Elokuussa 2010 synnyttävät

• Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Niin ja tuosta Suomen terveystalon ultra asiasta, niin tommonen pelkkä koon arviointi maksaa ilman kelan tukea n. 150e (alkaen), jos siihen ei siis tuu mitään muuta.. mut jos haluaa tietää muutakin niin sit se maksaa enempi. Ja jos on lääkärin sana että tämmönen koon arviointi pitää suorittaa, niin sitten saa kelan tuen siihen ja sen jälkeen hinta on noin 80-90e, mut jos haluaa vaan muuten vaan selvittää vauvan koon, niin sitten joutuu maksaa vähintään ton 150e.

Et ei toi ihan älykallista ole, mutta on toi ihan sikana rahaa kuitenkin, kun sairaalassa ton saa lähes ilmaseks, korkeintaan polimaksulla. Mut kuten tuolla aiemmin perustelin että jos mut passitetaan siihen koon arviointiin niin mieluummin menisin Suomen terveystaloon kun siellä saa tarkemmat arviot kun taas sairaalassa on sen verran vanhat laitteet että niillä ei ota erkkikään selvää ja se on NOIN suuntaa antava, mikä on monessa tapauksessa menny todella paljon pieleen, kun ei siellä kunnolla näe, kuinka paljon sitä lapsivettä siellä on oikeasti, kun taas Suomen terveystalossa näkee.

Tulin nyt vaan tälleen nopsaa lukemaan teidän kuulumisia, oon niin väsyny ettei oo tosikaan! Mitään ei saa aikaseks vaikka lomalla onkin, päivät menee kun siivillä ja vielä kun tää kaamee väsymys painaa päälle, nii ei tuu mitään :/
Taidan siis mennä ottamaan päiväunet :)

Minni ja Mini 28+3 :heart:

Sartsa83
Hmph.. hyvä jos saat päiväunet nukuttua.. täällä ei jätkä anna äitin nukkua! :/ Väsyttää ja pistelee mahaan koko ajan, paitsi sillon kun nyhjään sohvalla. Sillon ei satu. *huokaa* joutuukohan tässä nyt loppu ajan sit vaan oleen, tekemättä YHTÄÄN mitään? :ashamed:

Sartsa No hyvä jos se ei sit ollutkaan oikee supistus. Ja on sitä itse kukin varmasti pihalla näitten tuntemusten kans. Minä kans meinasin vkloppuna päivystykseen soittaa ku mahaa aristi ja tuntu oudolta mut onneks meni ohi. Ja tuo asennon vaihtaminen yöllä on tosiaan ihan hirveää. Kolottaa joka paikkaa ja tuntuu ettei veri kierrä ja sitte yöt ihan levottomia.
Niin ja on mies töissä ja suht ok tulotki vaan silti tuntuu ettei mitään jää käteen laskujen jälkeen. Auto ku on niin siihen menee paljon rahaa ku on lyhennykset, vakuutukset ja dieselverot ym. Ja on onneks vanhemmatki jotka on hyvissä töissä ja auttaa kyllä sillontällön ku viittii pyytää apua. (mutta ku haluis ite pärjätä x)
Ja aika kallis on kyl toi ultra! Meinaatko kysyä oisko mahdollista saada sitä kelan tukea?
Meillä täällä Oulussa on yks yksityinen neuvola jossa meki käytiin ja makso vaan 50e ja kerto ihan kaiken mahdollisen.

Sartsa83
Rinsessapa niinhän se on että mitä enemmän sitä tienaa, sitä vähemmän jää käteen ja sit kun ei toinen osapuoli saa sitäkään niin sittenhän sitä jää vielä vähempi. Meillä taas ei oo ketään joka vois meitä rahallisesti auttaa, kun oma äitini on eläkeläinen ja nyt syöpäkin vielä levis ja on tulossa taatusti iso sairaalalasku. Isä on myöskin eläkeläinen, mutta siltä mitään heru enkä ees PYYDÄ. Ja miehen isä, vaikka samassa firmassa onkin, ei tienaa niin paljon et pystys rahallisesti auttamaan ja hänen äitinsä.. on.. työtön. Että se niistä ulkopuolisista avuista, mutta onneks tässä nyt tullaan pärjäämään ja jos tulee tiukkoja kuukausia niin sitä pärjää silti, nimittäin miehen veli on myös työtön ja hänen avopuolisonsa kotihoidontuella kotona, niin silti hekin pärjää, vaikka joskus ei ole rahaa ruokaa kuin 5e per viikko. :| Et.. tässä välillä tuntee heidän rinnallaan ittensä "kroisokseks".

Siis jos vaan lääkäri määrää mut kokoarvio ultraan jossain vaiheessa, niin ei tarvitse ees kysyä että saanko kelan tukea, koska kelalle riittää että on perusteltu syy miksi pitäs mennä yksityiselle ultrakäyntiin. Kelahan tulee vastaan niskapoimu- ja rakenneultrissa, jos niistä joutuu ite maksamaan, mutta jos joku ylimääränen ultra tulee eteen, kela ei maksa ellei ole tosiaan perusteltu syy ja lääkärin määräys on perusteltu syy siihen.. halutaan selvittää onko tulossa kuinka iso lapsi, että pitääkö käynnistellä vai voidaanko antaa lapsen tulla omia aikojaan tai antaa ajan mennä rauhaksiin yli lasketun ajan.

