Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Minni en osaa kans sanoa onko normaalia, ettet ole vielä tuntenut hikkaa, mutta mietin samaa, kuin Sartsa että jos oletkin luullut sitä vaan potkuiksi. Kun se tosiaan tuntuu samalta, kuin potkut/nyrkit, mutta tulee niin tiheästi ja kestää aika pitkään (ainakin meillä ) että sen erottaa siitä hikaksi. Mulla tuntunut jo tosi pitkään. Melkein joka päivä tulee hikka, viimeksi viime yönä. Olen miettinyt, että eihän sitä pidä yrittää mitenkään lopettaa? Kun olen ymmärtänyt, että se kehittää samalla vauvan keuhkoja? Itse olen aina vaan antanut hikkailla niin kauan kuin hikattaa. Enkä tiedä auttaisiko siihen edes mikään. Itsellä se tuntuu alavatsalla. Niin ja mullakin tosiaan oli ne liitoskivut ainoastaan vasemmalla puolella, ihan kuten sulla! Viime yönä taas kylkeä kääntäessä tuntu, mutta ei onneksi enää kävellessä. Se oli inhottavan tuntusta silloin kun se vaivasi enemmänkin.

Täytyykin tänään Sartsa olla taas kuulolla, jos se sun juttus tulis nyt vihdoin tänään ulos :)

Elkku 34+5
 
Sartsa83
Elkku juu, ei sitä hikkaa pidä lopettaa.. munkaan tietääkseni. Et se loppuu kun loppuu. :) Mä juon välillä vettä kun meillä hikkailee ja se joskus lopettaa sen ja joskus ei, mutta tuleepa samalla juotua iteki vettä. :D Kun se tuntuu sulla alavatsalla niin sillon siellä ollaan pää alaspäin. :) Mulla nimittäin tuntuu kans. Tai oikeestaan vasemmalla sivussa aika alhaalla. :)

Juu, tänään tosiaan pitäs tossa 10-14 tulla johonkin väliin. Tarvii itekin pitää toi radio auki vaikka tuleekin kaksi pientä ihmistä ja yksi aikuinen kylään. Eiköhän siinä kuule jotenkin sen radion. :D Tai sit kuuntelee sen jälkeenpäin netistä kun sen pitäs tulla sinne silleen kuten ton jonkun Pirjon makaronilaatikko reseptikin eilen. :) Ensin soitettiin radiossa ja sitten se ilmesty nettiin. :)
 
Rv: 37+6
paino: -1300/vko :eek: mun syömisillä en ois oikein heti uskonut, mut pitää uskoa vaaàn lukemiin :LOL:
RR: 105/57
Hb: 128
Sf-mitta: 31cm, oli nyt viikossa tullut lisää hieman,kun viimeksi oli pysynyt samassa
Turvotus: - =)
Tarjonta: RT
Sykkeet ja liikkeet: ++

Taasen neuvolassa käyty ja kaikki todella hyvin :) terkka kun kokeili vauvaa ennen sykkeiden kuuntelua niin sanoi, että pää on nyt todella alhaalla ja lähtökuopissaan, jee!! :D koko ajanhan on siis tuntunut painetta alakerrassa ja häpyluuhun painanut julmetusti, mut varsinkin tänään aamusta asti on paine ollut jotain ihan käsittämätöntä, jospa se meinais sitten jotakin... toivottavasti!
Seuraava neuvola onkin sitten vasta päivää ennen laskettua aikaa,kun mulla on se viiminen ultra vielä ens viikon perjantaina, jolloin rv 39.Kiinnostaa kyllä niin hurjasti tietää tota alakerran tilannetta, sais muuten olla hiukkasen useammin lääkäri-tai ultrakäyntejä näin loppuraskaudesta, koska mua ainakin kiinnostaa kaikkein eniten se kohdunsuun tilanne.

Mutta, nyt ruuan laittoon ja päivemmällä saankin pitkästä aikaa seuraa leikkikentälle kun kaveri tulee mukaan lastensa kanssa =)

Patience ja tytteli 37+6 :heart:
 
Sartsa ja Elkku en mä nyt ainakaan osaa sanoa, että onko tollasta nykivää liikettä tuntunu. Pitää varmaan alkaa enemmän kuulostelemaan, josko onki vaan omassa kyvyssä tunnistaa hikka ongelmia ;) :D Ja mäkin oon kuullu ton, että kehittää niitä keuhkoja siinä hikkaillesssa :heart: Jotenkin niin hellyyttävää aatellakin :) Apua, onko musta tullut ihan pehmo? :eek: :LOL: Niin, että tuskin tarvii lopettaa, antaa toisen hikkailla jos hikotuttaa ;)

Patience ohhoh toi paino, mutta tuskin niitä vaa'an lukemia voi väärin tulkita :D Mut eikös jollakin paino tipahdakkin loppua kohti? Oon ainakin ehkä kuullut tälläsestä ;) ..No sulla ainakin ;D
Se on kyllä totta, että alkaa kummasti kiinnostaa alakerran tilanne kun täällä lopussa ollaan :) Nyt kun liikkeetkin on niin selviä, niin enää ei niinkään huoleta vauvan tilanne kun tietää ainakin jokseenkin hyvin, jos jokin mättää :)
..jooo, oon vaa ihan varma, että kohta sä synnytät! Yli nyt ei luulis menevän ainakaan!


Meillä on tänään käynyt yllätysvieraita, serkku tuli marraskuussa 2-vuotta täyttävän tyttönsä kanssa kylään, piristi aika kivasti :) Sitten tässä päivällä mun siskon pitäis tulla perheineen käymään ja sitten vielä mun yks kaveri soitti, että pyöräilee mun kummitytön kanssa tänään meille :) Eli nopeesti luulis tän päivän menevän :)
Ootteko muutes miettiny yhtään synnytysasentoja? Tuli vaan mieleen kun siellä valmennuksessa puhuttiin ja esiteltiin niitä erilaisia, niin mua alko vähän kiinnostamaan se synnytysjakkara. Saas nähä mitä sitten tekee kun tosi on kyseessä, mutta ainakin se kiinnostaa ton perinteisen ohella :)

Minni ja Mini 34+4 :heart:
 
Tänään on ollut jotenki tosi huono päivä ku väsyttää ja koskee päähän ja mahaan ja turvotuski on taas jotain ihan hirveetä.. Välillä kyllä tuntuu että eikö tämä ikinä lopu..omasta mielestäni on ollu jotenki tosi vaikee tää raskaus ku koko ajan on jotain. jos ei itellä koske johonkin niin sit saa jännittää pojan puolesta että onko siellä kaikki ok vai ei..
Taidan mennä nukkumaan vähäks aikaa..

Marakatti ja poikanen 37+2 :heart:
 
Sartsa Hmmm.. voihan se olla että olis liitoskipuja.. mutta minulla ei sitten oikeen ole hajua missä niitten kipujen pitäisi sitten olla :) Nyt ei sentään ole tuntunut kipuja vähän aikaan. :)
Minni Kiitos, inssiä en ole sopinut, mutta jossain elokuussa olisi tarkoitus sekin suorittaa :) toivottavasti pääsis läpi, ajaa vaan rauhallisesti niin kaikki sujuu :)

Tänään on ollut aika lämmintä, pitäis kai rannalle lähtee vähän rentoutumaan ja käymään uimassa :) Katoin tuossa noin 12 maissa tv ohjelmaa 16 and pregnant. Nuori tyttö sai kaksoset ja oli tullut raskaaksi 1 kk seurustelun jälkeen. Ihan itku meinas tulla kun kattoi sitä miten se teini kohteli sitä 2 vuotta vanhempaa poikaa, vai sanoisiko miestä.. pyöri eksänsä kanssa ja haastoi riitaa vauvojen isän kanssa..oli ihastunut eksäänsä taas. Erosi ja sitten lopuksi huomasi että oli tehnyt väärin ja kohdellut tyttöjen isää todella huonosti, tosi surullista. Teiniäitinä on varmasti vaikeeta ja varsinkin jos pistää vielä kunnon shown pystyyyn, mutta elämä on semmosta. Sitä tajuu vasta sitten kun on menettänyt kaiken.

taidanpa tästä lähtee hieman kuntoilee :) ulos kävelee reippasti niin hyvä tulee :)

Lumi ja pikkuinen 34+4 <3

 
Sartsa83
Patience oon kuullu jostain että toisilla paino tippuu vauhdillakin ihan synnytyksen kynnyksellä. ;) Että joskos siellä....... :p Nyt vaan toivomaan että tässä muutaman viikon sisään jotain tapahtuis. Mut toisaalta, jos olo ei ole mitenkään huono tai muuta, niin miksei antais mennä loppuun asti jos on mennäkseen. :)

minni niin, nyt vaan sitten kuulosteleen tarkemmin kaikkia liikkeitä, oisko siellä hikkaa havaittavissa. ;) :D

marakatti ikävää että oot kokenu raskauden noin.. :/

LumiPoni no ne kuulosti ainakin liitoskivuilta äkkiseltään. :)

Jos joitain nyt kiinnostaa niin tuo mun radiohaastattelu nyt sitten löytyy tuolta Radio Novan sivuilta: http://www.radionova.fi/page.php?page_id=927&i=7956#rss_7956

Sieltä pääsee kuuntelemaan sen. :)
 
Pahottelut ihan ensin etten ole täällä taas niin pitkään aikaan käyny. Tuntuu kun olis teitä laiminlyöny. Anteeksi siis!

Viimeisimmät kuulumiset neuvolasta (sulkeissa aiempi neuvolakäynti):

rv34+4 (32+2)
Painomuutos +263g (+856g)
turvotus+
rr 108/76 (109/74)
U-prot. - (-)
b-hb 120 (120)
kohdunpohjankorkeus 32cm (30cm)
tarjonta RT (RT)
Syke +180 (+140)
liikkeet ++

Taitaa meidän pikkasella olla tempperamenttia oikein kunnolla niin kun äidillään. :D Syke oli tosi korkea koko kuuntelun ajan, pikkanen vaikutti oikein suuttuvan kuuntelusta. Tajuton potkiminen alko heti kun kuuntelulaite tuli mahan pinnalle eikä loppunu ennen kun pääsin istualleni taas.

Noi liitoskivut on jotain mitä toivois jäävän kokematta raskaudessa. Mulla meni juhannus ihan persiilleen kun sain niin kovat kivut alaselkään ja oikeaan jalkaan. Lisäks vielä molemmat lonkat aristi maatessa. Selällään tuli heti huono olo. Joku hermo jumittu niin pahasti etten päässy edes 5m matkaa vessaan kävellen. Eikä ollu muuta vaihtoehtoa kun ottaa askeleita väkisin ja itkeä. Mies koitti vähän hieroa, mutta se ei oikein ottanu helpottaakseen. :( Pari päivää meni niin ja kipu alko itsestään helpottaa. Olis varmaan pitäny mennä päivystykseen, mutta ei oikein inspannu kun tiesin ettei ne muuta siellä tee ku kirjottaa kovempia särkylääkkeitä. Oltiin porukoitten luona yötä ja siellä pääsin kiikkutuoliin istumaan. Se yllättävää kyllä autto selkään parhaiten, toinen oli väkisin käveleminen niin kipu alko aina vähän helpottamaan. Oon päättäny että kotiin on saatava kiikkutuoli, makso mitä makso. :)

 
Ja minäki sain itselleni neuvolasta lähetteen äippäpolille kokoarvioon, kun viimeks neuvolassa oli minun painon nousu aivan tajuttomassa vauhdissa. Onneks nyt alkanu tasaantua, nyt tullu kuitenki jo 13kg lähtöpainoon lisää. Lisäks sain tietää että miehen äiti ei ole synnyttäny yhtään neljästä lapsestaan, kaikki ollu yli 4kg eikä mahtunu syntymään alakautta. Sama tilanne ollu omalla äidillä, minä olin 4,5kg ja veli 5,1kg syntyessään.

minni Minulla synnytys on pöyriny jo kovasti mielessä. Ja nyt ainaki tuntus että synnytysjakkara olis se minun juttu. Sängyssä selälläni en suostu synnyttämään. Ja epiduraalipuudutuksen haluan. Nyt suurin kysymysmerkki on sairaalaan lähdön kanssa. Kun toisaalta olis hyvä olla mahd. pitkään kotona kun täällä pystyy rentoutumaan paljon paremmin supistusten välissä kun sairaalassa. Ja ekan lapsen kanssa on pelko että jos en ite tunnekaan heti jos vauvalla onki jotain vialla. Sairaalassa olisi tarkkailussa periaatteessa koko ajan. Mitä rennompi pystyy olemaan niin sitä pienempään rooliin kipu jää synnytyksessä. Jotenki salaa toivon että pääsisin sektioon, se olis ennustettavissa ja kaikki olis kontrolloitua alusta loppuun asti. Äidin mukaan sektiosta paraneminen ei nyt niin paljon vaikeampaa ole eikä kestä hirveästi kauempaa kun normisynnytyksestä. Useinhan sitä sektiosta paranemisen hitautta korostetaan joka paikassa. marakatti taitaa olla meistä eka vauvansa syliin saava. Uskon vakaasti että sulla kaikki menee hyvin leikkauksessa että sen jälkeen. =)

Ei täälläkään hikkaa ole ollu havaittavissa pikkasen touhuissa...ainakaan vielä. :p Mulla olis uusien liivien osto taas edessä vkl:na. Pitäs saada sellaset kaarituettomat ja vähä isommat niin vois öisin välttää lakanan sotkeutumisen. Maitoa heruu turhanki paljon. Hätkähdin oikein kun ekoja kertoja tiputteli mahan päälle saunan jälkeen. Luulis herumisen olevan kuitenki hyvä merkki että maitoa riittää sitten vauvalle syödä asti. Harkinnu ihan vakavasti maidon myymistä keskussairaalaanki jos sitä hirvittävän paljon on tullakseen.

TiiaRiitta ja Pikkanen rv34+6
 
Sartsa juuh, minä oon kanssa kuullu jostain et paino tippuu kun synnytys lähenemässä, mutta saapas nyt nähdä ;) Kävin eilen illalla kuuntelemassa ton sun haastattelun ja jännä kun on nähny sun kuvan niin sitten kun sai äänen siihen lisäksi =) olin vaan kuvitellut äänes erilaiseksi, hehe :LOL: mites muuten sä haastateltavaksi pääsit??

Minni saas nyt nähdä mennäänkö laskettuun aikaan asti, toiveissa olis et alkais jo tulemaan, kun merkkejä siitä on jo, mut mun tuurilla mennään yliaikaiseksi, se jääpi nähtäväksi :D ei ole juu kauaa kun elokuu jo kolkuttelee ovella ja niiiiiin innolla odottelen milloin täällä aletaan jakautumaan ja lukemaan synnytyskertomuksia... =)

Tuleekos muuten tästä meidän ketjusta sitten jatkoa synnytysten jälkeen??

Patience ja tytteli poks poks 38+0 :heart:
 
Hui ku meinas ihan säikäyttää viime yönä että nytkö se jo tulee kun koko eilisen päivän supisteli vähän väliä ja oli maha tosi arka ja sitten yöllä tuli tunnin sisään 5 supistusta. Ja juuri kun ajattelin että jos vielä tulee niin sitten soitan kyssille mutta viimeinen supistus oli jo melkein kipeetön ja sitten ne loppuikin..minä olin ihan paniikissa kotona että ei sinun vielä pitäisi tulla ja onneksi ei tullutkaan..mielummin odotan sen 2 viikkoa että on se sektio aika ku sitten hirmu paniikissa mennä sinne synnytykseen ennen sitä..Nyt on sitten taas jo ihan hyvä olo eiliseen verrattuna.

Minäkin kävin eilen kuuntelemassa tuon Sartsan jutun ja minusta se loppui jotenkin kesken??vai luulenko vaan.

Marakatti ja poikanen 37+3
:heart:
 
marakatti no varmasti pelästytti! Eikös sun pidäkkin sitten aika nopsaan päästä sairaalaan jos poika lähtee syntymään itestään? Oon ainakin jostakin kuullut, että makuuasennossa ja vissiin ambulanssillakin, jos vedet menee. Onkos se noin? :eek:

Lumiponi no varmasti pääset inssin läpi, just vaan jos oot rauhallinen :) Ja varmasti nyt helpompi ollakkin rauhallinen, kun silloin 18-vuotiaana, kun oli kovat paineet läpi pääsystä ;)

TiiaRiitta kiva tosiaan kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Joo, teillä näköjään aika riehakas tapaus siellä masussa ;) Oi, tosi kurjaa, että sulla on ollut noin pahoja liitoskipuja! :( Toivottavasti ei tulis enää tollasina! Kiikkutuoli on kyllä ihana! Meilläkin on mökillä, ja siinä on kiva kiikatella ihan kun vanha mummo olis ;) Musta mä saan siinä jotenkin paremmin henkeäkin, ehkä se asento on sellanen? Ohhoh, teidän molempien suvuissahan on isoja jötiköitä ollut! Milloins sulla on se kokoarvio? Toivotaan sitten, että saat sektion kun sitä niin toivot :) ..Mä oon ymmärtäny noi sektion pelottelu jutut silleen, että suunnitellussa ne kivut ei olis niin kovia kun hätäsektiossa. Ainakin mitä oon lähipiiristä kuullu, niin suunnitelluissa olleet on toipunu aikas hyvin, kun taas hätäsektioon joutuneet on todellakin ollu sitte kipeitä! Joo, toi lähtö onkin vähän niin ja näin.. Onko teillä kuinka pitkä matka synnyttämään? Meille sanottiin, että just jos meneekin käymään jo synnärillä silleen että nyt ei voi olla enää kotona, ja ne laittaakin sitten vielä kotiin kun on tilanteen tarkastanu, niin se ei oo silleen mikään turhakäynti niinkuin sanotaan vaan just kun ne tarkistaa ton alakerran tilanteen, niin se on aina hyvä juttu :) Ite toivoisin, että pystyisin olee mahd. pitkään kotona. Saas sitte nähdä :)

Patience musta olis ainakin kiva, jos jatkettais jutustelua pienten syntymän jälkeekin :) Ei ehkä näin aktiivisesti, mutta kuiteskin :)


Minni ja Mini 34+5 :heart:

muoks. Onnea Patince viikkojen vaihtumisesta! ;)
 
Sartsa83
Patience aika useinhan se menee niin että luulee ihmisen äänen erilaiseks kuin mitä se loppujen lopuks oikeasti on. :D Mä oon aiemminkin ollu novalla haastattelussa ja vähän niinkö sen takia taas pääsinkin sinne. Viimeks 2009 keväällä kun tuo Sari mulle soitti sieltä ja haastatteli mua, oli puhetta että perheenperustaminen on käynnissä ja että naimisiinkin pitäs mennä ja koulu alko vasta. Sari sitten laitto mulle spostia jälkeenpäin ja kehu kuin hyvin haastattelu meni, että mun täytyy sitten ilmotella jos mun elämäntilanne muuttuu, et hänestä ois kiva tietää mitä mulle kuuluu jatkossa. Ja pyys samalla et vois sit soitella joskus toistekin mulle ja ottaa mut haastateltavaks. :D Noh, mä tossa muistin sitten vasta että "ainiin, oli puhetta että ilmottelisin" ja siitä tää idea taas lähti. :D Mä kirjotin spostin Sarille missä kerroin miten menee ja Sari sitten soitti mulle ja ehdotti että jos kertoisin raskautumistarinani kaikille, niin se saattais antaa toivoa niille joilla sitä ei välttämättä ole. Ja aika hyvin se on tainnu saada keskustelut käyntiin. :) Sehän se toivomuskin oli, kun annoin tuon haastattelun.. lapsettomuutta on nin paljon ja kuitenkin siitä vaietaan kun monet kokee sen häpeällisenä lähteä hoitoihin. Musta taas on mahtavaa miten lääketiede on kehittynyt niin että sä voit käytännössä saada luomulapsen, vähän lääkäreiden avittamana, jos sulla on semmonen ongelma, että se on mahdollista, kuten mulla. Inseminaatio kun on vain se että mies antaa siemennestenäytteen. Se pestään niin että sieltä saadaan kaikki parhaat siittiöt talteen ja tämä näyte laitetaan ison ruitan avulla sitten naiselle kohtuonteloon ovulaation aikaan ja sieltä ne sitten uivat hedelmöittämään munasolun. Periaatteessa mekin oltais voitu yrittää sitä että pistelen vaan itteeni pistoksia ja sitten sopivana ajankohtana kotona harrastellaan ja katotaan tärppäsikö, mutta koska miehen näytteestä sanottiin alun alkaen että se on vähän sitkeää, niin päätettiin hyödyntää tämä tapa, koska se mahdollisti sen että toiselle yrityskertaa hänen näytteessään oli 5,5 MILJOONAA nopeasti etenevää siittiötä (eli kaikki poikia :p ). Ja koska mullakin JUURI sillä hetkellä oli ovulaatio niin kaikki oli TÄYDELLISTÄ ja nyt me saadaan kohta tämä oma nyyttimme kongreettisesti syliin!!!! KIITOS siis TAYS:in hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikan. :heart:

Mustakin ois kiva jatkaa keskustelua vielä näitten syntymien jälkeenkin, joten voitas tuolta kattoo.. onks toi syntyneet vai mikä tuolla ja sinne perustaa sitten Elokuussa 2010 syntyneet tai joku vastaavan niminen. :) Voidaan sitten jatkaa keskusteluja sielläkin. :) Tää on niin virkistävää ja mukavaa saada jakaa ilot, surut ja ajatukset täällä. :heart:

Onnea ihan mielettömästi taas poksumisesta!!! Sulla vaan viikot vähenee.. ja mä tuun kovaa vauhtia perässä. :p

Onnea Rinsessapa sullekin poksumisesta! :flower:

Sartsa ja Pähkis 37+3 :heart:
 
Mustakin ois kiva, jos jatkettais kuulumisien vaihtoa vauvojen syntymisen jälkeenkin. Ite oon tykännyt käydä täällä mieluummin kuin tuolla toisella elokuussa synnyttävien palstalla. Tällä on vähemmän porukkaa, joten tänne ei ehdi yhden päivän aikana tulemaan liikaa tekstiä, niin pysyy kärryillä paremmin, jos ei vaikka joka päivä ehdi käydä lukemassa. Ja jotenkin muutenkin on kivempi pienemmällä porukalla kirjotella kuulumisia. Jos on tosi paljon ihmisiä niin ei sitä ehdi samalla tavalla "tutustua" kaikkiin. Ilmotelkaa sitten vielä tänne palstalle, jos joku perustaa uuden ketjun. Niin ja itellä on tunne, että tää syntyy vasta syyskuussa, joten vaikka sen ketjun nimi ois elokuussa synnyttäneet niin kai te sinne huolitte mukaan =)

Elkku 34+6
 
Sartsa83
Elkku joo mäkään en just sen takia tykkää käydä tuolla toisella puolella kun ei siellä pysy kärryillä kun tulee joku 5sivua uutta juttua päivässä. Ja sit toinen on et niillä on niin kauan ollu jo omat jutut ja kuviot siellä ettei siihen hommaan pääse enää mitenkään sisälle. Mieluummin tosiaan kuten sanoit juttelee pienemmällä porukalla niin pääsee vähän tutustuukin ihmisiin ja luotua jonkinlaisia "suhteita". Mä voisin oikeestaan mennä jo perustaan valmiiks tonne tän saman... ilmotan sitten missä se sijaitsee. :) Ja sinne sitten sitä mukaan kun näitä nassikoita syntyy. ;)

Ja tottakai me huolitaan sut Elkku sinne vaikka tuliski vasta syyskuussa.. sulla on kuitenkin elokuussa laskettu. :)
 
Sartsa83
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mä oon SOKEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Täällä kaksplussassa on koko ajan ollu nää kaikki samat mitä oon ettiny netistä.. :LOL:

http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/synnytys/sairaalakassi

Sit tuolla on paljon muutaki.. mm. merkkejä synnytyksestä.. :D Ei hitsiläinen, oon kyllä pönttö!!! :LOL:
 
Kaikenlaista kipuilua alkaa olemaan ja huomenna koittaa täysiaikaisuus, jee! En oikein vieläkään tunnista kunnolla supistuksia, nyt tuntuu et tää maha on vähän väliä kova ja menkkamaisia kipuja on pari-kolme kertaa päivässä. Äsken kun olin kävelyllä niin tuntu et maha olisi ollut puolet reissusta (yht 15 min) kovana. Mistähän sen erottaisi koska edellinen päättyy...? Sit on tullut sellaisia nivuskipuja. Ja parina yönä on ollut todella raskasta nousta vessaan.

Meillä kans hikkaillaan päivittäin. Synnytysasennosta - innostuin kans siitä jakkarasta ja sit mies vielä taakse tukemaan niin hyvä. Oon pakkaillut sairaalakassia, mutta ei se tosiaan valmis ole. Minkähän verran baby tarvii vaatetta sairaalasta päästyään? Oon ottanut mukaan sekä pitkä- että lyhythihaiset ja -lahkeiset. Sartsalta hieno haastattelu :).
 
Onnittelut Rinsessapallekin poksumisesta! :)

Elkku ihan sama homma täälläkin! :) Tykkään tästä just sen takia kun ei oo kamalia paineita joka päivä käydä lukemassa, että pysyis kärryillä. Mulla on kans sama tunne, että syntyy vasta syyskuussa, voi se kuulostaa niin paljon myöhemmältä kun elokuu! :D

Kiitos paljon Sartsa kun teit uuden pinon tonne! :hug: Nyt kun saatais vielä sinne se eka jäsen ;) :D Ja kiitos myös tosta linkistä :)

Esposa mäkin oon nyt alkanu huomaamaa, että ei ookkaa enää niin helppo tunnistaa harkka supistusta, kun muutenkin jo pieni painaa tonne alas, ja kun toinen möyrii niin tekee jo kipeetäkin, ja välillä tuntuu että maha on kova koko ajan :D :D No, kunhan ne oikeet supistukset tunnistaa niin hyvä ;D
Musta on aika hankala miettiä noita vauvan kotiinlähtövaatteita, on kuiteskin niin ilmoista kiinni. Vaikka esim. jos tänään olis kotiutunu niin aika paljon vaatetta tarvis, kun jos vertaa vaikka eiliseen! Ihan hyvä idea laittaa tolleen molempia :) Ja voihan mieskin niitä sitten sairaalaan tuoda kotiin lähdön koittaessa :)

Mä niiiiin nautin kun ulkona on tollanen ilma! Ihana sade! :heart: Henkikin kulkee paremmin ja pitkästä aikaa jakso käydä pitemmällä lenkillä koiran kanssa! :) Harmi vaan kun tietää, ettei tääkään lysti tuu kauaa kestämään!
Nyt alkaa olemaan aika malttamaton fiilis, ei enää jaksais odottaa pienen näkemistä!
Ens torstaina mulla on lääkärineuvola ja siinä sitte selviää, että onko Mini nyt tosiaankin siinä perätilassa vai ei. Pitäkäähän sitte peukkuja, että raivotarjonnassa olis! :)

Minni ja Mini 34+6 :heart:
 
Sartsa83
Esposa siellä on kans valmistelut käynnissä. :) Ei siis tarkota että synnytys ois ovella, mutta noin niitä alkaa olemaan kaikenlaista.. kroppa valmistautuu tulevaan koitokseen. :) Sulla on näköjään noita harjotussuppareita sitten kun eivät sinällään tunnu kivuliailta.

Tääl on ollu kans tota raskasta nousemista vessaan... lähestulkoon nyt joka yö. Alapäähän sattuu niin ettei tiiä miten vessaan kävelis. Tosin oon muutenkin nyt alkanu oikeen urakalla käveleen kuin ankka. :D

Kiitos kiitos. :ashamed: :)

minni ollos hyvä vaan, niin linkistä kun pinon perustamisestakin. :) :hug:

Hehehehe... näkisit minni mun sairaalakassin!!! Siellä ei varmaan ookaan muuta kun Pähkinälle vaatteita. :LOL: Mä en osannu päättää mitä sitten haluisin pukea päälle ja kun ei yhtään tiedä minkä kokonen toinen sitten on syntyessään, niin siellä on nyt sitten 3:t erilaiset yhdistelmät. :LOL:

No siellä sentää sataa vettä! Täällä on pilvessä aika ajoin muttei tuu vettä. Se meinaan oikeesti puhdistais tota ilmaa. Onneks kuitenkin pilvisyys on tarkottanu sitä ettei oo niin kuuma ja sen onneks tuntee. :) Et siinä mielessä, aaaaaaaah! ;)

Peukut on jo täällä pystyssä! :hug: :heart: Toivotaan raivotarjontaa.

Omaa. Mullakin on tosiaan maanantaina neuvola jälleen.. OMAN tutun neuvolatädin kanssa. :heart: Ja sitten keskiviikkona se kokoarvio ja synnytystapa arviointi siellä TAYS:ssa. Jänskättää jo vähäse sekin.. meinaa jutella niin paljon kun mahdollista synnytyksestä, kun noissa kutsulapuissa luki että kannattaa hyödyntää käynti kyselemällä hoitajilta ja lääkäreiltä synnytyksestä. On sitten ns. vähän viisaampi kun lähtee synnyttään ja pystyy lykkään täydellisen synnytysuunnitelman/toivelistan niiden käteen mitä itse synnytykseltä toivoo kivunlievityksineen päivineen. Mieshän on sitä varten joka sanelee äidin toiveet synnytyksen aikana kätilölle jos äiti on itse liian väsynyt, mutta mä meinaan tosiaan kirjata kaikki paperille koska mies sano ettei hän kuitenkaan muista mitä pitää sanoa, kun hän on loppu viimein varmasti yhtä jännittyny siinä tilanteessa kuin mäkin vaikka hoitaakin tukihenkilön tehtäviä.

