Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Täällä olisi yksi elokuun odottaja lisää :) Ensimmäinen tulossa, ikää 22v, LA 16.8 ja sairaala KHKS.

Alussa oli kovaa pahoinvointia, joka on nyt muuttunut lähes kokonaan kovaan väsymykseen. Työpäivinä on pakko nukkua 8h yöunet ja 2h päikkärit, viikonloppuna saattaa mennä 10-12h putkeen :D

Kerrottiin n. viikolla 6 minun äidille (oli pakko kun tuntee minut niin hyvin että olisi muuten ihmetellyt kovasti vaivojani..) ja tuttavapariskunnalla jotka odottavat myös tällä hetkellä (ovat olleet tukena tässä vuoden kestäneessä projektissa :) ). Mies kertoi tällä viikolla myös omalle äidilleen, ei kuulemma voinut enää olla kertomatta :) . Yleisesti kerron aikaisintaan viikon 12 jälkeen kun on np-ultra takana. Töissäkään en ole vielä mitään kertonut asiasta, totesin että jos saadaankin huonoja uutisia on helpompaa kun ei tarvitse kertoa niitä sitten kovin monelle..

Np-ultra olisi 27.1, millään ei malttaisi odottaa :) Ensimmäinen kerta kun pääsen katsomaan onko siellä masussa tosiaan jotain, pelkästään niiden 3 raskaustestin (ja tietenkin pahoinvoinnin :) )jälkeen on ollut vaikea uskoa. Toivon vain niin että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen vielä matkassa :)
 

SARTSA38 Ymmärrän hyvin että tuossa tilanteessa muut vauva perheet ärsyttää. Minukin töissä on eräs nainen joka on yrittänyt 10 vuotta lasta, tuloksetta. Ja jotenkin en haluaisi kertoa hänelle tästä omasta raskaudesta, koska hänelle se on niin arka paikka. Tuntuisi jotenkin vaikealta kertoa että minä ehkä sain jotain mitä hän ei voi todennäköisesti ikinä saada. :(

Kyllä sitä tässä tilanteessa toivoisi että omat kaverit olisivat kypsempiä ja ymmärtäisivät tämän raskaus asian. Mutta heillä on vielä tämä kahdenkympin biletys vaihde päällä, ja osa asuu vielä kotona ja opiskelee. Minä kun taas olen naimisissa, vakituisessa töissä ja nyt raskaana. :) Eipä siis oikein löydy yhteistä puheenaihetta. :p
 
[/b]minni234 Kyllä se pieni siellä on vielä niin hyvässä suojassa et ei ois töyssystä ollut moksiskaan, mut onhan se silti parempi ettette kyydissä olleet :) Voin laittaa mahakuvan jos joku neuvoo miten kuvan saa laitettua!! :D
 
[/b]minni234 minulla ei mahaa ainakaan vielä näy, tai en oo ainakaan huomannu. Turvotusta kylläkin on, varsinkin iltaisin vatsa pömpöttää kun ois jo pidemmällä raskaana. :)

Auto hommaan en oikein osaa mitään sanoa kun ei semmosta oo. Mies kyllä aikoo ajaa ajokortin nyt keväällä, mutta autoa meille ei kuulemma tule. Pyörillä liikutaan oikeastaa ympäri vuoden. Aijotaan sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha niin ostaa pyörään peräkärry lasta varten. Helppo sitten sen avulla kuskata tarhaan ja muualle. :)

Yritän itse saada pidettyä kesäloman juuri ennen äitiyslomaa. Ja luulen että se on työpaikan puolesta ihan ok. Olen itse varastossa töissä, joten työ on aika fyysistä myös. Saa nähdä pystynkö olemaan ihan loppuun asti. Pitää vain toivoa parasta. :) Ja onhan siihen tosiaan vielä aikaa, mutta tunttuu että aika menee niin nopeasti. =)
 
Sartsa83
Tervetuloa lämpimästi Gaianara! :wave: Meillä kans kerrottiin läheisille heti mut lopuille kerrotaan sit kans tossa np:n jälkeen kun on 12 täynnä. Meillä on np 26.1. ;)