Yksityinen neuvola???? :eek: En oo ikänä kuullukaan! Ompa outoa.. mutta eipä ollu kallis.. toisaalta, te juttelitte siellä.. oliko mitään muuta? Ite kuitenkin saan ilmaseks kaikenlaista mahdollista tietoa ihan ilmatteeks kunnallisessa neuvolassa. :)

Sartsa Niinhän se menee et mitä enemmän tuloja sitä enemmän menoja. Onneks iteki tottunu kituuttaan ku opiskellu suurimmaks osaks elämästä enkä oo paljoo töissä ollu niin osaa kattoo et mikä on budjetti ja miten käyttää se. Mies on taas vähän sellanen et se ei oikein osaa oikein käyttää rahaa.. Oon sille yrittäny opettaa näitä opiskelijan budjettisuunnitelmia :D
Onneks sul on kuitenkin se mies joka on töissä jos ei tosiaan oikein muualta saa apua. Varmasti tulee "kiva" sairaalalasku, mutta toivottavasti teidän äiti ei sitä rupeis liikaa ressaan. Kuitenkin, rahaahan se vain on.. Pääasia että elossa ollaan eikä maha kurni =)
Meillähän on sitte joskus rv 36 se kokoarvio tämän mun ns. raskausdiabeteksen takia. Katotaan et saako mennä yli lasketun ajan.
Ja joo =) Yksityinen neuvola. Sellanen tosi mukava nainen joka on 26vuotta ollu alalla ni se on perustanu oman neuvolan vuokra (tai omistus)-asuntoon. Se on halunnu luoda kodinomaisen ympäristön ja siellä saa normi neuvola palvelut ja pariterapiaa, synnytysvalmennusta ym. Tosi halpa paikka vaikka yksityinen. Ja se tosiaan ainaki puol tuntia ultras ja kerto pikkusesta kaiken mahdollisen =) oli kuulemma maitohampaiden alutki leuassa jne. Laitto sit sähköpostilla 26 ultrakuvaa :D Ja sano vielä että saa soittaa ja kysyä jos on jotaki mielen päällä tai laittaa sähköpostia =) Aivan ihana nainen.. Ja sen takia käytiin ku rakenne-ultrassa ei saatu mitään tietoa oikein. Muutenhan meki ollaan ihan kunnallisella neuvolassa.

Moi,

Mulla oli eilen toi neuvolalääkäri, kun on ollu niitä tulehduksia. Oli tosi mukava ja paras kokemus, mitä raskauden aikana on ollu. Määräsi sitten sen estolääkityksen, kun gynekin sitä suositteli. Teki alapäätutkimuksen ja totesi, että kohdunkaula vielä pitkä ja supussa paikat, että ei ole vaaraa, että vauveli tulis jo. Sokerikokeen tuloksest sain myös kuulla, kaikki oli hyvin eli arvot oli normaalit. Ihanaa, että kaikki on kunnossa. Ensi viikolla mennää hml 4d-ultraan, joka maksaa 160 e. Kesto on reilu 1h ja siellä tosi kokenu lääkärimies. Odotan kovasti. DVD:n saa tuohon samaan hintaan.

Eilen tuli äitiysavustuksesta kirje eli 2 viikon päästä tulee äitiyspakkaus. Rahaa varten tarvii vielä selvittää tuo kesäloma-aika, muuta ongelmaa ei ole hakemuksessa ole.

Kyselin jo aikaisemmin vaunuista, mutta kovin vähän tuli kommenttia. Vielä kyselen, että onko kokemusta BRION happy harmony-vaunuista? Kiitos etukäteen. Ollaan käyty muutamassa liikkeessä tutkimassa. Kuulemma tämän vuoden mallissa ei ole sitä heittoaisaa vai mikä se nyt onkaan. Onko tästä ongelmia?

Stressiä on ja remonttia pukkaa! kesäkukat sain laitettua. huh. ees jotain. Koko aika on pientä vastoinkäymistä ja ajateltavaa, mutta sitähän se ELÄMÄ kai on sitten. Pelkään vaan, että en kerkii rentoutua enne vauvan syntymää.

Aika rajua, että enää reilut 10 viikkoa, kun rakas vauveli syntyy. Se myllä todella rajusti "koko" aika :) Se on ihanaa.

Niin tuosta raha-asiasta, kyllä se niin on, että valtio osaa ottaa omansa. Liikaa ei voi koskaan saada, aina rokotetaan jostain kohtaa. :( se on tää synteemi.

TOIVON KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA <3

Tuikku ja Masulainen 28 + 2 <3

tuikku10 Meillä vaunuissa tuo heittoaisa ja ite pidän sitä ainaki hyvänä asiana esim. jos lenkillä on(tai muuten vaan kärryilee jossain) ja aurinko sattuu paistaan oman selän takaa niin saa sit helposti lapsen kasvot käännettyä menosuuntaanpäin ettei aurinko häikäse. Ihan kätevä lisävaruste, mutta tuskin mikään must-juttu.. Voihan tietenni laittaa jonku rievun kärryihin ettei pääse paistaan vaan sitten ei laps näe mitään.

