Elokuussa 2010 synnyttävät

• Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
maijuli82 , 28v, esikoinen, 24.8, naistenklinikka, ilmoittautuu joukkoon, nyt vasta huomasin tälläisen keskustelu palstan ja innolla olen mukana seurailemassa samoihin aikoihin vauvan saavien kuulumisia ja vointeja. Itselläni on siinä mielessä erikoinen tausta, että olen sairastanut leukemian 5 vuotta sitten ja silloin sairauden alkuvaiheessa sanottiin, että hoitojen jälkeen lapsia ei voi saada , mutta nyt mahassa myllää pieni tyttö 33ja 1 . Ihmeitä voi siis tapahtua :heart:

Nyt mulla alkaa oikeesti menemään hermoooot! Ehkä jotkut ylemmät tahot haluais mun lopettavan tän kirjottelun tänne, kun tuntuu että jokakerta kun tänne jotakin pitkää sepostan, niin se häviää! Oikeesti meinaa itku tulla! Olin kirjottanu jonku reilu puol tuntia, mulla oli lähes valmis teksti täällä, sitten ovikello soi ja menin avaamaan ja iskähän se sieltä tuli käymään, no ei siinä mitään, kiva että tuli :) Mutta sitten toi mies tuli treeneistä kotiin ja oltiin puhuttu, että lähdetään sitten käymään mökillä uimassa, nii eikös tää tuu koneelle ja sammuttaa sen suoraan!!! Ette voi uskoa kuinka paljon suutuin! Tuli oikeesti ihan sellanen olo, että en vaan enä jaksa, vaikka tiedän ettei mies sitä nyt tahallaan tehnyt... Nyt siis en todellakaan enä jaksa kirjottaa yhtä pitkästi, sori :(

Maijuli tervetuloa mukaan! :flower:

Rinsessapa musta ainakin kuulostaa tosi oudolta, että noi vierailuajat koskis isääkin! Kannattaiskohan vielä soittaa tonne oyssiin ja varmistella? Jos toi oikeesti pitää paikkansa, niin se on mun mielestä todella väärin! Perhehuone olis kyllä tosissaan aika kiva juttu, mutta mä en edes jaksa sellasesta unelmoida, enkä muutes oo varma, että onko koksissa enä edes koko perhehuoneita, jostain oon kuullu että ei. Perhehuoneet kuitenkin ensisijasesti menee vissiinkin monikkoperheille, mikä kyllä on musta ainakin aika ymmärrettävää :) No, toivotaan että saisitte kuitenkin sen huoneen :) Mutta toisaalta koita ajatella positiivisesti, että se sairaalassa olo aika ei kestä ikuisuuksia. Ja voihan se olla myös niin, että aika meneekin ihan siivillä kun vain ihastelee sitä pientä ihmettä mikä siinä vieressä tuhisee :heart: :heart:

Lumiponi toivottavasti pääsisitte sinne laivalle! Pahoin vaan pelkään, että ei välttämättä onnistu :( Ainakin mitä ite muistelen, niin jos olisitte naimisissa, niin sitten pääsisit miehesi kanssa yhdessä laivalle, vaikka olisitkin "alaikänen", mutta näin kun ei oletettavasti ole, niin sitten mun mielestä sun miehen pitää olla sen ikänen, että vois olla niinkus sun valvoja siellä.. Ainakin muutama vuos sitten oli tollaset säännöt, mut toivotaan tosi kovasti, että säännöt olis muuttunu ja pääsisitte yhdessä matkaan :) Ja voihan se olla, että ne vois vaikka hyvällä tuurilla joustaa, kun oot kerta raskaanakin ;)

Sartsa voisitkos yhden kakun lähettää tänne? ;) :saint: Tekis niiiiin mieli, mutta näillä helteillä mä pysyn ihan suosiolla pois keittiöstä! Tykkään kyllä muuten leipoa, ruokaa taas en tykkää tehdä ollenkaan, koska ne ei oo kummiskaan niin hyviä ;D Leivon kuitenkin aika harvoin, kun toi mies ei oikein makeista välitä, ei sitten viitsi vaan itelle.. Pakko nyt kertoa tosta leipomisesta kun tuli mieleen, eli leivoin tossa maaliskuussa omille synttäreille kakkua joskus kahentoista maissa yöllä, kun päivällä en ehtinyt, olin sitten pikkasen pinna kireällä kun olin niin väsyksissä.. No siitähän ei seurannut mitään hyvää.. Mulla oli kakku oikeestaan koristelua vaille valmis, eli olin tehny sellasen suklaakakun minkä välissä oli sellasta kermavaahto-maitorahka systeemiä, ja aloin laittaa siihen sitä kantta päälle, mutta ei oikein onnistunu.. No huusin sitten miestä avuksi, ja sillä kun vähän kesti (oli nukkumassa), no meni hermot ja aloin laittamaan sitä ite, ja se päällinen tipahti siihen täytteen päälle silleen vinosti ja suutuin niin paljo, että otin koko kakun ja viskasin sen roskiskaappiin päin.. Voitte vaan kuvitella mikä sotku oli! :D :D Siivottiin sitä sitten miehen kanssa kakstuntia keskellä yötä :LOL: :LOL: Joo, ihan hyvät hermot mulla on :D :D
Herranjestas, nyt sulla ei oo enää kun kaks viikkoa täysaikasuuteen! :eek:

Onnea marakatti nyt äitiyslomasta ;) Pidä oikein kiva loma :D Pitää nyt vähän kääntää veistä haavassa ja hehkuttaa, että täällä ei oo yhtään turvotusta! ;) :D Sori, jos masensin :D

Nyt meen syömään iltapalaa, ja omat navat kirjottelen vaikka huomena jos jaksan :)

Minni ja Mini 32+3 :heart:

Rinsessapa Aivan kamalaa jos mies ja muut eivät saa tulla ku tiettyyn aikaan :/ Tuolta mitä kättärinsivuilta luin niin " Isällä ja vauvan sisaruksilla on vapaat vierailuajat klo 21 saakka. Muuten vierailuaika on päivittäin klo 18.00-19.00. Vierailuajat ovat rajoitetut, jotta synnyttäneet äidit saavat rauhassa toipua synnytyksestä ja keskittyä uuteen tulokkaaseen."
Se varmaan sitten riippuu ihan sairaalasta mihin menee synnyttää. Perhehuone on puolet kalliimpi mutta se mikä on hyvä siinä on se että kukatahansa saa olla niin pitkään ku haluaa :) Itse ajattelin perhehuoneen ottaa jos semmonen on silloin mahdollista saada.

maijuli82 Tervetuloa! Kiva kun porukkaa vielä löytyy tänne kirjoittelemaan ! :) :flower:

Minni Kysäsin siitä laivareissusa sähköpostitse vikinglineltä ja arvaappa mitä sanoivat :D Suostuvat joustamaan ikäni suhteen kun lokakuussa tulisi se 21 täyteen :) Tosi hyvä uutinen, oon iloa täynnä. Se kyllä varmasti harmittaa jos kirjoittaa kuheen pitkän tekstin ja sit jos se kaikki häviää kuin tuhkatuuleen niin se kyllä kyrsii ihan jokaista :( Mullekin on käynyt muutamankerran noin ja oonkin sitten jokakerta tehnyt niin että kopioin tekstin jos poistun koneelta. Tosin kopioiminen ei auta jos kone sammutetaan niin se unohtaa kaiken :/
Mutta kyllä se siitä! :) Pää pystyyn vaan!

Aurinko paistaa ja on kuuma, piti käydä viimeyönä kylmässä suihkussa kun oli niin hirveän kuuma taas kerran! X.x Noin tunnin päästä ois se sairaalaan tutustuminen :) Tässä odottelen miestä kotiin jo :) Täytyypi sitä vielä käydä haukkaamassa jotakin pientä ennen lähtöä, heissulihei! :)

Lumi ja pikkuinen 32+4 <3

Sartsa83
Tervetuloa Maijuli82!!! :flower: Lisäilen sut tuonne listaan. :)

Rinsessapa thihih... kohta oot sinäkin joka päivä leipomassa jotaki. ;) :D

minni voi olla et kaakku ei ois kovin terve jos sen postiin laittasin, mutta voinhan mä yrittää. ;) :heart:

Hihihihi, oot kyllä hassu! Todella hyvät hermot joo teikäläisellä. :LOL: :hug: Hih, on siinä ollu siivoomista. :) Mut minkäs tekee kun menee hermot! :LOL:

Nii-i.. enää 2vkoa! :D Sitten voiski alkaa jo tulla... toivottavasti lähtiski ite tulee.. eikä sit ainaskaa menis yliaikaseks.

Täällä soiteltiin tänään jo ekaa kertaa synnytysvastaanottoon... sattu taas vähän... mut selvis et oli vain lihaspistoja, pahoja sellasia, jälleen kerran. Paras apu oli aurinkotuoli ja kuumakääre. Aurinkotuolissa kun on korkea selkänoja niin sai ittensä silleen hyvin pystyyn istumaan mutta niin että koko keho oli rentona. Huomenna sit aamulla taas neuvolaan. :)

Sartsa ja pähkis 35+2 :heart:

Sartsa83
:heart: Torstai 8.7.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........27v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Esposa..............26v...........esikoinen..........14.8...................HUS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
pikku-evelyn......?..............esikoinen...........15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......23v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
maijuli82...........28v...........esikoinen..........24.8...................N-klinikka
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............29v...........esikoinen..........28.8...................HYS
minni234...........22v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
LumiPoni...........20v...........esikoinen..........29.8...................HUS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
anriss.............22v.........pikkukakkonen......15.8.................OYS
vauvahaaveita..26v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS
lelluriina.............22v...........kolmas...............3.9...................SEKS

rommikola..........25v...........neljäs.................28.8..................MKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]

Pitää vielä varmistaa että onko ihan totta että mies ei saa perheensä kaa viettää aikaa ku vierailuaikoina. Tällanen ohje on Oys:n sivuilla

Tiedoksi vierailijoille!
Vastasyntyneen isä ja sisarukset saavat vierailla synnytysvuodeosastolla. Tarttuvaa tautia sairastavana vierailulle ei saa tulla. Huomioittehan myös samassa huoneessa olevien muiden potilaiden yksityisyyden.

Vierailuaika on ma-pe klo 17.30-19.00 sekä viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 13.30-15.00 ja 17.30-19.00.

Vierailurajoituksia on ehdottomasti noudatettava!

Ja jostain luin et perhehuone on ensisijaisesti ensisynnyttäjille.. Varmaanki siks et sais rauhassa isäkin olla mukana opettelemassa hoitoa jne. Ja oysn ohjeissa sanotaan huoneesta myös että: "Perhehuoneessa olo on suotavaa koko hoitojakson ajan, sitä ei voi varata pelkästään yhdeksi yöksi" sekä "Isän oleskelusta osastolla vierailuaikojen ulkopuolella sovitaan erikseen hoitohenkilökunnan ja äidin huonetovereiden kanssa. Perhehuoneissa isät ovat ympäri vuorokauden"

Heippa pitkästä aikaa! Oltiin lomailemassa mökillä hitaiden nettiyhteyksien päässä, joten en ole päässyt kirjoittelemaan. Sain viimein luettua kaikki mökkeilyn aikana tulleet viestit. Tänne ei mitään uutta ihmeellistä, jalat on joka ilta ihan puupökkelöt, tosi turvoksissa siis. Sormuksista oon luopunut jo ihan suosiolla. Onneksi kotona on ilmalämpöpumppu, joten sisällä on ainakin viileetä, vaikka tuolla pihalla onkin ihan hullun kuuma! Paljon on tosiaan tullut tekstiä, enkä enää muista puoliakaan, vaikka ois ollut kiva kommentoidakin jotain. Nyt mahaa kivistää jotenkin tosi oudosti, sattuu!! Taidan käydä pitkälleen. Tässä munkin masukuvat, toi mun maha näyttää kyllä ihan hullun isolta, maanantaina on neuvola, saas nähdä riittääkö käyräkään enää.

Elkku 32+5

En jostain syystä saa nyt pikkukuvia tähän näkyviin, vaikka kopioin sen pikkukuvan koodin, mutta tässä nyt linkit:

Kuvat otettu 32+3

http://www.aijaa.com/v.php?i=6405157.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6405197.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=6405199.jpg

Elkku ihana tossa ekassa kuvassa kun toi napa näkyy paidan läpi :D Oon ihan haltioissani, kun tää oma ei oo vieläkään pullahtanu :( Saa nähä pullahtaako olleskaan, sitä kuitenkin oottelen ;) Muutenkin sun masu on tosi ihanan näkönen! Tollanen kiintee pötsi :heart:

Oi, ja Sartsallakin on mielettömän söpö masu! :) Ihan näyttää tossa alemmassa, että olis vähän tipahtanu jo? Voiko se olla, vai näänkö ihan harhoja? :eek:
Nii, olis kyllä ihan unelma, jos vauva syntyis melkein heti kun on täysaikanen! Ehkä on ihan turha ees haaveilla, ettei sitten tipaha liian korkeelta jo meneekin yli ;) Huomena sitten täällä ollaan taas kyttäämässä sun neuvolakuulumsia ;D

Rinsessapa no kyllä tosta tekstistä ainakin sellasen käsityksen saa, ettei isä sais olla muuten kun noina aikoina.. TositosiTOSI outoa!! Eikä todellakaan mitään järkeä! Toivottavasti meillä olis vaan luetunymmärtämisessä jotakin vikaa :LOL:
Koksin sivuilla on näin:
Vierailuaikamme on:
17.30 - 19 synnyttäneillä
Isovanhemmille, isällä ja sisaruksilla on osastolle vapaa vierailumahdollisuus. Muut vieraat pääsevät tapaamaan äitiä hissiaulaan.

