Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa onko sun tautis yhtään helpottanut? Olen itse menossa huomenna aamulla lääkäriin, kun olen herännyt nyt muutamana yönä yhtäkkiä yskimään semmosta kuivaa yskää, limaa ei irtoa tipaakaan. Olen nukkunut puoli istuvassa asennossakin, mutta ei auta. Sisään hengittäessä henki "röhisee". Ääni on ollut kadoksissa jo monta viikkoa. Tämä kaikki alkoi siitä kurrkukivusta, joka kesti 2 viikkoa (tai se kipu oli enemmänkin nielussa).

Googlettelin tuossa juuri ja diaknisoin tämän kurkunpään tulehdukseksi, johon ei ole mitään lääkettä (virusperäinen tauti). Viileä/kylmä ja höyryhengitys on paras apu. Ja puhekielto. Onneksi mulla on vapaata to-su, joten pääsen lepuuttamaan äänihuulia, töissä puhun käytännössä koko ajan.

Kukaan ei vissiin ole vielä saanut vuoden 2010 äitiyspakkausta? Itse en ole vielä papereita lähettänyt. Meni hermo, kun yritin Kelan sivuilla täytellä niitä laskureita, millä voi laskea paljonko saa äitiyspäivärahaa ym, kun en tiennyt mikä luku sinne piti milloinkin syöttää. Enkä voi ymmärtää sitä miksi äityisrahasta verotetaan 2% enemmän kuin mitä on ollut veroprosentti palkassa!?! Mikä järki siinä nyt on!?! Mun on pakko soittaa sinne Kelaan, kun en oikeesti tiedä minkä luvun ilmoitan sinne vuoden 2008 tuloiksi. Vai voisko joku ystävällinen täällä kertoa mikä on se oikea luku? Kun mä katoin tosta mun vuoden 2008 verotodistuksesta niin siinä on ensin mainittu verotettavat ansiotulot valtionverotuksessa, sitten on verotettavat ansiotulut kunnallisverotuksessa ja sitten on puhdas ansiotulo ja puhdas pääomatulo yhteensä. Onko se joku noista??

Noista hiusväreistä. Itse käyn värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukset 8 viikon välein ja mulla käytetään semmosta vaalennusöljyä. Se on käsittääkseni jotenkin hellävaraisempaa kuin normi blondausaineet. Mielestäni se ei edes haise pahalle. Välillä laitetaan lisäksi vaaleita raitoja ja on nytkin muistaakseni kerran raskauden aikana laitettu raitoja. Olen käynyt värjäyttämässä ihan alkuraskaudessakin. Luulisi, jos ne olis oikeesti niin pahoja myrkkyjä, että niistä kyllä puhuttais enemmän ja jotain epämuodostumiakin esiintyisi enemmän. Mutta eihän noista aineista voi koskaan tietää. Itse en ole vaan pitänyt hiusten värjäämistä pelottavana.

Menen uudestaan siihen sokerirasitukseen, kun kävin ekan kerran niin alkuvaiheessa, että nyt otetaan se uusiksi. Sain oman mittarinkin, jolla mittaan kerran viikossa vain aamupaaston sekä 1h ruokailun jälkeen. Arvot ovat olleet ihan normaaleja. Mutta parempihan se on, että otetaan varman päälle ja testaillaan. Itselleni se oli ekalla kerralla niin helppo nakki, että ei harmita yhtään mennä siihen uudestaan. Ja mies tulee kuskiksi/seuraksi mukaan, joten eiköhän se nopeasti mene. Samalla otetaan uudestaan toksoplasmoositesti, vaikka sekin otettiin jo alkuraskaudessa. Ehkä mun neuvolatäti on pikku riikkisen hysteeristä sorttia :LOL:

Tällä viikolla kävin myös hammastarkastuksessa ja otettiin hammaskiveä pois. Sain uuden ajan, jolloin korjataan jotain vanhaa paikkaa mikä vuotaa?? Ei se kyllä edes vihlo, mutta ilmeisesti joku reikä siinä on. Mieskin kävi ja hänkin sai uuden ajan hammaskiven poistoon.

Ai niin Sartsa kysyit sanoiko terkkari mitään mulle mun alhaisesta verenpaineesta niin ei sanonut mitään. Toi on mulle kyllä ihan normaali, mulla on aina ollut matala verenpaine. Eikä pyörrytä yhtään. Onneksi näin päin, kun suvussa on verenpainetautia/sydänsairauksia, joten ihan hyvä, että ainakin vielä on matala verenpaine.

Elkku 24+3
 
Kelan sivuilla lukee näin (päivitetty tänään)

Kela tiedottaa 11.5.2010
Uusi äitiyspakkaus jaossa

Vuoden 2010 äitiyspakkauksen jakelu on nyt aloitettu.

Uusi äitiyspakkaus julkistettiin Lapsimessuilla Helsingissä 23. huhtikuuta. Uudesta pakkauksesta on jo annettu runsaasti palautetta sekä messuilla että verkkokeskusteluissa.

Kestovaippoja kiitellään, mutta edelleen vanhemmat toivovat, että kokeiltavana olisi useampia eri vaihtoehtoja. Pakkaukseen palannut kevytvanupuku saa kiitosta, kuten myös tämän vuoden uutuus kestoliivinsuojat. Osa vanhemmista pitää pakkauksen värejä liian poikamaisina, osa taas sanoo niiden olevan sopivan neutraaleja ja pitää vaatteiden toiminnallisuutta värejä tärkeämpänä.
 
Oi :heart: Huomenna paperit Kelaan! =)
Ja voi että on jotenki niin hyvä olla ku eilen oli työharjoittelun arviointi ja läpi meni.. Arviointi kesti huimat kaks tuntia ja tilanteena oli jotain ihan kamalaa, pahempi ku työhaastattelu. 7 päivää enää koulua ennen kesälomaa. Voi käydä aika pitkäksi, mut toivottavasti menis aika nopeaa ja ois pian elokuu :heart:

Ja rytmihäiriöt vaivaa vaan.. ihme jos ei kohta sydän pysähdy, tuntuu että tulee rinnasta läpi.. Noh, vettä naamaan..
 
Heipsan! =)

Tuikku10 meillä on melkein kaikki hankittu, paitsi vaunut enää puuttuu, aateltiin ne käydä sit ostamassa kesäkuussa. Sitteri ja turvakaukalo saatiin miehen veljeltä ja hoitopöytä oli jo ennestään, jonka mun äidin mies teki kun esikoista ootin. =) Vaatteita ja muita vauvantarvikkeita on hyvin säilynyt esikoiselta. Myöhemmin pitäs vielä hommailla tutteja, tuttipulloja tms... tuttipulloja siltä varalta ja myös korviketta varaan koska esikoisen imetys lähti huonosti käyntiin ja imetinkin vain 3kk. Jospa nyt onnistuis paremmin :)

Ai, että kun on tulossa lämmin ilma tänään, ainakin täällä kotkassa on jo 10 astetta ja pilvetön taivas B) pitää lähtä myöhemmin esikoisen kanssa leikkikentälle ottamaan hiukkasen väriä pintaan :LOL:

Lämmintä päivää kaikille!

Patience ja tytteli 27+5 :heart:
 
Sartsa83
Elkku mulla on ennen raskautta ollut monena kertana toi kurkunpään tulehdus.. laulajien ammattitauti. ;) Mulle teki hyvin tiukkaa pysyä puhekiellossa ja kerran mulle sanottiin että "jos vielä onnistut lyhyen ajan sisään saamaan tämän, voi olla että ääntä ei enää tule". Se säikäytti niin pahasti että olin sit visusti kirjotuslinjalla kommunikoidessani ihmisten kanssa.

Nyt tää tosiaankin alkais helpottaan. Ei voi vielä sanoa että olen terve, koska ääni on edelleen painuksissa mutta lima alkaa irtoamaan ja olo on muutenkin kohonnut. Että paranemaan päin kuitenkin ollaan. JESH! Lauantaita odotellessa... ;)

Aaa.. okei. Juu, kaverilla on kans ihan sairaan alhanen verenpaine. Kulkee myöskin suvussa ja terveystarkastuksessa ei meinannut terkka uskoa sitä ja käski kaverin juosta taloa ympäri kolme kertaa ja tulla takas mittaukseen... sitten oli uskonut kun ei ollut viisari värähtänytkään. Toisaalta tommonen paine on hyvä, koska mulla taas on normaalistikin aika yläkantissa, mutta ei liian korkea... toki raskaus useimmilla vielä nostaa paineita, joten kovin äkkiä eivät siihen siinäkään mielessä puutu. Tai terkka sano mulle ainakin, että ihan hyvät paineet sulla on, koska kotona mitattaessa mun paineet on aina normaalit mutta terkkarilla/lääkärissä aina koholla. Ai miten niin mulla on valkotakkisten lisä. :p

Niin tosiaan.. tossa 2009 pakkauksessa ei ollut tuota kevytvanupukua.. prkl. Senkin oisin halunnut.

Rinsessapa joo vettä ja sit myös LEPOA! Ei saa yhtää alkaa riehumaan... pian olet muuten tarkkailussa. Koitahan levätä ja rentoutua. :hug:

Patience ai säkin asut Kotkassa? :) Tuo yksi esikoista haaveileva ystäväni tuolla kanssa asuu Pyhtäällä ja vanhempansa Kotkassa. :) Oonkin tulossa sinne päin kesäkuun lopulla.. joko kaksin pähkinän kanssa tai kolmisteen mies mukaan luettuna. :)

Täällä on kans ollu kauniita ilmoja muttei oo hirveesti päässy niistä nauttiin kun ollu kipeenä. Josko se nyt lähtis korjaantuun ja lauantaina sais nauttia oikein monen edestä kun mennään syömään ja teatteriin. :)

Sartsa ja pähkis 27+1 :heart:
 
Noni, neuvolakuulumisia:

Sokerirasituksessa muut arvot oli ok, paitsi viimenen kahden tunnin jälkeen otettu, joka oli 8,6 kun raja on 8,6. Eli teoriassa siis minulla on raskausdiabetes. Neuvolatäti ei ollu kovin huolissaan, kun ei kuitenkaan paino oo noussut. Ja tosiaan ei ollu yli rajan vaan raja-arvo justiinsa.
Nyt sit vaan mittailen ennen seuraavaa neuvolaa kolmena päivänä niitä sokereita ja jos ne on yli sallittujen rajojen ni sit yhteys neuvolaan jo aiemmin.
 
Sartsa83
Patience kiitosta vaan. :)

titityy samaa mieltä neuvolatädin kanssa. Toivotaan että sokerit pysyiskin raja-arvojen sisäpuolella ja voisivat unohtaa koko raskausdiabeteksen heti alkuunsa. :hug:
 
Sartsa Hyvä hyvä ^^ Lauantaihin mennessä oot jo super kunnossa! Ja nuo rytmihäiriöt tulee pahimmillaan levossa. Sillon ku laittaa illalla maate.. :/

Ja tänään on kelan paperit viety =) toivottavasti pistin oikeasta luukusta ku kelan seinässä oli sellanen "asiakasposti"-luukku.. Kauan siinä menikään et tulee pakkaus?

Ja ostin tänään h&m:ltä sellasen kahden pipon pakkauksen mis toises lukee et I <3 Mom ja toises I <3 Dad x) Ajattelin laittaa tuon isi-pipon isyyspakkaukseen =) I <3 Dad body onki jo..

 
Ja se nyt kyllä sillä lailla että minä joudun menemään kesäkuussa työkkäriin mahapystyssä. Huoh.. Ens viikolla kysyn kyllä neuvolasta että onko mahdollista jäädä sairaslomalle ku en minä mihinkään töihin enää jaksa mennä ja sit tulee karenssia jos kieltäydyn työtarjouksesta.. :ashamed: Naurettavaa hommaa ja vaikeaa ja monimutkaista.. Ja ku en vielä edes valmistu niin en kuulemma sais työmarkkinatukea jos opiskelu vielä kesken. Eli minun täytyisi lopettaa koulu, mutta mitenpä sitten onnistuu mennä suorittamaan ne loput neljä viikkoa mitä jää jäljelle. Paras vaihtoehto ois sairasloma,oman jären mukaan ajateltuna! Stna ku pistää vihaksi taas tämä paperisota ym..
 
Musta on jotenkin tosi helpottavaa, kun ollaan jo kaikki näillä ns. turvallisilla viikoilla :) Tai, että jos nyt pieni lähtis syntymään, niin olis edes mahdollisuus selvitä :)
Ollaan naurettu mun miehen kanssa, että tullaan olemaan niin kusessa Minin kanssa kun se syntyy :D Toinen on jo nyt niin kova riehumaan :D :D Sitten eilen kun käytiin pesettämässä autoa, niin katselin siinä takapenkille ja sanoin miehelle, että ootas kun Mini kasvaa niin se tulee niin repimään noi tummennukset noista ikkunoista veke :D Oon vaan jotenki niin varma, että tästä tulee sellanen riiviö että :D

Tuikku tosi hienoa, että sun mieskin nyt viimein tunsi potkut! :) Olikos tuleva isä innoissan? :) Meiltä hankittavista puuttuu vielä ainakin vaunut ja vaatekaappi ;) Ainiin ja ammekin, mutta se nyt on niin halpa ostettava, että ehkä sitä turha mainita :D Puuttuu siis myös kaikki tuttipullot ym. Ostellaan sitten lähempänä elokuuta tollasta pientä. Vaunut käydään ostamassa tän viikon lauantaina tai sitten ens viikosta, saas nähdä :) Älä ota stressiä noista hankittavista, vielä on roimasti aikaa :)

Elkku koita parantua :hug: Joo, mäkään en tajua mitään noista kelan papereista, luotan että saan jonkilaisen selvyyden kun jaksan mennä sille kaverilleni käymään noitten lappusten kanssa, ja kyllä meidän palkanlaskijakin varmaan jotakin selkoa sitten noihin saa, on varmaan jokusen joutunut täyttelemään ;) Kannattaa ehkä soittaa sinne kelaan, ettei tule sitten mitään väärää tietoa ainaan niihin laitettua.. Ai, ihanaa kun oot jaksanut käydä katsomassa tuolta kelan sivuilta ton pakkaus asian! Tosi kiva, että nyt on alettu jakamaan, jos senkin asian hoidan sitten ens viikolla....... ;)

Onnea Rinsessapa arvioinnin läpi menemisestä! :) :hug: No kyllä varmasti sun on saatava saikkua, eihän siinä olis mitään järkeä mihinkään uuteen työhön lähteä joksku kuukaudeksi! Tosi hankalia noi :/ Toivottavasti asiat selviää :)

Patience todellakin ihana ilma tänään! :) Meillä mittari näyttää +19! Ihanaa, tulee kesä :)

Titityy onneksi ei ollut mitenkään hälyttävät noi sun arvot! :) Toivotaan, että pysyykin kurissa :)

Minni ja Mini 24+3 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa onnea tosiaan arvioinnin läpimenemisestä... :hug: Voi sentää.. kuulostaa aika huimilta tommoset rytmihäiriöt. :(

Juu, enköhän mä oo superkuosissa sitte ens la. ;)

Oi miten ihanat pipot. :D :heart:

No ompa kumma toi työkkäri touhu kanssa... hmph. Toivottavasti saat jotenki hoidettua ettei tarttis sinne masu pystyssä mennä.

minni oon onnellinen teijän puolesta. :hug: :heart: :heart: :heart:

vauvikselle onnea uudesta pakkauksesta. :)

27+1 :heart:
 
Kylläpäs oli eilen lämmin päivä ja tänään ilmeisesti tulossa samanlainen =) kivasti on jo väriä saanut naamaan kun on paljon ulkoillut... Täällä oli ukkonenkin eilen illalla.
Heräsin sitten yöllä monta kertaa ihan hiestä märkänä ja suontakin veti pohkeesta oikein kunnolla :kieh: Onkos teillä muilla ollut suonenvetoja paljon???

Esikoinen lähtee viikonlopuksi yökylään ja pitäs sit kaikenlaista keksiä, mut yleensä käy niin et kun poitsu on yökylässä niin en keksi mitään sen kummosempaa tekemistä :LOL: Pitäs nyt vaan pystyä nauttimaan omasta ajasta kun sitten elokuussa asia onkin ihan eri kun on toinen pikkunen kuvioissa =)

Mut, lämpimän mukavaa viikonloppua kaikille!

Patience ja tytteli poks poks 28+0 :heart:
 
Patience Itsellä kans ollu suonenvetoja yöllä tosin ei nyt vähään aikaan. Oiskohan vedenjuonti auttanu? Käy vaikka shoppailemassa ;) sehän on aina ihanaa ajanvietettä? x)

Itse saan tänään siskon tytöt yökylään <3 6-, 3- ja 1,5-vuotiaat =) Viimeks ku ne oli hoidossa niin en ehtiny edes syödä ite mitään x) Ne vie niin kyllä kaiken ajan..
Mua taas huolettanu ku pikkunen on ollu niin hiljaa eilisen ja tänään. Eilen illalla se tosin potki ihan hulluna ja huomasin että se on tainnu kääntyä jalat alaspäin. Olihan se aika kauan pää alaspäin vaan oli se kivempi ku se potki tuonne ylös eikä alas x)
Ja hitto ku sitä pitää olla niin vainoharhainen. Esim. ku tuo pikkunen saa välillä kauheita spurtteja niin ajattelen et voiko niin pieni noin potkia, et mitä jos se saiki jonku esim. epilepsiakohtauksen? :ashamed: Oon tyhmä.. tiedän..

Ja arg.. Maanantaina sokerirasitus.. pelottaa tulos.. Ja seki vähän arveluttaa ku kävin äsken puntarilla niin se näytti et ei ois tullu koko raskauden aikana ku sen vajaa 4kg painoa eli ei yhtään viime neuvolan jälkeen. Tosin tiedä sitten mitä se neuvolan puntari näyttää ens viikolla. Tietenki hyvä jos paino nousee vähän mut outoa mulle :D Odotin et olis jo sen 10kg tässä vaiheessa tullu.. (mun tuurilla)

Rakkauspakkaus 26+0 :heart:
 
Rinsessapa kiitos vinkistä =) shoppailu on aina kyllä mukavaa, kävin kyllä vasta tiistaina ostelemassa ihania äitiysvaatteita kesäksi et kestää noissa lämpötiloissa olla ulkona :LOL: ja juu, pitäs varmaan muistaa juoda sitä vettä hiukkasen enemmän, varsinkin kun lämpötilat ulkona nousemassa. No sulla on ainakin vauhtia ja melskettä luvassa pienten tyttöjen kera =)
 
Sartsa83
Täällä kans vedelly sillon tällön suonta.. ei vielä kovin pahasti mut onpa kuitenkin.

Onnea poksumisesta Patience :hug: Mulla on onneks kans noita hellepaitoja.. hmm.. pitäsköhän yhtä jo testata tänään? :)

Pitäkäähän hauskaa Rinsessapa ja Patience tahoillanne. Toinen muksujen kanssa ja toinen nauttikoot sitten vapaaillasta. :)

Mä lähden tästä kohta paistattelee päivää appiukon pihamaalle puutarhatuoleihin. :) Viereen vaan jäävesi ja siinä sitten töröttää jos vaikka kummipoitsu näyttäs taas vähä kävelytaitojaan. :D Jätkä otti vihdoista viimein YKSIN omat askeleensa eilen. Marssi noin 2m papan luokse! :D :heart:

Sartsa ja pähkis 27+3 :heart:
 
Täällä on ollu kanssa noita suonenvetoja ja ne on välillä aika koviakin :kieh:

Enää olisi 11 työpäivää!!ai että minä odotan sitä kun loma alkaa.kerkeän semmoiset 2 kuukautta lomailla ennekun poikanen tulee.

Rinsessapa mulla on kanssa aina tommosia mietteitä että onko se vauva nyt kunnossa ja sitten välillä tulee semmonen että hirveesti pitää miettiä että onkos se tänään potkinut yhtään vaikka olis koko päivän monottanut koko ajan

mulla on kanssa sokerirasitustesti tiistaina..mitenhän mä pystyn olemaan 12 tuntia syömättä kun tuntuu että aina 4 tunnin välein pitäisi olla syömässä..Ja juuri tuossa laskin että on tullut semmoiset 9 kiloa tässä raskauden aikana :ashamed: kohta olen semmonen hirveä valas kyllä..

Marakatti ja poikanen 27+3 :heart:
 
Mua vähän huolettaa, kun Mini ei ole oikein potkinut eilen eikä tänään.... Ihan muutaman kerran vaan.. Ja nyt oon itsekkin ihan kuoleman kielissä kun töistä tulin, siellä on sisällä ainakin +30 ja töitäkin pitäisi kiireessä tehä ja ilman taukoja, jippii.........

Minni ja Mini 24+5 :heart:
 
marakatti88 Mua huolettaa enemmän se juomis puoli ku on koko ajan jano. Varsinkin iltasin juon ainaki puol litraa jäävettä.. iik..

minni234 sama täällä.. :ashamed: Torstain jälkeen ollu aika hiljasta.. yleensä monottaa ihan täysiä tuolla.. Ei voi oikein ottaa rennosti ku stressaa.. Yöllä se jonku verran potki tuolla mutta kamala pelko et onko kaikki hyvin.. :/ Suostuiskohan nuo neuvolassa maanantaina pikasesti kuunteleen sydän äänet ennen sokerirasitusta.. *huokaus*
 
Sartsa83
minni ja Rinsessapa jos teitä kovasti huolettaa niin alkakaa pitämään liikepäiväkirjaa. Tarkottaa sitä että laskette liikkeiden määriä päivässä. Joku ohjesääntö oli että jossain tietyssä ajassa tietyn verran liikettä pitäisi tuntea, mutta en muista tarkkaan että missä ajassa ja kuinka monta liikettä. Sen saa selville neuvolasta.

Mutta olkaa huoleti. Masussa saattaa aika ajoin olla hiljaistakin mutta silti siellä on kaikki hyvin. :heart: Tänään ollu koko päivän todella kuuma ja itse oltiin syömässä ravintolassa jossa oli yli +30 ja silti pähkinä riehu siellä kovasti.

Mutta minni .. sun pitää päästä pois sieltä töistä. Oikeasti! Ei tuosta tule mitään!!!!

ON: Tänään oli ihana ilta. Käytiin tosiaan iltapäivällä syömässä amarillossa. Söin aivan tautisen ihanan garlic chicken annoksen. Sitten mentiin puol seiskan teatterinäytökseen, kattomaan luolamiestä. Mielettömän hyvä stand-up esitys. Oon nyt nähny sen sitten kaks kertaa.

Sartsa ja pähkis 27+4 :heart:
 

Yhteistyössä