Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
TiiaRiitta Maalla asumisessa on todella hyvät ja huonot puolensa mutta oikein mukavaa muuttoa. :)

Voi te kaikki rupeette jo miettimään kaikkea. Mä en tiiättekö uskalla. En nyt pelkää keskenmenoa kuollaksenikaan mutta pelkään sen verran, etten uskalla lähteä ostamaan mitään tarvikkeita vielä. Tuolla mun perustamassa toisessa pinossa ihmisillä alkanu veristä vuotoa vielä viikolla 14 että.... pelottaa.. ei voi muuta sanoa.

Sartsa ja Pähkinä pokspoks 11+0 :heart:
 
Juu masukuvia ku vaan tulis vauvamasu esiin eikä olis tällainen läskimakkara maha=)
Tänään tuli käytyä neuvolassa ja kuinka ollakkaan nyt tarvis soittaa diabeteshoitajalle, ku sokeriarvot oli hiukan kohollaan. Mut pääasia et pieni voi vattassa hyvin=) :heart:

Maijamehi ja toukka 12+2
 
Täältä liittyy yksi odottaja lisää.

21v Jyväskylästä ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. Laskettu aika olisi 28.8. Pihalla olen vielä autuaan kunnolla, eli neuvoja ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan!

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja katsottiin ultralla vatsan päältä. Huolestumaan tietenkin pääsin, sillä lapsonen näkyi pitkän etsinnän tuloksena, mutta sydänääniä ei kuulunut.. Parin viikon päästä uudestaan testi, sitten nähdään lyökö sydän lainkaan.. Onko kellään ollut jotain positiivista tulosta, vaikka ensimmäisellä kerralla ei sydän olekaan lyönyt?
(täällä kuitenkin on useampikin näyttänyt käyvän varhaisultrassa ja sydän on lyönyt..)

Aika masentuneilla fiiliksillä mennään tällä hetkellä. Harmittaa vietävästi, kun mitään ei lopulta näkynytkään.. :/


Muuten olo vielä huippukurja! Huono olo on vuorokauden ympäri ja mitään ei meinaa saada laitettua suuhunsa. Huippuna vielä se, että väsyttää aivan järkyttävän paljon aivan koko ajan. Ei meinaa enää töistä tulla mitään.

valkoinenhetero ja myyrä sylinterissä 8+4
 
Täällä ilmottelisi uusi odottaja itsensä joukon jatkoksi.Ikää olisi 22v Leppävirralta päin, KYS olisi synnytyssairaala ensimmäistä lasta tässä odotellaan ja laskettu aika olisi tuossa 10.8 noin suurinpiirtein kun ei nämä tunnu täällä osaavan sanoa missä sitä oikeen ollaan menossa.. Eilen kuultiin sydänäänet ensimmäistä kertaa ja viime viikolla käytiin ultrassa..siellähän se meidän "Ruu" jo heilui..

Mutta jaksamista sinulle valkoinenhetero :hug: eiköhän siellä kaikki ole ok..

Marakatti88 ja Ruu 11+0
 
Sartsa83
:heart: Tiistai 19.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Piisku89............20v...........esikoinen...........16.8..................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Tesmis...............27v..........esikoinen..........24.8...................KOKS
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
Tervetuloa valkoinenhetero ja marakatti88! :wave:

Jaksuja valkoinenhetero :hug:

Kivoja uutisia marakatti :hug:

minni Joo, samat fiilikset vaikken menetystä ookaan kokenu.. toivotaan että kaikki menee hyvin... kaikilla meillä odottajilla.
 
Kiitos minni, sartsa ja marakatti!

Itselläni ei ollut minkäänlaista tietoa miten tuo ultra tehdään (tai siis, että sen voi myös alakautta tehdä) Vasta myöhemmin luin nuista esitteistä, että yleiskäytäntö olisi alakautta.. Hämmentää kun jäin niin "pitkäksi" aikaa epätietoisuuteen.. Odotin niin innolla mahdollisia sydänääniä, mutta nyt kun ei sanottu juuta eikä jaata. Ja kyllä, pelkästään vatsanpäältä katsoi ja etsiskeli. Näytti kyllä monitorista "möykyn", mutta sydänääniä ei löytänyt..