Sartsa ja Pähkis 37+4 :heart:
 
Hei kaikille:)Sori kun ei oo ehtiny oikein kirjoitella mitn.Mukava käydä kuitenkin lukemassa täällä kaikkien kuulumisia:)Toivotaan että jatkossakin jatketaan tätä vaikka vauvat ois syntyny.Itsellä vauva on jo kääntynyt ja en tiä mitä se tuolla touhuaa mutta joskus tulee tosi kovia vihlaisuja tuonne häpyluuhun tai jotn..Kyllä jänskättää jo vähäsen mutta eikähän kivuista selviä itse meinaan ottaa epiduraalipuudutuksen jos vaan ehtii...tsemppiä tosi paljon kaikille :) rv 35+6
 
Voi ihana teitä nuiden sairaalakassien pakkaamisessa :D ...näin kaks synnytystä läpi käyneenä, niin jos muistan itelle puhdistusvälineet (hammasharja, tahna, naaman puhd aineet) ottaa mukaan niin siinä on aluks riittävästi :) ...meillä ainakin mies sitten vasta tuonu vauvalle vaatteet kun on kotiinlähdön aika... kun sinne synnytyssaliin mennään niin siellä ei tarvi olla juuri mukana kuin isälle eväät :LOL: ..sitä reppua tulee tarviimaan oikeestaan vasta kun nukkumaan ollaan menossa :)

Ja noista vaatteista kun pohditte säätä ja kotiinlähtöä, niin usein vauvalle suositellaan ensiviikoiksi kuitenkin pitkähihaisia vaatteita. Ja peittohan on kevyt heittää kaukalon päälle!

Täälä alkaa välillä olemaan jo tosi tuskanen olo ja vois vähä tuntua siltä ettei täällä aivan loppuun asti odotella :p Turvotusta tässä raskaudessa on huomattavasti vähemmän kuin edellisissä, mutta siltikin sitä löytyy! ..ens vkolla sit taas neuvola, toivotaan että kaikki hyvin. Pitkien matkojen kävely on tuskaista ja paikallaan seisominen, selkää särkee tosi helposti! Yöt oon saanu vielä nukuttua ihan hyvin, kunhan oon nukkumaan mennessä löytänyt sen hyvän asennon!!

Voimia kaikille viimeisiin viikkoihin! Älkääkä masentuko, ei kukaan oo vielä tiettävästi mahaan jäänyt :D :D ..meillä esikoinen lähti tulemaan kun saatiin vauvan sänky kuntoon, se oli siis viimeinen asia mikä piti hoitaa ennen syntymää ;) ..vanhemmat sen toi meille illalla klo21 ja samana yönä synnytys käynnistyi, n01 oon tuntenu ensimmäiset supistukset :)

Lellu & "Hertta" 34+1 (?)
 
Täällä on alkanut supistella oikein urakalla :) tai muutamia kertoja vuorokaudessa tulee sellaisia jaksoja. Itekin mietin tuota, että johko pitkähihaiset olisivat kuitenkin paremmat vastasyntyneelle. Sellaiset ohuehkot, jos vielä lämmin elokuussa. Tumput ja pipo pitäis kans pakata. Hmm, pitäisikö hankkia joku vauvan peitto...äitiyspakkauksessa oli joku, mutta jos sitä pitää sängyssä.

Aloitin äitiysloman 40 päivää ennen LA, joten oon ollut lomilla jo 3,5 viikkoa. Vähän on käynyt aika pitkäksi kun mies ja kaverit ovat töissä. Olishan sitä kaikenlaista "järkevää", mitä voisi tehdä. Tuntuu, et oon vaan tyhjänpanttina, mutta oikeastihan mulla on tehtävä huolehtia pienestä :heart: ja olla rasittamatta itteäni liikaa. Oon nyt käynyt aika säännöllisesti kävelylenkeillä 1h/pv. Se on kans "mun tehtävä" ja kotona on siistiä kun mies tulee töistä kotiin. Miten te muut kulutatte aikaanne, onko joku ommellut vauvalle tms?

Miten kokeneita te muut olette vauvojen kanssa? Mä olen viimeksi vaihtanut vaipan 20 v sitten ja syöttänyt vauvaa 10 vuotta sitten, nuoresta iästä huolimatta :D. Eli siis melko kädetön olen, tunnustan :( . Mutta en yhtään epäile, etteikö me pärjättäisi. Synnärillä saa opastusta.
 

Yhteistyössä