Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Moikka moi pitkästä aikaa. <3

Menny aika muutto puuhissa. huh, mitä hommaa ja remontit vielä edessä. Mulle tuli murhettä tosta asunnosta. Muuten ihana asunto jne, mutta ilmalämpö pitää kauheeta hurinaa ja mulla siitä ahdistus. Nyt yritetään keksiä asiaan ratkaisua. :( Kai tää tästä.

Hitto, kelatäti soitti ja sano, että matkakulut, jotka saan verottajalta, vähentää mun äitiysrahaa. En oikein ymmärrä miksi? Hyöty, jonka olen saanut, miinustetaan multa noissa äitiysrahoissa. Mutta joo, eli saan vaan jotain 60 % palkasta sitten, kun työnantaja ei maksa enää mulle 3 kk jälkeen palkkaa. No kai sitä elää. Kuitenkin tulot hieman keskitasoa paremmat.

Tällä viikolla taas pissatulehdus ja siis viime viikollakin. :( Meen ens viikolla siitä neuvolalääkäriin.

Tänää neuvola. Voi voi pirkkala. 4. neuvolanainen oli sitten siellä vastassa. Mulla meni hermot ja siellä sitten annoin palautetta. Onneksi nainen oli kuitenkin mukava. Sokerikoekin oli tänää.

Rv 27+3
Paino +225/vko (yhteensä nousua vajaa 5kg)
Verenpaine 124/7
Hemoglobiini ei mitattu
Sf-mitta 24,5 (19) keskiarvoissa mennään, huh
Sydämensyke + (130-140)
Liikkeet ++

Eli kaverilla kaikki kunnossa. Varasin ajan myös synnytysvalmennukseen :) Mukavaa. <3

Kohta kotiin rauhottumaan ja remonttia suunnittelemaan. <3

Voikaa hyvin äidit <3

Tuikku ja masulainen 27 + 3 <3

ps: ja tää oli omaa napaa.. sorry
 
ÄP saapui meillekin eilen. Oli se vaan niin kiva. Ja tosiaan, on siellä se kevytvanuhaalari, mutta se on 70cm, voiko niin isoa laittaa vastasyntyneelle?? Mulla ei oo mitään käsitystä hukkuuko se siihen täysin. Siksi olen pohtinut sitä pienemmän ulkopuvun hankintaa. Mutta en kyllä viitsisi laittaa montaa kymppiä pukuun, jota käytetään vain muutaman kerran, kun kasvuvauhti on alussa kuitenkin niin rivakkaa.

Onneksi siellä on suurin osa 60cm vaatteita, koska tajusin eilen, että mulla ei ole yhtäkään 60cm hommattuna, on vain 56, 62, 68. Mutta mun ostamat 56:set (Henkka&Maukka ja Lindex) oli pienempiä kuin äp:n 50!

Anteeksi Tuikku mutta sain hyvät naurut kirjoituksestasi, tai siis siksi, että luin tekstisi "hieman" väärin. Kun kirjoitit noista matkaKULUISTA, niin luin, että MATKALAUKUT. Vähän mä ihmettelin, että miten verottaja antaa jotain matkalaukkujakin, kunnes luin uudestaan, niin se olikin matkakulut :D En kyllä tajua noita Kelan juttuja ollenkaan, kuullostaa joo aika oudolta, mutta kai niillä on perustelut kaikkeen. Höh :(

Elkku 27+6
 
Sartsa83
:'( äiti taas huonommassa kunnossa...

lelluriina niinhän sitä pitäs... oma äiti vaan on oma äiti ja sille ei mahda mitään että kun äiti kärsii, niin kärsin minäkin. :( Tottakai oon superonnellinen tästä raskaudesta ja onnellinen äidiks tulosta, mutta samalla pelottaa menetänkö oman äitini, lapsen tulevan mummin vielä ennen kuin saadaan tämä lapsi maailmaan. Tottakai tässä toivotaan ja eletään toivossa että äiti on vielä tolpillaan ja voimissaan, mutta.... pelottaa silti. Ja vaikka kuinka on jonkinmoiset hyvät ennusteet olemassa, peloille ei mitään mahda.
 
Elkku10 joo no katoin kans että on mukavaa kun on eri kokoisia vaatteita..itelläkin aika pieniä kokoja ja ne vauvat vaan kasvaa niin nopeeta että..elokuus kunnon helteet vielä niin tuskin kovin paksuja vaatteita tarvii...sori kun mullakin vähän omaa napaa..mut on tää niin ihanaa ja jännittävää aikaa..:)
 
