Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
No just joo! Että tämmönen juttu. En oikein osaa sanoo muuta kun että kyseessä tuntuis olevan tunteeton ihminen. Arvostelee muita minkä kerkiää ja kun sitten käy niin että itelle todetaan ulkopuolinen, asia käsitellään käden heilautuksella. Ei kykenis. Ei sitten millään.

Kyllähän se onnistuu että Siili tilaat mun kautta. Lähetän sen sitten vaan postissa vielä sulle. :)

Hih.. juu, mars mars vauvanvaateostoksille. ;) ..Mun tarvii lähtee mammavaateostoksille. Oikeesti siis kun housut puristaa joka kohdasta. Tarviin jotkut siistit housut/farkut, joissa mahtuu oleen sit isommallaki mahalla. :)
 
Esposa.........25v............esikoinen.................15.8....................HUS

Ei ole pahemmin ollut aamupahoinvointia, pientä kuvotusta vaan välillä. Epämääräisiä tuntemuksia on alamahassa - tosin en tiedä eroaako mun normaalista. Yks aamu heräsin kovaan alamahakipuun, joka meni sitten parissa tunnissa ohitse.

Tarkoituksena kertoa vasta tammikuun ultran jälkeen. Mutta, en tiedä, miten selitellä ensin jouluna sitä ettei juo viiniä ja sitten uutena vuotena, miksen juo samppakaljaa....voi siis olla, että sukulaisille paljastuu jouluna ja kavereille uutena vuotena . Katsotaan ja yritetään. :D
 
Sartsa83
Heippa Esposa ja lämpimästi tervetuloa! :wave:

Ei oo mullakaan ollu vielä mitään oksennuspahoinvointia mutta kuvotusta ja etomista on ollu. Ja alamasua nippailee ja välillä repii nivusista ja vatta pömpöttää. Juu, mäkin kerron joillekin tossa kun varmistuu ultralla asiat ja sitten vasta lopuille ihmisille kun rv 12 on täynnä.

Hih, aika tuskaa varmaa tulee oleen kun ihmiset alkaa kyseleen että mikset juokaan ja sitten alkaa herää epäilys, ootko raskaana. ;) Onnea vaan. :) :heart:
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?



Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Heippa taas, ja tervetuloa Esposakin mukaan! Voi olisinpa yhtä taitava kuin sinä, etten olis vielä kertonut kenellekään ja oisin ultraa ootellut. Oli nimittäin kummallista nähdä vanhempia tänään, kun kumpikaan niistä ei mitenkään viitannut mun viikko sitten kertomaan uutiseen, vaan juteltiin ihan muita juttuja koko päivä. Ja nyt kun on melko oireetonta, niin sitten pelottaa, että tuliko turhaan kerrottua. Ja just toi analysointi, että hmm onko tää nyt normaalia vai onko tää raskausoireilua (esim. jotkut mahatunteet), saa mut kohta ihan sekopäiseksi! Viime yönä heräsin kyllä melko pahoinvoivaan oloon, mutta en muistanut enää aamulla, oliko se ollut vain unta, vai oliko mun oikeasti ollut paha olo :headwall: kohta täällä tällä menoa tilttaa joku :D
 
Sartsa83
Miette Kyllä sä raskaana olet. :heart: Ja jos kovasti huolettaa, voit aina ottaa yhteyttä neuvolaan. :) Ne on siellä ihan sua varten. :) Kovasti haleja ja tsemppiä. Ja tietysti tarrasukkia matkaan! :hug: :heart:
 
Esposa :wave: tervetuloa!! mulla samat suunnitelmat, kerron vasta rv 12 & ultran jälkeen.. Muutamalle ystävälle oon kyllä jo uskaltanut kertoa. Mun vanhemmat ja miehen isoäiti ainakin innostuu varmasti uutisesta kovasti, niinpä haluan olla varma että asiat ovat hyvin ennen kuin kerron uutiset. Tulis vaan noita oireita enemmän niin ei tarttis huolehtia!

