Kun miettii että tuokin iso tähti on jossain galaxissa jossa on satoja biljoonia tähtiä ja galaxeja on satoja biljoonia niin ei voi ymmärtää universumin kokoa.Katoin joskus jonku videon noista avaruuden mittasuhteista; aika pysäyttävää.
Onneksi olkoon!Rane: väitöskirja on jo tehty Ja kyllähän lämpömittari edustaa tiedettä. Se oli esimerkki siitä, että luonnontiede tutkii olemassa olevia asioita - ei tieteessä ole mitään mystiikkaa.
Tiede tutkii asioita faktojen perusteella. Uskon asiat ovat eri sektorilla, eivätkä ne siksi voi olla ristiriidassa.
Puhtaalla luonnontieteellä ei ole agendaa uskontoa vastaan.Tieteen totuudet muotoutuvat uusien teorioiden ja havaintojen perusteella tiedeyhteisön löytöjen mukaan.
Valitettavasti tiedettä käytetään argumenttina väittelyissä uskonasioista, vaikka luonnontiede ei perusperiaatteidensa mukaan voi uskon asioihin ottaa kantaa. Tämä olisi Ranen ja muiden "tiedeuskovaisten" hyvä muistaa.
Sitäkään ei voi todistaa että pääsi päällä leijuva näkymätön henki-banaani EI ole olemassa. Demonit pitävät banaaneista. Tai ainakaan väitettä ei kukaan ole todistanut vääräksi.Yksi asia on hyvä muistaa: mentiin miten lähelle Jumalan toimintatapojen tunnistamista ja kopioimista (tekemistä itsekin), niin sitä tiede ei voi todistaa että Jumalaa EI ole olemassa.
Ei voida todistaa että jotain ei ole olemassa. Siksi jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta jos väittää sitä todeksi niin ollaan väärillä jäljillä. Mutta periaatteessa jokainen voi ajatella olevansa nukkuva jumala taikka Jeesuksen inkarnaatio. Tuo Vatikaanin kondomin ja abortin vastustaminen kuuluu niihin asioihin missä mennään liian pitkälle.Yksi asia on hyvä muistaa: mentiin miten lähelle Jumalan toimintatapojen tunnistamista ja kopioimista (tekemistä itsekin), niin sitä tiede ei voi todistaa että Jumalaa EI ole olemassa.
Kyllä biologeissakin on uskovaisia jotka ajattelevat jumalan luoneen kaiken.... Mulle toi ei ole uskon asia. Evoluutio on fakta, tieteellisesti todistettu.
SamaKyllä uskon. Sekä myös siihen että maapallo on n. 4.5 miljardia vuotta vanha eikä 6000v, se kiertää aurinkoa eikä toistepäin ja on muodoltaan pyöreä. Eikä näissä asioissa ole mulla mitään todistettavaa, tiede on todistanut tarpeeksi vakuuttavasti minun puolestani.
NiinpäKyllä uskon. Sekä myös siihen että maapallo on n. 4.5 miljardia vuotta vanha eikä 6000v, se kiertää aurinkoa eikä toistepäin ja on muodoltaan pyöreä. Eikä näissä asioissa ole mulla mitään todistettavaa, tiede on todistanut tarpeeksi vakuuttavasti minun puolestani.
No se. 10 vuotta on vajaa aika siihenkin kuinka kauan Jupiterilla menee kun kiertää kerran auringon ympäri.Kunnes toisin teoretisoidaan.
Mut viepä kuusenoksia kellariin, vettä ämpäriin ja pimmeenä koko talavi. Mitä näet siellä keväällä?Totta kai. Ei se ole uskonasia. Samalla tavalla uskon myös painovoimaan ja fotosynteesiin vaikka ne tyhmempien mielestä saattaakin olla niin vaikeasti ymmärrettäviä, että ne ei voi pitää paikkaansa.
Uskon. Biologina en edes pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, vaan hyvinkin järkeenkäyvänä selitykselle ihmisen ja elämän synnystä ylipäänsäkin.