Huoh. Kaipa tämä tästä tallaantuu. Toivossa olisi hyvä elää, että edes olo paranisi hieman - nytkin taas tuntuu, että teen melkein kuolemaa tämän olon kanssa.. Eikä tietty epätietoisuus helpota yhtään..
 
Sartsa83
valkoinenhetero Harvoin ne sydänäänet kuuluu noilla viikoilla millä nyt oot. Mulla itsellä kuulu 9+3 koska mulla on kohtu eteenpäin kallistunu. Mutta jos kohtu on normaalilla kohtaa, keskellä, ei sydänäänet kuulu kun vasta vk 11-12 ekan kerran. Riippuu henkilöstä. Ja kyllä ultran voi myöhemminkin tehdä alakautta. Kaveri kun kävi selvittää lapsen sukupuolen viikoilla 21+2 niin vauva temmelsi niin kovaa mahassa ettei masun päältä saanu mitenkään selvää niin tämä katottiin alakautta jollon sitten nähtiin paremmin.

Ota nyt ihan rauhallisesti siellä itsesi ja pienen takia. Vähiten sä autat ittees murehtimalla asiaa. Samoin kaveri sun mahassas tuskin pitää siitä että pelkäät ja stressaat. Vaikkei sydänääniä kuulunu, niin hän näkyi kuitenkin.. näkyikö siinä vatsan päältä tehdyssä sydäntä sykkimässä? Mulle ihan eka tehtiin vk 7+2 alakautta ja sielläkin näky kuitenkin kun sydän sykki. Äänet siis kuulin vasta neuvolassa koska meidän neuvolassa on tämä kuuntelulaite (doppler).

Rauhassa vaan. :heart:
 
minni234 Mäkin oon jo miettiny lastenvaunuja ja ajattelin kans noita emmajungia:)ja sisustusta pitäs kanssa pian katsoa tapetointia yks seinä jotain kuvaa ja sit muut ajattelin maalata...voi kun tekis jo kans mieli ostaa mun pörriäiselle jotain vaatetta. :heart: :heart: Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä :hug: =) :flower:
 
Kävin tänään neuvolassa/lääkärissä ja kaikki oli hyvin :)
Sydänäänetkin kuului vaikka neuvolan tätsy ensin meinasi ettei niitä kuuluisi, mutta lääkäri sitten kokeili ja hyvin kuului pikkuisen sydämen jumpsutus :heart:
Olo on kyllä nyt helpottunut, kun on ollu aikas epävarma olo raskaudesta, mutta nyt on taas niin hyvä olla... maanantaina ois sitten np-ultra ja pääsee taas näkemään pienen jumpsuttelijan :heart:

Helpottunut ja Jumpsuttelija 10+6
 
Sartsa83
Me mennään sittenkin katsomaan nyt viikonloppuna jo vähän vaunuja ja muita juttuja.. jos löytyy jotain extra halvalla niin sitte ostetaan jo. :)

Patience Ihania uutisia. :) :heart: Mä meenkin sitten heti sun jälkeen tiistaina np-ultraan. :)

Piltti Siis joo ultrassa sykkeen pitäs näkyä, koska viikoilta 5 alkaen sydän alkaa sykkimään, mutta kuuleminen on eri asia. Suosittelen sua käymään yksityisellä missä on kunnon laitteet. Maksaa yksityisestä riippuen 60-100e kelan korvauksen jälkeen, mutta kannattaa mennä, jotta saat mielenrauhan.

Saikulla oleva Sartsa (virusperänen influenssa) ja Pähkinä 11+1 :heart:
 
Sartsa83
By the way.. jos mä joskus satun olemana hävöksissä ja tota listaa tarttis päivitellä, niin kuka tahansa saa sen tehdä. Ihan vain tiedoksi. Kun musta on välillä tosi raskaasta lukea km juttuja ja jos niitä alkaa tännekin ilmestyy niin mun on kadottava. Itsekästä mutta kukapa ei tahtois suojella itseään. :ashamed:
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola. Siellä meni 1,5 tuntia ja tuli iso kasa esitteitä luettavaksi. Nyt pitäis varata aika siihen ensimmäiseen viralliseen ultraan. Ensimmäinen lääkäriaika varattiin jo. Sitten tässä pitäis viedä pissanäytteet ja käydä ottamassa verikokeet. Hommaa siis riittää. Ai niin se synnytyssairaalakin selvisi nyt eli sain itse valita niin valitsin HYS:n. Lasketuksi ajaksi neuvolatäti sanoi eri päivän kuin se yksityinen lekuri, en tiedä miksi, kun molemmat katsoivat sen semmosesta kiekosta. Nyt tuli 28.8. Itse elän vielä sen vanhan 29.8 mukaan :) Ultrassahan se sitten tarkentuu.

Pari päivää meni tässä ihan pimennossa, kun oli niin kova päänsärky, niska/hartia oli jostain syystä jumittanut niin totaalisesti oikealta puolelta, että puolet päästä särki aivan koko ajan aivan tajuttomasti. Oli pakko ottaa Panadolia (vaikka neuvolassa sanottiin, että KAIKKIA lääkkeitä pitäis välttää rv12 asti!), mutta ei se Panadol tehonnut ollenkaan. Sitten laitoin kylmägeeliä ja siitäkin neuvolassa sanottiin, että sitäkään ei saisi käyttää, koska vaikka se ei ole lääke, niin se luetaan luontaistuotteisiin, joita ei ole tutkittu tarpeeksi. No, netistä löysin Ice Powerin (anteeksi mainostaminen) sivuilta maininnan, jossa sanottiin, että se sopii myös raskaana oleville. Ja se pelasti minut! Viime yönä särky oli hävinnyt. Tänään kävin hierojalla ja jumissahan nuo paikat olivat. Se särky oli niin kovaa, että se aiheutti sitten huonon olon muutenkin, eli oli ihan oksettava olo, mutta en vieläkään ole oksentanut kertaakaan. Pari kertaa olen pöntön päällä jo kakonut, mutta mitään ei ole tullut. Nyt parin päivän sisällä tuo oksennusrefleksi on tullut jotenkin tosi voimakkaaksi, jos vähääkään esim. yskäisen niin tulee semmonen yökkäys ja vedet silmiin. Se saattaa tapahtua ihan yhtäkkiä. Ei kiva. Tänään on ollut onneksi parempi päivä, ei ole ollut pää kipeä, eikä yhtään etova olokaan, ainoastaan noita yhtäkkisiä yökkäyksiä on tullut pariin otteeseen. Aamulla vitamiinitablettien nieleminen on kyllä tuskaa, ne yökkäyttää joka kerta!

Onko täällä muuten yhtään kissaihmisiä? Meillä on kissa ja multa otetaan se toksoplasmoositesti niin tietää saanko vaihtaa kissanhiekkoja. Olen kyllä tähän asti ne vaihtanut ja vaihdan kyllä varmaan tästä edeskin, mutta hommasin semmosen hengityssuojaimen (mitä käytetään mm. leikkaussaleissa) ja kertakäyttökumihanskoja. Neuvolatäti oli kyllä vahvasti sitä mieltä, että isännän olisi alettava tyhjentämään se laatikko. Meillä se nyt vaan on aina ollut mun homma.

Tännehän tullut paljon lisää väkeä, tervetuloa! Ja ikävä kyllä joillekin on käynyt kurjasti, pahoittelut ja voimia :hug:

Elkku 8+3/4 (ei tiedä kumpi :) )
 
Sartsa83
Elkku Panadolia, Para-tabsia eli parasetamol lääkkeitä saa käyttää raskauden aikana ihan normaalisti. Niistä ei ole haittaa sikiölle. Se on ihan testattu juttu. :) Mutta kyse onkin sitten kaikista muista lääkkeistä.
 
Kiitos kaikille nyt rauhotteluista. Täällä nyt pitää vain odotella ja yrittää jaksella eteenpäin..
Turhaa stressiä olen yrittänyt välttää - parin viikon päästähän sen sitten näkee, missä mennään. Toivottavasti kaikki on hyvin. *sormet ja varpaat ristissä*

Elkku - Mie tunnustaudun kissaihmiseksi ja neuvolassa oltiin vahvasti sitä mieltä, että hiekkoja ei vaihdeta, eikä kissat saisi nukkua enää sängyssä. Mies kiltisti on nyt alkanut harjoitella hiekkojen vaihtamista (ennen ei ole vaihtanut varmasti kahteen vuoteen kuin pari kertaa..) ja pari viimeistä yötä ollaan nukuttu makkarin ovi kiinni. Kissat kyllä ovat sitä protestoineet kovasti, mutta kaipa nekin tottuu..

valkoinenhetero 8+6
 
Moikka moi! :) Minniltä iloisia uutisia! :) Siellä se Minin sydän pampatti kovaa vauhia :heart: Saatiin kuvakin kotiin.. Tosiaan niillä on antiikin aikaset vehkeet..Ikinä nähnyt niin vanhahtavan näköstä ultrakuvaa :D Mini tosin vastasi viikkoja 7+5,eli jos noi viikot pitää paikkansa, niin sittempä olenkin syysmamma.. Saankos silti olla täällä teidän kanssa? Ei millään viitsis alottaa tutustumista taas ihan alusta.. :ashamed:

Elkku mulle neuvolasta ainakin sanottiin ku viime raskaudessa alussa oli todella kovat alavatsa kivut, että panadolia saa ottaa..Ja olisko viikkoja ollut silloin kasassa max.6.. Että oo huoleti, kyllä niitä popsia saa kunhan et koko pakettia kerralla ;)

Minni ja Mini 7+5 :heart:
 
Sartsa83
valkoinenhetero Noniiin! Nyt kuulostaa paremmalta. :) Tsemppiä kovasti sinne ja jaksamista. :heart: Kyllä kaikki menee hyvin.

minni Tottakai sä saat olla täällä! :) Kiva kuulla että mini voi siellä hyvin ja sydän pampatti kovasti. :)

Mä täällä kärsin edelleen päänsärystä ja kovasta yskästä.. alkaa jo ottamaan kupoliin tää olotila, mutta en viitti ärsyyntyä jottei pikkunen masussa ala ressaamaan äitin vointi. :heart: Kyllä tämä tauti tästä laantuu omia aikojaan.. mä tässä tosiaan joudun para-tabsia napsimaan napaani oikein urakalla mut pidän huolen et se on korkeintaan se 3g mitä päivässä saa ottaa eli 6 x 500mg tabletteja. :) Tai panadolia 3 x 1000mg tablettia.

Sartsa ja Pähkinä 11+2 :heart:
 
Oon odottanut ultra-aikaa kuin kuuta nousevaa ja nyt se kutsu tuli. Mutta hitsi, vasta viikon päästä! Vähän olen menettänyt toivoani siitä, onko masussa elämää vai ei. 4-7 viikolla mulla oli jotain raskausoireita (rinnat herkät, kuvotusta, mahasta kiskaisi kun aivasti, hirveä ruokahalu, väsymys), mutta nyt ei ole pariin viikkoon ollut mitään raskausoireita. Muutama viikko sitten heräsin yöllä kovaan mahakipuun ja muutaman päivän päästä pikkareissa oli ruskea tuhru. Toivottavasti ei mennyt kesken. Toivoisin niiiin, että olisin raskaana. Varsinkin kun eräs ystävänikin ilmoitti saavansa vauvan syksyllä. Ja kaikenlisäksi mahani on kasvanut :/. Vielä pitää odottaa. Tänään 11+4.
 
Minni :hug: Onnea hyvistä uutisista! Ja totta kai pysyt täällä meidän kanssa! Voihan se olla että suurin osa meistä on syysmammoja, jos raskaudet venyy sinne 42+ -viikolle.. :D

Elkku meillä on kaksi kissaa ja neuvolatäti sanoi etten saa putsata hiekkistä (vaikka toksoplasman saakin suunnilleen vaan jos syö sitä kakkaa!). Kissojen sängyssä nukkumisesta se ei sanonut mitään, mutta en sais pussailla kissoja etenkään suun lähelle eikä ne saa nuolla mun naamaa. Ja kissojen syömä liha ei saa olla raakaa. Tällaiset ohjeet siis meille. Ilmeisesti ohjeet vaihtelevat aika paljon neuvolatädistä tai paikkakunnasta riippuen, kaveria kun painostettiin heti luopumaan kissasta.. :/

valkoinenhetero toivottavasti kaikki on kunnossa. :hug:

Esposa onko sulta otettu jo ne verikokeet jotka otetaan ennen sitä ekaa ultraa? Kun nehän pitää ottaa ennen kun viikot on 11+ jotain. Toivottavasti aika menee kuin siivillä ja ennen kuin huomaatkaan, olet ultrassa. :heart: :D

Mulla on ollut älyttömät väsymykset, oon vaan ollut töissä ja nukkunut. Eilen oli myös kaamea migreeni, en nähnyt mitään, oksetti, särki päätä, kaikki herkut. Sen takia en oo paljon täällä pyörinyt.. Mutta pahoinvointi alkaa ehkä olla takana, tosin vieläkään ei maistu lämpimät ruoat vaan tahtoisin syödä pelkkiä välipaloja (jogurttia, leipää, hedelmää, smoothieita, rahkaa, kaikkea mulle heti kiitos!!! :D ).
Ultraan vielä muutama viikko, huh kuinka odotan sitä että näen Känkkiksen ekaa kertaa. :heart: Onneksi aika on mennyt yllättävän nopeasti, ehkä tää pari viikkoakin menee hujauksessa.

Siili & Känkkäränkkä 10+1
 
Sartsa83
Aaaaaa... senki Siili!!!!!! Mun alko tehä mieli rahkaa!!! :LOL: Jaksuja sulle muru sinne!!! :heart:

Esposa Niin sä et sitten menny mihinkään varhaisultraan vaan meet suoraan tohon np-ultraan. Piti kans kysyy samaa kun Siili... toivotaan että kaikki on kunnossa siellä.

Omaa np-ultraa innolla odottaen... enää 5 yötä. "Viisii yötä ultraan on, laskin aivan itse tänään kun näin masuni kasvavan... " :LOL:
 
Siili H ja Sartsa83: Olin verikokeessa. Mitä siitä katsotaan?En ole kysynyt tuloksia. En mennyt varhaisultraan kun ajattelin et pääsisin lähiaikoina, mut ei sit päässykään heti 10 viikolla..

Moniko on muuten käynyt sikapiikillä ja moniko meinaa käydä? Itse meinasin, etten kävisi ainakaan 1/3 aikana. Sen jälkeen en sitten vielä tiedä.
 
Mulle tuikkastiin heti raskauden selvittyä sikapiikki eikä siitä tullut mitään oireita tms =)
Monet ovat sitä juuri miettineet että miten sen kanssa menettelevät, muttä tämä oli minun ratkaisu ja hyvä olikin =)
 
Sartsa, älä murehdi km:ää. Sulla on kaikki niin hyvin siellä.. Mullahan pieni oli liian pieni kokoajan. Jos on kehityshäiriö sikiöllä niin kesken menee juuri rossa 6-8 viikkoo. Toivon että voit nautti sun raskaudesta vaikka keskenmenoja muilla tapahtuu. Ole onnellinen siitä että olet yksi niistä joille ei käy niin!! Mullkin ne nyt tutkii syytä ja yksi poikkeama näkyi ultrassa ja se oli tuo liian suuri ruskuaispussi jossa liian ohuet reunat. Sulla ei voi enää tälläiset vaikuttaa, siellä on sun vauvalla jo oma pesä ja oma istukka. Olet ihana ihminen ja et saa murentia! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä