Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Joku sanoi, ettei tunne ollenkaan synnyttäneensä, kun tehtiin sektio. En nyt muista ko. henkilön tarinaa, mutta oletan, että kyseessä oli suunniteltu sektio? Itselläni kun oli tuo kiireellinen sektio ja ehdin tuntemaan yli 12h ajan supistukset, niin kyllä on sellanen olo, että olis ainakin "puolittain" synnyttänyt "oikeasti" vaikka vauva nyt tulikin maailmaan "väärää" kautta. Mutta itelleni ei jäänyt mitään traumaa/kaunaa siitä, päinvastoin, oon aika tyytyväinen, etten "joutunut" kokemaan sitä ponnistusvaihetta, varsinkin, kun mun paikat oli vissiin niin ahtaat. Eipähän oo alakerta repeillyt, jos jotain positiivista haetaan :)
Elkku ja poju 10pv
Pakko oli vielä kattoa kuka tosta puhui, ettei tunne synnyttäneensä, niin vauvahaaveitahan se oli ja luin vielä synnytystarinasi, niin kyllähän säkin näköjään jouduit kunnon tuskaa tuntemaan. Miks susta sitten tuntuu siltä, ettet olis ollenkaan synnyttänyt? Itse kun en osaa ollenkaan samaistua tuohon tunteeseen mitä tunnet. Toki hieman mietityttää että millaista se sit olis ollut synnyttää alakautta ja oisko jotenkin erilainen fiilis, jos olis synnyttänyt alakautta, mutta mä mietin myös niin, että ehkä mulla on vielä joskus toinen mahdollisuus kokea se...en tiedä sun tilanteensta, mutta koita nyt vaan olla ylpeä tuostakin kokemuksesta, se on kuitenkin iso leikkaus.

Nyt sinne aamupalalle!
 
elkku Mulla esikoinen synty ihan normaalisti 28tunnin jälkee alakautta, ja synntys oli semmoinen tasainen, ja suht siedettävä kokemus (kiitos epiduraalin):)

Toki se tuntuu, ettei oo "synnyttäny", kun leikkauksella saatettii vauva maailmaan, vaikka kaikki muut synnytyskivut tunsin oikein hyvin:D
Ja se toki tympäsee, että mulla oli paikat nopeeta auki kalvojen puhkasun jälkee, et kaikki asiat oli ponnistusta vaille valmista. (paitsi, että vauva oli tosi ylhäällä viel)

Mutta, kyl mä oon siitä onnellinen et poika saatiin hyvin voivana ja terveenä ulos, vaikkakin leikkauksella...ja ja jos kolmas tässä jonku vuoden päästä tulee, nii onpa mulla nyt kokemusta molemmista synnytystavoista:)
 
Vauvahaaveita ai en muistanutkaan, että sulla oli jo entuudestaan lapsi. No ni, nyt on koettu sitten molemmat tavat :) Onko sulla hyvin parantunut haava, vaivaako se yhtään? Mua ei vaivaa, ainoa mikä "vaivaa" on tällä hetkellä on toi järkyttävä maha mikä jäi jäljelle! Ois kaverin häät ens kuussa ja viime kesänä ostettu kallis mekko, mutta en varmana mahdu siihen ens kuussa :(

KYSYMYS: Tarviiko rintapumpun kaikki osat steriloida (keittää 5min) ennen JOKAISTA käyttökertaa? Vai riittääkö että joskus steriloi. Ekan kerran kun käytin, pesin fairylla ja steriloin ja käytön jälkeen pesin astianpesukoneessa (sai pestä) mutta tarviiko nyt vielä steriloida?? Tuntuu niin hankalalta joka kerta steriloida.
 
Elkku täällä on yhen kerran sterilioitu pumppu ja sitten käytön jälkeen fairylla pesty :) Ei tarvi mielestäni joka kerta sterilioida. Mulla on maha pienentynyt kyllä siitä mikä se silloin synnytyksen jälkeen oli, mutta mahaa on vieläkin, ja eivät vielä nuo farkut mahdu jalkaan. Tatois kovasti lenkille mutta kun sanottiin että ei niin sitten mennään ihan kävely lenkkejä joka päivä että tuo kunto alkaisi taas kohentua ja maha pienenemään :)

Itse olen ainakin tyytyväinen omaan synnytykseen. Olin suunnitellut ottavani kipulääkkeitä mutta näköjään se meni ilman, oli melkonen kokemus! :)
 

Yhteistyössä