Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
minni hih, justii noin mäkin ajattelen.. ajattelen ja en synnytystä. :D Ja haluan tosiaan kans kokee sen. :)

Onnea poksahtelusta! :hug: :heart:

Mua hei alko nyt huolestuttaan.. tiedän että hiljasempia päiviä tulee mahassakin, mutta kun söin tossa nyt pari tommosta suklaata, niin jätkä ei siltikään riehu.. :eek: Täytyy kokeilla vielä yhtä kikkaa et jos se vaikka siitä alkais taas jutella äidille... voihan se olla tosiaan että tänään on enempi lepopäivä ja nukutaan enempi, mutta kun.... äh, oon tottunu jo siihen että jätkä temuaa lähes 24/7 tuolla.. varmaan unissaankin välillä kun on päiviä kun oon aatellu että nukkuukohan se toinen ollenkaan. Tuskin siis mitään huolenaihetta on, mutta... yhyy!! Mua ärsyttää tämmönen!! :'(

Oih! Ja juuri tuli semmonen tärähdys mahaan!! ..Öh, mutta lopetti heti kun aloin jutteleen.. :( Ei tää meijän kulta oo tämmöstä ennen tehny!! :ashamed: Ei oo kivaa!!!!!!!!!

*muoks noin 5-10min tosta kirjotuksesta myöhemmin* No nyt meitin jätkä on taas oma temuava itsensä kun isi tuli kotiin käymään. :D Tais olla pojalla isiä ikävä. :'( :heart: Meijän isi kävi Pirkan pyörälenkillä.. 120km veteli menemään. :p ... Oli ollu kuulemma aika rääkki. Eikä mikään ihme kun ei tuo mun mussukkani mikään ammattipyöräilijä ole, vaan ihan harrastelee sitä. :) Nyt se on sit sen verran kotona, et käy suihkussa, pakkaa tavaroita, käydään hänen veljensä, tulevan kummisedän synttärikahvituksilla ja sitten tuo taas lähtee.. menee seuraks kaveripariskunnan miehelle kun se on juhannukseen asti yksin kotona kun muu perhe lähti mummolaan lomaileen. Menee sitten ite perässä kun on juhannusloma.
 
Hei teille!!!
Kirjoittelin teidän kanssa ja odotin vauvaa joka meni kesken..nyt olen taas raskaana ja tulitte mun mieleen, kävin kurkkaa teitä ja hui ku ootte jo pitkällä..Paljon onnea teille kaikille!!!
Mulla on huomenna eka eli ar-ultra ja sitte tietää onko siellä ketään!!!!
 
Heippa vaan kaikille, niin kiirusta ollu etten oo ehtinyt kirjoitella mutta melkein joka päivä kuitenkin käyn lukemassa :)

Pihahommia tehty paljon, nyt alkaa jo nurmikko olla itänyt hyvin joka paikasta, kohta pääsee jo ruohonleikkurin varteen. Pensaita ja kukkia istuteltu ja pihakivetyksen pohjia tehty, viikon päästä tulee pihakiviä montakymmentä tonnia :eek: Sit helpottaa koirien tassujen pesun kanssa, tuo hiekka kun kulkeutuu joka ikiseen paikkaan.

Viimesiä ulkomaalauksia ja viimeistelyjä vielä tehdään, sit alkaa olla vihdoin viimein ulkopäinkin rakennukset valmiita. Ja seuraavana projektina heti pihakivien jälkeen tuo pihan aitaus...

Vauvan tarvikkeiden ostelu on unohtunut nyt ihan kokonaan kun ei oo kerinnyt edes ajatella :LOL:
Vielä puuttuu sänky ja hoitotaso sen päälle (alakerrassa meillä on kodinhoitohuoneen pöytä hoitotasona mutta yöllisiä vaipanvaihtoja varten ei jaksa kivuta alakertaan unenpöpperössä vauva sylissä, niin hommataan hoitotaso pinnasängyn päähän), reunapehmusteet siihen sänkyyn ja kaikkea pientä, niinkun imetysliivejä, liivinsuojuksia, kestovaipat (ostan vissiin yhdeltä kaverilta niitä satsin), vaatteita vähän (ei oo kun äitiyspakkauksen vaatteet ja muutama itse ostettu body), harsoja lisää ymymym... Paljon kaikkea pientä vielä puuttuu mutta onhan tässä vielä aikaa.

Tuosta synnytyksestä, itse kanssa jotenkin ajattelen että kyllä siitä selviää jotenkin, onhan sitä ennen synnytetty ilman kivunlievitystä ja jossain saunan lauteilla :LOL: Kai sitä sitten nykyaikana siitä selviää kun on kivunlievitykset ja pehmeet sängytkin :LOL:

Mites muuten teillä muilla, onko ollut hengenahdistusta kellään? Minulla on alkanut nyt olemaan, neuvolassa sano että minulla on maha tosi ylhäällä, niin kai se vauva alkaa jo painaa tuonne keuhkoihinkin sitten. Sf-mittakin huitelee minulla ihan jossain eri sfääreissä kun pitäisi näillä viikoilla, mutta johtuu kuulema just tuosta kun vauva on niin ylhäällä. Sais kyllä laskeutua jo alemmas, ei tunnu kivalle kun närästää ihan kauheesti ja sit tuntuu ettei saa keuhkoja vedettyä täyteen happea.

Edelleen vaavi kasvaa yläkäyrällä, viikkoa isompi on aina ultrassa kun pitäisi. Eli potra poika sieltä sit vissiin tulossa, saa nähdä joudutaanko ennenaikasesti käynnistelemään elokuun alkupuolella, kun on se synnytystapa-arvio ja kokoarvio. Eivät kuulema laske liian isoksi, joten jos on jo sillon isokokonen niin käynnistävät sitten. Ne on kuitenkin jo turvallisia viikkoja niin samapa tuo jos syntyy vähän aiemmin.

Ootteko kukaan ajatellu hommata tuota Epi-No-laitetta? Siitä oon lukenu niin paljon hyviä kokemuksia tältäkin palstalta, että aion sen hommata seuraavasta tilistä. Jos sillä pystyy välttämään välilihan leikkauksen niin ehdottomasti kokeilun arvonen juttu!

titityy ja taisto 30+0!
 
Sartsa83
titityy siellähän on kerrakseen riittäny hommia. :) Kiva että jaksat/pystyt vielä touhuumaan. :) Me hommattiin just semmonen hoitotaso pinnasängyn päälle, kun meidän kerrostalokämppä on niin turkasen pieni ettei olis ollu paikkaa hoitopöydälle. Hommattiin sit erikseen korkea ja kapea lipasto pinnasängyn päähän, minne sai pikkusen vaatteita säilöön. Tosin kaikki ei sinne mahtunut, mutta onneks ostettiin kaks muutakin lipastoo... onhan tuo nyt vähän ahdas, mutta kyllä me jotenki tossa kitkutellaan toi eka vuos. Sit jos alan pian oottamaan toista, niin sit täytyy kyllä lähteä tästä. Suunnitteillahan on ollu että laitettas sit kämppä myyntiin, muutettais vuokralle siks aikaa et sais autolainan maksettuu kokonaan pois ja sit ottais talolainaa. Me kun ei nyt saatu sitä mun tulojen takia.

Hih, totta puhut tuosta synnytyksestä. :LOL:

Mulla ei muuten ole hengenahdistusta mutta rappujen nousun jälkeen joutuu kyllä haukkomaan happea. Täällähän kans tarkkaillaan tota mun sf-mittaa kun mulla ei oo noussu vielä ees niinkö ylös tuo maha ja silti meen yläkäyrän yläpuolella. :D Tosin nyt viime neuvolakäynnillä ei ollut edellisestä lääkärikäynnistä (melkein 2vkoa väliä) tullu mittaa kuin 0,5cm, mikä voi tarkottaa sitä että mahan kasvu alkaa tasaantua.. mutta mistä sitä näitä tietää. Ja siks sitä nyt seurataankin viikottain.

Samaa on sanottu mullekin.

Niin siis oliko tää Epi-No joku välilihan kehitin? Itsekin pystyy reenaamaan sitä, jännittämällä alavatsalihaksiaan ja pidättelemällä pissaa. Samoin myös cheridal öljyä valelemalla välilihalle, ollaan saatu hyviä tuloksia siitä ettei välilihaa ole tarvittu leikata. Ite käytän sitä sekä reenauttelen itsekseni noita lihaksia. Et ite en oo siks miettiny tommosen laitteen hommaamista, kun se maksaa kumminkin maltaita. Ja muullakin tavoin on pystytty estää ettei välilihaa oo tarvinnu leikata. Mut ilman muuta kannattaa tommonen kokeiluun hommata... etten mä sillä sanonu, mutta ite en oo ajatellu hommata.

Nii juu ja onnittelut poksumisesta. :)

Sartsa ja pähkis 31+6 :heart:
 
Sartsa Pesitkö ihan noin vaan vai laitotko pesäpalloja pesuun mukaan (möyhentämään)? x) Joo ymmärsin sen vanupuvun tjn. tarkoituksen ;) Nuo yökkärit vaan ei oo mun juttu.. Voihan niitä pienelle kokeilla. Ne on kuitenkin vähän sellasia löysempiä niin ei sitten nukkuessa paina ja ahista. Me ei voida miehen kans sietää sinistä :D varsinkaan tumman sinistä. Ollaan sanottu anopille ja mun äitille että jos vaatteita ostavat niin ei sinistä :D Äiti onneks tietää millanen maku mulla on x) Mut oon miettiny nuita värejä myös niin että kattoo sitte minkä näköinen ja luontonen pikkunen on et voihan olla et hänelle passaa vaikka älyttömän hyvin punainen tai vaaleanpunainen niin pitää sitte ostaa sellasiaki vaatteita xD
Niin ja ymmärrän täysin sun tunteen tuosta ku pikkunen ei potki! Nyt ku itelläki ollu kaks sellasta hiljasta jaksoo niin ajattelen et ehkä se on ihan normaalia ja toinen haluaa vaan levähtää välillä. Ku välillä tosiaan tuntuu että eikö se nuku ollenkaan :D Ja mä oon huomannu kans et jos esim. aamu ollu hiljanen ni riehuminen alkaa viimestään sitte ku isi tulee kotiin :D Taitaa ikävä olla..

minni234 Aikaa tosaan on :D Ja tuo on kyllä omastaki mielestä tosi kiva tollanen valko/beige/ruskea värimaailma.. Moni sanonu että ihanan rauhallinen tunnelma =) Ja sopii kummalleki.. Ja se pussilakana oli tosiaan aika karmiva ilmestys :D No jospa se menis jos muut tosiaan pesussa..

titityy80 Itellä ei kyllä oo ollu hengenahdistusta ku ehkä makuulla. Mulla maha on ihan älyttömän alhaalla. Vois sanoa että kirjaimellisesti roikkuu. Välillä mietin et miks kaikilla on niin kauniit mahat ja itellä tämmönen roikkumaha :D Ootko sä käyny sokerirasituksessa? Että onko poissuljettu raskausdiabetes? Ite en oo ajatellu hommata Epi-no-laitetta.

Mutta ootteko ajatellu kukaan kokeilla välilihan rasvausta?
Ja jännä ku diabeteshoitaja ym. ovat huolissaan ettei meidän pikkunen pääse kasvaan liian isoksi tän raskausdiabeteksen takia, mutta itseä taas huolestuttaa että onkohan se kasvanu tarpeeks? Tuntuu et se on niin pieni ja kaveritki sanonu et en oo puolessatoista kuukaudessa kasvanu yhtään..

