Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
:heart: Torstai 7.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Tesmis...............27v..........esikoinen..........24.8...................KOKS
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

VIIDENNEN PLUSSANNEET

Onnellinen x5...36v...........viides..................19.8..................KHKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Käytiin tänään yksityisellä ultrassa. Siellä näkyi 8,8mm pituinen alkio, jonka sydän sykki hurjaa vauhtia :) Mitta vastasi 6+6, mutta oikeasti on kai 6+4. Lääkäri oli ulkomaalainen ja huomasin että oli kirjoittanut siihen korttiin aika monta virheellistä juttua (mun nimen väärin, päivämääräksi oli laittanut 7.12, vaikka nyt on 7.1) ja raskausviikoiksi se laittoi 6+5. Mutta saman lasketunajan se silti sain minkä itse, eli sen 29.8. Vau.fi laskurin mukaan LA 29.8 28pv kierron mukaan olisi tänään tuo 6+4, en tiedä mistä se lääkäri oli tuon 6+5 saanut. No, samapa tuo. Pääasia, että siellä näkyi elämää :). Varasin tänään neuvolankin ja se on 19.1.

Mulla on ollut ne pahoinvointirannekkeet käytössä nyt maanantaista asti ja kyllä ne on tainneet auttaa. Oli tällä viikolla yksi kokonainen päivä, jolloin ei tuntunut yhtään etovaa oloa!! Se oli kyllä ihana tunne. Mutta kyllä tuota pientä etomista on siis ollut rannekkeista huolimatta, mutta ei niin pahaa. Syöminen auttaa ja oonkin yrittänyt syödä 2 tunnin välein aina jotain pientä.
 
Minni don't worry! :hug:

Onnellinen saako kysyä, miksi pääset sairaalaan ultraan jo nyt? Tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin!

Elkku onnea hyvistä ultrauutisista. Ja hienoa, että pahoinvointirannekkeet on tainnut auttaa.

Mulla tänään rv 8+0. =)
 
Siili mulla oli km marraskuun puolivälissä ja sitä la aikaa ei voi laskee mistään, mulla oli ne ovis kivut 28.11..jos olivat ovis kipuja. Ja nyt se tarkistetaan mitä viikkoa vastaa...jos siellä ny enää mitää eloa on, ku kaikilla muilla on niin monta mm ja mulla vaan 2-3, ehkä pieni mutta pippurinen...Apuaa..sydän täynnä huolta.
 
Eipä ole tullut tänne nyt hurjasti kirjoteltua, oma konekin on huollossa ni :D
Mites kaikilla menee? onkos minkäslaisia oireita teillä ollut?
Mulla on vihdoin ja viimein se vatsan turvotus helpottanut jonkin verran eikä enää vatsa niin helposti turpoile :D rinnat on kasvanu hurjasti ja ovat todella kipeät... nyt vaan odottelen kärsimättönä sitä että alkaisi se vatsa vihdoinkin kasvaa ja näkyä, 2 viikon päästä sitten onkin toinen neuvolakerta ja 25.pvä np-ultra.
Se on jännä miten nyt on tuo keskenmenon riski ollut mielessä paljon ja pelottanut on täälläkin kovasti... ensimmäistä odottaessani ei odottaville äideille tarjottu np-ultraa, joten en silloin edes osannut pelätä enkä miettinyt riskejä ollenkaan, silloin alkuraskaus oli todella levollista ja nyt se on ollut ihan toista maata.

Rv 9+0
 
Jos noita mun tietoja päivitettäis.. Oon näemmä laittanu lasketun ajan väärin, vaikka ei se nyt niin tarkkaa kai ole, ku neuvolastakin tuli eri aika mitä mä sain laskureilla aikaiseks.. =)
Neuvolan mukaan mun la on 1.8. ja mun omien laskujen mukaan 2.8. Kait sitä sit tarvis elellä neuvolan mukaan.

