Iltaailtaa! ..täällä myös ollaan jakauduttu, jo 2.9 klo 10.20 pieni suuri pojanpallura liittyi seuraamme! <3
Ensimmäiset 5 yötä meni täysin valvoessa, vauva nukkui päivät ja yöt piti hereillä 00-08! ...aina kun pääsin sänkyyn pitkäkseni niin kitinä alkoi ja piti ottaa rinnalle... Nyt mennyt yöt hyvin, herää 3krt yössä ja syödään, röyhtästään ja mennää takas nukkumaan... Vauva vaikuttaa perus tyytyväiseltä tapaukselta!
Sitten synnytyskertomusta:
Mulle jäi todella positiivinen kuva synnytyksestä (ilmeisesti miltei ainoa täl palstal jolla ei moitittavaa)
Mutta:
Yön aikana tuli muutama supistus (n.kerran kahteen tuntiin,menkkamaista jomotusta), sit heräsin puol kuuden mais vessaan, hoksasin että limatulppaa tulee aavistuksen, tunsin saman reissun aikana myös supistuksen,pari... Menin takaisin sänkyyn ja herätin mieheni, jonka piti lähteä 9 töihin.. Kerroin tilanteen ja mies unenpöpperössä tuumasi että katsotaan mihin tilanne etenee mutta näillänäkymin lähtee töihin..
En saanut enään nukuttua, tuntui muutamia supistuksia, päätin alkaa merkkaamaan niitä 5.50, jolloin ne alkoi heti tulemaan säännöllisinä.. 7 siirryin nojatuoliin istumaan ja kipu lisääntyi... Mieheni heräsi kelloonsa 7.30 ja totesin että tämä vauva syntyy tän pvän aikana, ettei voisi enään töihin lähteä.. Ja mieheni soitti töihin että jää nyt isyyslomalle, vaimolla supistelee...
Soitin lapsenvahdille 8 aikaan, että ennen puoltapäivää varmasti täytyy tulla meille, ilmoittelen kun alkaa lähtö lähenemään...
Tässä välissä supistukset kipeytyi jo niin pahasti että soitin uudestaan vahdeille että en pysty enään montaa tuntia kotona olemaan, josko tulisivat meille ennen 10tä... Mumma saapui meille tasan 9.. Lapset heräsivät ja tässä vaiheessa minä hipsin vessaan laittautumaan ja keräämään kamat kasaan... juutuin kipujeni kanssa toilettiin, josta selvisin vihdoin 9.30 pois, kivut oli tajuttomat ja sanoin miehelleni että nyt täytyy jo todella lähteä... Hän pakkailee vielä viimosia eväitään keittiössä jolloin mummani "karjaisee" hälle että nyt täytyy jo mennä ettei synny eteiseen...
Päästiin 9.40 lähtemään ja n9.50 oltiin laitoksella.. siellä otettiin heti sisään tutkimushuoneeseen ja riisuuduin ja astuin pedille, todettiin että olen täysin auki, saan siirtyä saliin kun supistuksilta ehdin...
Saliin päästiin ja todettiin jälleen kerran etten ehdi saada mitään kivunlievitystä.. Kaasua olen joka kerta saanut ja joka kerta todennut sen olevan vain henkinen apu, todellisuudessa se ei helpota kipuja minulla yhtään...
Sanottiin että saa ponnistaa het kun siltä tuntuu... Kätilö arvioi tässä vaiheessa vauvan painavan n3,8-,9kg.. Pian alkoi ponnistuttaa ja pääsin hommiin... vauva syntyi 10.20 ja ponnistusvaiheeksi merkittiin ympäripyöreästi 2min..
Sairaalassa ehdittiin siis olla max25min! Miellyttävää kylläkin!
mutta mikä "pahinta" ..reilu viikko ennen vauvan syntymää, kävin kokoarviossa jossa sanottiin vauvan olevan n3,5kg, sit salissa synnytyspöydällä vielä n3,8kg ja kun tämä meidän herra saatiin mitattua ja punnittua, tuloksiksi saatiin 4452g ja 53cm!! ..eli hieman meni tädeillä arviot pieleen... onneksi en tiennyt totuutta ennen synnytystä -olis jääny synnyttämättä!