Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa Kuulostipa hyvältä teidän ilta <3

Mä oon yrittäny vähän kattoo kelloo et kuin usein potkii.. Ja musta tuntuu et pikkunen on kääntyny pää ylöspäin ja kasvot selkään päin (liikkeiden perusteella) Voiko sekin vaikuttaa et ne ei sit tunnu niin selvästi??
Ja rupesin miettiin et voi kauhia sitä tunnetta ku tulee laskettu päivä ja mitään ei tapahdu :D (jos sinne asti menee) ei niin jaksas millään odottaa.. Ja toivottavasti ei mene kovin paljoa yli jos menee..

Rakkauspakkaus 26+2 :heart: (nyt se ainaki monottaa tuolla x)
 
Nyt oon taas hyvällä tuulella :) Olin aamulla mökillä äitini kanssa ja voi että oli ihanaa kun oli niin lämmin! Oli ihana nähdä kun koira nautti niin paljon, kun sai juosta järveen ja järvestä pois ja kaivaaa kuoppaa yms kivaa ;) Minikin on tänään remunnut entiseen tahtiinsa :) Ehkä se oli vaan vähän väsyksissä noi muutamat päivät :) Illaksi menin sitten töihin, ja nyt mulla sitten alkoi viikon LOMA! Oi vitsi, että olenkin oottanut tätä :)

Sartsa meinasin, että kysyn sitten siltä neuvolalääkäriltä sen mielipidettä tosta kotiin jäämisestä kun se on loman jälkeisellä viikolla, silleen että yks päivä on töitä ja sit se lääkäri. Voihan se olla, että silloin ei oo enää näitä näin lämpimiä kelejä, että ei oo niin tuskaa, mutta Minin ehdoilla tässä mennään silti :) Ootan sitä lääkäriäkin, kun neuvolantäti vähän lupaili, että lääkäri varmaan ultraakin, kun meillä neuvolassa siis oli ne antiikkiset ultravehkeet, mitkä on kuulemma saaneet jostakin ilmaiseksi :D Mutta paremempi sekin kun ei mitään :)
Teidän eilinen päivä kuulostaa niin ihanalta :) Oli varmasti kivaa! Amarillon ruoka on kyllä todellakin niiiiiin hyvää! Pitäisköhän itsekkin ens viikolla...... :D

Rinsessapa Hyvä kun teilläkin pieni on nyt alkanut taas potkimaan enemmänkin :) Ja tottakai, jos pieni on kääntynyt tolleen, niin se vaikuttaa noiden liikkeiden tuntemiseen. Sehän potkii sitten sun selkää tavallaan :D Muakin toisaalta kauhistuttaa aatella, että mitä jos meneekin paljon yli, mutta oon yrittänyt asennoitua siihen, että menee sen kaks viikkoa yli, niin ei oo sitten niin kamalaa ehkä vaan oottaa :D Mun kummipojan äidillä meni vissiin päivää vajaat kaksviikkoo lasketusta yli, seuraavana päivänä olis menny käynnistykseen, muttei sitten tarvinut :) Ja toisaalta enemmän sitä pelkää, että toinen syntyy liian aikaseen kun myöhään.. Mutta voin kyllä uskoa, että jokainen päivä lasketun ajan jälkeen, menee niiiiin hitaasti kun vaan oottaa sitä lähtöä :)

Käytiin muutes eilen ostamassa vaunut :) Tai tilaamassa, ne tulee ens viikolla :) Sitten perjantaina käytiin vakuutusyhtiössä vauvavakuutusta kyselemässä, ja ärsyttää kun ne tahtoi sitten vaikka mitä papereita tosta tyttöjen raskaudesta ja niitä sitten piti alkaa taas penkomaan. Eikä sen puoleen mulla oo ees mitään sellasta todistusta, mitä ne sieltä oikein tahtois. Vein vanhan äitiyskortin ja sitten siit transufuusiosta selittävän lapun, mikä kylläkin on englanniksi, mutta kun ei muutakaan ollut. Ne sitten sanoi, että soittaa jos tarvii jotakin muuta.. Toivottavasti ei tarvis, ettei mun sitten tarvi alkaa soitella mihinkään sairaaloihin ja kyselemään jotakin ihme lappuja... :/ Ompa taas sekavasti selitetty, no koittakaa tajuta ;)

Minni ja Mini 25+0!!!!! :heart: :heart:
 
Neuvolakuulumisia:
rv: 28+3
Paino: +280/vko
Hb: 127
RR: 107/58
Sf-mitta: 24

Kaikki oli siis hyvin neuvolassa =) Terkkari sanoi sf-mittaa ottaessaan et pienenä oot vauvelin pitäny :eek: mutta siis tarkoitti et ihan normaaleissa mitoissa mennään vaikka olikin vain sen 24cm, tästä pienokaisesta on sitten todellakin tulossa paljon, paljon pienempi kuin esikoisesta... Ilmeisesti saisin syödäkkin enemmän ja herkutella :p kuulemma on mun painonnousu ihanteellinen ja sanoi terkkari myös ettei mun nyt kannata suklaalevyä päivässä käydä vetämään mut... herkutella saa! :LOL:
Seuraava neuvolakäynti onkin sitten jo 3 viikon päästä jo =)

Kyllä se nyt pukkas aivan mahtavat ilmat tällekin viikolle, ihanaa!!

Mukavaa viikonalkua kaikille :D

Patience ja tytteli 28+3 :heart:
 
Olen täällä käynyt kurkkimassa, helle vetää aina ulkoilemaan, joten on tullu kirjoitettua vähän viime aikoina.

SF-mitasta: http://www.tekay.fi/chart/sf.php

Tuonne voi kätevästi syöttää arvot ja sitten se laskee ne ja näyttää samaa taulukkoa, kuin neuvolakortissa.

Mulla taas paino menny alaspäin 1 kg :) Ihan mukavaa, vaikka jäätelöä tulee syötyä aika paljon, nami. Uus lakka on hyvää, siis irtojäde. Kaveri potkii aamulla ja illalla oikein huolella. Se on IHANAA!! <3

Mulla seuraava neuvola vasta 4.6. Tänää luvut 24 + 6, joten perässä tullaan.

Piristävän oloinen ilta ollu Sartsalla, mukavata. Mun suosikkipaikka oli se old olivers, joka täällä treella oli siinä uuden amarillon tiloissa ennen. Hieman suru, kun se lopetti.

Kaunis on ilma ja mieli on pirtee.

Autokatsastus oli tänää, ei menny läpi, mutta ei haittaa. Tiedossa oli noi pikkuviat.

Suomen peli tulossa tänää, kivaa. Mä rakastan kiekkoa!!! Hassua, kun tällä säällä siellä jäällä painavat meneen. :D

Ihanaa ja parasta odotusta teille kaikille. Tuntuu, että nyt jokaisella asiat luistaa kivasti, mitä on kirjoituksia lukenut. Minnillä vaunut ja lomaa ja muilla hyviä kuulumisia neuvolasta jne.

Lämmöllä,
Tuikku ja Masulainen <3
 
Sartsa83
Rinsessapa kun napero on selkä napaa kohti niin tietysti potkut osuvat tällöin selkärankasi suuntaan eikä välttämättä siis tunnu. :) Eli ei muru huolta. :hug: :heart:

minni oiii.. voin kuvitella miten koiruli on tykänny. :heart: Noni, kato ei hätiä mitiä, kyllä siellä masussa elämää on. Aina ei välttämättä liikettä tunnu usein, mutta jos alkaa oleen niin ettei moneen päivään kuulu, niin sitten kannattanee ottaa yhteyttä jonnekin.

Juu, eikös.. meillä oli todella mahtis päivä! Itellä on nyt vaan näitten helteitten myötä tuota turvotusta ruvennu näkymään enempi ja vähempi. :ashamed: Mä oon kohta ku mikäkin vesi-ilmapallo. :ashamed: Mutta pähkis kyllä pitää äidin mielen ilosena. :heart: Mun maha näyttää metkalta kun se on kiinteä kuin jalkapallo ja kaikki liikehdinnät (kääntyilyt ja potkut) näkyy tosi selvästi. Koko maha välillä heiluu pähkiksen vaihdellessa paikkaansa. :D ... suurin osa liikkeistä tuntuu oikealla puolella. Musta välillä tuntuu et koko jätkä on majoittunu vaan oikealle puolelle kun joskus siellä puolella on hirveen iso möykky joka yrittää änkeytyä ulos nahan läpi. :LOL: ...mutta niin.. kaikki ois aivan TÄYDELLISTÄ jos tätä alituista turvotusta ei ois.. ja siten myöskään ei jalat väsyis pienestäkin liikunnasta. :/ Inhottavaa, kun tekis mieli liikkua niin sitten tuo turvotus tekee sen, ettei kertakaikkiaan jaksa! Jalkoja särkee tommosen 1km jälkeen niin paljon et melkein tekis mieli ulvoa tuskasta. :'(

Mulla perhana mentiin siirtämään neuvola-aikaa. Nukuin äärettömän huonosti viime yön ja nousin sit puol 6 keittää kahvia ja yritin vielä seiskan ja kasin välillä saada nukuttua, mutta turhaan. Sit menin suihkuun ja valmistauduin ysiltä olevaan neuvolaan, mutta sitten tuliki puol ysi soitto ettei sitä aikaa ole kun neuvolatäti ei ole paikalla. Varattiin sitten torstai aamulle aikaa. Toivottavasti ees sillon ois kun piti varata tälle viikkoa lääkäriaikaakin (neuvolalääkäri käyntiä) kun se yks on vasta tehty sillon joskus alussa. On siis tänään jokseenkin jurppinu kaikki aika lujaa. :ashamed:

vauvis tsemppiä neuvolalääkäriin. :) mitä ilmeisemmin siellä sama homma, et kaveri on naama takaseinää kohden jollon liikkeet ei niin tunnu.

Patience samaa mieltä neuvolatätin kanssa! Ja mahtavat arvot kyllä kaikkinensa! Hienoa! :hug:

tuikku ihan hauska tuo taulukko, mut samanlainen taulukko on äitiyskortin takakannessakin. :D Siihen neuvolatäti ainakin mun sf-mitat merkkailee ja samanlainen käyrä on siinäkin. :)

Sartsa ja pähkis 27+6 :heart:
 
Tänään oli sitten se sokerirasitus ja olihan se kauhiaa.. Se juoma ei niinkään varsinkin ku janotti niin mielellään joi, mut n. 45min sen juonnista tuli sika huono olo, meni korvat tukkoon ja valahin ihan märäks ja silmissä alko sumeneen ja oksetti. Luulin jo että pyörryn siihen aulaan niitten ihmisten keskelle vaan en onneks. Sitte pyysinki tunnin kohdalla päästä maate ja kohta tuli uudestaan sellanen kamalan olon aalto.. Ja väsytti niin kamalasti.. Perjantaina sitte lääkäri aika ja pikanen neuvola.

Tänää kävin sitten ku aikaa oli ylimäärästä ni shoppaileen isyyspakkaukseen krääsää x) hih.. Ostin "purulelun" (sitte ku alkaa hampaita puskeen niin isi voi turvautua siihen) ja sitten kuvakirja (voivat yhdessä katsella) kosteuspyyhkeitä (suuri apu ku ISI sotkee x) hengityssuojaimia (ettei kakkavaipan vaihto ois niin kamalaa :D) Ruokalappu (ku sotkevat syödessä, katoin ku mies syötti siskonsa tyttöä ja oli aika sotkusta puuhaa xD) Sammakko-pyyhe.. Isi-muki <3 Kyltti pienen huoneeseen missä varoitetaan nukkuvasta vauvasta (saa isi sitten laittaa sen niin tietävät esim. mahdolliset vieraat olla herättämästä ku isi vaivalla saanu pienen nukkuun) ja deodoranttia ku hikiä varmasti puskee pienen hoidossa! Ja sitten on sellainen kirja (ku mies tykkää laittaa autoa) ku VAUVA- omistajan opas, mikä on saman tapanen ku joku auton remppa/huolto-ohje kirja xD ihan äly huippu huumorilla tehty ja sit I <3 Dad- pipo tulee sinne myös.. Vielä on mielessä monia asioita mitä pitää ostaa siihen.. x) Ajattelin antaa sen sitte ku tulee äippäpakkauskin..
 
Sartsa83
Rinsessapa toivotaan hyviä uutisia, mut itellä tuo olo meni silleen, että ekan tunnin jälkeen oli ihan kamala olo, mut toisen tunnin aikana olo kohentui ja tunsin oloni jopa mainioksi lähtiessäni pois labrasta. Ja kun sain vastaukset, arvoni olivat erinomaiset. Toivon hyviä tuloksia sinnekin, mutta eipä sitä kannata säikkyä jos luokittelevat raskausdiabetekseksi. Moni sitä pelkää niin paljon.

Oi tuo sun isyyspakkaus kuulostaa ihanalta!!! :LOL: :hug: :heart: Ihan mahtava!!!!! :heart: :heart: :heart:

Mäkin annoin isyyspakkauksen het kun tuli ä-pakkaus. Sain miehelle oikein kyyneleet tästä yllätyksestä silmiin. :heart:
 
Tänään oon ekaa kertaa mittaillu ja merkkaillu noita verensokereita, ja kaikki on ollu oikein hyvin raja-arvojen sisällä, jopa alhaamman puoleisia... eli en taiakaan nyt sit stressata tästä raskausdiabetesepäilystä tän enempää =) toki pitää kattoa vähän mitä syö ja kuinka usein (pitäs syödä kolmen tunnin välein jotain), mutta niinhän sitä muutenkin tulee raskauden aikana mietittyä enemmän.
 
Sartsa Olo oli tosiaan sitte sen toisen tunnin puolella tosi hyvä. Tuntu et energiaa riitti enemmän ku koskaan.

Kävin tänään kuunteluttamassa neuvolassa sydänäänet vähäisten liikkeiden takia. Ja kyllähän ne siellä kuulu minkä tiesinki ku kuitenki jonku verran liikkuu, et sinänsä sen osalta turha reissu. Ei tiiä mistä johtuu vähäisempi potkiminen.
Mutta! Se sokerirasitus oli eilen ja voi ***** että ottaa päähän. Paasto vs oli 5.4 vaikka ei sais olla ku sen 5.3 kork. Eli pitää huomenna merkata kaikki syömiset ylös ja maanantaina soittaa keskusäitiysneuvolasta joku ja joudun varmaan hakeen vs-mittarin ja alkaa mittaileen sitä sitte.. Kaks muuta arvoo oli ok. On se tarkkaa.. Plaah.. Vaan parempihan se on tarkkailla asiaa..
 
Sartsa83
Rinsessapa äh, elä tommosta harmittele! Tuo paastoarvo ei ollu sulla ton suurempi kuitenkaan. Varmasti saat kotona mittailemalla ihan toiset arvot. Se kun tosiaan on niin pirun tarkkaa niin siks joutuu tommosia miettiin.

Vähäinen potkiminen voi johtua siitä että lapsi kääntyy välillä kasvot selkärankaa kohden jonne se sitten kohdistaa potkunsa. Niitä kun ei tunne kun sitten siinä vaiheessa kun toinen on jo iso.
 
Mulla oli tänään se sokerirasitus ja mulla oli koko ajan ihan hyvä olo eikä se juomakaan nyt mitään ihan kaameeta ollut.. ja onneksi sain mennö kotiin välillä että kuhan tulin tunnin päästä kokeisiin.. Saitteko te vastaukset heti suoraan sieltä vai miten??koska minä saan vasta 1.6 tietää ne kun menen neuvolaan seuraavan kerran..onko teistä outoa?

marakatti ja poikanen 28+0 :heart: ja huomenna ultra pitää tulla kertomaan mitä siellä näkyi.
 
Marakatti88 onhan tuo hiukkasen oudon kuulosta et tulokset saisit vasta tietää sillon 1.6, koska kun mulla oli tuo sokerirasitus niin tulokset sain tietää seuraavana päivänä neuvolasta, käskettiin vaan sinne soitella ja kysellä niistä.
 
Neuvola takana:

(Suluissa edelliset tulokset rv 22+0)

26+1

Paino : +314g/vko (+574g/vko)
Turvotus : + (+/-)
RR : 137/80 (136/75)
Pissa puhdas (sama)
HB : 118 ( 121)
SF : 25cm (21cm)
Vedenmäärä : N (N)
Tarjonta : RT (RT)
Syke : +140 (+)
Liikkeet : ++ (++)

Kaikki ok, paikat kiinteet ja kiinni :)
 
Marakatti88 On kyllä outoa että kotiin päästivät käymään välillä. Itse ku en saanu liikkua ku korkeintaan vessaan ja kuullu että muilla sama homma. Ja sekin outoa ettei esim. puhelinaikaa varattu tuloksia varten..

Vauvahaaveita Hyvähyvä :)
 
Vauvahaaveita: Hyvältä kuulostaa!! :)

Ootteko pitäneet raskausajasta mitään päiväkirjaa missään muodossa?

Mulla hieman masu polttelee, mistähän voi johtua?

Josko sitä töistä kotiin taas. Illalla suomen peliä katsomaan. Pulssi ei sais nousta yli 150 :D katotaan miten käy.

-Tuikku ja Masulainen 25 + 0 <3 <3
 
marakatti88 Kannattaahan se kysyä ja jos ei oo tulokset tullu niin vois kysyä sitä soittoaikaa. (itsellä eilen oli se sokerirasitus ja tänään sain tuloksen).

Tuikku10 Mulla on sellanen oikea raskausajan päiväkirja niin siihen oon kirjottanu ihan siitä asti ku mentiin lapsettomuushoitoihin ja oon laittanu siihen kaikki ultra ja neuvola kuulumiset + omia ajatuksia. Ja tietenki niistä kirjotin ku tunsin ensimmäiset liikkeet jne. =)
Mistä kohdin se polttelee?
 
Mulla alkaa pistään hirveen helposti mahaan kävely. Ja muutenki outoja jomotuksia ja kipristelyjä.. Jospa ne ois kasvukipuja.
Ja mua häirittee niin tajuttomasti ku tämä pieni ei monottele mua kunnolla niinku ennen. taidan varata ajan ultraan. :ashamed: Pelottaa et se on sotkeentunu napanuoran kans tjn.

ja on tosiaan KUUMA!! ihanaa? en tiiä..
 
Ompa ihanaa olla lomalla! :) Tähänhän vois vaikka tottua ;) Eilen oltiin kavereiden kanssa ikeassa ja sain ostettua Minille vaikka mitä kivaa, ja tänään oon ollu mun toisen kummitytön äitillä kylässä ja toinen kummityttö käväs meillä kyläilemässä :) Ja nää kelit! :heart: Ei liian kuumakaan mikään hyvä oo, mutta tänään on musta ollut ihan tosi ihana keli, sellanen sopiva :) Mä oon voinu ihan hyvin, ei mitään turvotusta ym. Toisaalta pelkään, että jos multa sittenkin vähän tiputtelee lapsivettä, mutta toisina päivinä aattelen, että se on vaan runsasta valkovuotoa, tai virtsankarkailua. Ehkä ootan ens viikon neuvolaan ja kyselen sitten sieltä mitä ne meinaa. Eiks jotakin liuskatestejä oo olemassa? En osaa tosta mahan kovuudestakaan mitään aatella.. Tai, että tyttöjä kun ootin niin luulin, että tällänen kovahan tän mahan kuuluukin olla, no kaikki lääkärithän kauhisteli sitten sitä, että on aivan liian kova, aivan liikaa lapsivettä. No nyt tää maha on kyllä paljo sellanen "pehmosempi", mutta sitten aattelen, että onko liian pehmee.... Joo taidan olla vähän pimee :D

Sartsa harmi kun toi sun neuvola siirrettiin. Jotenkin niitäkin oottaa kuitenkin, ja just jos on ehtinyt asennoitua siihen, että se neuvola nyt on ja jos ei sitten ookkaan, niin uskon että vähän harmittaa.

Rinsessapa hyvä, että sokerirasitus testit on nyt ohi! Mä en oikein ymmärrä mitään noista paastoarvoista ym. kun mun ei niihin tarvi mennä, joten jätän viisaammille noitten arvojen arvioinnin :D Mutta näin maallikon silmin, ei kauheen pahalta kuulosta ;)
Ja varaa ihmeessä aika ultraan jos oot noin huolestunu! Sit ainaki saan selvyyden pienen vähäsiin liikkeisiin! Eihän siitä haittaakaan oo :)

Titityy tosi hyviä uutisia sulta! :)

Marakatti soititkos neuvolaan tuloksien perään? Mitä ne sanoi?

Ja vauvahaaveita hyvä, kun teidänkin neuvolakuulumiset oli hyviä! :)

Tuikku kuulostaapa jännältä toi polttelu... Voithan sä sitä vielä varmuuden vuoksi kysästä vaikka neuvolasta, jos ne viisaammat siellä tietäiskin mistä johtuu :) Ei toi nyt ainakaan miltään vakavalta kuulosta..

Minni ja Mini 25+3 :heart:
 

Yhteistyössä