Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Oon kyllä täysin samaa mieltä että tää helle on ihan hirveetä!! Mulla on niin kamala turvotus jaloissa että oikeen koskee välillä kävellä vaikka kuinka jois vettä ja söis mansikoita ja ananasta nin ei millään laske. Mä olen kanssa huomannut tuon että kun oikealla kyljellä nukkuu pitkään niin rupee jalkaa särkemään ja se puutuu.

Täällä rupee jo melkein päivittäin olemaan semmosta pientä kipuilua mahassa kun jotain hieman tekee. Ei uskalla enää kävelylläkään käydä mutta uimista en kyllä jätä pois!

Ei kyllä nyt ajatus kulje enempää kun on taas unet jäänyt hieman vähille ja on niin kuuma..

Marakatti ja poikanen 35+6 :heart: huomenna poksutaan!! ja keskiviikkona se ultra hieman jo jännittää!!
 
Sartsa83
Rinsessapa sun masus on noussut nyt siihen pisteeseen, että kohtu painaa sun keuhkoja. Siksi sua hengästyttää ja on vaikea hengittää.

Musta tuntuu ettei täällä ole maha noussut kertaakaan vaan pelkästään laskusuhdanteessa. :LOL:

Ne on sulla öisin varmasti liitoskipuja, lonkkakipuja ym. tuttua täälläkin, mutta niihin on jo tottunu. Mä otan joka ilta nukkumaan mennessä 2kpl 500mg panadolia eli 1000mg yhteensä. Niiden avulla pystyy yleensä nukkumaan koko yön! Suosittelen kaikille joilla on kipuja!

Sataa vois munkin puolesta.. tai ainakin olla semmonen 20 lämmintä ainoastaan. Eli varjossa sen 16-17 astetta.

Hih, anteeksi kun nauran mutta oot niin sulonen. :) Arvaa millä saat tuntumaan että aika meneekin nopeasti? Koska oikeasti aikaa kuluu kuin siivillä. Sillä että keksit kaikkea tekemistä pitkin päivää. Musta tuntuu että koko ajan vaan viikot vaihtuu ja ollaan vaan koko ajan lähempänä synnytystä. Sullakin hei ENÄÄ alta 3 vkoa TÄYSAIKASUUTEEN!!! Sen jälkeen voi sun rakkaus syntyä koska vain!

Ihanasti isäsi välittää. :hug:

Niin kuin sanoin, et sunkaan synnytys kaukana ole! :) Ei sitä kuule tiiä vaikka synnyttäisit vielä ennen muakin! Jos mulla yli menee...

Omaa. Täällä on tänään pakkailtu sairaalakassia valmiiksi. :) Pakko hyvissä ajoin kun koskaan ei voi olla mistään varma.

Sartsa ja pähkis 35+6 (ja huomenna taas poksutaan) :heart:
 
Sartsa83
marakatti se on se lonkka jota alkaa särkemään.... niin ja muista pitää jalkoja pitkin päivää ylhäällä! Se on tosi tehokasta turvotuksen laskemista... mä sain myös suolakiellon loppu ajalle koska se lisää mulla ainakin turvotusta. Ei siis suolaa kuin ihan mitä jossain leivissä tms. on.
 
Pitkästä aikaa taas tänne kuulumisia kirjottelen :)
Kauheesti edelleen hommaa tuolla pihalla, mut nyt vaan niin kuuma ettei jaksa mitään tehdä. Lauantaina oli onneks vähän viileempää ja tuulista, niin jaksettiin miehen kanssa koko päivä paiskia hommia pihalla. Saatiin pihakivetystä tehtyä eteenpäin ja vihdoin ja viimein aitatolppia paikalleen, kohta siis koittaa koirille autuaat ajat kun pääsevät juoksemaan vapaasti pihalla. Tai no kaks vanhempaa ei kyllä lähe mihinkään tuosta ilman aitoja mutta nuorin on sen verran hulivili ettei malta pysähtyä portille jos näkee tuolla pyörätiellä jonkun, hihnassa sitä siis pidetty tässä.

Minulla ei oo ollut suppareita eikä oikein muitakaan kipuja, hartiat on ainoot mitkä meinaa jysähtää jumiin, ja tuolta lapaluiden välistä on tosi tiukalla. Kävelemäänkin pystyn vielä ihan hyvin, vaikka maha on jo laskeutunu jonkun verran alaspäin.
Öisin joskus minäkin herään lonkkakipuun, sit vaan pitää vaihtaa toiselle kyljelle.

Imetystyyny tuli hommattua, ja hitsi kun se onkin hyvä nukkuessa! Toinen pää on jalkojen välissä ja toinen mahan alla, tukee tosi hyvin :)

Jaa, kai tästä pitäis kauppaan lähteä viilentymään, ja käydä vaikka jätskillä matkan varrella :D

Koittakaahan kestellä nää kuumat ajat, jospa se ens viikolla helpottaa!

titityy ja taisto 34+0
 
Sartsa Niin kyl mä tiesin et se johtuu siitä ku kohtu noussu niin ylös ja ku pikkunen välillä mukavasti puskee pyllyä tai jalkoja tuonne kylkiluihin ni on mukavaa.. Jostain luin et pitäis nukkua vasemmalla kyljellä ku veri pääsee sit paremmin kiertään. Ja se kipu tuntuu koko kropassa eikä vaan lonkassa.. Mä en oo ikinä tykänny syödä lääkkeitä. Ainoastaan hammaskipuun oon ottanu ja sillon se on ollu jo niin kova ettei oo pystyny edes syömään tai puhumaan. Ja varsinkin nyt raskaana vielä vähemmän haluan niitä syödä. Ja tiiäkkö ku se siinä onki ku mulla ei oo mitään tekemistä. Ja vaikka jotaki oiski ni en tässä kuumuudessa jaksa ku tuun vaan pahalle tuulelle. Joka päivä yritän keksiä jotain vaan plaah. Mäki tänään pakkailin pikkuselle ja itelle kasseja valmiiks vaan eihän siihenkään menny ku ehkä sen 10min. Oon yrittäny väkisin nukkua pitempään et päivät menis nopeempaa vaan herään silti aina 9-10aikaan.. Päivät menee siihen et odotan miestä töistä.. MUTTA! Huomenna onki neuvola ja sen jälkeen meen käymään entisellä luokkakaverilla.. Wihii.. Jotain muuta ku neljän seinän sisällä istumista...

Ja prkl aurinkoki rupes paistaan... En vois enempää kesää vihata...
 
Sartsa83
titityy kiitos imetystyyny vinkistä.. tarvii kokeilla sitä kun semmonen on olemassa. ;)

Rinsessapa ei sitä kukaan lääkkeitä tykkää syödä, mutta 3g (eli 3000mg) saa päivässä syödä panadolia ja raskaana ollessa ei mitään muuta saakaan syödä. Mun öistä ei tulis mitään ilman tota, koska selkäsärky ja lonkkasärky on niin kovia ettei nukkumisesta tuli kertakaikkiaan mitään. Juu, totta suositus nukkuma-asennossa on vasen kylki raskaana ollessa.

Voi harmi.. eivät sitten ystäväsi pääsisi vaikka sun luona kyläilemään päiväsaikaan vai ovatko kaikki töissä?

No kiva että ees huomenna on sitten vähän menoa. :)

Juu, aika tuskasta on kyllä nyt... jos tätä joutuu kestään ihan synnytykseen asti niin voi taivas! :'(
 
Sartsa Mitkä ystävät? :LOL: On mulla muutama kaveri vaan ne on töissä/koulussa ja kaks ystävää mut ne asuu eri kaupungeissa.. :/

Lueskelin tuossa nuita kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen. Tulis huono omatunto jos rupeis oikein kunnolla jouduttaan synnytystä vaan kyllä taidan sitte ku 38 tulee täyteen niin kokeilla ainaki saunaa ja seksiä x) Vaikka tosin sanotaan myöskin että synnytys käynnistyy sitten ku paikat on kypsät eikä nuista välttämättä ole apua ku sitähän ei tiedetä että mikä sen synnytyksen sitten tosissaan käynnistää..

Ja nyt mä taidan leipasta mansikkapiirakan ku tuli se leipomiskuume sartsan takia x)
 
Neuvolakuulumisia

34+4 (32+4)
Painonmuutos: - Eli oli paino pysyny samana (+9kg)
RR: 110/75 (115/70)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Hb: ei otettu
Sf: 32 (31)
Tarjonta: Rt? Mun mielestä se on pääalaspäin tuolla..
Syke: + 139?
Liikkeet: ++

Ja ens kerralla päästään yhdelle mukavalle neukkutädille ku oma on lomalla.. =) Ens viikolla sitten ois kokoarvio ja synnytystapa-arviointi.
 
Mutta nyt toisaalta kun aattelee tän helteen hyviä puolia, niin ainakin se on hyvä, että meidän pienet on vielä masussa, koska vähänkö niillä olis kuuma täällä "maanpäällä" :D Varmaan jokainen olis ihan känkkäränkkä ;)

marakatti onnea poksumisesta! :hug: ..No nyt tuntuu että aika menny nopeesti, vastahan sä puhuit, että ultraan on 14 päivää! :eek: Täällä pidetään peukut pystyssä teidän puolesta :heart:

titityy mulla on myös imetystyyny käytössä, on ihan huippu tohon nukkumiseen! :) Jotenkin mä ihan kateellisena kuuntelen, miten paljon saatte aikaseks kotona! Itellä ei oo energiaa näitten heteiden takia oikein mihinkään :ashamed: Meilläkin kuitenkin olis vaikka kuinka hommia tehtävänä ennen Minin syntymää: tietokonehuoneeseen kattolistat, Minin huoneen laittaminen kuntoon, khh:n ulko-ovelle raput, muutamien ikkunanpielien maalaminen, autotalli valmiiksi...... jne,jne.. laiska se töitään luettelee ;D
Hei, ja sulla poksahti eilen, ONNEA! :hug:

Rinsessapa ainakin tossa vau-kirjan äidille/isälle jutussa luki, että vasemmalla kyljellä nukkuminen on jotenkin fysiologisesti järkevintä ;D Mä oon nukkunu oikeestaan koko raskauden vasemmalla kyljellä, enkä siis todellakaan tietosesti, vaan jotenkin siinä mulla on ollut paras olla. Mulla meni päivät kanssa silloin kun olin ihan kesälomalla, niin tolleen! Aina saman kaavan mukaan: heräsin, koiran kanssa lenkille, aamupala ja samalla lehden luku ja sitten nettiin kuluttamaan aikaa siihen kunnes mies kotona. Enkä edes tiedä miksi ootin niin paljo miehen kotiin tuloa, koska ei se ehi olla koskaan töitten jälkeen kun muutaman tunnin ja lähtee sitten treenaamaan! Ja mulla oli vielä se, että olisin oikeesti voinu mennä kavereille, ja oli ihan huono omatuntokin, kun en mennyt kun oli silleen puhuttu, että kun oon lomalla, niin sitten nähdään useemmin, mutta kun ei vaan jaksanu, niin ei jaksanu! Kiva homma kuitenkin, että keksit tänäseksi jotakin normaalista poikkeavaa tekemistä, se piristää aina kummasti! :)
Senkin leipojat! Älkää kertoko täällä, alkaa tekemään mieli! :D :D
Nii, siis kattoko neukkutäti, että vauva on rt, vai sun omien tuntemuksien mukaan merkkas? Vai mitä toi meinaa? ;) Tosi kivasti sulla meni neuvola! Oi, kun itelläkään paino ei olis noussu! No, ylihuomena sen näkee sitten ;)


Me retkeillään nyt jokayö miehenkanssa olkkarin lattialle ;D Makkarissa ei vaan voi nukkua, kun on niin kuuma! Maataan siis petarin päällä ja tuuletin puhaltaa vieressä, suht siedettävästi menee yöt noin :D

Minni ja Mini 33+2 :heart:
 
minni234 Kyllä sitä miestä aina odottaa innolla =) Sen ei tarvi ku olla läsnä niin on parempi olla. Vaikkei tekemistä ois sen enempää ku aamupäivälläkään. Ja se on tosiaan kumma et ei tuu lähettyä kavereille vaikka aina puhetta. Mä tässä just teen lähtöä mut väsyttäis niin maan vietävästi mut nyt meen ku kerranki pääsee. Pitäisköhän munki ehdottaa tuota olkkarin lattiaa miehelle ku tuntuu ettei makkarissa vaihdu ilma vaikka kattotuuletin päällä 24/7 :D
Niin ja neukkutäti paineli mahaa ja arvioi et ois rt mut pisti kysmysmerkin siks ku mä en tienny oikein et mihin se potkii ku se möyrii enimmäkseen tuolla. Mut oon kyl ite aika sata varma et se on pääalaspäin =) Ollu koko ajan..
 
Tässä vähän eilisiä neuvolakuulumisia ja edelliskerran tiedot myös, koska niitäkään en ole tänne raapustanut :)

33+2 (30+2)
Painonmuutos/vko +833 (+350)
sanoi, että johtuu osin varmasti turvotuksesta (toivotaan niin).
Nyt on tullut ekaan neuvolapunnintukseen nähden 10,5 kg!
Turvotus: + (+-)
RR:108/62 (123/58)
Pissa: puhdas (puhdas)
Hb: ei mitattu (120)
Sf-mitta: 31 (29)
Tarjonta: RT (RT)
Syke: vaihteli 130-140 (?)
Liikkeet: ++ (++)

Nyt oli joku kesätuuraaja ja vaikutti paljon kokeneemmalta kuin oma neukkutäti. No se omahan ei olekaan tehnyt noita hommia kuin vasta vuoden, on ennen ollut kouluterkkari. Ja toiselta terkkarilta olen kuullut, että se meijän oma neukkutäti on vaihtamassa paikkaa toiseen kaupunkiin. Viime kerralla sen kanssa olikin joku uus tyyppi harjottelemassa, eikä se osannut oikeesti mitään, se kun tunnusteli miten päin vauva on niin ei osannut sanoa ja oli tosi hentoiset otteet :( Toivottavasti se nyt ehtii oppia asiat!! Sekin on ollut aikaisemmin kouluterkkari. Niin ja kuulin myös, että meijän neuvola muuttaa yhteen uuteen kouluun, joka valmistuu nyt kesän aikana! Ihanaa päästä upouusiin tiloihin, toi vanha paikka on ihan hirvee murju, joutais laittaa pommin sen tönön alle! Pari viime kertaa oonkin käynyt ihan toisella "paikkakunnalla"/kylällä, kun kesälomat on pyörineet. Ja ens kerralla vielä meen sinne. Voi olla, etten sinne vanhaan murjuun enää joudu menemäänkään.

Viime yönä oikea lonkka särki, kun jotenkin mä tykkään nukkua enemmän oikealla kyljellä. Tosin tiedän kyllä, että vasemmalla pitäis. Kyllä mä vaihtelen aika monta kertaa yössä kylkeä. Vasenta jalkaa särkee välillä öisin ja nyt mulla on uutena vaivana se, että molemmat kädet puutuu!! En meinaa saada sormia liikuteltua aamuisin ollenkaan, kun ne on ihan tönköt ja puutuneet. Ne puutuu vaikka, olis vaan ihan rennosti, eikä minkään alla. Turvotus on kyllä ihan kamalaa, pitäis yrittää vaan muistaa juoda sitä vettä, mutta kun oon aina ollut todella huono veden juoja. Nyt ois vaan pakko yrittää. Oon kyllä huomannut, että se kyllä auttaa tohon turvotukseen.

Tänään onkin sitten vissiin se kaikista kuumin päivä ja meitsi alotti aamusta jo matonpesuprojektin. No eipä siinä joudu kuin painepesuria pitelemään, joten ei se niin raskasta ole. Mies lähti juuri viemään kaatopaikalle toista kaatopaikkakuormaa, siivottiin vähän nurkkia =) Omakotitalossa on se huono puoli, että kun tota varastotilaa on niin tulee jemmattua jotain ihme roinaa, mitä ei oikeesti tuu ikinä käytettyä. Nyt sitten viimein päästiin niistäkin eroon (että mahtuu taas uutta kerättävää ).

Onko kukaan teistä hommannut Baby Björnin Balance sitteriä? Itsellä vieläkin himottaa se, mutta en ole raaskinut vielä ostaa. Ajattelin kysyä jos meidän vanhemmat vois vaikka osallistua sen hankintaa, kun tiedän, että ne jotain ostaa kumminkin, niin ois sitten edes hyödyllinen hankinta. Me ei olla IKINÄ pyydetty niiltä mitään apua, joten vähän tuntuu vaan kurjalta pyytää. Mutta rahat alkaa olemaan tiukilla, kun on toi laajennus ja omat tulot kohta pienenee.

