Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Rinsessapa juu juu. No mut mahahan voi olla vaikka kuinka suuri vaikka sikiö oiskin sopusuhtanen. Kaveri joutu loppuraskaudestaan käyttää 52 kokosia äippähousuja vaikka pienemmätkin ois menny mut ku maha oli niin iso. Suurin osa mahan sisällöstä oli ollut lapsivettä. Siksi maha oli vaan niin iso. Poitsu oli syntyessään ollut alle 3kg.

Mä kävin eilen Nokian Eden -kylpylässä. Ja kaveri kävi 2kk ennen laskettua kylpylässä ja ite meinasin mennä tossa kesäkuun lopussa vielä uudelleen.. eli voi mennä, kunhan vesi on yli +30 jotain? En muista tarkkaan mitä sen piti olla, mut kun ulkoaltaan vesi oli tuolla +27 en viittiny mennä ees kokeileen. Mieluummin sit lilluin sisäaltaissa jotka täytti sen vähimmäisastemääräyksen.

vauvis ..oho.. onko tietoa miten on selvinnyt? Tai tulee selviämää noilla viikoilla?

minni kuulostaa kivalta teidän päivät. :heart: :hug: ite tosiaan kävin kans eilen vähä kylpemässä.. tuli kyl tarpeeseen vaikka ilta olikin sit yhtä tuskaa... taas riitti vähän tilanteita ja meikä joutu pieneen shokkiin. Hivenen pelotti pähkinän puolesta, kun herra ei meinannu nukkumaan mentäessäkään vielä rauhottua. Isälleen kiukkusi kun tämä joutu korottaan ääntään erässä tilanteessa.. ei mulle, mutta veljelleen. Argh! Mä niin inhoa tappeluita ja etenkin vielä kännisellaisia. :ashamed:

Himosta puheenollen. Mun himona on jäätelö ja eräs jäätelö vielä eritoten, mutta kun sitä ei ole missään! Enkä tiiä onko edes tulossa! .. Ingman apetit minttu-suklaa jäätelö. Bravon tai valion minttusuklaa ei oo yhtään sama kuin tuo. Ja tää himo kun tuntuu ihan kauheelta. Mut oon sitkeesti vaan sit ajatellu kaikkea muuta.

Mä oon nyt alkanu pelkään (eilisenkin jälkeen taas enempi) että pähkis syntyykin etuajassa.. koko ajan pelottaa että ei kestäisi edes tuonne 35 viikolle saakka. Inhottavaa tämmönen pelko.. ja sekin, et kyl mä pystyn järjellä ajatteleen että kaikki on hyvin ja mä voin hyvin eikä hätää ole kun ei supistelekaan vielä ees säännöllisesti, mutta silti.. ehkä just se kun näitä sit on et syntyy etuajassa ja muuta.

Piltti kiva et neuvolassa mennyt noin hyvin. Ja raudankin osalta ei varmastikaan tarvi hätäillä. Tsemppiä sen nostattamisessa. :)

Sartsa ja pähkis 28+4 :heart:
 
Rinsessapa Mun mittoihin ei kannata verrata kun näyttää huitelevan aina alakäyrillä :) Ekassa raskaudessa sama juttu, nyt tosin 2 cm isompi toi sf mitä ekassa samoilla viikoilla.. mut viikon päästä siks kontrolloidaanki vauvan koko!

Ja uida voi ihan huoletta vaikka loppuun asti jos kohdunsuu on kiinni! Juuri kävin järvessä pulahtamassa ja ai että oli virkistävää! Ekassa raskaudessa piti välttää uimista rv 37 jälkeen ku sillon oli kohdunsuu jo hiukan auennu..
 
Hmm...sivusto tahtoo temppuilla taasen. :headwall:
Kiitos koira-neuvoista! :) Ens kuussa pääsen ostelemaan jo tavaroita vauvalle. Sit on rahaa paremmin ja mieskin jo innostumassa hyvää vauhtia. Hää nimittäin tunsi toissa iltana ekan kerran kädellään vaavin kovat potkut, kun pötköteltiin sohvalla telkkaria katsellen. :heart: Innokkaasti halusi kokeilla kun sanoin että nyt tuntuu kunnolla läpi asti liikkeet, mutta ei kommentoinu asiaa sen enempää. :)

Minä oon kans siinä käsityksessä että uida saa miten paljon haluaa millon haluaa kunhan kohdunsuu on kiinni. Tuosta lämpötila-asiasta en ollu tietonen tosin.

Teillä muilla on tuntuu olevan tosi usein ultrauksia. Vai olenko ymmärtäny väärin jotain? Minulle sanottiin ettei rakenneultran (rv20 tehty) jälkeen enää ole ultrauksia ollenkaan. :( Ens viikolla on minunkin osalta toisen kerran sokerirasitus. Saas nähdä miten käy, kun on tuo karkki maistunu liiankin hyvin. Jäätelöstä on tullu suurin himon kohde meikäläisen kohdalla. Sitä ei millään voi syödä liikaa. :ashamed:

Tosi mukavaa päästä lukemaan teidän neuvolakäynneistä. Ja vielä mukavampaa kuulla että kaikki on hyvin. :flower: Rauhottaa kummasti omaa mieltä välillä, kun voi verrata raskauden etenemistä teidän kanssa. =) Pitäs itsekin kirjotella omista käynneistä tuloksia. Parin viikon päästä olis seuraava lääkärineuvola minulla. Kirjottelen siitä kuulumiset tarkemmin.

Nyt mennään Pikkasen kanssa rv 26+0
 
Sartsa83
TiiaRiitta mullakaan ei ole ollut eikä varmaan tule enää ultrausta... viimeinen oli rakenne. Kyllähän sitä pääsee vaikka joka viikko ultraan jos haluaa, kun vain itse maksaa siitä. Maksuttomia ovat vain 2 ultrausta raskauden aikana.

Onnittelut viikkojen vaihtumisesta. :)

Mä ite odottelen ensi viikon torstaina olevaa lääkäriaikaa. Neuvolahan mulla oli jo ja täällä kun ei ole nyt mahdollista yhdistää samalle päivälle lääkärineuvolaa. Ensimmäinen mulle järjestettiin niin (siis edellinen lääkärikäynti.. oli samassa neuvolakäynti, ylimääränen), mutta nyt ei ole, vaan tällä viikolla oli neuvola ja ensi viikolla sitten lääkäri. Saa tietää tosiaan kohdunsuun tilanteen ja miten lääkäri näkee muutenkin pienokaisen voinnin.

Täällä on toi jäätelö kans semmonen himo, ettei mitää järkeä. Tuossa vedin kaksi tikkujäätelöä naamariin semmosella sykkeellä että tuli oikein huono olo. :LOL: :p Tarvis rajottaa kyllä... sekin nostaa painoa. :LOL:
 
tiiariitta ei niitä ultria kuulu ollakkaan ku np, rakenne ja ensisynnyttäjillä synnytystapa-arvio mut toikin paikkakunta kohtaista. Mulla tosiaan noita kontrolleita koska ekassa raskaudessa epäiltiin et ei kasva kunnolla ni nyt seurataan sitä sit kanssa.

Uimisessa ei veden lämpötilalla ole merkitystä mut ihan lasketunajan tienoilla ei suositella avantoa tai kylmävesiallasta koska se kylmä voi aiheuttaa supistuksia, tämänkin itse toki tiedostaa parhaiten. Ja toi avautuminenkaan ei kaikkien lääkäreiden mielestä ole este ellei sitten ole jo 3cm auki mut silloinhan luultavasti ollaan jo aivan muualla kuin uimassa :D Mut mullakaan ei ollu ku sentin auki ja suosittelivat välttämään uimista tulehdusriskin vuoksi. Ja oikeestihan toi uiminen on tosi hyvä liikuntamuoto raskausaikana, se kun yleensä onnistuu vaikkei muut enää onnistuiskaan! Ja viikon päästä kun alkaa loma ni tää ei muuta teekkään ku rantsulla makoilee ja järvessä/meressä pulikoi :p
 
Hyvinhän tyttö pärjää siel, ja on hyvässä hoidossa :heart: :heart:

Uimisesta mun mielestä saa uida, mutta kun alkaa paikat kypsyyn ja avautuun nii sitte ei sais, kun on tulehdusriski...
Kuhan paikat on napakasti kiinni niin no problem! :)

Täällä olis kesäkuun alussa tytön 1.5.v neuvola, ja siitä taas kahen viikon päästä oma...sillon ollaanki jo uudella kymmenyksellä :eek: :eek: Tätä ajan kulua ei nyt tajua, miten voiki mennä näin nopeaa!! Kohta tulee kiire laittaa tavaraa valmiiksi...vaikka esikoiselta onki kaikki isommat jutut onneksi jääny,nii ei tartte samalla tavalla olla hankkimassa :D

vauvis ja poju 26+6 (ja huomena alkaa viimeinen kolmannes) :heart:
 
Sartsa mulla on sama juttu ton ennenaikasen synnytyksen suhteen :( Jokaikinen aamu kun herään, ensimmäisenä on mielessä entä jos Mini syntyykin tänään, miten se selviää, ym,ym.. Ja just kun ei mullakaan mitään "oireita" oo ollu, että sen takia tarvis pelätä, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi.... Ehkä mun on pakko oman mielenrauhan takia käydä jossakin vaiheessa tarkistuttamassa vielä tää vuoto, että on varmasti sitä valkovuotoa. No, ootan nyt ainakin ens torstaihin kun on lääkärineuvola ja kysyn ehkä siltä mitä mieltä se on.

TiiaRiitta voit olla vaan onnellinen, kun ei muita ultria sulla oo kun noi kaksi! :) Eihän ne muuten kunnallisella puolella ultrais, jossei jotakin haluais tarkistaa :) Ja sen puoleen kun tytöistä mun piti käydä 2 viikon välein aina ultrassa, niin joka kerta se maksoi jonkun reilu 25 e, ei siis paljon, mutta kyllä niitäkin aika monta ehti siinäkin ajassa tulla :/ Ja just ehkä eniten ärsytti niissä sekin, kun ne lääkärit tuntu niin tampioilta! Vieläkin kiehuttaa kun ajattelen, mutta ehkä en sitten ajattele :D

Vois mennä ehkäpä vielä takasin pehkuihin, ärsyttää kun herään joka aamu puol kasilta! Ainiin ja mun toinen intohimo jätskin lisäksi (söin tossa viikolla yhden päivän sisään 6 jätskiä.... :D ) on mignon-muna! Näin unta tossa jo aika kauan aikaa sitten, että yks mun kaveri söi mignoneita, ja sen jälkeen en enää ole oikein voinut olla edes ajattelematta mignon-munaa :D :D Mistään ei vaan enää oikein löydy! :/ Tulispa pääsiänen taas!

Minni ja Mini 26+0 :heart:
 
Heips! Oon minäkin täällä päivittäin käynyt lukemassa juttujanne, mutta jotenkin on tullut vaan niin laiskaksi etten jaksa vaan kommentoida aina =) Mulle neuvolatäti sanoi, vaikken edes kysynyt asiasta mitään, että viimeisen kuukauden aikana ei saisi enää uida, tulehdusriskin takia. Mistään veden lämpötilasta ei sanonut mitään.

Onko teillä muilla semmosta vaivaa, että jompaa kumpaa nivusta tai oikeastaan vas. häpyluuta (vai onkohan se nimeltään häpyluu :D ) särkee? Mulla alkaa särkemään heti jonkun rasituksen jälkeen. Esim. kävely, siivoaminen, pihatyöt. Ja se ei lakkaa edes nukkumaan mennessä. No aamulla ei ole enää kipeä. Mistähän johtuu?

Joku täällä puhui aikaisemmin vatsan pehmeydestä/kovuudesta. Millainen vatsa teillä on, itselläni se tuntuu kivikovalta, kuuluisiko olla pehmeä? Onko se siis niin, että jos on kova, niin on liikaa lapsivettä? Mitä haittaa siitä on? Ei mun vatsaa ole neuvolassa silleen tunnusteltu, että siihen oltais otettu mitään kantaa, itseäni alkoi vain mietityttämään, kun täällä joku siitä mainitsi. Mulla 2. lääkäri kesäkuun alussa. Pelottaa jo valmiiksi, kun se oli ekalla kerralla niin kovakourainen ja sattui.

Mullakin on koko ajan jotain vuotoa, enkä tiedä onko se valkovuotoa vai jotain muuta. Joudun pitämään pikkuhousunsuojaa ja siihen kun jää sitä "jotain" niin se on aika keltaista. Ei kai se voi olla jotain virtsankarkailua? Ei ainakaan tunnu siltä, että jotain lirahtelis :D . Oon käyttänyt jo 2 Canesten kuuria (3 puikkoa), mutta ei tunnu se ainakaan auttavan. Lääkäri kyllä sanoi ekalla lääkärikäynnillä, että se on hiivatulehdusta, koska näki, että valkovuoto oli kokkareista. Noh, odottelen sitä seuraavaa lääkärikertaa ja kysyn.

Kiva kuulla, etten ole ainut jäätelönhimoinen. Täällä vedetään kanssa 1 jäätelöpuikko tai jätskiannos per päivä. Jännittää vähän seuraava punnitus. Mutta töissä ainakin sanovat, ettei musta huomais että olisin lihonut, takaapäin ei kuulemma edes huomaa että olisin raskaana.

Saako kysyä onko teille monelle tullut raskausarpia? Mulle ei ole tullut yhtään, mutta olen rasvannut joka suihkun jälkeen sillä Body Shopin kaakaovoipuikolla, en kyllä tiedä olisiko tullut sittenkään, vaikken olisi rasvaillut.

Alkaako teillä kaikilla olemaan jo kaikki lapsentarvikkeet hankittuna? Meillä on "vasta" vaunut, kylpyamme, kylvetystuki, turvakaukalo, hoitopöytä ja tosi tosi vähän vaatteita. 3 tuttia ja viilentävä purulelu löytyy myös. Seuraavana ois kiikarissa sitteri ja itse olen kiinnostunut siitä Baby Björnin Balancesta, onko kellään kokemuksia siitä tai osaako joku kertoa olisiko jotain muun merkkistä vastaavaa? Se on vaan niin pirun kallis ja käytetyt maksaa melkein yhtä paljon kuin uudet!!

Vitsi miten sekoja unia muuten tulee nykyään nähtyä. Noh, sehän kuuluu kai asiaan. Mitähän joku unien tulkitsija sanois, kun kertoisin sille mun unen, jonka näin vähän aikaa sitten. Olin muka "vahingossa" nielaissut Barbien ja meijän vauva (poika) alkoi mahassa leikkimään sillä :LOL: Ei terve!

Joo tässäpä nämä mitä nyt päällimmäisenä tuli mieleen, menen nyt etsimään sen kuvan, josta olette puhuneet, siis sen vauvan, joka oli syntynyt jo nyt. Toivottavasti löydän, en ole seikkaillut missään muilla palstoilla ennen :)
 
Ookkei.. Enpäs sitten huolehdi sitä sf mittaa jos ei kerran oo suoraan yhteydes vauvan kokoon x)

Elkku10 Mullakin ollu koko raskauden ajan valkovuotoa, mut terkkari neuvo et ei kannata käyttää pikkuhousunsuojia ku niissä olevat kemikaalit voi ärsyttää. (varsinkin jos koko raskauden ajan käyttää).
Ja mun maha on kyllä ihan kamalan näkönen! Eli on raskausarpia. Oon yrittäny rasvailla mut ei taida olla mitään hyötyä.. Ja unista sen verran että tosiaan on ollu raskauden ajan värikkäät unet :D Näin kerran unta että seurustelin oman isän kanssa ja sen naisystävä oli tosi mustasukkanen :D Ihan sairasta!!!

Miehen sisko eilen pelotteli et jos on jouduttu seuraan sokereita raskauden aikana niin joutuu sit synnytyksen jälkeen oleen väh. sen 3 päivää laitoksella ja siellä sitten vauvaaki pistellään hulluna.. ? :/

 
Ne mun sokerit oli erinomaiset! onneksi..

Mulla on kanssa raskausarpija tissit täynnä ja hieman reisissä ja alaselässä??aika oudossa paikassa.. mutta mahassa ei ole oikeastaan muuten kun vanha arpi joka on hieman levinnyt ja kasvanut.. ja noita uniahan löytyy kyllä täälläkin..melkein joka aamu sanon miehelle että kyllä näin taas ihan ihmeellistä unta ja se vaan sanoo että ei ollu yllätys :LOL:
Mulla ei ole mitään himoja ollut ollenkaan..olenkin miettinyt että olenko jotenki erillainen??

Enää 4 päivää töitä!!ihanaa. :heart:

Marakatti ja poikanen 28+5 :heart:
 
Sartsa83
minni sepä se kun ajatuksilleen ei voi mitään. Mä kans välillä mietin että lurahtaako sitä nyt valkovuotoa vai lapsivettä että voip olla että kysäsen asiasta torstaina lääkäriltä kun on tää yli puolen välin tarkastuskäynti.

Elkku ON! TÄÄLLÄ!!! :wave: Mulla on tullu välistä semmosia tosi kivuliaita särkyjä tai jotain ihme kipuja tuonne. Mä epäilen että se on paikkojen valmistautumista synnytykseen. Eli paikat venyy ja paukkuu. Ei siis ala mitenkään vielä avautumaan, mutta venyvät siten, että ois sitten helpompi synnyttää.

Vatsasta mullakin on ainakin aika usein kova kuin pehmeä. Mulla luultavasti johtunee siitä, että kohtu on edessä ja tällöin nahka on myös kireenä ja pingottautuneena. Mun maha on semmonen kiinteä jalkapallo, jos näin voi ilmaista. Maatessa selältään se usein sitten pehmenee. Mutta ei tiettävästi ole sääntöä pitäskö sen olla kova tai pehmeä. Kova myös viittaa supisteluihin.. näillä viikoilla yleensä harjoitussupisteluihin, mutta ne eivät kestä kuin hetken, joten jos maha on kova koko ajan, sun raskausmasusi sitten on semmoinen. :) Eipähän ainakaan ole ns. "läskiä". :p

Raskausarvista ei ole varsinaisesti vielä... pieniä venymisen jälkiä on, mutta ne eivät näytä raskausarvilta ja sitten housujen saumat jotkut välillä ovat painaneet lanteille jäljet. Suihkun jälkeen täällä käytetään aina cheridal öljyä, jota saa apteekeista. Siellä puhutaan mm. raskausarpien ehkäisystä + se on muutenkin monipuolinen käyttää. Melkein minne tahansa. Vauvaan, sitten kun hänkin on syntynyt.

Meiltä puuttuis vielä sänky, jokin lipasto vaatteille, hoitoalusta (sängyn päälle), koska tila on rajallinen makuuhuoneessa eikä nyt mahdollisuus muuttaa isompaan asuntoon. :( .. sit kylpyamme, sitteri, syöttötuoli... muuten nyt sitten onkin perusjutut hommattu. Vaatteita ei ainakaan tarvi ekaan vuoteen ostaa ja jos jotain tarvii, luulen että niitä saa kun vähän vinkkaa johonkin suuntaan. :D

marakatti alaselkä on yllättävän yleinen paikka saada raskausarpia. Kun vatsa venyy eteenpäin, selän puolella oleva iho joutuu myös venymään, jolloin sitten saattaa ilmestyä arpia sinnekin.

Himoja ei välttämättä tuu kaikille. Toisilla on vaikka mitä mielitekoja ja toisilla ei sitten mitään. Itellä nyt ei oikein oo muuta ku jäätelö ja välillä tekee mieli hurjasti juoda maitoa ja sitten jotain yksittäisiä ruokamielitekoja, joita en oo mm. pitkään aikaan syönyt tai viimeksi saanut ko. ruokaa lapsena. Sitä kun miettii tässä äidiksi tulon yhteydessä omaa lapsuuttaan ja miettii mitä sitten kun ite on kongreettisesti äiti.

Täällä ei oo pitkään aikaan nähty mitään outoja unia. Johonkin väliin näin niitä aina, mut nyt ne on lakannu. Jos nukun, nukun tosi rauhallisesti ja sikeästi.. muistamatta usein aamulla mitä unia on tullu nähtyä.

ON: Viime yö oli taas yhtä rumbaa tässä talossa... naapurit mekasti ja mies joutu käymään vähän selvittelemässä rappukäytävässä mikä on oikeen homman nimi. Kyllä siellä sit rauhottu kun joku ylimääränen outo tyyppi saatiin poistettua tästä rapusta. Kolkutteli kaikkien ovia vuoronperään, liekö yöpaikkaa etsien vai mitä, mutta kääpä siinä alko palaan kun ei se ollu mitään hienovaraista koputtelua vaan ovien hakkaamista ja paiskomista ja hirveetä huutoo. Anna mun kaikki kestää... ei auta, tässä on silti kitkuteltava vielä tovi. Eikä tässä paha noin muuten ois asua mut kämppä on liian pieni ja naapurit välillä vähän levottomia. Mutta onneks maailmaan ääntä mahtuu ja parempi että on elämää ympärillä nyt niin poitsu tottuu sitten meteliin eikä säpsähdä heti pienintä mekastusta.

Sartsa ja pähkis 28+5 :heart:
 
Elkku se taisin olla minä, joka siitä vatsan kovuudesta ym. puhui! Mulla siis olli tyttöjä odottaessa ihan kivikova maha, ja siitä jokainen lääkäri sanoikin. Lapsivettä siis oli ihan liikaa, mä en tiedä sen haitoista normaaliraskaudessa, mutta mulla oli ainakin vaarana se, kun lapsivettä oli liikaa ja se lisäänty kokoajan reippaasti, että olisin siihen sitten loppujenlopuksi ite kuollu,jos asialle ei olis mitään tehty. Mutta jos sulla on huomattavasti liikaa sitä vettä, niin kyllä ne sen viimeistään neuvolassa huomaa! Eli älä sitä murehdi! :)
Mullakin se jokin( ;) ) vuoto on sellasta kellertävää, ei siinä mitään paakkuja oo, eikä kyllä kusellekaan haise, että en kyllä toisaalta usko sen olevan virtsankarkailuakaan. Luulis, että sen ainakin hajusta erottaa? :D Varmaan on sitten sitä vetistä valkovuotoa, tai jotakin ;)
Mulle ei ole tullut vielä raskausarpia olleskaan, tisseissä kyllä huomaa sellasia vaaleita juovia, mutta ei siis yhtään sellasta oikeenlaista arpea ;) Ja mä olen kyllä rasvaillut ihan alusta asti Novalanilla joka suihkun jälkeen, tiedä sitten onko siitä ollut hyötyä vai tuleeko arvet sitten vasta myöhemmin, kun ei tää mun maha mikään kovin suuri ole.
No kyllä mäkin outoja unia nään, mutten kyllä vielä ihan noin outoja :D :D No ajatuksena ihan kiva, täytyyhän vauvalla leluja mahassakin olla :D :D

Rinsessapa voi ei, mä oon kyllä käyttänyt pikkuhousunsuojia oikeestaan koko raskauden ajan. En vaan voi olla ilman kun menee muuten alkkareista läpi!
Älä nyt tollasissa kenenkään pelotteluja usko, kyllä ne varmasti päästää laitokselta ihan siihen aikaa kotiin kun se vaan on mahdollista :) Turhaan stressaat tässä vaiheessa tollasesta! :hug:

Marakatti ei mullakaan mun mielestä mitään sellasia himoja oo. Tai siis ainakaan sellasia outoja :D Jätski ja mignon-muna on ainoot, enkä tiedä johtuuko ne edes raskaudesta, varmaan muuten vaan tahdon jotakin hyvää ;) Ollaan onnellisia, kun ei haluta syödä mitään multaa tms. mitä jotkut tekee :D

Sartsa ihanaa kun sulla on noin myönteinen elämän asenne! :) :hug: Kaikista ikävistäkin asioista löydät jotakin hyvääkin, just noin pitäis elääkkin! :)

Mun on nyt päästävä vähän raivoomaan, kun tänään mulle soitettiin sitten sieltä Lastentarvikeliikkeestä, että rattaat on nyt tullut, mutta myyjä onkin ottanut sulta liian vähän rahaa niistä!!!!!! Nyt joudun maksaa niihin vielä 40e lisää! Ärsyttää vaan ihan mielettömästi, kun oli asennoitunu siihen, että ne on nyt maksettu, eikä olis todellakaan rahaa laittaa ees 20e mihinkään tästä palkasta vaikka tulikin vasta viime viikolla. Enää ei ees huvittais hakee koko rattaita!

Minni ja Mini 26+1 :heart:
 
Sartsa83
minni :D hih.. kiitos. Kyllä tässä välillä on nielemistä ja aika ajoin oon ihan raivona kun haluisin pakata kimpsut ja kampsut ja lähtee vaan pois täältä, mutta en mä ilman mun rakastani halua lähteä ja yhdessä mennään minne virta vie. Asioihin on vaan asennoiduttava, jos ei pysty asioille tekemään mitään.. ilman rahaa kun on nykyään vähä vaikea tehä mitää.

Siis täh?! Oisivat nyt voineet vähän fiksummin hoitaa tuonkin asian.. mikä niissä nyt sitten vielä makso? Toimitus vai.. vai tilasivat jonkun uuden version ja se olikin kalliimpi? Anna mun kaikki kestää!!! Valitusta tommosesta!!!!! Ja uskon ettei tee mieli enää ees hakee niitä. Täällä rahatilanne vähän sama.. meitsi vaan oottelee kelan päätöstä sairauspäivärahoista.. pahoin pelkään että ne keksii jonkun tavan millä maksaa mulle muutaman satasen. :/ .. mutta kyl sieltä pitäs suht hyvi tulla... jos oon ymmärtäny noiden laskutavan.

Sartsa ja pähkis 28+6 :heart:
 
Minulla alkaa jo mahassa näkyä vaaleina juovina arpia, ne varmasti muuttuu vielä kunnon arviksi. Muualla niitä ei ole...ainakaan vielä. Valkovuotoa on ollu koko raskauden ajan ja vähän se on kellertävää. Samaten minulla on pikkuhousunsuojat käytössä jatkuvasti ja aion koko raskauden ajan käyttääkin. Eikös hiivatulehduksesta koidu muitaki oireita kun kokkareinen vuoto tai väri. Tuskin vaan kellertävyyden perusteella voi sanoa tulehdusta olevan.

Minuakin kiinnostais tietää tuosta sitteriasiasta jos jollain on tietoa/kokemusta niistä.

Tämän massu on useimmiten pehmeä. Kova ainoastaan kun supistelee tai on tosi täysi rakko. Tosin täysin kovaksi ei ole muuttunu kertaakaan johtuen tuosta rasvakerroksesta. :p

Mitä ootte mieltä, voiko Fun light mehuja juoda huoletta? Siinä makeutukseen on käytetty aspartaamia ja asesulfaami k:ta. Tuli oikein sikäys asiasta kun oon tässä kovimmilla helteillä juonu veden sijaan ks. mehua. Aspartaami ei ollu ns kiellettyjen aineitten listalla, sen muistan varmaksi.
 
Sartsa83
Fun light mehua voi juoda huoletta! Kaverini odottaa jo kolmatta. Ei tykkää juoda vettä, vaan juo vain ja ainoastaan fun light:ia ja kaikki lapset ovat syntyneet terveinä ja hyvinvoivina. :) Joten no hätä! Mehua naamariin vaan! :) Siinä ei kuitenkaan aspartaamia haitaksi asti ole. En ole ainakaan kuullut että kellekään siitä mitään olisi tullut.

Eikä ainakaan kuulostas että tulehdusta sulla olisi. Hiivassahan pitäisi alapään kutista ja kirvelläkin, jos iho hankautuu rikki.

Itellä ei oikeastaan alapäässä muuta vikaa ole kuin kuivuus ja sitä myöten ihon rikkonaisuus ulkopuolella. Siten myöskin valkovuoto on välillä kokkareista, mutta kun ei kutise paikat! Torstaina on se lääkäri, että jos siellä aletaan yhtään jurputtaa mun valkovuodosta, sanon että mitäs kun ei yhtään oireile? Ja toisekseen, supot ei pysy tuolla vaan ne tulee kokonaisina pihalle vaikka tunkis miten syvälle. Kai sitä sit jos lääkäri käskee, tarvii mennä voidetta ostamaan.. tai sit pyytää joku hiivakuuri suun kautta vedettävinä tabletteina.
 
Hei,

Löysin kivan blogin: http://eli-nainen.vuodatus.net/

Muutama ote tekstistä:

Superäiti vai paskamutsi ?
05.04.2009 - 22:21

***

Kerron nämä asiat nyt jo etukäteen kaikille ystäville ja sukulaisille jotka sitten joskus kokevat
ehkä halua arvostella minua äitinä:

1. Aion imettää jos se onnistuu. EN aio täysimettää kuitenkaan puolta vuotta.
Kiinteää ruokaa aletaan maistelemaan siinä 3-4 kk iässä. On mulla muutakin tekemistä kuin olla
koko ajan imettämässä. Aion myös hankkia rintapumpun ja pumpata pulloon, sillä haluan että isäkin
voi tarvittaessa ruokkia lasta jos olen itse siihen kykenemätön. (lääkkeet, alkoholi jne)

2. Meillä kokeillaan kestovaippailua jossain vaiheessa.
Jos se ei onnistu niin käytetään sitten biohajoavia vaippoja.

3. Ajattelin kokeilla kantoliinaa vauvan kanssa.
Katsotaan miten käy.

4. Meillä on muutamia tutteja ja niitä varmaan koitetaan jossain vaiheessa.
Ajattelen että tutin syöminen rauhoittaa ja ehkä estää vielä kätkytkuolemiakin.

5. Me EI tulla nukkumaan perhepedissä. Todellakaan.

6. Lapsi todennäköisesti siirtyy omaan huoneeseensa noin 6 kk iässä.
Äiti ja isä kaipaavat omaa rauhaa.

7. En aio kuunnella yhtäkään kommenttia liittyen painooni raskauden jälkeen/
kotini siisteyteen/ lapseni painoon tai ulkonäköön/ imetykseen / nukkumiseen jne
ELLEN niitä neuvoja itse pyydä.

8. Emme pidä ristiäisiä koska emme kuulu kirkkoon.
Eikä nimiäisissä tulla laulamaan yhtäkään virttä.

9. Haluaisin lähteä vauvan kanssa melko pian syntymän jälkeen liikkeelle
julkisille paikoille. Sieltähän sitä vastustuskykyä saa.

10. EN meinaa synnyttää ilman lääkkeitä. Todellakaan.

11. Teen ehkä lapsen ruoat osittain itse. Mutta en lupaa mitään.

12. Menen todennäköisesti töihin melko pian lapsen syntymän jälkeen.
Ehkä kun lapsi on vuoden-kahden vuoden ikäinen.
Se, että jääkö isä kotiin vai meneekö lapsi päiväkotiin, selviää sitten.
Tämä mamma on kouluttautunut ammattiin josta pitää ja haluaa myös tehdä sitä työtä.

*Oikeudet muutoksiin pidätetään*

turhakkeita ja toimivia juttuja
21.07.2009 - 18:26

***

Noniin raskaana olevat lukijani, silmät selälleen:
Tässä tulee listaa vauvan tarvikkeista jotka ovat meillä olleet
Ihan Turhia tai Ihan Must.

1. Vaunut
Emma Bestar Combi -yhdistelmät on toimineet meillä hyvin.
Heittoaisa on ihan MUST juttu.
Alakori sais olla vähän isompi.
Pehmeä koppa toimii, kertaakaan ei oo tarvinnu sitä rattaista ottaa pois.

2. Pinnasänky
Usvalle vieläkin iso. Jos olis ollu rahaa ois ostettu ensin ensisänky ja sit vasta pinnis.
Se että laita lähtee irti on ollut meillä tärkeä juttu. Pinniksestä saa myöhemmin
myös ekan oman sängyn kun laps oppii siihen ite kiipeemään. Pitkäikäisyys kunniaan.

3. Hoitopöytä
Ehdoton! Ei tarvii kumarrella, selkä ei rasitu. Siinä on hyvä tehä kaikki hoitotoimenpiteet.
Muuntuu lastenhuoneen hyllyksi - tämäkin pitkäikäinen.

4. Rintakumit
Käyttämättä kaapissa

5. Maidonkerääjä
käyttämättömänä kaapissa

6. Rintapumppu
Emman pumppu on huono - nitisee ja natisee ja käsi väsyy. Tässä ei olis kannattanu
pihistellä vaan ostaa se vähän kalliimpi Aventin pumppu.

7. kantoliina
MUST. Meillä trikoinen pitkä liina lainassa. Toimii hyvin vastasyntyneellä.
Usva tykkää olla pystyssä siinä kietaisuristi2-sidonnassa. Odotan että kunhan tyttö vähän saa
lisää lihaksia niin kiepsautan tytön joskus naama menosuuntaan. :) Oon varma että tykkää siitä.

8. harsot
MUST!! Niitä menee paljon kun neiti pulauttelee niin paljon. Meillä sellainen 30 kpl
ei meinaa riittää.

9. Ihan pienet vauvanvaatteet
Joo-o. Meni jo pieneks mutta kyllä niitä käytettiin. Ja Usvalla menee parhaimmillaan
sellainen 8 vaatekertaa päivässä...

10. Sinkkivoide, suolatipat, talkki, hoitoöljy
Kaikkia on tarvittu.

11. pikkuniistäjä
Hyvä olla olemassa!

12. tutit
MUST. Ja paras Usvan mielestä on Ainun Anatominen ensitutti.

13. Tuttipullot
MUST. Aventin pulloon neiti tykästyi eikä oikein enää tykkää muista juoda.
Emman kolmen virtauksen tutit on myös ollu ihan toimivia.

14 Sitteri
Toimii. Iskä ja äiti ehtii syödä kun neiti pitää steppishowta ja juttelee leluilleen.

15. Lelukaari
Tarvitaan. Usva tykkää katella siinä roikkuvia leluja ja rakastaa niiden huitomista.
Kieppuu kuin väkkärä matolla. Ostettiin kirpputorilta kymmenellä eurolla.

16. Pienet pyyhkeet.
Menee niitäkin pesuun koko ajan. Kun neiti kellii ilman vaippaa leikkimatolla
niin usein pissa lorahtaa leikin tuoksinassa... myös hoitopöydällä alustana pyyhe
kakkavahinkoja varten.

VIELÄ TARVITAAN

- kudottu kantoliina. Mut sellainen pitkä liina on vähän hankala kun esim. autosta
nousee niin sen solmiminen tarkoittaa sitä et ne liinan päät lojuu maassa likaantumassa.
Mikäs olis hyvä? Usva tykkää olla pystyssä ja nähdä maailmaa... joku neliöliina? Rengasliina?

- Syöttötuoli. Muutaman kuukauden päästä tarvitaan. Ehkä se sellainen perinteinen.

- joitain ihania kestovaippoja. Havahduin siihen että on olemassa koko vaippaiän kestäviä
vaippoja. Bumgenius-vaipat olis aika ihanoita. :p

- hyppykiikku. Usva varmaan RAKASTAIS sitä... :D

- pieniä lautasia ja lusikoita lisää... ei mene kauaa kun päästään soseita maistelemaan. :)

Sellastan tähän väliin, masukaveri myllää aivan pirusti.

Tuikku ja Masulainen 25 + 6 <3
 
minni234 Mun mielestä tuo ei kyllä nyt mene oikein!!? Jos kauppahinta on kerran jo sovittu ja maksettu niin eivät voi tulla kyllä perimään jälkikäteen että "oho ku myytiin liian halvalla" Siis oikeesti!!!!! Nyrkki pöytään!!!!

Ja mulla tällanen tärkeä asia että tiiättekö mistä vois ostaa irtosikareita??? :D Ku siihen isyyspakkaukseen haluisin ostaa. Ärrältä kävin kysyyn ku siellä kuulemma ois pitäny olla vaan ei..

Niin ja kauan siinä äippäpakkauksen tulossa kestää???????!!!!! Nyt on menny 8 arkipäivää ku vein laput.. Joko sieltä kohta tulis kirjettä?
 
Sartsa83
Rinsessapa n. 1-2 vkoa hakemuksesta tulee päätös ja siitä noin 1-2 vkoa tulee ä-pakkaus.. jos oikein muistan omalla kohdallani. Päätös kuitenki tuli yllättävän nopeeta ja sit kun saa sen kirjeen kotiin, niin siinä lukee että ä-pakkaus toimitetaan 1-2 vkon kuluessa.

Hmm.. meinaat sä irtosikareilla niitä isoja? Tulee äkkiseltään mieleen just ärrä. Sit voi kuvitella että jossain kaupoissakin myydään niitä. Mut nyt ku rupesin oikeen miettiin niin varmaan laivalla vaan oon eniten nähny niitä...
 
Kysyin tänään sähköpostilla terkkarilta siitä mun vuodosta ja hän epäili sen olevan valkovuotoa. Se kuulemma voi muuttua ihan vetiseksikin. Virtsankarkailuun ei ottanut mitään kantaa. Sanoi vain, että pikkuhousunsuojia ei kannattaisi pitää koko aikaa. Olin viime yönkin ilman, eikä yöllä tullut mitään, mutta heti aamusta alkoi tulemaan sitä jotain ja päivän mittaan on mennyt muutama pikkuhousunsuoja, kun on tuntunut kostealta. Ei se munkaan mielestä kyllä kuselle haise. Terkkari piti epätodennäköisenä, että se olis lapsivettä, mutta sanoi, että voin mennä sinne ottamaan testin, jos se itseäni häiritsee. Sanoin, että otetaan se vaikka ensi kerralla, kun mulla on 2.6 seuraava käynti+lääkäri.

Elkku 26+2
 
Mä kuolen tähän olotilaan!!!!!! Taas pissatulehdus, juuri lääkäriin lähössä. Juuri oli muutama viikko sitten. Ei auta vaikka kuinka pesee jne. KAUHEINTA, mitä voi olla!!!

Mies sano, että onkohan noi niitä ennakkopolttoja, mutta koitin sanoa, että ei ole. Millasia ne poltot on ja missä ne tuntuu? Entä supistukset? Eikö ne ole mahassa? Nyt tarvii mennä taas vessaan. APUA!!!!

 
Sartsa Ok. Just niitä isoja meinaan. Voi plaah.. Mistähän sellasen löytäs.. Pitää vissiin ostaa sitte pikku sikareita..

Elkku10 Koita olla ressaamatta sinne asti =) Varmasti mielikuvituski laukkaa itse kullakin tuon yhden tapauksen jälkeen.. Vaan jos olotila muuten ok niin ei kannata älyttömiä ressata =)

tuikku10 Voi kurjuus :/ Ethän vaan kuitenkaan liikaa pese. Seki rasittaa ja vahvat pesuaineet..
 

Yhteistyössä