Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Täälläki kävely on aika työlästä...onneksi pyörällä pääsee :D Mielellään en lähe ihan kävelylenkkejä tekemään, ku on turvotusta, ja issias kipuja, mahaan alkaa pistää, jalkapohjat kipeytyy, ja on se muutenki semmosta lyllertämistä :D
 
Olisko tuikku menkkajomotusta se polttelu?

Mulla on ollu myös...on vissii vaaratonta jos ei oo yhdessä kohtaa, vaan laajalta alueelta...Niin, ja kuhan ei vedä masua kovalle ettei oo supistuksia.

Mulla oli samoja jomotuksia yks ilta...luulen, että johtuu tästä kuumasta ilmasta, ja kun joutuu esikoista nostelee ja juoksee perässä (1.4v) :D
 
Sartsa83
marakatti minä kans sinuna soittelisin ihan huoletta sinne neuvolaan huomenna ja kyselisin tuloksia. Mulle kans sanottiin et heti seuraavana päivänä voi kysellä niistä. :)

vauvis mahtavaa! :)

minni juu.. kyl sitä neuvolaa aina vaan oottaa ja jotenkin ootin et sit tällä viikolla ois myös se lääkäri ollut et ois saanu kuulla ton kohdunsuun tilanteen jne.

Oot kyllä vähä hassu, mut noi tommoset ajatukset vaan kuuluu tähän.. ;) .. et siinä mielessä et oo pimee, mutta noista kaikista kannattaa vaan aina jutella. :) :hug:

ON: Täällä tunnettiin eilen ensimmäinen kivulias supistus, jossa yhdisty vielä lihaspistos. Vitsit miltä se tuntukaan! Olin ihan ymmälläni kun kävelin iltasella kaverilta kotiin ja yhtäkkiä iski järjetön kipu oikealle alas vatsaan ja koko vatta meni kivi kovaks. Siinä sitten puhkuin ja puhisin ja hidastin vauhtia mutta jatkoin kotiin saakka. Kotona vaan soffalle hengitteleen syvään, housut veke ja jalat myös sohvalle. Kyllä se sitten ohi meni, mutta aikamoinen kokemus oli!

Sartsa ja pähkis 28+1 :heart:
 
Varasin sitten sen ultra-ajan huomiselle 17.30! Halpa sellainen (50e), oli niin ihanasti kirjoittanu kotisivuillaan se terkkari/kätilö(?) et on varmasti tosi mukava ihminen. Ja pelottaa niin kamalasti mennä. Voi ku kaikki ois hyvin..
Ja perjantaina neuvola + lääkäri. En halua mennä sörkittäväks -_-

Vauvahaaveita On tosiaan lyllertämistä!!! Saa puhkua ja puhista..

Rakkauspakkaus 26+5 <3
 
Huh hellettä! Loma on osunu kerrankin oikeaan aikaan minulla. Vielä olisi 3 viikkoa jäljellä. :p
Minullakin on alkanu viime päivinä olla etenkin aamusin koiran pissilenkillä tuntua ihan kipua alavatsassa. Ite olettanu että se on jotain repeilyä taas. Kun pitkään aikaan ei ole kuitenkaan ollu kipuja niin kun alkuraskaudessa oli. Kunnon lenkkiä en ole vähään aikaan uskaltanu tehdä kun en ole saanu miestä mukaan. Yksin koiran kanssa ei huvita lähteä kokeilemaan jos kipu yltyykin liikaa.

Hei, kysymys erityisesti teille koiraihmisille. :) Itellä vähän mietityttää tuon meidän Jörö-jätkän (airedalenterrieri) suhtautuminen vauvaan, kun pääsen nyytin kanssa laitokselta viimein kotiin. Ootteko miten aikonu totuttaa koiraa/koirat uuteen perheenjäseneen? Kuulin ohimennen vinkkiä, että vauvan käytetyn vaatteen vois tuoda mies etukäteen kotiin, niin koira oppis uuden hajun eikä hajun lähteen tulo olis sitten niin ihmeellinen asia enää. Pitää melkein vielä kouluttajalta kysyä, kun päästiin Jörön kanssa vielä mukaan ammattilaiskouluttajan vetämään ryhmään. Meillä kärsitään nimittäin ylisuojelevuudesta, vaikka oon koittanu kaikki keinot käyttää näyttääkseni olevani johtaja. Ja suojeleminen kohdistuu vieläpä enemmän minuun kun mieheen, vaikka mies ei ymmärrä koiran koulutuksesta senkään vertaa kun minä eikä myöskään osaa ojentaa koiraa oikein. Kotona koira käyttäytyy minua kohtaan paljon kunnioittavammin kun miestä kohtaan. :|

Mulla painoa on nyt tullu 6kg ekasta neuvolapunnituksesta. Neuvolan tätin mukaan ihan normaalia nousua. Ite vaan toivoo ettei painonnousu hirveästi tästä kiris, kun on tuota massaa entuudestaankin. Ja useinmitenhan paino nousee nopeammin loppua kohti vai mitä?

MInullakin on nyt todistukset yms. toimitettuna kelalle ja pakkauksen tuloa tässä oottelen. Teistä jo moni onkin omansa saanu. :flower: Ei malttas ootella enää. Minä päätin ainakin kokeilla kestovaippojen kanssa pelaamista. Yks työkaveri puolusteli ettei niitten kanssa eläminen nyt niin monimutkasta ole. Eihän sitä tiedä ennen kun kokeilee, että onko se omalla kohdalla toimiva systeemi vai ei. :p
 
TiiaRiitta Itekään mikään koiran kouluttaja ole mut kannattaa tosiaan miehen tuoda käytetty vauvan vaate kotiin, ja muutenkin totuttaa koira kaikkiin lastentarvikkeisiin (jos teillä on) esim. vaunut. Ja sitten ku pikkuinen tulee kotiin niin älkää missään nimessä unohtako huomioida koiraa ja olla esim. vaan vauvassa kii. Sillon koira kokee vauvan tavallaan uhkaavaksi ja ei hyväksi asiaksi. Ja muistakaa palkita koiraa aina ku se käyttäytyy hyvin tai hyväksyy uuden asian. Onko koiranne ollu aina suojelevainen vai nyt raskauden aikana? Meillä taitaa koira olla vähän suojelevainen mua kohtaan, ku seuraa joka paikkaan ja ärähtää kaikille oudoille äänille tän raskauden takia. Ja meidän koira on ollu miehen siskon luona hoidos ja hällä on alle puolivuotiaat kaksostytöt ja hyvin oli menny =) Koira oli maannu sittereiden välis "vahtimassa" pieniä x)
 
Voi, onkohan mulla sitten jotenkin tosi paljon pienempi maha kun teillä muilla, kun mulle toi kävely ei vielä ainakaan oo minkäänlaista tuskaa tuottanu. Tai siis en ainakaan mielestäni lyllerrä :D

TiiaRiitta mäkään en sitten ole mikään mahtava koiran kouluttaja, sanotaan että enemmänkin päinvastoin :D Mutta oon jostakin lukenut, että just tolla vaatteella olis hyvä, että mies tuo koiralle etukäteen, ja jossakin luki, että käytetty vaippa olis vielä parempi, mutta jos yhtään tunnen tota miestäni, niin se ei todellakaan mitään paskasta vaippaa ala kesäkuumalla kuskaamaan autossa vaan koiralle haistettavaksi :D :D Eli meillä "tutustutetaan" koira vauvan hajuun jollakin käytetyllä vaatteella :) Ja sitten oon miettiny, että kun mekin vauvan kanssa laitokselta tullaan, niin ensinäkin mies kantaa vauvan kopassa sisään ja koira saa rauhassa intoilla minun kotiin tulosta (tää meidän koira, on siis ollut mulla jo ennen kun miehen kanssa yhteen muutettiin, mutta seurustellu oon kyllä mieheni kanssa jo silloin kun Tupsu tuli) ja Tupsu kyllä pitää minua paljon enemmän omanaan kun vaikka miestäni. Sitten kun koira on saanut tarpeekseen minusta, niin aattelin, että kantokoppa lasketaan maahan, että Tupsu pääsee sitten vauvaa haistelemaan :)
Ja, pakko sanoa että toi Jörö on niin ihana nimi! :D :heart: Vaikkei se nyt tähän hirveesti liittynytkään ;D Hyvä juttu kun ootte päässyt jollekin ihan kunnon kouluttajalle! Toivotaan, että saatte siitä paljon irti :) Tohon ylisuojelevaisuuteen en osaa mitään sanoa, kun ei oo minkäänlaista hajua...
Mäkin kävin maanantaina viemässä kelaan laput, ja nyt sitä vaan odotellaan :)

Minni ja Mini 25+4 :heart:
 
Sartsa83
viimeksi oli 24+6 neuvolakäynti

Hb: 122 (116)
Proteiini: +/- (-) -> seurantaan (voi johtua valkovuodosta ja vähäisestä virtsanmäärästä purkissa, mutta seurataan tilannetta ja määräys oli myös oman olotilankin seuraamista, mutta enpä ota tuosta paniikkia kun oma olo erinomainen) :)
Verenpaineet: 130/84 (138/87) ..ikänä vielä näin hyvää arvoa neuvolassa ollutkaan! :LOL:
Paino: +700g/vko (+622g/vko) ...tässä suurin nousu vielä tähän mennessä (n. 4vkon välillä ), mutta kolmessa päivässä se silti kotivaa'alla oli tipahtianu kilon kun oon nyt nesteyttäny itteeni normaalia enemmän, joten turvotusta siis lienee!!! Ja siis kiitos nesteytyksen niin painokin lähti tippuun..... nesteitä siis vain naamariin! ;) Yhteensä painosta en ala ees puhumaan teille.. :p
Turvotus: +
Sf-mitta: 30 (24) ..hihihi.. neukkutäti sano, että voipi olla mittaaja erokin.. nyt ei ollu mun omaa neukkutätiä kun hän on edelleen sairaana mutteivat kehanneet enää siirtää mun aikaani eteenpäin niin hän sitten hoiti mun asiani. :) Sanoi, että voipi olla että laskeekin niinku yleensä tekee, mutta pompsas aika hyvin YLI yläkäyränkin. :LOL: ja mitä hän käsituntumalla sai tunnettua niin jätkä ei ole mikään rääpäle, vaan ihan hyvän kokoinen vauva jo. :) Joten sen tietää siitäkin, että kyllä siellä on kasvua tapahtunu. :heart:
Sykkeet: 130-140 (144) ...sillä hetkellä kun alko kuunteleen, jätkän syke oli 180. :LOL: Pieni jumppatuokio oli menossa.. ja samantien kun rauhottu, laski sykekin nätisti. Eli sydän hyvässä kunnossa. :heart:
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt? -> eli ei ollut täysin varma, ollaanko siellä käännytty oikein päin, mutta sydänäänet kuulu ainakin siltä kohdalta, ettei väärinpäinkään enää pitäisi olla.. mutta eipä tässä kiirus vielä sen kanssa olekaan. :)

Ainoa siis mitä nyt oli, oli tuo proteiini pissassa, jota seurataan. Mutta jos tosiaan oma olo on hyvä, niin ei huolta ja sanoi että jos kovasti alkaa asia huolestuttaan, voin heti ens viikolla käydä antamassa näytteen että katotaan uudelleen.

Ens viikolla onkin sitten se lääkäri torstaina, het aamusta. Pikkasen meni yli "puolenvälin" tarkastuksen, mutta ei se oo nii justiinsa. Pääsen kuitenkin sille mun suosikki lääkärilleni!!!! Ellei sitte sekin satu olemaan jossain... :/ Toivottavasti ei.. hän on niin ihana!

Tämä oli nyt tämmönen omanapanen teksti, mut aattelimpa infota miten mulla neuvolassa meni.

Sartsa ja pähkis 28+2 :heart:
 
TiiaRiitta Meillä on kolme koiraa, joten koiraihmisiä ollaan henkeen ja vereen =) Tuota käytetyn vaatteen antamista koiralle nuuhkittavaksi olen minäkin kuullut, ja kun koira rauhallisesti suhtautuu siihen vaatteeseen niin palkitaan. Minkäänlaista vaatteen kokeilua hampailla enkä muutakaan nujuuttamista antaisi tehdä, vaan tosiaan kiinnostunut saa olla muttei liian.
Omat koirani uskon tuntevani sen verran hyvin, että en usko meillä olevan ongelmaa. Itse oon ajatellut tulevani laitokselta kotiin ensin yksin sisälle ja tervehdin koirat, ja sitten mies saa tuoda kantokopan sisälle ja koirat saa sen vauvan heti nuuskia siinä lattialla. Meillä on käynyt paljon pikkuvauvoja kylässä, ja koirat on suhtautuneet hyvin kun ovat tosiaan heti saaneet haistella. Vauvan kantaminen vaan sylissä yläilmoissa koirien ulottumattomissa on luonut hirveän mielenkiinnon sitä vauvaa kohtaan, joten ollaan annettu heti haistella vauvat niinku vieraat yleensäkin. Sit ovat rauhoittuneet nopeasti.

Itse siis kannatan sitä, että asiasta ei tehdä liian suurta numeroa, mutta toki on pidettävä huoli vauvan turvallisuudesta. Jos yhtään epäilyttää miten koira suhtautuu niin ei nyt toki kannata koppaa laskea heti lattialle.

Riippuu paljon myös siitä, millanen hierarkia teillä kotona on ennen vauvan tuloa, meillä on koirilla tosi selvät säännöt ja minua ne tottelee, ei miestä niinkään =) Saavat vapaasti kyllä olla mukana vaipanvaihdossa ja muussa hoitamisessa, mutta yli-innokkuutta saattaa tuon nuorimman kohdalla joutua hillitsemään. Se siis haluaa nuolla kaikki vauvat päästä varpaisiin kun ne on vaan niin ihania :LOL:

Koirien palkitsemista vauvan lähellä en aio harrastaa ollenkaan, koska minusta on parempi ettei koiralle tuu ajatusta vauvasta hirveän kiinnostavana namuautomaattina. Suosisin mieluummin rauhallista ja välinpitämätöntä käytöstä vauvan lähellä.
Meillä siis tavoitteena että koirat oppivat olemaan välittämättä siitä vauvasta, ja vauva sitten aikanaan opetetaan olemaan välittämättä koirista. Siis rauhallista rinnakkaiseloa =)

Meillä kun nuo koirat on pienikokoisia niin liikkuva lapsi on niiden näkövinkkelistä mahdollisesti pelottava, siksi myös aikanaan sitten lapselle on opetettava miten niiden kanssa ollaan.
 
Joo en mäkään tarkottanu että ku koira nätisti vauvaa haistelee niin nakataan namupala :LOL: Vaan että esim. kun antaa haistella sitä vaatetta ja jos on sinut sen kanssa eikä pure tai mitään niin voi antaa palkinnon. Ja yleisestikin kun koira malttaa odottaa jne. niin palkita. En usko et koirat ajattelis et vauva on joku namukone vaan ne ajattelee tekemiensä asioiden seurauksia ja niiden kautta oppii. Niinku näissä koirankoulutusohjelmissaki mitä nykyään on paljon niin hyvin toimii se palkitseminen kun koira tekee jonkun asian oikein. Ja olipa taas niin sekava ja vaikeasti ymmärrettävä teksti :D Jos oliski vaan ihan hiljaa..
Mut toivottavasti siltä kouluttajalta saa hyviä neuvoja =)

Sartsa Eli kaikki hyvin =) Hyvä! Ja tuskinpa mitään oikeasti hätänä tuon proteiinin osalta jos olo on kerta hyvä =)

Vielä kolme tuntia ultraan.. iik..
 
Vitsit ku mulla on niin huono muisti että en oo muistanu soittaa sinne neuvolaan niistä sokerirasitus arvoista.. mutta eilen käytiin ultrassa niin paino-arvio oli 1154g :heart: ja tarjonta PT mutta siellä sanottiin että kerkeää vielä montakin kertaa kääntyä mutta ensi kuussa on vielä ultra niin jos ei vielä ole kääntynyt niin sittten yritetään kääntää ja jos ei käänny niin sitten ei ole muita vahtoehtoja kun sektio mutta itse kyllä haluaisin ja tavan synnytyksen mutta en vielä rupea sitä miettimään kun aikaa vielä on rutkasti..

Mulla on kanssa välillä pientä tuskaa tuo kävely varsinkin nyt ku on niin kuuma mutta hyvin jaksaa töihin vielä kävellä mutta töistä kun kävelee pois päin niin se on yleensä inhottavampaa. mutta onneksi enää 7 työpäivää!!

Oletteko huomanneet että vauvalla olisi hikka välillä?meillä on pari kertaa ollut ja ensin mietin että mitähän se oikeen tekee siellä kunnes sitten älysin että hikkahan toisella on.
Marakatti ja poikanen 28+2 :heart:
 
Siis voi että :heart: :heart: :heart: Käytiin siellä ultrassa ja ihan meinaa itkettää ku oli niin ihana kokemus!! Aivan ihana terkkari/kätilö. Kerto kyllä kaiken mahdollisen. Kaikki oli pienellä niin täydellisesti että kuulemma turhaan huolehdin. Isin posket sillä oli x) Ja sano et älyttömän lihaksikas vauva :D Sen se perii kummaltaki ja varsinkin papalta :p Siellä se haukotteli ja maiskutteli lapsivettä ja teki hengitys harjoituksia =) Yhdessä välissä se täti yritti saada toista kättä näkyviin niin isi sitten sano että heilutappa kättä niin heti toinen siellä vilkuttaa x) Siis voi että.. Painoa oli 1008g ja keskikäyrällä kasvo. Ja sano että ei pitäis olla esim. downin syndroomaa ku nenän luu oli normaali ja selkärangassa oli erityisesti kaikki viimeiset nikamat. Ja pallitki selvästi näky :D Siis aivan ihana kokemus oli. Nyt voi vaan nauttia elämästä ja kesästä :heart:

p.s Saatiin huimat 26 ultra-kuvaa x)
 
Niin ja tämä täti tunsi sen akan joka teki meille sen rakenne ultran mistä meille jäi huono fiilis. Niin se oli soittanu joskus tälle tätille ja sanonu että ei tarvi potilaille kertoo kaikkee että ku ne sitten häneltäki vaativat paljon.. Siis uskomatonta. Ja se ihminen on jo kerran jääny eläkkeelle mutta palannu takas työelämään! Ois voinu jäädä sinne eläkkeelle ku tuollanen asenne..
 
Sartsa ei haittaa yhtään, vaikka pelkästään omaa napaa kirjottelit! Musta on ainakin tosi mielenkiintosta lukea just vaikka noista neuvolakuulumisista ja muutenkin! :) Ompa sulla tosiaan masu kasvanut huimaa vauhtia! Se on varmaan aivan mielettömän ihana! :) Meinaatkos mennä ens viikolla näytteen antamaan, vaikka asia ei sua huolestuttaiskaan sen koommin?

Marakatti arvaa alkoko itteäki tekemään mieli varata ultra aika? :D Tosi kiva, kun teillä oli kaikki kunnossa ja jo noin iso jässikkä mahassa :) Ei oikein vois kuvitella, että hei nää meidän pienet on jo yli kilosia! Ihan huimaa vauhtia kasvaa! :) Joo, ehtiihän teidän poju kääntyä raivotarjontaankin ihan hyvin vielä :) Mutta, vaikka ei kääntyiskään, edes käännösyrityksissä, niin älä sitäkään sitten turhaan sure! Mun yhdellä kaverilla vauva oli perätilassa viikolla 28, eikä siitä sitten enää saatu edes käännettyä ja sektioonhan hänkin "joutui", ja tottakai se harmitti häntä alkuun,mutta nyt kun hänen kanssaan puhuu, niin on sanonut, että seuraavankin sektiolla haluaisi kun jäi niin hyvät kokemukset siitä :)
Meillä Mini ei vielä hikkaile, mutta ainakin tossa vau-kirjan äidille/isälle vihkosessa luki, että hikkoja voi todellakin alkaa tuntumaan.. tosi hassua aatellakin toinen siellä hikkailemassa :D

Voi Rinsessapa :hug: oon niin onnellinen teidän puolesta! :) Kannatti todellakin mennä tonne ultraan, niin sait itselles mielenrauhan :) Ja ihanaa, että oli nyt tälläkertaa noin hyvä kokemus! :hug:

Mä soitin nyt tänään kuitenkin neuvolaan ja kysyin tosta lapsivesi/valkovuoto asiasta mikä on vaivannut, ja puhelimessa neukkutäti epäili, että olis vaan valkovuotoa, mutta sano kyllä, että voin käydä äippäpolilla tarkistuttamassa tilanteen jos alkaa sitten hirveesti vaivaamaan, kun niillä ei oo niitä juttuja millä vois tsekata kumpaa on. En nyt kuitenkaan mennyt, koska jotenkin vaan tuli sellanen huojentunu olo, jo pelkästään tosta neukkutädin puheesta :) Ja nyt kun tietää, että voin mennä testaamaan sen oikeestaan milloin vaan, niin on jotenkin helpottava olla :) :)
 
Sartsa83
Rinsessapa juu kaikki hyvin... :)

Ohoh, teillähän oli vallan ihana ultrakokemus! :heart: :heart: :heart: :hug: Tosi mahtavaa!!! Ja onnea poikalupauksesta! :hug: Oi, tulee itelle kaikista tommosista niin hyvä mieli. :) Hih, oikein lihaksikas pikkunen.. wauuu... :heart:

Täh? No jo nyt on! Kiva kuitenkin että saitte nyt tuon tädin. Ihme jääräpäinen mummeli kun ei voi jäädä eläkkeelle kun on sihen mahdollisuus ja sitten sepittelee ihan omiaan potilaille!

marakatti juu, täällä sama homma jos ei käänny, mutta luultavasti ois jo RT .. mut neukkutäti ei ollu ihan sata varma kun kuulemma poitsu oli aika mystisesti siellä. :D ...kaikki on puhuneet hikottelusta, mutta ei meillä vaan. :LOL: kovasti vaan pyörittelee itteään tuolla ja möyrii minkä kerkiää niin että koko maha heiluu, mutta ei ole kyllä hikkaa moinen touhu nähnykään. :D Mutta varmaan hauska kokemus sekin? :)

minni juu niin mäkin aattelin kun niin paljon ihmiset sanoneet että on löytyny proteiinia virtsasta mut seuraavalla kerralla ei oo ollutkaan enää mitään... vähän on semmonen fifty-sixty että meenkö alkuviikosta neukkuu otattaa uuden näytteen vai en. Sen nyt näkee.. huomenna melkei tarvis sit soitella neukkutädille jos aion mennä.

Juu, tää on niin ihanaa kun raskaana olijat otetaan kaikin tavoin niin vakavasti. Useissa kunnsisa ja kaupungeissa ainakin. :) Pelkästä neukkutädin kanssa juttelusta tulee tosiaan välillä huojentunu olo. :) Kiva että säkin sait itelles tuon tunteen. :hug:

 
Sartsa Niin ei haittaa yhtään muakaan vaikka omanapakeskeinen teksti olis =) Mukava lukea neuvola ym. kuulumisia. Ja se tosiaan päivitteli moneen kertaan sitä että kuin lihaksikas pikkunen on xD

Neuvola/lääkäri kuulumisia:

Kohdunsuu: Kiinteä, kiinni (pituus 3,5cm)
Paino: +5kg koko raskauden aikana (edellinen neuvola +3,7kg)
en tiiä miten ne viikkopainot tjn. lasketaan?? =)
RR: 105/60 (ei meinannu saada katottua ku nuita rytmihäiriöitä )
Pissa: -/-
Hb: 119
Pienen sydämen syke: 150 (hermostu ja potkas ultralaitetta jonka jälkeen 170 :D)
Liikkeet: +
Ja sain täytettäväks laput synnytystä varten..

Ja tosiaan lääkäri kielsi multa KARKIN!!! Tuun hulluksi.. arg.. jospa tästä selvitään :D
Ja tosiaan maanantaina soittelee keskusäitiysneuvolasta ja saan sitte varmaan ajan tai ohjeet vähän hiilihydraattiseen ruokavalioon.. :ashamed: (mies just nauro eilen ku mulle maistuu peruna niiiin nyt raskauden aikana, "mitä kaupasta?" "Perunaa!" "Mitä syötäs!" "Perunaa ja jotain sen kanssa!" :D)

Ootteko huomannu et teitä kohdeltas jotenki paremmin ku ootte raskaana? :D
Musta ainaki tuntuu et helpommin esim. autoilijat päästää tien yli x) Ja opettajatki koulussa ehkä vähän päästäny helpommalla x)

Rakkauspakkaus 27+0 :heart: :heart: :heart:
 
Hyviä tuloksia taas kaikilla, hienoa kuulla. Rinsessapa= Mulla on kanssa kauhee himo perunaan, joka muodossa!! :D :D Se on niin hyvää. Ootan vaan, kun uudet perunat tulee :D

Onneksi kohta pääsee töistä, niin pirun kuuma.

Tässä hiljalleen asiat konkretisoituu ja odotus vaan lisääntyy. Ihanaa!

Kaikille ihanaa ja parasta viikonloppua,
Tuikku ja Masulainen 25 + 3 <3
 
Heips!
Mustakin on kiva lueskella noita omanapaisia juttuja :LOL:

Kyllä on tuota hellettä nyt piisannut ja mun mielestä ihan liikaa :| ei vaan nyt todellakaan kykene ulkona kauaa oleskelemaan kun rupeaa tulemaan niin tukala olo... Tiistaina olin esikoisen päiväkodin kevätjuhlassa, joka pidettiin päiväkodin pihalla ja voin kertoa hyvät naiset, että oli todella kuuma! Seisoa törötin tunnin putkeen ennen kun pääsin istumaan, koko sen tunnin ajan supisteli jatkuvasti... mut onneksi ens viikolla ainakin hetkeksi ilmat viilenevät ja tää mamma on ihan innoissaan siitä :LOL:

Mut mukavaa viikonloppua kaikille =)

Patience ja tytteli poks poks 29+0 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa miksi sulta kiellettiin karkki? :eek: ..hihiihi.. nyt vaan sitten koittaa mieluummin syyä perunnan sijasta vaikka täysjyvä riisiä tai tummaa riisiä tms. niissä on kuitua enemmän. Ja paljon salaattia. :)

Kyllähän sitä raskaana olevia kohdellaan vähä eri tavalla kun tavallisia tallaajia. :)

tuikku mä kans ootan et uudet perunat tulee...

Saa vaan nähdä että tuleeko mulle joku ruokakielto kun paino noussu yhteensä sen... en ees viitti sanoo kui monta kiloa.

Sartsa ja pähkis 28+3 :heart:
 
Sartsa No just tuon sokerihomman takia. Pitää välttää sokeria ja hiilareita.. Mutta mä en voi sietää riisiä. En ymmärrä miten ihmiset voi syödä sitä vapaaehtoisesti. Yök.. (mutta tottakai pikkusen takia teen mitä vaan = )
Ja mulla oli muka sf-mitta 27!! (mut kuitenki eilises ultras selvis et kasvaa keskikäyrällä painon perusteella).

Niin ja sano ultrassa istukasta et huomaa heti etten polta tupakkaa ku ei oo kalkkeutunu istukka. =) Ja pikkunen oli pää alaspäin, toivottavasti pysyykin.
 
Ohhoh, mikä päivä eilinen oli! Pidettiin pihatalkoot, oon vieläkin ihan puhki ;) Oli niiiin kuuma! Mutta nyt oon niin hyvilläni kun saatiin pohjatyöt tehtyä, nyt vain odotellaan pariviikkoa niin nurmikkokin saapuu :) :) Enää ei stressaa olleskaan! Tänäsestäkin tulee varmasti kiva päivä, noin hieno ilma ja ensin lähden yhden kaverin kanssa koiranäyttelyssä käväsemään, sitten katsomaan miehen peliä ja illalla vielä mun serkun vaimon yllätys synttäreille :) Ja huomena haetaan vaunukoppa, kun sen halusin ostaa käytettynä, että saan sellasen värin kun haluan ;) (tän vuotisista mikään ei oikein sytyttänyt) Vähän kyllä ärsyttää kun vaunujen piti tulla liikkeeseen tälläviikolla, mutta ei ne ainakaan mitään sieltä oo vielä soittanu. Pitää varmaan soitella ite sinne ens viikolla ja vähän kysellä niiden perään. Ja uus tietokonepöytäkin olis vaan hakemista vaille! Ihanaa saada kotia pikkuhiljaa valmiiksi! :) Sitten kun vielä sais hävitettyä noi vanhat kamat :D

Rinsessapa koita selvitä ilman karkkia! :D Mä oon ihan ihmetelly, kun mua ei enää tee mieli karkkia silleen kun ennen raskautta, tuunkohan hulluksi :D Oikeesti, ihan valehtelematta elin ennen melkein kokonaan karkilla, söin ihan joka päivä. Nyt taas ehkä kerran viikossa jos silloinkaan, tai tottakai syön jos jossakin on tarjolla, mutta nyt mun ei oo pakko ostaa kaupasta joka kerta karkkia kun käyn. Tää on tosi outoa :D ..No jätski on kyllä tullut sitten tilalle, sitä voisin syödä vaikka kuinka paljon! Ja roskaruokaa! Onneksi toi mies pitää mua vähän aisoissa, etten koko ajan oo jossakin mässäilemässä ;)
Ootte kyllä molemmat ihan outoja Tuikun kanssa, kun himoitsette perunaa :D Siis kyllähän sitä syö, ja uudet perunat on kyllä taivaallisia, mutta että noin hulluna perunoihin, en voi käsittää :D :D No himonsa kullakin...... :D :D

Voi Patience sulla on varmasti ollut aika tuskanen kevätjuhla! Vielä muutenkin ulkona paikallaan seisten, ja sitten vielä nää ilmat ja vielä tossa tilassa! Olisin varmaan ite pyörtyny :D Onneksi se on nyt ohi ;D
Ja oikein isot onnittelut poksumisesta! Sulla enää 11 viikoa laskettuun, hurjaa! Miten tää aika meneekin näin nopsaa?

Aika hurjalta kuulostaa, että joku elokuinen jos saanut vauvan.. Toivottavasti pienellä ei sen suurempaa hätää ole! Toivotaan, että me kaikki päästäis edes sinne 38 viikolle asti! Mä kyllä pelkään tota keskosuutta aika hitosti, kun aika läheltä oon joutunut muutaman seuraamaan :/

Minni ja Mini 25+6 :heart:
 
vauvahaaveita Mä kans käyn välillä noissa muissa ketjuissa taustailemassa ja huomasin et siellä pikkuruinen syntynyt :heart: Katoin tossa just et eloikuinen syntyi 26+3 ja mitat oli 1140g ja 37cm ja heinäkuinen syntyi 26+2 ja mitat oli 870g ja 34cm et aikalailla eroa noissa mitoissa. Ite kun aina yritän miettiä et minkä kokoinen nuppu ois jos jo lähtis syntymään.. sanotaankin et jokainen lisäpäivä masussa on tärkeä ja siks noi viikkojen vaihtumiset on yhtä juhlaa :heart: Viikon päästä ultra jossa sit painoarvio meitin pienestä! Ne tosin heittelee noi arviot välillä niin pahasti et ei niihin voi edes luottaa mut on se kiva silti vähän suuntaa nähdä!

Neuvolakuulumiset

viikot 28+3 (25+2)
paino 65.8 (64.6) Ekasta käynnistä +7.3kg
rr 124/68 (127/74)
pissa -/- (-/-)
hb 106 (114) Nyt 2 tbl/vrk
sf 24 (22)
turvotus - (-)
syke +
liikkeet ++

Reilu viikon päästä sit selviää taas alaosaston tilanne ja tiitiäisen koko :heart:

Aurinkoista päivää kaikille, nää lähtee nyt rantsulle grillailee nahkaa ja makkaraa :D
 
Voi että :heart: Tuli ihan itku ku kävin kattoon sen syntyneen kuvaa. Sehän näytti ihan ihmiseltä x) :,)

minni234 Voi ole onnellinen!! Tiedän että jos oon viikon syömättä niin himo laantuu joten ei auta ku koittaa.. tosin voin olla pahalla päällä siihen asti x) Ja peruna on vaan niin hyvää. x) mua on ärsyttäny käydä kaupassa nyt raskauden ajan ku siellä ei myydä mitään hyvää. Pistää vihaksi.. Miksei ne keksi uusia hedelmiä tai uusia lihajuttuja! :D Kaikki on vaan niin pahoja.. Varsinkin jauheliha.. yök.. Ja omenoita on kyllä joka hyllyllä mutta ei kiitos..

piltti85 Sullaki sf "vaan" 24. Mitenhän se lääkäri on multa oikein kattonu ku laski et 27 ja viikkoja 27+1. Se kyllä vaikutti hieman epävarmalta..
 

Yhteistyössä