Ja iteki tänään mietin että enää 7 viikkoa ja pikkunen on sitten täysiaikainen. Hullua.. Menis vaan nopiaa tämä loppuaika vielä.. =)
Rakkauspakkaus 29+6 <3

Sartsa enpäs sitten eilen saanutkaan päikkäreitä nukuttua, vaikka yritys oli kova. Jotenkin vaan kun ei saanut unta, niin ei saanut unta :/ No, onneksi yö meni kuitenkin hyvin, enkä herännyt kun muutaman kerran :) Toivotaan, että sun mahan pistelytkin helpottais, että voisit vielä tehdä vaikka mitä! Kumminkin elokuulle vielä on pitkän aika, tai ainakin jos koko ajan sattuu johonkin ja joutuu vaan olla!

Rinsessapa on kyllä vähän sanonko mistä noi kelan rahat, mutta minkäs teet :/ Ja täällä myös pieni rasisti nostaa päätään ( :ashamed: ) tuntuu, että osa noista ulkomaalaisista tulee tänne ihan vaan just sentakia, kun saa suomesta niin hyvät etuudet TEKEMÄTTÄ MITÄÄN! Tekis sitte edes töitä jos tänne täytyy änkeä! Hermo!!
Mä en jotekin vaan jaksa stressata rahasta, oon asennoitunu jotenkin silleen, että kaikki järjestyy :) Ja ollaan jo miehen kanssa mietitty, että kun jään hoitovapaalle, niin laitetaan asuntolaina katkolle, ettei tarvi sitten jokaista penniä laskea. Ei siinä 25 vuodessa tunnu muutama vuosi missään ;) Vuokran kanssa tietysti vähän eri juttu, kun sitä ei mitenkään pienemmäksi saa.. No kyllä kaikki järjestyy :) :)

Tuikku tosi kiva, kun neuvolalääkärissä kaikki meni paremmin kun hyvin :) Nyt virtsiksien olis paras pysyä poissa! Pidetään peukkuja :)
Ei oo pahan hintanen 4d-ultra! Kuitenkin jos dvd:kin sisältyy hintaan, niin sanoisin että on halpa! Mä oon kuullu, että se maksaa monia satoja! Toivottavasti Masulainen suostuis sitten vähän poseeratakin kameralle ;) Meille toi pakkaus tuli silleen, että jos tänään olis tullu kotiin kirje, niin ylihuomena oli jo lappu, että voi hakea postista! Toivottavasti teilläkin oli yhtä nopee lähetys :) :)
Mä en noista Brioista osaa oikein mitään sanoa :/ Mun siskolla ja yhellä kaverilla on molemmilla brion vaunut, mutta ei mitään hajua minkä malliset, mutta molemmat on ainakin tyytyväisiä valintaansa olleet :) Kyllä mä ainakin brioihin luottaisin, kun niillä kuitenkin ns. laadukkaiden vaunujen maine on :) Me ostettiin emmaljungan nitro cityt, eikä niissäkään heittoaisaa ole, se jäi minuakin vähän kaivelemaan, mutta päätettiin ostaa ne jokatapauksessa, koska muuten noi olivat niin näppärän tuntuset, meille varmaan ihan täydelliset :) Eli mun mielipide on, että hyvähän heittoaisa olis, mutta ilmankin varmasti pärjää, kunhan vaunuissa muuten pystyy vaihtamaan kulkusuuntaa, koppaa kääntämällä ;) Ja eiköhän se ominaisuus kaikissa nykyään ole :)
Arvaa stressaako mua kanssa pihan laitto! Siirtonurmea on ladottu nyt niin kovalla tahdilla tohon pihaan, että alkaa ihan hirvittää miten toi mies jaksaa kun ei koskaan saa levätä ja kukkapenkkiä alettiin tossa toissapäivänä äidin kanssa laittamaan ja mikä homma!! Multaa pitäis käydä ostamassa ja sitten viikonloppuna meinattiin, jos lähdettäisiin sukulaisilta ryöstämään kukan alkuja ;) No pikkuhiljaa,pikkuhiljaa ;)
Mutta muista oikeesti, että lepäät tarpeeksi! Ei ne työt tekemällä lopu ;)

Ollaan tässä puhuttu miehen kanssa tosta koira asiasta, ja päätettiin nyt vielä kerran yrittää, eli ens viikolla meille tulee taas koirakouluttaja ja aletaan yrittämään ihan tosissaan tän koiran kanssa. Ja jos siitä ei tule sitten mitään, niin on pakko alkaa ettimään Tupsulle uutta kotia :'( Ei kuitenkaan haluta ottaa sitä riskiä, että ikinä missään tilanteessa Tupsu pääsis Miniä puremaan! Tää kouluttaja kuulosti puhelimessa ainakin tosi paljon paremmalta kun se entinen, tää oli sellasen jämptin kuulonen. Nyt on vaan iten tehtävä oikeesti kaikkensa, että saatais Tupsusta vielä kunnon koira :)
Ihanaa kun ulkona on noin ihana ja lämmin ilma! Lähdetään uittamaan koiria kavereiden kanssa heti kun saadaan yks töistä pois ;)
Oon nyt muutes nähnyt kahtena yönä jo unta, että Mini on syntynyt ja ollut tyttö, ja aivan mielettömän kokonen tyttö! :D Sillä on ollut tukkaakin päässä niin paljon, että huhhuh! :D Mutta ei siinä mitään, nätti tyttö Mini oli ;D

Minni ja Mini 28+4 :heart:
ps. huomena pääsen taaas jalkahoitoon, ihanaa!

minni234 Onko kallis se koirankouluttaja? Ja tosiaan hyvä jos voi asuntolainan laittaa katkolle.. Paska ku piti ite mennä muuttamaan tähän surkiaan asuntoon ja asuntoyhtiöön kalliilla vuokralla.. Onpahan luhtitalon alakerta niinku haluttiin...

Äippäpakkaus oli hieman kyllä pettymys tai vähän enemmänki. Nuista vaatteista varmaan puolet sellasia mitä ei tuu ikinä käyttään. :ashamed: Oisko sittenki pitäny ottaa rahana.. Plaah.. Turha sitä jälkikäteen miettiä.. Ens kerralla sitte rahana.. Ainoat ihanat jutut oli se toppahaalari ja makuupussi ja sit tietenki ne tavarat.
Mies tykkäs isyyspakkauksesta tosi paljon :D oli tosi otettu. Kysy että mistä tämä on? :LOL: Sanoin että kelalta! (Korjasin kuitenki että no ite tein x))

Sartsa83
Rinsessapa hihih.. miehillä tuppaa välillä menemään tuota rahaa vähän YLIMÄÄRÄSIIN juttuihin. ;) :D Mutta noh, mulle se on meillä pääasia että laskut tulee hoidettua ja kaapissa on ruokaa. Jos hälle nyt ylimäärästä jää niin käyttäköön sen nyt kuten haluaa. :p

Juu, äidille mitä ilmeisemmin tulee ihan kiitettävä lasku.. 1,5 viikkoo kuitenki ehti olla siellä. Mutta lupas ettei nyt stressaa sitä vaan keskittyy paranemiseen. Ja saahan noitten kans aina sovittua osamaksuista sun muista kun selittää rahatilanteen.

Mä kans luultavasti menen noilla viikoilla sitten kokoarviointiin, jos tää mahan kasvu jatkuu tota yläkäyrää, mitä se on menny. Nyt ei tosin viikossa ollu tullu ku 0,5cm, että voihan se olla että se kasvu nyt tasaantuu taas hetkeks.

No se on kiva että on sitten tommonen yksityinen neuvola olemassa, mikä ei ole edes kallis ja saa sieltä sen mitä tarvitsee. :)

Hih, maitohampaiden alut leuassa. :D Aww... :heart:

Hö, miten sä et nyt sit tykänny siitä ä-pakkauksesta? :/ Mut kiva et mies tykkäs isyyspakkausesta. :D

tuikku kiva että neuvolalääkärissä meni paremmin ja tykkäsit siitä käynnistä. :) Onks toi 4d-ultra yksityisellä? Kerro sit miten siellä meni. :)

minni jotenki tuttua toi ettei saa päivisin unta... täälläkin kuitenkin yöt menny jokseenkin hyvin. :) Juu no, tänään ollu taas vähä parempi päivä noiden kipujen osalta ja oltiin tosiaan nyt tuolla Tampereen Ikeassa käymässä. Käytiin ostaan 3 lipastoa, yks kapeempi joka tuli pinnasängyn toiseen päätyyn ja sinne tulee pikkusen vaatteita sekä sitten kaks samanlaista jotka tulee rinnakkain makkarin pitkälle seinälle ja pinnasängyn puoleiseen lipastoon tulee lisää vaatteita. Pyrin saamaan kaikki tarvittavat vaatteet siihen niin helpompi aina pukea herraa jne. :) Ja noi on MALM-merkkisiä. :) Tosi kivan näkösiä.

Että tää päivä on ollu kyllä mahtava. Nyt huomaa että selkää kolottaa tämmösen touhupäivän jälkeen mut hyvä niin.. jos vaikka unikin sit yöllä maistuis taas. :) Oon nyt menny joka yö noin 1:ltä nukkuun kun jos meen aiemmin, en nuku koko yönä juur lainkaan kun oon hirveen levoton, mut kun venytän nukkumaan menoa, nukutaan poitsun kanssa kummatkin hyvin ja saatan käydä ehkä kerran kaks vessassa ja herään joskus 9-10 välillä. :)

Toivotaan minni että Tupsun kanssa kaikki lähtis luonnistumaan eikä tarttis uutta kotia alkaa ettimään. :heart: Hih, hauskan unen näit. :LOL: Siispä paljon tukkaa omaava iiiiso tyttö tulossa. ;) :hug:

Sartsa ja pähkis 31+2 :heart:

