Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
No nyt niitä neuvola kuulumisia.
rv34+2
paino +639/viikko 12.3kg yhteensä tullut :kieh:
turvotus +
u-prot./u-gluk. -
rr 105/61
sf 31.5
tarjonta rt

Mitenköhän toi sf mitta nyt yhtäkkiä noin tippu kun koko raskauden ajan menny yläkäyrällä mutta tämä menee just tohon keskikäyrän yläpuolelle?mutta taitaa johtua tosta mun kohdusta kun se on sydämen muotoinen nii otti eri kohdasta sen mitan kun muut kun oli taas uusi neuvolan täti.
Kun menin sinne neuvolaan niin se täti luki sieltä tiedoista että siellä Kyssissa sillon viime viikolla olisi ollut niissä munuaisissa kysta epäily mutta ei kyllä meille sanonuttu siellä kyssissä mitään tuommoista.Sanottiin vaan että korostuneet on munuaiset ja että se voi merkitä munuaisten vajaatoimintaa..minkähän takia ne ei ole meille mistään kystistä sanonut mutta sitten minun tiedoissa niin lukee??nyt saan sitten ihan paniikissa odotella 14.päivään asti kun mennään sinne kyssiin katsomaan niitä munuaisia uudestaan. Ärsyttävää tommonen!!

Kaikki muut äipät taitaa lomailla kun eivät ole täällä kirjottelemassa. Hui minä en ole edes tajunnut tuota että vauva syntyy jo ensi kuussa!


Marakatti ja poikanen 34+2 :heart:
 
taas tulis neuvolakuulumisia =)

Rv: 34+6
Paino: +300/vko
Turvotus: +
Sf: 30
Tarjonta: RT
Sykkeet: 140
Liikkeet:++

Tytteli on sitten laskeutunut lisää ja on nyt sitten ihan lähtöasemissa :eek: elikkäs hyvinkin mahdollista, että alkaa tapahtumaan lähiviikkoina. Terkkari toivoi, että pysyisin yhtenä kappaleena vielä ensi viikon perjantain synnytystapa-arvioon ja ultraan, mutta saas nyt sit nähdä mitä tytteli päättää tehdä. Lisää lepoa, lepoa ja lepoa määräs mulle ja oonhan mä tässä viikon jo lepäilly, mut jos tytteli on päättänyt tulla niin mä en sitten sille mitään voi vaikka kuinka lepäilisin. =) Nyt vaan sit peukut pystyyn ja toivotaan, et vielä sen pari viikkoa pysyis masussa...
Kyllä nyt jännittää ja todella paljon ja paniikki iski päälle, kun pitäs vielä hankkia tutit ja tuttipullot jne, mutta kerkeehän ne vielä, toivottavasti =)

Sori, etten kommentoinu teidän muiden kirjotuksia, mut tää mamma on nyt niin paniikissa ettei oikein pysty keskittyä mihinkään...jospa tästä lähtis lepäilemään sitten :)

Patience ja tytteli 34+6 :heart:
 
Patience Oho, aika jännää :eek: Toivottavasti vaavi pysyi vielä massussa, lepäilet niin kaikki varmasti sujuu hyvin :) Elokuu alkaa olee lähempänä mitä koskaan on ollut. Mä taas oon liikkeessä kokoajan ja mulla on pakkomiele tehdä asioita ettei vaan tylsisty :) Voi olla rankkaa tuo lepääminen, mutta parempi kotona kuin sairaalaan joutuisit lepäämään. Tuttavani joutui sairaalaan ja siellä ei ollut hänen mielestä kauheen kiva olla, lapsivedet tuli liian aikaisin ja sitten syntyi lapsi joka vieläkin taistelee hengestään. Näyttää jo parempaan suuntaan mitä lääkärit olivat ennustaneet ja niin hyvä.. pikkuinen saattaa selvitäkkin :)

minni Saattaa olla hyvinkin niin että muut äipät pitävät kunnon kesälomaa :) Mun loma on tällästä että kotona aina touhuan ja teen kaikkee mitä voin ja sitten käyn myös kaupungilla tapaamassa ystäviäni :D Tän kuun lopussa se mammalomakin mulla alkaa yay! :)

Sartsa Touhuaminen antaa voimia :D ainakin minulle, saa ilon tunnetta kun tekee paljon asioita eikä vaan tarvi istuu paikoillaan ja miettii mitä sitä tekis. Daimi kakku kuulostaa yvältä. Yks kakku mikä mulle tuli mieleen mikä on toodella hyvää on Pätkiskakku, ah että se on niin nannaa <3 Kannattaa kokeilla jokukerta, hyvää tulee <3 :)

Ensiviikolla onkin sitten meillä tutustumis käynti sairaalassa, jännittää paljon :DD
Eilen oli niin hupaisaa kun makasin sängyllä lukemassa lehteä bikiinit päällä kun sisällä on niin pirun kuuma ettei normi vaatteissa voinu olla, vaavi työnteli jalkojaan paljon ylös niin että masun toinen puoli nousi tosi korkeelle. Isukki siinä jutteli masulle ja sai parit potkutkin naamalleen :"D
Oon huomannut että ulkosalla on vaike kävellä sandaaleilla, mä kompastelen siel useasti joka ärsyttää, painaako massu niin paljon että se vois olla syynä siihen :eek: en mä ennen oo kompastellut :) Täytyypä tästä lähtee vähän tekee juttuja ^^

