Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Miette Siis voi olla että mulla on tyyliin LA 15.8., mutta neuvolatäti laski ensin tuon päivän. Mä meen 26.1. sikiöseulontatutkimukseen jonka tarkoituksena on määrittää raskauden pituus ja laskettuaika ja samalla näkee onko niissä kuvissa jotakin kromosomipoikkeavuuksia. Mutta voisin veikata että jos sulla oli eilen 7+6 ja mulla 7+4 että tulisin pari päivää sit sun jälkeesi. :) Hehee... eiköhän me voitais vaikka tavataki tässä ja vaikka tutustuakin jos vaikka joskus mentäis vaunutteleen tai jotakin yhdessä? :) Että sitten taysissa tunnistettais ihan ulkonäöltäkin toisemme ja nimeltä. :) Ja eihän se tähtiin ole kirjotettu vaikka menis LA yli tai jäis allekin.. mutta oishan se aika veikeetä olla samoihin aikoihin siellä.. vaikka samassa huoneessakin! :LOL:
 
Maijamehi, voih, oon kaverilta kuullut kokemuksia tuosta sokerirasituksesta - ei kuulosta kovin nautinnolliselta. Joten pahoittelut, että joudut siihen taas! Sullahan oli tosi hyvä hb! Mulla on hb yleensä tosi korkea (yli 170), joten oon käynyt säännöllisesti luovuttamassa verta. Odotan mielenkiinnolla millainen on hb nyt raskausaikana, olisi outoa jos joutuisin syömään rautatabletteja! :)

Miette kiva että teidän neuvolatäti oli mukava! Mitä kaikkea tuo ensimmäinen neuvolakäynti piti sisällään? Meidän neuvolatäti sanoi jo puhelimessa, että noin 1,5 h kannattaa siihen varata aikaa, huh! :eek: Meillä neuvola 14.1., odotan jo innolla..

Sartsa ja Miette, tuo teidän "synnäritreffisuunnitelma" on hyvä. Mä ehdottaisin sellaista äitiyspakkauksen pientä sukkaa, kiinnittäkää se hakaneulalla olkapäähän kiinni kun hengailette Taysissa. :LOL:

Tännekin pinoon ihanaa vuotta 2010!!
 
Ilmoittautuisin mukaan, olen 26-vuotias toinen tulossa LA olis 26.8 ja TAYS synnärinä.
Meillä on kohta 2-vuotta täyttävä poika joka on äidin ja isin maailman napa ja toista kovasti odotellaan, vaikkakin pienenä yllätyksenä ihan ensi yrittämällä :)

En kauheasti kerinnyt vielä teihin tutustumaan mutta enköhän kerkiä teidän tekstejä tässä lukemaan. Täällä on oireena ollut oikeastaan vaan rintojen arkuutta ja pientä etovuutta mutta muuteen vähällä selvitty, ensinmäisestäkään ei kyllä pahoja oireita ollut.

Minä olen läheisemmille ystäville ja vanhemmilleni kertonut, minusta ei ole näin suuria salaisuuksia pitämään :) mieheni onnistuukin siinä sit huomattavasti paremmin. Iloisia kaikki ovat olleet mutta omat vanhemmat meni ihan lukkoon eikä oikein tiennyt mitä sanoa mutta ehkä se siitä taas ajan kanssa.

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille ja vauvojemme syntymävuotta :)

 
Sartsa83
:heart: Perjantai 1.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8......................?

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Lilianna, tervetuloa! :wave:

Kävin äsken lueskelemassa KHKS:n sivuilta synnytysinfoa (vähän etuajassa.. :D mut olin utelias näkemään millaiset mestat siellä on!) ja sain luotua itselleni törrrkeän paniikin, kun luin kaikista synnytyksen vaiheista ja kivunlievityskeinoista. Totta hemmetissä oon tiennyt että synnytys sattuu jne., mut jotenkin nyt onnistuin panikoitumaan siitä. Mies sanoi, että on siitä aika moni muukin selvinnyt niin ehkä säkin.. ;) Nyt en kyl enää lue mitään synnytyskertomuksia sun muita ennen elokuuta. Huiii. :D
 
Sartsa83
Siili :LOL: Sä oot kyllä ihan hömelö! :LOL: Taatusti selviät siitä eikä se ole niin pelottava kun sitä pelotellaan. Paras keino on ajatella sitä avoimesti eikä ajatella siitä mitään etukäteen. Ottaa kaiken vastaan mitä tulee. :) Ja muista: sä voit aina pyytää kivunlievitystä vaikkei sattuiskaan.. jos siis pelottaa että alkaa sattuun. :) Tää kikka on opittu kavereilta jotka on jo kokeneita synnyttäjiä. :) Ota rennosti Siilinen.. täs on vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiitkä matka sinne. :heart: :hug:
 
Hyvänen aika Siili, nyt jo noin pitkällä ajatuksissa :LOL: mää en ole uskaltanut asiaa paljoa miettiä juurikin ettei viä rupea pelottamaan :) . Heh, kun kysyit neuvolasta niin aloin pohtia että mitäs siellä oikein tehtiinkään... olen tainnut olla puolihorroksessa ihan uudessa paikassa... kovasti vaan juteltiin, perustiedot tsekattiin, sitten puheltiin niiden esitäytettyjen lappusten (ruokailutottumukset, alkoholinkäyttö etc) pohjalta, sitten otettiin hb ja verenpaine - pissatestikin olisi otettu, ellei olisi ollut vesi poikki koko rakennuksesta juuri sinä päivänä :kieh: , no ensi kerralla sitten, ei kuulemma ollut nyt kiirettä. Varailtiin ajat verikokeisiin ja ultraan :heart: , ultra vaaaaasta tammikuun lopussa, kuinkahan jaksan oottaa - siskolle sanoin just tänään, että kerron sen lapsosille uudesta serkusta heti, kunhan ensin itse uskon asian täysin todeksi ultran nähtyäni!

Sartsa, meinasin takertua sanaan "vaunutella", ei ole kuulunut sanavarastoon aiemmin, täytyy varmaan ruveta totuttelemaan =). Joo mutta ehkä me voitais tavata jo ennen synnäriä tosiaan (vaikka oiskin hauska nähdä, kuinka hajamieliseksi tuoretta äitiä luultaisinkaan, kun se huitelisi sairaalassa sukka hakaneulassa roikkumassa :LOL: ). Katotaan tässä ny ku masut hiljalleen kasvaa, eikä viitti enää yksin valaana liikkua kaupungilla B) ?

Lilianna, mun vanhemmat meni kans aika lukkoon kuultuaan, mutta on ne nyt reilussa kahdessa viikossa ruvenneet jo puhumaan asiasta ohimennen ihan luontevasti - hiljaa hyvä tulee :) .
 
Sartsa83
Tervetuloa oikein lämpimästi minni!!! :wave: :heart: Heti kärkeen pahoittelut pienten kaksosten menetyksestä.. :/ Ja olit kuitenkin noinkin pitkällä. Näköjään mikään ei koskaan ole varmaa. :'( Siksi toivonkin että niin sulla kuin meillä kaikilla ois näissä raskauksissa paljon tarrasukkia mukana, jotta pienokaiset syntyisivät tähän maailmaan. :heart: Hirmuisesti onnea tulevaan odotukseen ja toivottavasti saat yhteyden neuvolaan. :hug:

Miette Heh, mä oon kuullu tota vaunuttelua niin usein jo äiti-kavereiltani että se on väkiste tarttunu sanavarastoon. :D Hihi, voi olla kyl huvittava näky kun yks, kaks äitiä hiipparoi pitkin sairaalan käytäviä sukka hakaneulalla kiinnitettynä rintapieleen. :LOL: Juu, parempi muutenki varrota kaikki pahimmat viikot tästä ohitse ja katsella sitten miten tää raskaus tästä edistyy ja viimestään tossa sitten keväämmällä kun masut on jättisuuria, vois vyöryä tapaan kaupungille jätskin ja kahvin merkeissä. ;) :D
 
Sartsa83
:heart: Lauantai 2.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Eilen oli ensimmäinen pahoinvointipäivä. Ihan kuin kunnon krapula! Vaikka olin nukkunut edellisnä päivänäkin päiväunet ja menin yöunillekin toooosi aikaisin. En tiedä sitten mistä moinen johtui, mutta koko päivän olin vuodepotilaana. Syötyä sain, mutta pelkkä istuminen sai etovan olon aikaan. Makuultaan oli kaikista paras. Tänään sitten rohkeasti nousin sängystä ja söin juuri aamupalan. Vielä ei tunnu onneksi mitään oloja! Luulin jo että tästä se yökötys sitten alkaa. En malta odottaa torstaihin, kun silloin soitan neuvolaan! Soitin jo viime viikolla mutta selvisikin, etten kuulu siihen neuvolaan, jonne soitin. Tää on tätä "rajaseudulla" asumisen ihanuutta. Mun synnytyssairaala tulee siis olemaan joko HYS tai K-HKS. Tänään alkoi rv7 (ehkä ).
 
Sartsa83
Elkku Sulla on sen verran raskaushormoonia jo veressä että aiheuttaa pahoinvointia. Kaikille se ei sitä tee, mutta hormooneista paha olo johtuu. :) Ja hyvähän se on että on pahoinvointia. Edes ihan pientäkin. :)

Täällä muuten poksui tänään rv 8! :)
 
minni234 tervetuloa ja :hug: pienten kaksostesi menettämisestä. :'( Toivottavasti nyt odotus menee hyvin ihan sinne loppuun asti. :heart:

Miette jep, vähän ehkä liian aikaisin mietin jo tuota odotuksen loppupuolta. :LOL: :LOL: Oon vaan niin innoissani tästä kaikesta ja kun ensimmäinen neuvolakin on vielä edessä, yritän takertua kaikkeen joka tekisi odotuksesta realistista, että todella tajuaisin että mun sisällä kasvaa pieni. :heart:
Hih, oot tainnut olla aika täpinöissäs siellä ekassa neuvolassa? ;) :D Kiva kun kuitenkin muistit mitä siellä tapahtui, ei jännitä sitten niin paljon sinne meno. Odotan kyllä niiiiin innolla sitä! (Paitsi en pissatestiä :eek: )

Sartsa :heart:

Elkku, onnea pahoinvoinnista! :D Mä luulin alussa, että saan valita menenkö synnyttämään HYSiin vai KHKS:an, mutta se olikin vanhaa tietoa ja nykyisin meidän "kylältä" mennään Hämeenlinnaan. Mutta kunhan saat oikeaan neuvolaan yhteyden niin kyllä sekin selviää - sulla voi asuinpaikasta riippuen edelleen olla valinnanvapaus noiden kahden synnärin välillä. :)

Onnellinenx5, tervetuloa! :wave: Täällä on kiva porukka, eikä liikaa keskustelijoita -> pysyy vielä kärryillä ja jaksaa vastata kaikille. :D Meillä on muuten sama LA ja synnytyssairaala! :D

).( Mua väsyttää taas ihan sairaasti, mutta yritän tänään pysyä koko päivän hereillä, että saan sitten ajoissa unen päästä kiinni illalla. Huomenna pitäis mennä töihin taas ja pelkään etten pääse sängystä ylös aamulla, oon nyt tottunut n. 10-12 h yöuniin! :eek:
 
Moikka tännekin!

Ehdin jo kirjottelemaan tonne odottajien puolelle, mutta molemmilla palstoilla oon aktiivisesti taustaillut aina plussaamisesta lähtien... on tää vaan niin jännää ja ihmeellistä!
Ihanaa lukea täällä teidän ajatuksia :)
Olen siis 25v. esikoisen odottaja Turusta (TYKS), l.a:sta ai ole vielä tarkkaa haisua, ensimmäinen neuvolakäynti reilun viikon päästä 12.1. mut omien laskujeni mukaan nyt mentäisiin 8.viikolla (ehkä 7+4) ja tuolloin laskettuaika sijoittuisi 18.8. paikkeille.
Kaikki tuntuu vielä uskomattoman ihmeelliselle mutta ihanalle! Yhteensä kolme testiä tuli tehtyä ja oli siinä jouluksi ihmettelemistä :)
Pahoinvointia mulla ei ole ollut juuri lainkaan, oksentanut en ole kertaakaan, mutta jotkut hajut ovat kyllä tökänneet inhasti nenään... Rinnat olivat alkuun tosi kipeet, nyt vain turvoksissa ja täytyykin varmaan alkaa jo pikapuoliin uusimaan alusvaatevarastoa ;)
Naama kukki myös alkuun tosi paljon, olin ihan kauhuissani ennen plussaamista et mitä tämä nyt on...nyt alkaa myös näpyt rauhoittumaan. Oli vaan aika shokki meikäläiselle kun edes teini-iässä ei finnejä ollut juuri nimeksikään!
Vessareissuja tulee tehtyä ahkerampaan ja nyt viime viikon aikana vatta on mennyt kovalle...inhottavaa! Närästystä on myös ollut mut sen kanssa kyllä pärjää.
Joulun aikaan mahaa nippaili myös usein, nyt vähemmän mutta edelleen silloin tällöin.
Suklaata yms. makeita herkkuja ei tee yhtään mieli, sitä vastoin suolaiset herkut maistuis ja edellisviikolla elimistö suorastaan huusi salaattia yms. raikasta ja terveellistä! :)
On tää vaan hassua aikaa... silti jännittää kauheesti toisinaan onko siellä oikeesti ketään ja varhaisultra kiinnostaisi! Oon tässä miettinyt meniskö sinne ennen neuvolaa, tosin siihenkin on "enää" reilu viikko aikaa...hmm.
Olen kyllä mielestäni päässyt näiden oireiden kanssa niin vähällä, et ehkä siksi eniten epäilyttää onko tää oikeesti todellista ja kaikki masussa hyvin. Mut mm. oma äitini sanoi ettei hän muista odotusajaltaan oikein mitään oireita, et kai se on vaan sit uskottava et oireet on vaan yksilöllisiä...

Tsemppiä kaikille! :)
 
Oireista...tissit arat ja turvoksissa..ruoka maistuu ja makeatkin..etova olo sillointällöin mutta ei mitään oksennusta eikä yökkimistä. Vatsaa nipisteli mutta se on nyt mennyt ohi, maha on jo kasvanu pömpöksi. Yöllä joutuu ravaan vessassa pari kertaa... ihme siivousvimma joka tulee aina ku on raskaana, hieman turhaa jynssäystä kai se on sitä pesänrakentamista :LOL:
Sydänäänet kulunu joskus 11 viikoilla, kohtu taaksepäin kallellaan niin siksi vähän huonosti..
Huomenna meen ultraan, katsotaan sitten kuinka monta toukkaa siellä on. Ainiin finnejä on kyllä niin oudoissa paikoissa että.
Jaksamista kaikille ja ollaan luottavaisia!!!

Onnellinen ja tirpukka 7+1
 
Sartsa83
Nyt ei ole enää kenelläkään kivaa. :'( Viime yön unisaldo: 1h (kunnon unta)... pelkäsin koko yön menettäväni pähkinän. :'( Illalla vessassa käydessä paperiin tarttui veristä vuotoa.. se muuttu kuitenkin illan ja yön aikana ruskeaks ja nyt pyyhkiessä tulee runsasta tumman ruskeaa vuotoa... soitin hetki sitten hätääntyneenä ensiapuun ja neuvoivat sieltä soittamaan heti oman lääkäriaseman auettua sinne ja pyytämään joko neuvolatädiltä tai omalta lääkäriltä lähetteen ultraan. Suosittelivat että tarkastetaan ultralla mikä on tilanne... sanoin itekin että oon kuullu että jotkut vuotavat raskauden aikana mutta koska mulle muutenkin tämä on ollu vaikeaa (siis koko raskautuminen) niin menettämisen pelko on jotain aivan käsittämätöntä ja siihen sairaanhoitaja toteskin että tossa tapauksessa onkin hyvä tarkistaa, onko kyseessä harmitonta vuotoa vai alkavaa keskenmenoa. Voi luoja!!! Mä en tytöt tahdo menettää tätä! Mä en kykene itkemään mutta sisältä mä olen ihan hajalla ja itken sisäisesti niin että joka soluun sattuu. :'(
 
Sartsa83
:heart: Lauantai 2.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

VIIDENNEN PLUSSANNEET

Onnellinen x5...36v...........viides..................19.8..................KHKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Voi Sartsa :'( En oikein osaa sanoa mitään... Tuskin mitkään sanat sinun oloa auttaisikaan.
Toivotaan nyt kaikki, että olisi vaan harmitonta vuotoa! Jos yhtään helpottaa, niin mullakin oli tossa edellisessä raskaudessa alussa pientä veristä vuotoa etenkin sänkyhommien jälkeen. Karsi aika kovasti meidän seksielämä, kun aloin vältellä sitä veren vuodon pelossa. Neuvolassa sanoivat, että seksin jälkeen pieni verenvuoto on normaalia, kun limakalvot on kuivemmat(?), vai olikohan se noin..no limakalvoihin se jotenkin ainakin liittyi.. Pidän peukkuja pystyssä!
Tyttöjen menetyksen jälken itkin paljon miehelleni sitä, että miksi minun edes piti tulla raskaaksi, kun tytöt kumminkin otettiin pois. Elämän julmuuden tajuaa vasta siinä vaiheessa kun joutuu kokemaan sen itse.. Toivon kumminkin koko sydämeni pohjasta, että teillä olisi nyt oma suojelusenkeli matkassa pitämässä teistä huolta! :heart:
 
Sartsa83
Hyviä uutisia: siellä se sydän sykki niinkuin kuuluikin ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Kaveri oli ennättäny kasvaakin jo tässä viikossa ihan hurjasti että kokoonsa nähden lääkäri laski rv 8+4 vaikka piti olla 8+1. :D Mutta niiiiiiin huojentavaa kun kaikki olikin hyvin. Vuodon syyksi lääkäri sano menkat... eli jos en ois raskaana, näinä päivinä ois menkat. :) Onneksi siis oli harmitonta vuotoa. :)

Niin siis juuri näistä tytöistä vuodit jotka sitten menetitkin? On se ikävää. :( Toivottavasti ei enää nuin kävisi. :hug: ... Mutta tuosta vuodosta, kun joku myytti sanoo että tyttö tulee jos vuotaa mutta sikiö pysyy sisällä, kun taas pojista jos on vuotoa, ne tulee pihalle. Eli jos sulla on tytöistä vuotanu ja ne on kuitenkin tullu pihalle niin ainakaan siltä osin myytti ei pidä paikkansa. Mä kyllä toivoisinkin nyt poikaa, joten mun kannaltani mitä enemmän tulee merkkejä pojasta, sen parempi. ;)
 
Heips,

Täällä olisi vielä yksi tuleva äiti. Tuohon sanaan pitää vielä totutella. :p

Tiia.............26v...........esikoinen.................26.8.2010...............K-S KS

Itse olen odottanu raskautta jo pidemmän aikaa. Mies on jo jonkun aikaa jarrutellut minua. Meillä on omakotitalokaupat tulossa ens viikolla ja molemmilla vakituinen työ. Nyt jos koskaan on oikea aika lapselle. Pari kk meni yrittäessä. Maailma pysähty kun tein raskaustestin yks su aamu klo 6 kun en saanu enää unta millään. Mies oli sanaton, otti vaan kainaloon ja halasi kovasti. :)

Mulla ens alkuun oli rinnat tosi arat ja alavatsaa vihloi silloin tällöin oikein kunnolla. Nyt on reilun viikon ollut aivan kamala olo. Oksentaa ei ole vielä ainakaan tarvinnu, mutta työnteko on aivan toivotonta tällä kuvotuksella. Mä toivoin ettei tarttis kärsiä pahoinvoinnista, mutta se toive meni ohi ja pahasti. Kuvotus on läpi päivän pysyvä olotila. Olisko teillä mitään kosteja sen lievittämiseen? Aivan sama syönkö vähän pitkin päivää vai olenko lähes syömättä mitään.

Kyyneleet tuli kun lueskelin teidän ekoista ultra-käynneistä. :) Minulla se on edessä vasta 20.1. Itse olen kuullu juttua että pahoinvoinnin määrästäkin voisi päätellä onko tyttö vai poika tulossa. Minun kohdalla tuon teorian mukaan pitäis olla pikkutyttö masussa.
 
Juu, tytöistä vuodin, mutta sillä ei ollut silloin vielä mitään tekemistä km kanssa. Sairaalassa vuodin myös, mutta sanottiin vaan että normaalia on, mutta eipä ollutkaan enää sitten :|
Mulla ei oikeesti taida olla muuta elämää, kun päivystän täällä koko ajan kun on vapaapäiväkin :D
Olis kyllä kysymyskin sitten teille,jos joku keksisi pulmaan ratkaisun :)
Soitin siis tänään neuvolaan, kun tein aamulla vielä yhden testinkin ja plussahan sieltä pärähti.. Sovittiin silloin viimeksi, että pääsen neuvolaan ultrattavaksi tammikuussa ja sehän on jo tämän viikon torstaina! Haluaisin kuitenkin mieheni mukaan, kun pelkään aika kovasti ikäviä uutisia, enkä todellakaan haluaisi olla sellaisella hetkellä yksin. Ja ultrahan on aina ultra :) Tästä raskaudesta emme kuitenkaan halua vielä kertoa kenellekkään. Itse olen vuorotyössä, niin voin sumplia neuvolat sun muut töihini sopivaksi, mutta mieheni on aina päivät töissä. Mieheni isä on myös mieheni pomo...... No kumminkin, mitä ihmettä mieheni voi sanoa, että on töistä pois n.tunnin.. Viime raskaudessa siis oli helppo sanoa, että tulee mukaani neuvolaan, mutta nyt kun ei haluta hosua...
Ehdotin, että hän sanoisi, että on kuumeessa ja olisi koko päivän pois, mutta töitä on kuulemma niin paljon, että ei halua koko päivää olla pois..

En olisi ennen uskonut, että vuorotyössä voi olla hyviäkin puolia :D
 
Sartsa83
minni hmm.. kinkkinen tilanne. Vaikka miehesi isä onkin miehesi pomo, niin ei hänen kyllä silti isälleen tarvi kertoa miksi hän olisi kesken päivän noin tunnin pois. Selittää vaikka niin että "pankissa tarvii käydä kun unohdin maksaa pari laskua ja ne on maksettava suoraan pankissa että ne lähtee samantien maksuun"... tai jotain vastaavaa. Vuorotyössä on kyllä tuossa asiassa puolensa.

On kyllä vaikee.. mä en keksi muuta kun käyttää jotain "virastoaikaa" hyödyks tossa asiassa ja keksiä joku valkonen valhe. Toisaalta, voi myös sanoa, että on henkilökohtanen meno, että olen pois tunnin. Ja that's it. Paitsi jos isä on semmonen että tuommonen selitys ei kelpaa. Voi kääk! Ärsyttävä tilanne!
 

Yhteistyössä