Elokuussa 2010 synnyttävät

• Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Niin ja mua vaivaa ihan älyttömästi yksi erittäin henkilökohtainen asia :ashamed: Pakko ottaa puheeksi.. Lääkärin tarkistuksen yhteydessä otin puheeksi että onko ihan normaalia että seksi käy kipeetä tai jotenki ahdistaa? Lääkäri vaan meinas että seksin ei pitäisi sattua ja asia jäi siihen. Ei olla miehen kans oltu yhdynnässä sen takia pitkään aikaan ku se tuntuu minusta epämiellyttävältä, ihan ku paikat ois jotenki hellänä tai turvoksissa tjn. :| Jostain kuitenki luin et paikat saattaa olla arat. Onkohan tämä ihan normaalia? Tai yleistä? Vai onkohan tää vaan jotain psykologista. Arveluttaa vaan et onkohan kaikki kunnossa. :/

Sartsa83
Rinsessapa ensinnäkin kiitos tuesta. :heart: Toiseksi tuo on TÄYSIN normaalia ettei seksiä tee mieli tai se tuntuu epämiellyttävältä. Toisella paikat on hellemmät, pehmeemmät ja aremmat kuin toisella. Eli kaikki on ihan normaalia. En ymmärrä miksei se lääkäri sanonu sulle tätä samaa mitä mä? Lääkärinä pitäs sanoa että kaikki on raskaudessa normaalia mitä seksiinkin tulee. Vaikka seksi kehoitetaankin harrastamaan raskausaikana jotta sais samalla reenattua noita alapään lihaksia synnytystä varten, niin on silti täysin luonnollista että toiset eivät pysty siihen koko raskausaikanaan tai osaa raskausajasta. Toisilla se on pelkästää sitä ettei tee mieli ja toisilla on sitten fyysisiä esteitä, jota kautta se tuntuu epämiellyttävältä ja ajatuskin siitä inhottavalta. Sun kannattaa puhua tästä tällä lailla miehellesi, jotta hän tietää mitä sä tunnet ja pystyy täten olemaan sun tukena.. miestä ei kannata edes näissä asioissa jättää ulkopuolelle, koska hän ei muutenkaan täysin pysty tuntemaan niitä asioita mitä me pystytään raskaana tuntemaan. Halailette sitten vaikka miehesi kanssa.. ja itse välillä haluan pelkkää hyvää miehelleni, välittämättä siitä että itse hyötyisin siitä jotenkin. Jos se ei tunnu sinusta epämiellyttävältä, miehesi arvostaa sitä taatusti.

Elä huoli siellä Rinsessapa-murunen.. kaikki on kunnossa. :hug: :heart:

Sartsa ja äitin rakas pähkinä 26+5 :heart:

ps. Oon saanu tänään itkeä kyllä ihan hirmusesti. Sain niin sydäntä lämmittävän viestin eräältä ihmiseltä, joka pitää minua tyttärenään ja sanoi että saa kai pian nauttia kuudennesta lapsenlapsestaan. Että häntä on kyllä siunattu. Jestas mä aloin poraamaan ihan hulluna.. etenkin nyt kun oman äidin tila on mitä on, vaikka nyt aiotaankin äidin kanssa lopettaa höpöhöpö ajatukset ja päätettiin että äiti selviää.. koska äiti on taistelija.

Sartsa Kiitos ihan älyttömästi!!! :heart: Nyt voi taas olla hyvillä mielin. Ja onneks mun mies ymmärtää tilanteen täysin eikä painosta mua tai mitään. Ja onneks on olemassa muitaki tapoja harrastaa seksiä. Mutta onneks tuo selvis.. Kiitos vielä =)
Ja tuo on ihan älyttömän ihanaa ku tietää miten muutki on mukana omassa raskaudessa ja odottaa tulevaa pientä innolla. Onneks sulla löytyy tukiverkostoa kaiken ikävän keskellä <3
Iteki soitin eilen isälle joka asuu toisella puolen suomea ja se kerto että sen naisystävä siellä kutoo meidän pikkuselle vilttiä/peitettä.. <3 Ja tuli niin hyvä mieli!!

Sartsa83
Rinsessapa ollos hyvä. :) Mitäpä sitä ei toisen eteen tekisi. ;) :heart: Ja kun kerta tuommonen tieto on olemassa, niin ilman muuta jaan sen. :) Ompa ihana naisystävä isälläsi. :) Mäkin saan kaverilta, johon tutustuin täällä kaksplussassa tuolla vauvakuume puolella peiton/viltin pienelle. Siellä hän sitä kutoo innoissaan. Hän ei vain ole vielä raskautunut. :( Hirmu pahalta on tuntunu hänen puolestaan ja silti hän on onnessaan mun puolesta. Ihme nainen. :p :heart:

Niin, toivottavasti kaikilla on ollu kiva äitienpäivä tänään! :hug:

Jee!! Mä sain sen 2009 pakkauksen ja sen mielummin halusinkin :) Ihania vaatteita ja oli kyllä niiiiiiin ihanaa niitä äsken katsella ja tunnustella =) enää vaan pienokainen puuttuu :heart:
Niistä kestovaipoista en kyllä innostunut yhtään et pitää ne antaa jollekin joka ne saattas haluta, itse kun en siihen rumbaan ala, esikoisen kanssa hyväksi havaittiin ihan kertakäyttövaipat ja näin toimitaan myös tulevan vauvan kanssa =)
Olispas jo elokuu... :heart:

Patience ja tytteli 27+3 :heart:

Mullekkin tuli äitiyspakkaus tänään!!ja vuoden 2009 pakkaus eli juuri se minkä halusinkin..nyt on juuri vaatteet koneessa pyörimässä. Minäkään en kyllä aio niitä kestovaippoja käyttää..en ainakaan usko että olisi minun juttu..mutta hieman neuvola kuulumisia

Painonmuutos/viikko +1142 ihan kauhee!! :kieh:
RR 105/68
B-hb 108
sf-mitta 27

Siis toi mun paino on noussu ihan kauheesti!!en uskalla syödä enää mitään..täytyy kyllä myöntää että on hieman herkut maistunut nyt.täytyy hieman rajoittaa..

Marakatti ja poikanen 26+6 :heart:

ON: Selvisin perjantaina hengissä siitä sokerirasituksesta, huh! Se oli kyllä ihan hirveetä se litku ja piti juoda kokonaista 4dl, meinas tulla ylös samantien. Keskiviikkona sit neuvolaan, kuulen sit onko niissä sokereissa mitään häikkää.
Neuvolalääkäri oli kans sillon perjantaina, siellä kaikki hyvin. Painoa ei edelleenkään oo tullu koko raskauden aikana kun 2,5kg, olen tyytyväinen =) Vauva on kuitenkin kasvanu hyvin joten mitään syytä huoleen ei ole.

titityy ja taisto 25+0 (pokspoks)

Sartsa83
hui ku marakatti sun verenpaineet oli alhaset.. sanottiiks niistä mitää?

Kiva kun pakkaukset oli mieleisiä. :)

Onnea poksumisesta titityy ja kiva ettei siellä ole paino noussut. :)

Täällä kans toivotaan että aika kulkis kuin siivillä ja saisin jo tämän pienen nyytin syliini. Nyt on vaan niin kauhee räkätauti päällä ettei ajatus kulje mihinkään suuntaan. :( Mielenkiintosta olla tämmösessä pöhnässä raskaana.. etenkin kun alkaa jo välillä oleen muutenkin vähä "valasmainen" olo. :D Joopa joo... meitsi jatkaa lepäilyä... toivottavasti menis lauantaihin mennessä ohi.. on varattuna teatteriin liput ja mennään ravinteliin syömään.

Sartsa ja pähkis 26+6 :heart:

Voi arg.. Ostettiin alkuvuodesta käytetyt yhdistelmävaunut ja yritän pähkäillä et eikö sitä huppua sais siitä mitenkään päin irti ku aurinko haalistanu sen ni ois kiva värjätä se.. :ashamed: Vai pitääkö tosiaan ostaa sellasta töpötettävää kangasväriä.. hmh..

Titityy80 Pitääkö siinä kuin paikallaan olla ne pari tuntia siinä sokerirasituksessa?

Sartsa Lepäät ja teet vaan pakolliset asiat ni toivotaan et paranet la mennessä ;)

Rinsessapa Joo, siinä istuin käytävässä, ei saanu paljoo kävellä kun sekin vaikuttaa verensokeriin. Ja mihinkään ei saanu lähtee. Ois niillä ollu sänkykin siellä valmiina, mut se oli siellä labrassa sisällä ni en viittiny siellä maata. Onneks mies lähti seuraks ni ei tarttenu yksin siellä istuu. Antoivat labrasta sekuntikellon mihin pistivät tunnin aikaa ja sanovat että sit ku on minuutti jäljellä ni tuu sisälle. Ja sit tunnin päästä taas tunnin lisää aikaa.

:) taas on tullu paljon kirjotuksia tänne...

Siittä koruasiasta, en oo ehtiny netistä kattoa mitään, mutta ostettiin sitä hopeankiillotusainetta ja muuttui paremmaksi, vaikkakin ei entiselleen, mutta voi käyttää... ajattelin et jos mainittisin asiasta kun parturiin seur kerran menen,..

Sit tästä raskudesta, ei olla puhuttu siitä pahemmin kenellekään mitään, koska kotona tosiaan on jo 1v10kk ja 8kk ikäset lapset ja näin pian tulossa kolmas joten ajateltiin, että tutut saa sit tietää kun ite huomaavat -ja niinhän siinä sitte äitienpäiväjuhlilla kävi, kaikki tuli kysymään varovasti että onko kolmas tulossa :D ...eli nyt yli puolisukua jo tietää :LOL:

Kiva, kun ootte saaneet sellasia pakkauksia kun ootte toivoneetkin :) Ite vielä pihtailen noiden papereiden kanssa, jos sit sais sen 2010 pakkauksen :)

No kyllähän sä Sartsa ehdit keposeen parantumaan lauantaihin mennessä, kunhan otat vaan rauhallisesti nyt! :)

Titityy hyvä, että oot hengissä vielä :D ..ja tosi kiva kun sun miehes pääsi mukaan noihin testeihin, varmaan olis aika käynyt tooosi pitkäks, jos yksin olisit sen joutunut istuskelemaan!

Sori lelluriina mulla on mennyt jossakin vaiheessa ohi, että teillä lapset noin pienin ikäeroin! Mut toisaalta mikäs sen mukavampaa, jos vaan ite jaksaa! :) Luulis ainaki, että on leikkikavereiks toisilleen :) Toi on kyllä totta, että ei ihmiset oikein varmaan kehtaa raskaudesta tulla silleen kyselemään, ennenkuin sen huomaa jo ihan selvästi.. Vähänkö olis noloa kysyä joltakin, että ootko raskaana ja sitten se ei oliskaan :D Mä oon kyllä omalla kohallani huomannu, että multa ei enää kehdata kysyä samalla tavalla kun tyttöjä ootellessa, mutta ehkä se on ihan ymmärrettävää :)

Nyt meillä on häkkisänky asiakin hoidossa, ostetaan miehen serkulta niiden vanha, ja saadaan siihen katosverho ja pinnasuojakin :heart: Sitterikin ostetaan häneltä. Muutenhan olisin saanut mun siskolta sitterin, mutta niiden koira meni syömään sen :D Ens viikolla meinataan käydä ostamassa vaunut :) :)
Mun piti eilen lähtä töistä keskenpäivää pois, kun olo oli niin kamala.. Sydän hakkasi varmaan kahtasataa, pyörrytti ja kamala hiki päällä :/ En tiedä yhtään, että mistä johtui, soitin neuvolaan ja meen käymään siellä tänään, niin ne saa mitata kaikki verenpaineet ym. Se voi kyllä olla, että toi olo johtu siitäkin, kun meillä on töissä oikeesti niiiin kuuma, ettei kukaan voi ymmärtää. Ilmastoinnille ei voi tehdä mitään, sen on joskus joku suunnittelija sössinnyt.. Mutta sen voin sanoa, että meidän pomo on vaan niin perseestä! Soitin sille eilen, että en voi olla enää töissä, niin se vaan kävi huutamaan mulle, ettei hän tule ainakaan tekemään mun vuoroa loppuun :'( Tuli tosi paha mieli, ihan kun huvikseni soittelisin sille, että en tahokkaan olla enää töissä.....
No nyt pitääki sitte lähtä lenkittämään koira, että ehtii sinne neuvolaan ennen parturia.. Hei tosta parturista tulikin mieleen, että kun mun parturille on aikamoiset jonot ja mulla on aina varattuna kaks seuraavaa aikaa, niin uskaltaisitteko ottaa nyt minuna ajan elokuun ekalle-tokalle viikolle? Toisaalta saahan sen ajan aina peruttua, mutta sitten taas menis ikuisuus ennenkö pääsis seuraavan kerran, kun käyn aina kuuden-seitsemän viikon välein.. Stressaavaa... :D

Minni ja Mini 24+2 :heart:

Sartsa83
marakatti Mun silmiini nuo on kamalan alhaset paineet.. mut jos kerta neukkutätikään ei oo mitää sanonu nii eihän siinä sitte mitää.

Rinsessapa Juu, kerrankin elämässäni otan oikeasti tän sairastamisen sairastamisen kannalta.. johtuiskohan siitäkin että haluun suojella tätä pikkusta vaikkei sillä tuolla hätää olekaan kun istukka häntä suojelee.

Ja juu, mun kans piti istua käytävässä se 2 tuntia. Mulla oli lukemista ja sit tekstailin kavereidne kanssa tai puhuin puhelimessa sekä opastin ihmisiä kun ne ei koskaan löytäneet oikeaan huoneeseen... kaikki kun ei tunnu tajuavan miten tuolla nuo huoneet on jaettu. :D

Hmm.. ei kyllä hajua noista vaunuista miten tuon kuomun sais irti... ehkä sit jos se vaan ei irtoa, sun tarvii töpötellä sitä kangasväriä.

minni juu, kyllä nyt otetaan rauhallisesti.. ei vaan oo aikoihin näin pahaa flunssaa ollutkaan! Vaikka kuumemittari ei näytäkään kun 37 tienoilla niin kummasti sitä palelluttaa ja hikoiluttaa vuoronperään.. eikä panadolhot oo koskaan ennen mulle tehny tota hikoilua mikä siis on nyt hyvä merkki koska hikoilu meinaa sitä että pöpöt lähtee lätkiin. Pahin on nyt tuo kurkku/keuhko tilanne... puhun sillee ihanasti naristen ja hetkittäin tuntuu että keuhkot irtoais kokonaan. :kieh: Varsinkin öisin.. ihan kamalia öitä nyt takana.. viime yönä heräsin monta kertaa siihen kun meinasin tukehtua vaikka oon nostanu pääni silleen et oon melkein puol istuvassa asennossa. |O

Vittu mikä pomo! Painuis hevon kuuseen tommonen kusipää! :kieh: Ärsyttävä! Voi murunen... :hug: inhottavaa kun joudut kuunteleen tollasta. Ilmottele hei mitä siellä neuvolassa sanottiin.. johtuko se tosiaan töistä vai mistä?

Mitä sä meinasit päälles tehä? Siis jos värjäät, niin sit ei ehkä kyl kannata enää tuollon mennä, mutta jos vaan leikkaat niin anti mennä vaan. :) Jos siis sillon vielä jaksat. :) Mutta värin kanssa miettisin kun jostain luin että alku- ja loppuraskaudessa pitäs välttää hiusten värjäystä. Muuten niitä saa raskausaikana värjätä niin paljon kun huvittaa, kunhan vaan ei ammoniakki tunnu pahalta päässä. Mäkin oon sitten vaan välttäny vaaleita värejä, joissa sitä ammoniakkia on ihan kauheesti.

Mä kävin kans ennen 6-7 viikon välein, mut sit iski rahapula ja nyt ostan värin juurikasvulle 6-7viikon välein mut kampaajalla käyn ehkä kerran 2:ssa tai 3:ssa kuukaudessa. Viimeksi semmoseen pikkupuljuun jossa viä annettiin opiskelija ale meni väri+leikkaukseen 110e. :ashamed: :( Parhaimmillaan oon selvinny kampaajareissusta 40e:lla, mut sekin oli joskus 1,5vuotta sitten kun aloin käymään yhdellä syrjäseudun kampaajalla joka on kaverin sisko. Mut sitten se muuttu eikä enää tehny sitä mitä mä halusin vaan mun "siniharmaista" raidoista tulikin vihreät! Kun ei tehnyt ensin värinpoistoa raidoille kunnolla. Että tämmöstä... On vaikea löytää edullinen, kiva ja hyvä kampaaja.

Sartsa ja pähkis POKS 27+0 :heart: :heart: :heart:

Hei vaan!:)Mukavaa että olette saaneet sen viimevuoden mammapakkauksen jotka halusitte.Itse vielä nuukailen kun haluan sen uusimman pakkauksen.Joo kyllähän tuota painoa tullut mullekkin semmonen 6kg..en oo kyllä jaksanu sitä sillai ressiä..otetaan kaikki pois kun on saatu kaveri ulos niin vaunulenkillä ja imetyksellä(toivottavasti imetys sujuu)ihanaa tänään ja huomenna vapaapäivä..nyt pitäis alkaa ettimään itkuhälytintä ja muuta kivaa..:)

minni234 Tuo kuumuus voi kyllä tehä vaikka ja mitä. Ja varsinkin nyt ku hormonit hyrrää ni itelläki on kuuma vaikka muut valittas kylmää. Helposti tulee sitte huono olo. Ja on tosiaan ihan älytön pomo :eek: Luulis ymmärtävän et raskaana ei aina kroppa kestä..

Sartsa83 Tuo on kyllä ihanan kallista kampaajalla käynti ja sitte tosiaan ku haluis löytää jonku hyvän. Itellä onneks hyvä tuuri ton suhteen ku ite parturi-kampaaja niin värjään ja yleensä leikkaanki oman tukan ite. (harvoin kyl leikkaan) kaveri on onneks parturi-kampaaja ja sen tykönä voi halvemmalla käydä sitte ku ei ite jaksa enää laittaa. Ja olihan se ihana käydä tammikuussa ku olin käyny viimeks öö.. 4 vuotta sitte parturissa :D Nyt ois kiva käydä taas jotain kesästä laittaan..
Ja onnea poksumisesta :heart:

Eli nyt on neuvolassa ja kampaajalla käyty! :) Neuvolassa kattoivat vain verenpaineen ja se oli jotakin... no ihan sama parempi kuiteskin kuulemma kun viime kerralla. :) Täti sanoi, että voi hyvin olla että johtu siitä kuumuudesta mikä siellä on, ja käski tulemaan uudestaan jos tulee vielä tollanen olo..
Joo, siis ihan värjäämään aina menen, kun mulla on vaaleet ja toi juurikasvu tuppaa kasvamaan aikamoista vauhtia.. Kysyin mun kampaajalta, että mitä mieltä se on tosta raskausaikana värjäämisestä ja just etenkin lopussa, niin se sano, että se on kyllä ite aikanaan ainakin värjänny ja värjää kyllä nyttekin ihan lopussa olleita, mutta sano että jokaisen ihan oma asia, että mitä sitten tahtoo. Ei oo kuulemma ainakaan värjäysten takia yhtäkään epämuodostunutta lasta syntynyt, niimpä sitten päätin että varaan vielä sinne elokuullekin ajan :) Saahan sen sitten peruttua, jos vauva onkin syntynyt jo, tai jos itellä jo niin tukala olo, ettei kykene :) Ja samaan kyllä voin yhtyä, että on todellakin vaikea löytää sellainen oikea parturi. Kävin tossa nelisen vuotta sitten värjäyttämässä ja leikkaamassa eripaikassa, kun oli juhlat tulossa enkä saanut enää tältä omalta aikaa, niin itkin oikeesti koko sen loppupäivän mun hiuksia, ne oli ihan kamalat! Ihan keltaset ja sellaset kynityt, hyi! Tekee vieläkin pahaa ajatella niitä!
Ihan sairaan hintanen Sartsa toi sun kampaaja ollut!!! Joo, ei mullakaan tollaseen rahaa olis! Mä oon käyny tällä samalla jostain 13-vuotiaasta asti, joskus harvemmin ja joskus useemmin :) Nyt mulla makso väri+leikkaus 58e, mikä ei oo mun mielestä todellakaan paha!
Ohhoh ja Sartsa menit vielä poksumaankin tänään, onnea! :hug:

Sartsa83
Rinsessapa kiitos. :hug: :heart: Ai sä käyt noinkin harvoin. :) No ei tuu kyllä sitten hintavaks. :)

minni No hyvä että kaikki oli kuitenkin neuvolassa kunnossa. Jees, uudestaan vaan sinne jos olo jatkuu.. voi tosiaan olla että se johtu sit just töistä. :/ juu.. en mä usko että värjäyksestä haittaa ois, mut se haju on nii kaamee vaaleeks värjätessä etten kestä ite sitä. No juu, kyllähän tommosta 58 euroa vois maksaakin sen 7 viikon välein. :) Sillon ku olin töissä metallifirmassa, kävin noin 8 viikon välein siellä missä mulla makso ensin 40e ja nous sit pikku hiljaa.. ja samalla kun nous niin sitten tää ei enää tehnykään sitä mitä pyysin..

Hih.. kiitos... vaikee uskoo että näin pitkällä jo mennään. Tällä viikolla pähkinä availee jo silmiään ja reagoi valoihin ja ääniin. :)

Kiva lukea teidän kaikkien kommentteja, vaikka en aina nimellä teitä yksittäisesti mainitse. Luin juuri, että raskausviikolla 28 vauva on jo 35 cm pitkä :D apua!

Mulla kaveri myllää mahassa todella kovaa. Mies tunsi potkut sunnuntaina. <3 Töissä sanottiin mulle, että oon hyvin säilynyt :D eli ei ole tullut ainakaa vielä sellaista massaa, että sen heti huomasi. Siis meillä on työpisteitä eri paikkakunnilla ja piipahdin 1,5 kk tauon jälkeen toisessa paikassa. :)

Onko kaikki jo hankkinut kaikkea? Mulle tulee stressi, kun ei ole vielä mitään. Ajattelin kesäkuun pyhittää ostoksille.

mullakin oli korkee pulssi tossa pe-la yönä ja en saanu unta.

Seksielämästä sen verran, että meillä on ollu todella aktiivista ja ihanaa tässä raskauden aikana. Kyllä se on aina ollut parasta mahollista. Mulla on sellasta kutinaa ja punotusta ja turvotusta ollu, mutta veikkaan, että antibiootit pissatulehdukseen on haitannu ja voi olla hiivaa tai jotain. Mitään valkoista kökköä ei tule.

Tästä pikkuhiljaa kotiin. Kohta saadaan pankkiasiat kuntoon. Ollaan siellä juostu joka viikko. Melkoista touhua, mutta sitten saa olla rauhassa muutaman vuoden.

Aurinkoista viikkoa,
Tuikku ja Kaveri 24 + 1 <3

Aika vaan menee niin nopeesti. <3

Yhteistyössä