Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
vauvis :wave: kiva nähdä suakin.. mä taas en osaa käydä kun täällä kun en osannu keskustella siellä toisella puolella lainkaan. :LOL:

Täällä tosiaan tänään neuvolalääkäri (viiminen), jossa tehdää kokoarvio ja synnytystapa-arviointi. :) Kuulemma siis tänään myöhemmin lisää. :) Tää lähtee ihan justiin liikenteeseen.

Sartsa ja pähkis 36+2 :heart:

Ps. Meillä tuolla esikoista oottavien puolella on nyt 2 vauvaa syntyny. :) Nyt sitten arvotaan kuka onnistuu synnyttää sen kolmannen.. ehkä se oon miä! :D :p :heart:
 
Voi arg. Onkohan meidän herra menny kääntymään tuolla. Monotteli eilen illalla ku oikealla kyljellä makasin niin tuonne vasemmalle kyljelle alas. Ja hikka tuntuu yleensä tuossa vasemman rinnan alla? Missähän sen pitäis tuntua?

Muoks. Taitaa poika nyrkeillään vaan hakata tuolla alhaalla :D Sen verran kovia monotuksia tulee tuonne rintojen alleki x)

Ja hyi että ku piti mennä lukemaan tuo synnytyskertomus tuolta sartsan mainitsemalta sivulta.. Iskee pieni synnytys pelko..

Ja marakatti88 Mua jännittää sun puolesta ihan älyttömästi x)
 
Heippa hei,

Kuuma ja kuuma. Ilman turvotusta selvinny vielä, mutta hiki on kova, ainakin yöllä.

Tais olla yks neuvola tossa ja en ole kirjoittanut. Kaikki siellä hyvin, paino noussu jotain vajaa 6 kg koko raskausaikana, olen tosi tyytyväinen, kun on tuota ylipainoa ennestään.

Oon sitten ostanut aika monta vaatetta ja vaatteen näköistä. O ou vaan. Alkuviikosta ostettiin sitten pinnasänky, josta irtoaa 3 pinnaa, jotta lapsi voi sitten ite joskus siihen kiivetä. Onko teillä kokemusta noista? Toi on hiema kalliimpi kuin jotku ritsat, mäkään en saa noita pinnoja pois helpolla. Sitten gracob musta kaukalo, telakka ja matkarattaat. Kaukalon saa rattaisiin kiinni. Sitten emman sitteri, joka ei ihan perusmalli. Sitten prismasta kaikki muut tarvikkeet, pullot, vaipat, öljyt, ammeen jne. Nyt melkein kaikki kasassa. Patja ja reunukset, liivit ja isommat pikkuhousut puuttuu. Pakko ostaa, eikä miettiä enempää, muuten tulee kiire. En oikein osaa tehä päätöksiä, joten hankinnat on tuskaa. Mutta tavaroita ne vaan on, vauvalla on merkitys <3. Remontti ei oikein jatku, kun ei voi maalata näin kuumalla. Hiljaa hyvä tulee.

Ens viikolla lomareissuun kahestaan ti lähetään ja la sitten häät on päätepysäkki ja sieltä kotiin pirkkalaan.

Tänää ois synnytysvalmennus. Synnytys pelottaa ja siinä eniten väliliha-asiat ja repeäminen. Löysin tollasen, kannattaa lukea: http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=37 . Siellä on tietoa välilihasta ja siitä, että sitä ei heti kannata antaa leikata ja on eroa missä synnyttää ja muutenkin vinkkejä.

Sitten vaatteisiin liittyen: http://www.perhekerho.net/vauva/vauvan_vaatteet.htm

Ihanaa odotusta,
Tuikku ja masulainen 33 + 2 <3
 
Mulle kävi toissapäivänä pieni äksidentti, kun olin tässä koneella, niin jotakin vissiin ehkä pyöriskelin tuolissa tai jotakin, en oo varma, mutta jokatapauksessa tuoli lähti alta ja lensin suoraan mahalleni maahan, enkä saanut yhtään edes käsillä vastaan. Ensin tuli sellanen olo, että apua käviköhän Minille nyt jotakin. Sitten nousin maasta, eikä sattunut mihinkään ja tökin Miniäkin ja toinen vastaskin :) Soitin kuiteskin ä-polille, että mitä ne on mieltä siitä, että tulenko näytille vai en. Pitihän mun sitten mennä, ja käyrillä olin jonkun reilun puoltuntia, ja sitten ultrattiin vielä, ja kaikki on hyvin :) Muutaman kerran se lääkäri väläytteli, että jos jäisin yöksi sinne tarkkailuun, mutta kun sanoin, että asutaan kyllä tossa ihan lähellä, ei aja kun parikymmentä minsaa tänne, niin päästivät sitten kotiin ja sanoivat vaan, että pitää tulla sitten jos jotakin ilmenee; liikkeet vähentyy tai alkaa vuotamaan. Musta se lääkäri oli vähän outo, en osaa sanoa millä tavalla, mutta jotenkin se sen ultrankin kanssa vaan veteli tosi nopsasti siitä päältä ja sanoi, että Mini onkin nyt perätilassa! :eek: Että jes! Tänään mulla oli kuiteskin neuvola, ja neukkutäti taas kun tunnusteli mahan, niin sano ettei kyllä ite oo yhtään varma tästä perätila asiasta, päätä ei kuulemma ainakaan tunnu.. Sano kuitenkin, että kai se sitten on perätilassa jos lääkäri sen on niin kattonu, kun tuskin ympäri on tässä muutamassa päivässä taas vetässy..
No neukkukuulumiset nyt sitten tähän:

rv 33+4 (30+2)
paino +500g viime kerrasta
turvotus +- (-)
RR 129/80 (135/83)
pissa puhdas (puhdas)
hb 113 (125)
sf-mitta 29 (26)
tarjonta ? (rt)
syke +140 (+)
liikkeet ++ (++)
Parin viikon päästä sitten meillä on se viiminen neuvolalääkäri :)

Elkku aika vaikee mennä noista pukluräteistäkään sanomaan, että paljonko tarvii. Jotkut ei tarvi lähes olleskaan, jotkut taas ihan mielttömän kasan :D Riittäisköhän toi kymmenen alkuun, ja sittenhän sen näkee, että ollaanko teillä paljon puklailevaa sorttia vai ei ;) Mulla ei oo mitään hajua tosta meidän imetystyynyn merkistä, kun sain sen mun siskolta, ja taas sai sen miehensä kaverilta, kierrätys kunniaan :D :D Mä pesin ainakin kaikki mitä äp:ssa tuli :)

marakatti senkus meet hiekkalaatikolle vähän naukkailemaan :LOL: :LOL:
Ihanaa, että teillä oli kaikki hyvin! :heart: Ei toi perätila tunnu missään, enää tässä vaiheessa! :) Jotenkin pelottavaa, kun tietää sen päivän milloin vauva syntyy.. Eihän siihenkään oo enää montaa päivää! :eek: 22!!!! Voi ihanaa, ootkohan meistä sitten eka? ;D :hug: Oon vaa niin helpottunu ja onnellinen sun puolesta, ettet voi käsittää! :heart:

Esposa mulla taas on niin päin, että kaverit tahtois järjestää showerit mulle, mutta pistän hanttiin :D Tuntuu tyhmältä, että ne joutuis ostamaan mulle jotakin vähistä rahoistaan. Saas nähä, mitä ne nyt sitten meinaa, ehkä pidetään vaan ihan normaali tyttöjen ilta :) Tai ei ehkä, todellakin se on pidettävä! Ihania henkireikiä arjessa :heart:

Sartsa kuulumisia odotellaan jo! ;)


Minni ja Mini 33+4 :heart:
 
rv: 36+6
Paino: +400g/vko, yhteensä nyt siis tullut 10,5kg
Turvotus: +
RR: 111/57
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 30, elikkäs sama kuin 2vkoa sitten, joka kertoo siitä et laskeuduttu ollaan
=)
Tarjonta: RT
Syke:150
Liikkeet: ++

Elikkäs kun sf-mitta ei ole kasvanut, niin jospa se jo huokuis sitä et kohtapuolin oltais masusta tulossa, toivon mukaan =) Oli tällä kertaa sijainen ja hänen mielestään, kun vauvelia tunnusteli siin pää kyllä vielä tuntui todella alhaalla, mut tuntui kuitenkin, joten ei olla vielä tarpeeksi alhaalla :kieh: , mutta sijainen sanoi myös, että lapsivesi olisi vähentynyt :eek: viime perjantaina ultrassa lääkäri vielä merkkas korttiin et normaali määrä lapsivettä, mutta ilmeisesti sekin on nyt lähtenyt vähenemään... oliskos nää kaikki sitten merkkejä siitä, ettei menis yliaikaiseksi?? toivon mukaan olisi :)
Turvotus on kyllä tällä viikolla ja näillä helteillä muuttunut ihan hurjaksi, eilenkin nilkat oli niin turvoksissa kun olla ja voi ja niitä kuumotti ja särki niin pahasti et sain illalla jatkuvasti käydä kylmän veden alla niitä huljuttelemassa, mutta onneksi aamulla oli jo turvotus hieman laskenut. Ens viikolla taas sitten neuvolaan, kun siellä nyt viikottain joutuu käymään.

Mutta nyt tää lähtee tuulettimen viereen köllimään ja ehkäpä kohta taas sadannen kerran kylmään suihkuun, ei näitä helteitä muuten jaksa :LOL:

Patience ja tytteli 36+6 :heart: (huomenna poksuu 37 ja täysiaikaisuus!!!)
 
Sartsa83
36+2
RR: 117/92
Paino: -300g/vko :D (neuvolan vaa'an mukaan. Kotivaaka näytti -1kg) :) Ja neukkutäti sano että niitten vaaka näyttää aina enempi. :)
turv.: +
Sf: 35,5 (viime viikollahan oli siis 35 ja neuvolatädin mittaus)
Syke: +145 (sen mitä lääkäri sai kuunneltua, kun jätkä meni karkuun koko ajan sitä laitetta) :LOL:
Liikkeet: ++
Ja edelleen RT

Kohdunkaulaa edelleen jäljellä 3cm (eli ei muutosta viime kertaseen lääkärikäyntiin joka oli toukokuussa). Kohdunsuu kiinni ja edelleen hieman pehmentynyt niin kun kuuluukin olla näillä viikoilla. Tämä lääkäri puhui koko ajan "kun laskettu aika koittaa".. eli hän on sitä mieltä että menen helposti sinne saakka. Ja laittoi nyt samantien lähetteen menemään TAYS:iin siihen kokoarvioon ton mahan kasvun takia, mutta sanoi että kiireellisyydestä riippuen, voi mennä ultra-aika vasta lähelle laskettua, joten se on nyt sitten yks ja sama.

Sitten lääkäri puhui että lapsivettä tuntuis olevan vähemmän.. ? :eek: En sitten tiiä onko se jotenkin vähentyny vai mistä johtuu.. mut täytyy tarkkailla omaa vointia. Mulle tuli tänään nyt jo toinen kivulias supistus kun menin neuvolaan. Hermostuin niin ajaessani tonne että kun istuin oottamaan hetkeksi, niin alko kaameet supparit, mutta kesti tosiaan sen n. 20-30sek ja sen jälkeen hävis. Mut edellinen oli la aamuna ja nyt toinen. 5pv väliä. Josko niitä alkais pikku hiljaa tuleen? :p .. Tosin en halua niitä vielä tulevan säännöllisesti mut ees sillon tällön. Just vaikka tuolleen monen päivän välillä.. :p :D

Jahans.. jos sitten vielä pikaseen kommentois.. :)

Rinsessapa jos alkaa synnytys hirveesti pelottaa, niin ei kannata lukea kauheesti synnytyskertomuksia. Sen verran vaan ottaa selvää asioista, että tietää vähän mikä siellä oottaa.. mut jokainen synnytys on niin omanlainen ettei voi etukäteen tietää mitä siellä on vastassa. Sun kohdallas voi olla se ettei sua esim. satu ollenkaan, etkä repee etkä mitään vaan synnytät oikein mukavasti ja kaikki menee hienosti. Koskaan kun ei voi tietää. Ja jos kovasti alkaa pelottaa, kannattaa puhua asiasta niin kätilölle kuin neuvolassakin, niin tietävät sitten kun menet synnyttään, miten käsittelevät sua.

tuikulle en osaa oikein sanoa mitään.. kiva että kaikki on hommattu ja kiitos linkeistä. :)

ja minnille.. onneks tosiaan ei käyny Minille mitään ja tuo perätilassakin oleminen ei oo vielä paha. Kyllä hän sieltä kääntyy varmasti.. ja jos ei käänny, hänet koitetaan kääntää ja jos sekään ei onnistu niin sitten sektiolle. Kirjotin sulle väärin tonne fb:hen. Piti sanoo sektio niin sanoin käynnistys kun itellä nyt jostain syystä pyörii mielessä pelkkä käynnistys. :LOL:

Sulla on kans samoissa lukemissa verenpaineet kun mulla.. vähän alhasempi alapaine mut muuten. :) Hyvältä näyttää noi sun neuvolakuulumiset. :) :hug:

Vielä omaa. Mua sitten kiukutti tuo lääkäri. Jotenkin hirveän nuiva ja semmonen.. äh. Ärsyttävä. :( Kai mulla kun muutenki ollu tänään vähän hermopäivä, niin entistä enempi se ärsytti, mut.. noh, sain ainakin kehuja omasta rauhallisuudestani ja siitä että se auttaa synnytykseen valmentautumisessa kun on rauhallinen. Ja mun supistukset ovat tulleet täysin mun tunteiden kautta. Kun olin sillon la aamuna aivan paniikissa siitä tappelusta rapussa, tuli supistus ja nyt sitten kun menetin hermoni ratissa ajellessani neuvolaan, tuli toinen. Ja neuvolatäti jutteli että useimmat supistukset tulevatkin aina kun on tosi vahvat tunteet käsillä. Stressi, hermostuminen/suuttuminen, paniikkitilat... mm. laukaisevat supistuksen. Sitten tietenkin raskaat hommat laukasee, mutta mulle niistä ei oo vielä tullu mitään, mikä on sinällään aika ihme.

*muoks* mut on mua sattunu kyllä es. alapäähän tai alkanu pistään mahaan tosi kipeesti jos oon tehny jotain raskasta.. eli ei sitä silti pysty oikein mitää raskasta tekeen.

Sartsa ja pähkis 36+2 :heart:
 
Viimeisin neuvola oli ti.rv 34+2 seuraavasti
RR111/68
Painonmuutos +400g/vko
Turvotus -/+
HB 124
sf 34
Tarjonta RT
Syke 130
Liikkeet ++

Viimeinen lääkäri ois 27.7 tässä alkaa kyllä jo jännittään...on maha kovin alhaalla jo..neuvolatäti sanoi että voi hyvinkin syntyä jo aikasemmin.Pian meillä kaikilla on nyytit..ihanaa:)Kesäloman viimeistä viikkoa vietellään ja tästä suoraan äitiyslomalle..ei näin kuumalla jaksais enää töissä olla..mutta ihana kesä..elokuusta arveltu kanssa hienoa..ihanaa sitten vaunutella:)
 
Sartsa83
Patience mulla oli kans lapsivesi vähentyny.. lääkärin mukaan ja jätkä oli aika alhaalla mutta pää ei ainakaan ollu vielä kiinnittyny kun heilu siellä, mutta maha on selkeesti kaikkien mielestä laskeutunu. Mietin vaan että kuinka se on mahdollista. Tääl kans toivotaa ettei menis yliaikaseks, mutta lääkäri puhu siihen malliin että lasketulla ajalle ainakin mentäs.. PÖH sanon minä! :p

bella hienosti on sielläkin menny. :) Tsemppiä vaan loppuun ja katotaan kuka täälläkin alkaa synnytteleen ensimmäisenä. ;) :D
 
Voin vähän palauttaa teitä maanpinnalle, ton synnytyksen alkamisen suhteen :D :D Eihän sitä kuiteskaan oikeestaan koskaan tiedä ;) ..Nii siis mun kummipojan äidillä viimisessä lääkärineuvolassa oli katottu, että kaulaa ei oo jälellä enää kun 1,5cm ja pehmentyny on, ja myöskin laskeutunu ihan mukavasti. Lääkäri sanoi ja neukkutäti sanoi sille, että aika todennäkösesti ei mee ees laskettuun asti, ja mehän oltiin kaikki ihan innoissaan, että jes ei mee enää kauaa, no tuli l-a ja joka päivä olin hälytysvalmiudessa, kun oltiin sovittu että meen koirat hoitamaan ja kattomaan tulevan isoveljen perään ja viemään kouluun ym :) Ja se pirulainen meni kaks viikkoa yli! Seuraavana päivänä olis käynnistetty, jos ei olis sitten lähteny. Jälkikäteenkin kun tää oli puhunu sen neukkutädin kanssa, niin se oli sanonu että kukaan ei olis uskonu, että menee noin paljon yli! Sen aikana ei oo kuulemma menny noin paljoo yli kun kolmella muulla, ja aika monta vuotta on tuolla töissä ollut. Eli koittakaas asennoitua siihen, että yli menee, niin aina sitten kiva yllätys, jos tuleekin aikasemmin! :heart:

Ompas meistä moni käynyt eilen neuvolassa! :) Patiencelle onnittelut täysaikasuudesta! :heart:
Nii, ja se piti kysyä, että miten se lapsivesi sitten vähenee tossa lopussa? Tai minne se menee? :D Oon vähän tyhmä, kun en tajua :ashamed:
Sartsa tajusin, kyllä että tarkotit sektiota, etkä käynnistystä ;D ..Oon vaan ihan varma, että Mini vielä kääntyy :) Ja jos ei, niin sitten ei ;)
No hittolainen, että sulla on ollut vähän tyhmä lääkäri! :( Niitten pitäis kaikkien olla sellasia, ketkä on oikeesti kiinnostuneita potilaistaan! Ja mun mielestä mielummin enemmän tutkii ja kertoo, kun vähemmän :)

Arvaillaankos kuka meistä saa ekaksi pienen? ;) Mä veikkaan ihan vaan marakattia, koska sillä on toi sektio noinkin alussa ;) Mutta jos marakattia ei oteta mukaan, niin jotenki saattaisin veikata Patienceä

Oiii, musta oli niin söpöä, kun toi mies on käynyt ostamassa jo varpajais konjakit :D :heart:

Minni ja Mini 33+5 :heart:
 
Sartsa83
vauvis voih.. :( Osanotot sinne. :'( :flower: Juu, ei tarvitse valittaa pienistä. :(

Niin juu, kato kappas Patiencellähän tuli täysaikasuus tänään! :) Onneks olkoon täältäkin. :)

minni nii-in, sanopa se.. ei kans mitää hajua miten lapsivesi voi vähentyä. Yks tietty, jos se tihkuu sieltä virtsan mukana? Tai jos vauva vain juo sitä niin paljon mutta ei kuitenkaan pissaa sitä takaisin.. muutenkin siis tiettävästi sen veden pitäis uusiintua siellä aika ajoin ja lisääntyäkin? .. En minä tiiä! Oon niin untuvikko kans näissä vielä.

Juu, sepä. Mulla kans palo kääpä siihen lääkäriin. Ja sit semmonen asenne. "En mä varma ole", "en mä nyt oikein osaa sanoa". Ja tyyppi on äitiysneuvolalääkäri. Että silleen.

Jahas.. sä lähdit ekana tälle arvauslinjalle. ;) :D Tuota tuota.. ekana voisin mäkin veikata kyllä marakattia, koska se on niin varma synnyttäjä jo. Mut Patience on suppareittensa puolesta oikein vahvoilla. Jos mun tuurilla mennään, mä synnytän REIPPAASTI myöskin ylitse. Joten laskeskelin että jos tuolla elokuun lopulla sitten viitsis synnyttää. :p

Hih, ompa söpöö.. :heart: .. Meidän mies vaan hokee "pidä sakset nyt kiinni vielä ainakin pari viikkoa etttä saadaan töissä hommat tehtyä niin voin sitten hyvillä mielin jäädä isyyslomille". :LOL: Että meillä jaellaan ehtoja! :p

Sartsa ja pähkis 36+3 :heart:
 
Täysiaikaisuus siis saavuttettu, jee!! =)

Minni ja Sartsa siis ei mullakaan ole oikein käsitystä että minne se lapsivesi oikein menee jos se kerran on vähentynyt, kait sitä voi sitten tihkua virtsan mukana? :eek:
Tohon galluppiin viitaten et kuka olis ekana synnyttämässä ensin niin mäkin kyllä veikkaan marakattia kun, vaikka itellä on noita supistuksia ollut tms niin silti musta tuntuu et menee yliaikaiseksi, mun tuurilla ainakin :LOL: Se voipi olla ihan kuka vaan meistä, kun sitä ei voi mitenkään ennustaa milloin se synnytys käynnistyy... Voipihan se olla et Sartsa on ensimmäinen, kun meillä on nuo lasketut ajat ihan elokuun alussa, saas nähä sit, mut innolla odotan et täällä aletaan jakautumaan =)

Patience ja tytteli poks poks 37+0 :heart:
 
Minä kans veikkaisin marakattia eka synnyttäväks ja sitten patience. Ja sartsan tilasta arvailen että yli menee ;P ku sulla oli inssi vissiin 4 päivää ennen mua ja mulla laskettu aika 20.8 niin veikkaan että sulla menis vähän yli.. x) näin blondin aivoilla ajatellen.. Mutta who knows ^_^

Ja voi että ku vauvahaaveita tuli kertoon tuollasen inhottavan uutisen. Minä ressaan itteni muutenki jo kipiäksi tämän pienen takia.. En vaan osaa kuvitella että saatas oikeesti tää pieni kotiin.. On sellanen outo tunne..

Ja Patiencelle Onnittelut!!! :heart:

Vielä viis päivää ja ois ultra (kokoarvio) ja synnytystapa-arviointi vai mikä ny olikaan.. Menis päivät äkkiä..

Rakkauspakkaus 35+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa mitenkäs se inssi sun mielestä liittyy siihen, meneekö tämä yli vai mitä? Kun hedelmöittyminenhän siinä ratkaisee. ;) Sulla on vaan hedelmöittyminen kehossas tapahtunu myöhemmin ja siksi kun laskettu aika on 10 päivää mun jälkeen. ;)

Patience mulla alkaa olla itellä kutina, että sä tuut het aikalailla marakatin perässä ja mä sitten aikalailla sen jälkeen, kun oma laskettu aika on ovella. :)
 
Sartsa No en minä tiiä! :D Mulla hedelmöittyminen on tapahtunu sillon 27.11

Ja nyt rupes vähän vaivaan ku äsken kävin vessassa ja sitte ku tulin sieltä niin housuihin lorahti jotain? En tiiä mitä. Ei ainakaan pissalle haissut, muuten epäilisin sitä. En muuten ois huomannut mutta ku istuin sängyllä niin kastu vähän lakanaki.. Pitäis varmaan soittaa päivystykseen huomenna.. :/
 
vauvahaaveita voi ihan kamalaa! :'( Nyt tässä rupee itekki ihan vainoharhaseks, ja kuulostelee jokaista liikettä ihan eritavalla..... :(

Sartsa joo, sähän sen voit ite päättää milloin Pähkinä syntyy :D Ei oikein auta vaikka kuinka yrittäisit estellä, jos on tullakseen :LOL:
Mä oon jotenkin ihan varma, että oon ihan viimminen synnyttäjä meistä! Ehkä sen vaan aattelee silleenkin, että ei itellä vois vaa mennä niin hyvin, että tuliski ajallaan, tai saatikka sitten kun on täysaikanen ;) Itseasiassa täydellisin päivä olis varmaan mun mielestä 21.8, edellisenä päivänä kun on sitten kampaaja, ja toi on sopivasti lauantai :D Voi kun se oliskin niin helppoa, että vois vaan ite päättää milloin pieni syntyy ;)

Patience kai sitä lapsivettä sitten tihkuu siinä pissan mukana sitten? :D No, toisaalta ihan sama minne se häviää, jos sen jonnekin pitää hävitä :D Kunhan häviää ;D
Toisaalta on aika jännä, että meistä kukaan ei ole vielä saanut vauvaa, tai nyt tälleen jos uskaltaa sanoa, niin kaikki ollaan jo aikaslailla turvallisilla viikoilla, eikä kukaan ole ton alun jälkeen tullut ikäviä uutisia kertomaan. Toivotaan, että tää meidän hyvä onni jatkuu! :heart: :)

Rinsessapa tottakai voit soittaa päivystykseen :) Mutta ootkos varma, ettei ollut ihan vaan vetistä valkkaria? Mulla ainakin välillä lorahtelee sitäki ihan kivasti, jos ei oo pikkuhousunsuojaa, niin reisillä on :ashamed: Mutta jos soitat, niin kerros mitä mieltä ne siellä oli? :)


Ihanaa kun on vähän viileempi ilma tänään! Toivotaan, että pysyy tälläsenä koko päivän! :) :)

Minni ja Mini 33+6 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa oot sata varma että vaikka sulla oli inssi 27.11. niin hedelmöityitkin myös silloin? Kun voi olla että silti hedelmöittyy muutamia päiviä myöhemmin. Millon sä plussasit? .. Jostain syystä kuitenkin meillä on toi 10pvän ero lasketuissa. Mutta mulla aivan varmasti tapahtu hedelmöittyminen heti saman päivän aikana kun oli inssi, koska meille tulee poika. :) Tytöt hedelmöittyy muutaman päivän viiveellä, koska tyttösiittiöt ovat hitaampia kuin pojat.

Ja tosta lorahduksesta. Ota huomioon että valkovuotoakin voi lorahdella runsaasti. Seuraa tilannetta ja jos sitä lorahtelua vaan jatkuu ja jatkuu, se on lapsivettä, muussa tapauksessa valkovuotoa, koska lapsivesi joko A. tulee kerralla kaikki isona ryöppynä tai jos tuollee lorahtelee, niin silti sitä tulee lähes koko ajan. Mutta valkovuotoakin voi tulla niin runsaasti että joka paikka kastuu.

minni oishan se helppoo juu. Mä haluisin jostain syystä että tää syntyis 22.7. (eli ens viikolla) :D Mutta tuskin niin tapahtuu. Toinen päivä ois musta kiva toi 31.7. ;) Sillon ois viikkoja 38+3 :) ..Mutta tokkopa niin käy. 21.8. ois sulle JUST passeli päivä. ;) Toivotaan parasta. :heart:

Täällä ei oo ollu enää viileempää.. se oli vaan toi yö täällä. :ashamed: Nyt oon ihan tuskissani taas kun noi saatanan spurgut laittoivat taas tohon pihagrilliin tulen ja kaikki paska tulee tänne sisälle! Oli pakko laittaa ikkunat kiinni ja nyt on KUUUUUUUUUUUUUMA!!!!!

Sartsa ja pähkis 36+4 :heart:
 
Sartsa83
Omituisia tuntemuksia osa 1:

Nyt on parina yönä molemmilla kyljillä nukkuessa alkaneet harjoitus supistelut, joita mulla ei ole koskaan vielä tän raskauden aikana ollut. Ainoa asento missä ei tunnu ns. miltään, on selällään ja niin olenkin sitten monta kertaa yössä herännyt, että nukun selälläni.

Tänään on sitten aamusta saakka ollut tosi höntti olo. Aivan kuin ei ois koko yönä nukkunu silmän räpäystäkään vaikka nukuin noin 9 tunnin yöunet. Kävin hakemassa miehen kotiin meidän tuttavilta, niin nuokuin pahaenteisesti koko matkan ratissa ja monta kertaa auto heitteli puolelta toiselle. Hyvä että mies sitten istui puikkoihin kun lähdettiin kotiin päin. Koko kotiintulomatkan ajan tuntu taas harjotus supisteluja ja oli olo et pitäs päästä vessaan toiselle hädälle. Yksi oikeakin supistus mahtui mukaan mutta se oli semmonen kipuasteikolla 6-7. Eli ei mikään paha mutta tuntui. Ja sitten tuli ekaa kertaa olo, että synnytys oliskin lähellä, mitä mulla ei ole vielä kertaakaan tullut, vaan olen ajatellut, että ainakin kaks viikkoo vielä mennään. Toiveissa on ollut että pian täysiaikasuuden jälkeen voisi syntyäkin, mutta ei ole vielä kertaakaan itelle tullu sellanen olo, että "taidan lähteä pian synnyttään". Nyt tuli sellanen olo ja aloin miettimään, mitä jos lapsivedet meniskin nyt ja mitäs jos...

Nyt kun kuulostelen taas olooni, niin tällä hetkellä jopa huippaakin vähän. Ja tosiaan väsyttää niin kuin ei olis nukkunu yöllä yhtään. Mutta kuitenkin tuntuu etten sais unta jos menisin päikkäreille. Kannattaahan sitä tietysti kokeilla jos vaikka uni tuliskin.

Edelleenkään mua ei jännitä, ei pelota, ei tunnu "missään" kun ajattelen synnytystä.. mutta jännittää tietenkin, että alkaako se jo pian vai meneekö vielä tovi.

Viime yönä näin hassua untakin, missä Pähkiksen sormet nous vatsasta esille ihon läpi ja sain niistä kiinni. Mun vieressä oli jossain joku musta koira, joka yhtäkkiä nappaskin niistä sormista kiinni ja mä löin sitä koiraa kuonolle. Koira irrotti otteensa ja mä aloin huolissaan puhalteleen toisen sormia, suukottaan niitä ja juttelin "voi äitin rakas, ei mitään hätää, äiti puhaltaa pipin pois.. sattuko sua kulta pahasti?" :LOL: Puhuin tosta yhdelle tuttavalle, niin se sano että tuo oli noita äidinvaisto unia. :D

Että tämmöstä tänne... ;)

Sartsa ja Pähkis 36+5 :heart:
 
minni234 En soittanut päivystykseen. Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn asiasta. Ihmetyttää et jos se on valkovuotoa niin miks se on yhtäkkiä niinku vettä? Ku normaalisti aina sellasta valkosta..

sartsa En tietenkään oo satavarma. Mutta arvelisin koska myös poika meille tulossa. Ja ku esim. raskauslaskurilla kattoo lasketun ajan tuon ehkä hedelmöittymisen mukaan eli 27.11 niin tulee laskettu aika 20.8

Ja nyt tuon lorahduksen takia oon nähny kahtena yönä unta että pikkunen syntyy. Eka näin unta että oltiin reissussa ku synnytin ja pikkunen joutu sairaalaan mut mä en. Enkä tienny yhtään et paljonko se paino tai oli pitkä. Viime yönä näin unta että vuodin verta.
 
Sartsa aijaijaijai! ;) Alkaiskohan olee aika lähellä sulla synnytys! :) Kaks päivää ja täysaikanen, eli tervetuloa maailmaan Pähkis! :heart:
Joo, noi unet on kyllä välillä aika sairaita :D Ite oon nähny tollasia jo piiiiiitkäään!

Rinsessapa Siis en mä tiedä :D :D Mulla ainakin valkovuoto on sellasta tosi vetisen olosta, ja silloin aikaa sitten kun siitä soitin neuvolaan, niin ne sano, että kyllä sä sitten huomaat jos kyse on lapsivedestä, mutta jos tahdon, niin ä-polilla voi käydä testin ottamassa. Ja mullahan se on ollu vetistä oikeestaan koko raskauden, eli ei mitään radikaaleja muutoksia siinä koostumuksessa oo ollut ;)
Kannattaa kuiteskin neuvolaan soittaa ja kysäsä, eihän siitä mitään haittaakaan oo! :)


Minni ja Mini 34+0! :heart: :heart: :heart:
 
Vitsit ku mä en osaa nyt ajatella muuta ku sitä sektiota toisaalta se pelottaa aika kovasti ku leikkaus on aina leikkaus mutta sitten ajattelen myös niin että pääsen tavallaan helpolla kun ei "tarvii" kärsiä alatiesynnytystä..Aika menee nyt tosi hitaasti ku on päivä mitä odottaa.

Olettekos te pakanneet sairaalakassia jo??kun minä tässä oon sitä yrittänyt pakata mutta mitä minä sinne laitan?otin itselleni puhtaat vaatteet ja vauvalle vaatteet ja tutin mukaan mutta mitä muuta minä tarviin siihen?

Marakatti ja poikanen 36+5 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa laskettu aika lasketaan viimeisten kuukautisten mukaan, ei hedelmöittymisen. Muistathan sen. ;) Mun viimeset menkat alko 4.11. ja sen mukaan laskettuna mun laskettu aika on 10.8. ja ultrauksen perusteella se ois 11.8. mutta koska se on päivän heitto, niin sitä ei lasketa. Jokaisen naisen kuukautiskierto kun on erilainen ja ovulaatio tapahtuu eri aikoina niin hedelmöittymisestä ei pysty laskemaan laskettua aikaa.

minni ONNEA MURU yhdestä pykälän ohituksesta!!! :heart: :hug: Jos 34 viikon jälkeen lapsi alkaa syntymään, sitä ei enää estellä ja periaatteessa 34 viikoilla kaikki on jo kehittyneitä lapsella. :heart: Mutta toki toivotaan että ainakin vielä 3 vkoa Mini pysyisi sisällä. :) MIETI!!! 3 VKOA!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

marakatti ja miksei nyt minnikin huomio: tässä näitä linkkejä, missä mm. on sairaalakassin sisältöä lueteltuna, mitä vois ottaa mukaan, jos tuntuu että tarvitsee. (EHDOTTOMASTI JUOTAVAA JA SYÖTÄVÄÄ KANNATTAA VARATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html

http://kaksplus.fi/keskustelu/t935346

http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=85121&mpage=1&key=&#85121

Noissa nyt on lueteltuna aika paljonkin samoja. Ja neuvolassa saaduissa vauvan odotus yms. vau'kirjan kirjoissa lukee myöskin hyvät neuvot sairaalakassin sisältöön. Jos haluaa olla siellä ne 3pvää omissa vaatteissa, kannattaa varata rennot ja mukavat vaatteet, kuten verkkarit/mukavat housut ja joku kiva t-paita. :) Ja tietenkin jos tykkää ennemmin vaikka omissa crocsseissaan siellä tepastella niin semmosetkin mukaan. :) Miehelle myöskin. :)

Ite olen pakannu melkein kaiken sairaalakassiin.. sieltä nyt vielä puuttuu noi rennot housut, crocsit ja hammasharja + tahna, hiusharja, hiuspompulat, -pannat ym. Ja meikit ja naaman puhdistusvälineet.
 
Käytiin äippäpolilla noita verensokerin kotiseurantoja näyttämässä, samalla sit päästiinkiin lääkärille joka teki kokoarvion.
Pojalla ois nyt painoa tasan 3kg arvion mukaan, eli isokokoinenhan se on, lääkäri sano että melkein pari viikkoa eellä painon suhteen. Viikolle 38 uus painoarvioaika, ja jos on jo nelikiloinen niin sit käynnistetään.

Teki samalla synnytystapa-arvion, hyvin on kuulema lantiossa tilaa, mahtuu syntymään isompikin vauva. Toivon nyt kuitenki ettei ihan kauheesti yli 4kg kasva, tai sit joutuu varmaan leikkaamaan.

Oltiin jo pois lähdössä kun kätilö tuli vielä käytävällä kysymään että tiedänkö miks minut on laitettu verensokerin kotiseurantaan kun ei oo raskausdiabetesta? Sanoin että neuvolassa sanoivat sen sokerirasituksen viimeisen arvon olleen rajalla, raja ois 8,6 ja miulla oli 8,6. Kätilö totes sit että raja on 8,7, eli oon ihan turhaan mittaillu noita sokereita. No, perjantaina kysyin neuvolassa sit, ja sanovat että heillä on ohjeissa että 8,6 on raja. No, selvittävät nyt sit sitä asiaa äippäpolin kanssa.

Ei silti, eipä tosta mittailusta mitään haittaa oo ollu, ja ihan kiva niitä on itekin seurata, mutta jännää että niillä on eri raja sanottu neuvolassa.

Neuvolassa oli verenpaine korkeella, alapaine oli 92 eikä alemmas saatu, mutta toivon että johtu vaan siitä kun oli ärsyttävä neuvolatäti kun oma on lomalla, ja oli ihan hillittömän kuuma siellä huoneessa. Lainattiin miehen mummolta verenpainemittari ja kotona kun oon mittaillu niin paineet on ollu tosi hyvät.

Kiloja ei raskauden aikana oo tullut kuin 6kg, eikä enää montaa viikkoa jäljellä niin olen kyllä ihan tyytyväinen =)

En oo muistanu koko sairaalakassia vielä, niin kauheesti ollu pihahommaa ni on vaan ollu mielessä mitä kaikkee pitää saada tehdyksi ennen synnytystä :LOL:
Painettiin miehen kanssa kahtena iltana yövuoroa pihalla noitten pihakivien kanssa, ku päivällä oli niin kauheen kuuma ja hiostava ilma niin mentiin vasta 21 jälkeen illalla hommiin pihalle ja 1.30 mentiin nukkumaan.
Aidan tolpat alkaa olla pystyssä, aidan kun vielä saa kiinni niihin niin sit alkaa helpottaa, voin olla rauhallisemmin mielin sairaalassa kun tiedän ettei koirat pääse karkuun anopilta, eikä toi naapurin irtokoira pääse meidän pihalle. Anoppi ei oikein hallitse tota kolmen koiran ulkoilutusta hihnassa, niin levollisempi mieli itellä kun tietää että koirat on omalla aidatulla pihalla.

titityy ja taisto 34+6
 
Kiitos Sartsalle noista sairaalakassivinkeistä! Voipi alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan. Yksi asia minkä huomasin noista puuttuvan oli vauvan harja ja vauvaöljy. Meille ainakin perhevalmennuksessa korostettiin, että kannattaa ottaa vauvan harja mukaan, että saa alkaa heti harjailemaan sitä karstaa pois. Ja jos on kovastikin jo hiuksia niin pitäähän sitä valokuvissa näyttää hyvältä :LOL: Jotenkin on niin uskomatonta, että tuolla masussa on oikeasti joku, jolla on jo hiukset ja hyvässä lykyssä vaikka hampaatkin jo suussa! Siis ihan oikea ihminen. Ei pysty ymmärtää. Ja miten se mahtuu olemaan tuolla mahassa.

Omaa napaa: heräsin pari yötä sitten yöllä normaalisti vessaan ja huomasin, että oikea käsi oli aivan puutunut. Keskisormea/nimetöntä särki aivan julmetusti ja tunsin miten se kipu jatkui jotain hermoa (?) pitkin jonnekin kyynärpäähän asti. Koitin hieroa kättä, pidin raanan alla ja vaikka mitä, mutta puutuminen ei vaan meinannut lakata. Myös vasen käsi oli hieman puutunut ja sormien koukistaminen sattui. Säikähdin todella, että mikä veritulppa mulla nyt on ja menin sitten keskellä yötä googleen ja sieltä sitten löysin keskusteluja aiheesta ja just näillä viikoilla monilla on tullut samat oireet. Se on kai joku rannekanavan oireyhtymä. Kyllä se suurin puutuminen meni sitten ohi ja menin vielä uudestaan nukkumaan, mutta koko seuraavan päivän sormien koukistaminen sattui ja nuo nivelet olivat ihan siniset ja siitä yöstä asti sormet TOSI turvoksissa. Aloitinkin sitten heti kunnon vesitankkauksen ja se auttoi. Seuraavana yönä ei ollut mitään vastaavaa. Eilen unohdin taas tankata vettä kunnolla ja viime yönä oli taas pientä puutumista. Sormien koukistaminen sattuuu taas. Pitänee siis mennä juomaan vettä.

Eipä kummempia tällä kertaa...

Elkku 34+2
 

Yhteistyössä