Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
..Ainiin ja piti vielä sanoa, että nyt oon niin varma että Mini on poika! Löysin tosta linea negrasta sen pippelin kuvan!
http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm <-- siis ton mutkan mistä tossa puhutaan ;)
Varma poika siis tännekin :D :D
 
Sartsa83
minni jees.. kiitos. Ainahan mulla on hyviä kuulumisia ollu.. arvaa vaan unohdinko soitella tänään niitä viljelyn tuloksia. :LOL: Pakko muistaa huomenna!!!!!!! Juu, yläkäyrän YLÄpuolella mennään koko ajan.. mut kuitenkin tasaseen tahtiin... ettei se poukkoile miten sattuu ja neuvolatädin sanoin:"paljon lapsivettä eikä lapsi tunnu kovin isolta loppu viimein".. eli lapsivesikin tekee sen, että maha on vaan niin iso + se että mulla on kohtu eessä.

Oiii... kerrohan sitten miten Tupsulla ja kouluttajalla meni. :)

Ja ONNEA ONNEA ONNEA pojasta.. nuo on niin totta ja mulla on IHAN sama. Siks tietääkin kans et varma poika + nähtiin ihan selvästi ultrassa vehkeet. :D
 
Mulla ei oo tullu linea negraa vaikka poika pitäis olla =) Kummassaki ultrassa sanottiin että poika ja edellisessä se vielä näytti pikkusen pippelin ja kassit x) Mut mulla on ihan poika maha muuten, karvainen sellainen x)

Huomenna haetaan pikkuselle pinnasänky <3 ihanaa! Ja tänään saatiin uudet sohvat ja nämä on niiiiin ihanat!!! Minä oon nyt pessy ja silittäny kaikki pikkusen vaatteet, pyyhkeet ja rievut ym. Mitähän sitä vielä tekis nämä kaks kuukautta? x)
 
Marakatti onkos teillä siis vauveli nyt perätilassa vai?

Voi Sartsa minkä menit tekemään :D No onneksi huomena on vielä perjantai, niin saat vielä tällä viikolla tiedon :) Yritäs sitten muistaa soittaa :D ;)
..Nyt tuli stressi kun enää en keksikkään pojalle nimeä kun alussa mulla oli niin hyvä, mutta oonkin jo kyllästynyt siihen :D Ja ehkä en voi vielä ihan kaikkea poikakamaa alkaa ostelemaan, vaan ton pippelinkuvan takia masussa :D

Rinsessapa siis linea negraa ei tarvikkaan olla jos on poika, mutta ne kellä on linea negra ja siinä ns. pippelin kuva, niin on ollu noitten tutkimuksen mukaan 72% poika :D Ei munkaan kummipojan äidillä lineanegraa ollut ;) ..Ai sullakin on karvainen maha, niin mullakin! :D Tosi kaunista kun maha alkanut rehottamaan :D Onneksi vaan ihan sellasta hentosta ja vaaleeta, mutta tosi paljon sitä on silti ja paljon pitempää mitä muualla! :D
Kiva kun saatte huomena sängyn, huone muuttuu enemmin huoneen näköseksi sen myötä :)
Ehkä sä voit viimiset kaks kuukautta vaan levätä? No helpommin sanottu kun tehty, se on nimittäin aika tylsää puuhaa!


Tänään siis tosiaan Tupsulla kävi kouluttaja, ja oon niin tyytyväinen tähän! :) Se nainen oli sellanen sopivan jämpti ja muutenkin kaikki neuvot mitä antoi, niin oikeesti kuulostaa munkin korviin järkeviltä. Sen edellisen kouluttajan vinkit kun oli vähän mitä oli :/ Nyt vaan mun on lakattava pelkäämästä tota koiraa missään tilanteessa ja lopettaa liika nunnuttaminen, helppo tosiaan sanoa, tiedän että on ihan mieletön työ eessä, mutta Minin takia mitä vaan :)
 
Sartsa83
Rinsessapa no eihän sitä linea negraa välttämättä tuu, vaikka muuten ois tiedossa että poika tulee. Tuo karvasuuskin on yks pojan merkki. ;) Et eiköhän sinne ihan se poika kans tule kun kerta kassit ja kaikki nähty. :LOL: Jees.. kiva kun saatte pinnasängyn. Mimmoset sohvat saitte?

minni no älä muuta sa! ;) Mutku oli niin olevinaan siinä siihen aikaan touhuttavaa kun lähdettiin sitten kahdekstoista isomummua kattomaan ... oltiin vissii justii tuohon aikaa hakemassa kummipoikaa vanhempineen meijän mukaan kyläilylle. Ei voi kato kaikkee muistaa... jokseenkin kato itellä olo ettei siellä pissassa mitää oo.. tai voi olla.

Tieks mulla on kans ihan sama juttu! :LOL: Ei oo todellista! :LOL: Olin yhestä nimestä aivan varma, mutta nyt se nimi ei enää tunnukaan hyvältä.. tai tuntuu muttei tunnu.. haluun, en halu.. on IHAN sekava olo. Hih, no juu, ehkei kannata ihan sen pippelinkuvan takia tuudittautua siihen että poika tulee, jos siellä sit onkin tyttö. :p Ja se riittää että pienelle on ees jotakin vaatetta koska syntymän jälkeen voi sitten hommailla lisää. :) :hug:

Kuulostaa hyvältä tuo tilanne Tupsun kanssa. :) Hyvä että kouluttaja natsas ja saitte homman alkuun. :) Ainahan siinä iso työ on, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi. :) Vaikka koira perheenjäsen onkin, niin silti se on eläin. Ihmislapsen kuitenkin synnyttää itse ja se on osa omaa itseään. :heart:
 
minni234 Joo ite kans käyny joskus lukeen ton tutkimuksen tuosta pippelimutkasta x) Ja tosiaan onneks tuo karva on sellasta hentosta :D se ilmesty ihan raskauden alussa ja sillon jo ajattelin että oisko poika ku siitäki joskus veikattu sukupuolta.. Niinhän se huone muuttuu vaan kohtahan sen (2kk päästä ) saaki siirtää jo sitte iskän ja äiskän makkariin =) On se tylsää vaan levätä :D harmi ku muutettiin tuossa maaliskuussa niin tuli sillon kaikki turha heitettyä roskiin et ei oikein kaapeissakaan mitään siivottavaa ole :D Tulis edes kunnon aurinkokelit ni vois ottaa vaikka aurinkoo x)
Kiva ku koitte kouluttajan hyväks =) Toivotaan et olis apua! Mä tappelen tuon meidän koiran kans varmaan siihen asti ku sillä elämä jättää. Niin itepäinen eikä sitä saa yksin koulutettua ja mies ei jaksa nähdä vaivaa ku se on niin vanha jo..

Sartsa Sitä heti alkaa epäileen ku ei oo kaikkia varmoja merkkejä :LOL: Ostettiin tällaset 3+2 istuttavat MUSTAT, mikä varmasti oli virhe ku nuita elukoita on koira ja kaks kissaa ja karvaa lähtee :D Oltiin kauan suunniteltu divaania vaan sitte rupeski tekeen mieli tällasia ja nää passaa kyl paljon paremmin meidän asuntoon ku on niin iso olohuone.
Mulla kans ton nimen kans vähän sillai että ku yläasteella päätin minkä haluan tulevan pojan nimeks mut mies keksiki sitte uuden ja nyt oon ihan hukas et kumpi ois parempi :D Vaan onko kumpikaan. Pari kertaa oon kyllä kutsunu pojua sillä miehen keksimällä nimellä x)

Heräsinpä tänään sitte jo kuudelta enkä saanu enää unta ku pojuki mylläs mahassa ni piti sitte sitä ihastella.. Nousin sitte seittämältä ylös ku mieski nous töihin. Tänään tulee kaukasia vieraita, kaks kaveria + 7kk ikäinen tyttö <3 Lähdetään kierteleen kirppareita, että siinäpä vähän muuta tekemistä täks päivää..

Rakkauspakkaus 31+0 :heart: :heart:
 
Heipsan kaikille! =)
Eipä ole taaskaan kerenny täällä käymään, kun tuntuu tuota tekemistä olevan niin paljon.
Eilen kotiuduttiin esikoisen kanssa Vantaalta. Oltiin mun kaksoissiskon ja hänen miehellään yökyläilemässä ja kävästiin sitten eilen Suomenlinnassa ja oli muuten ihan mukavaa, mutta mulla iskenyt jumalaton kesäflunssa päälle ja vointi oli aikas heikko, mut sitkeenä jaksoin siellä parisen tuntia kävellä ja kierrellä. Tuloksena oli hurjat selkä- ja lonkkakivut illalla :(

Käyn yleensä kun täällä käyn niin lukasemassa myös elokuisten tapahtumat toisella palstalla ja siellä oli jo toinen vauveli syntynyt :eek: rv 33 ja painoa oli ollut 1350g ja pituutta 37cm.
Hurjaa jotenkin ajatella, et kohta on jo sitten meilläkin omat nyyttimme maailmassa ja aikaahan elokuuhun ei ole enää kovinkaa kauaa =)

Mitäs suunnitelmia muilla on viikonlopuksi??
Nää kyllä viettää viikonlopun kotona flunssaa parannellen ja joka viikonloppuinen vierailu mun vanhemmille käydään tekemässä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :hug:

Patience ja tytteli poks poks 33+0 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa meillä taas ei mies suostunu mihinkään nimistä mitä olin yläasteella jo keksiny. :D Mut on tässä matkan varrella sit tullu muitakin nimiä.. nyt ei oo vaan sit enää yhtään varma, että käyttääkö niitä vai mitä tekis. :D

Sohvat kuulostaa kyllä todella hienolta, mutta totta tuokin että kun on lemmikkejä, karvat näkyy niissä sika hyvin. :/

Onnea viikkojen vaihtumisesta Rinsessapa ja Patience :)

Patience totta... niitä vauvoja syntyy nyt jo... mullakin ens viikosta 7vkoa laskettuun. Tuntuu niin hurjalta. Sulla on justiinsa tästä päivästä se 7vkoa. :)

Täällä mennään tänään JUHLIMAAAAAN. Mies sai kutsun avecceineen päivineen toisen paikkakunnan vapaapalokunnan uuden paloaseman avajaisiin ja me mennään tänään siis sinne. Minähän en alkoholia voi ottaa, mutta siellä on karaokea ja bändi esiintymässä. :) Ihanaa päästä laittautuun ja hillua sitten muiden mukana.. niin kauan kun omat hermot kestää niitä kännisiä ihmisiä. :D

Mä oon muuten nyt kaks yötä nukkunu NIIIIIN hyvin. :heart: :heart: :heart: Mahtava fiilis!!!! :)

Mut mä tästä rupeen soitteleen neuvolaan pissaviljelyn tuloksia ja sitten laittaa itteeni kondikseen jos menis tossa appiukolla pyörähtään.

Sartsa ja pähkis 32+3 :heart:
 
Ai mä en oo kuulutkaan, että karvamaha on pojan merkki ;) No vielä enemmin sitten vahvistaa täällä poika tuntemusta ;) ..No osaa kyllä joo yks nimi tuottaa hankaluuksia! No onhan tässä aikaa :)

Sartsa tuu tänne kertomaan sun tulokset sitten! Vaikka mäkin oon kyllä ihan varma, ettei mitään oo, mutta jotenkin vaan pitää olla selvillä siitä että varmasti kaikki on hyvin :)
Se on ihan totta mitä sanoit tosta koirasta, pitää vaan muistaa että se on vaan lemmikki, vaikka rakas onkin. Lapsi on kuitenkin lapsi ja tottakai miljoonasti tärkeempi, vaikkei ehkä oo fiksua verratakkaan niitä toisiinsa, mutta kuiteskin.

Rinsessapa teidän sohvat kuulostaa kyllä hienoilta! :) Tykkää itekkin aika paljon mustasta/harmaasta. Tätä talookin rakentaessa, mun oli oikeesti jossakin vaiheessa pakko tolkuttaa itelleni, että ei enää mitään mustaa tai harmaata tai menee jo liian synkäks :D Meillä vessa on sellanen mustanharmaa, samoin kylppäri, sitten meidän makkarissakin on yks seinä sellasta mustaa tapettia missä menee hopeita kukkia ja talo on vielä ulkoontakin harmaa :D Olkkari sitten on vähän ilosemmissa väreissä, kun se on sellanen rusehtava :D
..Ainiin enpäs tajunnukkaan että se häkkisänky on tulossa tietenkin alkuun teidän makkariin :D Musta tuntuu, etten oikeen tajua sitä kotonakaan, vaikka se on mulle ihan itsestäänselvyys että meidän huoneessa Mini tulee alussa ainakin nukkumaan. Jotenkin kun on se lastenhuone, niin on vaan sellanen olo että häkkis on siellä :D ..Taitaa mennä aika sekoksi tää mun teksti :D
Meillä oli kanssa alussa miehenkanssa vähän vääntöä tosta kouluttajasta, kun Tupsu siis on alunperin mun koira ja toi mies ei oikein koirista välitä, tai välittää mutta sen mielestä koiran on oltava sellanen joka vaan on, eikä hauku ikinä, saati sitten mitään muutakaan tyhmää tee. Onneksi nyt oon saanut sen tajuamaan, että Tupsusta ei ihan hevillä luovuta, vaan ensin yritetään tehdä kaikki ja vasta sitten jos ei kertakaikkiaan toimi, niin sitten. Tästä Tupsun "uuden elämän" alottamisesta tulee mulle varmasti aika kova paikka, kun enää en saa lellittää sitä silleen kun oon tottunu, mutta ehkä saan purettua mun hoivavietin ennen Minin syntymää sitten vaikka tohon mieheen :D ..No sillä menis varmaan viimeistään siinä hermot, jos alkaisin sille lepertelemään samalla tavalla kun oon tottunu Tupsulle :D :D

Patience kiva kun teillä muuten oli hyvä reissu, jos sun kipeytymistä ei oteta mukaan. Ja onneksi nyt ootte kotona, niin voit ottaa vähän rennommin :)
Ai taas on syntynyt yksi vauva, kyllä se vieläkin vähän hurjalta kuulostaa, vaikka ei tietenkään enää mitään siihen ekaan verrattuna, eikös se syntynyt joskus viikolla 26+ jotakin? Toivottavasti tämäkin vauva selviää hyvin :) :heart:
Mulla ei oo mitään suunnitelmia viikonlopulle, ehkä jos jotakin kehittelis :)

Sartsa pidä hauskaa vpk:n juhlissa! :) Kiva kun muistavat avec:kejakin :)


..Ainiin me saadaan häkkisänky, sitteri plus ne muut härpäkkeet joskus tossa juhannuksen jälkeen, eikä miehen serkku ota niistä rahaa kun vaan 50e! En malttais oottaa, että pääsis laittamaan tota huonetta ihan toden teolla :)
Ja nään muuten joka ikinen yö unta Ministä jollakin muotoa! Toisaalta sekin on aika raskasta, kun arvatkaapas kuinka kiva on herätä aamulla ja huomata, ettei uni ollutkaan totta ja vielä se toinen möyryää masussa :)

Minni ja Mini 29+5 :heart:
 
Joo meillä on poitsu vielä perätilassa tai ainakin viimeksi oli ultrassa eikä minusta kyllä tunnu että olis vieläkään kääntynyt..

Onkos teillä ollu jo supisteluja??Mulla oli eilen ja voin kertoa että oli kyllä ihan hirveetä kun tuntu että ei voi oikeen miteenkään päin olla ja vielä ku se kesti yli 45min.mies oli jo ihan paniikissa että pitäiskö soittaa ambulanssi ku minä sänkyssä vaikeroin.. eikä kyllä hirveesti auttanut tuo supistus tuohon synnytyspelkoon..

Meillä on kanssa nimi ollut jo pitkään valmiina mutta nyt on kyllä tullut mullekkin semmonen että onkohan se nyt kuitenkaan ihan hyvä. JA kun anoppi vielä kertoi että kun mieheni isosisko syntyi niin anopilla oli nimi valmiina mutta sitten kun sai tytön syliin niin olikin sitä mieltä että ei tämän nimi voi olla tämmönen niin mietin että entäs jos mustakin sit tuntuu siltä kun poika syntyy niin mies sano siihen että sen nimi on se mikä ollaan jo päätetty ja piste.. :LOL:

Marakatti ja poikanen 32+3 :heart:
 
Kuulumisia hiukka taasen...

Täälä taas käyny yömyöhällä lueskelemassa mutta laiska kirjottamaan.. :D ...mulla oli toissavkolla lääkärinla ja kaikki muuten ok, mutta kohdunkaula oli jo hiukka pehmentyny :S ..joka ei siis vielä näillä viikoilla hyvä asia... Lääkäri sitten vain totesi että pitää ottaa rauhallisesti ja vältellä raskaita nostamisia, no, milläs niitä välttelet kun kotona oot kahden alle 2veen kanssa :D Onneksi mies on saanut nyt vähän lomailla ja on suurena apuna kotona!

Minkäslaisia juhannussuunnitelmia teillä on?
Meillä kävi tuuri ja päästään ihan nelistään(+masuasukki) sukulaisten mökille juhannuksen viettoon! ..koetettiin kattoa josko oltais vuokrattu jostakin muttakun niin hirmu kalliita ettei varaa semmoisiin ole..

Niin, ja miekkosen kanssa tehtiinkin tuossa viikko sitten hyvin fiksu hankinta -ostettiin nimittäin moottoripyörä! :D ...ei ehkä paras hankinta tähän elämänvaiheeseen, mutta tarvitaanhan mekin vähä sitä kahdenkeskistä aikaa :)

Tänään poksuikin sitten jo 29 : :p :heart:
 
Heippa taas! Minni et ole yksin, nimittäin on täällä toinenkin peränpitäjä eli la 28.8, joten kärvistellään me sit loppuun asti yhdessä =) . Muut voi sitten antaa täällä hyviä vinkkejä, kun me vasta valmistaudutaan itse koitokseen (mikäli jollakin vielä aikaa riittää täällä käymiseen). Mutta hei tänään poksuu täys 30. Aika on mennyt omasta mielestä kyllä tosi nopeasti ja varmasti menee loppuun asti, meidän laajennus (lastenhuoneen rakentaminen) ei ole vielä edes alkanut! Juhannuksen jälkeen alkaa. Eli eiköhän tässä saa aikansa kulumaan, vaikka lomalla ollaankin. Onneksi mies on yhtäaikaa lomalla eli juhannuksesta 4 viikkoa ja mä jatkankin siitä sitten suoraan äitiyslomana. Lähdetään to juhannukseksi kavereiden kanssa mökille ja su siirrytään omalle mökillemme toisen kaveripariskunnan kanssa ja ollaan siellä varmaan n. viikko. Sitten pitää tullakin katsomaan miten hommat täällä edistyy.

onko kenelläkään teistä ollut navan ymärys kipeä/kosketusarka? Mulla on ollut jo monta päivää ja esim. töissä kun teen tietokoneella hommia ja maha koskettaa pöytää niin sattuu aika pirusti! Lisäksi mun navan ympärys on muuttunut ihan valkoiseksi, onko se normaalia?? Mistähän johtuu. Tänä aamuna jo säikähdin, että onko jokin vialla, kun ei tuntunut mitään liikettä masussa, niin mä sitten painelin ja hölskyttelin mahaa, niin kyllähän siellä viimein herättiin. Aloin jo miettimään kaikkea, että jos se istukka on jotenkin viottunut ja se kipu vois johtua siitä tai jotain. Mielikuvitus lähti laukkaamaan. Mutta nyt tuntuu koko ajan tuttua möyrimistä masussa, joten on siellä ainakin eloa. Mulla on ma neuvola, joten täytyy sielläkin kysästä asiasta.

Onko kenelläkään kokemusta luontaistuotteesta Floradix Kräuterblut Saft? Kyseessä on siis nestemäinen rautavalmiste. Ostin sitä, kun kuulin, että se ei aiheuttaisi mitään vatsavaivoja, mutta tuossa lukee, että siinä on rautaa "vain" 15mg (107% päivän saantisuosituksesta). Sain neuvolasta Obsidan tabletteja, ne on varmaan kyllä tehokkaampia? Söin niitä sen 10kpl, eikä tuo vatsa mennyt sen enempää kovalle mitä on jo valmiiksi, mutta varmuuden vuoksi ostin sitten kuitenkin tuota luontaistuotetta. Nyt mua on alkanut vaivaamaan närästys ja epäilen, että tuo luontaistuote aiheuttaisi sen! Onko kenelläkään mitään kokemuksia tuosta valmisteesta? Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista!

Nyt täytynee mennä aamupalalle! (sori, vain omaa napaa, KIRJAIMELLISESTI)
 
Sartsa83
Elkku vastaan heti ekana sulle kun huomasin että kyselet tuosta samasta tuotteesta jota ite käytän. :) Mä käytän sitä nyt toistamiseen ja mulla nous hienosti rauta-arvot tuon johdosta. Se ei tosiaan tee mun mahalle mitään, mutta nuo obsidan tabletit tekee. Ja mulle ne myös närästi! Pelkkä tuon nestemäisen rautavalmisteen käyttö ei ole tehnyt muuta kuin vain nostanut rauta-arvoa. Juon joka päivä sen 20ml sitä, mikä on saantisuosituskin päivälle ja tosi hienosti on auttanu! Mä veikkaan että tabletit myös pahentaisi sun oloas... en ole varma ja eihän kaikille sovi kaikki tuotteet, mutta näin epäilen. Kokeile juoda pelkästään tuota floradixia ja katsotte sitten neuvolassa kuinka on auttanut. Jos ei ole auttanu niin kuin pitää, syö vain ja ainoastaan tabletteja ilman tuota nestemäistä rautaa ja jos ne pahentaa vatsan toimintaa, niin sitten on olemassa muitakin nestemäisiä rautavalmisteita ja muitakin rautoja... varmasti löytyy joku joka auttaa juuri sua.

*muoks* ja siis mä join ensin koko pullollisen ennen kun niitä rauta-arvoja multa mitattiin.. eli se että ottaa muutaman napsun ja menee neuvolaan kattomaan arvoja, ei vaikuta mitenkään.

minni karvan nopea kasvaminen ja varsinkin jos maha alkaa karvottuun, on ollut ainakin jossain vaiheessa vanhan kansan uskomus pojasta. ;) :p

Juu, mä pistän tohon loppuun ton mitä neuvolassa sanottiin kun soitin sinne. MUISTIN kuitenkin. ;) :p

Ja kiitos, hauskaa oli!!! Vaikka muuten ilta menikin metsään karaoken takia. :( Kun ei vaan mahan kanssa pysty samalla tavalla laulamaan kun ei pysty ottamaan tuota happea. :(

marakatti ne supparit mitä täällä tossa oli jossakin vaiheessa, oon taakse jäänyttä elämää.... eli ilman suppareita mennään täällä.

lelluriina kai me miehen isällä ollaan juhannus.. ihan omalla pienellä poppoolla...

Noniin.. sitä omaa napaa... Mä tosiaan eilen soitin sinne neuvolaan sitä pissaviljelyn tulosta. Kuinkas ollakaan se oli puhdas. Niin kuin itekin ennustin. Ja kuten säkin minni veikkasit. :) Sitten kun neuvolatäti oli pyytäny lääkärin kommentoimaan mun tietojani, että miten tästä jatketaan, niin ihan samalla tavalla. Mahan kasvu on tasasta vaikkakin yläkäyrän yläpuolella ja mahdollisimman tarkka kokoarvio pitää suorittaa piakoin ja sitten 36-37 viikoilla tehdään synnytystapa-arviointi samassa yhteydessä lääkärikäynnin kanssa. Ja lääkäri sano että jos ei 39 viikkoon mennessä ala ite syntymään niin sitten kutsu TAYS:iin uuteen kokoarvioon ja sitä myöten ilmeisesti sitten käynnisteltäisiin jos näyttää siltä. Eli meilläkin voi olla jo 5:nkin viikon päästä pieni vauva täällä. :) :heart: Mutta ens tiistaista pärähtää tasan 7vkoa laskettuun, joten oletan että laskettuun asti mennään... koska mulla on tuota lapsivettä niin paljon, että sekin kasvattaa mun mahaani. Ja edelleen se kohdun sijainti tossa ihan eessä.

Yksi nainen sanoi eilen tuolla paloaseman avajaisissa ihanasti... ite on synnyttänyt joku aika sitten pojan ja sano, että "ole ylpeä siitä että sulla on noin iso maha. Se on niin kaunista että tuollanen maha kasvaa". :heart: Olin tosi otettu siitä. Aiemmin mulla on vaan sanottu että "ompas sulla iso maha.. mä luulin että sä synnytät ihan justiin".. yks kaveri tosin sano joka oottaa nyt kolmattaan että "sulla on kyllä oikeasti tosi pieni maha". :D Tuokin oli ihanasti sanottu. :heart: Mutta täytyy sitä olla ylpeä tästä. :) Ja aina voi sitten alkaa laihduttaan. Nuoriahan tässä vielä ollaan. :)

Semmosta. Eli ens vkon tiistaina taas seuraava neuvola. :) Ja niin jatketaan aina sinne 36-37 viikoille saakka kun on se lääkärintarkastus.. sen jälkeen sitten katotaan että miten jatketaan...

Sartsa ja pähkis 32+4 :heart:
 
Sartsa kiitos kun kommentoit tota rauta-asiaa. Miten sä otat sen? Siis kun noi rautatabletit pitää ottaa aina vähintään tunti ennen ruokailua, mieluiten siis tyhjään mahaan niin miten sä otat tota Floradixia? Mä otin alkuun aamulla heti kun heräsin sen 20ml ja mehua vähän päälle ja tunnin päästä söin aamiaisen. Eilen luin valmistajan nettisivuilta että se kuuluis ottaa ennen ruokailua, mutta tarkoittaako se siis että juuri ennen ruokailua eli siis ruokailun yhteydessä? Onko haittaa jos juo heti päälle maitoa tai teetä? Kun eikös se ollut niin että tee haittaa raudan imeytymistä? Ja mitenkäs se maitojuttu meni, oliko se sit taas niin päin, et kalsium ei imeydy jos ottaa raudan saman aikaisesti? Mutta onko tuossa luontaistuotteessa sama juttu? Eilen nimittäin kun otin sen annoksen juuri ennen aamupalaa, niin mua ei närästänytkään eilen! Se on meinaan niin vahvan makuista että melkein se pelkkä haju närästää mua. Mutta hyvä kuulla, että se on myös tehokasta, pelkäsin, että sillä ei ole mitään tehoa. Ajattelin ottaa sen juuri nyt kun alan syömään ruokaa. Juon kyllä ruuan kanssa maitoa, että en sitten tiiä mitä haittaa siitä nyt sitten on. Mutta joo, nyt on mentävä syömään!
 
No Marakatti jos yhtään sun oloas helpottaa, niin jos poju on vielä perätilassa, eikä käännösyritys tepsi, (mitä vähän epäilen jos sydämenmuotonen kohtukin vielä) niin saat satavarmasti sektion! En sitten tiiä onko se sulle yhtään parempi vaihtoehto, mut luulis ainakin :) Mun kaverille tehtiin sektio, just vauvan perätilan takia ja nyt jälkeenpäin se sanoo, ettei ikinä ees haluais kokea alatiesynnytystä koska niillä sektio meni niin hyvin. Äiti parani tosi nopeeta vauhtia ja sairaalastaki pääs ihan samaa aikaa kotiin, kun muutenkin olis päässy :)
Mulla ei oo vielä ollut kun ihan kivuttomia suppareita, eikä niitäkään mitenkään mielinmäärin, muutama päivässä keskimäärin :)

Lelluriina no nyt sun on vaan ihan oikeesti pyrittävä ottamaan rauhallisemmin, vaikka ihan varmasti on melkein mahdotonta sun tilanteessa. :/ Onneks kuitenkin miehes on nyt enemmin kotona ja auttelemassa :) Ei olis joo kivaa vielä tässävaiheessa lähteä synnyttämään!
Meillä ei oo oikein mitään juhannussuunnitelmia, varmaan tässä ihan kotosalla ollaan kavereiden kanssa :) ..Kävipä teillä hyvä tuuri mökin kanssa! :) Vuokramökit on tosiaan ihan törkeen hintasia! Ai että moottoripyörän hommasitte :D Kyllä sitä omaa aikaakin tosiaan tarvii! Toivottavasti kelit jatkuu pitkään semmosina, että voi pärräillä :) Kummit vaan lapsia hoitamaan ja menoks :D
Ja onnittelut poksumisesta! :hug:

Elkku no hyvä, että täällä on muitakin peräpään pitäjiä :D :D ..Joo, surraan täällä sitten kahdestaan, kun koko ketju on kuollut, kun muut vaan synnyttää :D Luulis ainaki, että siinä vaiheessa kun on sen oman nyytin saanut, niin ei ole tätä vapaa-aikaa ihan näin ruhtinaallisesti ;) Onnittelut kolmekybäsistä! :hug: Perästä tullaan, meillä poksahtaa huomena ;)
Joo, tosiaan on teillä vielä hommaa edessä! Ja ymmärsinkös oikein, että joku ulkopuolinen tulee teille laajennuksen tekemään? Se olis tosi hienoa, niin jäis sitä aikaa sitten kaikkeen muuhunkin mitä se laajentaminen teettää!
Teidänkin juhannussuunnitelmat kuulostaa tosi kivoilta! :)
Mulla ei oo ollut navan ympärys yhtään kipeä, enkä osaa kyllä yhtään sanoa mistä moinen vois johtua, en oo ennen kuullutkaan. Sitten kun maanantaina neuvolasta sitä kysyt, niin tuu ihmeessä tänne kertomaan mitä siellä sanottiin, jos tollaseenkin vaivaan joku törmää, niin tietää sitten jo etukäteen mistä kyse :)

Sartsa tosiaan ei tullut mieleenkään, että masu vaikuttaa tohon laulamiseen, mutta nyt kun aattelee, niin tottakai se vaikuttaa kun muutenkin hapenottokykyä ainakin mulla se vaikeuttaa. Ja hyvä juttu, että pissa oli puhdas! Vaikka täällähän se jo tiedettiin ;) APUA! Viis viikkoahan on ihan tajuttoman lyhyt aika! Jos siis nyt käynnistykseen joudutte/pääsette. Ehkä enemmin pääsette, niin saa ainakin sitten vauvan aikasemmin ;)
Oi, tosi ihanasti sulle sanottiin masusta! :heart: Oon kyllä sen naisen kanssa samaa mieltä, itekin toivoin iiiisoa mahaa, mutta sitten tulikin tällänen mitäänsanomattoman kokonen! :( Oon kyllä tästäkin tosi ylpeä, mutta olishan se isompi ollut vielä kivempi :whistle: Mulle taas aina sanotaan just päinvastasta, eli "ompas sulla pieni maha" tai jos tulee juttua lasketusta ajasta jonkun sellasen kanssa kuka ei sitä tiedä niin "ai, se on jo niin pian, ei uskois kun sun mahaa kattoo" ja kyllä sekin ärsyttää niiiiin! Vaikka tuskin kukaan mitää pahaa tarkottaa, mutta silti jotenkin käy kaivelemaan, että onkohan tämä sittenkin jotenkin liian pieni ja kasvaakohan Mini sitten edes tarpeeksi tai muuta ei niin kivaa :(


Tää Tupsun koulutus alkaa olemaan sittenkin liian rankkaa mulle ihan vaan sen takia, kun kouluttaja sanoi että liikuntaa on lisättävä silleen, että lenkkeiltyä tulee yhteensä päivittäin vähintään kaksi tuntia.. No oonhan mä nyt niitä tunnin lenkkejä aina kerrallaan tehnyt, ja en nyt tiedä mitä siitäkin tulee kun noita kauan jatkaa! :/ Pakko saada toi mies jotenkin houkuteltua viemään tota koiraa ihan yksin noinkin pitkille lenkeille.
Muuten meillä on ollut kotona oikein leppoisa tunnelma :) Eilen oltiin kokeilemassa Tupsun kanssa vähän agilityä ja toinen nautti niin paljon! :) Oli ihana nähdä kun pieni oli niin innoissaan ja melkein pääsi a-esteenkin, mutta voimat oli jo sen verran loppu, että vähän reilun puolen välin siitä sitten päästiin :) Mutta aika hyvin ekakertalaiselta! Oon niin ylpeä tosta pienestä! :heart:

Minni ja Mini 29+6 :heart:
 
lelluriina Mulla oli kohdunkaula pehmeä jo viikolla 26 ja lääkäri sano et ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä ja ekastakin oli pehmeä jo melko aikaisin enkä mitään kieltoja saanut. Rv 30 oli kohdunkaula lyhentynytkin mut sekään ei kuulemma haittaa mitään kun kiinni kuitenkin on.. tuo että paikat kypsyy ajoissa, monesti myös nopeuttaa synnytystä :)

Noi uskomukset pojasta tai tytöstä on tutkimusten mukaan 50/50.. kiva niiden kanssa kuitenkin on leikitellä. Mulla ekasta tytöstä oli karvanen maha, muoto oli kun pojalla ja oli vahva linea negra joka ei kuitenkaan tosin yltänyt rintoihin asti niinkuin yleensä pojasta sanotaan. Nyt on ihan samat "oireet" ja tyttö sieltä kuitenkin on näillä näkymin tulossa :)

Meillä hajos kone enkä pääse koneelle kun harvoin aj tosi pikasesti :( Kaikki viestit oon ehtiny lukemaan, mut kommentoimaan en ole ehtinyt.. toivotaan et kone nyt tulis kuntoon tai jostai löytäis halvan!!!

Kaikille hyviä vointeja!!!
 
minni234 Meillä on kans olohuoneessa mustaharmaavalko sisustus x) Yks pitkä seinä ollaan maalattu tummanharmaaks. Meidän makkari on sit ruskeasävyinen ja keittiö kans mustanruskea. Kuulostaa ihan tajuttoman ihanalta noi teidän kylppäri ja wc x) Iteki haluan sitte joskus ku on oma talo.. Ja saattepa edullisesti noi tavarat =) Kiva!

Me haettiin eilen sitten se pinnasänky ja on kyllä ihana =) Saatiin kylkiäisiks kaks patjaa, pinnasuojus ja kaks makuupussia x) Ja saatiin korjattua pikkusen vaunutki. Ostettiin ne käytettynä sillon joskus helmikuussa? Ja nyt vasta hoksasin että siellä oli hyttyssuojaki mukana xD

Mulla on tänään ollu maha vähän kipeä tuosta navan vasemmalta puolen vähän alaviistosta :/ tuntuu ihan siltä se kipu niinku siinä ois mustelma muttei oo. Mietin et oisko pikkunen voinu yöllä potkasta siihen kohin? Tai oonkohan sit johonkin sen kolhassu.. Tai voiskohan toi johtua siitä ku esim. toissapäivänä nojasin tiskipöytään ku kuorin pottuja. Pelottaa et onkohan siellä kaikki hyvin :/ Ja välillä vihloo tuohon navan alapuolelle.. Rasittavaa tämä stressaaminen, olis jo laskettu aika -_-
 
Sartsa83
Elkku mä en oo noudattanu minkäänmoista ohjetta tuon floradixin kanssa. Syön aamulla aamupalan kun nousen sängystä ja sitten menee vähintään tunti kun otan muutkin vitamiinit (kahvi ja etenkin maitokahvi, eli itsessään maito kun estää joidenkin vitamiinien imeytymisen ja etenkin raudan), otan samalla tuon floradixinkin. Sillon aiemminkin kun vedin sen koko pullollisen, otin vaan johonkin väliin päivää sen. En mä katsonut olinko syönyt tuntia aiemmin vai söinkö vasta sen jälkeen, kunhan otin. Koska se on luontaistuote, ajattelin että mitä sen on väliä miten sen ottaa, kunhan kerran päivässä muistaa sen 20ml ottaa. :LOL: Mä en oo kato tommosten kanssa niin tarkka. Muitten kun noitten vitamiinien kanssa. Mutta siis toi sun maidon ja teen litkiminen heti päälle, estää ihan taatusti sen imeytymisen... tai siis että mieluummin sitten tekee niin että aamupalan jälkeen vähintään tunnin päästä ottaa kun se että ottaa eka ja sitten aamupalaa. Mä en ota tuon päälle mitään.. tänään tosin ja eilenkin taisin ottaa vaan magnessium purutabletin "päälle" kun toi purutabletti on ihan karkin makunen. :p

Mutta joo, jos varman päälle halutaan pelata, niin älä siis ota ruoan yhteydessä äläkä juo sen päälle mitään maitotuotetta tai teetäkään, vaikka susta tuntuis että se estää närästämästä. Syö mieluummin sitten vaikka rennietä jos jatkaa närästys, mutta älä juo ainakaan maitoa tuon päälle. Kumpikaan, rauta ja kalsium eivät sitten imeydy. Ja jos se on kamalan makusta susta, niin ettet voi olla ottamatta mitään sen jälkeen, ota vaikka pieni mehu hömpsy että maku häviää tai sitten joku purkka tms.

minni niin se kai sit vissiin on, et sanotaan sun mahasta mitä vaan, se ärsyttää. :LOL: Kun mua ärsyttää se päivittely:"Ai, sulla on vielä noinkin pitkä aika laskettuun. Näyttäs siltä että sä synnytät ihan justiin". :kieh: Ärh! Vaikka kuinka aattelee että ompa ihanan iso maha, niin silti tuolleen kommentoitua tulee sellanen olo, et "joo, mä tiiän, et oon läski", vaikkei ne mitään siihen suuntaan sanokaan. :LOL: Mä oon kuitannu noi sanomiset aina vaan et:"minkäs teet, kun on iso muksu tulossa.. tai näin ainakin ennustellaan". Sit joillekin vähän tutummille selvitän että lapsivettä on kuulemma aika paljon tällä hetkellä et sen takia tää maha on kans paisunu tän kokoseks ja mulla on kohtu eessä. Ei vaan jaksais ees tutuillekaan aina selittää tota.. kun jotenki pistää vituttaa koko kommentointi. :LOL: Vaikeaako??? :LOL: Juu, kyllä mä oon kans sitä mieltä että PÄÄSTÄÄN käynnistykseen, jos semmonen tulee eteen. :p ... mutta sen nyt näkee kun seuraillaan... Kunhan ei sitten arvioi ihan päin persettä ja sit synnykin "liian aikasin" eli jonain 2500g:na. :/ Haluisin kuitenkin ennemmin sen 3kg:n kun alta kolmen. :ashamed: Juu, siis mähän oon harrastanu koko ikäni laulamista. Laulutunneilla en oo käynyt, mutta mm. Arja Koriseva, Katri Metso, Paula Koivuniemi ja muutamat muut iskelmäartistit on opastaneet mua oikea oppiseen laulutyyliin. Joten on tullut sitten reenailtua tota hapenottoa ja sitä, mistä se ääni lähtee kun laulaa. Niin eilen sen sitten huomas kunnolla tän mahan kanssa, että nyt se ei toimi olleskaa niin kuten sen on aiemmin tehny. Ääni tuli suoraan kurkusta ja kuulosti aivan karseelta. Kurkku kuivu täten koko ajan ja sen jälkeen ääntä lähti vielä vähempi. :( Olin niiiiiiin nolona ja pahoilla mielin. Tuntu helvetin pahalta.

Eikä sekään tarkota välttämättä että Ministä pien tulisi vaikka mahaas kommentoidaan niin. Ootko kysyny missä sun kohtu sijaitsee? Se jos se on taaemapana, tarkottaa ettei sun maha juur kasva, mutta toinen sun mahassas kyllä kasvaa siitä huolimatta! :hug: :)

Rinsessapa älä ole höpö! Noi tuntemukset kuuluu tohon kun sun maha venyy ja toinen valmistautuu siellä. Välillä ne tekee kipeääkin. Kyllä siellä on kaikki hyvin! Ja jos kovasti pelottaa, soita neuvolaan tai lääkäriin. :hug: Siellä on toinen niin hyvässä tallessa sun sisälläs, ettei sille voi käydä mitään vaikka maha osuis TISKIpöytään! :D Anteeksi mutta olet aika hassu. :hug:

Omaa. Mä oon kans kyllä ollu tänään ihan mahdoton. :D Mies kysy et voisko meijän yks kaveri tulla tänään meille yöks kupitteleen (eli ottaa viinaa) ja sanoin että eiköhän se käy... nooh, kun tää kaveri tuli, aloin heti vollaamaan hysteerisenä. Mies oli paniikissa et mikä muhun iski ja selitin itkusesti, että en tiiä mikä on, mutta nyt mä en haluiskaan kun vaan olla miehen ja mahan kanssa kolmistaan kotona. Mulle tiettekö iski pakokauhu että ulkopuolinen tunkeutuu meidän rakentamaan pesään johon ei ole vielä edes itse "pääsankari" päässy. :D Kerroin ton myöhemmin miehellekin ja sekin naurahti että oon hupsu. Siis uskomatonta! Mutta oon lukenu että näillä viikoilla alkaa tää turvallisen ympäristön luominen ja äidit alkavat tuntemaan sitä oikeaa äidinvaistoa ja haluavat suojella pientään jo nyt kaikelta. Vaikka tää meijän kaveri on tosi asiallinen ja hyväkäytöksinen, typerää läpänheittoa lukuunottamatta humalassa, niin silti jotenkin mulle tuli olo että "ei tuo voi meille jäädä". Ja toinen mikä on, niin kun omassa lapsuudessa on tuota alkoholia juotu liiankin kanssa, niin jotenkin tuli kauhea viha siitä, että täällä meidän kodissa ryypättäisiin kaksin käsin. :ashamed: Mä en pidä siitä ajatuksesta. Alkoholia saa nauttia, mutta sitten korkeintaan pari kappaletta. Jos halutaan ryypätä enempi niin sitten jonnekin muualle. Niimpä saatiin kompramissattua tää homma ja mies kavereineen menivät mieheni isälle. Siellä on tosin meijän kummipoika 1,5v ja siellä on myös nyt viikonloppua viettämässä miehen 14v pikkuveli, mutta kummipojan äitiä ei kuulemma haittaa vaikka siellä ryypättäiskin. Mulle se on jotenkin isompi asia. Niimpä saan nyt sitten nauttia olostani kotonani, ilman häiriötekijöitä ja pelkoa että pienen turvallinen ympäristö ja meidän pesä rikkoutuisi. ;) :D Mua naurattaa toisaalta nää tuntemukset, kun mulle on ihan okei että välillä otetaan kun se pidetään järkevänä. Itellä on terve suhde alkoholiin, kun joutu katteleen vierestä oman äidin ryyppäämistä ja miehellekin se on mennyt terveeks kun sanoi ettei halua samanlaista lapsuutta kun itellä oli eikä halua olla isänsä kaltanen. Ja onhan hän ollutkin tosi nätisti pitkän aikaa... halusin suoda nyt kun kesälomallakin on tämmösen "otto viikonlopun", koska sitten kun meillä on tää pieni, ei niin vaan otellakaan. Kyllä nyt välillä ja sitten lähdetään yhdessäkin jonnekin, mutta ei mitään joka viikonloppu kännäystä, meininkiä.

Voi apua, toivottavasti ette pidä mua ihan natsina tai mitään. Mun hormonit tuntuu puhuvan ennemmin kun minä. Kummipojan äiti sano mulle että "jätkä sanelee sun mahassa jo nyt mitä se haluis" ja hänen mielestään poika ois halunnu viettää tämän illan iskän ja äidin kanssa mahasta käsin. :) Hih, aika hassu ajatus. Mutta kyllä tuolla pienellä sikiöllä alkaa olla oma tahto näillä viikoilla. Se vain kommunikoi äidin tunteitten kautta sekä potkimalla ja kertomalla siten mitä mieltä on asioista. :)

Joops.. tulipas mielenkiintonen teksti.. anteeks. :ashamed:

Sartsa ja pähkis 32+5 (kun kerta ollaa jo yli puolen yön) :heart:
 
Sainpahan pojan hereille käymällä suihkussa ja ärsytin laittamalla suihkun mahaan kiinni. Toinen sitte potki sitä että lopetatko. Nyt se sitten möyrii tuolla parin päivän edestä..

Sartsa Kuulostaa tutulta tuo ylisuojelevuus. Ite oon kans. Mua pelottaa käydä kaupassaki tai ihan missä vaan. Pelottaa et joku tulee ja tönäsee, lyö tjn. Kamala sitte ku toinen on mahan ulkopuolella. Eihän sitä uskalla päästää silmistään..
 
Sartsa83
Rinsessapa oot kyllä ihan hassu! :hug: :LOL: :heart: Vielä en tunne itteeni ihan noin ylisuojelevaiseks, mut jotenkin toi koti on koti ja se on jotenkin semmonen "suojeluskohde". :D

Voi sua. Oot kyllä ihan höpö. Saattaa olla päiviäkin ettei masussa ole elämää, eikä siellä ole pienellä mitään hätää. Joko sulle on puhuttu neuvolassa liikelaskennasta? Voisit oman mielenrauhas säilyttämiseks ottaa sieltä semmonen liikelaskentavihkosen, johon kirjailla niitä liikkeitä.

Ja Rinsessapa eiköhän poika ole vetänyt siellä sikeitä yön ja aamun aikana. Vauvatkin tarvitsevat muru unta. ;) :hug: Vaikka sä valvoisit, ei tarkoita että pojankin pitäs valvoa. Parempi vain kun nukkuu, niin nukkuu myös sitten yöt mahan ulkopuolellakin. :D :heart:
 
Sartsa Sain sillon joskus neuvolasta sen seurantaohje -lapun. Pitää senki valvoa jos mä valvon :D Sen pitäis monottaa tuolla 24/7 että tiiän et laps on hengissä :LOL: no eikä.. Kyllä se säikäyttää jos oikeesti tuntuu et kokonaiseen päivään oo kuulunu mitään. Ja neuvolaan en todellakaan soita enää tässä asiassa ku se meidän neuvolatäti on semmonen hönö eikä siitä oo mitään apua..
 
Piltti joo, en mäkään näitä "oireita" liian vakavasti ota :D On vaan hauska just leikitellä ajatuksella, että kumpakohan tulee :) Musta on tavallaan ihan hauskaa, kun en tiedä onko Mini tyttö vai poika. Toisina päivinä kyllä se ei oo yhtään hauskaa :D
Toivottavasti saatte koneen pian kuntoon! :)

Rinsessapa mä ihan rakastan meidän vessaa! :D Se on niin hieno, että tekis mieli vaan ihastella sitä koko ajan :D :D
Hyvä, että tässä vaiheessa sentäs tajusitte ton hyttyssuojan! ;) Olis ollu kiva huomata se vasta siinä vaiheessa kun olis jo hommannu sen erillisen, tai saatikka sen jälkeen, kun vaunuja ei enää tarvi :D
Voi sua, kun stressaat noin paljon! :( Olis vaan niin paljon helpompaa, jos ite pystyis päättämään että nyt en enää stressaa, kaikki on hyvin! Harmi vaan kun ihan niin ei voi tehdä, vaikka kuinka haluais, se on aina jotenkin takaraivossa. Tiedän kyllä ton tunteen, kun illalla tajuaa, ettei toinen ole liikkunut ollenkaan koko päivässä, sitten alkaa tökkimään mahaa minkä kerkeää :D :D Kuulostaa niin naurettavalta, mitähän mäkin tästä olisin ajatellu, jos en olis raskaana, tai siis siitä että toiset ihan paniikissa tökkii omia mahojaan :D :D :D

Sartsa onko sulla vieläkin paha mieli siitä lauantaista, vai oliko se perjantai? No jokatapauksessa.. Toivottavasti ei enää harmita niin paljoa! :hug:
Joo, tiedän ettei mahan koko vaikuta tohon lapsen pienuuteen. Yhdellä tutulla oli kans maha varmaan tätä samaa luokkaa kun mulla ihan loppuunasti, ja reilu 3,5kg jätkä sieltä putkahti ;) ..Enkä muutes edes tiedä missä kohtu on, tai siis miten kallellaan :) Jotenkin vaan just noi muiden puheet saa itelle sellasen huonon mielen :ashamed: Ja sehän se just tyhmää onkin, kun hyväähän kaikki varmasti tarkottaa!
Oho, sähän oot ollu kovana :D No, mutta tosi ihanaa että sun miehes ymmärs tilanteen ja lähtivät sitten muualle :) Tosi kultasta siltä :) ..Ja sille ei vaan oikeesti voi mitään jos tulee sellanen olo, että ei vaikka kuinka olis luvannu että saa tulla.


Ai, vitsit mulla on niskat ja perse kipeenä kun olin eilen pyöräilemässä pitkään,pitkään aikaan! Tänään meinaan mennä kattomaan vanhinta kummityttöäni, joka on nyt noin 1v6kk. Mulla ei ennen viime vuotta ollut yhtään kummilasta, nyt mulla on kolme :D 1v6kk, 1v3kk ja 10kk ;)

Minni ja Mini 30+1 :heart: :heart:
 
Moikka,

Oltiin pe myötätuulirokissa, sain neuvolasta luvan lähteä. Miehen mieliksi mentiin :D ja kivaa oli. Sopivasti porukkaa, jopa vähän ja siisti paikka. Ei ollu tosiaan mitään tönimistä tai muuta, kun oli väkeä vähän.

Remonttia ollaan tehty, eilinen meni eteisen tapettia ottaessa pois. Se ei meinaa lähtee. Siinä menee monta pvää vielä. Siellä on joku liimaphja viimeisen alla, joten ei saa millään irti.
Remontti vielä kyllä aikaa, kun ei osaa ees päättää materiaaleja. Lamput on vaikeita jne. Onko vinkkejä?

Netistä juuri kattelin noita listoja, joiden perusteella kannattaa tarvikkeet hommata. Meillä siis ei vielä ole oikein mitään :D edellenkään. Odotan, että saadaan se lastenhuone valmiiksi, ehkä voin tännekin kuvan laittaa.

Onko ideoita, mitä vaatteita kannattaa pukea vauvalle elokuun lopulla? En tiiä oikein mitään noista? Tarviiko olla lämmintä vai pärjääkö t-paitapituisilla hihoilla jne?

Tämä viikko enää töitä, sitten loma koittaa. IHANAA!!!

Luen kyllä aina teidän kirjoitukset, mutta omaa napaa tää melkein on aina mulla.

Sartsa, tiedän tuon tunteen, kun ei halua muita omaan pesään. Mulla se on laajempi turvattomuus, joka sille altistaa, vaikka nyt on kaikki miehen kanssa täydellisesti. Koiria tai elämiä ei ole, joten niihin en osaa, voi ottaa kantaa. Minnillä kaikki sujuu mukavasti jne :)

Kaikille hyvää viikkoa,
Tuikku ja Masulainen 29 + 6 <3 <3 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä