Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
anriss Toivotaan et nyt menis kaikki hyvin. Mut onneks edellisessä raskaudessa pääsitte kuitenki noin lähelle laskettua aikaa, vaikka olotila ei varmasti ollu mikään hyvä.

Sartsa Niin niin että millanen pesumerkkiohje niissä vaatteissa on missä kielletään huuhteluaineen käyttö? =)

rommikola :hug: ihana ku oot jaksanu porskuttaa eteenpäin =)

Meillä on tänään perhevalmennus. Saas nähä millanen on, ku kuulee aina että ihan turhia ovat. Jospa edes mies sais jotain irti sieltä x)
Ja tosiaan soitin sitte kelaan ja oon laittani sinne isyysraha hakemksen äippärahan tilalta :D Sillon ku rupesin täyttään lappuja niin aloin vahingos täyttään sitä isyysrahahakemusta mut huomasin virheeni melko pian ja täytin sen äippälapun. No sitte sinä aamuna ku lähdin lappuja viemään kelaan niin oon vaan napannu jonku lapun ku kattonu että tuossa on mun nimi :D Onneks en kuulemma joudu taas odottaan montaa viikkoa ku vien tänään sen oikean lippusen sinne.. On sitä tyhmä..

Rakkauspakkaus 27+6 :heart:
 
Huomenta,

Sain eilen mieheltä synttärilahjaksi Bola-korun, se on aivan ihana. Sitten sain masutuubin, sekin ihana. Vielä kaiken lisäksi parhaimpana lahjana sain ihanan muumikortin, joka oli täynnä tekstiä minulle. Itkin jo, kun näin kortin ja vieläkin itkettää. Minulla on maailman paras ja ihanin mies <3.

Mulla kävi kanssa sitten hassusti ton kelalapun kanssa. Eilen jätin laatikkoon kelalle hakemuksen ja aamulla huomasin, että sieltä puuttuu koko lääkärintodistus, eikun sitten vaan erillisessä kuoressa viemään. Voi voi :D Muutenkin hinkannu lappua kuinka kauan!!!

Eilen käytiin asunnossa mittailemassa, ihanaa, pääsen remontoimaan! Onko ideaa pintamateriaaleihin? Tuota varmaa kysellytkin.

Tarvii tonne apteekkiin kyseleen munkin tarvis mennä sitä maitohapposettiä, kun on ongelmaa tuolla alapäässä.

Vointeja kaikille,
Tuikku ja masulainen 26 + 2 <3
 
Tulin vaa ihan nopeesti päivittämään neuvolakuulumiset. Oli kyllä vähän pettymys toi lääkäri :/ Tuntuu, että te muut ootte saanu paljo enemmän tietoa pienestä.. No jokatapauksessa..
Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni 2-3cm pitkä
Painoa tullut viime kerrasta lisää 2,9kg(!!!) ei siitä kyllä mulle mitään sanottu, mutta itteä pisti hirvittämään, koko raskauden aikana kiloja tullut jo 8,3.........
Verenpaineet 123/79
pissa oli puhdas
Hb 117
Sf-mitta 21
Raivotarjonnassa nyt ja liikkeet ja syke plussaa ;)

Minni ja Mini 26+4 :heart:
 
minni234 Mullaki on kyllä aika pikasia ollu ne lääkäri käynnit. Tuntuu et tärkeintä on kattoo et onko kohdunsuu kiinteä ja kuin pitkä. Sitte lääkäri on vaan kysyny et onko kaikki ok, fyysisesti ja henkisesti ja sit on kuunneltu sydänäänet. Siinäpä se käynti on sit ollutki.
 
Nonni, nyt sitten ehdin tulla vähän teidän muidenkin kuulumisia tsekkailemaan :) Oli vaan ihan pakko ottaa päikkärit ;)

Tervetuloa anriss! :wave: :) Toivotaan, ettei nyt tulis raskausmyrkytystä! Onneksi sulla se tuli vasta noilla viikoilla tossa ekassa :)

:ashamed: :ashamed: Oonpa mä Sartsa lukenut nyt tota sun kirjotusta huolimattomasti! :ashamed: No pointti on kuitenkin sama ;)
Voi tota sun äitiäs :( Varmasti on pelästyttäny ja oikein kunnolla. Onneks selvisitte kuitenkin vaan säikähdyksellä :) Musta on vaan niin hyvä, kun ootte nyt noin läheisiä :) Ja, että äitis uskoutuu sulle tollasessakin asiassa, tai että oot eka kelle se soittaa :)