Ultraa odotan kovasti, se on vastia 18.1. Sisko lupas onneks tulla mukaan ku mies on viikot aina tien päällä. Muuten tästä raskaudesta ei kovinkaan moni tiedä.
19.1 on sitten taas lääkärineuvola, saas nähdä mitä lääkäri sanoo mun sokeriarvoista, ku kävin jo sokerirasituksessa.

Mitenkäs muiden odotus?? Mulla ei tunnu edes olevan oireita. Jotenkin tuntuu ihan käsittämättömältä edes ajatella, että toukka masussa kasvaa.

Maijamehi rv 10+5
 
Neuvolan tätin laskujen mukaan nyt ollaan rv 7:llä menossa. Alkaa pikkuhiljaa elämä voittaa. Jogurttia, jäätelöä ja tuoremehuja voi nauttia ilman että olo muuttuu kaameaksi. =)
Pari pv sitten erehdyin maistamaan mieheltä sipsejä. Se oli paha virhe. Maistuvat tooosi hyvältä, mutta ei olon arvosilta kuitenkaan. Ihan raskauden alussa, kun menkat oli myöhässä, teki kamalasti mieli suklaata. Nyt ei vois kuvitellakaan laittavansa sitä suuhunsa.

Minäkin ootan kovasti että maha alkais näkyä. Jospa se 13 rv:n jälkeen tulis esiin. :p
Minä olen töissä kertonu parille työkaverille ja lähimmälle esimiehelle. Esimies-nainen on ollu innoissaan yhtä paljon kun minäkin. Hyviä neuvoja saanu hältä. Päätin esimiehelle kertoa heti että on sitten helpompaa sopia vuorojen vaihdoista yms. tarkistuskäyntien takia. Ja poissaolotkaan ei ole aiheuttanu mitään porua, kun esimies tietää missä mennään.

Minullakin eka kunnon neuvolakäynti on vasta 18.1. ja ultra 20.1. Jännittää eikä ihan vähän. Jos vaikka odottas kaksosia. :p Meillä äitin suvussa on kaksosia niin "suurempi vaara" minullakin. Minäkään en synnyttämistä ole vielä murehtinu yhtään. Tärkeintä on päästä odotuksessa eteenpäin ilman suurempia ongelmia. Työkaverilla on ongelmia odotuksessa, tosin on raskaus on jo rv 23 menossa. Hällä on istukka kuulemma tosi alhaalle kiinnittyny. Se pysäytti minutkin miettimään omaa taaperoa. Mutta turhaa vielä murehtia...pitäis osata suhtautua asioihin vähän vähemmällä tunteella. :ashamed:
 
Mulle tuli tänään ekan kerran vuotoa...pelästyin aika paljon vaikka mulla on kyllä ollut koko tän viikon noita menkkamaisia tuntemuksia, nipistelyä ja jomotusta masussa ja just semmonen fiilis et kohta alkaa... tänään se sitten tapahtui, kun huomasin että pyyhkiessä paperiin tuli verta. Tällä hetkellä siis niukkaa koska ei ole tullut kuin pyyhkiessä. Mut ihan neuvoton ja avuton olo jos vuoto jatkuu ja runsastuu...
Mulla on nyt viikkoja se 8+2 tai jotain sinne päin, joten aikalailla näitä aikoja menkat normaalisti tulisi. Kipuja ei ole mut pelottaa silti... :(
Sartsa sullahan oli silloin tota vuotoa kans, olikohan muilla? Menikö se miten nopeesti ohi? Mulla on ultra tosiaan sit vasta tiistaina, tylsää odottaa sinne saakka...meni nyt vkl vähän pipariks.

pahinta peläten mutta parasta toivoen,
melina 84 ja pöpö 8+2
 
Sartsa83
Tänään 8.1.2010 eka neuvolakäynti ja mitä uskomattominta: me saatiin kuulla meijän pähkinän sydänäänet! :heart: Neuvolatätin tietokone ilmotti rv:ksi 9+3 eli sekin taas kasvo parilla päivää ja tosiaan koska mun kohtu on eteenpäin kallistuneena eli mahakin siksi alkaa myös jo vähän näkyä niin senpä takis kuultiin myös kova jumpsutus masussa. :heart: Oli se uskomatonta!