Rakkauspakkaus 30+3 <3
 
Sartsa Niin siis nuo pissan pidättämisethän treenaa niitä lantionpohjan lihaksia, ei niinkään välilihaa :) Tuon öljyjutun kyllä lukasin netistä, itte koen ehkä kuitenkin helpommaksi tuon laitteen käyttämisen, siinä voi samalla treenata sen pallon ulostyöntämistä niin saa vähän esimakua miltä se pää voi tuntua tuolla alhaalla sitten. Toki noita lantionpohjan lihaksiakin on hyvä treenata, niitähän synnytyksessä tarvitaan, mutta itte aattelin hommata myös tuon epi-non ihan siihen välilihan venyttämiseen.

Rinsessapa Juu, sokerirasituksessa käyty ja siellä viimenen arvo, se kahden tunnin päästä otettu oli rajalla mutta ei yli. Eli varsinaisesti ei oo raskausdiabetesta, mutta seuraillaan kuitenkin vauvan kasvua. Nyt tosin ei oo enää ultraa ennenkun sit elokuun alussa, kun kasvu on pysyny tasasena eikä oo mitenkään jättisuuri vauva kuitenkaan. Lääkäri ei siis ollu huolissaan kasvusta, sano vaan että toiset on isompia ja toiset pienempiä, ja tuo viikon verran isompi on niin pieni heitto ettei sitä noteerata sen kummemmin.
 
Rinsessapa Ja noita sokereita oon mittaillu kotonakin, niissä ei oo ollu mitään häikkää eli kaikki ilmeisesti sen suhteen kunnossa.

Viimeeks kun mittailin niin sattukin silleen että käytiin sinä päivänä mäcissä syömässä, oikein kunnon ateriat limppareineen ja jälkiruokineen ja aattelin että on varmasti sokerit koholla kun mittaan tunnin päästä. Mittasin ja arvo oli oikein reilusti raja-arvon alapuolella =) Neuvolassa sit täti sano että se on hyvä, kertoo siitä että se oma insuliinituotanto toimii eikä tartte niin stressata siitä syömisestä sit.
 
Sartsa eikös pelästytäkkin kummasti noi hiljasemmat hetket? Vaikka järjellä sitä tossa tilanteessa aatteliski, että ihan normaalia, niin silti on vaan paniikissa :D ..No ei Pähkis kauaa jaksanutkaan hiljaiseloa pitää, hyvä juttu :)

Onnellinen mielettömästi onnea uuteen raskauteen! :heart: :hug: Toivottavasti ultrasta kaveri löytyi :) Milloinkas sulla sitten olis la?

Titityy miten jaksat toututa noin paljon? :eek: Mua käy väsyttämään jo pelkkä noiden töiden lukeminenkin :D Mulla ei oo vielä ainakaan hengenahdistuksia tullut, (toivottavasti niitä ei tuliskaan) mutta hengästyn kyllä tosi nopeesti entiseen verrattuna!
Totta, noilla viikoilla jos käynnistetään, niin oikeestaan ihan sama :) ..Tavallaan kivempikin, niin saa pienen sitten aikasemmin ;)
Epi- mikä???? Joo,en oo koskaan kuulutkaan :D :D

Rinsessapa mua ihan hävettää tunnustaa, ettei koko väliliha oo käyny mielessä kertaakaan :ashamed:

Nyt pitääkin lähteä ruokakauppaan :)
Minni ja Mini 29+1 :heart:
 
Heipsan pitkästä aikaa! Kiirettä on pitänyt töissä, ylitöitäkin tullut paiskittua. Mutta enää tää viikko ja ens viikolla 3 päivää, niin sit alkaa kesäloma ja siitä suoraan äippäloma!! Ja huomenna on tilipäivä, tulee kesälomarahatkin, joten pääsee shoppailemaan taas lisää vauvalle tavaraa =) Sänky ja sen tarvikkeet on seuraavaksi hankintalistalla. Brio two tai three on mielessä, täytyy vaan nähdä livenä miten paljon ne eroaa toisistaa, hintaeroa ei ole kauhean paljon.

Minni et oo ainut, joka ei oo koskaan kuullutkaan härvelistä nimeltä Epi-No vai mikä se oli. =) Enkä oo kyllä mistään rasvailuistakaan kuullutkaan. Tää aikoo mennä ihan kylmiltään kyl synnyttää, lopputulos onkin varmaan sen mukainenkin :LOL: Ei oo kyllä neuvolassakaan mitään tommosista kerrottu. Lantionpohjalihasten treenaamiseen sain kyllä ohjeet, mutta siitäkin sanottiin, että synnytyksen jälkeen alkais niitä treenaamaan.

Täällä kans hengästytään tosi helposti ja neuvolassa terkkari sanoi, että se on "oire" matalasta hemoglobiinista, ja sehän mulla nyt onkin.

Onko teidän mahat alkaneet jo laskeutua? Mä huomasin itse perjantaina, että ihan kuin se ois laskeutunut ja tänään töissä yks työkaveri mainitsi asiasta. Voiko olla nyt jo?

Äiti oli muuten ostanut vauvalle kirpparilta 56cm ulkoilupuvun (maksoi 3 eur) joten mun ulkoilupukuongelma on ratkennut :) Se on fleece-kangasta.