Sartsa Niinpä, pääasia et laskut saa pois alta =) (plus että saa puuterin ostettua x) ja mies lisäs vielä että eyelinerin xD )
Ja musta ne on vaan niin omituisisa ne äippäpakkauksen vaatteet. Ei mitään hirveen nättejä, rumia suorastaan.. Varsinkin se yks oleskeluasu (paita+housut) ni en ikinä laittas sitä lapselle päälle. Onneks ne bodyt oli ihan ok ja osa housuista.. Oon aika nirso vaatteitten suhteen :D

Rakkauspakkaus 30+0 :heart: :heart: :heart:

Rinsessapa onnea uusien kymmenien poksumisesta =)

Minni täällä kans nähty samanlaisia unia :D monta kertaa oon jo unissani pidellyt tytteliä sylissä ja "synnyttänytkin" jo pari kertaa :LOL:

Ihanaa, että on taas viikonloppu! Tänään tulee kaksoissisko kylään miehensä kanssa jo aamupäivällä ja myöhemmin lähden pakkausavuksi kaverille, joka tekee muuttoa. Pääsen vaatteita laittelemaan laatikoihin, kun ei musta muuhunkaan nyt ole :LOL:
Käytiin eilen esikoisen kanssa iltakävelyllä ja tunti meillä kesti todella lyhyessä matkassa, niin otti koville käveleminen et piti jatkuvasti pysähtyä tai hidastaa vauhtia :( Kyllä sitä on jo nyt niin kärsimätön ja haluis jo sen ihanan nyytin syliin! :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:

Patience ja tytteli poks poks 32+0 :heart:

Minni, olit oikeessa, ke sain tiedon, että pakkaus myönnetty ja eilen se tuli postista. :) ihanaa!!!! Perittiin vielä postiin hakemaan se. Mä tykkään siitä ylikaiken. Ihania värejä, materiaaleja jne. Tykkään maanläheisestä, en kovin räikeestä kuviosta jne, joten toi oli meille juuri sopiva. En ole koskaan ollu kosketuksessa vauvan vaatteiden kanssa, joten kaikki on ihmeellistä ja uutta, joten siitäkin voi tää onni johtua. <3 Mies sano, että ihanaa kattella sun kanssa pakkausta, voi toista. Paras mies <3

Viikonloppuna remppaa ja muuta.

Sartsa, juu yksityinen se on ja kerron miten meni <3 Odotan sitä.

Viikonloppuja ja kaikkee ihanaa. Mulle on iskenyt toi ihana-vaihe :D

Tuikku ja Masulainen 28 + 3 <3

Patience Kiitos, ja onnea teilleki poksumisesta :heart:

tuikku10 Hassuja ootte x) Kiva Jos tykkäsitte pakkauksesta noin paljon!

Ihana Rakas äitini lainaa meille rahat uusiin sohviin :heart: Voi että oon onnellinen!!! Ite ku ei pystytä osamaksulla ostaan niin maksetaan sitten äitille erissä. Voi että.. Ne on kolmen ja kahden istuttavat.. Käytiin toissapäivänä koe istuun ja suunnittelin et niissä on hyvä istua ja imettää.. x) Voi että.. en malta odottaa et ne tulee..

Täällä rupee yöt olemaan ihan tuskaa kun mulla on ihan hirveen levottomat jalat vaikka olen syönyt magnesiumia ja ku vessassa pitää juosta melkein tunnin välein ja mä olen aina ollut tosi huono nukkumaan herään pieniin ääniin ja pitää olla pimeetä että voin nukkua niin nyt oon huomannut että rupee vaatimaan veronsa nuo huonosti nukutut yöt ku päivällä on ihan hirveen väsynyt eikä oikeen jaksa mitään tehdä..Ja myös sekin ärsyttää yöllä ku ei pysty nukkumaan ku vasemmalla kyljellä kun oikealla kyljellä kun nukkuu niin tuntuu että menee kaikki verisuonet tukkoon.

Ja tänään on kyllä muutenki ollut aika huono olo koko päivän niin käytiin miehen porukoiden luona mittaamassa verenpaineet niin ne oli kyllä hyvät mutta lepopulssi oli 130?? :eek: en oikein ymmärrä etttä mistä se voi johtua.

Joko teistä rupee tuntumaan että vois tulla vauva ulos?mä en jaksa odottaa että näkee minkällainen prinssi sieltä tulee..ja helpottas vähän tätä oloakin..

Marakatti ja poikanen 31+3
:heart:

Kuulin muuten että tuonne Kys:siin on tulossa heinäkuussa 207 synnyttäjää tulossa??ihan hirvee määrä