Miette, mä analysoin kans koko ajan.. :) Ja en oo vielä saanut itseäni hulluksi, mutta mies on jo aikalailla kypsä.. :) Se toteaa vaan mun analysointiin jotain tällaista: "kulta, se pieni on ihan kunnossa, mutta toi sun stressailu ei tee varmaan hyvää. Yritä nyt vaan rauhoittua.." :ashamed: =)

Sartsa :heart: :heart:
 
Ootteko muuten menossa varhaisultraan? Mä en oo oikein vielä osannut päättää.. Välillä olen ihan menossa, koska haluan tietää onko kaikki nyt just kunnossa. Toisinaan olen sitä mieltä, etten mene kun vaikka silloin olis kaikki hyvin, voi km kuitenkin vielä yllättää.. Ja se maksaa kuitenkin aika paljon. :/ Mut siis.. en tiiä. Kertokaa ootteko menossa ja miksi menette tai ette? :)
 
Siili H, ymmärrän hyvin houkutuksen :)! Mää yritän hillitä itseäni menemästä varhaisultraan, vaikka välillä tekisikin mieli soittaa aika. Mutta koitan järkeillä, että se on vain yksi melko kallis hetken helpotus, ja se, että menenkö vai en, ei sinänsä muuta olosuhteita miksikään, oli ne sitten hyvät tai huonot...

Varhaisultraa tarpeellisempaa on ainakin mun kohdalla täysin ilmainen harjoittelu sen suhteen, että opettelen olemaan huolehtimatta koko ajan asiasta, jolle en mitään pysty tekemään paitsi odottamaan parasta =)

 
Sartsa83
Mulla kuuluu tähän touhuun automaattisesti varhaisultra kun oon inseminaatiolla tullu raskaaks. Haluavat varmistaa asian ultralla, samalla näkevät, onko kenties osunu monisikiöraskaus vaiko onko ihan yksilö masussa. :) Musta ihan kiva niin tää oma pääkin rauhottuu vähäse. :p ... 29.12. ois aika. Eli vähä reilu viikon päästä. IIIIK!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miette:
Varhaisultraa tarpeellisempaa on ainakin mun kohdalla täysin ilmainen harjoittelu sen suhteen, että opettelen olemaan huolehtimatta koko ajan asiasta, jolle en mitään pysty tekemään paitsi odottamaan parasta =)
Mä niiiin allekirjoitan tän! :) Joten taidanpa jättää varhaisultran väliin. Kiitos Miette! :heart:

Ja Sartsan ultrakuulumisia odotellaan sitten täälläkin kovasti! Jännää!! :) Päivät menee nopeasti kun on tuo joulukin välissä, eli sun ultra on oikeastaan ihan kohta! :)
 
Heipparallaa!

Täällä yksi uusi tuleva elokuun (?) mamma! Kolmannella kerralla tärppäsi ja ensimmäisen testin tein kp 24 (Mammaksin herkällä testillä ) ja tuloksena oli haaleaakin haaleampi viiva. Se näkyi vain suoraan lampun alla katsoessa. Mutta sellaista ei ollut koskaan aikaisemmin tullut, joten toivonkipinä syttyi. Seuraavan testin tein kp 26 (Mammaksin herkällä testillä ) ja siihen tuli jo viiva joka erottui kunnolla. Ei vieläkään mikään kovin tumma, mutta kyllä siitä oli uskottava, että plussa se oli. Tunnetta ei voi sanoin kuvailla. Tein vielä nyt lauantaina eli 19.12 (kp 28) ClearBluen Digitaalisen testin, jonka olin hommannut jo aiemmin ja siihen tuli "RASKAANA 2-3" (hedelmöittymisestä kulunut 2-3vkoa).

Kiertoni on ollut hieman epäsäännöllinen (27-30pv), keskiarvona on ollut 30pv viimeisten 6 kk:n ajan. Pillerit lopetin kesäkuun alussa, mutta muuta ehkäisyä käytimme syyskuun loppuun asti. Kyllä sitä jo ehti miettimään kaikenlaista, kun ei heti tärpännyt. Ja kuukausi tuntui piinaavan pitkältä ajalta, kun aina vain odotti ja odotti...