Elkku 29+2
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1491809
Tuossa ketju siitä Epi-Nosta, ei minullekaan kukaan oo neuvolassa siitä sanonu, eikä kuulema monet kätilötkään sairaalassa tiedä vempaimesta muuta kun sen että on harvinaista, että ensisynnyttäjällä ei jouduta ollenkaan leikkaamaan välilihaa, tai ei tuu repeämiä, mutta tuolla treenanneet ensisynnyttäjät on selvinneet ilman repeämiä tai välilihan leikkausta. Jos siis tuon avulla selviän synnytyksestä ilman tikkejä alapäässä niin olen tyytyväinen :D

minni En aina jaksakaan :LOL: Välillä on päiviä ettei jaksa tehdä mitään ja sit välillä jaksaa taas vaikka kuinka paljon. Viileet ilmat on auttaneet kyllä hirveesti, toivon ettei tuliskaan hirveet helteet ihan vielä kun ei sit jaksa tehdä mitään. Hengästyn kyllä tosi helposti ja kyykystä on hankala nousta ylös, mutta jotenkin oon jaksanu kun aattelen vaan että pitää saada mahdollisimman paljon valmiiksi ennenkun maha on niin iso ja laskeutuu alas ettei pysty tätäkään vähää. Auttaa siis sekin tällä hetkellä että maha on niin ylhäällä, ettei haittaa ollenkaan kävelyä tai kumartelua, ainoastaan tuo kyykyssä oleminen on vaikeeta.
 
Sartsa83
Rinsessapa eikun pistin ihan semmosenaan sen peiton.. ja silti siitä tuli semmonen pehmonen. En tiiä oliko nestemäisellä pesuaineella mitään tekoa asian kanssa kun en käyttäny edes huuhteluainetta.

Hih, mä taas rakastan sinistä ylipäätään. :LOL: Juu ja täällä ihan sama homma tuon kanssa.. potkii välillä koko ajan ja välillä ei sitten olleskaan ja välillä taas miten sattuu.. mut tos oli pitkään sillain kun menin tosiaan sit joskus yhdeltä nukkumaan, että kahdeltatoista vielä piti konsertin tuolla, mutta sitten yhdeltä nukkumaan käydessä rauhottu. Ostettii mulle tänään taas nestemäistä rautajuomaa.. viimeks sain sillä raudat nouseen ja nukuin paremmin öitä kun luulen että raudanpuutoskin vaikuttaa unenlaatuun.. näin ainakin neuvolatäti infos mua.

titityy vastasin vähän hassusti sulle.. juu en siis meinannukaan että pissan pidättely reenais välilihaa, vaan lantiopohjanlihaksia mutta siihen lisäsin sit ton öljyn perään jolla tarkotin sitten sitä että moni joka on sitä käyttäny, ei oo tarvinnu välilihan leikkausta kun se jotenkin auttaa sen venyvyyden kanssa.

Oli pakko käydä lukasemassa tuosta.. kaikkea ne keksiikin.. jotenkin vaan tuntuu älyttömältä tuommonen. Ennenkin on pärjätty ilman moisia laitteita, niin miks nyt tommosia? Ei sillä siis, ilman muuta kannattaa hommata, jos siltä tuntuu ja varmasti (mitä luin tuolta kaksplussan kirjotuksistakin tuosta) on auttanut ihmisiä, mutta jotenkin.. en tiiä, oonko ite omituisesti ajatteleva vai muuten vaan vanhoillinen näissä asioissa.. elä siis titityy tai kukaan muukaan ota tätä mitenkään arvostelevana tai mitään. :)

minni no juu, todellakin säikäytti! :D Juu, ei nähtävästi meijän jäbä halua olla hiljaksiin tiettyä aikaa kauempaa. :) Energinen pakkaus. :heart:

Elkku oot aikalailla samoilla linjoilla tossa et "kylmiltään" synnyttään. Ite kun ei tosiaan ees ajattele pahemmin koko synnytystä vielä. Se tulee sit kun on tullakseen.. siellä autetaan ja opastetaan mua ja kävi miten kävi, niin lopputulos on se, että mulla on maailman suloinen pienokainen sylissä. :heart: Näin mä uskon ja haluan uskoa!

Hmm.. mä en oo kyllä varma voiko vielä laskeutua.. tulee vaan mieleen että siinä vaiheessa kun alkaa laskeutuun, niin synnytys on hetken päästä. Ei tässä vielä tiiä näistä hirveesti kun esikoista mennää vasta synnyttään. :LOL:

Täällä alko virallinen ä-loma perjantaina. :) Kun otin ton aikaistetun rahan takia ja kun ei voinut määräänsä enempää sairaslomallakaan olla. Et tuota ä-lomaa 50pvää ennen laskettua suositeltiin mulle.

Heh.. mulla tuo maha on justii semmosessa kohdassa että kumartelu ja kävely haittaa.. mulla ei ole vielä kertaakaan noussut maha tuonne ylös kun ei silleen paina keuhkoja. Se kasvaa tasasesti tossa keskellä.. tai siis yläkäyrän yläpuolella mutta tasasesti ylös ja alas. Paineentunnetta tuntuu välillä alapäässä.

Tuli vaan tuosta vielä mieleen kun puhutaan että leveälanteisilla on helpompi synnytys ja paikatkaan ei repeä niin helposti, niin jos tuolla on nyt oikeasti jotain tekoa niin meitsillä tulis oleen sit helppo synnytys kun oon leveälanteinen.

Joo. Toivottavasti kukaan ei nyt oikeasti sitten harmistu mun sanoista. En siis meinaan tarkota mitään, tuon vaan oman mielipiteeni esille. :)
 
Sartsa Itte taas aattelen niin, että kun kerran on tollasia elämää helpottavia keksintöjä niin miksei niitä sit käyttäis. Onhan sitä ennen pärjätty tosiaan ilman kivunlievityksiä ja sairaalasynnytyksiäkin, mutta tuskin kukaan haluais enää saunanlauteilla ähkiä vauvaa pihalle :LOL:

Joo, tuo öljy on kanssa hyvä, mutta sekään ei käsittääkseni toimi ilman sitä venytystä, eli periaatteessa sama homma kun tuo laite mutta vaan tehdään sormilla http://www.ceridal.com/index.php?id=4483c&select=Ceridal
 
Sartsa83
titityy totta tuokin.. kyllähän sitä aina mielenkiinnosta vois tollasta kokeillakin, mutta kun ei huvittais lähtee ostamaan tuommosta, jos on kovinkin kallis... onhan siinä tietty sit sekin, että rahalla oo siinä kohtaa merkitystä jos selviää ns. ehjin nahoin...

