - 37,4 astetta, sen takia palelen kovasti. Se on ihan normaalia ja johtuu hormoneista.

Töissä en ole kertonut raskaudestani paitsi yhdelle tykaverille, pomolle ja muille työkavereille ajattelin kertoa joskus rv 12 yli päästyäni.

Piltti85 teretulemast mukaan keskusteluun! :)

Minni kuulostaa hyvältä tuo että mies menee näyttämään nilkkaansa lääkärille. Ja pidetään peukut pystyssä, että Minillä on kaikki hyvin!! :heart:

Onnellinen, kiva kuulla että olet ollut tyytyväinen KHKS:an. Ja oikeasti tuo omatoimisuuteen pyrkiminen on ihan ok, pakkohan sitä on omatoiminen sitten kotonakin olla. :D Kiva, että saa kuitenkin tarvittaessa apua ja neuvoja, esikoisen kanssa ne ovat varmasti tarpeen. Saako kysyä, että miksi teit hoitajasta valituksen? Jeps, nautitaan sitten sairaalan palveluista täysin rinnoin. :D Ja kiitos, mun synnytyspaniikki oli ainakin tältä erää aika hetkellistä, mut jos se alkaa pelottaa LA:n lähestyessä niin pistän sulle vaikka yksityisviestiä.
Sehän olisikin hauska, jos sulle tulis kaksoset! Joutuisit vaihtaa nimimerkinkin. ;) :D

Sartsa, eikös aina sanota, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.. :) Turska on kyllä ehkä mun lemppari. ;)
 
Ei muakaan tässä vaiheessa ainakaan toi synnytys jänskää yhtään. Nyt vaan lähinnä jänskää et päästäänkö sinne saakka ja sehän on ihan mahtavaa jos sen pääsee sitten elokuun korvilla kokemaan! Yhdyn kyllä täysin sun mietteisiin Sartsa83, niin se tunneside on vaan jo syntynyt! Ensimmäisistä viikoista :heart:

Täällä menkkamaiset kivut tekivät paluun! Huoh... oon pian ihan neuroottinen pelosta että menkat alkaa. Nythän siis eletään ajankohtaa et menkkojen kuuluis normaalisti alkaa. Siihen tahtiin nippailee alapäätä et säteilee välillä jalkoihin asti ja ravaan veskissä ikään kuin "odottaen" et koska alkaa vuoto... toivottavasti ei tulis, sit alkais huolestuttaa.

Mut onko muilla ollut samoja oireita eli menkkojen ajankohtaan liittyviä menkkakipuja velä raskausaikana?
Ei niistäkään päässyt näköjään "niin vaan" eroon...

Mullekaan ei maistu noi makeet yhtään, ei tuu ostettuu kun ei tee mieli ja eilen maistoin vähän miehen Kismetiä niin eikös se suklaan maku tökännyt jotenkin heti...ei uppoo ei. Sen sijaan terveellisen ruuan lisäks söin kyl eilen sipsejä. Tommoiset suolapaukut kyllä maistus!

Vielä 6 päivää niin olis ne ekat, neuvola ja ultra!

Mukavaa loppiaista kaikille,
melina84, tänään 8+0
 
Siili tein valituksenhänen käytöksestään minuakohtaan koska hän oli ilkeä..väitti etten osaasyöttää ja raivosi jos en herätellyt pientä syömää. Tuli väkisin hoitamaan lastani vaikka kukaan ei häntä siihen pyytänyt. En muista kaikkea ku siitä on 7vuotta jo aikaa..en ollut kuitenkaan ainut joka teki valituksen.Laita viesti heti vaan ku tuntuu siltä ja muista jokakerta neuvolassa ja äitiyspolilla varsinkin mainita jos pelottaa ne ottaa sen oikeesti asiakseen ja auttaa.
Mulla ei oo mitään ime oloja enkä edes aina muista että oon raskaana.
Vuodoista, mulla tuli ainakin viime raskaudessa 10 viikola vuotoa, rusehtavaa...rusehtava vuoto ei koskaa vaarallista se on vanhaa verta jokka tulee pois, nou hätä sen suhteen. Kirkas vuoto voi tulla esim laskimosta jos ei siihen liity kipua. Esim jos pinnistää suurta hätää niin voi pieni verisuoni katketa ja se on siinä. Joten runsas verivuoto ja kivut on vasta hälyyttävää, ei mietitäkään muuta.
Mä en oo osannu vielä kiintyä tähän tirpukkaan koska mun itsesuojelu on korkeella marraskuisen km:n takia, en halua pettyä niin en oikein uskalla iloitakaan vaikka sisälläni tidän ettei tämämene kesken..Sitten ku maha kasvaa ylpeänä kannan sitä ja nautin todellakin täysin rinnoin :LOL: :LOL: :LOL:
Onneliinen ja tirpukka 7
 
Sartsa83
Siili :D Te saatte nimittää tätä ihan miksi haluatte. ;) Me nimitetään tätä Pähkinäksi. :) :heart:

melina Ole huoletta menkkaoireista.. jos alkaa vuotamaankin, niin sitten voit olla huolissasi jos vuoto olis runsasta ja kivutkin olis kovia. Mutta mullakin palas nyt rv 8+6 noi menkkamaiset kivut, mutta se johtuu siitä että tällä viikolla (kun ollaan 9. raskausviikolla, vaikka viikkoja onkin 8 + siihen päiviä päälle) kohtu jatkaa laajenemistaan joka aiheuttaa kipuilua. Kaikki siis ookoo siellä. :) Ei saa meinaa huolestua mistään, jotta masukki voi hyvin siellä. :heart:

Onnellinen Kirjotusvirheet on ihan ookoo.. itekin vasta oppinu taas käyttää läppäriä, joten kirjotin samaan tyyliin kans ekoja kertojani. :) .. Siispä toivomme että siellä menee kaikki hyvin. Ei mekää haluta että menetät pikkuisen. :heart:
 
Minni Onnea ultraan.. Mä oli ultran mukaan 6+ viikolla ja näkyi syke, ruskuaispussi, keltarauhanen ja ovulaation jäljet vasemmalla munasarjassa.. mun laskujen mukaan oli 7+ mutta alkio oli vielä litteä joten 6+. Muakin pelottaa että onko kaikki hyvin ku viikolla heittää... mutta ei noista voi koskaan tietää miloin esim. kiinnittyy....
Mulla on huomenna ultra 12.20 sitten tiedän tarkkaa ku sairaala tutkii juuri tätä raskauden alkua.
Kaikille paljon hyvää onnea!!!
 
Minni Ei siellä vielä mitää tarviikkaan näkyä. Mä veikkaan että oon kuitenkin 7+ ku kävin ultrassa mutta se lääkäri laittoi 6+, ku ei se ees mitannu..... sanoi että jos olisin mennyt edellisellä viikolla niin ei olisi näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi, joten varaa yksityiselle aika viikon pääähän niin ei tarvi tressata niin kauan.....
Voimia sulle!!!!
 
Sartsa83
Tesmis Tervetuloa! :wave: :hug:

minni Onnellinen on oikeassa, elä vielä panikoi. Jos hirmu pahalta tuntuu, käy yksityisellä kattomassa paremmilla vehkeillä tilanne. Siellä kuitenkin paremmalla ultralla näkyy jo sikiö ja sydänkin pitäisi sykkiä noilla viikoilla :) Elä kultaseni ressaa liikaa. :hug:
 

Yhteistyössä