Meiltä puuttuu vielä imetystyyny (minkä merkkisiä teillä on?), rintapumppu, itkuhälytin ja se sitteri. Siinä ne suurimmat. Sit varmaan semmonen vaipparoskis ois kans kätsy. Mitenköhän paljon niitä puklurättejä, siis harsoja pitäis olla? Mulla on vissiin n. 10kpl. Niin ja varmaan vaippoja pitäis kans hommata. Muutama muumi vaippa tuli näytteenä jostain kun pyysin tuotenäytteitä. Niin ja niitä pieniä 50/56 vaatteita pitää vielä hommata. Meillä ei oo yhtään lyhythihaisia bobyja ja muutenkin pieniä bodyja tosi vähän. Tilipäivää ootellessa siis... =)

Hyvää hellepäivää, koittakaa jaksaa ja muistakaa juoda vettä! Tää lähtee nyt sinne matonpesuun...
 
Mulla puutuu kädet kanssa aina välillä..neuvolassa sanovat että jos tunto takasin palaa niin sit ei oo hätää mut mun entinen työkaveri joutui jäämään raskausaikana sairaslomalle sen takia kun oikeassa kädessä oli verisuonessa tukos ja se ilmeni juuri tuona puutumisena mutta sekun tuli niin ei auttanut mikään siihen puuutumiseen.
Mekin tultiin miehen kanssa sen vanhemmille evakkoon kun kotona on semmoset +33 astetta sisällä niin täällä on ilmalämpöpumppu niin on huomattavasti viileempi.
Ja tuosta miehen kotiin odottamisesta niin olen huomannut sen että itsekkin odottaa sitä aina töistä kotiin ja muutenkin olen jotenkin enemmän "kiinni" siinä kun ennen..esimerkiksi kun mies on veljeni kanssa kalassa joka on harrrastanut kalastusta melkein koko ikänsä niin tietää että ei siellä mitään satu mutta silti nykyäään on ihan paniikissa että entä jos se hukkuu sinne..Johtunee varmaan tästä raskaudesta.

Huomenna sinne ultraan!jännittää aika paljon mutta hyvällä mielellä mennään ja toivotaan erittäin kovasti että ei ole mitään mutta jos on niin sille ei voi mitään ja varmasti rakastetaan poikaa ihan yhtä paljon kun terveenäkin.

Marakatti ja poikanen 36+0 :heart:

Mikähän puutostila mulla on kun tekisi mieli syödä hiekkaa!mennä vaan jonnekkin hiekkalaatikolle istumaan ja mättää lapiolla hiekkaa suuhun..
 
Oisko kellään ideoita millainen oisi romanttinen illallinen ja mitä kaikkee sitä vois tehdä ja laittaa :) Miehellä ois synttärit sunnuntaina ja olen suunittelemassa iltaa joka rentouttaisi meitä moelmpia :) Miestä pitää vähän helliä <3

Lumi ja pikkuinen 33+2 <3
 
Omaa päivitystä. Tänään oli 2. lääkärineuvola. Kaikki hyvin, eikä kuulemma ole syntymässä pariin viikkoon, kiinni on. LA on siis 14.8. Ei suositellut uimista enää, kun taas terkkari sanoi, että hyvin voi uida loppuun saakka. Voi olla et huomen meen vielä mereen uimaan ja sit lopetan :D. Oon kans ahkerasti pessyt pikkuisen vaatteita, silittänyt en ole mitään, Rinsessapa on ollut ahkera :). Me ostettiin kans pinnasänky, Kodin1:stä Pipa.

Kaikki sanoo, et mulla on poikamaha, jo 6 on sanonut ja 1 sanoo, et tyttömaha.
 
Rinsessapa Semmonen kuuluu harjoitussupistuksiin, ainakin neuvolatäti mulle sanoi niin.. Mulla oli eilen koko illan ja sit koko viimeyön, ja aamulla oli myös vähäsen joten päätin jäädä kotiin lepäilee kaupunkimatkan siasta.. oli kyllä inhottava tunne kun ei meinannu pissikään tulla niitten menkkamaisten kipujen takia. :(
Onneksi päivän aikaan voinu jo paremmin ja nyt illallakin :)
 
Sartsa83
Rinsessapa no voi kurjuus kun ei sulla sitten ole oikein päiväsaikaan ketään seuraa. :/ Mä en nyt tiiä, viittiikö sitä ees alkaa hoputtaan tämän syntymistä, kun mies sanoi että heillä ois töissä sinne 10.8. (laskettu aika) asti töitä niin paljon ettei vois oikeen töistä poiskaan olla. Et jos syntyy aiemmin, hän ei sitten aluks olisi kotona. Ei sillä, kyllähän me pärjättäis mutta malttaisko mies mennä töihin kun meillä tuhisee pieni jässikkä? Epäilempä. :LOL:

Heh, niin se leipomisvimma tarttuu. ;) :p

Sullahan hienosti toi paino pysyny! :) HIENOA! Mulla on juuri tuo koko- ja synnytystapa-arviointi ylihuomenna! :)

Hienosti meni Elkullakin neuvolassa. :) Kiva. :)

Hyvä kun otit Elkku puheeks. Meiltäkin puuttuu vielä vaipat (tosin niitä saa kyllä sitten mistä vaan, vaikka ABC:ltä keskellä yötä! :D ) ja tuo itkuhälytinkin puuttuu.. mut saa nyt nähdä jos sen sit hommaa vasta syntymän jälkeen ja myöskin siis sitteri...

Onnea viikoista marakatti :flower:

LumiPoni tee joku italianpata tai spagettia ja lihapullakastiketta tai esim. lasagnea. Osta itsellesi alkoholitonta siideriä ja miehelle valkkaria (jos viinistä tykkää). Laita kynttilät pöytään ja tee salaatti ruoan kylkeen sekä patonkia (osta joko tuoreena tai paista uunissa).

Tuossa on nyt jotain ehdotusta. ;)

Rinsessapa supparit ei yhtämittaisesti kestä koko päivää (eli niissä on aina taukoja. Onko sulla ollut? Ja kuinka pitkiä?)... yksi supitus kestää noin 30sekuntia ja kun niitä tulee 5-10min välein, tulee ottaa yhteys synnytysvastaanottoon sairaalaan. Supistus tuntuu kuukautiskipumaiselta, aaltoilevalta. Sen sijaintia on vaikea tarkkaan määrittää ja koska siinä vatsalihakset supistelevat, koko vatsassa on kiristävä tunne ja vatsa on tällöin kova.

Justiin soitin viime viikolla yks päivä tonne synnytysvastaanottoon ja siellä kerrottiin tuommosia ohjeita. Lisää tietoa kaikista noista löytyy www.vau.fi :)

Esposa terkkari voi sanoa mitä vaan, mutta jos lääkäri sanoo ettei saa enää uida, se tarkoittaa sitä että sun kohdunsuu on pehmentynyt ja uiminen altistaa tulehdusriskille ja tuota kieltoa on EHDOTTOMASTI noudatettava.

Omaa. Mä kärsin helteestä ja sen tuomista kivuista. Kuukautiskipuilua täälläkin muttei supistuksia. Olo aivan karsea, mutta minkäs teet kun oot viimesilläs raskaana. Ootan torstain neuvola-lääkäriä jotta pääsee kuuleen alapäänsä tilanteen ja muutenkin tuosta synnytyksestä ja vauvan koosta. Ja tää maha on TOSIAAN laskeutunu. Nyt ei enää ees täällä palstoilla tuu siitä sanomista vaan tänään jo 3 ihmistä ollu samaa mieltä kun nähnyt mun mahan. Mutta eihän se kerro mitään. Voi silti olla että tässä mennään vielä se 6:kin viikkoa ennen kun syntyy... se riippuu ihan meidän herrasta millon tahtonee ulostautua.

Sartsa ja pähkis POKS 36+0 :heart:
 
Tää kuumuus on kyllä ihan kauheaa, ei jaksa enää |O. Pitää varmaan lähteä kauppakeskukseen viilentymään :LOL: . Foreca lupaa hellettä 10 päiväksi eteenpäin :(. Ja mä yleensä rakasta lämpöä, mutta sisällä tää ei ole ollenkaan mukavaa ja varsinkin kun ylimääräinen lämmitys tän raskauden takia. Mutta hyvä kommentti tosiaan joltain (en muista keneltä), että onneksi vauvat ovat vielä masuissa, koska niillä olisi aika tukalaa täällä. Jännää, että kohta niitä alkaa meille syntyä kuin sieniä sateella :). Katsoin listaa niin vaan muutamalla on LA alkukuusta ja lopuilla vasta puolivälissä tai loppukuussa. Saisi tosiaan tulla meille heti kun on täysiaikainen, ei malttaisi odottaa vaikka toisaalta nauttii tästä ajasta vielä ennen valvomisia ym.

Ajattelin, että olisin järjestänyt kavereille babyshowerin, mutta sitten googlasin ja selvisi, että kaverit järjestääkin sen äidille :D.

Sartsa, tosta uimisesta tuntuu olevan kantoja yhtä paljon kuin on asiantuntijoitakin. Kohdunkaula oli tosiaan pehmentynyt, mutta kiinni. En taida tänään jaksaa lähteä rannalle, joten taitaa tämän kesän uimiset nyt olla ohi (tylsää, kun hyvät kelit uimiseen ja vedet lämpimiä :(.).
 
Sartsa83
Esposa kannattais lukea tarkemmin mitä muut kirjottaa ja varsinkin lukea oma teksti tarkemmin ennen kun painaa "vastaa" :ashamed: Sori.. siis joo, nimenomaan saa uida niin kauan kun kohdunkaula on kiinni. Pehmentymisellä ei ole mitään merkitystä. :ashamed: Ite ootan huomista neuvola-lääkäriä et kuulee tuon tilanteen. Menen nimittäin huomenna tai perjantaina sitten kastaan niin tarviturkin kun uimaan muutenkin jos alapään tilanne on ok!

Noni, ei muuta kun kavereita sitten patistaan järjestään sulle ne babyshowerit. ;) Jos teille on tulossa joku naispuolinen ihminen kummiks, voit pyytää häntä vähän niinkun "kaasoa" järjestämään ne ja pyytämään sitten sun kavereita sinne muitakin. :)

Mulle ei ole kukaan järkänny moisia ja tuskin tulee järkkäämäänkään. Ei näytä olevan tapana täällä päin. :ashamed:
 
En kyllä taukoista tiiä.. Tuntuu et vaan jomotteli koko päivän..

Elkku10 Olen pessyt. Äitiyspakkauksessa tuli pesuohje-lappunen missä on kaikkien tekstiilien pesuohjeet. Siinäkin mainittiin että suositellaan pesemään ennen käyttöönottoa.

Sartsa Oi, enää viikko ja teidän herra on täysiaikainen <3
 
No nyt on käyty siellä ultrassa ja munuaisissa ei ollut mitään =) mutta jätkä on taas kääntynyt perätilaan ja tuon minun kohdun takia eivät saa sitä käännettyä ja lääkäri oli sitä mieltä että ei pysty enää itse kääntymään joten saatiin sitten sektio aika 6.8. Kyllä meillä nyt on koko ajan jotain ei oo mikää hyvin :$ hieman kyllä harmittaa kun ei saa kokea alatiesynnytysta mutta toisaalta on ihan sama miten se sieltä tulee kuhan saa vaan terveen pojan syliin.. Nyt kun on se tietty päivä millon vauva tulee niin rupesipa jännittämään aika kovasti.tuntuu että nyt vasta käsitti sen että herranjumala kohtahan se on sylissä!
Ja oli myös leukosyytit koholla ja verenpaine myös niin toivotaan että ei ole mitään mutta verenpaineet saattoi johtua myös jännityksestä. mutta odotellaan perjantaihin niin sitten soittavat tuloksia jos niissä jotain on..

Marakatti ja poikanen 36+1 :heart:
 
Sartsa83
Elkku ite en oo vielä makuupussia pessy mut muuten kaikki kyllä. Pistän varmaan makuupussin pesuun jahka saadaan pikkumies kotiin.

Rinsessapa no elä muuta sano!!!! :) :hug: :heart:

Huomenna neuvolalääkäri 10.40 alkaen!!!!!!!
 
Sartsa83
marakatti 6.8. on ihan kohta! Huih! Mutta mahtavaa että pian saat oman pikkusen syliisi! Uskon että harmittaa ettet pääse kokemaan alatiesynnytystä, mutta kuten sanoit, samapa tuo melkein on, kunhan saa terveen lapsen. Ja kiva kuulla ettei siellä munuaisissa ollut mitään. :heart:
 

Yhteistyössä