Elkku meillä alkaa synnytysvalmennus vasta kun laskettuun on enää noin kuukaus aikaa, eli vielä pitkä aika siihen :/ Mulla on noita pieniä(50-56)vaatteita aika paljon, kun ostelin silloin tytöille valmiiksi, mutta jos niitä ei olisi, niin kyllä mä Minillekin muutamat olisin ostanut, ja jos joku 50cm ei mee päälle koskaan, niin ihan sama :D Tuskin niitä kuiteskaan kannattaa kaappi tolkulla haalia :) Mä olen kanssa miettiny tota t-paita systeemiä, mutta se on jotenkin niin vaikeeta, kun säistäkään ei nyt koskaan tiedä. Syyskuukin voi nykyään olla vaikka kuinka lämmin. No toisaalta voihan niitä lyhythihasia ostella sittenkin kun vauva on syntynyt :) Mulla ei taida kuiteskaan olla kun ihan muutama lyhythihanen body :) Voi kun ootan sitä aikaa, kun pääsee pukemaan vauvaa noihin vaatteisiin mitä on tullut hommattua! :heart:
Joo löysinki muutaman kissaverkon huutonetistä, ja on kyllä vähän sairasta mitä ne ihmiset maksaa käytetystä! Jos uuden saa 40-50e, niin tyypit maksaa vanhasta melkein 30e ja jos tulee postilla, niin siihen vielä melkein 10e päälle, että terve! :D Onko toi sun himoitsema sitteri joku luksus juttu? ;D Maksaa vaan niin paljon, enkä oo koskaan kuullutkaan, niin luulis että siinä jotakin toimintoja on ;)

Rinsessapa anteeks ihan kamalasti, mutta mua alko kyllä naurattamaan kun luin ton sun paperi sekoilun :D :D Siis ymmärrän kyllä, että ottaa päähän, ottais itteäkin, mut toi vaan kuulostaa jotenkin niin uskomattomalta :D

Onnea Tuikulle :hug: vaikkakin vähän myöhässä! Voi, sun miehes on ollut ihana :) Ja toi kortti!! Niin sulosta! :heart:
Meinaattekos te kuinka suurta remonttia alkaa tekemään? Vai vaan ihan pintoja?

Rommikola otan osaa! :hug:

..Ainiin tosta valkovuodosta, niin se lääkäri ainakin sanoi mulle, että ihan normaalilta näyttää ja että monilla onkin tälleen tosi vetistä. Sen osalta voinkin sitten huokaista helpotuksesta :)
Ja hei! Mulla alkoi eilen yöllä kans pakottamaan tosta vasemmalta puolelta varmaankin sitten siitä häpyluusta ( :D ) olin ihan vedet silmissä, mutta panadolilla sain sitten nukuttua, onneksi. Olis joo ihan kiva tietää mistä toi johtuu, ehkä mäkin sitten uskon tohon Sartsan teoriaan ;) Kuulostaa ainakin sellaselta mikä vois pitää paikkansa ;)
 
Sartsa83
Omaa napaa... anteeksi siis heti alkuun... :ashamed:

Tänään siis lääkärintarkastus.

Kohdunsuu: kiinni
Kohdunkaula: hyvä (ilmeisesti sen jonku 3-4cm), pituudesta ei puhunut mitään.
Vähän oli pehmyt mutta näillä viikoilla saakin jo olla.
Muutenkin kohdun tilanne hyvä. Sikiön sydänäänet tasaiset.. jotain se jätkä siellä taas riehu kun pitkään oli 160 ja sit laski 150:neen. :D :heart:
Valkovuoto oli kokkareista vähän ja siksi lääkäri käski käydä hakemassa jotain joka auttas kun epäili hiivaa. Hiivan oireita ei ole ja mun keho hylkii emätinpuikkoja, joten apteekkari suositteli kokeilemaan maitohappobakteeri puikkoja. Niitä 7 päivänä niin johan luulis kokkareisuuden laantuvan.