Rinsessapa se koirakouluttaja maksaa ekalta kerralta 150e+kilometrit, eli karkeesti sanottuna vähä päälle 200e. Ja sitten en noitten muitten kertojen hintoja tiiäkkään, ei ne mun mielestä ihan noin kalliita oo, mut varaisin ainakin sen 100e/kerta.. Toivotaan, et mahdollisimman vähillä käynneillä selvittäis, mut toisaalta pieni summa siihen nähden, jos vaan Tupsu voitais sitten pitää :) Joskus sitä miettii, että miten joku lemmikki voikaan olla noin tärkeä.. Mutta kun vaan kattooki tota pientä niin sydän sulaa :heart: ..joo, ehkä oon liian lepsu, minkäköhänlainen äiti musta tulee? :D :D
Mullekkin oli omalla tavallaan toi äp pieni pettymys, toisaalta tykkäsin, mutta toisaalta siellä oli kyllä sitten myös sellasia ihan kamalia, esim. se vanuhaalari, sehän näyttää ihan yöpuvulta! No, toisaalta ei sais valittaa kun ilmaseks sai :) Eniten tykkään ehkä siitä leijona potkarista, vaikka kaikkien muitten mielestä se onkin ruma :D Musta se leijona on siinä niin ylisöpö, kun näyttää vähän vammaselta :D
Hyvä kun teilläkin tykättiin isyyspakkauksesta, niin ei sun uurastus ihan hukkaan mennyt :)
Oi, tosi kiva juttu teille noi sohvat! Varmasti oot ihan innoissas, ja syystäkin! :) Ja multakin onnittelut poksumisesta! :)

Sartsa mustakin ne malm-merkkiset lipastot on ihania! :) Tyylikkään ajattomia, eikä ihan miltään pilipalilta ainakaan mun mielestä tunnu vaikka ikean omia ovatkin! :) Itellä kyllä niitä ei ole, mutta muutamalla kaverilla on päässy niitä kuolaamaan ;)
Hyvä kun oot keksiny kumminkin tollasen rytmin millä saat öisin nukuttua, tai siis te saatte ;)

Patience mua alkaa jo pelottamaan noi unet, kun viime yönäkin näin Ministä unta! Oonkohan tulossa hulluksi? Vai vaan äidiksi? :D
Teille tulee varmaan kiva viikonloppu, vaikka säät ei nähtävästi suosikkaan! Harmi kun sulla kävely on alkanut tuottamaan hankaluuksia :/ No toivottavasti nyt kun ilmat vähän viilenee, niin sunkin olo helpottuu :hug:

Tuikku kerrankin joku mitä sanoin, niin osu oikeaan! Jes! ;) :D Onkohan nyt meille kaikille pakkaukset jo tulleet? Koita ottaa rauhallisesti ton remontin suhteen! :)
Mäkin ootan innolla sun ultra kuulumisia, heti ensiksi sitten tänne kertomaan! :D

Marakatti voi sua! :hug: Ei varmasti jaksa tehä päivälläkään mitään, jos yöt menee noin huonosti :(
Olipa kyllä leposyke aika korkealla! Ei mitään hajua, mistä vois johtua. Pitäisköhän kysyä neuvolasta jos ne tietäis?
Mulla on ollut niin helppo tää raskaus, niin ei mikään hirveän polttava halu ole vielä synnyttääkään ;) Tai siis tottakai toivoisin, että elokuu olis nopeesti ja silleen, mutta kai ymmärrät mitä tarkotan? :)

Mä oon aika ylpee itestäni, kun oon ollu niin reipas tänään ;) Aamulla kun heräsin jo aikaseen, niin aloin pesemään pyykkiä ja sitten järjestelin kodinhoitohuoneen kaappeja, niin että Minin vaatteille saatiin nyt paljon tilaa. Ja paljon järkevämminkin kaikki lakanat ym nyt siellä on! Ne ei vaan oikeen ollu löytäny paikkaa, mutta nyt on jesjesjes! :) :)
Nyt meen takasin ulos auttamaan ton pirun nurmikon kanssa! Ottaa niin päähän kun toi vie kaiken ajan! Onneksi ei oo enää paljoa jälellä, vähän pakko olis saada tänään laitettua noi loput, ettei jää sitten viikonlopuksi seisomaan, kun mies pelimatkalla koko viikonlopun :/ No, ei auta valittaa.

Minni ja Mini 28+5 :heart:

Sartsa83
Rinsessapa Hihihihi.. totta. :D Niin sä siis sait tän 2010 pakkauksen? :eek: Voiii, mä oisin niin tykänny siitä, mutta eipä tuosta 2009 menny hukkaan kuin tuo yks outo oloasu ja yks body.. tai nekin meni säilöön jos seuraava muksu joskus onkin tyttö. ;)

Onnea pyöreistä! :heart: :hug:

marakatti mäkin oon nukkunu nyt yöt tosi kehnosti, mutta ihmettelen mistä sitä virtaa silti riittää... :eek: :D Kai mä sit kuitenkin jokusen tunnin nukun ihan sikeästikin kun oon kerta niin pirtee. Jos istahdan alas päivällä, sit alkaa väsyttää.. ja niin joo, selän kanssa ei kyllä liiemmin jaksa enää touhuta. Tänäänkin kun on noihin lipastoihin noita vaatteita laitellu, niin huomaa kuinka selkään ottaa.. samoin kävin kaupoilla taas niin se steppaaminen ympäriinsä alkaa vaatiin veronsa.

Juu, ompa sulla ollu hirmunen tuo leposyke! Kannattaa tosiaan kysyy neuvolasta tosta... yleensä kun sen pitäs olla sen 60-70 levossa ja itelläki yleensä se on 86-96 levossa.. sekin on vähän korkee, mut ihan ookoo. :)

Juu, tuosta tuli kans mieleen kun minni kirjotti et on ollu helppo raskaus et niin on täälläkin! Ja synnytyksestäkin ajattelen EDELLEEN että se on vaan tän raskauden päätös ja sen jälkeen näen pikkuseni. :heart: Olkoot se sitten mitä "helvettiä" tahansa kipujen osalta, mä saan kaikki lääkkeet mitä vaan pyydän ja mua autetaan siellä koko ajan. En osaa pelätä enkä ajatella kauhulla sitä. ;) Enkä ees kyllä silleen viä ootakkaan sitä. Toisaalta ois kiva jo nähä meijän rakas pähkinä, mutta sitten toisaalta ei ole mikään kiire, kun viikotkin on niin vähäset kuiteski. :)

minni juu, noi on just semmosia tyylikkään ajattomia ja muutenkin hyväntuntusia. :) Kaveripariskunnalla on tommonen yks ja sitä kans jo aiemmin kattelin että ompa hieno. Nyt on sitten itellä eri värisenä ja kokosena niitä kolme. :D Niin no, just ku pääsin kehumasta mun hienoa nukkumasysteemiä niin eilinen yö menikin sit ihan vituralleen. :D Rupesin nukkumaan vasta 1.39 kun katoin vielä kelloa ja enhän mä mitään unta saanu ja jätkäkin riehu minkä kerkes.. sit ehkä joskus puol neljän, neljän maissa vasta nukahdin paremmin. Pari kertaa sit heräsin vessaan taas ja 10.35 nousin.. ei enää viittiny maata. Jos tänään sit sais nukuttuu paremmin ja menis sit siihen ns. oikeeseen aikaan sinne nukkumaan. :p

Oiii, teillä on oikeen kodinhoitohuone. Kateeks käy. :) No ei vaan.. vielä meilläkin semmonen tulee oleen. :)

Jepa jee. Tänään tullu pestyä kasa taas vauvanvaatteita ja kaks telinettä on täynnä kuivumassa. Huomenna ois noin 3-4 koneellisen verran vielä.. hih, saa nähä mahtuuko noi kaikki noihin lipastoihin, kun niissä on muutakin tavaraa. :D

Sartsa ja pähkis 31+3 :heart:

ps. Äitee voi vaan paremmin ja paremmin.. toipuminen on lähteny tosissaan käyntiin kun pääs kotiin. Tosin, aikoo silti ottaa kotisairaanhoitajan ja siihen kauppapalvelun ja sillon tällön ateriapalvelun että tuodaan lämmin ateria kotiin saakka. Sanoin vaan äiteelle että ne maksaa niin hitosti että kyllä sä jo nyt pystyisit tekemään itekin ruokaa kun voit istua siinä hellan vieressä samalla kun teet. :) Niin mäkin tein tänään kun tein kanasalaattia. Toi keittiössä seisominen alkaa oleen ihan tuskaa, enkä tiiä miks! Kai se jotenkin sit selkään ottaa kun siinä tönöttää, samoin kun pyykkejä laittaa kuivumaan. :D Ihme homma. :LOL:

minni234 On kyllä kivan hintanen vaan kyllähän sitä lemmikin eteen haluaa tehdä kaikkensa =) Ne on kuitenki perheenjäseniä..

Sartsa Joo saatiin se 2010 pakkaus. Ihana et äitees voi paremmin =)

Vitsi minä oon kolunnu joka paikan netissä läpi ku haluttais käytettynä löytää sellanen pinnasänky missä ois umpinaiset päädyt tai edes toinen vaan ei :( sitte ku löytyy niin on vaan et noudettavissa jostai toiseltapuolen suomea. Pitää varmaan kohta ostaa ikeasta sellanen valkonen mis toinen pääty umpinainen..
Me ostettiin ikeasta tällanen lipasto pienelle ja tykkään niin älyttömästi. Tosi jämäkkä ja kaunis pinta.

[/img] http://www.aijaa.com/v.php?i=6315575.jpg

Sartsa83
Rinsessapa oi miten nätti lastenhuone teillä! :heart: aivan ihana... :heart: Ja tosi kiva toi lipasto minkä ostitte!!! Sopii kun nenä päähän tuohon huoneeseen. :) Juu, tuo on totta noiden pinnasänkyjen osalta. Meillä ei ole kumpikaan pääty umpinainen, mut aion hommata sinne sellasen pehmoreunan, ettei sitten unissaan telo itteensä. Ei tosin ainakaan kummipojalla ole sellasta ollu ja ei oo onnistunu teloon itteään, mutta mä haluan ihan senkin takia sellasen, kun se on niin kivan näkönen. :) Ja sitten TIEDÄN kun molemmat ollaan oltu ja ollaan edelleen sellasia pyörijöitä sängyssä ja miten tämä nytkin tuolla mahassa pyörii, niin parempi on ettei ole sitten jalka tai käsi jumissa niiden pinnojen välissä. :D

Olisit sä tykänny sitten ennemmin mimmosista vaatteista? :)

30+4 :heart:

Sartsa Kiitos =) Jospa siellä kelpais vaippaa vaihella ja pikkusenki oleskella sitten isompana x) Ja joo tuo reunapehmuste on meidänki tarkotus laittaa just sen takia että ei tunkis käsiään ja jalkojaan pinnojen väliin ja muutenki pienellä turvallisempi "kohtumaisempi" olo ku suojaa sivuilla =)
No ois voinu olla ensinnäki pienempiä edes osa niistä vaatteista. Ja mä en tykkää yhtään niistä ihme haalareista/potkupuvuista. Onko ne tarkotettu yöpuvuiks vai mitä? Yäk.. Enkä tykkää potkuhousuista. En tiiä miks ne on niin vastenmielisiä? :/ Ne bodyt oli ihan ok ja puolipotkareita tuun kans pitämään. Oon niin älyttömän nirso nuitten vaatteitten suhteen.. tyhmää.. Ite oon ostanu pojalle paljon bodeja, puolipotkareita ja sit on nuita huppari+housu asuja ja farkkuja :D Väreinä musta/valko/harmaa/ruskea.. Muutama vihreäki vaate löytyy vaikka mies ei voi sietää vihreetä x)

Sartsa83
Rinsessapa mä pesin sen ä-pakkauksen peiton. En tiiä johtuko pesuaineesta vai mistä mutta mun mielestä pesun jälkeen siitä peitosta tuli vähä pehmeempi.

Juu, varmasti kelpaa toisen oleskella huoneessaan ja siellä vaippaakin vaihdella. Niin ihanalta se vaikutti. :heart: Juu, samaa ajattelin juuri tuosta reunapehmusteesta. :)

Semmoset ohkasemmat haalarit/potkupuvut on tarkotettu yöpuvuiks (mulla itellä semmosia iiiiso kasa kun saanu ihmisiltä ja varmasti tuun käyttämään niitä syssymmällä.. riippuu tietenkin kuinka hikoilevaa sorttia meitin jäbästä tulee ), mut sitten semmonen paksumpi on niinkö "kevytvanupuku".. tai semmonen minkä voi sitten kylmillä ilmoilla laittaa päälle ja esim. makuupussissa vaunuihin nukkumaan.

Mun värimaailma on ollu yleensä aika samanlainen.. tähän saakka.. kas kummaa, nyt löytyy jätkälle kaikenlaista väriä.. :) On turkoosia, on vaaleensinistä, vihreetä, tummansinistä, harmaata, valkosta, mustaa, ruskeeta, parit keltaset puolipotkarit.

Mullakin on nuita huppari-housu yhdistelmiä ja sit farkkuja sekä reisitaskuhousuja. Ne on niin ylisöpöjä.. niin juu ja gollegehousuja.. semmosia tyylikkäitä. :p

Sartsa ja pähkis 31+5 :heart:

Sartsa mä ajattelen synnytyksestä lähes samalla tavalla kun sä :) ..Tai toisaalta en kauheesti ees ajattele koko synnytystä :D Mutta siis toisaalta ootankin sitä, ja voin myöntää että tulen pettymään jos sektioon joudutaan. Haluisin vaan kokea ton synnytyksen, vaikka tuskin se mitään herkkua onkaan. Palkinto on kuitenkin sitten mitä suurin :heart:
Tosi hyvä, kun sun äitis tila on parempaan päin :) Päivä kerrallaan :)

Rinsessapa ihana toi teidän lastenhuone :heart: Tykkään kovasti, kun ei oo mikään lälly ;) Kuitenkin tosta huomaa hyvin, että missä huoneessa ollaan :) Oon muutes huomannu ton ihan saman häkkisängyissä, kaikki on ympäriinsä rimoilla ja ne vaan näyttää vähän jotenkin kolkoilta, ainakin kuvissa ;) Mutta onneksi noilla reunapehmusteilla saa sitten kivemman näköseksi ja turvallisemmaksikin :) Meille tulee vielä verhokatoskin :heart:
Kyllä mäkin meinasin pestä ton äp:n peiton ja meinaan kyllä sen makuupussinkin, mitäs muuta tässä olis kun aikaa ennen vauvan syntymää? ;) :D Tykkään kovasti laittaa vauvalle kaikkea valmiiksi, mutta toi lastenhuone meiltä on jostain syystä vähä jääny, eli ehkä se on sitten seuraava projekti ;) Oon vähän yrittäny miettiä, että mitä sinne sitten laittais, ja minkä väriseksi sisustais. Ei kuitenkaan tiedetä Minin sukupuolta, enkä toisaalta haluakkaan varmaan mitään sellasta vaaleenpunasta/-sinistä huonetta. Just tollanen rusehtava mikä teilläkin on, niin on käynyt mielessä, mutta saas nähdä :)
Mun mielestä noi äp:n lakanat oli ihan kamalat! Hyi, joku hunaja nalle, mautonta! No ehkä niitä voi joskus käyttää jos muut vaikka on pesussa ;)

Meillä poksahti tänään 29+0! :heart:
Voi kun ulkonakin on kurja keli, taidan pakata haukun autoon ja lähdetään viettämään äitille sunnuntaita :)

Minni ja Mini :heart: :heart:

Yhteistyössä