Tässä tärppikierrossa käytössä oli myös digitaalinen ovulaatiotesti. Edellisessä kierrossa oli puikkotestejä ja kyllä niihinkin viivoja ilmestyi, mutta en sitten tiedä menikö silloin ajoitus kuitenkin pieleen.

En nyt osaa sanoa mikä olisi laskettuaika, mutta arvioisin, että 29.-31.8. Nyt olisi viikkoja siis 3+6 - 4+1. Se digitaalinen ovulaatiotesti näytti positiivista kierron 14. päivänä, niin eikös kuukautisten pitäisi alkaa siitä 14. päivän päästä eli kp 28? Tuon mukaan ajattelisin että LA olisi 29.8 ja viikkoja siten 4+1. Kertokaahan te viisaammat :)

Oireita ei ole ollut muuta kuin aluksi öisin nenä oli tukossa ja viime viikolla parina päivänä oli pientä nuhaa. Mutta voi kai tuokin johtua jostain muustakin. Yleensä nukun yöt kuin tukki, mutta viimeisinä kolmena yönä olen valvoskellut keskellä yötä. Ei ole ollut mitään väsymystä pävisin. Maha kyllä tuntuu murisevan aika herkästi. Ei ole ollut pahaa oloa yhtään. Ainoastaan kp 21 ja kp 22 oli outoa pitkään kestävää mahakipua (en juuri koskaan kärsi mahakivusta). Tykkään nukkua vatsallani ja sen olen huomannut että kun nousen siitä niin vihlaisee mahaan. Pientä jomotusta tai vihlontaa on tuntunut enimmäkseen vasemmalla puolella vatsaa aina silloin tällöin. Yhtenä yönä myös vasemmassa nivusessa tuntui vihlontaa. Rinnoissa en ole tuntenut/nähnyt mitään muutoksia.

Pari kaveria tietää jo ja lopuille asia selvinnee uutena vuotena, kun en voi ottaa :). Vanhemmille aikomus kertoa jouluna. Esikoista siis odotellaan ja ikää on tällä hetkellä 28v, alkuvuodesta 29v. Synnytyssairaala on vielä hämärän peitossa, koska asumme sellaisella alueella, että saamme ilmeisesti valita kahden sairaalan välillä. Se selvinnee neuvolassa...? Ajattelin soitella neuvolaan tammikuun 1:llä viikolla. Fiilikset on aika uskomattomat, ei tätä vaan usko todeksi!! Ehkä se iskee tajuntaan paremmin kun/jos alkaa tulemaan lisää oireita. Ei auta kuin mennä luottavaisin mielin kohti ensi vuotta niin eiköhän tämä tästä, toivottavasti! Tsemppiä kovasti kaikille!
 
Sartsa83
Ihan ekana toivotan uuden mamman tervetulleeksi, joten Eikku lämpimästi tervetuloa joukkoomme. :wave: :heart:

Kyllä mä sanoisin että sä olet jotain 4+1 tai vastaavaa jos kerta digitestissä oli se 2-3vk. :)

Juu, neuvolassa voipi miettiä synnytyssairaalaa tai sitten vaan valita. Nykyään kun voi mennä oikeestaan minne vaan synnyttään, sen enempiä etukäteen sopimatta.. siis tietysti sitten kun on tarpeeks viikkoja, niin mennään tutustumaan synnytyssairaalaan joten sillon se pitää olla päätettynä, mutta kaikkiin kysymyksiin saapi vastauksen tosiaan neuvolassa. :)

Niin ja kunhan pääset ekaan ultraas tai kun neuvolatäti on laskenu lasketunajan sulle, niin päivitellään tota listaa sulle. Siihen saakka merkkaan sulle ton 29.8. lasketuks ajaks. :)

