Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Jeeeee... se ois nyt tänään sitten täynnä. Tasan 20viikkoa laskettuun! :heart: Huh, ENÄÄ 20viikkoa! :D :heart:

LumiPoni Juu, ilman muuta nyt selvitätte sen pikinmiten niin ei tarvi teidän kumpaisenkaan ressata sitä isyyslomaa. Ja korjaus edelliseen eli hän ei saa sitä normi päivärahaa vaikka hän onkin aikuisopiskelija, mutta hän saa niiltä päiviltä kun on isyysvapaalla sitä isyyspäivärahaa kelalta. Sekin lasketaan vuoden 2008 palkan mukaan (kun siis eletään 2010 vuotta). Olkaa siis yhteydessä sekä kelaan että koululle, saatte kummastakin vielä tarkemmat ja tarvittavat tiedot, mutta voit kertoa miehellesi terveisiä, että lomilla hän voi vapaasti olla, eikä tarvitse ottaa ressiä koulun suhteen. Sielläkin TAATUSTI ymmärretään ja nämä isyysvapaat kun ovat lakisääteisiä, sen ei pitäisi EIKÄ vaikutakaan mitään siihen että miehesi ei valmistuisi muiden mukana. Jos jokin tenttipäivä sattuu juuri isyysloman aikaan, siinäkin hän voi joko sopia tenttivänsä jonain muuna päivänä taikka käydä se tekemässä isyysloman ohessa. Mutta vapaat eivät vaikuta siihen, millon valmistuu.

Esposa Tuo tulee voimaan kaikkiin Suomen kuntiin ja kaupunkeihin lähivuosina.

marakatti Onnittelut puolivälistä! ;) :heart:

ON: Täälläkin väsyttäis mukavasti. Tuli nukuttuu taas about 3h viime yönä kun pähkinä piti äitiä hereillä potkimalla ja riehumalla masussa. Nauratti se vähän kun tunsin kädellä pari oikein mojovaa potkua mutta piti sitä vähän toruakin että antaisi äidin nukkua että äiti jaksaa olla seuraavana päivänä koulussa. Mieskin joutu siirtymään sohvalle nukkumaan, kun pari kertaa pamautin häntä kun hän kuorsasi. Hän meni kahteen yöllä töihin ja menetti hermonsa kun kolmannen kerran jalkani vain osui häneen josta hän päätteli että taas hän mielestäni kuorsasi. Kummatkin sitten kihistiin tahoillamme kiukusta, mutta herätessään hän kysy että oonko saanut yhtään nukutuksi. Enpä ollut pahemmin saanut. Vasta sitten klo 2-6 nukuin paremmin, mutta siitäkin sen pari tuntia kunnolla.

Sartsa ja pähkis 20+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa onnittelut puolivälistä! vielä ois 3 yötä rakenneultraan :heart:
En millään malttaisi sinne asti odotella kun se on niin lähellä vihdoinkin =)

Hei, muutes paljos teillä muilla on tähän asti tullut painoa lisää??
Mulla on tullut jo melkein 7 kg :ashamed: lähtöpaino oli mulla 50kg, mutta olin laihduttanut paljon ennen kun tulin raskaaksi niin nyt niitä kiloja on ruvennu tulemaaan ja tuntuu et ihan urakalla kun ns. lupa taas syödä :LOL: mutta en mä niistä kiloista niin paniikissa ole, koska saan ne kummiskin laihduttettua pois kun sen aika tulee...
Mullakin on sitten myöhemmin sokerirasitustesti, kun esikoista odottaessani mulla oli raskausajan diabetes, mutta silloin mulle oli kilojakin PALJON enemmän

Mut, mukavaa päivää kaikille... tää lähtee kouluun!

Patience ja pienokainen 20+4 :heart:
 
Sartsa83
Patience Kiitos. Ja niin ois täälläkin vielä se 3 yötä rakenneultraan. ;) Meillä kun sattu oleen samana päivänä ne. ;)

Ööh.. hyvä kysymys toi painoasia. Hmm.. mun lähtöpaino oli 77kg ja viimeks kotona käydessäni vaa'alla se näytti 83kg, niin tuosta kun äkkiä laskee niin sehän on 6kg. Mutta tuo heittelee mulla jatkuvasti. 6-7kg varmaan on noin suunnilleen tullu yhteensä. Ja sama täällä. En jaksa alkaa panikoimaan, koska kyllä sen sitten saa pois synnytyksen jälkeen kun vaan haluaa liikkua ja syödä taas vähän vähemmän ja ei niin paljon herkkuja. :D :p

Mukavaa päivää täältäkin väsyneistä tunnelmista. :)
 
Painosta: Minulla ei oo tullu vielä yhtään (paitsi parin tunnin päästä neuvola, saa nähä joko on tullu lisää :D ), viimesellä neuvolakäynnillä oli paino tippunu yhteensä melkein 3kg lähtöpainosta. Tosin ylipainoa on jo valmiiks, joten ei yhtään huono ettei sitä painoa oo tullukaan. Jostain luin että joillakin se alkaa nousta vasta puolenvälin jälkeen, neuvolan täti sano kyllä että välttämättä ei tuu kun pari kiloa. Se oiskin kätevää, siinähän tavallaan laihtuis sit raskauden aikana jos ei paino nousis ollenkaan :LOL:

Puolenvälin jälkeen ei vissiin saa paino enää tippua tosin, sit aletaan jo huolestua vauvasta. Itse uskon kyllä että sitä painoa varmaan tulee joitakin kiloja, mutta en toivo että kauheesti.
 
Sartsa83
titityy :LOL: Ois joo kätevää. Kuitenkin lapsesta, lapsivedestä, istukasta tulee yhteispainoa noin 12,9kg eli sen verran pitäs jokaisen paino nousta raskauden aikana. Muuten tulee liian pieni vauva. Mutta ne mitkä menee ton 12,9kg yli, onkin sitten niitä ylimääräsiä raskauskiloja jotka on vaikeempi saada pois. Joten.. jos mulla on nyt noussu 6-7kg, mulla sais nousta enää 5-6kg. Mä taas oon kuullu että alussa ja etenkin lopussa painoa tulis... mut eri paikoissa selitetään niin eri tavalla. :D Hih, jos aatellaan et meijän pähkinä ois syntyessään vaik sen 3,5kg, niin sillonhan istukalle ja lapsivedelle jäis tosta loput. Tarttee vaan huolehtia ettei vedä kaikkea herkkua ylenpalttisesti. Jostain syystä (onkohan tulossa tyttö?) tuleekin kauheen paha mieli jos oon syöny hirveesti herkkuja, kun aattelen et pikkunen saa liikaa sokeria tai suolaa. :p
 
Mulla ei tunnu potkuja, vaikka nyt 19+3 :(. Oon lihonnut kai 6 kg ja olen kyllä huolissani, kun tässä vaiheessa jo tuon verran. Lohduttavaa, et teillä muillakin tullut. Mutta itselleni tuo painonpudostus on ollut aina vaikeaa. No en siis oikeasti hirveästi stressaa.
 
Tää on nyt ihan väsyksissä :( Tulin vaa nopeesti lukemaan teidän kuulumiset, ja sitten vois ottaa pienet tirsat, tai ainakin käpertyä sohvalle odottelemaan salkkareita :)
Torstaina on neuvola, ja kun musta taas tuntuu siltä, että Mini ei kasva kunnolla tai että sillä ei kaikki hyvin ole.. Maha ei kasva sitten millään, no voi olla että vertaan edelliseen, mutta silti turhauttaa kun näyttää vaan läskiltä ja tää leviää joka sivuun, niin entistä enemmän läskltä näyttää! :( Pari viikkoa vielä, niin sitten olis niillä viikoilla kun tytöt kuoli :'( Nyt taas tuntuu, että aika matelee, eikä viikot kulu ikinä..

Minni ja Mini 17+2
 
Sartsa :D Missä vaiheessa tää paino rupee nousee? Minulla on vasta noin 2 kg tullu ja ei tarvikkaan nousta äkkiä :) Tässä mietityttää nyt yks juttu :O Olen miettinyt semmosia että jos jumppais ja venyttelis niin se saattais sit loppuvaiheessa olla apuna :) Ei tulis niin paljon kipuja ja pelkoo :D Noh koitan tätä taktiikkaa haha. EHkä se se saattais auttaa :)

Esposa Eiköhän nuo potkut rupee viimesitään viikolla 20 tuntumaan :) Mulle ainakin niin sanottiin :) Itse tunnen että ois perhosia masussa nyt kun on 17+2. Jokaisella rupee tuntuu eri aikoina luulisin :D Joten odotteleppa vielä sitä 20 viikkoa ^^ kyllä se siitä.

minni Päikkikset tekee hyvää mielelle ja keholle :) Itsekkin otin tänään kunnon päiväunet mieheni kanssa ja tuntu että se olikin tarpeen, väsytää aina kun tulee töistä...
Eika sinun tarvitse olla huolissasi siitä kun massu ei kasva, masun kasvua on vaikea ennustaa, joillakin naisilla on ollut sama tilanne kuin sinulla. Eli sinulla saattaisi olla taaksepäin nojaava kohtu ja silloin masun kasvua ei yleensä huomaa nopeasti. Jos se kuitenkin mietityttää niin kysy neuvolatädiltä, kyllä hän varmasti tietää :) Nou hätä :hug: voimia sinne!

Kati ja vaavi 17+2
 
Mulle on tullut painoa noin 4 kiloa ja olen kyllä ottanut semmoisen asenteen että en laihduta mutta yritän olla hirveästi lihomattakaan mutta karkit kyllä maistuu aika hyvin nykyään :ashamed: mies jo sanoi että karkkipäivä pitää laittaa niinkun pienelle lapselle..

Mutta huomenna rakenneultra!!mitenkähän saa unta yöllä kun olen jo monta viikkoa sitä odottanut ihan hirveästi..pitää tulla sitten huomenna raportoimaan mitä siellä sanottiin..

Olen huomannut itse semmoisen asian että minusta tuntuu että olen koko ajan vain väsyneempi ja kun olen lukenut ja kuullut että yleensä ensimmäisellä kolmanneksella ollaan väsyksissä mutta sitten toisella pitäisi olla jo enemmän energiaa..minnehän ne minun energiat on hävinnyt kun koko ajan on ihan väsynyt ja tekisi mieli vaan nukkua koko ajan. Onko kellään teistä samanlaista vai oletteko te ihan pirteitä peipposia??
 
marakatti88 Ei ainakaan täällä olla :) Väsyttää ja tekis vaan mieli nukkuu :p No onan tämä vasta minun ensimmäinen mutta tiedän tunteen väsymyksestä. Ihan hirvittävää, sit jos vaan nukkuu paljon niin heräämisen jälkeen on semmonen pöhlä fiilis ei energinen :D Mutta jooo, nyt nukkumaan kun saatiin tuo elokuvakin jo katsottua loppuun vihdoin. :)
 
Sartsa83
Esposa Elä suotta paineita ota vaikkei potkuja ole vielä alkanut tuntumaan. Koska lapsi on sulle ensimmäinen, et välttämättä tunne/osaa tunnistaa mikä on potku. Kyllä ne kohta alkavat ja jos vaan sydänäänet ja muut on ookoo, niin kyllä lapsellakin on sitten kaikki ookoo. Eikös kuitenkin np-ultrassa toinen liikkunu hyvin?

LumiPoni Jumppa ja venyttely on raskausaikana hyvästä. :) Ja sillä on merkitystä juuri noin kuten sanoit. Jaa-a.. jokaisen raskaus on niin erilainen että vaikee sanoa koska paino varsinaisesti jokaisella nousee. Voi olla että se tapahtuu sulla vasta viimeisellä kolmanneksella, jollon lapsi kasvaa eniten. :)

marakatti Hihi, ihana tuo miehesi. Meillä tuo on vaikea toteuttaa kun meistä kahdesta mies on se karkkihimoisempi ja jos hän on ostanut karkkia, en malta olla syömättä. Toki munkin karkkia tekee mieli, mut mun on helpompi kävellä sen karkkihyllyn ohi. Irttarit on sitten eri asia.. hmm... joutuu varmaan käymään makuunissa perjantaina. :D

Oii, tsemppiä rakenteeseen. :) Kuules, sama täällä. Väsyttää vaikka eka kolmannes on menny ohi aikoja sitten. :) Eli se on normaalia. Siihen voi auttaa säännöllinen liikunta ja säännöllinen ruokailu, mutta myös pitää nukkua jos nukuttaa. :)

Omaa perjantaista rakenneultraa odotellessa.....

Sartsa ja pähkis 20+1 :heart: :heart: :heart:
 
Heissuli vei,

Kaks päivää menny ja paljon asiaa täällä. En oo kerenny matkaan mukaan.

Kiloista, mulla nyt tullu ehkä 1-2kg ja menee 17 + 1. Oon tyytyväinen. Sokerirasituksessa kävin, koska Pirkkalassa sanotaan, että kaikki 24 veeläiset joutuu siihen ja tietty painoindeksi vaikuttaa, joka mulla aikas korkee. Onneksi ei ollu mitään kokeissa vielä ainakaan.

Varattiin sitten Tunisian matka, kun arvioitiin ja punnittiin sitä, että missä on lämmintä. Matka ois vajaan kk päästä. Toivon, että en silloin vielä ole tankkeri :D

Mä olen ollu yllättävän pirtee. Eilen töissä 10 h ja sitten juteltiin miehen kanssa eilen 3 h mun äidistä, alkoholista, lapsen kasvatuksesta jne. Antoisaa ja mies on mun ainoo tuki. <3

Varpajaiset kyllä tietty on meilläkin!

Mitens, aiotteko kesällä festareille tai keikoille?

Mun horoskooppi on Kaksonen. Meijän vauvoista tulee sitten osasta Leijonia ja osasta Neitsyitä. :)

Ultra vasta 19.4. Te onnelliset, kun teillä on jo kohta! Toistan tota varmaa siihen asti, kun ittellä on se ultra. :D

Ihanaa, aurinko paistaa ja la pääseen hesaan shoppaan ittelle vaatteita. Ei meinaa nää mammikset mahtua masun kohalta ja tissejä puristaa, vaikka ostin just 2 rintsikat, koko muuttunut b --> c :)

Miten teillä? Jotain muutakin piti varmaa kirjoittaa, mutta ei muista aina! :D

Aurinkoista viikon jatkoa,
Tuikku ja Masulainen <3
 
Sartsa83
tuikku Mun festari elämä on ollutta ja mennyttä. Keikoilla on kiva käydä, mutta koska kesällä oon se tankkeri, ei tulis kuuloonkaa hillua jossain festareilla känniläisten ja sekopäitten keskellä.

Mä oon oinas (nyt lauantaina synttärit). Ja toivon että lapsesta tulis leijona. :)

Ite kans menossa lauantaina ideaparkiin synttärishoppailulle ja synttäriaterialle. Mulla oli ennen raskautta kuppikoko D ja nyt se about jotain E ellei F:kin. Tajuton kasvu vauhti ainakin ollu ja ne tuntuu niin jäätävän isoilta. Eli siis mm. myös rintsikoiden hankintaa luvassa.

 
Poika tulossa tänne päin ja kaikki kunnossa..just sitä mitä toivottiinki..Vitsi että oli ihanaa ku ihan hirveesti heilu ja potki siellä ja ei kyllä jääny epäselväksi että poika on tulossa.. Kyllä meinas kyynel tai parikin vieriä poskelee kun oli se kyllä niin ihan kokemus..Joudun kyllä käymään vielä yhden kerran ultrassa kun huomasivat että minun kohtu on hieman sydämen muotoinen eli ylhäällä on pieni väliseinän tapainen mutta ei kuulma ole vaarallista. onneksi =)

Marakatti ja poikanen 20+1
 
Sartsa83
tuikku Juu, enkä mä siis sillä sanonukaan.. ite kävin 2005 ekan ja vikan kerran Raumalla juhannuksena ja se riitti mulle. Mökissä voiskin hengata mut telttailu ei festareilla sovi mulle. Ja mökinkin tarvis olla tarpeeks kaukana festari alueesta. Lähinnä nyt raskaana olevana ahdistaa ajatus ettei pääsis kulkeen siellä ihmisvirrassa ja mun maha litistyis niitten ihmisten ja itteni väliin. Mä meinaisin nimittäin juuri tuollon jäädä niin pahaan puristukseen ihmismassan väliin, ettei happi enää kulkenut. Sama tapaus ei tunnu ollenkaan houkuttelevalta tässä tilassa. :p

marakatti Oiiii.. voi kun sais itekin tuommosen tiedon perjantaina! Aww... varmasti koskettava käynti. :heart:

 
Jee!! Huomenna toivon mukaan selviää ihanaisen sukupuoli ja muutenkin selviää että kaikki on ok masussa =) :heart:
Ja huomenna myös poksutaan!
Ultrakin on jo 7.45 niin eipä tartte koko päivää odotella kärsimättömänä...huomenna sitten tuun teillekin ilmottelemaan :)
Mukavaa päivää kaikille!

Patience ja pienokainen 20+6 :heart:
 
Sartsa83
Patience Niimpä! Huomenna sitten. :) Meillä on vasta 14.20, et sä ehdit kertoileen sitte ensimmäisenä miten meni. ;)

Mukavaa päivää täältäkin. :)

Sartsa ja pähkis 20+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Tuosta painoasiasta vielä, niin miulle neuvolatäti sano että kun on ylipainoa jo valmiiks (ehkä jotain 8kg), niin painon ei tartte nousta kun muutaman kilon, 5-6 kg on ihan riittävästi.

Neuvolakäynnillä oli painoa tullu huimat 300g lähtöpainosta :LOL:
 
Sartsa mulle sanottiin kans neuvolassa, että mun kokoiselle ihmiselle PITÄÄ tulla kiloja 8-10kg koko raskauden aikana. Olen 150cm pitkä ja paino indeksi normaali. Eli kai se vähän vaihtelee minkä kokoinen on. Tähän mennessä kiloja on tullut 2,7 kg lisää (ensimmäisestä neuvolan punnituksesta). Oma vaaka näyttää kotona 3 kiloa vähemmän mitä neuvolan vaaka :(. Korjaisitko muuten vielä tuon mun lasketun ajan, eli se on 28.8.

Meillä rakenneultra vasta 12.4 ei jaksais enää odottaa!!

Elkku10 (17+5)
 
Tuosta painon noususta.. Mulle tuli inseminaatiohoitojen aikana n.8kg lääkkeiden ansiosta.. Ja nyt viime neuvolassa puntari näytti taas 3kg enemmän. Ei mitenkään ihana oo ku vähän ajan sisällä tullu 11kg. Ja tuolla joskus aikasemmin sanoinki et ku on toi PCO niin hankala saada nuo kilot pois... Rakkauden takia mitä vaan mut ikävä silti..
 
Sartsa83
titityy Mut ku kaikenkaikkiaan vauvasta, istukasta ja lapsivedestä kertyy sen 12,9kg suunnilleen painoa, et miten se voi olla mahdollista että voi vaan 5-6kg tulla? Vai mitä sä meinasit? :)

Elkku Niinhän siis tottakai se on jokaisen henk. koht. tilanne, miten sitä painoa saa kertyä, mutta kun joka paikassa mistä mä oon kuullu ja lukenu niin siellä on et lapsi, istukka + lapsivesi muodostaa painoa yhteensä 12,9kg ja siitä enempimäärä on ylimäärästä. En sitten tiiä... onko mulle annettu väärä infoo. Juu, mä korjaan sen. :)

Rinsessapa Sama homma täällä, mut mulla vaan ei oo PCO:ta. Inssien aikaan kuitenkin paino nous. Lähtö oli ennen inssejä 70kg, inssien jälkeen raskautuessa 77kg ja nyt se oli viimeks neuvolassa 82,?kg et sen 5-6kg tullu plussauksen jälkeen ja yhteensä kaikenkaikkiaan tänne saakka hoitojen ja raskautumisen jälkeen 12-13kg. Että.. ei paranis pahemmin enää tulla, mutta en mä rupee olee syömättäkään lapsen takia. Herkuttelua koitan pitää vähäsenä ja tuleekin vähän huono omatunto jos herkuttelen...

Mut jotain mulla on kun saan tehdä ihan järkyttävän paljon töitä että mitään edes lähtee. Pitäs löytää itelle se sopivin ruokavalio kun alkaa tiputtaan. Luulen et hiilarit pitäs poistaa lähes kokonaan mun ruokavaliosta.. en tiiä.

Sartsa ja pähkis 20+3 :heart: :heart: :heart:

ps. Tänään klo 14.20 oon ultrattavana. :)
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 26.3.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........27v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Esposa..............26v...........esikoinen..........14.8...................HUS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
pikku-evelyn......?..............esikoinen...........15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............29v...........esikoinen..........28.8...................HYS
minni234...........22v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
LumiPoni...........20v...........esikoinen..........29.8...................HUS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS



Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS



Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 

Yhteistyössä