Lumi ja pikkuinen 31+5 <3
 
Vähiin käy ennen kuin vallan loppuu, kaikilla viikot siis :D

Tässä sitä kuumia hellepäiviä kärvistellään ja kun välillä on niin tajuttoman saamaton olo! ..ei sitte mitään jaksaisi tehdä, eilenkin täytyi pakosta käydä kaupassa kun pojan ruoat loppui lounaan jälkeen, eli iltaruoat kaupassa... Koko päivän, aamusta alkaen tein sitä lähtöä, mutta vasta illalla kuuden aikaan sain vaivoin aikaiseksi.... Raivostuttavaa kun tykkäis tehdä kaikkea muttakun itellä tukala olo masun kans enemmän tai vähemmän ja sit pitää viel yksin nuo molemmat pikkupirpanat pukea ja huoltaa ja varmistaa että kaikki tarvittava on joukossa! Toisinaan tämä kaikki hoituu niin helposti ja täysin mutisematta, mutta kyllä välillä ottaa niin hermoon kun on johonkin lähtemisessä niin kovin suuri työ.. :/ ..sori tämä purkautuminen :LOL: ..pääsi vähä vuotamaan sangon reunojen yli mamman tunteet....

Muuten täälä voidaan mainiosti ja välillä jaksetaan tehdä hommiakin kovasti, juhannus oltiin mökillä ja mukavaa oli! Kun sieltä sitten kotiuduttiin niin pesaisin seittemän koneellista pyykkiäkin noin vain :)
Pyöräilemään tykkäisin lähteä, mutta siinäkin iskee laiskuus ajatellessa kun ei ole määränpäätä mihin mennä jne. :)

Vauva voi hyvin ja potkii toisinaan kovaakin, neuvola taas ensiviikolla jolloin tuoreet kuulumiset.. Niin se aika vain rientää!

Toivottavasti ei tarvittis tän raskauden aikana kärsiä kauheasti turvotuksesta, sekun on niin kurja olo kun nilkat kaksinkertaiset.. :/

..nyt mä poistun täältä tälläkertaa, totesin että vaikka kuinka koittaa ajatella positiivisia niin näköjään kirjottaa kaikesta mikä "kurjaa" täl hetkel... :D
 
Lumiponi Joops, tää on todellakin inhottavaa tää lepäily, kun mitään ns. kummosempaa ei sais tehdä, mut pakko se on kuitenkin itseään hiukkasen rasittaa ja pyörittää huushollia. Rajottaa vaan hurjasti tekemisiä ja aika käy todella pitkäksi :kieh:

Julmetusti painaa alapäähän koko ajan kun tytteli on ihan lähtöasemissa ja liikkuminen aikas vaikeaa muutenkin. Terkkari sanoi eilen, et hyvillä viikoilla ollaan jo nyt ja jos tytteli päättäs ny tulla maailmaan, ei välttämättä tarttis edes teholle laittaa kasvamaan ja päästäs nopeammin pois sairaalasta, mut yritys on todellakin kova, että pysyis vielä pari viikkoa =) Ei ole ainakaan vielä supistellut kipeästi, mutta synnytys voipi käynnistyä koska tahansa...jänniä aikoja elellään täällä! :D

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:

Patience ja tytteli poks poks 35+0 :heart:
 
Kiitos, nyt oli tekstiä ihan hyvin täällä! :) ;)

marakatti eikös se sf-mitta oo aika paljon kiinni just ottajasta? Ehkä sillä selittyy teillä toi muutos :) Tai sitten se mahan kasvu on vaan hidastunu tälleen loppua kohti.. jaa'a
Tiiätkös, mulla on ihan samallaisia kokemuksia noista lääkärireissuista, eli jos ne jotakin on epäilleetkin niin ei oo tieto tullut itelle asti, vaan joskus ihan muuta kautta saa tietää että ai tällästä onkin ollut. Tosi ärsyttävää, luulis että olis itsestäänselvyys, että potilaalle kerrottais mitä epäillään ja mitä ei! Tai sitten ne vaan jotenki haluu olla huolestuttamatta ennenku on tutkinu?
Onko sulla mikään paikka silleen kipeenä? Mä oon yheltä kaverilta kuullu kellä on kystiä ollut, että sitä sattui silloin kävely, tai että pisti jotenkin?

Patience huuuuui! Toivotaan että tyttö malttais vielä muutaman viikon ainakin siellä masussa kasvaa :) Onneksi kuitenkin ootte jo "turvallisilla" viikoilla, jos ees noin voi sanoa, mutta tiiät varmaan mitä yritän tarkottaa :)
Eikös muuten noilla viikoilla oteta enää hb:tä? Tai kun sulla ei niitä tossa oo, eikä marakatillakaan. Ymmärrän kyllä ihan täysin, ettet voi enää meidän muiden kuulumisiin niin keskittyä. Lepääminenkin on niin paljon helpommin sanottu kun tehty! Vaikkei sitä uskois, mutta se on oikeesti aika rankkaa, kun ei saa oikein minneen mennä! Ja vielä kun sulla ennestäänkin lapsi, no mutta minkäs teet..
Vielä kuitenkin hyvä puoli, että vasta näillä viikoilla tuli sulle toi lepäämis käsky, ettei kuitenkaan ihan alussa :)
Onnittelut poksahtamisesta! :heart:

Lumiponi toi on muuten oikeesti hauskaa seurata mahan läpi pienen liikkeitä! :D Ei vaan voi olla nauramatta kun maha pomppii miten sattuu :D Vaikka kuinka olis "vihanen" pienelle kun ei anna yhtään olla rauhassa, mutta se on vaan jotenkin niin hellyyttävää aatellakin koko tilannetta :D :D Toinen jumppaa mahassa minkä kerkeää :D :D Ai isiäkin on monotettu, ihan oikein :LOL: Äitin poika ;D :D (olihan teille tulossa poika? :D )

lelluriina kyllä sä saatkin olla ihan hyvällä omalla tunnolla välillä vähän saamaton! :) Eikä sekään haittaa vaikka tuut tänne purkautumaan, sen takiahan me täällä ollaan :hug: Musta tää palsta on sikskin niin hyvä juttu, kun voi vaan tulla ja purkaa pahaa oloaan jos siltä tuntuu, ettei tarvi aina sitten läheisiä kuormittaa, ja kun ei varmaan muita niin paljon nää raskausjutut kiinnostakkaan ;D


Mulla ei oo oikeestaan mitään sellasta omaa kerrottavaa, kaikki päivät on ihan samallaisia nyt kun on töissä :D

Minni ja Mini 31+5 :heart:
 
Sartsa83
minni ei Pähkinälläkään noilla viikoilla ollu hikkaa, mutta vasta nyt tuli. :D Eli voi olla että Minillekin tulee. ;) .. Ai, teillä on mökit noinkin lähellä. :) Voi että... :) Ihan luksusta. :)

Hih, tottahan tuo vesi homma on, mutta kun se on niin huvittavaa että se lakkaa kun juon vettä. :D

LumiPoni juu ja niin se vaan on, että kun äidiksi tulee, sitä alkaa nää kotihommat kiinnostaa erilailla vaikka sitten kun se pieni on tossa, ei välttämättä aina jaksaiskaan pitää huushollista huolta. :) Tää on kuulemma tää "pesänrakennusvietti" joka tulee yleensä kaikille ensisynnyttäjille viimesellä raskauskolmanneksella. :)

Neukkukuulumiset:
34+3 (33+1)
hb:tä ei nyt otettu, vaan ens viikolla vasta kun sano ettei varmaan muutoksia ole, jos mulla on varastot ollu aika tyhjillään ja vasta nyt alkaa nousemaan uudelleen.
pissa: ok
RR: 123/90 (128/88)
Paino: +780g/vko
Turv. +
Sf: 32 (32,5) mittaaja eri hlö joten sanoi siihenkin että ens kerralla saadaan oikea mitta kun sama hlö pääsee mittaamaan toista kertaa.
Syke: +160 (+140) oli jäbä touhukkaalla tuulella
liikkeet: ++ (++)
Ja RT:nä oltiin taas.. kuten neuvolatätikin sanoi: vieraskoree jätkä. :D Aina neuvolassa on oikein päin ja hienosti asennossa.. kotona ollaankin sitä välillä vielä ihan poikittain mutta pää enempi kohti alapäätä kuin peppu. ;)

Semmosta. Ens viikolla taasen uudestaan. :) Ja kuten sanottu: ei ole näillä tietoo ainakaan ihan hirmu pieni tulossa ja sanoi sitäkin että vaikka usein kokoarviot menee päin honkia, niin se on silti noin 10 viidestäkymmenestä jotka on TAYS:ssa mitatuista menny päin honkia. Et sikäli mikäli niihin arvioihin voi luottaa ja jos lapsi on jo synnytyskanavassa kun mittaus tehdään, niin sitten se on aina vaikeampa arvioida, mutta kuulemma mun kohdalla kun on jo lähetteet valmiina sitten kokoarvioon ja jos ei lähde 39 viikkoon mennessä syntymään, pääsen sinne tutkittavaks, joka mahdollistaa suht tarkan arvion, koska tällöin ei vauveli ole välttämättä asettunu synnytyskanavaan. Saattaa olla ihan siinä hilkulla, mutta ei tuloillaan.. se on niin yksilöstä kiinni.

Jees.. noh, mä en henk. koht. ite tiiä enää mihin uskoa ja ketä, vaan elelen tässä nyt tätä loppuaikaa ja oottelen mitä tapahtuu keholle ja sen mukaan etenen. :D

Sartsa ja pähkis 34+3 :heart:
 
Oon taas osannut hyvin kirjottaa kun vauvalla on se kysta epäily ei minulla ole..tai ei ainakaan ole tutkittu mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta :'( mutta minä sillä yritän lohduttautua että minun eikä miehen suvussa ole kenelläkään ollut munuaissyöpää mutta ei se aina sitä kerro.Täytyy kyllä myöntää että on hieman ajatukset nyt sekasin kun tuntuu että ei oikeen osaa mitään muuta ajatella kun sitä vauvan vointia mutta onneksi minun mies on erittäin hyvä lohduttamaan.

Minä kyllä ihmettelen että miks mulla ei ole otettu sitä hb pitkään aikaan ku mulla on aina ollu tosi alhaset mutta kyllähän tuota jo itsekkin tietää että millon pitää alottaa rautakuuri. Nytkin söin 3 viikkoa rautaa ja sit pidin parin viikon tauon ja nyt ajattelin syödä loppu ajan.

Mutta minä menen viettämään laatuaikaa elokuvien kanssa kun kerrankin saa rauhassa katsoa kun mies meni minun veljen kanssa kalalle..Miehen kanssa on nimittäin niin ärsyttävää katsoa leffoja kun koko ajan kuuluu ei voi tommosta tapahtua jne.

Marakatti ja poikanen 34+3 :heart:
 
Sartsa hikkaa siis odotellessa ;) :D
Ai Pähkinä on vieraskoree ;) No sehän tarkottaa siis sitä, että synnytyskin menee hienosti, tai että on ainakin rt:ssä silloinkin ;D
Oonkohan jotekin outo, kun en tiedä yhtään miten päin Mini tuolla mahassa on! :eek: Neuvolassa Minikin on aina ollut rt:ssä, mutta oikeesti en tiedä yhtään miten se on tai jos toinen muksiikin, niin ei mitään hajua, että millä ruumiinosallaan :D
No onneksi noilla kokoarvioilla, ei sen suurempaa merkitystä kuitenkaan oo, jos äiti vaan ei oo mikän tositosi pieni! :) ..Tai vauva ihan jättiläinen ;) Mutta luulis, että ihan tollaset ääripäät ne sitten huomaa :)

marakatti anteeksi, miten mulla on tää luetun ymmärtäminen näin huonoa! :ashamed: Uskon kyllä, että ajatukset pyörii nyt vaan pojan ympärillä! Kaikista pahinta on, kun ei voi itse tehdä asialle mitään... Hyvä, kun pystyt kuitenkin leffoja katsomaan, jos saisit edes hetkeksi muuta ajateltavaa :) :hug:


Tänään on tulossa taas kiva päivä, kun järjestetään kavereitten kanssa sellaset juhlat ;) Ollaan vuokrattu yks vanha koulu ja sitten sinne tulee yhden kaverin miehen bändi soittamaan! Ootan ihan innolla! Pidetään sellaset lavatanssit niinkkus ;) Mutta on siellä vesipajatsokin, niinkun ala-asteella oli ;D
Tuntuu vaan, ettei saa mitään aikaseksi! Pitäis siivota ja mennä suihkuun ja sitten kauppaan ja siitä yhelle kaverille laittamaan sen hiuksia ja sitten pitäis olla jo siellä koululla! Ja mä vaan istun tässä koneella :D Ehkä mun on nyt pakko mennä, vaikka tekis mieli mennä vaan takasin sänkyyn ottamaan pienet tirsat ;)

Minni ja Mini 31+6 :heart:
 
Sartsa83
marakatti varmasti tuommonen asia jää kaivelemaan mieltä, mutta yritä ainakin olla ressaamatta asiaa. Vaikka joku sanookin että tuommonen mahdollisuus on olemassa, voi olla kun vauva syntyy, ettei mitään enää olekaan. Yritän siis lohduttaa ja toivon ettet ressaisi asialla liikaa itseäsi ja sitä myöten vauvaa. :hug: :heart:

minni hih, hikkaa odotellessa. ;) Juu, toivottavasti Pähkinä on yhtä vieraskoree ja yhteistyöhalunen synnytyksessäkin. Muuten tulee tupenrapinat! :D :p

Sun tarvii kysyy neuvolatädiltä, missä on Minin mikäkin osa. :) Neuvolan tehtävänä on se opettaa. :) Silleen mäkin oon pikku hiljaa oppinu tunnistaan. :)

Niin, eihän noilla kokoarvioilla siinä mielessä merkitystä olekaan, mutta ei sitä silti tahtos alkaa synnyttää yli 4kilosta vaikka ehkä ulos mahtuiskin. :D

Oi, juhlat on aina kivoja. :) ja nuo kuulostaa eritoten huippu hauskoilta juhlilta! Pitäkää hauskaa!!! :heart:

Mä en jaksa nyt kirjottaa omaa napaa kun oon puhelimella netissä. :p Jokseenkin vaikee kirjottaa tällä. :D Mut ei tänne siis ihmeempiä. Mun leipoma juustokakku oli menestys! Se oli vielä sellanen kevyt versio. :)

Sartsa ja pähkis 34+5 :heart:
 
Tämä on vaan remonttia tehnyt ja ollut jo lomalla yli viikon. Lisäksi tapellut kelan kanssa, hitto ne ei tiedä siellä mitään ja tekee emämokia!! Hyvin vielä jaksaa, ei ole turvotustakaan, suonet on jaloissa hieman pinnassa, mutta kai se on ohimenevää. Eilen 9 h ulkona, pyöräiltiin tampereelle pirkkalasta ja oltiin terassilla, minigolffia jne...ruokaa ja kokista..ihana päivä, sitten yöllä kotiin rakkaan kanssa. Pe kävin ostaan ekoja vaatteita, melkein kaikki kokoa 62, tarviiko niitä pieniä ostaa paljon ja mitens ne pikkuhousut vai riittääkö pelkkä potkis tms?

Vauva-lehti tuli pe, hyviä juttuja taas. Ens viikolla tulee vieraita, tulee serkku ja mummu ja sitten äiti ja sisko, tosin eri päivinä, muuten ei jaksais. Lastenhuone tarvii saada ens viikolla, se on missio. Tehdään hienoa ja hartaasti.. :D

Kaveri potkii tosi paljon, jalka näkyy melkein mahasta läpi.. :D Ihanaa

Nyt lähetään taas uloa aurinkoon,
Tuikku ja masulainen 30 + 5 <3

Mukavaa viikonloppua ja raskausaikaa kaikille... :flower:
 
Sartsa83
tuikku kyllähän niitä pieniä vaatteita hyvä on olla... koskaan kun ei tiedä tuleeko sieltä mahasta sitten loppu viimein 46-49cm ihminen vai peräti 56cm ihminen. Tai pidempikin. Ja tietenkin sekin vaikuttaa mitkä vaatteet mahtuu, paljonko vauvalla syntyessään on painoa. Mutta ainakin 56cm vaatteita tarvii alussa. 62cm menee sitten muutaman kuukauden päästä. Toisilla ne saattaa mennä nopeammin kuin toisilla. Pikkupöksyjä en usko että tarvitsee.. mutta kukin tavallaan. Niitä aletaan käyttämään sitten kun ollaan jo opittu kävelemään ja opittu kuiviksi. Ettei tarvita siis vaippaa. Potkarit menee oikein hyvin... kun syksykin tulee. Parempi niitä on käyttää.
 
Sartsa83
Oli pakko tulla koneelle......................

Nyt tulee sitten vuodatusta. Vittu mä en vaan jaksa!!! :'( Miltä teistä tuntuis jos teiän oma isä sanoi teille puhelimessa:"Hyvää kesän jatkoa." ... Mulle tuli aivan olo että oon joku hyvänpäivän tuttu joka soitteli kesäkuulumisia ja eipä meidän tässä tarvi nähdä tai mitään. Toivoin pienessä mielessä että isä ois pyytäny kylään kun mainitsin että mies lähtee viikoksi Padasjoelle palokunnan leirille. Ei, ei vihjannutkaan. OMA ISÄ!!! :'( Hänestä tulee BIOLOGINEN pappa eikä häntä vaan tunnu kiinnostavan.. kuten ei kiinnostanut juurikaan ennen raskautta. Ei hän mua sillonkaan kutsunu kahville. Mut ajattelin josko tää raskaus tekis sen, että hän ajattelis nyt enempi sitä papaksi tulemista. Hän vain kehu puhelimessa kuinka hänen vaimonsa lapsenlapset eli HÄNEN pikkusensa ovat siellä olleet nyt hoidossa mummun ja papan luona. Isä vielä sano näin:"ainahan tänne mummun ja papan luokse on hyvä antaa lapset hoitoon että pääsee viettämään laatuaikaa miehen kanssa kahdestaan. Oltiin me koko perheen voimin laivallakin tosta ja taisin saada lapsilta kesäflunssan." Sitten kuulemma siskonikin, josta en oo nyt kuullu mitään, oli siellä parasta aikaa kihlattunsa kanssa. Sain siinä isältä sitten kuulla että ovat huomenna hakemassa itselleen uuden auton ja muuttavat kesälomansa jälkeen yhteen asumaan. Oon lähetelly siskolle viestejä ja muuta että mitä sinne kuuluu ja miten siellä voidaan, mutta ei kuulu vastausta. Mä tunnen olevani NIIIIN ulkopuolinen koko heidän elämästään. Miks mun heidän elämässään pitäs olla?.. Hmm.. tuo mies on mun biologinen isä ja tuo nainen mun biologinen sisko, joka on ITSE suostunut sylikummiksi tälle meidän pienelle, vaikka sanoin ettei hänen olisi siihen pakko suostua, koska hän teki sillon sen abortin ja muuta.

Mä en tiedä. Hormonitkin tekee varmasti tästä kahta suuremman jutun ja tiedän että nyt sitä miettii entistä syvemmin omia perhekytköksiään kun itestä on tulossa äiti, mut VITTU miten mä olen surullinen tästä!!! :'(

Kumpa voisin vaan unohtaa heidät. Antaa olla. Ottakoot sitten yhteyttä kun kiinnostaa ja jos sitten aletaan mulle mussuttamaan etten ole pitäny yhteyttä ja ettei mua kiinnosta heidän elämänsä, niin siinä vaiheessa sanoisin että MINÄ yritin pitää yhteyttä, ilman tulosta. Sieltä suunnalta ei ole mulle kukaan soitellu ja kysyny mun vointia tai kutsunu/pyytäny mua perheen tapahtumiin tai vaikka vaan kahvitteleen sunnuntai-iltana.

VITTUSAATANAPERKELEHELVETTI!!!!!!!!! :'(
 
Joo täällä mennään päivä kerrallaan mutta onneksi tuo mun mies on niin älyttömän hyvä lohduttamaan ja itsekkin kun tässä miettii niin on aika ihme että ei ole aikaisemmin ultrassa mitään ollut ja viimeksihän me käytiin noin kuukaus aikasemmin eikä sillon ollut mitään että toivon ja uskon että se munuaisten korostuneisuus johtui siitä kun pojalla oli virtsarakko täynnä..mutta toisaalta ei jaksa odottaa 14.päivään asti että saa tietää!!

Älä Sartsa hermostu mutta kyllä minuakin tommonen ärsyttäs ja kovasti.. Meillä onneksi isä on ruennut tässä viimeisen 7vuoden aikana ottamaan osaa minun elämään enemmän kun koskaan ja on nyt todella innoissaan tulevasta lapsenlapsesta joka on hänelle ensimmäinen.. mutta sinun täytyy sanoa isällesi ja siskollesi asiasta.

Mutta nyt on mentävä nukkumaan jos vaikka saisi unta kun on niin kuuma!

Marakatti ja poikanen 34+5 :heart:
 
Sartsa Tuo on varmasti ihan kauhee tunne :( Ehkeivät he ole vaan tajunneet sitä miten käyttäytyvät ja eivät ota huomioon sinua. Olisi hyvä jos kertoisit isällesi ja siskollesi että näin sinä tunnet nyt, asiat varmasti selviäisivät siitä. Paljon haleka sartsa!!!! :hug: kyllä kaikki järjestyy! :hug:

Se on kiva kun kesällä on lämmin mutta aika raskaita nyt kun on raskaana, yöllä on niiin kauheen kuuma nukkua ja päivälläkin on kuuma. Tuli sitten vielä varattua se ruotsin laivamatka sinne elokuun puoliväliin kun kerta 60 e. pääsee sinne, elokuu on yhtä seikkailua sanon minä. :) Saapi nähdä mitä sitten tapahtuu, hyvin mielin lähden sinne, mieheni, siskoni ja äitini kanssa joka on itse neuvolatäti =) toivottavasti kaikki sujuu hyvin :D
Nyt pitäis lähtee shoppailemaan siskon kanssa vähän kaikkee kaupungille :)

Lumi ja pikkuinen 32+1 <3
 
Minni multa ei viimeksi mitattu sitä hb:tä, koska olin vasta edellisenä viikkona käyny ja sillon se katottiin ja oli sillon 136 =) et varmaan sitten seuraavalla neuvolakerralla se katotaan (15.7) jos sinne asti yhtenä kappaleena säästyn :LOL:

Sartsa Mulla on vähän sama tilanne mun isän kanssa, silloin kun esikoinen syntyi niin soitteli vähän useammin ehkäpä vuoden ajan, mut sit sen jälkeen kuulen siitä ehkäpä kerran vuodessa, mut en itse asialle voi minkään joten oon jättäny asian omaan varjoonsa. Mut jaksamisia sulle tilanteen kanssa :hug: sun kannattas ottaa asia kunnolla esille kun se kerran noin pahasti sua kaivertaa.

Omaa. Kyllä nuo helteet on ihan kamalia. :kieh: katoin äsken mittaria ja näytti +28 varjossa :eek: ulkona oon ollu kun pakko tuon esikoisen kanssa on leikkikentälle lähteä, vaikka se rikkookin pahasti mun rasituskieltoa :ashamed: . Eilen illalla tais ekan kerran supistella kipeästi,mut loppuivat sitten lyhyeen, kun en noista supistuksista oikein tiedä et miltä ne sit pitäs tuntua, kun ei ole niistä mitään kokemusta, mutta monet kaverit,joilla synnytys käynnistynyt itsestään ovat sanoneet, et kyllä sen sit tietää siitä kivusta kun lähtö tulee :LOL:
Alakerrassa jatkuva mieletön paineen tunne vaan voimistuu päivä päivältä ja pakko myöntää et tuntuu kyllä jo siltä et sais tulla jo, niin tukala olotila on koko ajan. Perjantaina ois synnytystapa-arvio ja sinne haluan kyllä päästä ennen synnytystä niin saa tietää onko alatiesynnytys mahdollinen ja minkäkokoinen tytteli sieltä olisi tulossa. :heart: siis jos hän tyttelinä on pysynyt :LOL: kun ei niistä rakenneultran veikkauksista voi ikinä olla 100 % varma.

Mukavaa viikkoa kaikille ja koittakaa kestää helteitä =)

Patience ja tytteli 35+3 :heart:
 
Joo, tää ei tosiaan oo mun päivä! Kävin jo tossa päivemmällä täällä kirjottamassa, sitten kun painoin tota vastaa nappia, niin tuli joku teksti, että virhe kokeile myöhemmin uudelleen ja kaikki teksti hävis kun tuhkatuuleen! :/
Sitten vielä aamulla, kun kävin vessassa, niin pönttöön tuli vähän verta, ja menin ihan paniikkiin ja lähdettiin sitten käymään äippäpolilla tarkastuttamassa tilanne. Kaikki on siis ok, eikä nekään siellä ihan selville saaneet, että mistä se veri johtui, mutta kuulemma jos ei satu, eikä verenvuoto lisäänny, niin ei syytä huoleen :) Verta tuli siis todella vähän, ei edes paperiin jäänyt oikeestaan mitään. Pelästytti kuitenkin aika kovasti! :/ Hoin koko automatkan miehelle, että jos Mini nyt kuolee, se on mun vika :'( Aattelin, että oon tolla työnteolla aiheuttanu Minille jotakin haittaa! :( No, onneks selvittii vaa säikähyksellä :) :heart:

tuikku kyllä mä hankkisin noita pienempiäkin vaatteita ainakin muutamia, vaikka kirpparilta tai jostakin, niin olis sitte varalla jos tarvii :) Harva lapsi kuitenkaan on ihan noin iso, että 62cm vaatteita ihan alkuun tarvii. Kai toi alushousu asia on ihan itestä kiinni miten tykkää, mutta ite oon ainakin aatellu mennä ihan vaan vaipalla, ja siihen päälle sitten se body tai sukkikset tai vastaavaa :)

Sartsa :hug: Onneksi sulla on paljonpaljon ihania ja rakastavia sukulaisia ja ystäviä ympärillä! :) :heart:

marakatti täällä toivotaan kovasti, että kyse olis vaan täydestä rakosta! Iso :hug: sulle kuitenkin! :)

Lumiponi no ei ollut matka ainakaan hinnalla pilattu ;) Toivottavasti teillä tulee olemaan huippukivaa siellä, ja pieni malttaa pysyä masussa vielä sen reissun ajan ainakin ;)

Patience ahaa, mä jo pelästyin, että lopettaako ne hb:n mittaamisen jossakin vaiheessa ;) Oon siinä nyt niin tsemppi päällä, kun mulla on niin hyvät lukemat ollut ;D


Kamala kun tuli kuuma! Pakko päästä pois koneelta! Heti kun mies tulee treeneistä, niin mökille ja mars!

Minni ja Mini 32+1 :heart:
 
Sartsa83
Kiitos ihanista tukea antavista tsemppauksista. :hug: :heart: Kumpa olisikin niin yksinkertaista kun vain sanoisi heille asiasta. Mä en ole kuulunut koko lapsuudessani/nuoruudessani heidän perheeseen, joten en kuulu siihen nytkään. Mun on vain hyväksyttävä se ja elettävä omaa elämääni, koottava oma perheeni. Olkoot he mitä ovat. Verisukulaisia, ei muuta.

LumiPoni älä muuta sano.. alkaa oleen kyllä jo ihan riittävän kuuma. Niin päivisin kun öisin. Tänään meinasin jo pökertyä tonne helteeseen. :/ Ei kiva.

Patience tääl ei oo kans harmaita hajua miltä supistelujen pitäs tuntua, mutta käsittääkseni niitä ei ole ollut... ehkä harjotussuppareita, mutta ei muuta. Älä muuta sano sinäkään. Vaikka viikkoja nyt vielä on alta 37, niin kyllä sitä välistä jo toivois et vois tullakin ulos. Mun alapääni ainakin on sitä mieltä.. :D ..omaa synnytystapa arviointia ootellessa.. se pitäs tehä 36 viikolla. Samalla kokoarviointi. Sit odotetaan, josko synnytys käynnistyis ennen 39 viikkoa ja jos ei, lähete on valmiina odottamassa, jonka kanssa sit sairaalaan uuteen kokoarviointiin ja sitten sen mukaan toimitaan.

minni :hug: :heart:


On kyllä ollu tänään niin huono olo ja viime yökin tuli nukuttua tosi huonosti, joten voipi olla että tää nainen kaatuu mahansa kanssa ihan piakoin sänkyyn. :whistle: Mies kun on tän viikon siellä leirillä.. :ashamed: Ois saanu nyt kyllä olla kotonakin, mutta kun tuonne leirille lähtö päätetään aina jo tammikuussa ja ilmottaudutaan silloin niin se oli jo sovittu. Ei miestäkään sinne ois kiinnostanu lähtee, mutta pakko. Noh, keskiviikkona näkee sen.. saa vaan nähä mimmonen reissu siitäkin tulee kun nytkin jo tän päivänen pieni reissu Ikaalisiin sai mulle lähestulkoon lämpöhalvauksen aikaan. :/

Sartsa ja pähkis 34+6 :heart:
 
Heips kaikille!!! Onpahan tullu tekstiä. Me oltiin tosiaan miehen kans reissussa mun isän luona vajaa viikko niin ei oo tullu sitten koneella istuttua. Oli aivan ihana olla iskän luona ja ku tuolla lohjan seudulla on niin ihanat maisemat verrattuna tähän pohjosen tylsään tasaseen maastoon.. Isä eli tuleva pappa odottaa niiiin innolla tulevaa poikaa x) Kuulemma menee kaupoissaki aina leluhyllyille ja kattelee valmiiks mitä sitte saa joskus ostaa x)) Hällä ku tosiaan ennestään 5 lastenlasta ja kaikki tyttöjä niin odotus on kova. Erehdyin näyttämään isälle kaupassa sellasta aivan ihanaa ruskeaa lyhyt hihaista bodya missä lukee et Harley Davidson niin hänen oli sitte pakko saada ostaa se ja hintaa sillä oli huimat 17,5e!! Ku on tosiaan sitte ihan merkki vaate. Ite kauhistelin vaan täytynee sitten laittaa vaikka kehyksiin se ku pieneks käy x)
Pikkusella tuntuu olevan hikka vähintään kerran päivässä ja myllää tuolla kyllä niin kamalasti. On sitä niin ihana seurata <3 Turvotus on nyt kyllä +++++++++++++++++ Siis ihan kamala.

Niin ja seki pakko kertoa että viime yönä kolmen aikaan joku pakettiauto tööttäili hulluna pihalla ja mulla meinas jo mennä hermot että käyn samoassa ettei tarvi koko pihaa herättää. Vaan menin sitte sänkyyn ja heti perään kuulu kolme laukausta ja auto kaahas tiehensä. Ois tehny mieli niin soittaa poliiseille vaan mies vaan hoki ettei oo mitään hyötyä enää. No, pitää seurata paikallista lehtee et jos poliisi pyytää havaintoja niin soittaa sitte.. Olin ihan varma et nyt ne mustalaiset ammuskelee ku niitä tässä asuu vaan mies meinas ettei kuski mannelta näyttäny.. Pelottavaa..

Ja oli nyt omaa napaa ku tosiaan viikkoon käyny täällä niin on niin kamalasti tekstiä tullu.. Sen sanon että voimia Sartsalle, Patiencelle ja Marakatille <3

Rakkauspakkaus 33+4 :heart:
 
Tänään alkoi virallisesti äippäloma!!mutta onhan tässä keretty jo lomailla melkein 6 viikkoa että eikun loma jatkukoon..
Vitsit miten ihana oli viime yönä ku sain nukuttua jopa 5 tuntia putkeen.olin ihan sekasin kun heräsin kun ei ole pitkään aikaa nukkunut 3 tuntia pitempään ilman vessassa käymistä.Pienestä sitä ihminen ilostuu :LOL:

Ja tämä kuumuus eikun jatkuu ja turvotus ja olo tila vaan huononee vaikka kuinka joisi päivän aikana vettä niin tuntuu että ei turvotus kyllä yhtään laske mutta toisaalta on kiva kun kerranki on lämmintä..

Marakatti ja poikanen 35+0 :heart: Pokspoks..
 
Sartsa83
Rinsessapa ihanaa että tuleva pappa on noin innoissaan! Awww.. ihanan bodynkin hommasi! :heart: Täällä on kans hikkaa.. nyt ihan monta kertaa päivässä ja kovasti kans myllätään. :D Ja myös täällä on turvotus +++++++++++++++++++++++++++++++ eli ihan huipussaan ja järkyttävän näköstä!

Kiitos. :hug: :heart: Kyllä mun kohdalla tämä tästä. En jaksa enää ressata nuita ihmisiä, kun ne eivät ole mua lapsuudessa/nuoruudessakaan ressanneet, miksi siis nytkään? Okei, tulevan pojan takia, mutta muuten... aivan sama. Olkoot mitä ovat.


Mä tein tänään taas NIIIIIIIIIN hyvää kakkua. Pätkiskakkua, johon tuli kevyitä aineksia. Kevyt margariinia ja rasvatonta maustamatonta jogurttia. Ainoa mikä siinä oli ns. rasvasta oli pätkis.. koska suklaakuorrutekin oli taloussuklaasta joka on vähempirasvasta kun normaali maitosuklaa ja kaakaojauheenakin käytin tummaa jauhetta. ;)

Sartsa ja pähkis POKS 35+0 :heart:

Ps. onnittelut marakatillekin samoista viikoista. :hug:
 
no onneksi rinsessapa et vain menny sinne ulos niille metelöijille mitään sanomaan, tänään kun on netistä il sivuilta siitä ilmeisesti samasta asiasta lukenu, kun kaikki kolme nyt sitte kuollu.. :/ Tais olla taivaan Isän siunaus matkassa ettet sinne joutunu :) :hug:

Eilen oli mulla sitten neuvola taas pitkästä aikaa ja kaikki oli hyvin :)
Turvotusta löytyy, lapsi raivotarjonnassa ja sf mitta hyvä, käyrillä siis... Joskus 36 viikon tietämillä sit taas sinne kokoarvioon..
 
Sartsa Voi että ku menit kertoon tosta kakusta!!! Pakko kyllä leipoa nyt itekki jotaki..
lelluriina Ei sentäs ollu sama tapaus ku täällä pohjosemmassa asun, mutta oli tosiaan onni matkassa etten lähteny pihalle hermoamaan. Huh..

Mulla pukkas taas entistä kovemman ressin tuosta sairaalassa olosta sitte. Ku kävin lukeen ppshp:n sivuilta nuo vierailuajat ja ne on ma-pe 17.30-19.00!! Ja vkl 13.30-15.00 ja 17.30-19.00!! Siis tuohan on ihan hullua!!!! Puoltoista tuntia vaan! Varmaan sairastun johonki masennukseen ku haluisin et mies olis siellä pojan ja minun kans... Aivan käsittämätöntä.. :(
 
Minni Niin toivottavasti vielä ,asussa jaksaa pystyellä, tulee jännää aikaa tuo laiva reissukin olemaan :) Nyt ongelmanahan on se ettei omat vanhemmat pääsekkän mukaan ja viikonloppuna ois helpompi mennä :/ ikäraja viikonloppuna ois se 21.v ja elokuusta 2 kk eteenpäin niin olisin 21,.. suostuiskohan ne tekemään mitään kompromissejä.. lupahan minulla on vanhemilta lähteä mut eri asia onkin että päästävätkö ne minua avopuolison kanssa joka on jo tuon iän yli hyppinyt.

Rinsessapa Eikös se ole niin että mies saa olla milloin tahansa aamusta/päivästä/illasta paikanpäällä? ja sitten muille on tuo vierailuaika määrätty sairaalassa. :) Niin mä en jotenkin olin käsittänyt, aattelin kyllä bongata perhehuoneen jos semmonen sitten on vapaana sinä hetkenä kun tarvii, mut se on sattumanvaraista että onko vai ei, riippuu kuinkapaljon synnyttäjiä sinä päivänä on jne.

Onneksi on välillä nyt vähän pilvisempää vaikka kuuma täällä sisällä vieläkin on. Yöllä pitää nukkuu ilman peittoa kun läkähtyy ihan vaikka ois ikkunat auki. Pitäis ruveta päivän askareita tekemään ettei ihan mene myöhäseks :) Huomenna pääsen sairaalaan tutustumaan mieheni kanssa ihanaa! :)

Lumi ja pikkuinen 32+3 <3
 
LumiPoni Mun mielestä nuo vierailuajat koskee ihan miestä ku Oys:ssa ei saa edes muut tulla vieraileen ku mies ja lapset. Perhehuone ois kyl kiva vaan mahtaakohan se olla paljonki kalliimpi jos sellasen sais???

Muoks. Eli kattelin muita keskustelupalstoja ja hinta on vissiin noin kaksi kertaa kalliimpi ku normihuoneessa. Tahtoisin kyllä hetken miettimisen jälkeen ehdottomasti sen perhehuoneen vaan minun tuurilla ei kuitenkaan ole vapaana. On niin sairasta kieltää isää olemasta lapsensa kanssa. Häntä ei sais laskea vieraaks.. Pistää niin vihaks!!! Ja jos ei perhehuonetta saa niin sairaalastahan on mahdollista lähteä kahden päivän sisällä vaan sillon pitää käydä 2-4 päivän sisällä poliklinikka käynnillä. Tällaiset ohjeet Oysissa.
 

Yhteistyössä