Miette ja Siili Kiitos ihanat. :) Toivotaan että tää aika tästä kuluis ja pian päästäis ihasteleen ultrakuvia. :) Kyllä mä heti sitten infoilen kuinka on käyny. Toivottavasti siis kaikki ERITTÄIN hyvin. *toivoo niin hartaasti*
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
Mä muuten Marru täällä hihittelin että jos nuo lasketut ajat pitäski paikkansa ja oikeasti tona päivänä synnyttäis niin kun mä lähtisin sairaalasta, sä tulisit sinne kun meillä on sama sairaala. ;)
 
Heips! Jospa uskaltaisin liittyä joukkoon. Olen niin taikauskoinen. Kertakaikkiaan vieläkään osaa käsittää mutta esikoinen olisi tulossa 21.8 ja OYS:ssa. Toinen inseminaatio tuotti tulosta ja nyt masussa olisi Rakkauspakkaus jota olen koko elämäni epäillyt että en tule saamaan. Ikää tosin vasta 22v (mies 27v). Tällä hetkellä siis n. 5+3 tai 5+5 ja varhaisultra meilläkin automaattisesti 30.12 Pelottaa niin kamalasti mennä jos onkin huonoja uutisia... Mutta näin. Mahanippailut vähän vähentyny mikä pelottaa. Ottaisin mielelläni kaikki mahdolliset oksetukset sun muut niin tietäis että jotain tapahtuu. Tällä hetkellä välillä vihloo ihan jumalattomasti, rinnat kipeet ja maha on ku jalkapallo.
 
Hei taas kaikille ja onnittelut uusille "listalaisille" minunkin puolesta =)
Mullakin on noita oireita vihdoin tullut,kun on 7+1 linssissä... Olisin kyllä voinut olla ilmanki :| Aivan järkyttävä närästys vaivaa koko ajan jos syöt jotain puuroa väkevämpää, vaikka olen tottunut suht tuliseen ruokaan!! :x Eli jälkiruuaksi lähtee aina Rennietä, jonka julistan täten Jumalten ruuaksi :D
Rinnat tuntuu siltä kuin olis käytetty nyrkkeilysäkkeinä, mut onneksi vielä riittää tuo normi koko liiveissä... :xmas:
Mutta kun tuo maha on jo vähän turvonnut niin hirvittää tämä joulun aika :heart: , tulee varmaan syötyä vähän liikaa kun on nälkä koko ajan :p
Turha yrittää enää joulun jälkeen peitellä mitään, kun on normaalisti todella hoikka :D
 
Sartsa83
Rinsessapa :hug: :) Ihanaa saada sutkin tänne. Tervetuloa siis lämpimästä hanitus. :hug: :heart: Hmm.. voi siis olla mahdollista että nuilla viikoilla kaikilla inseminaatiosta raskautuneilla ei ole niinkään huonovointisuutta tai muutakaan, koska mullakaan ei ollu. Vasta nyt niin ku kasiviikolla eli kongreettisesti rv 7+3 on ollu kolmena päivänä tosi huonoa oloa pitkin päivää. Että sikäli mikäli... sulleki tulee ihan varmasti. ;) :heart: Odotettu joo on tosiaan meilläkin tämä. Voi sentäs. :heart: Onnea hirmuisesti sinne ja tarrasukkia matkaa. Me ollaa sitte peräkanaa ultrailemassa. :) Mä tosin vain TAYS:ssa. :)

Freni Hehe.. moni raskaana oleva varmaan yhtyy tohon sun "Jumalten ruokaan". :LOL: On se sen verran apua tarjoovaa tavaraa tuo rennie. ;) Hih.. ihanaa kuulla että muillakin on näillä viikoilla maha turvoksissa. :p .. etten oo siis ainoa. :D Onneks mä en liiemmin jouluruoasta tykkää, joten tulee taaaas aika laiha joulu.. kröhöm.. siis laiha jouluruokien osalta.. muutenhan sitten puputan kaikkea.. etenki suklaata. :LOL: Onnea että oot hoikka. :) En mäkään pyöreä ole.. todella naisellinen vartalo.. et peppu on iso ja vyötärö kapea, jonka takia helposti huomaa mahan turvotuksen. :D Hih.. voi sentään.. Ihanaa ihanaa!!!
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........21.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Elkku ja Rinsessapa tervetuloa!! :wave: kiva saada uusia "naamoja" tänne. :) ja onnittelut plussasta! :heart:

Elkku, onko sulla koska sitten alkanut viimeiset kuukautiset? yleensä neuvolassa lasketaan raskausviikot kierron alusta eli kuukautisten alkamispäivästä. netistähän löytyy myös noita lasketun ajan laskureita monenlaisia, jos haluaa niillä leikkiä. mutta eipä tuolla lasketulla ajalla niin väliä, vauva syntyy kun on valmis ei se sitä päivää kattele. :D onhan se toki kiva tietää missä kuussa sitä synnytystä kannattaa ruveta odottelemaan. :LOL: (sori, oon vähän väsynyt niin höpötän kaikkea älyvapaata :) )

mä muuten nukun kans yleensä kuin tukki, nyt oon ollut tosi tosi tosi väsynyt ja silti kun meen nukkumaan, en saa nukahdettua. lisäksi heräilen öisin ja nukun normaalia levottomammin. kai se jotenkin liittyy tähän raskauteen tämäkin.. =)

sartsa, mäkin kovasti kovasti toivon että kaikki on erittäin hyvin. :heart:

rinsessapa, älä turhaan huoli, kaikki on varmasti hyvin! :)

freni, mulla ihan sama juttu, turha varmaan joulun jälkeen enää yrittää mitään peitellä.. :D vaikka kovasti yritän tän kyllä suurimmalta osalta ihmisiä pitää salassa rv 12 asti. etenkin vanhemmilta, kun ne kuitenkin innostuu niin kovin.

:xmas: hyvää ja ihanaa joulua teille kaikille :xmas:
 
Pippuri....26v...pikkukakkonen tulossa 9.8?

Ihana yllätys oli saada plussa 5.12 :flower: .. esikoisemme täyttää ensi kuussa 2v
oireina on ollut etovaa oloa, rintojen arkuutta, väsymystä..
Nyt on muutaman päivän ollut pientä veristä vuotoa, josta olen todella huolissani..
ultraan on vielä niin kauan aikaa ja kovasti pelottaa, että onko pikkusella kaikki hyvin..
olenkin tässä arvuutellut, että pitäisikö mennä päivystykseen vai koittaa rauhoittua..
onko muilla ollut samaa vaivaa? nyt ei ole ns. vanhojen menkkojen aika, mut ovis aika olis kyllä, voikohan siitä johtua tämä??
 
Sartsa83
Pippuri :wave: Lämpimästi tervetuloa! :hug: :heart: Hih, mäkin plussasin ekan kerran 5.12. ja tokan kerran 7.12. :) Verisestä vuodosta: jos hirmu huolissasi oot, niin mene ja kysy ihmeessä joko neuvolasta taikka sitten ihan päivystyksestä, mutta sen voin kertoa että kummittyttöni äidillä oli kahden menkat ja hän plussasi kummitytöstä rv 8. Että siinä mielessä ei huolta. :heart:

Siili :hug:
 
Sartsa83
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS
Pippuri-83.........26v.........pikkukakkonen.....9.8.....................?
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........21.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Heips!
Päätin liittyä joukkoonne, plussattu on 1.12 ja tänään käyty varhaisultrassa, jossa paljastui että raskausviikkoja on nyt koossa 6+6 :)
Elikkäs, Mia.....26v.......toinen lapsi........laskettu aika 12.8 ja näillä näkymin synnytän Lappeenrannassa :)
Raskaus oli todellakin täydellinen yllätys ja shokki, koska olen ollut mieheni kanssa vasta vähän aikaa yhdessä, mutta näinkin voi käydä :)
Iloisia ollaan tästä ihmeestä ja innolla kesää odotetaan :)
 

Yhteistyössä