Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta tiedän kyllä jo mitä sinne pakkaan...jännä kun kaikki muut vauvan tarvikkeet on ollu valmiina jo monta viikkoa, mut sairaalakassin pakkaan ilmeisesti vasta sitten kun lähtö joskus tulee... :LOL:

Kyllä on niin ärsyyntynyt olo jotenkin, viikonlopun aikana pariin otteeseen hiukan supisteli, mutta loppuivat taas kuin seinään...tuntuu ettei tästä lähtö tule ikinä :| vauveli on jo kohta kuukauden aiheuttanut painetta alakertaan ja rupeaa jo kärsivällisyys menemään. Eilisen pyöräilylenkin jälkeen tuntui jumalaton paineen tunne ihan alavatsalla ja häntäluussa, en sitten tiedä puskiko vauva itseään vielä alemmas vai oliko ne vaan liitoskipuja.Nytkin alaselkä ihan jumissa ja painetta tuntuu... on tää kyllä välillä niin rankkaa olla raskaana, kun haluisi vaan sen ihanan rakkauspakkauksen tähän maailmaan jo :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :hug: täällä on ainakin todella ihanan viileä ilma, kun aamulla oli vaan +20, et sentään jotain helpotusta saatu odotukseen :LOL:

Patience ja tytteli 37+3 :heart:
 
Sartsa83
titityy no jopas! Mielenkiintoista sanoisin... aika jännä että neuvolaan on jäänyt jotkut vanhat ohjeet ja sairaalassa oli uudet käytössä. :) Mut saitpahan nyt sitten selville vauvan koon ja nyt sitten oottamaan mitä tapahtuu. :)

Mulla on ollu jatkuvasti verenpaineet ns. koholla mutta mun kohdallani ne ei periaatteessa ole mitkään pahat. Onhan toi 92 alapaineeks korkea, mutta siihen voi sunkin kohdalla vaikuttaa niin moni asia. Toivotaan että siitä laskee. :)

OOOH! WAU!!!! 6KILOA VAAN?!?!?! :eek: Onneks olkoon!!!!!!!!!!

Hyvin ootte saaneet hommia pihallanne tehtyä. :) Muistat vaan levätäkin!

Elkku muista että sairaalassa saa sen liberon vihreän kassin, joka sisältää vauvalle kaikki alkuun tarvittavat jutut.. ;) Ohoh.. kato kappas! Kiitos vinkistä. Ei ois tullu mielenkään ottaa harjaa mukaan karstaa varten... :eek:

Juu, samoja oireiluja täälläkin jos ei muista juoda. Mut meitsi vetää vettä päivänaikana jotain 3L + vielä yöllä noin 1L:n. + sitten muuta juomista päivän mittaan. Vishyä, jossa on mineraaleja ja light limuja.. nekin kun jostain syystä (?) auttaa turvotukseen. :)

Patience täällä on kans hyvin alkanu noita suppareita tuleen.. niin harkkoja kun oikeitakin.. saas nähdä miten tässä käy... kuka lähtee ekaks, vai tosiaan marakatti jolla on jo tiedossa sektioaika.

Mä en osaa olla vielä ärsyyntyny.. naureskelen vaan näille tuntemuksille ja ootan että koskahan tässä alkaa jotain kongreettista tapahtuun. :D

Mukavaa viikkoa täältäkin kaikille! :) Juu.. viilennystä täälläkin. :) Aamulla asteita ulkona vaan 13 ja myöhemmin 18 ja nyt taitaa olla sitten jotain 22-23. :) Toivotaan ettei enää kovin ylös nouse vaikka loppuviikkoon mennessä pitäs enää olla joka päivä vaan tota 22-23 astetta, mikä on tavallinen kesän lämpötila.. kun helleraja on 25.

Sartsa ja Pähkis 36+6 :heart:
 
minni234 Mten ne testaa sen että mitä se on? Mulla se ois pitäny varmaan heti testata sillon yöllä ku sen jälkeen ei oo lorahdellu ja ihan normi valkovuotoa tullu. Jätin kuitenki soittopyynnon neuvolaan ni voi kysyä et voiko se lapsivesi tuolleen lorahdella x)

Sartsa Selvä pyy x))

Ite pakkasin varalta myös muutaman yösiteen ku joku puhu et ne ei kauheen kivoja oo ne sairaalan vaipat. Mut saa nähdä kuin runsasta se jälkivuoto sitten on että käyttääkö ihan suosiolla niitä sairaalan vaippoja. Niin ja rintaliivin suojuksetki otin mukaan vaikka varmaan sairaalastaki saa niitä. Mä oon nyt joutunu käyttään niitä koko ajan ku mulla heruu tuota "maitoa" jatkuvasti..
Ja imetysliivit pakkasin ku miehen siskolle oli tosi tylysti sanottu synnytyksen jälkeen ku ei ollu ottanu imetysliivejä mukaan. Jotenki tyyliin "huono äiti ku ei imetysliivejä ja vielä kaarituellliset liivit päällä vaikka ne tukkii rintatiehyet" tiiä pitääkö tuo paikkansa mut onpahan mukana nyt kuitenki.
Niin ja mies pakkas energiajuomaa mukaan :LOL:

Oysissa ei tuota liberon kassia jaeta vaan saa sitten tilata liberolta sen ku pikkunen on syntyny!!! =)
 
marakatti tottakai sua jännittää se sektio, onhan se iso leikkaus jokatapauksessa. Hyvin se menee! :hug: ..Toisaalta kun sen aattelee noin, niin voi ollakkin, että aika menee hitaasti :D Enää 18 päivää! Mieletöntä! :heart:

Sartsa kiitos paljon noista linkeistä! :) Ite oon päättäny ainaki sen, että haluan rusinoita mukaan :D Mulla on jotenkin vaan sellanen tunne, että mun sairaalakassin pakkaaminen jää ihan viime tippaan.. Joka päivä mietin, että nyt alotan, mutta kun en saa vaa aikaseksi :D ..No ehkä nyt kun säät vähän viilenee :)
..Ei tunnu vähältä ajalta nää mun viikot, vaikka miten yrität tsempata, sori :D :D :D

titityy oi, sähän oot selvinny vähäsillä kiloilla, ompa hieno juttu! :) Mä en tarkasti muista paljon mulle oli tullu viime neuvolassa (enkä jaksa kaivaa korttia esiin ;) ) mutta tais olla, että yhteensä joku reilu 10kg.
Hyvä, että oot pitäny noita mittaamisia kuiteskin positiivisena asiana, ettei sitten nyt jälkikäteen harmita kun "turhaan" oot mittaillu! :) Ja toi painoarvio on ainakin iiiiiiso plussa :)
Kun ootte saanu sen teidän pihan valmiiksi, niin tervetuloa tänne tekemään tää meidän oma :saint: :LOL: :LOL:

Elkku joo, ei olis mullekaan tullut mieleenään toi harja, kiitos siis vinkistä! :) Tää meidän oma onkin varmaan sitten kalju. No voinhan sitten sillä öljyllä ja harjalla vähän niinkun kiillottaa sitä kaljua :D :D Todellakin on niin uskomatonta, ihan oikeesti meidän mahoissa kasvaa ihminen! Ja aatelkaas mistä se vauva saa niinkun alkunsa? Ei periaatteessa mistään, ja yhtäkkiä se onkin jo ihminen, ihan sairasta! Nää on taas asioita mitä en voi ymmärtää järjellä, vaikka aattelen miten paljon :D
Varmasti pelästytti! Onneksi on netti ja google, että saa tietoa mihin aikaan vuorokaudesta tahansa :)

Patience hei mulla on muutes sama toi paineen tunne! Harvinaisen ärsyttävää! Ja vielä kun oon vasta näillä viikoilla, niin tietää että ei ihan heti lopukkaan! :headwall: Sulla ei kuitenkaan voi mennä enää kun maksimissaan viis viikkoa! Ja tuskin ihan sinne asti sua päästäis, vaikka typy ei syntymään itsestään lähtiskään :)


Täällä odotellaan, että isäntä heräis ja sitten pakko alkaa raivaamaan tota Minin tulevaa huonetta, kun tänään saadaan se sänky, enkä todellakaan tahdo sen jäävän mihinkään eteiseen tientukkeeksi! Meidän makkariin se siirretään vasta kun Mini on syntynyt :heart:
Sitten pitää lähtä kaupoille ostamaan jotkut pehmoset liivit minkä kanssa voisin nukkua. Kivasti tota maitoa vai mitä nyt onkaan valuu! :/ Yöpaita tissien kohalta ihan likanen :D Tarvin siis öisinkin liivinsuojat, ihanaa!

Minni ja Mini 34+1 :heart:
 
Rinsessapa sulle vielä tuun vastaamaan :) Eli, siis en mä sen suuremmin tiedä sitä, millä ne sen testaa, mutta jonkun liuskatestin kanssa kuulemma. Oon ainaki näin ymmärtäny :)
..Joo ne sairaalan vaipat on todella ihania :D Mäkin meinasin yösiteitä mukaan ottaa varmuuden vuoksi ainakin, jos ne ei riitä siihen vuotoon mitä tulee, niin sitten mennään niillä sairaalan 10 cm paksuilla huomaamattomilla siteillä :D :D Mun yks kaveri ainaki sano, vaikka sillä oli tooosi helppo synnytys, että jälkivuotoa tuli niin paljon, että kun lähti kotiin, niin sillä oli kaks niitä sairaalan siteitä, ja hyvä että riitti! Sano, että olis ollu paljo fiksumpaa jos sais ihan niitä vaippoja, mitä vanhuksille annetaan, mutta ei täälläpäin ainakaan! :/

Hei, mitenkäs muutes toi imetysliivien osto? Jostakin luin, että kannattaa ostaa vasta kun vauva on syntynyt, niin tietää sen koon sitten, mutta voin sanoa, että tuskin jaksaa sitten mistään laitokselta suoraan mihinkään shoppailemaan lähteä!! Mitens siis ootte ostanu sen koon? Sellaset mitkä on nyt hyvät, vai vähän isot?
 