Mulla alko lomalomaloma!! :) :) Ihanaa, kun ei tarvi enää työjutuista murehtia! :) Meillekin oli toissapäivänä tullu lappu äp:n tulosta, eilen sen sitten ehdin hakea, enkä oo vieläkään avannut!! Voitteko kuvitella? :D Ootan, että mies heräis, nii katottais sitten yhdessä :) Eilen meillä oli koko päivän mun töiden jälkeen porukkaa, niin ei viittinyt siinä alkaa, kun tahdon sitten silleen ihan rauhassa sitä tutkailla :)
Vähän pelottaa toi koira, kun se meni eilen syömään miehen veljen pojan ulos unohtaman muffinssin, papereineen päivineen :/ Ei muuten niin kovasti pelottais, mutta kun tolla sattuu olemaan aika herkkä maha, saas nähä mitä tästä päivästä tulee, pitää varmaan suosiolla kääriä matot pois ja rakentaa sohvan eteen kunnon muuri..
Tosi ihanaa, kun nyt on alkanut tuntemaan Minin liikkeitä vieläkin enemmin ja selvemmin mitä aikasemmin, taitaa se pieni kasvaa kovaa vauhtia siellä masussa :) :heart:
Tänään pitäis muutamille juhlille jaksaa lähteä, toisaalta ihan kivaa kun saa laittautua :)

Sartsa :hug: :hug: :hug: Voimia sulle! :heart:

Joo, Rinsessapa vähän oudolta kyllä munkin korviin kuulostaa noi sun neuvolatädin johtopäätökset sun mahan koosta! Ehkä voit antaa mennä tollaset jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Ja hyvä, että arvot oli nyt ok :)
Jos alat nyt miettimään, niin ootko huomannu liikkuuko teidänkin pieni sellasissa sykleissä mistä tässä vähän aikaa sitten puhuttiin? Että joskus liikkuu tosi paljon, ja sitten taas saattaa olla vähän hiljasempaa jne..

Lelluriina oih, tosi kivaa kun ootte molemmat samaan aikaan lomalla! :)
Tosta haalarista, niin mä oon ajatellut, että tuskin hankin topparia, mutta just jonkun vähän ohuemman mitä voi syksyn viilenevillä ilmoilla sitten käyttää ;) Mutta lykkään varmaan sen hankintaa ainakin siihen asti, kun vauva on syntynyt, kun jos tyttö tulee niin saan mun siskolta sitten ihan ilmatteeksi ;)
Ai peräkärryn meinasitte pyörään hankkia, ne on aika kätsän näkösiä kun aina välillä näkee niitä tuolla viilettävän, ja tosiaan mitenkäs muuten kolmen lapsen kanssa pyörällä liikkumaan pääsis, ilman että yks lapsi polkee ite ja siihenhän menis sitte ikä ja terveys :D

Patience varmasti teillä oli tosi kiva päivä tykkärillä! :) Ja just vielä nyt, kun koulut ei ollu vielä päättyny, niin ei mihinkään kamalaan väen paljouteen joutunut!
Meillä on kesällä ihan juhliajuhlia, ainakin näiden kahtien valmistujaisten lisäksi mitkä on tänään, niin vielä kahdet häät. Sitten korkeasaaressa tahtoisin käydä, mutta saas nähdä riittääkö aika. Ja loppukesä onkin sitten kiireistä aikaa, kun täälläpäin nää tapahtumat on ihan putkeen :D Eli, meripäivät, tattoo ja elomarkkinat ;) Vähän toi tattoo jäi harmittamaan kun Kaija Koota olisin halunnu mennä kattomaan, mutta ei enää niin viimisillään viiti sinne mennä. Eturivissähän pitäis olla, tottakai ;D Ootan niin, että saan ostettua sitten joka "juhlista" sitten metrilakua, se on niiiiiiiin hyvää! Mä en oo ees muuten ikinä maistanut noita muikkuja, no ehkä ihan hyvä, niin riittää sitten sullekin :D :D
Ja mielettömästi onnea poksumisesta! 9 viikkoa ei oo ees enää mitään!

Tuikku ihanaa, että kuitenkin muutto teillä ohi! Onko siinä ilmalämmössä sitten joku vika kun hurisee vai onko se niinkun sen ominaisääni? :D Toivottavasti keksitte siihen kuitenkin jonkun ratkaisun :hug:
Ai, tonko takia ne matkakulutkin piti siihen äippäraha hakemukseen laittaa... :D No kiva kun selvis sekin, mutta jos suoraan sanotaan niin on kyllä aika perseestä!
Toivottavasti saisit nyt noi pissatulehdukset kuriin! Varmasti ärsyttävää, jos lähes koko ajan päällä! Ja hyvä kun teilläkin neuvolassa kaikki oli niinkuin pitikin :)

Minni ja Mini 27+6 :heart:
 
Sartsa83
minni jeiijjjj!! Mitäs kesälomalainen? ;) :hug: :heart: Toivottavasti koiran masu nyt kestäis sen mitä suuhunsa meni nokkimaan. Tai sitten oksentais sen kaiken sitten ulos jonnekin.

Kiva että pääset vähän tuulettuun. Vaikka juhlat onki aina juhlia, niin se laittautuminen on kivaa ja mieti: siellä on kaikkee kivaa syötävääkin. ;) :D :heart:

Kiitos. :hug: Tää on kyllä ärsyttävää kun mennään ylä- ja alamäkeä koko ajan.. nyt kun taas soitin äidille, äidin olo oli hyvä, kun vatsa oli aamulla toiminu normaalisti, vaikkakin yöllä oli ollut taas huonona. Mennään iltapäivällä katsomaan häntä taas...

Täälläkin on mies tämän kuun kesälomalla. :) Tosin, hällä tuppaa olemaan kaikkea puuhaa, mutta kiva silti.

Käytiin eilen ostamassa mulle uus puhelin. Itse piti se maksaa, niin mies kaivo pankkikortin ja makso sen mun nokan edestä. :D Mokomakin kultaraksu. :heart: Sit kävin ostaa ne puhumani tukisukatkin instrumentariumista. Vielä en oo testannu mut nyt kohta meinasin tunkee ne jalkaani ja kattoo miltä ne tuntuu. Ne on ihan reisiin asti ylettyvät eli nämä niin kutsutut stay-upit. Pitäis siis viedä turvotuksen mennessään ja hengittää kuuminakin päivinä. Ainakin kaveri kehu niitä kovasti. :)

Mut on toi puhelin vaan niin HIANO! :D Nokian E63.. ihastuin siihen ihan kympillä. :)

Aikasemmin mulla oli tämmönen, josta saatiin 50e alennusta vaihdossa:

http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-n73-music-edition

Ja tämmönen siis nyt (oikea hinta 229e, miinus toi 50e ja sit vielä miinusti jostain 30e koska loppuviimein maksettiin 149e) ja vielä siis tuon värisenäkin:

http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-e63

Tuo aikasempikin oli aivan järjettömän ihana puhelin, vaikka ekan vuoden aikana olikin huollossa 2 kertaa. Mutta sen jälkeen kun alko toimiin, on toiminu moitteettomasti. Kolme vuotta päälle se kerkes mulla olemaan. :) Ainoa mikä alko pikku hiljaan irtisanomaan itseään, oli tuon akku. Puhuin päivän aikana muutaman puhelun, niin akku oli ihan lopussa vaikka olin juuri aamulla ladannut.

Oho, tulipas sitä nyt paasattua puhelimista. :D No, ompahan vaihteeksi jotakin muuta kuin uikutusta...

Sartsa ja pähkis 30+4 :heart:
 
minni234 No en mä oikein tiiä nuista sykleistä.. Pyörii tuolla pitkin päivää ja pari kertaa päivässä on sellaisa virtapiikkejä että tuntuu et se tulee läpi tuolta.. Ja öisin se liikkuu tosi paljon. Nyt tosiaan on toisen kerran tällanen hiljanen kausi ja nyt se on ehkä pari kertaa päivässä hennosti potkassu (tänään tosin taas alkanu enemmän potkiin) ja kahtena edellisenä yönä ei oo potkinu yhtään, ei siis yhtään mikä on todella outoo ku yleensä monottaa täysiä. Oon sitte oman luvan kanssa syöny karkkia nyt et se pistäs vipinää pikkuseen. Miehen siskolta sain proteiinitesti liuskoja ja testasin aamulla ja negaa onneks näytti.
 
Auttakaa! Miehen sisko myis meille Britax babysafe plus -turvakaukalon (telakalla) 150 e:lla Mutta ite pidän sitä liian kalliina ku uuden saa 200e:lla ja tuo on kuitenki kahdella lapsella jo ollu ja tiedän ettei hän itsekään siitä ole niin paljoa maksanu käytettynä.. Mies tykkäs huonoa ku käskin tingata sitä vielä.. Ite pidän hintaa liian kalliina.. Vai?
 
rinsessapa Siis musta toi on ihan toooosi kallis! Ja vielä kun kahella ollu ni ei ihan uusimmasta päästä ole.. kirppiksellä oli uudenveroinen telakkaistuin 50? ja hiukan harmitti ku oltiin jo ehitty kaukalo hankkimaan..
 
Sartsa83
Rinsessapa yhdyn edellisiin. Miten sukulaisena ees kehtaa pyytää tommosta hintaa kun varmasti tietää että uuden saa 50e kalliimmalla???? Mä en sukulaisena pyytäs ku ehkä 50e, mitä juur tosiaan saa kirppiksiltäkin lähes UUSIA kuten Pilttikin sanoi.

Järjetöntä toimintaa miehes siskolta! Jos miehesi haluaa tommosesta maksaa, niin sano että maksaa omasta pussistaan. Mun mielestä sulla on oikeus olla sitä mieltä että se on kallis kun se on on kallis. Sanoitko miehellesi siitä, että uuden saa 50e halvemmalla että minkä takia ne nuin paljon siitä pyytää?

HÖ!

Niin, toivottavasti siellä sun masussa on ollut tänään enempi vipinää... :)
 
Pitää tulla pitkästä aikaa tänne kirjottelemaan kun oltiin miehen mummon luona Ylitorniolla niin eipä siellä netti toiminu..meinasi ihan vierotusoireita tulla :LOL:

Täällä ollaan jo viikon päivät keretty lomailla ja viikotkin jo yli 30 menossa..ei olis enää pitkä aika. Vitsit mua ärsyttää ku täällä oli se synnytysvalmennus just sillon ku me oltiin poissa muttta pakko oli lähtee sinne lomalle nyt ku mies menee sitten loppukesäksi töihin..

Mietin tässä että kuuluuko siihen synnytysvalmennukseen se että käydään tutustumassa siellä synnytyssairaalassa vai pääseeköhän sinne muutenkin tutustumaan?

Marakatti ja poikanen 30+5 :heart:
 
Kiitos x) Eli en oo väärässä. Ja huvittavinta on se että hän itse osti tutultaan 300e:lla tosiaan kaks nuita turvakaukaloa, kaks sitteriä, 9 kassia vaatteita, lelumatto ym. Ja kehtaa sitten pyytää 150e pelkästä kaukalosta. Hällä tapana pyytää kaikesta yli hintaa mitä myy. (vasta tarjos meille puutarhakalusteryhmää (4-hengen) monta vuotta vanhaa 100e:lla ja uusia saa halvemmalla). Myykööt jollekin muulle jos saa tuolla hinnalla myytyä..

On nyt taas ollu enempi vipinää masussa.. Huh..
 
Sartsa en oo varmaan vielä ihan sisäistäny tätä, että ihan oikeesti ei tarvi mennä ihan vähään aikaan sinne töihin ;D Jotenkin vaan kun vaikka jos katon kelloa, niin alitajunnassa mietin, että ehdinkö nyt tehdä tämän ennen töihin menoa... :D Ja vitsi, että on ihanaa sit tajuta, ettei mun ees tarvi töihin mennä! :)
Oon ihan yllättyny, kun ei se muffinssi nyt näyttänytkään ton mahaa sekasin laittaneen, hyvä vaan :) Meidän pieni herkkupeppu ;)
No, tosi hyvä kuitenkin että äitis tila on taas parempaan päin! Varmasti rankaa kun näyttää heittelevän aika paljon äitis vointi.. Epätietosuus on vaan ihan perseestä! :(
Ai, tekin ootte samaan aikaan lomalla, epistä! :D Vaikka olis varmaan kivaa pystyä viettämään sitä enemmän yhdessä, mutta eriasia silti olis jos mies olis töissä, ei pystyis silleen soitteleen ja muuta :)
Oi, ompa sun mies ollu herrasmies ;D Aika hienon näkönen toi sun uus puhelin! Sillä sitten kelpaa lähetellä Pähkinän kuvia sairaalasta ;) Toivottavasti säkin tykkäisit noista tukisukista yhtä paljon kun sun kaveri, ettei hukkaan mee :) Kerros sitte kokemuksia kun oot saanu sisäänajettua ne ;D

Rinsessapa no pääasia, että pieni liikkuu nyt :) Ehkä noi pienetkin on sitten joskus väsyneempiä kun normaalisti ja lepivät kovasti niinä hiljaisina päivinä ;)
On mustakin ihan mielettömän hintanen toi kantokoppa! En voi tajuta, miten kehtaa pyytää vielä noin läheiseltä sukulaiselta noin paljon! Eihän teidän olis mitään järkeä ostaa käytettyä tohon hintaan! Mielummin uusi sitten sillä 50 e enemmällä ja onhan sillä sitten varmaan se jälleenmyyntiarvo sitten parempi kun jo tolla vanhalla. Joo, et todellakaan oo väärässä :D :D
Me saatiin mun siskolta kantokoppa telakalla ilmaseks, mutta toisaalta sitten kun/jos saavat toisen lapsen, niin menee sitten takas niille, eli tavallaan lainassa, mutta silti..

Marakatti ihana kuulla, etten oo ainut nettiaddikti :D :D
Meillä ainakin synnytysvalmennukseen kuuluu osana synnytyssairaalassa vierailu, tai että kun niita valmennuksia kun on muutamia, niin vissiin sillä viimesellä kerralla mennään sitten sairaalaan tutustumaan :) Luulis, että pääsee muutenkin tutustumaan, vaikka sitten jonkun toisen ryhmän mukana. Kysäseppäs vaikka neuvolasta :)

Minni ja Mini 28+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
marakatti kiva et te pääsitte vähän lomaileen yhessä. Niin meillä on tosiaan laskettu ihan samana päivänä, niin samoilla viikoilla mennäänkin. On se kyllä kumma et kaikkialla muualla on noita perhevalmennuksia muttei Pirkanmaalla.

Rinsessapa juu, hyvä ettet mee maksaa sille noista tuota hintaa.. älytöntä tommonen kiskonta. Sen ymmärtää että muilta ihmisiltä nykii tommosia hintoja, mutta että sukulaisiltaan!!!! HUOH!

minni hih, äkkiäkös sä sen sisäistät et ootkin lomalla.. etkä sitten kyllä enää kaipaakaan töihin takas. :D

Kiva kuulla et muffinsi pysy sisällä. Hih, semmosiahan pieniä herkkupeppuja tuntuvat nuo koirankin olevan.

Juu, äidillä on nyt toinen päivä putkeen kun menee paremmin. Tulehdusarvot edelleen aika pilvissä, mutta kipulääkkeistä löydetty se kultanen keskitie, et äidin olo on suht hyvä koko ajan. Ja yöks saa nukahtamislääkkeen niin saanu levättyäkin, viime yönä ekan kerran kunnolla. Et toivotaan että tästä se toipuminen lähtee.. tosin nyt alko tukkakin sit tippuun päästä, mut sitähän se syöpähoidoissa on. Viimeks vaan se alko lähtee vasta puolessa välissä hoitoja. Nyt ekan hoitokerran jälkeen.

Joo, mies kans päätti nyt ottaa loman, kun sitten pähkinän syntymän aikaan ois ollu yhteensä 7 viikkoo lomaa.. vähän turhan pitkä aika olla yhtä soittoo pois töistä kun semmonen työ vielä missä sitä tarttetaan.. ja rahallisestikin oli nyt hyvä että jäi.. kesälomarahat on aina kiva pikku bonus.

Juu, oon kyllä edelleenkin niin otettu tuosta puhelimesta. Jep, kyllä kelpaa sairaalasta lähetellä kuvia.. tosin tuossa ei ole kuin 2Mpix kamera, kun edellisessä oli 3, mut kyllä tollakin nyt ne muutamat kuvat ottaa. :) Et sit loput oikeella kameralla.

Juuuu, tukisukat on kyllä TOOODELLA hyvät! :) Toimii niin kun pitääkin. :) Menin vaan jo heti tekeen siihen reiän.. :kieh: Jäi kiinni yhteen koriin jonne viskasin eilen illalla ne, jotta saan sitten aamulla laitettuu taas jalkaan. Jäikin kiinni korin yhteen terävään reunaan ja ratkesivat. Mut ei vielä onneks koko matkalta.. et käytän niitä sen aikaa kun pystyn ja sit joutuu käydä ostaa uudet. Ois vaan pitäny laittaa ennemmin kaappiin kun siihen koriin. Muutenhan mä puen ne hanskat kädessä kun myyjä suositteli sitä.

Omaa. Kävin tänään kattomassa sinkkuelämää 2:n. Oli kyl hyvä. Pähkinäkin tykkäs. :LOL: Jammaili mahassa kovasti kun musiikki soi. :D

Sartsa ja pähkis 30+5 :heart:
 
Mies aiko kysyä et jos 100e:lla suostus myymään. Löysin täältä kaksplussan markkinoilta ihan samanlaisen telakalla 100e ja se ois musta sellanen sopiva hinta.

Oiskohan hällä vielä entisiä kaunoja mua kohtaan? Meillä oli älytön riita viime vuonna kun hän odotti kaksosia ja me oltiin miehen kans lapsettomuushoitojonossa niin halusin pitää vähän etäisyyttä koska se tuntu itestä niiiin pahalta. Ja hän ei voinu sitä sitten hyväksyä että en osaa nauttia hänen raskaudstaan niin suuttu sitten mulle oikein kunnolla.

marakatti88 Tuo vierailu synnärillä taitaa riippua ihan paikkakunnasta. Esim. ite asun Oulussa ja me ei käydä tutustuun siellä :/

Vielä kolme viikkoa ja sitten meki päästään miehen kans viikoks lomaileen :heart:
 
Minni Hyvää lomaa! =)

Neuvolassa käyty tänään :
rv: 31+3
Painonmuutos: +300g/vko (nyt yhteensä tullut 9,4 kg)
RR: 112/66
Sf-mitta: 27cm
sykkeet: 145
Liikkeet: ++

Elikkäs kaikki hyvin neuvolassa. Ehdotti terkka vaan mulle tukivyötä, koska tytteli painaa vähän väliä niin pirusti tuonne alas et vaikeuttaa olemista ja liikkumista, pitäs sit varmaan sellanen käydä hankkimassa. :) Seuraava neuvolakäynti onkin sitten jo 24.6 kun nyt niitä käyntejä on sitten jo parin viikon välein =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:

Patience ja tytteli 31+3 :heart:
 
Miten te ihmiset elätte äitiysrahalla??? Siis minä ihmettelen?? Tietenki jos töissä ollu niin eri asia. Mutta itsellä kun ei ole tuloja ollu niin äippäraha on tuo minimimäärä eli verot pois otettuna 440 + lapsilisä 100e eli 540e!! Siitä miinus vuokra ja laskut! Itkuhan tässä pääsee ku ajatteleeki. Miehellä sen verran hyvät tulot että asumislisää ei saa. Nyt kesäheinäkuun mies joutuu oleen äitinsä tykönä kirjoilla että mä saan päivärahaa ja asumislisää. Vaihtaa kirjat tähän sitten elokuussa että voi pitää isyysvapaan. Mutta joutuu varmaan sitten taas vaihtaan kirjat äitinsä luo että saisin edes tuon asumislisän että jää rahaa ruokaanki. Siis ihan oikeesti!! Tämä on kamalaa! Eikä miehellä verojen ja laskujen jälkeen itelläkään paljoa jää loppujen lopuks.
Eihän tässä uskalla enempää lapsia tehdä ku tällä tavalla tuetaan perheitä...
 
Patience Tukivyö on kyllä ihan hyvä. Oon käyttäny raskauden alusta asti. Auttaa selkävaivoihin, mutta välillä myös ahdistaa ku itellä kans pikkusen pää painaa välillä inhottavasti tuonne alas niin tuntuu että se vyö jotenki painaa sitte sitä päätä vielä inhottavammin..
 
Sartsa83
Rinsessapa voihan se olla että sun miehen siskolla on jotain kaunoja sua kohtaan... en mä silti älyä miks sen pitää nyhtää vanhoista tavaroista sairaita hintoja. Toi 100e kuulostaa tosiaan vähän järkevämmältä, jos samanlaista täälläkin kaupataan siihen hintaan.

No sepä siinä justiin onkin noissa ä-rahoissa. Mitä enemmän sä oot ollut töissä ja tienaat, sen paremmin sulle tulee sitä rahaa. Se on tosi valitettava fakta, mutta niin se menee. Mun eka ä-raha ens kuussa verojen jälkeen on n. 1200e puhtaana käteen. Vanhempainraha on vähän vähemmän, verojen jälkeen noin 750e. Ja näihin kun lisätään vielä lapsilisä 100e. Saman verran mä sain nyt sairaspäivärahaa kun tuo eka ä-raha tulee oleen. Mut en oo kyl koskaan saanu kelalta sairauspäivärahaa ja sekin kun laskettiin 2008 tulojen mukaan. Sillon tienasin vähän paremmin kun olin koneenasennushommissa. Metallihommissa tienaa ihan kivasti vaikkei mun tuntipalkka yltänykään niihin mittoihin joita muut siellä sai.

Patience siellähän kivasti meni neuvolakäynti. :)

Mä jätin sen tukivyön pois kun ei se mulla sillon tuntunu auttavan mitään. Ollu paljon parempi ilman sitä, mutta semmonen koko mitalta paksu tukivyö mua kiinnostais. Tuon minkä ostin, oli jotenkin ihan liian pieneltä alueelta tukeva. Selkään kun ottaa, niin se pitäis tukea koko alaselän pituudelta aina tonne puoleen selkään saakka. Sellasia kun näyttäs olevan myynnissä.

Tukisukat on hei sitten ihan mahtava keksintö!!! Jos kärsii turvotuksesta, niin ostakaa.. vieläpä tällaset stay-upit! Instrumentariumista 26e!!!

Täällä alkaa näyttään valosammalta äidin kohdalla. Äiti pääsee näillä näkymin keskiviikkona sairaalasta pois ja luultavasti jään hänen seurakseen ekaksi yöksi seuraamaan tilannetta... täytyy katsoa.. voi olla ettei omat voimat riitä siihen että päivystän yön äidin luona miettien kuitenkin koko yön, kuinka äiti mahtaa voida ja katsoen että hän hengittää ja muuta, joten mietin vielä ja juttelen sitten keskiviikkona äidinkin kanssa ja olen ainakin hänen seuranaan sinä päivänä jonkin aikaa.

Ja sitten tänään oli taasen neuvola (nyt siis viikottain seurataan mun mahan kasvua, pissaa ja verenpaineita. Tosin edellisestä neuvolasta on melki kolmisen viikkoa ja lääkärikäynnistä on noin 1,5 viikkoa. Laitan tuohon vertailuksi edellisen neuvolakäynnin)

7.6.10 (20.5.10)
Rv 30+6 (28+2)
Hb 111 (122)
Prot. - (+-)
V.pain. 127/85 (130/84)
Paino +750g/vko (+700g/vko)
Turv. + (+)
Sf 31,5 (30) (lääkärikäynnillä 27.5. oli 31)
Syke +140 (+130-140)
Liike ++ (++)
Tarjonta RT (RT?) (eli nyt voidaan varmaksi sanoa että jäbä on kääntyny pää alaspäin)

Neuvolatäti sanoi että tänään kaikki oli erittäin hyvin. Pissa tosiaan TÄYSIN puhdas, painosta ei kannata välittää, koska olen naiseksi pitkä (170cm) ja jos lasketaan ensimmäisestä neuvolakäynnistä, koko painoa tullut alta 12kg, mutta plussauksesta alta 15kg. Että sit jos/kun paino ylittää 20kg (mun pituuteeni verrattuna) niin sitten lääkärit/hoitajat huolestuvat siitä, miten painon saa pudotettua pois. Muuten oman neuvolatätini mukaan painonnousulla ei periaatteessa ole väliä raskauden aikana. Ja toisilla se vaan nousee, vaikka ei söiskään. Sitten neuvolatätini arvioi pitkän kokemuksen äänellä että meidän pähkis saattais syntyä joko 3,5 kilosena tai sen yli, muttei missään nimessä alle 3,5 kilosena.
:D Mä soitan huomenna Suomen terveystaloon ja kysyn paljon siellä maksaisi tommonen kokoarvioultra, kun siellä olis paremmat laitteet kun sairaalassa. Siellä sais tarkemman painoarvion kuin sairaalan ultralla, vaikka siellä se ois sit taas ilmasta. Tai maksais korkeintaan sen poliklinikkakäynnin.

Mutta kaikenkaikkiaan siis neuvolassa kaikki hyvin. Toista se oli nyt sitten iltasella... klo 19 alko toinen kivulias supistus, joka kesti yhteensä 40 min!!!!!!!!!!! :eek: Kipupiste muuttu tuona aikana, mutta koko mahassa tuntu inhottavalta. Kivuliaampana tunsin sen kyljessä/selässä. Hetki sitten oli kivuton supistus. Ja tuohon kipu supistukseen lisätäkseni, sen aikana tuntu paineen tunnetta alapäässä sekä alapään luihin sattu (kun ne tietenkin siellä venyvät). Tässä on nyt siis tänään ollu ainakin kaksi kivutonta ja yksi kivulias supistus. Joko ne nyt alkaa sitten olemaan ihan päivittäisiä mun kohdalla? Sen näkee....

Huomenna taas poksutaan, jonka jälkeen ois 9vkoa laskettuun ja 5vkoa tuohon täysiaikasuuteen. Kylläpä tää aika tosiaan menee kuin siivillä. :)

Niin ja torstaina sitten Tampereen IKEA:an ostaan pähkinän vaatteille lipastoa! :heart:

Sartsa ja pähkis 30+6 :heart:
 
Toivotaan aurinkoista lomasäätä teille kesälomalaisille. =)

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Tässä kuulumiset

8.6.10 (6.5.10)
Rv 28+3 (23+5)
Hb 116 (116)
Prot. - (-)
V.pain. 115/77 (113/69)
Paino +742g/vko (+637g/vko)
Turv. + (-)
Sf 26 (20)
Syke +145 (+147)
Liike ++ (++)
Tarjonta RT

Kohdunsuu kiinni ja kaikki vaikutti oklta. Sain eilisen työpäivän kivuliaisuuden takia lääkäriltä suoraan saikkumääräyksen loppuajalle aina äippäloman alkuun asti. Helpottaa omaa mieltäkin kun saa olla ihan rauhassa ja kasvatella vaan maha-asukkia. :)

Pitäs alkaa kiertää noita kirppareita tarkemmin tarvikehankintoja silmällä pitäen. Käväsin ystävän kanssa su piiitkästä aikaa kirpparilla ja heti lähti mukaan vastustamattomia tyttövauvan vaatteita. :heart:

Pitää tämänki mamman melkein investoida noihin tukisukkiin. Nyt alkanu siinä määrin turvotuksia olla jaloissa, etenki varpaissa sen huomaa. Sain jatkuvasti nostaa jalat kohti kattoa.

Tukivyö on ollu minullaki alusta asti käytössä. Se auttaa sillon kun on liikkeessä. Hankalaks olo tullu mulla sen kanssa vaan istuessa. Mulla se tosin on sellanen about 15cm korkea vyö, joten selkää se ei hirveän hyvin tue. Mahaa omasta mielestä ainaki tukee tosi hyvin.

Joku puhu aiemmin siitä ensisynnyttäjälle mahd. vauvan kokoarvion teosta. Meillä ei neuvolasta suoraan saa sitä ellei vauva kasva käyrällä ylä tai alapuolella tai äidillä on tuntemuksia että mahassa on jätti. Kysyin tänään asiasta kun omaa mieltä painanu vauvan mahd. suuri koko.

Hmm...jälleen olis perhevalmennus illasta. Pitää lähteä valmistautumaan lähtöön.
Aurinkoista iltaa!
 
Sartsa83
TiiaRiitta mulla on kans just vissiin samanlainen tukivyö kun sulla.. mulla se ei tunnu tukevan oikein mitenkään päin ja sattuu melkein enemmän se päällä kun liikkuu kun sitten ois ihan ilman. Jännä homma sinällään, mut enpä oo sit viittiny sitä käyttää kun ilman sitä ei oo ollu ton selän kans ongelmia kun jos on liikkeessä enemmän tai seisoskelee esim. ruokaa laittaessa.

Hyvältä kuulosti/näytti noi sun arvot. :) Ja kiva että sait saikkua ä-loman alkuun saakka. :)

Täällä pitäs hankkia patja pinnasänkyyn. Ja jos nyt ainaki yhet lakanatki vielä hankkis.. niitä nyt varmasti tulee sitten hommailtua tossa, mutta ens alkuun.

Jotenki on tänään tosi ärtyny, voimaton ja väsyny olo.. ei kiinnosta mikään eikä jaksa innostua mistään. Vähä huolettaa toisaalta kun se äiti nyt pääsee pois sairaalasta.. mut me nyt nyt katotaan päästäiskö sinne miehen kanssa kahestaan yhdeksi yöksi seuraksi. Äiti sitten soittaa itelleen sinne kotisairaanhoitajan käymään.

Tänään poksuillaan taas...

Sartsa ja pähkis 31+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Hyvä et pikkanen siel kääntyny pää alaspäin =) Kamalalta kuullostaa tuo supistus. Ite oisin varmaan jo soittanu paniikissa synnärille et hei mä synnytän!!!! Ja onnea poksumisesta!
Soitin kelalle ja jos oikein ymmärsin niin lapsilisä tulee vasta syyskuussa? ku laskettu 20.8 eli mun tulot elokuussa on 440e. Ihan käsittämätöntä! En haluis olla rasisti mutta ärsyttää nää maahanmuuttajat ym. ku ne saa niin hyvät sosiaalituet suomessa ja me suomalaiset ei saada paljon mitään.
Ei tiedä itkeäkkö vai nauraa.. Jos naurais ku aika hauskaa Sartsa, sä tienaat kuukaudes sen minkä mä nyt tässä kesällä kolmessa kuukaudessa :D :D Ei paljoa shoppailla pikkuselle mitään. Ja se tässä eniten pelottaa et onko aina ruokaa mitä syödä.
 
Sartsa83
Rinsessapa ja muut... eipä tuo nyt sit nähtävästi virallisesti ollutkaan mikään supistus. Tai oli siinä sitäkin, mutta yhtäjaksoinen se ei ollut. Lihaspistos oli se mikä siinä oli koko ajan päällä ja siinä sivussa tuli kipeää supisteluakin, mutta kun minä tolvana en nuista niin tiiä kun ekaa kertaa raskaana ollaan, niin enpä tajunnu laskee supistusten välejä.. pari kertaa kävi niin että se helpotti ja tuli sitten takasin, mutta just kun ei tajunnu laskee sitä väliä niin ei tiiä, oisko sitä pitäny kävästä näyttäytyyn jossain.

Soitin nimittäin tänään neuvolaan niin tätönen sieltä sanoi, että kun yksi supistus kestää puoli minuuttia kerrallaan ja supistusten väli on 5-10min, kannattaa käydä näyttäytyyn synnärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne. Joten tässä nyt sitten tarkkaillaan ja seuraillaan mihin olotila kehittyy. Ainakin tuon omituisen tuntemuksen jälkeen on ollu tosi paljon noita lihaspistoksia ja muutenkin maha ollu tosi inhottavan tuntunen kun on vähänkin liikkunu. Mä siis toivon todellakin ettei meijän tarvis mennä sinne meijän äidin luokse nyt ainakaan yöksi, koska oma tilanne on niin epävakaa. Äiti kyllä vähän lupaili ettei tarvitsis mennäkään, että hän jaksais uskoa pärjäävänsä, mutta sanoin että mennään tottakai jos häntä pelottaa yli paljon olla yksin. Että kyllä sitä nyt taas yön nukkuu vaikka ihan parillakin tunnilla.. tosin viime aikoina muutenkin nukkunu 2:sta 7:ään tuntia. :/ Kun ei oo enää muuta asentoa missä pystys sängyssä oleen kun vasemmalla kyljellä ja kääntyminen sattuu ihan älyttömästi ja yleensä vasempaa polvea särkee kun se on alimmaisena. *huokaa*... mä vaan aloin itkemään äidille sitä kuinka paljon haluaisin olla apuna ja tukena, mutta äiti sanoi "höpsis, sun pitää ajatella nyt itteäs ja mummin kultaa. Ei saa nyt yhtään tehä enempää kun pystyy." Sit me naurettiin sitä kun ollaan molemmat ittepäisiä aaseja, eikä haluttas että jouduttas vaan oleen, kun tykätään touhuta kaikkee. :D

Niin ja kiitos Rinsessapa onnitteluista. ;) Mä tiedän tuon tilanteen kun on noin vähän rahaa kuukaudeks. Meijän äiti oli lähes koko mun lapsuuteni työtön ja meillä oltiin välillä toooosi tiukoilla. Opin siihen että rahaa ei juuri ole ja kaikki muut mun kaverit on saaneet vaikka mitä ja matkustelleet yms., mutta mä en. Siks oon ollutkin nyt aikuisiällä sellanen että haluan töihin, mieluiten aina vakituiseen duuniin missä alkais tienaamaan niin että ois sitä rahaa sitten kun omia lapsia alkaa tulemaan. Onneks löysin miehen jonka tulot on kanssa ihan hyvät... eihän näistä tilanteista koskaan tiedä, mutta nyt me pärjätään ihan ookoo. Ja jos 3 vuoden sisällä tekee toisen lapsen, saa samat tuet toisenkin kohdalla kuin ensimmäisen. Että jos sattuis niin ettei sais töitä ä-loman jälkeen, niin vois sit miettiä että alkais yrittään sitä toista siinä vaiheessa kun tämä herra alkaa oleen vuoden vanha.

Juu, en mäkää haluis olla rasisti, mutta sen verran myönnän olevani että raivostuttaa miten ulkomaalaiset vaan tulee Suomeen elämään valtion rahoilla tekemättä sen eteen yhtään mitään! Etenkin romanit eli mustalaiset... vaikka suomalaisia ovatkin, mutta ne ovat niitä pahimpia! On siellä toki joukossa niitä jotka haluavat tehdä oikeaa, rehellistä työtä, mutta sitten on näitä jotka vain elävät siivellä! Sit me Suomessa syntyneet, aporginaali suomalaiset joudutaan kituumaan minimi etuuksilla.. hyvä kun ruokaa saadaan jääkaappiin! Se on vaan niin väärin! :kieh:

Onko Rinsessapa miehesi töissä? Tai onko teidän vanhemmmilla sellanen tilanne että saatte tarvittaessa sieltä rahallista tai ruoka-apua?

Sartsa ja pähkis 31+1 :heart:
 

Yhteistyössä