Piisku :hug: Mahtavaa nähdä tuollainen nuori jolla on jo tulevaisuus suunniteltuna ja tiedossa mitä haluaa. :heart: Harmi vaan ettei sitten ole sillai ketään jonka kanssa raskaudesta puhuis ja jakais.. muuta kun me täällä. :) Täällä saat vertaistukea ja pystyy jakaa kaiken mitä mieleen tulee! :heart:

minni Kyllä siis pikkunen masu näkyy kun vetää muut läskit sisään. ;) Mut mulla onki nii eessä kohtu et se sit näkyy herkästi. :) Meillä on toisena autona jo farkku. Audi A6, kunnon perheauto. :) Mun auto on pikkunen Honda Civic, joka kans jossain vaiheessa vaihdetaan et pääsen vaunujenkin kanssa liikkumaan muksu mukanani. :) Mulla ei oo kesälomaa kun opiskelen aikuiskoulutuksessa automaatioasentajaks mut yritän valmistua ennen ä-lomaa ja jättää toisen työharjottelun välistä pois kokonaan. Sitten voi hyvillä mielin LOMAILLA ennen vauvaa ja vauvan kanssa. :) JOS nyt valmistun. Yks hylätty näyttökoe jo takana. :( Tuolla on surkee opetus... siks tää on niin vaikeeta. Mäkin saisin jäädä aikasintaan kesäkuun puolessa välissä äippälomalle, mut jos nyt vaan saan paperit tuolta niin sit koitan valmistua silleen et alkais se virallinen ä-loma. :) Ja älä minni-kulta ressaa pikkusen puolesta. Jos sulla itellä on kaikki hyvin niin sit on vauvallakin. :)
 
Minni Juu sitä kuva kohtaa kokeilin painaa ja enempää en sit osannukkaan :eek: Pitäiskö sen perään linkittää joku kuvanjako linkki kenties?? Mut juu ihanaa ois nähä kaikkien iltapömppöjä :D Mulla tosin tänään ollu koko päivän pieni pömppis :heart: Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja ekassa raskaudessa maha alkoi näkyä vasta viikolla 25, silloinkin vain jos sitä pullistelin! Ja pienenä se pysyi myös loppuun asti. Siks onkin aivan uskomatonta et miten mun maha nyt iltasella näyttää 9+ viikolla jo isommalta mitä viimeks koko raskausaikana :D

Äitee ja P2 9+6
 
Sartsa83
Piltti Mee www.aijaa.com .. siinä on etusivulla heti "lisää kuva" .. pistät kuvan ja kun se on sen sinne ladannu, kopioit osoitteen ja liität sen tänne. :) Ymmärsitkös? :)

minni :) Meiltä on matkaa ns. viralliseen "keskustaan" 11km... tossa on lähellä semmonen pieni kyläpahanen jossa on ottoautomaatti, pienen pieni terveyskeskus jossa ei oo ees lääkäriä, pienen pieni apteekki, kioski, pizzeria ja yks pankki. Mut tuolla on sitte enemmän pankkeja, kauppoja jne jne jne, joten tulee siellä useinmiten käytyä. Ja seuraavaan ultraan mennään 26km:n päähän. Sairaala jossa synnytän on n. 30km:n päässä ja koulussa missä nyt oon, on 36km:n päässä. Et täälläki sitä asutaan vähä korvessa. :D Ompa jokseenki idiootti se sun työkaveris... miks ihmeessä muka ei sais pyöräillä tai uida jos maha jo näkyy???? Mulle ei KUKAAN KOSKAAN ole sanonu etteikö jotain sais tehä... okei ainoa mikä multa nyt kielletään niin on töissä kiipeileminen korkeelle... ja ahtaisiin paikkoihin ei saa mennä, mutta muuten: kaikkee voi tehä, raskaus ei estä liikkumasta.

Kai sitä ois hyvä alkaa rasvaileen jo mahaansa sitten kun se alkaa näkyyn. :) Ei siitä ainakaan haittaa ole. :) No mä en ehkä kuulu ihan niihin ekoihin, mut mulla tulee 12+0 26.1. jollon on np-ultrakin. :)

Hih, ohan ne masut söpöjä. Mulla on joka päivä jos yhtään oon syöny jotain turvottavaa, semmonen pömppis. Mut ku vedän läskit sisään, jää tilalle semmonen pienen pieni kumpu. :D
 
Moi kaikille ja tervetula uusille!!!

Tässä sitä odotellaan huomista ultraa, voi ku kaikki olisi hyvin ja olisin viikolla 9. Vois vähän hengähtää. Mulle on tullut näkyvä pömppis mutta kaikki vaatteet mahtuu, onneksi housut on niin lantiomallia että maha jää ylemmäs ku nappi, ehkä tonne 12 viikolle voi pitää farkkuja ilman kuminauha viritelmää.
Liikunnasta...lääkäri kielsi isojen ylämäkien hiitämisen..tasasta menoo ettei liikaa rehki. No tänään otan 7 v:n mukaan niin ei tuu mentyä liian kovaa :LOL:
Ajattelin siivota ku mieskin on vielä Venäjällä työreissussa, tulee huomenna illalla. Joudunkin nyt sitte menee yksin ultraan. Haluaisi kyllä olla joka tilanteessa mukana. Viimeksikin totesi gynelle että oon mä ton aiemmikin nähnyt että voisitko kääntää se monitorin että nään sen ruudun että näkyykö sillä jo munat :LOL: :LOL:
Arvatkaa oliko gynellä hauskaa.....
Täällä kaikki näyttäisi muuten olevan hyvin, väsyttää vaan mutta se menee kohta ohi..aikansa kutakin..

Onnellinen ja tirpukka 9......
 
Sartsa83
Onnellinen Mun mies oli kans viime vuoden syksyllä Venäjällä työreissussa. :) Onko hän ollu siellä jo kauankin? Mun mies oli yhteensä kuukauden. No juu, mullekin sanottiin ettei ihan hirveesti kannata rehkiä.. et salillakin kun tekee jotain, niin kannattaa ottaa pienillä painoilla ja kevyesti mutta niin että tuntuu että siitä on kuitenkin hyötyäkin. Ja jumpilla saa käydä, missä ei hirveesti hypitä ja pompita ja tehä mitään extremee.

Tsemppiä ultraan. :) Kertoilehan sitten miten meni. :)

Kipeä Sartsa ja Pähkinä 10+5
 
Viikon vaan on mies reissussa ku pyörii noitten urheilijoiden huollossa mukana...
Aivan varmasti ilmoitan ultrasta... toivon että nyytti ois jo sen kokoinen että viikot vastais neuvolan 9+ viikkoo, olisi ihana olla jo niin pitkällä, mutta pääasia olisi että vastais viikkoo 8+ niin kehity olisi normaali.
Hui ku mua alkoi jännittää.. täytyy ruveta touhuun ettei mieti ja pätin lähtee 7v:n kanssa hiihtään....

Onnellinen ja nyytti 8-10
 
Huomenna olis eka ultra, viikkoja on sit kasassa 12+1. Jännittää ihan kamalasti tuo huominen ultra, entä jos kaikki ei ookkaan hyvin.. Sisko kyllä tulee ultraan mukaan, tavallaan vähän harmittaa ku mies ei pääse, mut minkäs sille mahtaa ku hän on viikot aina tien päällä.

Isompi auto varmaan olis ihan kiva, mut meillä ei kyl nyt oo varaa hankkia uutta autoa, joten yritetään pärjätä noilla kahdella hlö autolla.
 
Sartsa83
Onnellinen Kiitos... toivotaan et parannun. :heart: :heart:

Maijamehi Tsemppiä ultraan. Tuuhan kertomaan sit kuulumiset. :) Ja kyllähän kahdella hlö autolla pärjää kun pistää pärjäämään. :)
 
Heh, luulenpa että kahdella pienellä hlöautolla pärjää jo kohtalaisen hyvin. Jos ei nyt vaunuja saakaan mukaan välttis mahtuun kaikkialle, niin ainakin saa sentään lapsen itsensä kuljetettua vaiks mihin kauas isovanhemmille tms.
Miettikää te automerkkejä, mää vaan kattelen vaunukirppiksen ikkunoita :LOL: Niin ja pohdin että kuinka paljon itseäni mahtaa jurppia, jos vauva itkee yhdenkin kokonaisen bussimatkan vaunuissaan kun en saa sitä rauhoittumaan... eli meillä ei ole autoa eikä mitään farmarimallia ainakaan tule vähään aikaan, näillä osa-aikaistöillä. Mutta asutaan onneksi keskustassa, että jos jo vaunut saa, niin pääsee kävellen neuvolaan ja kauppaan vauvan kanssa :). (Mihinkäs muualle sitä tartteekaan päästä??) Isovanhemmillekin voi mennä bussilla, paitsi että bussipysäkiltä on muutama kilometri vielä kävelemistä, että tarttee suunnitella aikataulut hyvin ja olla itse virkeä lykkimään :D
 
Niin Sartsalle piti vielä sanoa, että flunssaako podet - mää nimittäin yritän moisesta tässä tervehtyä. Luin vauvakirjasta kuinka odottava äiti voi hoitaa flunssaa lääkkeettömästi ja yksinkertaisesti juomalla paljon vettä ja syömällä tuoreravintoa, mm. valkosipulia - en ole kuitenkaan valkosipulin kynsiä vielä napsinut... voisi olla hyvä veto näin työviikon alkuun :whistle: Paranemisia sulle joka tapauksessa!
 
Keskeytynyt viikolle 6-7....ei sykettä eikä muutosta edelliseen mittaukseen.. Tämä nyt toinen keskenmeno peräkkäin ja luultavasti kromosomeissa jotain. Nyt tutkitaan kromosomi verinäytteet multa ja mieheltä ja sitten suunnitellaan jatkoa.
Ei oo vuodosta tietoakaan ja jos nyt ei ennen perjantaita ala niin kaavitaan sitten perjantaina...
Toivon niin että alkais itse tuleen ulos.. Kaks kertaa näin jo sykkeen mutta pienen sydän ei jaksanut!
Teille muille paljon onnea matkaan!
Ainoa lohtu on että kehityshäiriön takia meni kesken, ei hätää raskaaksi tulon kanssa ja että kehityhäiriö tuli nyt eikä myöhemmin...
 
Oon pahoillani onnellinenx5 :hug:

Itsellä np-ultra takana ja siellä meidän toukka ekaks nukku kunnes alko juoksemaan:) Sydän löi pikkuisella hirmuisesti. Kuulemma liikkui hyvin ja lapsivettä oli hyvin ja kaikki muutenkin ok.

Maijamehi ja toukka rv 12+1
 
Voi Onnellinenx5 oon niin pahoillani! :hug: :hug: :hug: En osaa sanoa mitään lohduttavaa... :( Oikein paljon voimia! :hug: :hug:

Huh, nyt oma ultra alkoi jännittää entistä enemmän kun näitä km-uutisia satelee joka suunnalta. 3 viikkoa vielä pitää sinne jännittää. :/
 
Sartsa83
Miette Itse ajattelisin samalla tavalla autoista jos oisin teijän tilanteessa. Ite olin aikoinaan samassa tilanteessa mutta nyt mieheni kanssa tilanne on jo toinen. Ja kiitollisia ollaan kaikesta. :) Juu, flunssaa.. ja yskä tässä on tää kaikista pahin. Onneks apteekissa lukivat resilar yskänlääkkeestä että sitä voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana, eikä sitä käyttäneissä raskaina olevissa naisissa ole todettu mitään haittavaikutuksia, joten toivotaan että vie tämän yskän mennessään. Resilar on kyllä ollu tosi hyvä lääke, joten toivon parasta. :)

Onnellinen Suuret pahoittelut keskeytyneestä raskaudesta. :hug: :/

Mä en enää tiedä mitä mistäkin ajatella. En oikein ees uskalla ajatella hyvää enkä taas kuitenkaan pelätä pahaa... jotenki ihan tyhjä olo. Sitä vaan toivoo hyviä uutisia np-ultrasta, kuten Maijamehi sai. Onneks olkoon Maijalle siitä. :) Ja Piltille sydänäänistä. :)

Oma np siis tulossa 26.1.
 
Meillä on muutto edessä helmikuun lopussa "korpeen". Toisaalta ootan sitä kovasti. Päästään omaan rauhaan maalle. Pääsee vähän sisustamaan pitkästä aikaa. Ja mahtuu perhe varmasti kasvamaan isossa omakotitalossa. :)

Farkku-Volvo meillä jo entuudestaan olemassa ison koiruuden takia. Nyt on vaan tapetilla auton vaihto, kun mokoma kuluttaa bensaa turhan paljon tulevia työmatkoja ajatellen. Työmatka mulla tuplaantuu about 35km:iin per suunta. Lähimpään kauppaan on matkaa vajaat 15km jne.

Kesäloman sais pitää täyspitkänä tänä vuonna. :p Suunnittelin että pitäisin kesäloman alkukesästä heti ja sitten jos yhtään näyttää, että olo on tukala, niin saikkua loppuajaksi ennen äippälomalle jäämistä. Sillon lomailusta vielä ehkä pääsis nauttimaan isosta mahasta huolimatta. Jos jättää lomanpidon ihan loppuootokseen niin ei siitä osaa nauttia lomana oikein.

Mä olen kuullu kanssa että mahan rasvailusta olis apuja. Iho on kimmosampi ja antaa paremmin periks ilman että repeilee...ainakaan niin pahasti kun ilman mitään rasvauksia. Muutama tuttu on rasvannu masua raskausaikana, ja heidän mielestään arpia on vähemmän. Ite ainakin kokeilen kyseisen konstin varmasti. :)
 
Voi onnelinenx5 :'( :hug: Koita jaksaa! Onneksi sinulla kotona 4 syytä jaksaa!

Ja paljon onnea Maijamehille! :heart:

Sydän alkoi niin pamppattamaan täysiä..Pelkään niin kovasti, että meillä samanlaiset uutiset kuin onnellisella :( Jotenkin vain ei edes osaa sanoa mitään, on niin tyhjä olo..
 
Hei taas kaikille:)Pahoittelut onnellinenx5:(ens vkolla ois eka neuvola..kun en malttanu odottaa kävin jo yksityisellä katsomas omaa vaavia ultras sielä se pörräs..ja kaikki oli hyvin..kivaa tänään töitä ja sitten ois loppuviikko vapaata ja kohti lappia..Mukavaa viikonjatkua kaikille :wave: pian saa alkaa sisustaan vauvalle omaa huonetta :heart: ihanaa :heart:
 

Yhteistyössä