minni234 No jos etukäteen ostaa niin kannattaa ostaa yhden koon isommat ku normaalisti. Nuo mitkä itellä on niin on kyllä saman kokoiset ku nyttenki olevat mutta ku ne kuitenki venyy tosi hyvin. Ainaki tuo malli mikä itellä on. Sitte synnytyksen jälkeen jos imetys lähtee käyntiin niin käyn ostaan toisetki.
Niin ja fööni voi olla kans ihan hyvä ottaa mukaan x) Ite joutunu muutaman kerran potilaille metsästään fööniä ku aina osastolla on yleensä vaan se yks ja seki niin hyvässä piilossa x)

Niin ja soitti äsken neuvolasta ja sano että jos se lorahtelu lapsivettä olis niin tiputtelis sitte koko ajan. Käski laittaa siteen housuihin ja seurata tilannetta..
 
Kiitti taas Sartsa infosta, en tiennytkään mistään Libero kassista. Löysin netistä keskustelun ja sen mukaan meidänkin sairaalasta semmoisen saa, kivaa!

Jee, meidän laajennus etenee jo siihen malliin, että seiniä lyödään pystyyn! Siis vasta ihan ekoja lautoja vasta, mutta kummin, alkaa hahmottumaan, että minkä kokoinen huone siitä tulee =) Vähän käy kyllä sääliksi noita miehiä, kun ovat joutuneet raatamaan näillä helteillä. Kohtahan tässä pitää alkaa ihan oikeesti suunnittelemaan vauvan huoneen sisustustakin, jee!! Se on jo varmaa, että yksi seinusta tulee täyteen vaatekaappeja, koska meillä on tosi vähän säilytystilaa. Tapetitkin on jo valmiina, ostettiin ne muutama vuosi sitten meidän olohuoneeseen, mutta päädyimmekin sitten laittamaan olkkariin lasikuitutapetit, jotka maalattiin, joten nyt ne tapetit pääsee hyötykäyttöön. Ne on semmoset tosi neutraalit sinertävän harmaat, joten sopii ihan hyvin lastenhuoneeseen. Voihan siihen jotain boordia laittaa, jos on tylsät. Mutta rahatilanne on aika tiukka ja tiukkenee tästä vaan kun marraskuussa oon sitten jo äitiyspäivärahalla, joten ei tässä kyllä mitään kalliita sisustusratkaisuja tehdä.

Elkku 34+2
 
Sartsa83
Rinsessapa :eek: miten Oyssissa ei saa sitä kassia??? :eek: No johan on markkinat!!! HÖ!

Hih, mä luin justii eilen vau'kirjan "vauvan syntymä" opuksesta että mm. urheilijan energiajuomaa on käytetty janojuomana ja energiaa antavana synnytyksissä. :D Ja sit hedelmät, tee, kahvi, mehu, vesi... mikä nyt sattuu maistumaan parhaiten. :) Ja kannattaa kuulemma ottaa kaikkea mukaan että jaksaa, koska "maratoonarinkin pitää tankata pitkän juoksun aikana, miksei siis myös synnyttäjän, jonka tarkkaa synnytyksen kestoa ei kukaan tiedä". ;)

minni :LOL: :hug: :heart: Ihanaa kun sanot noin suoraan!!!!!! Kyllä mä sen uskon ettei se auta mitään vaikka sanois kuinka että sulla on vaan enää noin ja noin vähän viikkoja.. jos se itestä tuntuu että aika matelee, niin se matelee. :) Mulla tuntuu että viikot vaan lentää ja siks mä tosiaan oonkin pakkaillu ja touhuillu "paniikinomaisesti" kaikenlaista jotta ois sit kaikki valmista kun Pähkinä saapuu tähän maailmaan. :) Paniikki vaan meinaa iskeä etten ehdi saada ihan täysin valmiiks tota makkaria, niin kovasti kun tahtoisinkin vielä saada tuonne oikeanlaiset verhot.. ei vaan meinaa löytyä eikä kyllä rahaakaan juuri ole niitä hankkia. :( Pitää siis luultavasti oottaa kun jätkä on putkahtanu että jos sitten jostain löytys sellaset kun haluan. Vielä on toivoa noihin nettimyyntifirmoihin.. josko jostain sieltä löytys. :)

Heh, rusinat. :D Mä en tykkää rusinoista sitte yhtää! :LOL: Ja saa nyt nähdä.. mä voisin kuvitella mussuttavani siellä onnessani jotain kanttiinin sämpylää.. mä kun jostain syystä rakastan kaikkia huolttisien ja tommotteiden sämpylöitä!! :LOL: :p

Voi teitä keillä jo vuotaa tissit! :whistle: ..Mulla ei vieläkään tuu oikeestaan kun vähän jotakin valkosta välillä nännin päihin. Ja se on aina kuivunutta jota sitten tutkailen ja rapsuttelen pois. Mutta siihen tahtiin on rinnat kasvanu että maitoa niissä kyllä on. Se vaan lähtee sitten sillä sekunnilla tulemaan ulos kun pieni on syntyny. ;) Keho tietää mitä tehdä. ;) :D

Rinsessapa tuota mullekin sanottiin kun mietin tota lapsivesi asiaa ja kun lääkäri torstaina sano että lapsivesi ois vähentyny, niin ei se ole mahdollista.. tai muuten sit tosiaan tiputtelis koko ajan tai se ois lorahtanu isona ryöppynä.

Elkku no hyvä että tuli puheeksi! :) Siellä on tosiaan vauvan ekoihin hoitohin tarvittavia varusteita.. mini vaippoja vastasyntyneelle ja mitä kaikkea.. en ees muista. :D Mut ompa kuitenkin. Ja se on jokaisen äidin tehtävä itse hakea siellä sairaalassa ollessaan se kassi, mutta se kyllä sitten neuvotaan mistä sen saa ja se on ihan yleensä siellä osastolla. :) Se mua ihmetytti että miksei se joku hoitaja voi tuoda sitä kassia, mut tietty jos niillä kiire on, niin miksei sitä vois itekin hakea niin saa samalla liikuntaakin. :)

Omaa. Mä soitin tänään neuvolaan kun mulle jäi tosiaan huono maku tosta lääkärikäynnistä, niin tuli samalla selvitettyä, että ylilääkäri TAYS:sta oli vastannu niille koneelle jo mun lähetteeseen, että ottavat mut kokoarvioon parin viikon päähän. Eli neuvolatäti laski siitä että se menis hyvin 38-39 viikon väliin. Eli jo ens viikolle!!! Ehkä.. sano vaan että tällä viikolla pitäs sit tulla kotiin postia sieltä. Siispä odottelen ja toivon tosiaan et se olis tuollon.. sit yhtäkkiä alkaaki jo synnytys siellä. :LOL: hih, vähänkö ois veikeetä. :LOL: pitäsköhän sitä alkaa kantaa jo sairaalakassia autossa mukana? :p ..Nääh, mies saa sitten hakea sen jos niikseen tulee ja joudun silleen menee, ettei sitä saada mukaan. :)

Huomennaa poksuillaan!! TÄYSIAIKASUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS!!! :D :heart:
 
sartsa Sitä en kyllä tiiä miks se on lopetettu. Se taitaaki olla ainut sairaala josta sitä ei saa. Laiton liberolle sähköpostia ja sanoivat että he lähettävät sen sitten kun pikkuinen on syntynyt.
Pitää vissiin käydä kaupan kautta ku synnyttämään lähtee :LOL: Jos hedelmiä haluaa. Itekään en oikein nuista rusinoista tykkää mutta vois kyllä käydä ostaan jogurttirusinoita tai kuivattuja banaanilastuja :p

Ylihuomenna ultra ^_^ saas nähä millane jössikkä on tulossa x)
 
Ai että kun tuo jätkä tunkee päätään minun kylkiluihin koko ajan niin on vaikee olla!! :kieh:

Onko teillä muilla liitoskipuja??mulla on nimittäin ihan kamalat kun minusta tuntuu että jos vähän aikaa istun tai makaan ja sitten lähden kävelemään niin jalat meinaa lähtee alta kun koskee niin kauheesti.Just miehelle sanoin että uskalla kohta nousta ylös että taitaa mennä loppuaika selällään maaten.. mutta kun ei pysty selälläänkää olemaan :LOL:

Tänään piti käydä viemämässä 4 tunnin pissanäyte kun oli proteiinit koholla viimeksi että saa nyt nähdä mitä sieltä löytyy..Oli kylllä ihan tuskaa olla 4 tuntia käymättä vessassa kun piti olla vielä aamuvirtsasta se näyte niin hyvä että pääsin labraan ku niin kovasti kusetti.Varmaan katsoivat muut ihmiset siellä kun minä jalat ristissä kävelen labraan.onneksi ei ollut jonoa niin kun yleensä maanantaisin.

Huomenna olis neuvolakin.saa nähdä että paljonko on painoa tullut..oikeen pelottaa aina nousta siihen vaa'alle siellä.Ja huomenna poksutaan täysiaikaisuuteen!vähänkö on aika mennyt nopeasti.vastahan sitä saatiin tietää etttä odotetaan ja kohta on jo vauvat sylissä!

Marakatti ja poikanen 36+6 :heart: nyt on viikot oikein
 
Sartsa83
Rinsessapa juu, jugurttirusinat on munkin mieleen. :heart:

Kyllä täällä on jo monta viikkoa paikat repeilleet liitoksistaan... välillä isompien kipujen kera ja välillä vähän rauhallisemmin.

Meitsi on kohta julkkiiiis!!! :p .. Mies oli jo tänään nettilehden etusivulla kuvassa ja meitsi onkin sitten huomenna tai keskiviikkona radio novan välipälässä kertomassa oman tarinani raskautumisesta. ;) Klo 10-14 kannattaa siis olla kuulolla ja juttu ilmestyy radio novan nettiinkin. :)

marakatti muuten, sullahan on tänään 36+6 eikä 36+5 ;)
 
Jä tänään TÄYSIAIKAISUUS!!! :heart:

Ja hieman neuvolakuulumisia
rv37+0
Painomuutos +663g
turvotus+
rr 120/70
U-prot. +(mulla taitaa olla aina)
b-hb116
kohdunpohjankorkeus 32.5 rupee menemään käyrällä alaspäin??
tarjonta PT
Syke n.140
liikkeet ++

Marakatti ja poikanen 37+0 :heart:
 
Sartsa83
sun masus alkaa joko laskeutumaan marakatti kun sf mitta ei kasva enään tai sitten mahan kasvu on pysähtynyt, kun ei se maha määräänsä enempää kasva, vaan vauva jatkaa lopussa vielä lihomistaan ja kasvamistaan ja sen takia hänellä siellä tila pieneneekin ja liikkuminen tuntuu aina vain selkeämmin.

Omaa. Mä sain viimein kutsun TAYS:iin kokoarviointiin ja synnytysarviointiin. Se on ens viikon keskiviikkona. :) Tänään tuli kirje kotiin. :) Ja maanantaina on taas neuvola. :)

POKS POKS täälläkin, vihdoin täysiaikasuus!!!!

Sartsa ja Pähkis 37+0 :heart:
 
Marakatti ja Sartsa onnittelut täysiaikaisuuden poksumisesta! :hug:
Sehän johtuupi siitä se sf-mitan lukema kun ei ole enää kasvanut, et pikkuinen on masussa laskeutunut =) näin mulla ainakin

Huh huh, oli viime yö aikamoinen...heräsin moneen otteeseen aikas napakoihin supistuksiin, mutta aamusta lähtien ei taas mitään...alkaisvat nyt jo kunnolla tulemaan säännöllisesti eivätkä tavallaan kiusais mua jatkuvasti.

Patience ja tytteli 37+4 :heart:
 
Oho tänne on tullut tekstiä :) Marakatti ja Sartsa, minäkin onnittelen täysiaikaisuuden poksumisesta :D On se jänäänn aikaa.. Milloinkohan vaavi mahtaa tehdä päätöksensä. :) Sitä odotellessa! :D

Tuossa viimeyönä oli melkosen mahakivut, mistäköhän johtuu..yöllä rämppäsin vessassa ties kuinka monta kertaa... Aamulla sitten ei enään ollu kipuja niin enpä soittanut mihinkään ja kysellyt. Hyvä asia tänään mitä tapahtu oli pääsin autokoulu teoriakokeen läpi yay! :) Ei vois tänään paremmin mennä, ja mä kun niin jännitin sitä koko koetta. ^^ Mut täytyypi täst lähtee ku on hommia.. :)

Lumi ja vaavi 34+2 <3
 
Sartsa83
Patience kiitoksia. :) Noniin.. nyt täällä aletaan sit jännäileen sunkin puolesta josko noi supparit lisääntyis. ;)

LumiPoni kiitokset sullekin. :) Nii-i.. kahtotaan miten tässä nyt edetään sitten. ;)

Hmm.. voisko olla jotain liitoskipuja. Missähän kohtaa mahaa ne on sulla olleet?
 
Elkku täytyy silti varottaa sua ton huoneen suhteen :D Eli hämää aika kovasti todellista kokoa ennenkun on seinät ihan umpinaisina! Mun mielestä ainaki meidän talon pelkät perustuksetkin näytti ihan kun joltakin nukkekodilta ja itkin jo, että eihän tänne mahdu mitään :D Sitten kun väliseiniäkin alettiin tekemään, niin vieläkin tuskastutti, mutta kun saatiin ihan kunnolla seinät pystyyn ja hahmottu mielessä se ihan oikein niin jo helpotti ;D
No eihän lastenhuoneessa mitään lasten tapetteja tarvikkaan olla! Eiköhän niitä tavaroita ala kasaantumaan sen verran, että huomaa ilman tapettejakin missä huoneessa ollaan ;) Toi on varmasti tosi hyvä ratkasu :)

Sartsa mä alotin kun alotinki tänään sairaalakassin pakkaamisen! ;) Sain iskältä Italian tuliaisena niin hienon kassin minkä meinaan ottaa sairaalakassiksi, että sain innon :)
Ja Minin huonekin alkaa jo muodostua! :) Oon ihan intoa täynnä kun alkaa saamaan jonkinlaista järjestystä tähänkin taloon :) Samaa mieltä oon sunkanssa, verhot on oikee murheen kryyni! Ne kuitenkin on niin tärkee osa sisustusta, koska jos verhot on rumat, niin sen kyllä huomaa ja kauas! Toivottavasti löydät oikeenlaiset oikeeseen hintaan! :)
Riippuu kyllä huoltiksen sämpylästä, kerran ostin ABC:ltä ja meinasin oksentaa! Ihan kamalaa pa**aa!! Hyi :snotty: Ja kerran yhdessä sämpylässä oli ihan mätiä tomaatteja sisällä! Ihan tekee pahaa aatellakin! Mutta yleisesti joo, on ne hyviä ;D
Oo vaa onnellinen kun tissis ei vuoda! Alkaa menee jo pikkuhiljaa hermo!
Paljon,paljon,paljon onnea täysaikasuudesta! Kohta se on menoa! :hug: :heart:
Ja tosi kiva kun sait noin hyviä uutisia tänään muuteskin :)

marakatti mulla on ainakin liitoskipuja!
Joo, toi pidättäminen on ihan kamalaa! Ja just kun tietää, että ei voi mennä vessaan, niin pissattaa kahtakauheemmin ;)
Onnea sullekin täysaikasuudesta! :hug: Perästä tullaan ;)

Lumiponi Onnea teoriakokeen läpi pääsystä! :) Milloins sulla inssi on? :)
En osaa kyllä yhtään noista mahakivuista sanoa..

Patience tuskin menee kauan, että supistukset alkaa ihan kunnollakunnolla! :) Ens viikollakin on jo elokuu!!!! Ihanaa! :)


Minni ja Mini 34+3 :heart:
 
Minni toi on niin totta mitä sanoit tosta huoneen koosta. Oon ollut ihan kauhuissani, että apua, noin pienikö siitä sitten tuleekin! Hyvä kun kerroit vielä ton niin saan vahvistusta omille ajatuksille, että pakkohan sen on olla kunnon huoneen kokoinen, jos piirustuksissakin on.

Meitsi vähän shoppaili tänään =) Sain hääpuvun myytyä ja siitä tuli ihan mukavasti rahaa, joten päätin, että nyt kyllä ostan viimeisetkin tarvikkeet ja just ne mitä oon himoinnut! Ja UUTENA! Eli nyt sitten tilasin sen Baby Björnin Balance sitterin jota oon täälläkin hehkuttanut. Väri musta/hopea (yhdessä miehen kanssa päätettiin tuo väri). Sitten semmonen Doomoo Softy imetystyyny valkoinen/vaaleanharmaa ja vielä Avent Isis käsikäyttöinen rintapumppu. Sitten oikeastaan puuttuukin enää itkuhälytin ja vaipparoskis. Ne nyt ehtii vaikka ens kuun tilistä sitten hankkia :) Oi että tuli kyllä hyvä mieli, kun sai noi hankituksi. Ja kun mulla on käynyt noiden hankintojen kanssa niin, että oon alunperin päättänyt jonkun tietyn merkin, esim. sängyn ja hoitopöydän kohdalla, niin sitten liikkeessä ollaankin ostettu jotkut ihan muut, rahan takia. Niin ja puuttuu meiltä vielä noita pieniä vaatteita. En ole jaksanut lähteä nyt edes noihin alennusmyynteihin, vaikka sieltä sais tosi edullisesti nyt vaatteita, täytyis yrittää vaikka viikonloppuna käydä, jos siellä olis vielä jotain jäljellä.

Heräsin viime yönä aika kovaan alavatsakipuun, semmosta tosi kovaa menkkakipua. Olikohan ne supistuksia? Ne kesti kyllä aika kauan kerralla, tai siltä se itestä ainakin tuntu ja niitä tuli n. 3-4 kertaa ihan vähän ajan sisällä. Sitten kun lähdin vessaan, niin ihmettelin miten mun maha oli muuttanut muotoaan jotenkin ihan oudoksi, tuli mieleen, että onkohan vauva kääntynyt masussa toisinpäin. Aamulla se oli kyllä taas ihan normaali. Eikä niitä kipuja ole tullut enää sen yön jälkeen. Olin niin väsynyt, etten jaksanut katsoa miten kauan ne kesti tms, puoliksi nukuin sen kivun aikana. Vitsi mulla kipeytyy öisin lonkat. Johtuukohan siitä, kun painoa on tullut kuitenkin yhtäkkiä niin paljon lisää. Sängyssä ei kyllä pitäisi olla mitään vikaa, se on ihan uusi. Muutenkin aina kun nousen seisomaan istuma-asennosta niin lonkkiin jotenkin särkee ja käveleminen tekee vähän kipeää. Noi mun jalathan on koko ajan turvoksissa, joten kävely varsinkin sisällä ilman tossuja/sukkia sattuu tosi paljon. Ne on semmoset puupökkelöt.

Oon ihmetellyt kun ne mun liitoskivut, vai mitä lie nyt ovat olleetkaan tuolla vasemmassa nivusessa, ovat juhannuksen jälkeen kadonneet!! Oikeastaan viime yönä ekan kerran juhannuksen jälkeen tunsin kipua kun käänsin kylkeä/nostin vasenta jalkaa. Mutta päivisin ei ole tuntunut enää sitä kipua. Olisin jotenkin kuvitellut, että se vain pahenisi loppua kohden.

Nyt lähden tästä pihalle köllimään meidän uima-altaaseen, hommattiin kovien helteiden aikaan semmonen halkaisijaltaan 366cm allas. Kaivovesi oli niin kylmää, että sen lämpeämiseen on mennyt aikaa, nyt se alkaa olla jo semmosta 20 asteista, joten jos sitä tarkenis. Kerran oo siellä vasta käynyt ja silloin se oli 19 asteista, enkä pystynyt kastautumaan edes kokonaan, vilukissa.

Onnea kaikille täysiaikaisuuden saavuttaneilla, nyt sitten jännäillään, kuka täältä jakaantuu kahtia ensimmäiseksi =)

Elkku 34+4
 
Sartsa83
minni noniin! Säkin pääsit pakkailun makuun het kun sait kivan kassin. ;) :hug: :D

Jeijjj ja oot saanu Minillekin tehtyä omaa paikkaa. :heart: Hienoa! :) Juu, hitto nuitten verhohommien kanssa menee hermo!

No juu, kaikki sämpylät ei kyllä ole maittavia. Mä söin Aapiskukossa tossa sillon kun mentiin sinne Padasjoelle vierailupäivälle sämpylän ja mun vatta meni siitä ja paikan kahvista ihan sekasin. :/ Että samaa mieltä: kaikki sämpylät EI ole hyviä. Ja joskus oon iteki ABC:llä törmänny huonoihin sämpylöihin. Ei kiva.

Hih, kyllä mä oonkin onnellinen ettei vuoda, mutta hauska että niin monella vuotaa kun itellä ei. :) Ja kiiiiitos. :heart: Voi kääkkis.. aika vaan lentää oikeasti. :D Alkaa jännittää...

Ei oo sitten tullu mun juttua radiossa. :( Ainakaan vielä.. pitäs melkein tulla tossa 10-13 välillä.. mutta nyt kello on jo yli 13. :( Pistin sähköpostia ettei vissii oo ehtiny pätkiä sitä mun juttua valmiiks... kun sano että joko tiistaina tai keskiviikkona tulee ulos.. eipä tullu ei. :/

Äh, tuli hirveen huono olo.. ja supistaakin nyt koko ajan.. meitsi poistuu samantein..

Sartsa ja Pähkis 37+1 :heart:
 
Ultra/lääkäri kuulumisia!

Pojalla oli painoa nyt n. 2800g =) Ja tarjonta rt ja sano että ei tuu enää kääntymään sieltä ^^ Syntymäpaino arvio oli n. 3600-3700g Lapsivesimäärä normaali. Paikat oli vielä ihan kiinni että ei edes yritä vielä tulla. Ja ai s******* että se kävi kipeää ku kokeili tuota lantiota tuolta alakautta!!! Ensimmäisenä tuli mieleen että en halua synnyttää alakautta jos tämä jo tuntuu näin epämiellyttävältä! Sano kuitenki että mahtuis isompiki lapsi syntymään x) Sitä ku on niin leviä pyllyne.. Sukuvika.

Elkku10 Mulla kans kipeytyy lonkat yöllä. Koko ajan vaan enemmän. Illalla oikein odottaa kauhulla nukkumaan menoa ku tietää että se on yhtä helv**** Selällään joutuu välillä olemaa.

Sartsa Mäki tässä yrittäny kuunnella et millonka se juttu tulis radiosta.. Ja onnittelut täysiaikaisuudesta ^^ Kuin myös marakatille !!!! Alkaa jo jännittään et millonka se ensimmäinen poksahtaa tänne x) Tuolla toisessa elokuisissahan oli vissiin 6 jo syntyny..

Rakkauspakkaus 35+5 <3
 
Eilen oli hirvee alapää kipuilua ja tänään kun kävin neuvolassa, terkkari sanoi, että on laskeutunut, jee =). Johtuikohan kipuilu laskeutumisesta..? Sitten kun en ole tiennyt onko mulla harjoitussupistuksia vai ei, niin ilmeisesti on, koska oli just kuulemma meneillään kun terkkari otti sf-mittaa. Kiva, että kertoi mullekin :LOL: . Kyllä tuo maha välillä menee osittain kovaksi ja menkkamaisia kipujakin on, mutta ei se kyllä selkeästi mene kokonaan kovaksi.
Mulla täysiaikaisuus alkaa ens la, ihanaa. Ei jaksaisi enää kanniskella tätä. Mulla on paino noussut ihan hirveästi ja haluaisin päästä jo kuntoilemaan. Tietystikään sitäkään ei voi aloittaa ihan heti synnytyksen jälkeen. Mulla siis viikkoja 36+4 ja kiloja tullut 14,4 kg verrattuna lähtöpunnitukseen ja 17,4 kg verrattuna omaan mielestäni normaaliin painooni. Aika karseaa. Kumpaanko sitä painoa tulisi virallisesti verrata? Alunperin olin normaalipainoinen, joten en kaipaa yhtään lisäkiloja.
 
Sartsa83
Rinsessapa kuulostaa lupaavalta... jos sulla kerta on iso pylly, niin sitten pystyn minäki isommankin lapsen synnyttään kun sukuvikana kans on perimänä leviä pylly ja sitä myöten leveä lantio. :) Ja kiitos...

Juu ei oo vielä tullu radiossa. Laitoin spostia Novalle ja sieltä ko. juontaja Seppälän Sari laitto takasin viestin että huomenna! Ja pyyteli kovasti anteeks. :D

HEI TYTÖÖÖÖÖÖT!!!!! Mua ahdistaaaaaa!!! Mä haluan löytää verhot tonne makuuhuoneeseen, mutta missään ei oo sellasia mitä etin. Haluaisin vahvaa kangasta olevat paneeliverhot (ruskeat sekä valkoset) meidän molempiin makkarin ikkunoihin. Mut niitten pitäs olla semmosta pehmeetä kangasta, ei kovaa niinkun jotkut paneeliverhot on. Niin että ne taipuu ja menee "normaaliverhojen" näkösesti kun laittaa ne ikkunan sivuille. Mut MISSÄÄN ei tunnu olevan sellasia. Joskus kodin 1:stä löysin keittössä olevat ruskeat ja beigat paneelit jotka on keittiössä, mut kun en viittis niitä nyt yksinään tonne vaihtaa, jos ei löydykään ja sit joutuis keksiin jotain muuta. Ite en ala tekeen kun en oo mikään käsityöihminen. Ja menettäisin vaan hermoni.. eikä oo ees ompelukonetta!!

Esposa varmasti on johtunu kipuilu laskeutumisesta kun vauvan pää painaa siellä.

Lähtöpunnitukseen kannattaa verrata. Sit kun pääsee synnytyksen jälkeen sinne, voi vielä tiputtaa sinne omaan tavotepainoon loput kilot. :) Mulla on jotain samaa tullu kun sullakin. Ja sais luvan pysyäkin nyt tässä. Ei enää enempää kiitos.
 
Elkku ihanaa, että sait nyt vihdoin ja viimein sen sun kauan himoitseman sitterin! :) Ja vaikka mitä muutakin kivaa! Kyllähän sitä ehtii hälyttimen ja vaipparoskiksen ostaa vaikka pieni olis syntynytkin jo :) Kunhan tärkeimmät on koossa niin voi jo huokaista helpotuksesta!
Supistuksiahan noi menkkamaiset kivut on, ei huolta :) Mahan muoto voi ainakin mulla muuttua kovastikin jos Mini puskee itteään johonkin suuntaan, yleensä se on koholla oikealta puolelta :heart:
Hei nyt kun sanoit, niin eipäs muuten mullakaan oo enää liitoskipuja tuntunut! :D Mullakin siis oikeestaan vaan toi vasen puoli kipuili. Jotenkin ei tuu ees ajatelleeks, kun ei oo vaivannu :) Mäkin luulin, että pahelee loppuakohti, mutta eipäs näköjään :)

Rinsessapa kiva kun meni noin hyvin lääkärissä! :)


Onko kaikkien muitten vauvoilla jo hikka? Onkohan ihan normaalia kun Minillä ei oo ollu vielä kertaakaan, tai jos on niin en oo ainakaan tuntenu?
Oon tänään kasaillu Minin tulevan huoneen vaatekaappia :) Tykkään noista tollasista jutuista, vähän vaan jäi vaiheeseen kun mies ei oo ollu tänään kotona, enkä yksin ala sitä kaappia nostelemaan mihinkään suuntaan. Ei saa tehtyä siis valmiiksi, kun pitäis saada se seuraavaa vaihetta varten pystyyn ;) Nyt se lojuu tuolla eteisen lattialla ;) Miehen on varmaan kiva tulla yöllä kotiin ja kompastua ensimmäisenä vaatekaappiin :D :D

Minni ja Mini 34+3 :heart:
 
Sartsa83
Oikein iloista huomenta!!! Täällä aamuvirkku heti kirjottelee... :p

minni et oo sattumoisin tuntenu sellasta outoa pientä "nykivää" tai ns. potkulta tuntuvaa nopeaa liikettä jossain päin mahaa? Kuin tulis sarjapotkuja tai muita, mut suht vaimeina? ..Kun se hikka on kuin nyrkin iskuja tai pieniä potkuja, mutta se on sellasta "nykivää" liikettä. :) Mutta ei kai kaikkien vauvoilla ole hikkaa... tai siis että ei kait se oo mikään et "kaikilla on pakko olla tai muuten on epänormaali". En jaksa ainakaan uskoa. Mut pähkiksellekin tää hikka tuli vasta tällee ihan lopussa.. myöhemmin kuin mitä on lukenu monella muulla tulleen. :)

Hih. :D Mäkin tykkään kaikenlaisesta tollasesta... voi olla mies tosiaan vähän ihmeissään yöllä kun törmää heti johki vaatekaappiin. :LOL:

Omaa. Mä saan tässä aamusta vieraita! :) Kaveri tulee tyttönsä ja poikansa kanssa, joka on meidän kummipoika, kylään. Eivät oo kauaa kun sitten heillä on 11-12 päikkäri ja ruokailuaika, niin tarvii sitten ajaa taas kotiin. Kaveri vaan tahtoo nähdä mitä oon täällä Pähkinälle väsänny ja laittanu valmiiks. :D On niin utelias ja kateellinen tosta mun "kauneussalongistani" :p ... kun tossa yhen lipaston päällimäinen osa on semmonen peilikansi, joka aukeaa ja sinne alle mahtuu hienosti kaikki meikit. :) Ja sit ylimmän laatikon varasin omille hiusjutuille. :) Loput laatikot on Pähkiksen. :)

Lähdempä tästä siis kohta kauppaan kun toi siwa aukee seiskalta. Ostan ruokatarpeita tälle päivää ja sit meinasin tehdä muutaman herkkuvoikkarin ja ostaa mukeloille marie-keksejä. :)

Sartsa ja Pähkis 37+2 :heart:
 

Yhteistyössä