Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Lumiponi Vesijuoksussa laitetaan sellanen kelluke tuohon puoliväliin selkää mikä tulee edestä kiinni ja sit vaan vedessä jaloilla ja käsillä tehdään sellasta liikettä niinku juoksis =) (itellä tosin se kelluke on aina niskassa ku joutuu laittaan sen tuosta tissien alta kii ku maha on edessä x) Ja ei oo ohjattua mut ohjeet on täällä ainakin seinällä ja netistä saa kans =)

Ja tuo on kyllä ihanaa ku on löytäny aivan ihanan kultakimpaleen :heart:
Minäki oon niin ylpeä omasta miehestä ^^ Ei saa ikinä huulia ja näppejänsä irti minusta ;) (mies joka näyttää tunteensa) Avaa aina oven ja täyttää lasin (käskemättä x). Tiskaa, pesee pyykkiä ja mikä parasta tekee ruokaa :D Jätän sen homman suosiolla hänelle. Aina niin kohtelias ja kertoo aina kuinka tärkeä olen :heart: Voi että.. *huokaus* Monelta pahalta ois säästyny ku ois heti löytäny tuollasen miehen..
 
Sartsa83
Rinsessapa :ashamed: No mut ku.. tulee vaan semmonen olo kun siellä uimahallissa/kylpylässä näkee semmosia kaunis vartaloisia naisia, et mä oon tosiaan kohta 27v ja näytän tältä. :( Mut kyl meillä on tarkotus tossa viimestää kesäkuussa mennä käymään viikolla yks yö kylpylässä reissussa ilmasella lahjakortilla. Mulla on varattuna noihin kylpylöihin semmonen kietasu uimahame, joka onneks peittää osan koivista.

vauvahaaveita Eiköhän ne pian sieltä ala tuntumaan kun jo toista odottelet. :) Eikös se niin ollut? :)

tuikku No, me kun asutaan Nokialta Mouhijärvelle päin noin 12km, niin täällähän ei tällä hetkellä omaa lääkäriä ole ollenkaan. Se lopetti tyystin toimintansa, et ainoa mitä siinä on jälellä on neuvola ja terkan palvelut, mut niistäkään ei tiiä kauan ne siinä on. Kukaan lääkkäri ei oo suostunu ottaan pestiä vastaan ja tuleen työskenteleen tänne "mettään" vaikka täällä koko ajan rakennetaan ja tää paikka laajenee. Mut yleisesti ottaen palvelu on ollut hyvää ja lääkärit/hoitajat mukavia. Ja Nokiahan kustantaa kaikille raskaana oleville 2 ultraa Suomen terveystalossa jonne he ovat ulkoistaneet tämän ultrapalvelun. Eli niskapoimu ja rakenne tehdään tuolla. Nokialla kun omat laitteet on niin antiikin aikasia ettei niistä ole muuhun kun perus tutkimuksiin, mutta kun Suomen terveystalossa pääsee sitten näkeen lapsensa 4D -kuvissa. :)

LumiPoni Kyllähän sitä on innoissaan tulokkaasta. Sillä vaan sanoin ettei parane liikaa lueskella ettei se innostus käänny peloksi. :) 3 vk menee äkkiä. :) Täs on loppu viimein tää koko odotusaika menny äkkiä. :) Ja motivaation puutosta liikuntaan on täälläkin. Kun vaan saiskin otettuu itteään niskasta kiinni ja raahattua jumpille ja salille. :)

Sartsa ja pähkis 19+4 :heart: :heart: :heart:
 
Jee! Ultra meni hyvin, siellä se hillui ihan hulluna ympäri ja taputteli käsillä päätä =) Ei haluttu tietää sukupuolta, mutta ei sille jääny epäilyksen varaa kun näky munaskut niin selkeesti, lääkäri sit totesi, että jos tää ei oo poika niin hän ei enää ikinä sano kellekään sukupuolta :LOL:
 
Marakatti, mäkin oon alkanu tuntemaan pienen pieniä liikkeitä iltaisin kun makailen sängyssä, vielä tälleen muuten ei tunnu.. No ei se varmaan mitään vakavaa siinä pissassa ollut! Älä stressaa! :) Jos olis ollu raskausmyrkytys tai jotain muuta vakavaa, niin olishan ne laittanu sut heti sairaalaan. Luulis ainaki! Kerrohan sitten kun tulokset tulee! :)

Oi miten nätin ton jutun oot Sartsa tehny! Tulee hyvä mieli kun sitä katselee! :) Tajuattekos työ kaikki jo että meistä tulee äitejä?! :heart: Voi kun olis jo elokuu, että saatais pienet pallerot tähän maailmaan! :)
Voi harmi, että sulla on migreeniäkin! :( Saakos raskaana ollessa syödä niitä migreeni lääkkeitä? Ei varmaan?? Muistan pienenä kun olin, kun meidän äitillä oli ihan mielettömiä migreeni kohtauksia, ei ollut kivaa katottavaa oleskaan :/ Onneksi kumminkin ite välttynyt ainakin vielä niiltä!

Lumiponi, mä en harrasta mitään, tai jos tota koiran kanssa lenkkeilyä ei lasketa. Meillä on sellanen kaveriporukka, jossa meillä kaikilla on koirat ja käydään aika useesti yhdessä lenkillä metsässä missä koirat saa juosta vapaana ja itse saa purkaa sydäntään, se vasta rentouttavaa on! :) Mäkin tahtoisin tota vesijuoksua harrastaa, tai yleisesti jotakin vedessä tehtävää, vesijumppaa tai ihan uimistakin, mutta mulla on atooppinen iho ja tää menee tosi huonoksi kloorista :( Mutta oon mä kerran vesijuoksua käynyt testaamassa, ja varmasti meen vauvauintiin, jos vaan vauvan iho on hyvä! Omalla ei sitten niin väliä ;)

Titityy, kävin ostamassa eilen sen Cesar Milanin dvd:n ja oon niin innoissani! En vaan voi selittää sitä! Ekalta dvd:ltä oon kattonu vasta puolet, ja siihenkin meni tuplaten aikaa, kun laittelin pauselle ja kirjoittelin itelle ylös! Testasin lenkillä niitä sen ohjeita ja NE TOIMIII! Vaikkei meillä nyt lenkillä mitään sellasta ongelmaa oo ollut, mutta nyt se oikeesti kävelee siinä vieressä niin hyvin! Oon niin ylpee, kun toi oppii niin nopeesti! Aattelin, että vaunujenkin kanssa sitten paljon helpompi kävellä, kun kumminkin suurimmanosan lenkeistähän tuun menemään yksin kun mies töissä. Sitten tuli koira vastaan ja siitäkin suoriuduttiin niin hyvin! :heart: Oon niin kiitollinen, että neuvoit, ja kerroit tosta Cesarista! Nyt vaan taon päähäni "koira ei ole lapsi, se ei ole ihminen, koira on onnellisempi koirana, ja jos teen me treenataan, koirasta tulee onnellisempi" ;)
Ja onnittelut teille ultrasta! Ai isot kellit äijällä oli :D :D No parempi ehkä niin, kun että olis ihan pienet, vientiä sitten kun kasvaa :D :D :D

Rinsessapa, en olis tienny tota rytmihäiriö juttua, onneks on normaalia! Ehdin jo huolestua. Oon vähän tällänen joka ottaa paniikin kaikesta pienestäkin, jos jollain muulla on joku :ashamed: Jos vaikka joku tuttu ei vastaa puhelimeen, niin oon ihan varma, että se on kuollu tai vähintää loukkaantuneena makaa jossakin sairaalassa.. joo tiedän on hullua...

Ei mulla Piltti oo mitään ongelmia kovan vatsan kanssa, mutta silti jotenkin se rauta arveluttaa :/ Mutta hyvä tietää, että noi nestemäiset vois olla parempia! :) Jos niitä ehkä uskaltais kokeilla.... :D Tunteekos muuten sun mieheskin jo pienen potkut? Sitä aikaa odotan niin paljon, ja niin kyllä oottaa mieskin, se kun nytkin pitelee kättä mahan päällä, jos vaikka tuntis jotakin :D Ehkei kumminkaan vielä ;)

Meillä on nyt meidän kummityttö hoidossa ekaa kertaa ja on ollut tosi kivaa! Ollaan leikitty koko päivä, ja tyttökin on ollut niin aurinkoinen, että ihan sydäntä lämmittää! :) Tossa tuni sitten kun laitoin nukkumaan ja syötin pullosta maitoa, niin ajattelin vaan miten onnellisia tässä ollaan! :heart: Oma murunen mahassa ja maailman ihanin siskontyttö sylissä :) Nyt pitää vissiin mennä lepäilemään, jos/kun toi yöllä herättelee, että jaksan sitten :) :heart:

Minni ja Mini 16+5 :heart:
 
Sartsa83
titityy Vähän hyvä!!! :LOL: :heart: *repes* Hyvä et kaikki oli hyvin ja onneks olkoon muutenkin.. KAIKESTA! Vaikkette halunneetkaan tietää. ;) :p

minni Hih, kiitos. :heart: :hug: Oli ihan pakko laittaa nuo tänne kun löysin tuolta clitteristä ne. :) Voi kuule minni! Mä oon ollu vähän väliä et "musta tulee äiti.. täh? Musta siis todella tulee äiti.. tuleeks musta siis äiti?" Et.. niin.. :p Mut ku tää on niin uskomatonta ja ihmeellistä ja sitä mitä oon niin kauan oottanu ja halunnu et nyt kun oon sen saamassa, epäilen et nukuks mä vai onko tää todellista totta. :) Juu, oispa jo elokuu!!! :heart: Raskaana ollessa ei saa syödä mitään migreenilääkkeitä. Ainoastaan panadolia ja panacodia, joka on kolmiolääke mut koska siinä on vaikuttavana aineena parasetamol, sitä saa syödä. Näin mulle on ainakin annettu ymmärtää. Mulla ei aina oo ees "kovin pahoja" noi migreenikohtaukset, mut semmosia on suurin osa ettei kestä valoa silmät yhtään ja pakko mennä "piiloon" jonnekin. Lääkkeet ei tunnu auttavan ja on paha olo. Mut yleensä ne menee siitä kun saa raitista ilmaa ja muistaa syödä säännöllisesti. :)

ON: Menin sitten kaatumaan tänään aika railakkaasti. Onneks ei masuun osunu mut jalkapöytä taittukin sit ikävästi ja nyt on vissiin nivelsiteet revähtäny. Turvotusta ei oo paljoa, mikä kertoo ettei pahasti menny, mut särkee aivan tajuttomasti ja astuessa on kipeä.
 
On mieskin tuntenu potkut, ovat tässä muutaman päivän aikana lisääntyneet ja voimistuneet ihan hirmusti :heart:

Sain nyt vihdoin ton np-ultra kuvan koneelle, joten linkitän sen tännekkin. Viikon päästä saakin laittaa jo toisenkin ultrakuvan :)

 
Taas se viikonloppu vaan vilisee menemään. Eilinen meni lomamatkoja kattellessa. EI ole enää mitää kivaa paikkaa halvalla minne mennä ja missä ois aurinkoa. Nyt sitten mietitään, jos huomenna pyytäs lomansiirtoa viikolla, että alkais 9.4 :).

Onko kokemuksia kanariansaarista? Mä en ole juuri matkustanut, nyt tekee mieli vaan etelään ja lämpimään!! :)

Nauroin kanssa ääneen tota munatskut-juttua :D :D

Mä mietin joka päivä mun masulaista ja sitä, että saan pitää sitä sylissä ja olla Äiti <3 Aion huolehtia kaikesta ja vielä enemmän. Mutta paapomiseen ja pumpilitouhuun en ala. :D

Mitens, juoko teidän miehet paljon vai onko nollatoleranssi kanssa? Onko suunnittella varpajaisia? Miten niihin suhtaudutte?

En malta oottaa sinne ultraan, vielä vajaa kk!!! En kestä. Haluan niin kovasti tietää onko kaikki hyvin. Miehellä ollu tai siis on toi suulakihalkio-juttu ja sekin selviää sitten siellä, onko periytynyt.

Liikkeitä siellä täällä muutama kertaa päivässä. Eilen taas kävin vaa'alla ja oli kg tippunu :) Kai se sitten se liikunta sen tekee ja se, että masulainen imee energiat.

Mulla olo on normaali. Nyt ei ole ees väsyttänyt, tänää jo klo 7 jälkeen ylös, outoa. :D

Ihanaa, että teilläkin on niin kultaisia miehiä! On se niin turvallista ja tietää, että on löytänyt sen oikean. <3

Vointeja taas kaikille. <3

Tuikku ja Masulainen 16 + 5 <3 (keksittiin uusi nimi kaverille) ;)
 
Huh ei ollut ku tosi paha virtsatie infektio joka oli kerenny jo vähän levitäkkin mutta lääkkeillä se lähtee..ainakin toivottavasti.

Musta itsestäni aina välillä tuntuu myös että minustako äiti??? ja ihan kauheen nopeesti menee aika tiistaina jo puoliväli menossa..vastahan mä sain tietää että odotan.
Ja ensi viikon keskiviikkona ultra mä olen niin innoissani siitä että tuntuu että ei jaksaisi edes odottaa näitä paria päivää.

Sanottiiinko muille neuvolassa että sokerirasitustesti olisi edessä vaikka ei ole edes ollut virtsassa mitään?kun eikös se yleensä ole sillon jos on siihen tarvetta?

Marakatti ja Ruu 19+5
 
marakatti Ei meillä päin ainakaan tehdä sokerirasitusta ilman "syytä". Jos on isokokoinen äiti, painoa tulee paljon tai vauvan epäillään olevan iso tai maha kasvaa reilusti yläkäyrien yläpuolella niin sitten ainakin.
 
Sartsa83
tuikku Meillä mies juo jonkun verran, mutta ei kuitenkaan ihan hirveän paljon, koska tietää mitä mieltä ite oon viinan läträämisestä. Kyllä kuulemma meinaa varpajaiset järjestää ja musta on ihanaa että mies meidän pikkusta juhlistaakin. :)

marakatti Niin eli sinun lähtöpaino ei ylitä BMI 25:ttä? Jos nimittäin ylittää, niin sillon automaattisesti määrärään sokerirasitukseen. Mä itse joudun siihen automaattisesti kun mun BMI raskauden alkaessa oli 26,7 vai peräti 27 tasan.

En ole isokokonen, mutta ylimäärästä on kuitenkin. Lähinnä persiissä, joka sitten nostaakin mun painoa reippaasti. Oon kuitenkin 170cm pitkä ja sillon mun pitäs painaa noin 70kg tai vähän alle että oisin ihannepainossa. Mutta lähtöpaino raskauden alussa tosiaan oli 77kg jollon sitten neukkutäti määräs mut automaattisesti sokerirasitukseen. Eipä mua se huoleta koska mitään syytä ei siihen ole.

Vointeja täältäkin kaikille. :)

Sartsa ja pähkis 19+5 :heart: :heart: :heart:
 
Onko teille muille tullu kertaakaa sellasta pienen pientä ajatusta, että entä jos ei pärjääkään äitinä? Mulle aina välillä tulee sellanen olo, että apua jos en olekkaan tarpeeksi hyvä :( No onneksi ne ajatukset menee nopsaan pois, mutta silti harmittaa kun ajattelee sellasta..

Kävitkö Sartsa näyttämässä tota jalkaa missään? Hyvä jos ei kumminkaan pahasti mennyt, mutta harmittaahan se aina jos sattuu! :/

Ihanan selvä kuva Piltti tosta teidän murusta! :heart: Siellä se pikkuinen polskii :)

Tuikku, mullakin on kamala matkakuume! Mutta koska nyt ei ylimäärästä rahaa ole, niin meinattiin vaan lähtä kesällä ruotsin risteilylle, viiminen loma kaksistaan pitkiin aikoihin ;) :heart: Noista kanariansaarista, oon ite käynyt Teneriffalla muutaman kerran, Lanzarotella ja Gran Canarialla. Teneriffasta tykkäsin noista eniten, ja Gran Canariasta vähiten. Mutta onhan ne kaikki nyt vähän aikansa eläneitä paikkoja ja aikamoisia turistirysiä.. Mutta jos vaan tahtoo lämpimään, niin kyllä mullekin kelpais nyt melkein mikä vaan maa ;)
Mun mies kyllä juo aika paljon, tai sehän riippuu ihan siitä mikä on itsestä paljon.. Kyllä se siinä neuvolan alkoholinkäyttö testissä tais saada sen melkein korkeimman tuloksen, kun mä taas lähes pienimmän :D Mutta mulle se ei oo oikein mikään ongelma, kun tiedän, että mies kyllä vois olla ilman ja juo huomattavasti vähemmän kun vaikka muut sen kaveripiirissä. Enkä todellakaan tahdo häntä kieltää ottamasta, tiedän että juominen vähentyy kun Mini syntyy, ja että hänestä tulee maailman paras isi :heart: Aivan varmasti hän pitää varpajaiset, ja mustakin se on aika huippua, että juhlii meidän pientä :) Sitten ehkä olisin vastaan jos ei oltais ite sairaalassa silloin :D Mies ei kuitenkaan sairaalassa yötä saa olla, niin miksei juhlisi kotona? :)
Mäkään en malttais odottaa ultraan ja tuntuu että siihen on ihan ikuisuus vielä, kun niin monella teillä on jo ens viikolla!! No, odottavan aika on pitkä ;) Onneks mulla on niitä etappeja tossa välissä mitä myös ootan kovasti, helpottaa kummasti, suosittelen muillekin ;)

Hyvä juttu Marakatti, ettei ollut sitten mitään! :)
Jos ihan suoraan sanotaan, niin mä en edes tiedä mikä koko sokerirasitustesti on :D :D Eli ei vissiin tehdä kaikille ;D

Oon jo päättäny, että jos meillä on rakenteessa kaikki ok, niin sitten alan järjestelemään Minin vaatekaappia ja sisustamaan huonetta! Nyt kun ei vielä uskalla, koko ajan takaraivossa ajatus, entä jos..... Ehkä toi yks menetys teki musta vähän ennakkoluulosemman kaikkea kohtaan.. Enää ei uskalla heittäytyä sillä tavalla tunteen vietäväksi.. Siksi varmaan tota kertomistakin panttaan..

Meillä poksutaan tänään!!
Minni ja Mini 17+0!! (voitteko uskoa,että jo noin paljon?!) :heart:
 
Sartsa83
minni Tottakai sitä epäilee taitojaan ja kykyjään äitinä ja miten pärjää tulevan esikoisensa kanssa, mutta jokaisella naisella on olemassa kehossaan tietty "äiti ominaisuus", joka tulee esiin raskauden aikana ja kun vauva syntyy, osaa kaiken vaikkei ennen sitä ois osannu mitään. Se on jännä mekanismi meijän kehossa, mutta siellä se vaan on valmiina kaikille. Joiltakin se tosin tuntuu puuttuvan, mutta yleensä ne ihmiset eivät hanki lapsia ja toiset tarvii apuakin siinä, mut jos yhtään haluaa lasta ja on valmis siihen, se osaaminen syntyy kuin itsestään ja varmasti pärjää lapsensa kanssa. Sä tunnet, millon sun lapses tarvitsee mitäkin. :heart: :heart: :hug:

En mä käyny tätä näyttään missään. Nyt tää tuntuu jo normaalilta muuten mut jalkapöytä on vielä vähän kosketusarka. Silleen jos sitä kipristelee tai muuta. :)

Ja juu, tuota sokerirasitusta ei tehä jos ei paino ole "tarpeeksi" korkea. Ja ei ole mitään sukurasitetta, jossa sokeritautia olis. Eli sulla on siltä kantilta hyvin pullat uunissa. :)

Tosin ei se ole ees mikään ihmeellinen testi. Joten jos sinne ees joutuu, niin pyh ja pah. :p

Onnea vielä poksumisesta! Ja voin uskoa!!! MINÄ TIESIN ja minä uskoin että nyt menee kaikki hyvin! :heart: :hug:
 
Mulla on BMI 24 mutta nyt oli tullu kuukaudessa 2 kiloa lisää painoa niin jospa se ajatteli että tulee jatkossakin samalla vauhdilla painoa..ei voi tietää..

Kyllähän sitä itseäkin aina pelottaa että pärjääkö sitä ja entäs jos se vaan itkee koko ajan ja eikä sitten itse jaksa..mutta sitä ei voi sanoa kun vasta sitten kun vauveli on kotona.

Kyllä meilläkin mies ottaa viinaa mutta huomattavasti vähentynyt heti kun rupesin odottamaan ja uskon että pitää varpajaiset ja kyllä ymmärrän että haluaa sitten juhlia vauvaa kuhan vaan seuraavana päivänä pääsee meitä katsomaan ettei juhlat vaan jatku.
 
Sartsa83
marakatti Okei. No toi voi olla ainoa selitys sitten sille että sut määrättiin sokerirasitukseen. Muutenhan sun BMI on ihanteessa. Hassua tosin etteivät kuitenkaan tehneet ensin niin että seuraisivat miten sun paino muuttuu ja sitten vasta... noh, ei se tosiaan ole paha ja tuskin siellä sullakaan mitään näkyy.

Juu, mulla sama. Saa mennä vapaasti varpajaisiin, kunhan on paikalla sitten kun meidät kotiutetaan. :)

ON: Mä hajoilen tänne ihan urakalla. Ei kiinnosta sitten tipan tippaa istua täällä ihmettelemässä kun mistään ei mitään tajua. Horoskooppikin sano ettei saa ikävien asioiden haitata. :p Ja eräs läheinen ihminen sai mulle aikaan pahan mielen.. Vaikka tiedän että voin antaa hänen kommenttinsa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin silti se jää aina vaivaamaan kun joku sanoo että "olet tehnyt mielestäni sellaista, jota en itse ikinä tekisi". Mur! :/

Tässä mun maanantain horoskooppi: Tämän viikon tunnelmat ovat varmasti kovin kahtiajakoiset, sillä Aurinko vahvistaa Saturnuksen ja Pluton neliötä koko viikon ajan. Tänään on vuorossa oppositio Saturnukselle ja se tarkoittaa melkoisia uupumuspiikkejä tilanteisiin, joissa ei enää ole mielekkyyttä sinulle. Nyt on muistettava antaa itselle lupa löysätä ikävistä tehtävistä, sillä mielekäs tekeminen sujuu kyllä ongelmitta tälläkin viikolla.

Oinas

Ellei motivaatiosi elämäsi tai työsi suhteen ole kohdallaan, niin nyt sitten kyllä takkuaa oikein kunnolla pari päivää tai muuten vain väsyttää niin maan perusteellisesti. Jos maltat ja pystyt rauhoittamaan tahtia sen verran, että elämä taas etenee suhteellisen mukavasti, niin se riittää pitämään sinut jalkeilla.

Että nih! :D Jokainen horoskooppi löytyy osoitteesta www.astro.fi jos kiinnostaa. :)


Sartsa ja pähkis 19+6 :heart: :heart: :heart:

Huomenna poksuillaan. ;)
 
minni234 Jee!!! Eikö tuukin epäuskonen olo kun huomaa miten pienillä asioilla saa muutosta aikaan koiran käytöksessä? Oon iloinen siun puolesta, äläkä lannistu jos tulee välillä takapakkia, jos eteenpäin on suunta kuitenkin =) Toi Cesar on ihan guru, miulla on molemmat sen dvd-boksit ja se on kyllä vaan niin hyvä!

ON: Tänään tulee perhetyöntekijä, tunnin päästä pitäis oveen kolkutella. Huomenna sit neuvola. Meillä oli vähän draamaa tossa perjantai-iltana kun minulle alko tulla illalla sydämen kohdalle niin hankala ja puristava olo että oli loppujen lopuks pakko soittaa ambulanssi. No ne tuli ja otti sydänfilmin, siinä oli joku pieni muutos mikä merkkais joko hapenpuutetta sydämessä tai sit on joku synnynnäinen juttu siinä omassa rytmissä. Ois vieneet sairaalaan tarkistettavaksi, mut koska se kipu alko helpottaa niin päätettiin jäädä vielä kotiin. Seuraavana aamuna kävin kyllä päivystyksessä kun vieläkin kaihersi omituisesti tosta rinnan kohdalta, mutta ei siellä sydämessä ollu sit mitään.

Kyllä muuten säikäytti, ei oo ikinä ollu tollasta mitään. Ja ensihoitajat sano että ei oo lihasperäistä kun tutkivat. Aattelin ekana itekin että ois ollu joku lihaskramppi, mut ei ollu kun ne paineli koko selän läpi. No, ei auta muu kun seurailla ja jos tulee uudestaan ni sit sairaalaan.
 
Sartsa Toivottavasti ei pahasti käynyt siinä kaatumisessa itekkin meinaan välillä kaatua tuolla kun on niin liukasta..
Piltti Voooih :) aivan ihana kuva! :) Tuo vaan lisää jännitystä omaan ultraan joka on noin 3 viikon päästä :D
minni Tuo on varmasti kaikila äideillä mielessä joku kerta, mutta hyvin siitä kaikki varmasti selviävät. Sitä oppii paljon vauvan kanssa ja tarpeen tullen rakas mies on auttamassa siellä kotona :) Minulla pyörii jos monenlaisia ajatuksia :D

On muuten tullut taas paljon tekstiä tänne viikonlopun aikana :) Itse olin hieman kiireinen kun miehen kanssa tehtiin paljon juttuja. Viimeyönä jouduin kutsumaan poliisit koska naapuri soitti täysillä musaa ja kavereittensa kanssa huusivat niin että seinien läpi kuului. Onneksi poliisit tulivat..ja sain sentään nukkua sen 5 tuntia ennen töihin lähtöä. Teen aika paljon keikka duunia otta saisi edes vähän paremmat äitiys päivärahat ;)
Töihin kun menin niin parinani oli toinen noin vuoden/pari vanhempi kuin minä ja yllätyin kun hän sanoi että on raskaana ja noin 15 viikolla :D Siinä oli kohtalo toveri jonka kanssa sitten vähän juteltiin oloista.
Mitenkäs, onko teidän miehenne jo päättänyt että jäävätkö isyyslomalle vai eivät? :) Minun mies opiskelee ja hän aatteli että vois muutaman päivän vaan olla kotona.. ku minä taas toivoisin hänen olevan kauvemmin... :ashamed: Mitenköhän saisin hänet jäämään kauemmaksi.. Hän pelkää että opinnot siirtyvät puolellavuodella tai jää paljon jälkeen jos jää isyyslomalle. Minusta miehien tulisi jäädä kotiin isyyslomalla kun semmosen kerta saa.. Saa ihmetellä sitä pientä suloista kääröä mikä maailmaan on tupsahtanut. Voi toinen toistaan tukea sen loman ajan. Melkonen kysymys tämäkin. Tämmöistä siis pyörii minun päässäni tälläkertaa.

Ainiin!! <3
Se mitä vielä piti minun kertoa oli se että massussa jo tuntuu semmosii ihan kevyitä tuntemuksia :D Kun ois perhosia mahassa tai jotakin pientä möyrintää : ) Jännä tunne <3 Oon tosi iloinen ! :):)

17+1 <3
 
Sartsa83
titityy Hui kauhistus. Onneks ei ollu mitään pahempaa siellä sydämessä. Toivotaan että se oli joku lihasperänen joka ei uusiutuis. Ja jos uusiutuu niin toivotaan että kaikki menee hyvin niin sinun terveyden osalta kuin vauvankin osalta. :heart: :hug: Ja onnea poksumisesta. :)

LumiPoni Juu, onneks ei mitää pahempaa käynyt. Jalka alkaakin olla jo ihan terve. Olin tänään pitkästä aikaa salilla. :) Hyvä fiilis tuli. :)

Mun mies pitää osan "isyyslomaa" kesäloman yhteydessä ja kun 1-18 päivää on suotu isille yhteensä isyysvapaata, niin mies pitää sitten erikseen ton koko potin yhteen soittoon myöhemmin. Missäs miehesi opiskelee? AMK:ssako? Nimittäin ainakin aikuiskoulutuspuolella voi pitää normaalisti isyysvapaata ja saa silti päivärahat niiltä päiviltä. Ja ei se tuo aika nyt niin pitkä ole etteikö miehesi sitä voisi olla kotona, vaikka erissä. Kelan sivuilla lukee että tuon ajan voi jakaa enintään 4 jaksoon. Eli jos jaetaan 18 neljällä, saadaan 4,5 arkipäivää per yksi jakso. Eli hän voisi esim. pitää pidennetyt viikonloput ja olla haluamillaan viikoilla pois kerralla tuon 4 pv ja viimeisillä kahdella jaksolla koko viikon. Tämä siis vain esimerkkinä. :) Aina pystyy kaikesta neuvottelemaan. Miehesikin varmasti koulussa saa asiat sovituksi ja tuolta ajaltahan jokainen isi tietenkin hakee isyysrahaa. :)

Ja sitten omaa napaa: Mulla on tänään aamusta asti ollu paha mieli. En ymmärrä miksi erään läheisen ihmisen pitää jatkuvasti puuttua siihen miten mä toisten ihmisten kanssa keskustelen. Hän vetoaa siihen että ajattelee mun parasta ja koittaa vaan neuvoa, etten pahottas tulevaisuudessa jonkun mieltä niin pahasti että välit menis. Mutta kun kenenkään muun kanssa ei ole koskaan väärinymmärryksiä tai kiistoja sanomisista kun hänen ja erään toisen läheisen ihmisen. Muiden kanssa vaikka sanoisin päin näköö "läski", ei ole mitään tällaista vaikeutta. Mutta näitä kahta yhdistääkin se, että heillä on todella huono itsetunto ja ehkä siten he ottavat kaiken itseensä, oli se sitten kehu tai jokin kritiikki. *huokaa*.. raskaana tämmösiä ei nyt jaksais sitte yhtää. Pakko olla jossakin itsekäs.
 
Heippa!tuikku me oltiin miehen kanssa marraskuun alus kanarialla las palmasissa ja oli kivaa lämmintä oli joka päivä +30 oli ihanaa..mentiin sillä reissulla kihloihin..voi kun pääsis taas..mutta siihen ei nyt rahaa.Ostin netistä vaunut käytetyt emmaljungat pitäs keskiviikkona lähteä tulemaan saas nähä..ressi olo yhdistä vaunuista blaah..on mulla hormoonit :LOL: nyt ollu 3pvää vapaata ja huomenna iltavuoroon..täälläkin poksuu 18+0 mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :hug: :wave:
 
Sartsa Ahaaa :) Ai noinkin sen voi jakaa.. eipä tullut ajateltua ja katottua sieltä kelan sivuilta. Hyvä että nyt tietää :p Nyt pitäis se saada soittaa koululle vaikka opolle tai jollekkin että se vois kertoo asiansa ja saada asiat järjestykseen.. Nyt on työharjoittelussa 2 ja puol kk joten kouluun ei ehi millään. Aikuisopistolla on. Kelaan varmaa täytyy soittaa ja kysyy sit tuosta myöskin, eli jos ymmärsin oikeen että 4 päivää viikossa voi pitää ja viikonloppuna voi olla ne 2 päivää viikosta =) Hui u väsytty ja nukahdettiin molemmat tuohon sängylle 7 aikaan.. Herättiin tuossa 9 illal ja tuumattiin et vähän aikaa ollaan hereil ja eiku sit takaisin nukkuu :D huoh.. Huomen töitä :D uus keikkapaikka taas ja jännittää, toivottavasti ei mene yöunia sen takia..
 

Yhteistyössä