Mut hei, kiitos! Tuo olikin hyvä tieto. Mun budjetille tuo ceridal on oikein hyvä homma. Mä pitäydyn siinä ja kerron sitten miten synnytyksessä meni. ;)

Mut nyt menoks... tänään neuvola 12.30 ja sitte äipälle siivoskeleen ja sieltä miehen kanssa Järvenpäähän ajelulle hakeen hänen veljensä mondeoon syyläriä.. mies kun sen hänelle kustantaa nyt kun toinen on työtön...

Mukavaa päivää kaikille!!! :heart:

Sartsa ja pähkis POKSISTA 32+0 :heart: :heart: :heart:
 
titityy nyt kun luin tosta Epi-nosta, niin tajuan jo mikä se on :D :D Olis kyllä varmaan tosi kätevä, mutta muakin toi hinta kauhistuttaa :eek: Vaikka toisaalta niinkun Sartsa sanoikin, niin rahalla ei tollasessa asiassa toisaalta oo merkitystä, mutta silti.. Taidan olla aika pessimisti, kun ajattelen, että jos ostaisin ton, niin joutuisin kuitenkin sektioon :D ..Mutta kiinnostuin kuitenkin nyt tosta sen verran, että tota öljyä vois vaikka ostaakin.. En oo nimittäin tätä ennen tiennyt, että sitä välilihaa edes pitää treenata :ashamed:
Se on kyllä totta, että tälläsinä viileinä päivinä on paljon helpompi olla, toivokaamme siis kaikki viileetä kesää :D ..Tai toisaalta oon niin ylpee mahastani, et haluaisin esitellä sitä kaikille, että lämpimällä se olis sitten helpompaa :D :D

Sartsa hyvää äitiyslomaa! :heart: :hug: Ja onnittelut myös poksumisesta, aattele kuus viikkoa ja Pähkinä sais jo ihan luvalla syntyä! Ihan kamalaa miten nopeesti teidän muiden raskaudet etenee! Itellä tuntuu, että junnaa vaan samoilla viikoilla koko ajan :( Vielä kun oon elokuisista ihan peränpitäjä, niin vähän ärsyttää! :D
Ja oon kanssa kuullut tosta leveälanteisten synnytyksestä, samaan kastiin sitten kuulun sun kanssa, helppoa tulee olemaan :D Mulla on niin tyhmä sellanen päärynä vartalo, tai oli ennen tätä mahaa :D

Mistähän johtuu, kun tänään on sattunut oikeelta puolelta mahaa.. En oikein osaa kuvailla sitä kipua, ehkä sellasta jännää pistämistä.. Ja suunnilleen tosta keskeltä, tai siis ettei ylämahasta eikä alamahasta, vaan keskeltä.. No toivottavasti menis ohitte, on aika ikävän tuntusta..

Minni ja Mini 29+2 :heart:
 
Olen noista öljyistä kuullut ja ajatellut ostaa myös tuota. Tuota mulla onkin jo: http://www.internetapteekki.fi/epages/vka.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/vka/Products/TE2003879 eli voi myös auttaa tuohon ihon joustavuuteen jne.

Tänää oli se suuri ja mahtava 4D-ultra. SITÄ se olikin! Oon ihan lumoissa vieläkin, että en tajua. Niin söpö, ihana suu ja nenä sekä kasvot kokonaisuudessaan pienellä, mä en kestä. IHANAA!! <3 Heti alussa kasvot näky hyvin ja saatiin monia, monia kuvia. Koko tutkimus kesti 1h 30 min ja kaikki oli täydellisesti. Viikkoja 29 tänää ja pituus 39 cm ja paino vajaa 1,5 kg. Mahtava kokemus todellakin. Se lääkärimies, Henrik Rosendahl on aivan loistava, suosittelen, jos hämeenlinnassa asioitte. Ihanaa, että on tuollaisia lääkäreitä. Arvostan.

Tarvii hieman tehä hommia tässä vielä, vaikka menny tosiaan kaikki ajatus tuohon kauniiseen asiaan eli suloiseen vauvaan. Oon niin onnellinen!!!

Ensi viikolla aloitan kesäloman 25.6 ja sitten äitiyslomalle heti perään 27.7.

Tuikku ja Masulainen 29 + 0 <3
 
Mulla vierähtänyt jo kaksi kuukautta viimeisestä kirjoituksesta ja se kuvastaa lähinnä sitä, miten nopeasti aika menee. Oon kyllä välillä lueskellut ja meinannut kirjoittaa, mutta sitten se on jäänyt kesken.

Täällä mennään siis 31+3 ja lauantaina alkaa siis 9. kuukausi, huh! Raskausoireita on alkanut tulla: närästää, yölliset suonenvedot ja mahanpistos kävellessä. Virtsassa oli glukoosia +1, mutta ei johtanut mihinkään, koska rasituskoe oli aiemmin normaali.

Täällä ei olla vissiin puhuttu perhevalmennuksista - oletteko käyneet? Me ei olla päästy mun töiden takia, mutta edessä on vielä 3 kpl ennen LA:a.

Nyt mennään katsomaan vaunuja ja hakemaan äitiyspakkausta postista :)). Vielä on turvakaukalo, vaunut, pinnasänky ja hoitopöytä hommaamatta, mutta kyllähän sitä kerkeää.

Kätilö ennusti tod näk tyttöä, mutta nyt molempien mummit sanoo, että poika tulee ja poikaviivakin on ilmestynyt, mutta mitä mä sitten teen kaikille mekoille ja vaalpun vaatteille :eek: :LOL: .