Lumiponi oi ihana kuulla hyviä uutisia! :) Nyt vaan reissua suunnittelemaan! :) Oi vitsi, että oon onnellinen teidän puolesta! :heart:

Mulla neuvola siirty ens viikon torstaille, kun kävin silloin maanantaina siellä koksissa ja tiistaina vielä neuvolalääkärillä sen saikun hakemassa. Sen verran näin omaa neuvolatätiä, että toi mulle nopeesti synnytysvalmennus laput, ja meillä eka on 19.7, mies ei pääse yhteen mukaan ja sairaalaantustumisen aikanakin se kyllä olis jo töissä, mutta saa luvan lähtä vähän aikasemmin töistä, että mukaan pääsee :)
Oon tänään käynyt jo kaks kertaa mökillä uimassa kun ei täällä kotona voi selväjärkisenä pysyä tälläsillä helteillä! Ensin aamulla miehenkanssa ja sitten illemmalla äitinkanssa :) Ja jäätelöitä oon syöny jo 3 :ashamed:

Minni ja Mini 32+4 :heart:

Sartsa83
Rinsessapa ilmeisemmin se on niin, että jos ette ota perhehuonetta ja/tai saa sitä, niin sitten pitää isänkin noudattaa vierailuaikoja, mutta perhehuoneessa saatte olla perheenä. Ja juu, perhehuoneet on ensisynnyttäjille, jotta isä ja äiti pääsee tutustumaan rauhassa uuteen tulokkaaseen hoitohenkilökunnan lähellä ollessa, jotta voi sitten pyytää apua tarvittaessa. :)

Elkku te onnelliset kun teillä on kotona viileetä. Me asutaan kerrostalossa ja tää huoneisto on kun pätsi kun koko päivän paistaa aurinko sisään. Läpiveto auttaa jonkun verran mut näinä kuumina päivinä ei mitään toivoa!

Onpa sulla napa pompahtanu nätisti. :) Ja ihuna masu muutenkin! :) Oot niin pieni ja sipponen itekin ettei sulla ole kuin tuo maha tullu. :)

Sartsa83
minni kaippa sen ulkopuolisin silmin paremmin näkee, onko laskeutunu.. voihan se olla. En minä tiiä. Välillä tuntuu itestäkin että joo, mut välillä ei... joten: kaippa se sitten on jos se sustakin siltä näyttää. :LOL:

Mullakaa tää napa mihkää pullahtanu, vaikka onkin tossa ihan hollilla koko ajan. :D

Nii-in. Oishan se unelma kun käynnistyis viimestää 38 viikolla, mutta parempi olettaa että menee yli ja pääsee tuonne vammalan sairaalaan synnyttään kun se että tipahtaa sitten kun olettaa et pääsiskin jo aiemmin ja menis taysiin. :) Tosin kun tänään soitin sinne synnytysvastaanottoon niin siellä oli tosi kiva kätilö puhelimessa, et siinä mielessä tosi hyvillä fiiliksillä nyt taysistakin. :)

Jees.. huomenna juu sitten taas lisää infoa neuvolasta. :)

Hih, elä suotta mieti jäätelöä! Se ainakin viilentää eikä se oo niin justiinsa mitä suuhunsa tunkee! Ensisynnyttäjillä suurimmalla osalla keskimäärin lähtee kaikkki raskauskilot pois. :) :heart: Oi.. hitto kun teillä onkin niin lähellä nuo mökit! Oon niin kade! :)

Sartsa83
Rv 35+3 (34+3)

Hb: 106 (23.6. 108)
Pissa: Puhdas (puhdas)
RR: 122/90 (123/90)
Paino: +1300g/vkoa (turvotusta niin paljon ettei mitään rajaa)
Turv. +
Sf-mitta: 33 (32)
Syke: +145 (+160)
Liikkeet: ++ (++)
Tarj.: RT (RT)

Kaikki siis hyvin. Kehui että ei ole mitään huolta mistään. Omaa oloani tietenkin haittaa turvotus ja kivut mitä alapäässä on kun paikat alkaa pehmeneen. Mutta muuten menee hyvin kaiken kaikkiaan. Mulla on itellä aika suuri epäilys että yli mennään. Jos näin tosiaan käypi, niin sittenpähän pääsen ainakin Vammalaan synnyttään.

Tällä kertaa neuvolatäti (sama kuin viimeksi) sanoi että vauva olisi sopivankokoinen, mutta viikkoihin nähden ei yhtään liian iso. Samaahan siis on sanottu aiemminkin ja oma neuvolatätikin sano samaa, mutta kun viimeksi tämä tätönen sanoi että "vähintään 4-kilonen lapsi tulossa"... onko siis asia edelleen näin vai syntyisikö sitä sittenkin pienempi kokoinen? Tiedä häntä. Sen näkee sitten. Ens viikon torstaille kuitenkin antoi lääkäriajan, jossa sitten tehdään painoarvio. Ens viikon lääkäri onkin viimeinen lääkärikäynti ennen synnytystä. Tässä mietiskelin josko ite pistäs synnytyksen käyntiin sitten kotikonstein tossa 38+ viikoilla.. kummipoika synty 38+4, se kuulostas mustakin ihan kivalta ajalta synnyttää. :) Täytyy siis harrastella kiihkeää seksiä saunan lauteilla noihin aikoihin, niin pitäs lähteä synnytys itellään käyntiin. ;) :D :p

Vitsit mua ärsyttää ku teillä ei ole yhtään arpia vatsassa..mulla näyttää jo pikku hiljaa joltain aarrekartalta :ashamed:

Sartsa toi sun maha on kyllä todellaki laskeutunut ja paljon..huomasin tässsä että mulla on jo hieman laskeutunut mutta ei kyllä niin paljoa kun sulla.

Jäätelöä kuluu täällä myös paljon.ja meillä on kanssa täällä kämpässä 30astetta lämmintä.Piti ihan mennä pariksi yöksi miehen porukoille kun niillä on ilmalämpöpumppu niin sai edes parina yönä nukuttua..

Marakatti ja poikanen 35+3 :heart:

No hyvä marakatti, että sunkin mielestä toi Sartsan maha on laskeutunu, sitten en voi olla ainakaan kovin väärässä kun muutkin näkee ;D :D

Sartsa joo, näillä ilmoilla on kyllä osaa arvostaa mökkiä! Mä en oo oikeestaan koskaan ennen tätä ollut mikään mökki ihminen.. Ehkä johtuu siitä, kun pienenä oli sitten pakko lähtä mökille kun porukat lähti, eikä saanut jäädä yksin kotiin kavereiden kanssa..
No jos nää helteet jatkuu, niin luulis, että ei tarvi edes saunaan mennä mitään harrastamaan vaan ihan sänkykin kelpaa :D :D ..Toisaalta toi on kiva, kun sulle käy jokatapauksessa hyvin, synnytit sitten aikasemmin tai myöhemmin ;)

Nyt pitää mennä makaamaan tonne lattialle tuulettimen viereen, että pysyn vielä tajuissani! Ihan sika kuuma! Tänään on muutenkin ollut tosi hönö olo, enkä oikein tiedä mistä johtuu :(

Minni ja Mini 32+5 :heart:

Kävin tänään synnytystapa-arvioinnissa ja saan synnyttää alateitse!! :) lantiossa hyvin tilaa jne... Joudun kuitenkin käymään vielä kerran ultrassa viikkoa ennen laskettua aikaa, siellä vaan tarkastetaan silloin vauvan kasvu jne. Toivon mukaan olen jo silloin jakautunut :D
Pientä edistystä on tapahtunut kohdunsuulla, elikkäs on pehmennyt paikat ja kanava lyhentynyt 2,5 centtimetristä 2 centtimetriin. Painoarvio oli tyttelillä 2500g ja laskettuna aikana olis noin 3000g, siro vauveli siis tulossa :heart:
Nyt on kyllä niin tuskastuttavat olotilat eikä nää helteet auta yhtään...alakertaan painaa todella paljon ja sattuukin jo paljon kun kävelee tms, ei kiva ollenkaan, sen takia juuri jo toivois et vois kohtapuolin tulla jo ulos maailmaan, koska tällä mammalla on niin tukala olla...

Taidampa kohta lähteä kauppaan hakemaan ison annoksen jäätelöä, jota aion herkutella hyvillä mielin illalla ja katson samalla suurinta pudottajaa :LOL: esikoinenkin lähti viikonlopuksi yökylään niin rauha on maassa täällä =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:

Patience ja tytteli poks poks 36+0 :heart:

Sartsa83
marakatti jahans, jos säkin oot samaa mieltä, niin kaippa se sit on. :) :D On mulle tullu jokunen raskausarpi mut oon hyvin saanu ehkästyy niitä sillä ceridal öljyllä. Kiitos siis ko. tuotteen!

minni no juu, meitsi arvostaa jo mökkejä vaikkei sellasta ookaa. :D Hihihi.. niin no, näillä helteillä on oma sauna omasta takaa kun kämppä on niin kuuma, et toikin voi jo varmasti kohta käynnistää synnytyksen eikä tosiaan saunaan asti tarttis mennä. :D

No juu, toisaalta sama, tapahtuuko tää aiemmin vai myöhemmin... mut voi myös olla ettei kotikonstein käynnitysyritykset tuota tulosta. :p

Tuulettimetkin on hyvä keksintö näillä ilmoilla!

Patience kuulostaa hyvältä. :) Ei muuta ku synnytystä odotteleen. :) Tuskasta tuntuu olevan näköjään joka puolella.

Meitsikin oottaa suurinta pudottajaa taas innossaan. :)

Onnittelut viikoista! Ja hyvää viikonloppua sinnekin! :hug:

Minni Tämmönen on tää suomen 2010 kesä :) Tämmösestä pitää nauttii vaikka onkin hirveen kuuma huh! Mullakin välil tulee semmonen hönöolo, välillä väsyttää ja heikottaa sit toisinaan.. johtuisikohan kuumuudesta..

Sartsa voih ku upea masu, siellä se pikkuinen on <3 :D Ei oo enään kauaan ennenku syntyy :) Itsekkin nappasin tuossa kuvan ja koitan laittaa tänne jos osaan heh.

Elkku Söpön näköstä ku tuo napa näkyy tuolta paidan alta :D Minust tuntuu että minulla on paaljon pienempi maha kuin sinulla ja sartsalla :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6408044.png <--- Minun vaavimasu ^^
Ensiviikolla olis luvassa 35 astetta ! :eek: huh noinko tosiaan on :D Se on vaan hienoa että suomessakin joskus tulee tommosia päiviä. Harvoin niitä tänne saa joten nyt nautitaan niistä päivistä oikein kunnolla :)

Lumi ja Pikkuinen 32+5 <3

Kyllä musta näyttää että mulla on paaaaljon isompi maha kuin teillä Sartsa ja LumiPoni. Hirvittää ihan, että millanen jättiläinen sieltä tuleekaan, kun itellä pituutta vain 150 niin ei nyt mitään 4-kilosta toivois tulevan. Pitäisköhän alkaa vähän vähentää noita herkkuja :ashamed: No en mä nyt niin kauheesti oo herkutellut, tänäänkin VAAN 2 keksiä, se on kyl vähän se! Yleensä oon syönyt yhden jätskin ja/tai oma tekemää raparperipiirakkaa tms. Tänään herkuttelin mansikoilla, kun nyt pystyy syömään taas niitäkin, kun on noi allergiat kadonneet!! Ihanaa! Mut harmi kun ne palaa sitten takas :(

Ite en tykkää yhtään, kun toi napa pullahti tolleen törölleen. Jossain myytiin oikeasti jotain ihme teippiä millä sai litistettyä navan, joka on pullahtanut raskauden myötä. Joku jenkkien keksintö sekin vissiin. En tilannut, töröttäkööt nyt sitten

Huomenna meillä alkaa se laajennus ja kun Minni kerran aikaisemmin kysyit niin ei me teetetä sitä kokonaan ulkopuolisilla, vaan mies auttelee siinä samalla minkä osaa. Tuttuja miehiä kaikki, jotka tulossa tekemään. Onneksi sekin projekti viimeinkin alkaa, niin saa joskus valmiiksikin. Sitten onkin ihanaa, kun on ihan upouusi huone vauvalla :heart:

Ostettiin tänään semmonen reilun kokoinen uima-allas pihalle. Vesi on vielä vaan niin kylmää, ettei voinut vielä testata. Omasta kaivosta laskettiin siihen vesi (ei juomakelpoista) niin se oli vain 12 asteista. Laitoin saunan pataan vettä lämpenemään ja kaadan lämmintä vettä joukkoon. Huomenna pääsee sitten testailemaan. Mies on tulossa kohta kotiin ja sauna on tosiaan tuolla lämpeemässä, joten taidan tästä lähteä saunomaan. Vielä jaksaa, vaikka aikamoinen hellepäivä oli taas.

Sartsa83
LumiPoni voi miten pieni masu sulla on! Ja olet jo noilla viikoilla! Anteeksi, toivottavasti et harmistu tuosta, mutta on kyllä tosi sipponen masu! :heart: Juu, ei olis enää kauaa aikaa synnytykseen. :) Ja kiitos. :) Aikamoinen möhkälehän tää on suhun verrattuna. :D

Elkku voiiii sä herkuttelet vielä vähän! Elä suotta tommosia mieti... Mä oon herkutellu vaikka ja mitä! :D Nyt oon vähentäny ja mulle tuli totaalinen suolakieltokin vielä tän turvotuksen takia. Ja ei sulla kyllä silti mitenkään isompi maha ole kun meillä. :) Vauvamaha niinkun muillakin. :)

Sartsa83
Meidän talossa oli taas vähän tilanteita. :( Heräsin 6.25 siihen että meidän oven takaa kuului "EI NAISIA SAA JUMALAUTA LYÖDÄ!!" ja sitten mätkittiin jotain ja lujaa. Pari kertaa sai meidän ovi osumaa. Nousin aivan paniikissa sängystä kuin vieteri kun tosiaan heräsin tuohon ja saman tien sormet näppäili puhelimeen 112 ja soitin poliisille. Kerroin että oon viimesilläni raskaana ja mua pelottaa mitä rapussa tapahtuu. Ja etten uskalla ottaa selvää ketä siellä on tai ketkä tappelee mut jotain naista lyödään. Sen jälkeen soitin paniikissa Pähkinän tulevalle kummitädille ja samaan aikaan koin NYT sitten sen ensimmäisen TODELLA kivuliaan supistuksen. Se tosiaan kävi aaltoilevana menkkamaisen kipuna, tuntu siltä kuin jalat lähtis alta ja halvaantuis alaselästä. Säikähdin sitä niin että itkin puhelimeen ja tuleva kummitätikin meni paniikkiin. Se meni kuitenkin juuri jossain 30 sekunnissa ohi ja sanoin että ei enää mitään hätää. Pelästytti aikalailla. Nyt oon muistellu että on mulla joskus ollu joku vastaavanlainen kipu, koska tuo selkäjuttu muistu mieleen.. oon niin sekasin jo itekin etten pysy kartalla, mutta yhtä kaikki: koko tilanne oli shokki ja se laukas supistuksen.

En tiedä vaikuttiko mun tilani asiaan, mutta poliisit oli meidän talolla 5-10 minuutissa ja koko tilanne oli ohi alta puolen tunnin. Nukahdinkin vielä onneksi takasin ja pari kertaa vielä jälkeen päin kuulu meteliä rapusta.

Ja kun sitten lähdin kotoa tänne appiukolle, jossa meinaan olla niin kauan että mies tulee iltamyöhään kotiin leiriltä, niin alakerran naapurin koirat oli rappukäytävässä yksinään ja niitten ovi oli kiinni. Mä en uskaltanu edes ruveta soitteleen niitten ovikelloa.. eikä niille edes sellaista ole, joten ohitin koirat ja pidin huolta etteivät ne päässeet rapusta ulos. Mä en helvetti tajua tollasta menoa!!!!!!!!!! :'( LUOJAN KIITOS mies tulee tänään kotiin!!!!!!

Sartsa ja pähkis 35+4 :heart:

Sartsa Kyllä minun maha on aika pieni verrattuna muiden mutta olen tyytyväinen siihen :D Isompaa en välttämättä jaksaisi kantaa, istumisen kanssa on välillä ongelmia, inhottavaa ku tulee huono olo jos kauan istuu.. Kamalaa kun siellä on tuommoista tapahtunut.. varmasti itsellenikin tulisi kauhee paniikki jos kuulisi jotain tuommoista naapurista ja mies olisi vielä poissa..Niillä naapureille ei taida kaikki olla ihan reilassa.. :| Kauheeta tuommoinen kivulias supistus.. pitäisi ottaa rauhallisemmin eikä stressata ettei tapahdu mitään, vaikeaahan se on jos naapurit tekee tuommoista... Onneksi miehesi tulee tänään kotiin (on varmaan tullutkin jo) niin on taas turvallisuudenolon tunne :)

Tänään on ollu ihanan lämmin päivä ja uimassakin on tultu käytyä :) Ihanaa että kesä on lmmin vaikka raskaanaoleville se onkin vähän enemmän rankempaa.

Lumi ja pikkuinen 32+6 <3 koht on sunnuntai niin poks 33 weeeks! :D <3

Kertokaahan mulle miten ihmeessä te kestätte tota hellettä? :eek:
Nyt on varjossa + 31 ja tossa aikasemmin kun oltiin oltu porukoilla kylässä ja käyty kaupassa niin tuli kyllä niin paha olo ja pyörrytti. Menin sänkyyn makaamaan ja sinne myös nukahdin hetkeksi, se taisi auttaa kun nyt parempi olo jo =) juon kyllä tarpeeksi ja syönkin, mut ei nuo helteet ole kyllä tälle mammalle sopivia :(

Heräsin aamulla kovaan kipuun, joka tuntui alakerrassa paineena ja alavatsassa. Sen jälkeen tulikin aikas napakoita supistuksia 1,5h verran, mutta sitten ne loppuivat :( noh, saimpas ainakin esimakua tulevasta :LOL: taisvat siitäkin johtua et tytteli puski itsensä alemmas ja kiinnittyi, en tiedä, mutta kipeää tekivät

Patience ja tytteli 36+2 :heart:

Sartsa83
Patience täällä oon miettiny aivan samaa!! Ei tätä hellettä nyt raskaana ollessa jaksakaan.. vaikka sanoo nuo ei raskaana olevatkin että alkaa olla liian kuumaa Suomen olosuhteisiin. Etelässä kun se kuumuus on niin erilaista. Se on jotenkin niin paljon kosteampaa ja helpompaa hengittää mutta kun täällä esim. tänäänkin on ollu ihan tyyntä. Ei tuule ollenkaan ja ilma ns. SEISOO!

No voih. Ei varmasti mikään maailman kivoin tunne.. ei tuokaan mun eilinen aamunen supistus ollu mikään kiva vaikka yhen kerran vaan tulikin. Nähtävästi mä jotenkin elän tunteitten kautta ja kun säikähdin/menin paniikkiin niin tuli kova supistus.

Olisin nyt niin kiitollinen jos asuisin jo omakotitalossa ja meillä ois siellä ilmanlämpöpumppu jolla sais koko kämpän kivan viileäksi. Normaalisti kerrostalojen rappukäytävissä on kesäsin viileetä, mut ei meidän rapussa.

Sartsa ja pähkis 35+5 :heart:

Ei jaksa kuumuutta ei!!! Ja mulla tulee itku ihan justiin ku en kerta kaikkiaan jaksa tätä olotilaa enää!!! Kuuma, vaikia hengittää, hengästyttää ja yöt on yhtä helvettiä!!!!!! Mä nukun paremmin oikealla kyljellä vaan joka samperin yö herään siihen järkyttävään kipuun ku veri ei vissiin kierrä ja särkee koko kroppaa. Oon yrittäny nukkuu vasemmalla kyljellä vaan aina herään oikealta ja särky on jotaki ihan kamalinta. Oli ihana kuulla aamulla että vettä sataa vaan olipahan seki vaan hetkellistä. Ois ihana ku satais koko loppu kesän :kieh: Aika matelee niin hitaasti :ashamed: Tuntuu ettei loppua tuu ikinä.. Haluan jo Rakkauden syliin...
Ei niin huonoa ettei jotain hyvääki.. Lauantaina puhuin iskän kans puhelimessa ja se pikkupienissään saneli että ku mulla on niin hyvä mies :D Ja samalle iltaa istuttiin iltaa äidin ja sen siskon kans ja ne oli kans että ku sulla on niin ihana mies että mistä tuollasia löytää :D Täti on monesti sanonu mun miehestä että ihana ku sulla on tollanen mies x) Mies sitte kysy että sulla vissiin on stte aika kusipäitä ollu entiset ukot ku jaksavat häntä niin ylistää? :D Mä että no on tosiaanki! Jos entiset on ollu mm. hakkaaja, pettäjiä tai muuten vaan idiootteja. Ja ku oon aina ollu isin tyttö niin se on niiiin tarkka mun miehistä ja sanoo suoraan mielipiteensä..

Ja kauhia ku teillä Sartsa ja Patience on kohta jo synnytys edessä.. Ite vaan junnaan paikallaan.. siltä ainaki tuntuu...

Rakkauspakkaus 34+3 <3

Yhteistyössä