Onnellinen Älä liikaa pelkää ennen kun kuulet masukista jotakin. Tsemppaushaleja paljon! :hug: :heart:

Patience NOIN samoilla viikoilla mennää. Mulla on kaikki oireet vellonu yhtenä massana eikä niistä erota mikä ois suurimpana joukossa. :D .. mulla on 26.1. np.. eikös se nyt sama ollu kun sikiöseulonta? Toivokaamme onnea niihin. :)

Maijamehi Kiva et sisko tulee tueksi. Itekin olin oman siskoni tukena hänen keskustelu-neuvolakäynnillään. :) :heart: Jokainen raskaus on niin omanlaisensa.

TiiaRiitta Totta. Älä murehdi omaa tilannettasi tässä vaiheessa. Siihen saakka kun toisin sanotaan: nauti raskaudesta ja ajattele että kaikki on hyvin. :heart: :heart:
 
Sartsa83
melina Joo siis mulla loppu koko vuoto heti siinä muutaman tunnin sisään ja sit se muuttu ruskeeks kun emättimeen jäi vähän vuotoa, joka meni ns. "vanhaks". Että ota ihan rennosti. Noilla viikoilla mullaki sitä vuotoo oli.. ja 8+4 nähtiin ultrassa edelleen ihan elinvoimissaan oleva sikiö. :)
 
Kiitos Sartsa, oli vieläpä ihan huippunopee vastaus! :hug:
Täälläkin se on muuttunut nyt rusehtavaks, toivon niiiiiin kovasti et olis sama juttu kuin siellä teillä ja masussa kaikki hyvin.
Piinaavaa tää on silti... eilen tuntui et enää viis yötä ultraan, tänään taas että VIELÄ neljä, pitkä aika :|
 
Ultrakuulumiset nopeesti ennen saunaanmenoa!!
6,5 mm oleva papu jonka syke löytyi lopulta ku aikansa haki. Hyvin kasvanut ku oli 2mm maanantaina. Normaali alkuraskaus eikä La vieläkään koska mittaaminen ei anna näin alussa oikeaa tulosta joten nou hätä mulla ja saan olla onnellinen ja raskaana.... kohdunsuu siisti kiinni ja yli 3cm pitkä kanava, kohtu pyöristyny. Sain uuden ultra-ajan 18.1 jolloin voidaan määrittää la. Kyllä helpotti.,
Melina se on just se 8 viikko milloin vuotaa, älä murehdi!!! Kipu on kova jos on km.

Onnellinen ja tirpukka 7, aina vaan 6+, ens viikko on jo 7+
menee hitaasti ja kasvaa varmasti :LOL:
 
Kiitos teille kaikille kannustuksesta! :hug: Mä tulisin hulluks jos nettiä ja vertaistukea ei olis saatavilla. Rusehtavaa vuotoa on tullut paikoin edelleenkin, mut kipuja ei ole lainkaan ja tuo vuoto on kyllä tosi minimaalisen pientä verrattuna menkkoihin.
Mua ei kyllä nyt huvita mikään, kun sitä vaan pelkää et toi menee pahemmaks tai et tulee niitä kipuja.
Mut muuten ei auta kuin odotella sinne tiistaihin...
Kiitos vielä ja anteeksi purnaus!

melina84 & pöpö 8+3
 
Sartsa83
melina Tiedän! Se on piinaavaa odottaa ultraan, mutta uskon että siellä on kaikki hyvin. Ja kuten Onnellinen sano, 8 viikko on just tota.

minni Joo, mä oon kertonu työharjottelussa, mut ei koululle. Koska oon semmosissa töissä, että siellä on hyvä kertoo raskaudesta. Osaavat sitten sanoa, mitä saan tehdä ja mitä en.
 
Kiitos teille kaikille vielä kerran, mut mä en jaksa enää uskoo et tää on normaalia.
Mä nimittäin vuodan edelleen ja toi vuoto runsastuu koko ajan, hyytymiäkin joukossa.
Eilisillasta lähtien on saanut käyttää sidettä. Mitään kipuja ei oo mitä kyl normaalisti menkkojen aikaan on, mut koska toi vuoto on nyt jo lähes yhtä runsasta kuin menkkojen aikaan niin kyllä tää nyt tais olla tässä...
Olo on niiiiiin tyhjä :'(
Voisinkohan mä päästä huomenna neuvolan kautta vielä ultrattavaks, että kaikki olis sit myöskin pihalla, mitä pitääkin olla? Tällä hetkellä tuntus tyhmälle maksaa yksityiselle siitä tiistain varhaisultrasta, kun ei tuolla kuitenkaan mitään iloja enää ole :(
 
Sartsa83
melina Mene nyt hyvä ihminen sitten ensiapuun! Vaikkei kipuja ole, niin mars matkaan! Saatpahan selvyyden tuohon. Voimahaleja tuhansittain!!! Toivottavasti ei ole sitä mitä tässä pelätään kaikki. :'( Tai niin no, jos jaksat odottaa soittoa neuvolaan, niin soita ja pyydä ultrausaikaa.. mähän olin noin viikon välein ultrassa.. eli mullaha oli varhaisultra rv 7+2 ja sit jouduin sen vuodon takia menee ultraan.. siellä ois periaatteessa pitäny olla rv 8+1 mutta koon puolesta olikin sit jo 8+4.. mutta että viikko oli vaan tuossa väliä. Ei siis haittaa vaikka kävisit useammankin kerran ultrissa.
 
onnellinen, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

minni toivottavasti kaikki on hyvin! :hug: Ja mä oon kertonut parille työkaverilleni raskaudesta, muille työkavereille + pomolle kerron vasta kun riskiviikot on ohi ja np-utrasta saatu (toivottavasti) hyviä uutisia. Samoin vanhemmille ja kavereille kerrotaan vasta sitten - nyt tästä tietää vaan muutama hyvä ystävä.

melina :hug: :hug: :hug: Toivottavasti olis vaan "valemenkat", toivon niin kovasti että sulla ois kaikki hyvin! Mene ihmeessä ensiapuun tai sit viimeistään huomenna neuvolaan ultraan. Voimia! :hug:

ON: torstaina tulossa eka neuvola, siihen on vielä ikuisuus. Aika tuntuu menevän niiiin kovin hitaasti! :)
 
Kiitos teille :heart:
Minut voi poistaa listalta. Emme ehtineet vielä lähteä päivystykseen, kun kovien alavatsakramppejen jälkeen oletettavasti pikku pöpö ja muu raskausmateriaali tulivat vauhdilla ulos... Kivut lähes loppuneet mut vuoto jatkuu.
Olen itkenyt koko päivän, mut nyt ei enää jaksa. Olo on nyt pikemminkin helpottunut, kaiken tämän piinaavan epätietoisuuden jälkeen... Ei ollut meidän pienoisen aika vielä, luonto hoitaa...mut mieli on kyllä äärimmäisen haikea!

Tsemppejä ja ennen kaikkea onnellista odotusta teille kaikille! :heart:
 
Sartsa83
melina Poistan sinut listalta. Suuret pahoittelut menetyksestä. Uskon täysin että olo on haikea, mutta mahtavaa tuo sinun asenteesi. :heart: Toivon että jaksat siellä sinnitellä ja ajatella parempaa onnea seuraavalla kerralla, kun siihen yritykseen jaksatte lähteä. Voimia paljon ja uutta nousua teille. :heart: :hug:
 

Yhteistyössä