Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Onnellinen :'( Siellä ruvettiin heti itkettämään raskaana olevaa naista. :LOL: :heart: Kiitos aivan ihanista sanoista. En mä tota enää nyt mietikään. Päätin että kaikki on hyvin ja jos nyt jotain tapahtuis niin sitten se ois luonnon tahto mut en jaksa uskoa että mitään tapahtuis enää. :) Ja riskiviikkojen jälkeen on todella erikoista jos menis kesken. Se oli jotain yks sadasta tai jotakin joille käy niin... joten.. ei huolta ei pelkoa. Tämä on mun ensimmäinen pienokainen ja olen tän ansainnut. Tottakai silti harmittelen jos muille sattuu käymään ikävästi. Vaikka sullakin on neljä ihanaa siellä kotona, niin kyllä mä sun kirjotuksista huomasin kuinka innoissasi odotit tätä viidettä.. joten siks tuntu pahalta sun puolesta. :heart: Itse olet ihana ja näytät olevan vahva.. vahvuutta tuommonen asia vaatiikiin joten hirmuisesti voimahaleja ja tsemppiä. :hug:

Esposa Mä kans ootan ens viikkoon kun riskiviikot täyttyy ja kattelen sitten miltä näyttää, meenkö ottaa sikapiikin... tiedän, että toisille niistä ei oo tullu mitään mut sitä riskiä en oo halunnu ottaa et sen piikin johdosta menis kesken. Joten pelataan varman päälle. Ja aika hiljaista näyttäs olevan tuon sikaflunssan kanssa muutenkin.. epidemiaa ei näyttäs olevan tulossa.. mut jos siitä aletaan taas vouhottaa ja uusia löydöksiä syntyy, meen kipin kapin ottamaan piikin. En muista mitä kaikkea verikokeesta katotaan, mutta se otetaan aina mukaan ensimmäiseen sikiöseulontaultraan mukaan.. eli niskapoimuun.

 
Heips. Minen oo jaksanu pitkään aikaan käydä täällä. Ihan kamala väsy 24/7. seuraava ultra ois 12.2 jolloin on viikko 13 menossa. Mitä lähemmäs tuo aika tulee sitä enemmän pelottaa. :/ voi kun pienemme olisi elossa.. Väsyn lisäksi vaivaa pääkipu ja huonovointisuus. Maha on niinku oisin 5lla kuulla eli huomaa kyllä että raskaana ollaan.(turvotusta) Proteiinit oli koholla ku testattiin neuvolassa. Kellään muulla ollut näin alussa??? mistähän vois johtua?? Yleensä merkki raskausmyrkytyksestä mutta että näin alussako jo? ei kai.. :/
Niin ja sitten se ihmetyttää että ku koko ajan pissattaa mutta suihku on huono.. Pitänee kysyä neuvolasta että onko normaalia. Väsyneenä seuraavaa ultraa odotellen -_-

Rinsessapa ja Rakkauspakkaus 9+6
 
Luin jostain, että lämpö nousee raskauden aikana hieman. Mittasin lämpöni 36,4C eli 0,1 astetta enemmän kuin tavallisesti minulla. Tuntui vähän v****ilta, eihän tuosta nyt mitään johtopäätöksiä pysty tekemään :D.
 
Mäkin oon ollu kipeenä! :( Ti-Ke yönä heräsin mielettömän huonoon oloon ja oksentamaanhan siitä mentiin. Sitten päivällä nousi kuume, ja koko ajan oksettava olo,muttei mitään tule, kun en todellakaan sormia kurkkuun ala tunkemaan! En pysty,hyi! Nyt ollaa jo voiton puolella :) Tästä pahoinvoinnistakaan en kyllä tiiä,että onko yrjötautia vai ihan vaan raskaudesta johtuvaa.. Tänään kyllä kun olin töissä,niin oli veto niin pois! Olin kuin hidastetusta filmistä :D No jos vielä jaksais 6 päivää,niin sittempä on kaksi vapaata! :)

Mä oon alkanu pelkäämää Minin puolesta ihan tosissaan! Eilen sattu mahaa aina välillä,sileen kouristi..Olin jo niin varma että on supistuksia ja että nyt se syntyy :| Sitten vaan mietin,että ollaanko me tosissaan niin pahoja ihmisiä,että kolmaskin menetettäisiin :'( Nyt pitää vielä odottaa kuukausi! Ens viikolla on neuvola, ja sieltähän se ultra aika varataan. Viimeksi tais np olla viikolla 11+3(???) no 11+ jotain ainakin :D
Tiedättekös muuten,että laskeeko ne neuvolassa ton la:n nyt ton ultran mukaan vai menkkojen? 5 päivää kumminki eroa, no eihän se paljoo ole,mutta kuitenkin :)

Minni ja Mini 8+0
 
Heipä hei kaikille!

Täältä ilmoittautuu keskusteluun mukaan seuraavanlainen tapaus:

Katsuli................24v............esikoiset..............26.8..............LPKS

Raskaustestin tein joulukuussa aatonaattona ja positiivinenhan se oli. :)

Jouduimme kokemaan mieheni kanssa keskenmenon surun alkusyksystä ja nyt tuntuu ettei kumpikaan oikein vielä uskalla nauttia tästä. Silloin keskenmeno ilmeni vasta niskapoimu-ultrassa. Tuon keskenmenon yhteydessä minulta löytyi iso munasarjakysta, joka leikattiin. Raskaaksi tulin uudelleen heti seuraavana mahdollisena kertana. Leikkauksesta johtuen oli minulla kohonnut kohdun ulkopuolisen raskauden riski ja niimpä kävimme 1. ultrassa jo 7.1 (vko7). Pahimpaan valmistuneena oli yllätys aivan valtava kun saimme tietää että odotan kaksosia. :heart: :heart: Sydämenlyönnit näkyivät selvästi. Siitä onko sielä identtiset vai ei, ei ole vielä tietoa.

Kaksoset! Elämänmuutos tulisi kyllä olemaan aikamoinen, myös noille neljälle karvakuonolle jotka nytkin tuossa matolla nukkuvat koiranunta. Niskapoimu-ultra meillä on 8.2. Ehkä sen jälkeen pahin jännittäminenkin loppuu, jos kaikki näyttää olevan hyvin. Ensimmäinen neuvolakäynti on ensi keskiviikkona. Jokohan sydänääniä kuunneltaisiin?

Sain äskettäin kokea toisenkin suuren yllätyksen. Isosiskoni paljasti olevansa myös raskaana (esikoinen) ja laskettuaikakin on vieläpä elokuussa. :D Lähimmässä ystäväpiirissänikään ei ole vielä lapsellisia, joten tämä on kyllä oikein tervetullut ilouutinen siinäkin mielessä.
 
Sartsa83
Rinsessapa Onnellinen puhuu asiaa... menehän lääkäriin selvittämään asiaa.

Esposa Heh.. lämpö heittelee suuntaan jos toiseenkin raskauden aikana. :) Mulla on ollu raskauden alusta lähtien noin 37,3 parhaimmillaan.. mutta yleensä aikalailla 37 ja normaalisti mun lämmöt on 36,2 ellei alhasempikin.. nyt ne on taas tipahtaneet tonne normaalilukemiin, mutta sehän onkin oikeastaan siinä kiinnittymis ja ihan alun kasvuvaiheessa jollon lämmöt on koholla. Mutta ihmisen ruumiinlämpö tosiaan vaihtelee raskauden aikana jonkin verran pitkin raskautta. Tuossa reilun puolen välin tietämillä alkaa sit se hikoilu ja kuumotus. :D Että kaikkea ihanaa tulossa vielä mitä ihmetellä. :) Onneks meillä eka kertalaisilla on muutama kokeneempi täällä.. kuten meijän ihana onnellinen :heart: jolta saa tarvittaessa apuja jos on ihan kieli keskellä suuta. :D

minni Hyvä jos olo parempaan suuntaan. Älä rakas nyt ala liikaa pelkäämään. Tiedän että pelottaa kun on jo menettänyt kaksi pientä, mutta koita olla turvallisin mielin. Nivus- ja alavatsa kipuja, koviakin kouristeluja on pitkin poikin raskautta.. yleensä ovat liitoskipuja ja muita raskauteen liittyviä joilla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia. Koitahan nyt siellä rauhottua ja miettiä kaikkia hyviä asioita elämässä. Kyllä luonto hoitaa jos niin on tarkoitettu mutta stressi/pelko vain pahentaa oloa kaikin puolin. :hug: Hengessä ollaan mukana ja kovasti lähetän rauhoittelua ja tarrasukkia. :heart:

ON: käytiin tänään katteleen noissa vauvaliikkeissä vähän tarvikkeita. Laskettiin että noin 1500e menis äkkiseltään tarvikkeisiin... ja siihen ei ole laskettu edes vielä kaikkia tarvikkeita. Tänään tosiaan oli semmonen silmäilykierros että mitä on tarjolla. Onhan tässä aikaa vielä reilu puol vuotta ettiä ja ostella vauvalle kaikki tarvittava. :)

Mukavaa lauantaita kaikille!!!!! :heart:

Sartsa ja Pähkinä 11+5 :heart:
 
Esposa Se verikoe yhdessä niskapoimu-ultran kanssa seuloo niitä riskejä saada vammainen lapsi. Eli niskaturvotus on vain yksi "oire" vammaisuudesta, myös verikokeesta voi saada jotain vihiä.. Mutta siis vaikka verikokeen ja/tai np-ultran tulokset olisivat epänormaalit, ei lapsi välttämättä ole vammainen!
Mä kävin ottamassa sikapiikin pari viikkoa sitten, kun ajattelin että parempi ottaa mahdollisimman pian niin ei ehdi sairastua. :p Itse asiassa sairastin taudin jo todennäköisesti, mutta kun sitä ei silloin todettu testeillä niin mua neuvottiin silti ottamaan piikki vauvan suojaksi. Jos en olisi raskaana, olisin jättänyt piikin ottamatta. Neuvolan tädin mukaan se ei ole vaarallinen edes raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, Norjassa tai jossain sitä ei ensimmäisen 12 vkon aikana anneta koska ei haluta että se yhdistetään keskenmenoon (koska moni sanoisi km:n johtuvan rokotteesta vaikka vauva olisi muutenkin mennyt kesken).
Vielä noista lämmöistä.. Mulla nousi lämpö niin, että ekoina viikkoina oli koko ajan 37,2-37,4 ja kova palelu. Nyt lämmöt palautuneet takaisin 36,4 paikkeille.

Rinsessapa :hug: Toivottavasti masussa kaikki hyvin! Niin kuin Onnellinenx5 sanoikin, niin virtsatieinfektioonhan tuo vähän viittaisi, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin!

Minni toivottavasti Minillä on kaikki hyvin! Nythän on tosiaan vatsatautia liikkeellä, kuulostaa vähän siltä kun on kuumetta ja vatsa kouristelee. Voimia! :hug:
Meillä laitettiin neuvolassa LA menkkojen mukaan laskettuna ja merkittiin neuvolakorttiinkin, se kuulemma muutetaan siihen vain jos päivät heittää ultrassa viikolla tai yli. Mulla ne voi hyvinkin heittää viikolla tai parilla, koska mulla on ollut niin pitkät kierrot.. No, ihmettelen sitä sitten myöhemmin, ultran jälkeen. :) Niin ja tuo ultra, meillä ohjeena oli että pitäisi mennä viikoilla 11+jotain - 13+6.

Katsuli tervetuloa! :wave: Pahoittelut keskenmenosta :hug:! Mun suurin pelko on, että mennään np-ultraan ja saadaan kuulla just noi kamalat uutiset. :/
Onnea kaksosten odotuksesta! =) Varmasti teillä on aikamoinen alkujärkytys päällä. Luin just jonkun kaksosten äidin kokemuksia, kuulemma rankkaa on mutta myös palkitsevaa kun näkee kaksi onnellista hymyä ja voi seurata kahden erilaisen persoonan kehitystä. :heart:
Hauska että teillä on sitten aika tarkalleen samanikäiset lapset siskon kanssa. :D Ties vaikka samana päivänä olisitte synnyttämässä. :)

Sartsa ostitteko vielä mitään? :) Mitä tarvikkeita tuo 1500e sisältää? Melko kallistahan vauvan hankinta on, onneksi ei tarvitse kaikkea ostaa kerralla vaan hankkia pikkuhiljaa..
Mä oon jo nyt aloittanut psyykkaamiseni tuon tavaroiden ja vaatteiden hankkimisen suhteen: kaiken ei tarvitse olla uutta ja hienoa, omaksi tai lainaksi ystäviltä/sukulaisilta saatu tavara on ihan hyvä jos vaan toimii. Haluaisin valita kaikki tuotteet itse, ostaa ne ikiomaksi upouutena, mutta se tulee vaan niin kalliiksi.. :/ Eikä vauva varmaan tajua onko syöttötuoli maksanut 2 e vai 220 e. :D

Viikonloppuja kaikille toivottelee Siili & Känkkäränkkä 10+3.
 
Sartsa83
Siili Ei ostettu vielä mitään kun käytiin alustavasti katteleen. Toki jos sieltä ois joku semmonen "toi me halutaan nyt" pompsahtanu silmille, oltais ostettu. Vähän syöttötuolia haaveiltiin mut sit tajuttiin ettei tiietä ees kui korkee meijän keittiönpöytä on, et tarvii sekin eka mitata. Meillä kun kuitenkin käy noita pikkuvieraita niin ois hyvä olla jo nyt se syöttötuoli. No tohon nyt kuuluu ainakin vaunut, turvaistuin+jalusta, sitteri, sänky+hoitopöytä, pesuallas+jalat siihen,.... olikohan muuta. Noi nyt ainakin. Joo ja mä oon päättäny vaatteiden osalta sen, että meillä on ainakin ekaks vuotta vaatteet sitten lähes kaikki, koska niin paljon saadaan muilta. Joten vaatteita ei tarvi laskea.

Mäkin haluisin ostaa omaks kaikki. Ja sen takia syöttötuoli ostetaankin ainakin.. koska mä haluan semmosen mitä voi säätää (esim. tipp trapp) lapsen kasvaessa. Onneks tostakin mallista on tehty halvempia versioita kun tuo on nyt alennuksessa sen 199e ja normi hinta on 232-250e. Esim. Emma merkkinen samanlainen säädettävä syöttötuoli makso Tampereella Vauvatalo Johannassa 59e (jos muistan oikein). Ja yhestä mistä ei tingitä on turvaistuin sekä tärisevä sitteri. Semmonen tärinä sitteri maksaa Vauva popissa Tampereella 159e. Ja näytti muutenki tosi kivalta. Siinä oli semmonen lelukaarikin. :)

Olin näköjään taas aikaani eellä. Tänäänhän on siis 11+5 eikä eilen. :D ... koska tiistaina on 12+0 :)
 
Kiva lueskella teidän juttuja välillä. Mulla onnistui se sytoyekki tyhjennys perjantaina ja nyt vuotelee vaan vähän, väsyttää tietysti. OLIN EILEN OSTOKSILLA, MIELENI PIRISTYKSEKSI UUSIA VAATTEITA.
jos teille tuee ongelmia niin kysykää vaan, autan mielelläni jos pystyn.
ÄLKÄÄKÄ PELÄTKÖ NIITÄ KOURISTUKSIA kuuluvat normaali rakauteen, mulla km viikolla 9+ ja ongelma oli se ku ei tuntunu mitään kipuja ekä mitään vuotoja...rennosti vaan ja jos käy jollekin huonosti voin luvata että siitäkin selviää!!!
Voima haleja kaikille!!

Onnellinen ja 4 ihanaa lasta ja 4 km:ää, silti onnellinen
 
Tänään sitten alkoivat vatsakivut ja verta on tullut enemmän kuin normaalisti... Soitin kätilöopistolle ja sanoivat että pitää odottaa aamuun, jos vuoto jatkuu vielä pitää tulla sinne. Todennäköisesti keskenmeno... :'( pelottaa kamalasti... :(
 
Sartsa83
APUA! Mä en oo yhtään huomannu että Katsulikin on liittyny tänne. Hei tervetuloa!!! :wave: Lisään sun tonne listaan. Anteeks kamalasti! Aww.. teille on oikein kaksin kappalein luvassa esikoisia. :) Ihanaa. Ja pahoittelut keskenmenosta. :( :hug:

Piisku :( En pysty sanomaan mitään... oon niin sanaton. Toivottavasti ei ole sitä, mut jos on... pahottelut.
 
Sartsa83
:heart: Sunnuntai 24.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Np-ultrassa käyty aamulla ja kaikki aivan mainiosti =) :heart:
Laskettu aika sitten siirtyi aikasemmaksi ja olis näillä näkymin sitten 6.8 ja raskausviikot kanssa tietenkin kasvoivat samalla. Pienokaisella kaikki oli hyvin, piti vaan paljon häntä herätellä kun kesken unien mentiin häiritsemään että päästiin mittailemaan niskapoimua, jossa myöskään ei ollut poikkeamaa. =)
Nyt on jälleen taas niin onnellinen ja helpottunut olo, varsinkin kun sai nähdä pienokaisen liikkuvan paljon ja sydämen lyövän tarmokkaasti :heart:

Piisku89 Pahoittelut ja voimia sinulle :hug:

Patience ja pienokainen 12+3 :heart:
 
Sartsa83
Patience Kuulostaa ihanalta. :) Meillä np huomenna. Jänskättää vähäse, mutta ainakin sydän lyö meillä kans tarmokkaasti kun käväsin tänään hakee verikokeiden tuloksia neuvolasta niin täti halus kuunnelluttaa sydänäänet ja minähä suostuin siihen ilman muuta. :) Ihuna oli taas kuulla oman pienen rakkaan sydämen syke. :heart: Innolla ja pienellä varauksella ootan huomista klo 15 ja np-ultraa. :)
 
Sartsa ei mitään... oltiin kirjoitettu niin yhtäaikaa viimeksi, että sulla jäi varmaan siksi huomaamatta. :)

Piiskulle ja muille keskenmenon kokeneille pahoittelut. Itsellä helpotti silloin ajatella että se ei vain ollut tarkotus nyt sitten tulla ja toisaalta taas luonto korjaa pois jos jotain on pahasti vialla.

Mukava että täällä tulee nyt kuitenkin näitä ilouutisiakin. Patiencele onnittelut! =)

Onpa ollut jo muutamana päivänä mukava herätä, kun ei ole enää ollut kovaa aamupahoinvointia... sellaista lievää nyt on pitkin päivää. Lämpimät ateriat eivät meinaa oikein maistua, mutta kun ottaa kaveriksi paljon vihanneksia niin menee alas. Kuinka moni muuten syö jo jotain ravintolisiä? Foolihappoa?
 
Sartsa83
Katsuli Siitä se varmaan johtuu. :) Mä syön Multitabsin Raskaus monimultivitamiini tabletteja. Niissä on niin D, C, E jne vitamiinit ja foolihappoakin. Ennen raskautta kun yritettiin, söin tuplaten foolihappoa ja join greippimehua.

ON: Tänään oli sitten se np-ultra. Kaikki on todella hyvin. Lääkäri sanoi että kaikki näyttää tähän asti normaalilta. Rakenneultrassahan kaiken näkee sitten paremmin ja tarkemmin kun raajat on kunnolla kasvaneet, mutta ihan on kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Aivopuoliskot oikeilla kohdillaan kehittymässä, sydämen kanssa sama juttu. Pikkunen nähtiin myös 4D-kuvissa ja voi toista! Siellä hän nosteli kättä poskelle ja hymyili. :heart:

Sartsa ja Pähkinä RIKSraksPOKS 12+0 :heart:
 
moikka pitkasta aikaa! :) meilla kone rikk,niin oon pleikkarill a nyt netiss :D en siis tee kovin pitkaa sepostusta;) luin kylla teidan kuulumiset,mutta taidan palata niihin sitte kun kone pelaa taas:) koittakaa saada tasta nyt edes jotaan selvaa! kavin tanaan neuvolass ja np-ultra on parin viikon paasta! neuvolassa mentiin siis menkkojen mukaan, eli

minni ja mini 9+3
 
Mä kulutin jo kaiken energiani muissa pinoissa kirjoitellessa eli pikaisesti vain tänne kirjoittelen. :ashamed:

Piiskulle suuren suuret pahoittelut! :hug: Voimia!

Onnittelut kaikille, joilla oli hyviä ultra-/neuvolakuulumisia!
Mä kävin eilen neuvolalääkärillä ja siellä kuului sydänäänet hienosti. Np-ultra sitten puolentoista viikon päästä. :heart:

Siili & Känkkäränkkä 11+0
 

Yhteistyössä