Sitten. Joudun tuon mahan kasvun takia seurantaan + tuota proteiinia virtsassa seurataan, vaikka nyt tämän päivän testi osottaiskin sen olevan puhdas, mutta seurataan silti, varmuuden vuoksi + verenpaineita, vaikka tänään ja viime torstaina nekin olivat olleet ookoo. Mutta ihan sillä että jos jotakin komplikaatioita tulis, tiedetään mistä ne johtuu ja täten osataan sitten toimia oikein. Mua ei tää seuranta ollenkaan haittaa. :) Pääsen nyt viikottain neuvolaan + jos käyrä on edelleen yläkäyrän yläpuolella, laitetaan lähete TAYS:iin kokoarvio ultraan, johon oon jo hetken aikaa halunnukin päästä. Eihän se tarkkaa arviota kerro, mutta osviittaa ja mulle itellä on ihan olo että tää jätkä ois jo nyt paljon isompi mitä sen "pitäs" olla, kun maha on näin timmi ja loppu viimein aika pieni näillä viikoilla.

Lääkäri myös sano että voi olla että siellä on niin paljon myös lapsivettä. Sitä en huomannu kysyä että onko sitä lapsivettä kenties tihkunu, mutta luultavasti ei.. enkä jaksa uskoa että oiskaan.

Tänään ollu kyllä taas niin ärtynyt päivä vaikka sain ilosia uutisiakin kun katoin tililleni... yllätyksekseni huomasin että liittokin oli maksanut vielä muutamalta päivältä koulutustukea, joten tässä kuussa raha-asiat on oikein mallillaan. :) Pitkästä aikaa. :heart:

Sartsa ja pähkis 29+2 :heart:

ps. minni jouduin sanoon tänään äidille etten pysty oleen sen tukihenkilö et mun mies voi kyllä sitten olla avuks anopille noissa asioissa. Mun henkinen puoli ei tässä tilassa kestä tota. :ashamed: :'(
 
Minni jo on jälleenmyyntiarvo kissaverkoillakin sit kohillaan :) . Tai oikeestaan siis :( . Ei mulla oo omakohtaista kokemusta, eikä myöskään kenelläkään tutulla ole ollut tuota Baby Björnin Balance-sitteriä, mut oon vaan mainoksen uhri :LOL: Se vaan kuullostaa niin hyvälle. Ja kun oon lueskellut jostain keskutelupalstoilta ihmisten kokemuksia, niin sitä on kehuttu kovasti. Mut en sit tiiä. Voi olla, että täytyy "tyytyä" johonkin toiseen malliin, kun toi on niin kallis. Jos kiinnostaa niin esim. täältä löytyy tietoa tosta sitteristä:
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=574

No niin, alkaahan niitä nivusen/häpyluun alueen kipuja ilmaantua muillekin. Googlettelin vähän ja löysin tämmösen:
"Raskauden edetessä osalle äideistä tulee ns. liitoskipuja, jotka johtuvat hormonien aiheuttamasta häpyliitoksen löystymisestä. Häpyluun alueen vihlonta tuntuu usein kävellessä ja öisin kyljellään maatessa."
 
elkku kaverilla oli toi bb sitteri ja kehu kovasti koska poju kuulemma tykkäs olla siinä kun pysty ite sitä keikuttaa/hypyttää.. jos ois mielinmäärin rahaa ni voisin siihen varmaan satsatakkin mut nyt "tyydyin" 50? tavis sitteriin :) Tossakin makso hiton kuosi 25?!! Vastaava sitteri siis eri kankaalla makso vain 25? mut ku huomasin sen vasta kassalla kun iso kyltti oli sitterien keskellä et 25? ja sit kassalla vasta kävi ilmi et tällä kankaalla olikin sitten kalliimpi :kieh: Tyydyin osaani ja ostin sitterin mukisematta :D
 
Piltti just tohon ominaisuuteen mäkin tykästyin kun siinä Baby Björnissä vauva pystyy ite heijaamaan sitä sitteriä, ei tarvis ite olla koko ajan kiikuttamassa. Oon vaan niin tietämätön näissä asioissa, että en tiedä onko tommosta ominaisuutta olemassa jossain halvemmissakin sittereissä, tietääkö kukaan??
 
Nyt päästiin taas uusille kymmenille! :heart: kyllä se aika vaan menee nyt niin nopiaan...
Vatsa vaan kasvaa kasvamistaan ja tila vähenee tyttelillä, mielettömiä tuntemuksia on kun masussa enemmänkin nykyään vaan kääntyillään ja potkuja tulee hiukkasen vähemmän =)

Onkos teillä muilla muuten ollut vaikeuksia liiallisen liikkumisen kanssa?? mä oon huomannu sen etten pysty kyllä tässä raskaudessa rehkimään paljoakaan kun alkaa jo supistelemaan...

Sartsa onhan se kyllä hyvä että neuvolassa seurailevat masun kokoa jne, pääset sitten useammin kuullostelemaan masuasukin vointia :) Itselläni on vielä heinäkuussa synnytystapa-arviointi, jolloin sitten pääsee ultran avulla näkemään pienokaisen ja saapi kuulla painoarviota, tästä pienokaisesta kun näyttää tulevan paljon pienempi kuin esikoisesta

Ai niin, tervetuloa uusille jäsenille :hug:

Sateisena alkoi täällä viikonloppu, mutta ehkäpä se aurinkoiseksi muuttuu =) Kaikenlaista pitäs taas puuhastella viikonlopun aikana, kun saa ns. rauhassa tehdä kun esikoinen lähtee yökylään. Vaunuostoksille mennään ainakin lauantaina vihdoinkin ja siivoillakin pitäs oikein urakalla. Mitäs muut ihanat, odottavat äidit puuhastelevat tänä viikonloppuna??

Patience ja tytteli 30+0 :heart:
 
Sartsa83
Patience onnea kolmekybäsistä. ;) Mä tuun lujaa vauhtia perässä. :D :hug:

Mulla liikunnan kanssa on nyt niin, etten oikein muuta voi tehä kun kävelyä tai uintia, riippuen turvotuksen määrästä. Siks meinaankin ens viikolla hakee tukisukat instrumentariumista missä katotaan oikea koko oman painon mukaan. :) Haluisin liikkuu enempi mutta minkäs teet kun ei pysty niin ei pysty. Liikutaan sitten se määrä mikä pystytään. :)

Juu, on tosi mahtavaa että pääsee nyt viikottain seuraan tämän pienen herraseni vointia. :) En pane ollenkaan pahaksi sitä. Enkä osaa pelätäkään mitään. Kyllä mua sitten autetaan jos joku meinaa olla menossa päin kuusta.

Meillä miehellä alko kesäloma. Pääsen nyt nauttimaan sitten miehen läsnäolosta kunnolla. :) Sitten hän on synnytyksen jälkeen sen 3vkoa kotona, mikä isille suodaan. Hän ei viitti jäädä sen pidemmäksi aikaa kotiin tai menis multakin sitten etuudet.

Sartsa ja pähkis 29+3 :heart:
 
minni234 No arvaa vaan nauroko se täti siellä kelalla! Mulla on oikeesti joku raskausajan dementia.. Ja sen lisäks musta monet sanat tuntuu tyhmiltä niinku esim. haluamansa.. Joudun aina mieheltä kysyyn että voiko näin sanoa :D tai sit hän korjaa jos keksin omia sanoja x)

patience Onnea :heart: Kuulostaa niin hurjalta tuo luku x) Eipä ole enää pitkä aika..

Eilen oltiin perhevalmennuksessa ja mies tais tykätä =) Sano että oli huvittavan näköstä ku huone täynnä naisia maha pystyssä x)
Ja oli hullua ajatella et ne kaikki oli samalta asuin alueelta ja suurin osa elokuisia =)

Rakkauspakkaus 28+0 :heart:
 
Mullakin välillä tuntuu että raskaus vieny muistin oon ihan hassu..:Dhyvä pistää kaikki raskauden piikkiin;)Ne 56cm vaatteet jää aika nopsaa pieneksi..ne äp:kkauksen vaatteet kokoa 62cm oon ostanu muutaman pienen ja vähän sit jo isompaa..pitäs kans jostai viä löytää hyvä hoitolaukku,amme,ja söpöt lakanat:)Ostin netistä emmaljunga ceroxit 08 ostettu hyvät on 450e maksoi.Kaikille mukavaa viikonlopun alkua..pianhan se loma alkais kun vähä jaksais vielä:)Sartsalle voimahali koitahan jaksaa :heart:
 
Sartsa83
bella kiitos. :hug: Kyllä mä jaksan vallan mainiosti! :) Mulla on itelläki ton muistin kanssa välillä ongelmia... se tuppaa olemaan aika monen raskaana olevan naisen ongelma. :p

ON: Noniin! Taas uutta tietoa! Tänään soitin pissatulosta neuvolaan niin proteiinia ei näkyny mut leukosyytit (eli valkosolut) oli koholla joka yleensä viittaa tulehdukseen, mutta se menee vissiin viljelyyn ja saan maanantaina soitella lisätietoa. Neuvolatäti oli sitä mieltä että tuskin mitään on jos ei kerta oireita ole. Mut maanantaina on varmaan taas viisaampi.

Sit käytiin ostaan pinnasänky, siihen semmoinen hoitotaso ja syöttötuoli (tuppaa käymään noita pieniä vieraita meillä jo nyt kylässä, niin hyvä olla jo olemassa). :heart:
 
Sartsa hyvä, että sulla oli rohkeutta kieltäytyä tosta tukihenkilönä olemisesta! Oon ihan varma, että äitis ymmärtää :hug: Sä ja Pähkinä ja teidän hyvinvointi on nyt kuitenkin tärkeintä :)

Patience mä oon ainaki huomannu, että jos vaikka kävelenkin rivakasti tms. niin alkaa supistelemaan. Kyllä mä lääkärillekin sanoin niistä, kun se kysyi, mutta ei se sitten siihen muuta sanonut, kun että on normaalia.
Toivottavasti teillä on mukava viikonloppu ihan kahdenkesken :) Ja onnea hirmusesti uudesta kymmenluvusta ;)

Nii, ja Sartsa hyvä juttu kun pääsitte tonne seurantaan, on varmasti itellekin kiva, kun tietää kokoajan missä mennään :)

Mua huolettaa vähän tää mun mahan koko.. Sf-mittakin menee siinä käyrällä sen alemman katkoviivan luona. Vähän harmittaa, kun toivon niin sellasta isoa masua! :/ Ja nyt muutamaan päivään Mini ei oo kauheesti ees potkinu :( Toisaalta voiskohan se johtua siitä kun oon taas töissä? Siellä kuitenkin kun menee vaan, niin ei oo ees aikaa kuulostella.. Mut toisaalta ei Mini vaikka nytkään paljoa potki, vaikka vaan oon :( Kaikesta sitä jaksaa nyhtää huolenaiheita :(

Minni ja Mini 26+6 :heart:
 
Sartsa83
minni meillä on onneksi äidin kanssa sellaiset välit kun ollaan käyty pohjamutia myöten asioita läpi yhdessä, että voin sanoa hänelle kaiken suoraan ja kaartelematta. Hän tietää aivan kaiken mitä oon elämässäni tehnyt ja tuun tekemään ja mä olen nähnyt äidin kaikki puolet ja tiedän hänen ymmärtävän ja kuten hän itsekin sanoi:"teidän kahden hyvinvointi on minullekin tärkeintä. Tulevana mummina tahdon että tyttärenpoika syntyy terveenä." Nyt kun äidillä on 3 täysin raitista vuotta takana, hänestä on tullut mulle äiti. Ja luotto on vahvempi molempiin suuntiin kun koskaan. Äiti tietää että tuen ja olen olemassa, vaikken olekaan tukihenkilönä.

Juu ja tuo seuranta on kyllä ihan mieletön juttu. Enemmän oon onnessani kun kauhuissani tai peloissani.

Ootko puhunu sun huolestuneisuudesta neuvolatädille? Mä luulen kanssa et tuo työ tekee sen ettei Mini potki. Mutta kannattaa ottaa puheeksi.. soittaa vaikka. Kai teidänkin alueellanne on tämmöinen soittoaika neuvolatädille? :) Soitat sinne. Joohan? Helpottaa omaakin oloa kun saa kertoa huolestuneisuudestaan ja pääset sitten kuunnelluttaa sydänääniä ja samalla kuulee doplerin kautta liikeäänetkin. :hug: :heart:

ON: Oon tänään itkeny ihan tuhottomasti. Mun isäni sai mulle todella pahan mielen aikaan....

Sitten kun sitä itkin, niin pähkinän tuleva kummitäti sanoi että "sano isäsi mitä tahansa ja olkoot sitten kuinka paljon pappa tahansa, mutta tuolle pienelle tulee niin rakastava perhe ja läheiset ympärille, ettei sun tarvitse olla huolissasi. Me kaikki rakastetaan teitä ihan hirmuisesti." Tuon jälkeen mä itkin kahta kauheemmin, eikä siitä meinannu tulla loppua ennen kuin tulin kotiin. Mies meni tänään yhdelle tulevalle kummisedälle saunomaan ja rentoutumaan ja mulla on sitten ollut itsenäinen ilta pähkinän kanssa kahdestaan. :heart:

Tiiän ettei minni ole varmaan kiva kuulla, mutta täällä on kyllä elämää yllin kyllin. Viime yönä taas ihan liiaksikin saakka. Ei meinannut poika rauhottua millään, vaikka hyssyttelin ja keinuttelin kroppaani puolelta toiselle. Josko tossa tänään kun kohta sänkyyn meinasin mennä (viime yönä unta n. 3h) laulais pojalla tuutulaulun ja tyynnyttelis uneen. Sais ehkä itekin nukuttua. Ei sillä, yllättävän pirteä oon tänään ollu eikä ole päikkäreitäkään tullu nukuttua, mutta öisin ois kiva nukkua kun yöt unia varten on. :) ;)

Sartsa ja pähkis 29+4 :heart:

*muoks* Niin olin siis tänään semmosessa Lada kerhon kokoontumisessa ikaalisissa ja sinne isäni soitti mulle ja pahotti mielen jne.
 
Tervetuloa minunkin puolesta uudet tulevat äidit!

minni jos yhtään lohduttaa niin meillä on samankaltasta vauvan liikkumisen suhteen. Tosin en ole vielä käyny koittamassa töissä oloa, mutta kun päivän touhuilee jotain pientäkin, niin helposti jää huomaamatta toisen liikkeet ellei sitten potkase tosi kovaa. Pikkanen on ollut nyt 2 päivää tosi hiljanen, eikä kunnon liikettä ole ollu edes nukkumaan käydessä. Ite ollu huomaavinani kaavan vauvan aktiivisuudessa. On huippupäivä jollon tuntuu ettei vauva muuta teekään kun potkii kipeisiin kohtiin, sitten pari päivää liikkuminen hiljenee ja lopulta tuntuu ettei kaveri liiku enää ollenkaan. Sitten tulee taas yliaktiivisuuspäivä jne. =)

Mulla oli tänä aamuna vähä huono alotus, kun pongasin keskisuomalaisesta jutun "Enkelin äiti". Alko pelottaa oman vauvan puolesta, kun luki kohtukuolemasta tosi tapauksen. Eikä asiaa yhtään auttanu oman vauvan hiljaiselo. Olisin varmasti ihan hukassa ilman tuota ymmärtäväistä miestä. :heart:

Voip olla etten minäkään pahemmin enää ole töihin menossa ens viikon jälkeen kun kesäloma loppuis. Sain omalta esimieheltä viestin että hää on sanonu ittensä irti. Työpaikalla kun muutenkin työskentely on jatkuvaa hermopainetta tuloksen tekemisestä. Nyt kun ainut aurinkoinen esimies on jäämässä pois niin turha kuvitellakaan että saisin ammennettua mistään tarpeeks voimia töihin 6 viikoks vielä. Äippälomalle pääsy olis 24.7. vasta.

Sartsa ihailtavaa toi sinun positiivisuus kaiken keskellä, jaksat tukea ja kannustaa meitä muita äitejä aina. Kiitos siitä! :flower: :heart:

Elkku Minun taitaa olla kans pakko saada toi sitteri. :p

Tiia ja Pikkanen 28+1
 
Sartsa mä ihailen noita sun ja sun äitin välejä, musta on niin hienoa, että ootte noin läheisiä kaikesta huolimatta! :hug:
Ja vaikka tosta seurannasta just jotakin huomattaiski, niin ootte jo niin turvallisilla viikoilla, että aika varmasti Pähkinä selviäis :) Ja jos jotaki löytyyki niin mitä aikasemmassa vaiheessa, niin sitä parempi :) En mäkään varmaan osais huolissani olla sun tilanteessa :)
En oo puhunu neuvolassa omista ajatuksista tai mitään. Jotenki en vaa osaa, enkä voi vaan sille mitään.. Ja, joo on meillä soittoaika, ja neukkutäti sanoi mulle kerran, että saa soittaa soittoajan ulkopuolellakin, jos on jotakin :)
Eilen illalla Mini alkoi taas riehumaan tavalliseen tapaansa :) Ja samaa mylläystä tekee nytteki ;)
Kyllä mäkin uskon tohon, että noi työt vaikuttaa ainakin jotenkin.. Nyt en oo taas yhtään huolissani ;)
Voi sua! :hug: Onneksi sulla on noin paljon muita läheisiä ihmisiä ympärillä :heart: Jätä vaan ne sun isäs sanat omaan arvoonsa!
On musta kiva kuulla miten Pähkis ja kaikkien muidenkin pienet myllertää, vaikka itteä tolloin harmittikin Minin vähäinen liikkuminen :)

Tiia Riitta nyt kun alan ajattelemaan, niin meilläkin taidetaan mennä tollasissa sykleissä aina välillä ;) Jotenkin vaan aina huolestuu niinä päivinä, kun liikkeitä ei just nimeksikään tunnu, ehkä pitäis vaan olla stressaamatta turhasta :)
Voi, noi tollaset jutut on kamalia :( Pitäis vaan olla lukematta mitään tollasta ikävää, ettei ala omassa päässään miettimään "liikaa".. Pitää vaan onnellinen näistä ihanista miehistä mitä meillä lähes kaikilla näyttäis olevan :heart:

Minni ja Mini 27+0! :heart:
 
Hei taas:)No niin kelalta saapui päätös ja kahden viikon kuluessa postitse tulee äitiyspakkaus jipii:)Nyt sit vaan ootellaan..eipä tuo äitiysraha ja vanhempainraha ny nii paljoa ollut mut pärjäähän sillä...kun ei turhaa ostele:)Enää 13työpäivää:):)
 
Sartsa83
TiiaRiitta kiitos :hug: :heart: En mä itekään välillä tiiä mistä tää positiivisuus tähän raskauden etenemiseen ja muutenkin tämmönen rauhallisuus ammentuu. Ihan kuin se vaan pursuais musta itekseen ja sitä sitten tahtoo jakaa muillekin. :heart:

Voi, mä uskon että tommosen jutun jälkeen sitä pelkää omalle kohdalleen vaikka mitä, mutta pitää TiiaRiitta muistaa että jokainen raskaus on erilainen ja omanlainen. Ei voi verrata ketään itteensä eikä verrata kenenkään kanssa raskauksia. Jos jolle kulle on käynyt noin, ei sinulle voi käydä niin. Noin on niin sattuman kauppoja tommosetkin. Ikäviä sellasia. Ja mahtavaa että sinullakin on siellä mies, joka ymmärtää ja osaa tukea. Oma mieheni on kanssa kyllä parasta ja oon aivan superonnellinen siitä että juuri hänestä tulee tämän lapsen isä. :heart:

minni kiitos :hug: :heart: ..olen kyllä itsekin niin ilonen että äidin kanssa on nyt tällaiset välit. Mähän sanoin äidille tuossa reilu 3 vuotta sitten ennen kuin hän meni AA-kerhoon että "mä en äiti jaksa olla enää sulle äiti, jota mä oon ollut sulle 6-vuotiaasta lähtien. Koska sä et tajua mitä sä tolla alkoholilla teet itelles, etenkin nyt kun sulla on lääkkeetkin olemassa.. sä vielä tapat ittes tolla. Ja tiiätkö mitä? Mulle alkaa oleen aivan sama vaikka tappaisitkin. Mä en oikeasti enää jaksa, kun sä petät mun luottamuksen joka helvetin kerta ja mä oon saanu kattella tätä touhua jo ihan liian monta vuotta." ..Toi oli tosi törkeesti sanottu ja moni on moittinu mun sanoja äidille nyt jälkeenpäin, mutta äiti on sanonut että mä sanoin hänelle ihan oikein koska tuo herätti hänet tajuamaan tilanteen ja että mä olin tosisani. Ja kun äiti vielä sitten sai heti ton puhelun perään juotuaan alkoholia hirveet sydämentykytykset, hän pelästy sitä niin, että soitti ite AA-kerhoon ja sopi alottavansa siellä heti seuraavana maanantaina. Ja nyt tosiaan lopetuksesta on se 3 vuotta.. oiskohan joulukuussa peräti 4 vuotta vai tuleeko vasta tuo 3, mutta pitkä aika kuitenkin. Ja oon niin ylpeä äidistä. :heart:

Juu, samaa mieltä tuosta, että varmasti pähkis selviäis vaikka jotain tässä tuliskin.. en epäile sitä yhtään! Ja siks en osaa pelätäkään mitään. Ja pääsen vielä yhteen Suomen parhaimmista sairaaloista synnyttään: "The" Sairaalaan (tuttu tv:stä) ;) että mikäs mun ollessa. :)

Noni, mä oon niin varma että tuo työ vaikuttaa siihen, miten Mini siellä potkiskelee. :) Ja ei toisella siellä mitään hätää ole, vaikka olis välillä hissuksiinkin. Luulen että kun sä väsyt töistä tosi paljon niin se vaikuttaa niin suoraan Miniinkin et myös hän on siellä on puhki eikä jaksa seurustella äidin kanssa. :hug:

Totta. Harmittaa vaan kun tahtois oman isän olevan niin kovasti läsnä tässä... mut minkäs teet. :/ Mä kun en halua tyrkyttää itteeni kenellekään. Jos en kelpaa, niin antaa sitten olla. Onneksi on tosiaan niin paljon muita ympärillä. :heart:

bella noni.. sieltä sitten ootteleen ä-pakkauksen saapumista. :)

ON: Nonni.. ja nyt kun ne leukosyytit oli sitten perjantaina soitettuani neuvolaan koholla, niin nähtävästi se merkkaa hiivatulehdusta tms., koska alapäätä kutisee ja pestessä kirvelee. Mut emätin ei tunnu aralta, vain ainoastaan limakalvot. Kutina helpottu kun laitoin canesten voidetta. Huomenna saa toivon mukaan lisätietoa, kun neuvolatäti sano että se mun pissa lähtee vielä viljelyyn jossa selvitetään miks leukosyytit on koholla. Tuo kun merkkaa aina yleensä jotain tulehdusta. Mielenkiinnolla siis huomiseen.....

Sartsa ja pähkis 29+5 :heart:
 
TiiaRiitta jäin ihmettelemään, kun sanoit, että sulla alkaa äitiysloma 24.7, kun mulla alkaa samana päivänä, mutta meillä on eri laskettuaika (sulla 26.8 (?) ja mulla 28.8, mun LA on laskettu 27pv kierron mukaan) ja olit laittanut että sulla on menossa 28+1. Mulla on tänään 27+1. Oisko sulla tullut siihen vaan virhe? Mutta silti, jos meillä on eri päivinä laskettuaika niin miten meillä voi alkaa samana päivänä äitiysloma? :) Kerrohan sitten mihin päädyit tuossa sitteriasiassa :D

Te jotka, olette jo saaneet tiedon äitiyspäivärahoista niin tuliko siitä joku erittely kotiin? Siis että miten paljon sitä saa? Itse en ole saanut vielä tietoa, eikä siellä Kelan sivuillakaan omissa tiedoissa näy. Yritin itse laskea niillä Kelan laskureilla, mutta oli turhan monimutkaista. Kotiin tuli vain kirje siitä äitiysavustuksen (äp) myöntämisestä.

Mulla alkaa tulemaan ongelmia siitä että jos oon liikenteessä (kaupoilla) niin pissahätä yllättää tosi pian. Kävellessä se tulee vielä nopeammin, istuessa ei oo niin paha. Ja kaikissa kaupoissa kun ei edes ole mitään vessoja :(

Elkku 27+1
 
Sartsa83
Elkku mulle tuli sen kirjeen mukana missä myönnettiin sitä avustusta sellanen paperi jossa on eriteltynä paljon minäkin kuukautena tulee ja millon äippäraha loppuu ja vanhemmuusraha alkaa. Siihen ei tosin oo laskettu vielä ennakkopidätyksiä, mutta siitä näkee mitä se on bruttona. Soita ihmeessä kelaan ja sano, että missä on erittely paljonko mulle rahaa on tulossa. Ja mulla näky myös heti kirjeen saatuani kelan netin omissa tiedoissa samat tiedot.

Mulla on sama. Pissahätä tuntuu eniten kävellessä, mutta kun istuu esim. auton kyydissä, ei tunnu niinkään, ellei oo kovin kuoppaista menoa. :D Se tuppaa oleen kyllä joskus hiukan tuskaista. Mut tätä se on. Pitää vaan yrittää pidätellä sillon kun ei vessaan pääse.

ON: Tossa tuli pyyhittyä vertakin paperiin. :/ Mut epäilempä sen johtuvan limakalvoista... huomenna saa toivottavasti lisäinfoo mikä mahtais olla syynä et leukosyytit oli koholla.
 

Yhteistyössä