Sellaisia kuulumisia tänne.
 
Sartsa83
noh minni eihän meillä ole kun 3vkoa eroa lasketuissa! :) Ei se oo aika eikä mikään! :) Ja sullaki pian poksuu KOLMETKYMMENET! Mieti! Pitkällähän sä jo olet. :hug: Kiitoksia kumpaisestakin onnittelusta. :) Juu, 6vkoa ja sit sais jo tullaki.. tosin luulen että voi mennä ylikin.. :) Ainakaan ei oo supistellu sitten yhtään pitkään aikaan.. harkkareita nyt on aina tasasin väliajoin, mutta muuten ei mitään. Et ihan hyvävointisena täs on saanu odotella. :)

Hehhehee.. mulla on kans juur sellanen päärynä vartalo.. tai OLI, mutta tarkotus on saada takas se mitä tossa oli ennen hormonihoitoja ja muita.. ja siittä jos sais rutistettua vielä jokusen kilon poikkeen, niin ois melkein niissä mitoissa mitä joskus 17-18 vuotiaana oli. :) Lenkkipolulle vaan heti kun pystyy liikkuun. ;)

minni minni minni minni, se on JUSTIINSA sitä lihaspistoa josta puhuin mitä itellä tossa on ollu. Vatsalihakset venyy ja paukkuu niin tuntuu tosi pistävältä kivulta.. mullakin se oli juuri oikealla puolella jostain syystä, mutta IHAN samaa oli mullakin tossa. :) Ei huolta, se menee ohi .. mutta tarkkaa aikaa ei voi sanoa..

Onnea tuikku 4D kokemuksesta ja poksumisesta! :)

Esposa kiva kuulla sustakin. :) Noi arvot tulee ja menee.. meinaan ton glukoosinkin osalta. Sama se vissii on mulla ton proteiinin osalta.

Ollaan täällä mun mielestä puhuttu perhevalmennuksesta.. tai sit se oli tuolla mun toisella palstalla, mutta meillä ei pirkanmaalla järjestetä moisia.. ihmetyttää koska muualla suomessa niitä järjestellään....

Täällä on enään kylpyamme, sitteri ja leikkialusta hommaamatta. Ikeasta saa kylpyammeen 4,95e ja siihen saa hommattua sen jalankin. Liukuesteet ammeen alla ja myöskin sisäpuolella ettei vauva liusu siellä jos on mm. öljyä veden seassa. :) Tosi kätsy. Kaveri vaan tänään esitteli omaansa.

Heh.. kuulostaa kyllä siltä että poika ois tulossa. :D Kätilö on luultavasti sanonut siksi tytön, koska pallit ei olleet laskeutuneet vielä. Kannattaa varautua myös poikaan. ;)

Omaa. Täällä ollaan super hyvillä fiiliksillä. Käytiin spontaani kyläilyllä ystävien luona Hyvinkäällä kun haettiin tosiaan tuohon miehen veljen autoon syyläri. Oli aivan mahtava reissu ja oon niin ilonen että nyt väsyttää toooosi paljon. Yritän tästä lähteä nukkumaan...

Käytiin tänää siis neuvolassa.. mutta niistä vaikka aamusella.. nyt ei enää jaksa. ;) :p
 
Mulla kans ihan älyttömän leveä lantio ja oonki ajatellu aina teinistä asti että ehkä joskus on sitte helpompi synnyttää :D Tosi vaikee löytää housuja mistään tän lantion takia, ei mahdu jalkaan niin millään ja jos mahtuu lantion kohdalta niin muualta sitte ihan jättisuuret.
Meillä on enää hommaamatta amme, jalat siihen tosin on jo. Ja olishan sitä sit tarkotus hommata vaippoja pari pakettia ja oma pyykkikori pikkuselle ja vaipparoskis mut niillä ei oo niin hengen hätä. Ja tosiaan vaunut pitää vielä korjata ku tosiaan matkahuolto rikko niistä sen jalkatuen ja sitte meni rikki myös se kaari mikä tulee siihen jalkojen päälle ku ukko siitä otti kii ja rupes nostaan autoon :/
Ja mulla ei oo muuten särkeny selkää varmaan viikkoon yöllä!! Johtuiskohan siitä et oon vähän venytelly ja istunu sohvan sijasta lattialla sohvaan nojaten.

Niin ja tässä tämän aamun neuvola kuulumisia:

Edellinen neuvola 21.5

Viikko: 30+5 (27)
Paino: + 6.6kg (+5kg)
RR: 114/70 (105/60)
Pissa: -/- (-/-)
Hb: 113 (119)
Syke: +140 (150)
Liikkeet: + (+)
Sf: 28 (27) Eli keskikäyrällä mennään vaikka diabeteshoitaja väitti edellisen mittauksen perusteella että lapsi kasvaa yläkäyrällä (lääkäri mittas edellisen mitan ja tiesin että mittas päin p***)
Verensokerit ollu normaalit.
Ja selvis että meidän neuvola täti on myös mun veljien neuvolatäti ja kyseli sitten niitten ja äitin kuulumisia. Miehen verenpaineista se oli huolissaan (niinku viimekski) ja olin niin tyytyväinen ku se paasas ukolle tupakanpoltosta jne. Ku minä en uskalla enää mainita ku se suuttuu aina.
Tänään tulee meidän sohvalle ostaja ja huomenna saadaan sitte uudet tilalle <3 Ihanaa!
Ja eilen oli tosiaan viimenen perhevalmennus ja ite en niistä hirveesti saanu mitään irti. (Lokakuussa on sitten se esikkoryhmä tjn. minne mennään vauvojen kanssa) Johtunee siitä että käytiin samoja asioita läpi mitä ite opiskellu koulussa (ku oon 4viikkoa vaille lähihoitaja ja suuntaudun lapsiin ja nuoriin).
 
tuikku :heart: :heart: :heart: Kokemus oli varmasti aivan mieletön! Ompa teitä kauan ultrattukin, tosi kiva juttu :) Oon niin onnellinen sun puolesta, voi vaan kuvitella mitkä fiilikset sulla on itelläs! :) Ja onnittelut poksahtamisesta! :)

Esposa ei se viiva mitään poikaa ennusta sen enempää kun tyttöäkään! :D Mun tutuilla on itseasiassa mennyt just päinvastoin :D Jos otetaan vaikka mun kummilapsien raskaudet tähän, niin kahden tytön äideillä on linea negrat ollut ja tän yhden pojan äitillä taas ei, tai oli sillä ihan tosi haalea, mutta verrattuna näihin kahteen muuhun, niin ei ollut! :) Älä siis suotta vielä mekkoja hävitä! :D ..Vaikka voihan se olla, että poitsu tuleekin ;)
Oli munkin mielestä täällä juttua perhevalmennuksesta, jollakin paikkakunnilla sitä oli ja joillain ei. Täällä meillä ei perhevalmennusta ole, mutta synnytysvalmennus sitten lähempänä laskettua on :)

No Sartsa tuntuu se kolme viikkoakin nyt jo ihan ikuisuudelta! Ehkä kun oottaa jo niin paljon sitä laskettua :) ..Ja poksuuhan ne kolmetkympit sunnuntaina, mutta silti tuntuu että teillä kaikilla muilla ne on poksuneet jo ajat sitten :D :D :D ..Voi kamalaa, musta on tullut hirveen malttamaton! Ehkä se on helpompikin ajatella, että yli menee niin sitten se ei oo niin kova "pettymys" jos meneekin. Ne päivät mitkä menee yli lasketun menee varmasti niiiiiiiiiin hitaasti!
Mä ootan ja niin paljon kunnon lenkkelyä! Nyt vaan lyllerrän tuolla eteenpäin kun tuntuu ettei happi kulje tarpeeksi..oon varmasti kaunis näky :D ..Ja etenkin vaunulenkkejä odotan ihan tosi tosi paljon! Haaveilen niistä joka päivä :D
Ai toi oli sitä lihaspistoa. Hyvä tietää! Meni se tosiaan ohitte, niinkun olit sanonukki! :)
Kiva kun sullakin on ollut noin kiva päivä! :hug:

Rinsessapa aika ikävää, että matkahuollossa vaunut menneet rikki :/ No, noi on niitä asioita mille ei enää vaan voi mitään, mutta varmasti harmittaa silti. Onneksi ne voi kuitenkin ite korjata :)
Varmasti vaikuttaa tohon selkäkipuun venyttelyt ja jos oot istunut selälle mieluisemmassa asennossa ;) Kiva kuulla, että kivut on helpottanu :)
Kivasti mennyt neuvolakin sulla, kaikki kunnossa :) :) Ja hyvä, että toi sf-sotkukin selvis! Onkohan sillä diabeteshoitajalla ollut jotakin sua vastaan kun oli niin idiotti!!

Me saadaan häkkisänky ja sitteri nyt näillänäkymin joskus tän kuun lopulla! :) Sitten puuttuu vielä amme ja puuttuukohan muuta tollasta "isompaa" enää? Ei varmaan. No sisustustavaraa lastenhuoneeseen, muttei muuta :)
Tänään on meidän iskän synttärit ja heti kun mies pääsee töistä, niin lähdetään mökille :) Toivottavasti tää tuuli vaan vähän hellittäis! Miellä on vasta ens viikolla neuvola, ja toisaalta ei hirveesti ees kiinnosta kun se meidän oma täti on lomalla ja siellä on nyt sen tuuraajana mun yläasteen entinen terkkari, enkä tykänny siitä silloin ainakaan yhtään! Eniten mua kiinnostaa neuvolassa ehkä toi sf-mitta, tai tottakai jos jokin on vinksallaan niin se, mutta en jotenkin jaksa uskoa että mikään olis hullusti, on itellä kuitenkin senverran hyvä olla :)

Minni ja Mini 29+3 :heart:
 
Vitsit että mua ärsyttää ku päivät on ruennut menemään ihan älyttömän hitaasti :kieh: elokuu ei tule ikinä näillä näkymin tai ainakin siltä tuntuu..
Ja kaiken lisäksi olen ruennut kärsimään unettomuudesta..vaikka kuinka väsyttäs niin ei uni tule millään. en oikein tiedä mitä tekisi.


Mutta täytyy ajatella että ei ole enää hirveän pitkä aika että jos sitä nämä vaivat jäisi sitten sinne synnärille. Just miehelle sanoin että sitten kun 6 viikkoa menny niin täytyy varmaan rueta hyppimään tasajalkaa että ei menisi yli tämä raskaus :LOL:

Ja ensi viikolla ultra taas. Mietin tässä että kuuluuko se synnytystapa arviointi kaikille jja onko se ultralla tehtävä vai kuinka?

Marakatti ja poikanen 32+1 :heart:
 
marakatti88 Nuo univaikeudet on kyllä tosi tympeitä!! Iteki toissayönä kattelin kelloa vielä yhden aikaan ja odottelin unta. Sitten heräsin ennen kuutta eikä meinannu uni taaskaan tulla. Toisina aamuina taas saatan nukkua 12 asti tai sitte herää 8lta ja jaksaa valvoa pari tuntia ja takas nukkuun..
Ja aika tosiaan matelee! Varsinkin ku on vaan kotona. Miehen äidin miesystävä eli tavallaan tuleva pappa (miehen oma isä kuollu) sano että sitte ku on laskettu aika ni ruvetaan lämmitteleen saunaa mulle ym. että saatas pikkunen äkkiä maailmaan :D

minni234 On se tympeää! Laitettin korvausvaatimus matkahuollolle vaan eivät ruvenneet millekään ku kuulemma lähettäjä oli huonosti pakannu vaunut. Että he saavat siellä nakella ja väännellä niitä jos haluavat ja oma vika jos ei oo lähetys hyvin pakattu.
 
Sartsa83
Nonni, ne neukkukuulumiset sitte mitkä jäi kirjottamatta:

15.6. (7.6.)
Rv 32+0 (30+6)
Prot. +/- (-) ..pissa lähti viljelyyn. Vein tänään näytteen labraan.
RR 136/88 (127/85)
Paino ------------------- (en ees kerro!!!)
Turvotus + (+)
Sf 32,5 (31,5)
Syke 140 (140)
Liikkeet ++ (++)
Tarj. RT (RT)

Että semmosta. Neuvolatädin sanoin: kaikki kuitenkin ookoo ja tärkeintä on että mä voin todella hyvin. Mulla ei ole minkäänmoisia oireita et ois mitään tulehdusta tai minkään raskausmyrkytyksen vaaraa. Mutta erittäin hyvä se on että pitävät tarkkaa kirjaa ja seuraavat tiiviisti. Mua ei tämmönen haittaa yhtään! :)

Hihi minni kai sitä nyt on malttamaton kun vihdoin on päässy näin pitkälle raskaudessa (ja ylipäätään raskautunu) et tahtois jo hypistellä sitä pientä ihmistä tossa. :) Kyllä mä sua ymmärrän oikein hyvin! Mut maltti on valttia. ;) :LOL: Parempihan sitä on asennoitua että yli menee että pätkähtää, koska sit jos ei meekään niin sit on ainaski positiivinen ylläri. :) Juu, vaunulenkkejä ootellaan täälläki kieli pitkällä. :p Hihihihihi, musta tuntuu IHAN samalta. Kunnon matami minni lyllertämässä tuolla eteenpäin ja puuskuttamassa joka väliin. Tosin tänään mä kirmasin kun pieni sprintteri tuolla kun kävin apteekissa ja kaupassa ja vein ton näytteen labraan. :LOL: Oikein nauratti että oon varmaan huvittava näky ison mahan kanssa joka viilettää kun tuulispää. :LOL:

Juu, mahtava päivä kerta kaikkiaan. Ja nyt sitte vituttaakin kun tää päivä on taas tämmönen väsyny ja ärtyny. :LOL: Täytyy koittaa jos sais unta nii vetäsi pikku päikkärit ja sit alkais tekee jotain ruokaa. :)

marakatti ihan samat fiilikset täälläkin.. ja samoilla päivillä kun mennään, niin ihan samaa siis kaikenkaikkiaan täälläkin.. nukahtaa ehkä 15minuutiks ja sit havahtuu johonkin ja sit ei tuu uni millään ja sit ku joskus nukahtaa niin sit ei jaksais herätä vaikka sitten just pitäski herätä ajoissa. :LOL:

Juu, synnytystapa arviointi tehdää ultralla ja kyllä se kuuluu kaikille. Kokoarviointi tehdää vielä siinä aiemmin, jos näyttää siltä että ois iso lapsi tulossa. Mut se on sitten tosiaan erikseen.

Samaa mietin itekin että kun 6vkoa tästä on menty eteenpäin, alan varppina savustaan jätkää ulos mun mahasta! Kaikista parhaiten kuulemma se onnistuu, kun harrastaa saunassa seksiä. ;) :LOL: Että tiedoksi vain kaikille jotka haluaa sitten nopeasti lapsen ulos. :p ..ei vaan, kaikilla seKÄÄN ei toimi, mutta toisilla toimii. Kummipoika lähti tulemaan sillain. :)

Sartsa ja pähkis 32+1 :heart:
 
Marakatti munkin mielestä päivät menee niiiiin hitaasti! Herään kumminkin joka aamu jo seitsemän aikoihin, joko ei vaan enää väsytä tai sitten Mini pitä hereillä. Sitten siitä johonkin kello kymmeneen aika menee nopeesti kun teen kaikkia aamu juttuja, mutta kympin jälkeen onkin sitten vaan samaa ajan kuluttamista eessä :/ Ootan vaan, että kello olis jo kolme niin alan tekemään ruokaa isännälle. Ja eniten tässä ärsyttää se, että voisin mennä ihan hyvin kavereille, mutta en vaan jaksa! Mietin joka päivä, pitäiskö lähtä kattomaan kavereita, ja ihan niitäkin kenen kanssa ollaan sovittu että lomalla tulen, mutta kun ei saa aikaseksi niin ei saa :ashamed:
No synnärille ainakin luulis jäävän toi tylsyyden vaiva :D Unettomuus varmaan vielä lisääntyy siitä, mutta onhan ees sitten jotakin ihanaakin :heart:
Mikäs ultra sulla on ens viikolla? Joku ihan oma varaama vai lääkärin määräämä? :)

Sartsa kivastihan teilläkin neuvola meni :) Kerros sitten mitä siitä viljelystä selviää! Ja tosi hyvin sun sf-mitta on nyt pysynyt "kurissa" ;) Tai siis, että masu ei kasva enää yhtä kovalla vauhdilla kun tossa vähän aikaa sitten, tosi hyvä juttu :) ..Vaikka yläkäyrällä taitaa silti mennä, mutta käyrällä kuitenkin :)
Pitääkin pitää mielessä toi sauna hommeli ;) Siinä vaiheessa varmaan on jo niin kömpelö, niin tipahtaa lauteilta alas :D :D No sillätavalla ainakin sinne sairaalaan pääsee :D :D

Tänään tulee se Tupsun kouluttaja! Vähän jännittää, että miten menee.....

Minni ja Mini 29+4 :heart:
 

Yhteistyössä