Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä Patience, että sulta sitten sitä sisua löytyy! ;) Sitä varmaan tarvitaan etenkin kun kotona jo yksi lapsi hoidettavana, ei voi vaan jääädä sohvanpohjalle makoilemaan vaikka kuinka tahtoisi ;) Miten tää aika menee niin nopeesti? :eek: Tehän ootte jo puolessavälissä! Ei sitä silleen itsestä tajua, tuntuu että aina olis samoilla viikoilla :D No toisaalta mulla rakenneultraan aikaa vielä kuukausi :(
Toi ettei koksissa kerrottais sukupuolta kysyttäessä on ihan uus tieto mulle.. Mun siskolle ne ainakin kerto, olin itse mukanakin siellä. Aika kurjaa jos ne ei mielellään kerro, tottakai jokainen tajuaa, että se tieto ei ole 100% varmaa.

Hyvä Sartsa, että sain sitten edes jollekin paremman mielen :) Mutta hyvä jos niiden kanssa nyt pystyy elämään! :)
Mäkin kyllä uskon tohon sydämenlyönti systeemiin, tytöilläkin piti paikkansa ;) Nyt Ministä ei vaan tiedetä yhtään kuinka kovaa sydän pampattaa, kun ei ne neuvolassa sanonut, enkä oikein tiedä näkeekö edes sillä niiden vehkeellä kun se on todella antiikkinen! Tyttöjenkin sydämensykkeen nopeus(vai voiko sitä edes noin sanoa? :D ) saatiin tietää vasta kun jouduin osastolle, niin niillä siellä koksissa oli sellanen huomattavasti nykyaikasempi pieni laite, missä syke näkyi ihan numeroina! Vau! :D :D
Meilläkin mies toivois poikaa, mä taas tyttöä, mutta jotenkin toikin on mulle niin kakspiippunen homma, etten varmaan ees oikeesti tiiä kumman tahtoisin :D Toisaalta poika olis kiva, kun meidän suvussa ei poikia oiken ole, mutta toisaalta tyttö, koska ainakin olis paljonpaljon kavereita serkuista :) Ja tyttö on aina tyttö ;D :D

Kiitos oikeesti titityy, että jaksat perehtyä tähän meidän ongelmaan noinkin paljon! :hug: En oo koskaan kuullutkaan kenestäkään Cesar Millanista! Pitääkin sitten lähtä prismaan, toi kuulostaa oikeesti just oikeenlaiselta hommalta meille! Toivoisin nimittäin tosi paljon, että meidän ei tarvis ikinä luopua tosta koirasta, mutta en tietenkään tahdo että se on kenellekään, etenkään lapsille vaaraksi. Ja onhan toi meidän pieni aikamonein pomo myöskin :ashamed: Sellaisista pienistä jutuista sen huomaa, jos vaikka rapsutan, niin se ei anna mun lopettaa sitä vaan käy potkimaan tai jos se ei auta niin haukkumaan. Olis kiva nähdä, millasella työllä tosta koirasta saataisiin 'kunnollinen'. Tällä aika vähällä mitä ollaan tehty, niin tuloksia alkoi ihmeen nopeesti näkyä. Se ongelmakoira-kouluttajakin sanoi, että on kyllä fiksu koira, kun oppii noin nopeesti! Oi kun oon taas ylpee meidän pienestä herrasta :heart: En mä tota vauva-aikaa pelkääkään, vaan just sitä kun lapsi lähtee konttailemaan ym, jos/kun lapsi eksyy koiran ruokakupille, niin siitä on leikki kaukana :| Enkä todellakaan tahdo koiralle sitä tehdä, että on aina jossakin portin takana. No toivotaan, että mä noilla sun antamilla vinkeillä saisin laitettua koiraa 'ruotuun' ;) KIITOS niin paljon titityy, oikeesti!

Kertokaapas kaikki ketkä ultriin menossa, niin heti tänne sitten uutisia! :) Odotan jo ihan malttamattomana täällä! :) Voi kun olis jo huhtikuu, niin itekki pääsis :) Tai ehkä pitäis sanoo, että voikun olis jo elokuu ;D

Minni ja Mini 16+2 :heart:
 
Sartsa83
titityy :hug: :heart:

minni Ootko sitten saanu aikaan pelkkää pahaa mieltä vai kui ajattelit noin että sait edes jollekin hyvän mielen? :) :hug: Meijän neuvolassa on kans TODELLA antiikkinen laite, mutta siinä ei kuulukaan näkyä ne sykkeet vaan ne kuuluu niin että mäkin kuulen ne. Ja siten siitä sitten jotenkin laskee että kuinka paljon se syke on. :) Hih, kaippa sen voi sanoa miten päin vaan.. :p Siis joka tapauksessa tytöillä pompottaa sydän nopeampaa kuin pojilla. :) Juu, ne onkin makeempia laitteita missä sydämensyke näkyy numeroina. SIKSIKIN ootan sitä rakenneultraa että sais nähä itekin oikeen ne sykkeet. :) Ohan tyttö aina tyttö.. miehen puolella ei oikeastaan ole kuin poikia, mutta hänen toinen pikkuveljensä sai kohta 6kk sitten tytön.. mutta hänestä ei tule oikein olemaan leikkikaveria kun hän on kehitysvammainen. :/ Aluksi ehkä, mutta myöhemmässä vaiheessa ei. Mutta miehen toisen pikkuveljen pojasta taas olisi pojalle seuraa. :) Siinä on semmonen vipeltäjä joka ei varmasti jätä kaveria yksin ja ilman leikkejä. :D Ja oishan tossa kaveripiirissäkin sitten niitä kavereita leikkikavereiks. :)

Mäkin tossa aloin ihan lukemaan mielenkiinnosta tuota teidän kooirakeskustelua ja pakko todeta, että jos koiralla on jo ennestään jotain ns. "mielenvikaisuutta" niin kokemuksesta voin sanoa että lapsen tulo ei ainakaan helpota sitä. :( Juuri meinasinkin ehdottaa tota ongelmakoira-kouluttajaa mutta oottekin jo ottaneet avuksi sellaisen. :) Kiva. :) Ja kuulostaa lupaavalta. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja saatte koiran jonka kanssa ei tarvi pelätä miten tulee käyttäytymään lapsen kanssa. :) :heart:

Sartsa ja pähkis 19+0 :heart: :heart: :heart:
 
Moi kaikille:)Tänään oli neuvola ja siellä se pikkunen taas sydän pompotti sartsa:kuulin työkaveri väitti taas toisinpäin et jos syke pieni niin on tyttö..mut mistä noita tietää=D Ainakin aion miehen kans r-ultras selvittää sukupuolen en malta odottaa..huomenna töissä pitkä iltavuoro ja torstaina heti aamuun pitääpä huomenna levätä kunnolla ennen töitä.Mun hemoglobiini oli tippunu aika paljon vielä oli sillai hyvä ettei tarvi rautaa alkaa syödä..mut nyt iltapesulle.Mukavaa viiikonjatkoa:) rv 17+2
 
Onpahan taas tekstiä.. x) pysy enää perässä..

minni234 :D anteeksi! :whistle: Toi ois kyllä niin hauska toi paperi jutska että taidetaan ite ainaki kokeilla x)) Niin en oo tainnu mainita mutta ollaan ens viikolla muuttamassa kolmioon ^_^ Ihanaa ku pääsee sisustaan ja maalaan pienelle oman huoneen :heart: Harmi ku toi testi ei toimi :/ ite tein sen kaks kertaa ja näytti että n. 60% varmuudella ois tyttö ja 40% poika..

Meillä myös tuo hyvinvointijuttu. Pe neuvola niin sovitaan sitten se käynti kotiin. Oli ihan hauska se kysely mikä piti täyttää sitä varten. Siinä kysyttiin mm. että näytättekö tunteenne toisillenne tjn? Minä vastasin että kyllä ja mies jotenki että osittain :D yleensä se on toisinpäin, naiset valittaa ku miehet ei näytä tunteita :D

Selkäkivut on vähän hellittäny. Eipä siitä tukivyöstä loppujen lopuks hirveesti oo hyötyä sitte ku selkä tosissaan tulee kipeeks. Rintaa on ahdistanu muutamana iltana ja oon huvikseen teleskoopilla kuunnellu niin jättää vissiin sydän lyöntejä välistä ja verenpaine on n. 100/65 p.86 Pitää ottaa neuvolassa puheeks että liittyykö raskauteen jotenki.. Paineet mulla on ennenki ollu vähän matalemmat..

Rakkauspakkaus 17+4
 
Heips :) Itsekkin olen elokuun mamma :D Nytte viikolla 16 ^_^ Olen 20 vuotias odottava äiti.
Kätilöopiston sairaala on se missä olen ultrassa käynyt ja tulen käymään ja synnyttämään. Ensimmäinen lapsi tulossa ja tämä odotusaika on mielestäni jännää aikaa :) Hyvä että täältä löyty tämmöinen Palsta :D

Rv 16+3
 
Moikka,

Tosiaan tullu paljon tekstiä. Tässä odotellaan vaan niitä liikkeitä, muuten menee mukavasti ja kovin on energinen olo. Ihanaa, että kaikilla on vointi hyvin tai parenemaan päin <3

Rakastan tätä olotilaa ja sitä hehkua, mitä se tuo itselle ja se näkyy ulospäin. Joka päivä mies sanoo, että aah, oletpa kaunis ja hehkut. Mulle jopa yksi nainenkin sanoi, että susta huomaa, että olet raskaana ja se pukee ja tuo ilmettä uudenlaista. Olen iloinen ja onnellinen kaiken sen ajatusmyllerlyksen jälkeen, joka oli silloin, kun sai Pienestä tietää. <3

Nyt ois päivä täynnä ja syömään jonnekin suunnataan. Ehkä lenkille vielä kanssa. Eilen oli lenkki + sauna. Mulla on kauhee mieliteko grillimakkaraan :D nyt saa nauraa! tai no ei se kai mikään ihmeherkku olo. Piimääkin kuluu todella paljon, on maistuvaa. <3

Kohta on taas viikonloppu, jee ja jipii.

-Tuikku ja Pieni 16 + 1 <3
 
Itelläni himona on tuo raakaperuna :D kaikki kummastelee sitä. ja jätski, sitä menee himona :p Kaikenmoisia himoja on tullut ja mennyt. Tääl muitakin jotka viikol 16 nice :D Ite kävin tänään neuvolassa kuntelemassa sydänääniä ja oli kyl tosi mahtavaa kuulla ne. :) Eka ultra kyl oli vielä mahtavempi koska sielä oikeesti tunteet nousi pintaan ja meinasin ruveta itkee ilosta ku näin että sielä massussa on todella pieni ihminen joka heiluttelee jalkojaan ja käsiään :) Nyt sitten odotellaan toista ultraa joka on kuukauden päästä <3 En malta odottaa, mieskin on innoissaan : )

Rv 16+3
 
Sartsa83
LumiPoni Niin sun laskettu on koska? Jotain 23.-25.8.? Tervetuloa vaan elokuisiin. :)

bella Onnittelut neuvolakäynnistä. :)

Jokaisella on omat mielitekonsa. Mulla on tuore salaatti. Siis salaatti kuin salaatti mut sen pitää olla tuoreista vihanneksista tehty. On se sitten tehtynä "kermapohjanen" tai muuta, mut siinä pitää olla vihreetä ja tuoreita vihanneksia. :D

Täällä ollaan kans niin onnessaan tästä pikkusesta. :heart: Juttelen pähkinälle aina sitä mitä tänään tehdään ja mihin mennään. Ja välillä tulee jotakin vastausta tai sitten muuten reakoi johonkin liikkumalla. :)

IIIIK, viikon päästä perjantaina rakenneultra! :heart: :heart: :heart:

Sartsa ja pähkis 19+1 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa, en mä varmaan pahaa mieltä oo aikaan saanut, en oikein tiedä miks sanoin ees noin :D Tai oonhan mä voinut saadakin, eihän sitä koskaan voi tietää jos tahtomattaan jotain on loukannut.. Ehkä tarkotin vaan sitä, että on hyvä jos piristi jonkun päivää :)
Taitaa siis meidänkin neuvolassa olla samanlainen laite kun teillä :D Oon vaan aatellu, ettei siitä saa tietää sitä sykettä silleen kun ei se täti mitään oo koskaan sanonut :/ Se on kyllä jotenkin ihanan rauhottavan kuulosta, kun kuulee toisen sydämen jumpsuttavan :heart:
Nyt mulla on ihan uudenlainen luotto ton koiran suhteen, kun titityy antoi niitä neuvoja, ihan sellanen uudenlainen tarmokin päällä, että nyt tästä koirasta vielä hyvä saadaan! :) Mä en oikein tiedä, että onko tolla mielenvikasuutta, se voi olla että onkin, tai sitten me ollaan vaan lellitty se pilalle. Kun otettiin meidän Tupsu, niin asuin kolmistaan mun äidin ja siskon kanssa, kukaan meistä ei oikein saanut tehtyä sille rajoja, kyllähän niitä oli, mutta aina lipsuttiin kun se on niin söpö :ashamed: Kiitos kun toivotat onnea tähän koitokseen, sitä tarvitaan! :hug:

Ihana kuulla Bella, että neuvolassa kaikki meni hyvin! :) Tiiätkös paljo hemoglobiinin 'pitää' olla kun rautaa määrätään? Mä oon niin pihalla kaikista noista, että paljon minkä ja minkä arvon pitää olla, siis en tajua mitään! Onko täällä muuten ketään, kelle joku rautavalmiste on sopinut? Oon kuullut niin monelta, että maha ei oikein kestä sitä rautaa :/ En millään tahtois sellasta ongelmaa.. Siitä mulle on tullutkin ihan tyhmä 'pelko' sitä rautaa kohtaan. Tyttöjä oottaessa en alottanu, vaikka ne neuvolassa käskivät, ja se kyllä kostautu aivan mielettömänä väsymyksenä! Mutta kun en vaan tahtois mitään maha vaivoja!!

Paljon onnea Rinsessapa uuteen kotiin! :flower: Kuulostaa tosi kivalta!
Hyvä, että sun selkäkivutkin on hellittäny, muista sitten varoa muutossa, ettet pääse telomaan sitä selkää! Toivottavasti kivut pysyiskin nyt poissa! :) Kamala kun kuulostaa pelottavalta, toi että sydän jättää lyöntejä välistä! Ootko varma, ettei pitäis mennä lääkäriin jo muuten? Kerros sitten mitä sulle sanottiin tosta! Toivottavasti ei oo mitään vakavaa! :hug:

Tervetuloa Lumiponi! :) Joo, kieltämättä toi raakaperuna kuulostaa TOSI oudolta! :D
Eli jos sulla on nyt viikot 16+3, niin sulla on laskettu samana päivänä kun mulla eli 29.8, eiks nii? :) Ompa jännittävää nähdä kummalle syntyy ekana! No varmasti sulle! :D

Tuikku, mistä sä tollasen miehen oot oikein löytäny? :D Onko tollasia ees olemassa? :D
Tulee varmaan tosi hyvä mieli tollasista sanoista! :)
..No kohtahan on jo kesä, niin pääset sitten ihan oikeaa grillimakkaraa grillailemaan! ;) Sitä ei kyllä voita mikään! ..Alkopas itekkin tekemään mieli ;)
Onko kaikilla jotakin mielitekoja? Mä kun en ole huomannut mitään erikoista......

Minni ja Mini 16+3
 
Mä en ole itse huomannut mitään mielitekoja ainakaan vielä..

Joko kuinka moni tuntee liikkeitä?? Itse tunnen iltaisin kun olen sänkyssä nukkumaan rupeamassa ja välillä tunnnen jo ihan muutenkin.
Ai että mä en jaksa odottaa ensi viikon keskiviikkoon sitä rakenneultraa :heart:
Nyt olen täällä hieman paniikissa kun kävin toissapäivänä labrassa viemässä pissanäytteen kun oli semmoinen tunne että voisi olla virtsatieinfektio mutta eilen kun soittelin tuloksia niin sanoivat että oli jotain löytynyt ja että lähettivät näyttee Kuopioon jatkotutkimuksiin. Olisi edes voinut sanoa mitä siitä oli löytynyt kun nyt täällä ihan pelko perseessä odotellaan että mitähän sieltä löytyy.. Eilen jo itseäni pelottelin että se on varmasti joku raskausmyrkytys kun pää ollut niin kipeä koko ajan mutta eihän se yleensä vielä tähän aikaan tule vaan myöhemillä viikoilla?? toivotaan että ei ole mitään ja minä vaan turhaan täällä hermoilen :ashamed:

mutta kai se täytyy rueta töihin lähtöä tekemään.
Marakatti ja Ruu 19+2
 
Sartsa83
minni Sä tosiaan sait mulle hyvän mielen aikaseks kun kysyit mun vointia. :) :heart: ..Mä onnistun nykyään aiheuttaa pahaa mieltä ihmisille, kun musta on nyt aikuisiällä tullu niin suorasananen. :ashamed: Tarvii opetella kertomaan asiat niin ettei se loukkaa toista. Eli jos joku sanoo "ota vielä kakkua" ja en vaikka ite henk. koht. pitäny siitä, niin mun ei tarvi selittää et"Mulle tuli jotenkin outo olo siitä, et en mä kiitos ota", vaan että "ei kiitos". :) Eli Sartsa: hienotunteisuutta asioihin, kiitos. :ashamed:

Juu, sama laite on molemmilla neuvolassa. :) Mut onneks siitä kuuluu sentään ne äänet vaikkei syke näykään missään. Ja myös ne laitteen potkimiset kuuluu. :p Meijän pähkinä kun antaa kyytiä sille laitteelle aina. :D

Aww.. kuulostaa hyvälle. :) Tsemppiä siis koiran kanssa ja toivokaamme parasta lopputulosta. :heart: :hug:

Ja kiitos tuosta Lumiponin lasketun ajan tiedosta. :) Saan laitettuu sen tonne. :)

Sartsa ja pähkis 19+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
:heart: Torstai 18.3.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
pikku-evelyn......?..............esikoinen...........15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
LumiPoni...........20v...........esikoinen..........29.8...................HUS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS



Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS



Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83 joo aivan unohdinkin sanoa lasketun ajan :D siis 29.8 niinkuin minni234 tuossa laskikin ajan hyvin. ELi siinä samoissa laskelmissa minnin kanssa pyöritään. :) Kiitos hyvästä vastaan otosta :D Tuossa illalla luekselin vähän noita muitten äitien synnytyskertomuksia ja oli tosi mielenkiintoista lukea hyviä sekä huonoja kokemuksia. Vaikken ite ole niin lähellä sitä aikaa vielä niin jänskättää silti paljon. Yöunetkin melkeen meni kun päässäni pyöri noita juttuja. :p Loppujenlopuks sain sitten viimein unta ^^ Mielessäni on jonkinlaisia kysymyksiä, kuten harrastus. Mitä te muut odottavat äidit harrastatte? :) Olisi kiva tietää kun itse en ole vielä löytänyt mitään mukavaa liikunta lajia :D Ennen oli salilla käynti ja lenkkeily, mut talvella en uskalla juosta ku pelkään että liukastun ja salilla käynti on menny rankaksi :$ Noh, kylhän mä joka päivä käyn kävelyllä miehen ja pienen mäyräkoiran kanssa ainakin sen 30 min :) Semmosta täällä päin :D
 
Sartsa83
LumiPoni Täällä otetaan kaikki avoimin sylin vastaan. :) Mitä suotta sitä ketään syrjimään kun samassa veneessä kuitenkin ollaan. :) ..Voi eiii sun kanssas! Ei parane liikaa lueskella tässä vaiheessa synnytyskertomuksia ettei ala liikaa jännittää ja sitä myöten pelottaan. Ite en oo ajatellu asiaa sen koommin. Se on luonnollinen päätös raskaudelle ja jos se tulee oleen kamala niin sit se on sen tarkotuskin että saadaan tämä lapsi maailmaan. :)

Hmm.. harrastuksia.. niin no, liikkuisin paaaaljon enemmän jos en ois niin saamaton. Mulla on jäsenyys yhdelle kuntosalille mut eipä oo pahemmin tullu käytyä. Salillakin voi kyllä käydä niin että muuttaa ne aikasemmat painot pienemmiksi ja pienentää sarjojakin. Tekee siis samaa kuin ennenkin mutta kevyemmin. Saa siinä silti sitä liikuntaa. :) Ja kävely on kans hyvä. Ite teen kyllä sitä päivittäin, mutta ois kiva saada siihen lisäks ittensä liikkumaan tonne jumppiin ja salille. Niin ja laulan tosi paljon.. laulaminen on vaan parasta. :heart:
 
Tsemppiä minni234, kyllä siitä koirasta vielä hyvän saa, ja nyt se on tosiaan niin paljon helpompi vielä tehdä kun ei oo sitä vauvaa vielä.

Pikaista omaa napaa: huomenna aamulla se ultra... iik, jännättää =)
 
minni234 On kuulemma ihan normaalia että raskaana on rytmihäiriöitä, johtuu kuulemma nestelastista.. Käski miehenki huvikseen kuunnella ku on tosiaan aika hurjan kuulosta..

Mieliteoista: Mulla on tullu ennemmin sellasia et en pysty syömään jotain ruokia kuten jauheliha, rasvainen ruoka (roskaruoka) grillimauste ja sit peruna on sellanen mitä tekis mieli syyä koko ajan ku kaikki muu on pahaa x) Ja kaikki kirpeät ja happamat jutut on aivan ihania <3

Harrastuksista: Me on ruvettu miehen kans käymään vesijuoksemassa ja on aivan mahtavaa :heart: Ei liian raskasta mut silti huomaa et jotain tullu tehtyä.. Uiminen on aina ihanaa!!

Niin ja tänään oli neuvola. Ihana oli kuulla ku rakkauden sydän löi :heart: meinas iskiä jo epäluulo. Ja terkkari oli aivan ihana!! Syke oli n.145 ja terkkari sano et tässä vaiheessa se on vielä normaali et sen takia ei voi vielä arvuutella onko tyttö vai poika vaan sitten vasta vähän myöhemmin kun syke laskee lapsen kasvaessa vissiin jonneki 120:een tai jotain sinnepäin :D muista enää ku se selitti samalla ku kuunneltiin ääniä ni meni vähän ohi.. x) Mutta kuitenkin tässä vaiheessa sitä ei vielä voi arvuutella.. Niin ja kyllä mä luulen tuntevani liikkeitä ku en löydä nuille tuntemuksille muutakaan selitystä =)

Rakkauspakkaus 17+6
 
Mä sain viime käynnillä rautatabletit kun hb oli 122. Täälläpäin ne sai ennen AINA ekalla neuvolakäynnillä, mut nyt ilmesesti se käytäntö on muuttunut kun sitä ei ees seurata niin tiivisti mitä ennen. Jostain just luin että ei ole edes varmaa et mikä sen hb:n laskee raskausaikana et ei välttämätää johdu edes raudanpuutteesta. Mulla ei kyllä ekassa raskaudessa juurikaan tabut auttanu ja kokeilinkin montaa eri merkkiä. Rautatabletit tosiaan kovettaa vatsaa ja kun raskauden aikana voi muutenkin esiintyä ummetusta niin ei kiva. Mut jos on oikein ongelmia kovan vatsan kanssa niin raskausaikanakin voi ihan käyttää noita laksatiiveja! Ja raudasta vielä, et litkumaiset rautalisät ei koveta vatsaa niin paljon kuin tabletit!

Juu ja liikkeet ja potkut tuntuu täälläkin, päivä päivältä voimakkaampina. Eilen illalla sain jo melkosen osuman kun kättä pidin masulla ja sen jälkeen alko taas armoton möyrintä. Möyrintää oon jo pitkään tuntenu mut noi varsinaiset potkut alko myöhemmin, tietty kun pieni on siellä vielä niiiin hentoinen

Olis taas paljon muutakin asiaa mut ei auta kun töihin on kiiruhdettava! Ja tervetuloa mukaan joukkoon LumiPoni

Piltti ja P2 19+3 :heart: :heart: :heart:
 
Mä en tiedä onko nää mulla mielitekoja, mutta tekis vaan koko ajan mieli syödä :ashamed:
koko ajan tekis mieli makeaa ja sen jälkeen suolaista...
Toissailtana kun olin just nukahtamassa niin pienokainen tuolla masussa potkas niin kovaa et melkein teki kipeää, ihanaa kun potkut vaan voimistuu ja tuntuu et jatkuvasti ois hurja meno =)
Eilen sitten ostin pienokaiselle ensimmäiset uudet vaatteet, 2 housut ostin, missä lukee toisessa et " i love mum" ja toisissa "i love dad" :heart: ostin sitten heti 62cm koska esikoisellekaan ei mahtunu 56cm kun syntyi... ja ilmeisesti mun masussa kasvaa aina isoja vauvoja :LOL:
Tänään ois sit puoliväli ja vielä ois toiset 20 viikkoa jälellä...kulkispa aika nopeammin :heart:

Mut mukavaa viikonloppua kaikille!! tää lähtee nyt kouluun...

Patience ja pienokainen 20+0!!! :heart:
 
Sartsa83
titityy Kuis ultrassa meni? :)

Rinsessapa Onneks olkoon hyvistä uutisista. Voih, mä kans niin tahtosin jotain vesijuoksua tai jotain, mutten kehtaa mennä uimahalliin näillä koivilla... enkä siis valehtele tai suurentele kun sanon että mun jalat on pelkkää selluliittia... mun lihakset on kuosissa mun oon periny huonon ihon suvusta ja saan siitä kärsiä jo alta kolmekybäsenä. :/ Ja kun raskaana ollessa ei voi oikein noita selluliittivoiteita käyttää. Kai. En tiiä. Ennen raskautta ne autto aina vähän.. tietty jos lisäis muutenkin liikuntaa, jois vielä enemmän vettä jne., voi ehkä saada tehtyäkin näille jotain, mutta raskauden aikana ei oikein kannata lähteä laihdutuslinjalle.

Piltti Aww... sä oikein jo tunsit toisen potkun kädelläs. :) Mä oon tuntenu pienen pään. :heart: Toinen kun on vielä pysty päin tuolla. :) Ja potkuja oon tuntenu mahan hermopäissä mutten oo vielä ennättänyt kättä laittaa tunnustelemaan. Heh, nytkin tulee koko ajan potkuja nivuseen, vasemmalle puolelle. Taitaa tietää että äiti kirjottelee hänestä. :LOL:

Patience Toi on kans tuttu homma.. suolasta, makeaa, suolasta, makeaa.. ;) Oii.. sullakin on oikein kovia potkuja jo.. mutta olethan toki jo synnyttänytkin kerran. :) Aww.. ihania vaatteita oot ostanu. :) Onnittelut puolivälistä! :heart:

Viikonloppuja täältäkin! Tää on kotona tän päivää kun on tullu nukuttua niin huonosti ja on migreeniä ja pahoinvointia ilmassa.

Sartsa ja pähkis 19+3 :heart: :heart: :heart:
 
Voi sartsa!!! Minä oon aina hävenny mun kroppaa enkä kehtaa ees oman miehen edessä kovin keikistellä! Mut uimahallissa kukaan ei tunne (kukaan tuttu ei ainakaan tietääkseni kule tuolla uimassa :D) ja siellä on kuule niin paljon erimallisia naisia varsinkin ku me suomalaiset ei kuuluta niihin mailman laihimpiin. Ja eikä siellä kukaan kattele päästävarpaisiin et miten tuo kehtaa tulla tuon näköisenä tänne :D Höpö..

Niin ja ite otin sikapiikin just ennen raskautta että se saa riittää..

Rakkauspakkaus 18+0 :heart: :heart: :heart:
 
Moi taasen,

Hitto, nyt sitten joku flunssa päällä. Töissä en saanu aamusella happea nenän kautta ja sitten menin työterveyshoitajalle. Määräs kotiin.

Nyt paleltaa, kun kämppiä tässä yritän meille löytää. Kyllä on työlästä!!!

Sartsa, millaset palvelut siellä nokialla on?terveys, neuvola ja muut?

Joo, niin minnille, että mun mies on kyllä oikein kultakimpale ;) En itekään tajua, miten se mun haaviin tarttui <3

Mun mieliteot:

- kypsä peruna (uuniperuna ja muut muodot)
- Grillimakkara
- piimä
- Ginger ale :D
- Hedelmät
- Sitruuna, muutenkin hapan
- Ruoka-annoskoot on pienentynyt, tulee täyteen pienemmästä. Mutta sitten kohta ois taas nälkä, kun on syöny. :)
- Rasvanen ei oikein maistu mullekaan

Kannattaa kokeilla vettä ja sitruunatiivistettä --> toimii ja jaksaa juoda enemmä nestettä päivän mittaan, eikä tule kaloreita.

Mulla tuntuu pieniä liikkeitä, kun olen paikoillani. Sellasta kutitusta ja kuplintaa. Siellä se myllää <3.

Ultra vasta tasan 1kk päästä. Te onnelliset, joilla on pian. ;)

Vointeja hyviä kaikille ja taas voi toivotella viikonloppuja,
Tuikku + kaveri 16 + 3 <3 <3 <3
 
Sartsa83 Joo ei parane liikaa lukea, mutta minkäs sille voi kun oli niin innoissaan. Nyt en kyllä semmosii lue vähän aikaa. Vielä pitäisi noin 3 viikkoa jaksaa odottaa että pääsis toiseen ultraan :D Liikunnassa olen muuttunut myös laiskaksi, jotenkin ei ikinä huvita lähtee tekee mitään vaikka kuinka haluaisi, motivaatio puuttuu siitä jostakin syystä mur... pitis vaan ottaa itseään niskasta kiinni.. :)

Rinsessapa Millaista mahtaa olla vesijuoksu? :D Semmosta ossa juostaan vedessä? hih =) En ole kuulutkaan moisesta mutta kuulostaa todella mielenkiintoiselta ja kivalta harrastukselta. Ohjaako joku ohjaaja semmosta vai itsekseen tehään? =) Täytyypä miettiä tuota. Minun miehen ei oikeen uimisesta pidä ja ainahan seura on mukavaapi uimassa :D

Esposa Itse otin rokotteen heti kun se oli madollista sada, joten se ei puutu enään. :) Täytyy myöntää että se oli inhottavaa ku olkapää tuli kipeeksi ja araksi sen jälkeen mutta kyllä siinä muutamanpäivän pystyi elää :) Eikös terveydenhoitajat suosittele raskaana oleville tätä sikarokotetta? Jotenkin turvallinen raskaudelle.

Pitäis tästä lähtee tuonne kaupungille pyörimään.. Aurinko saisi paistaa useammin tuola ulkosalla... eilinen lumen tulo oli niin synkkää.. No kevättä tässä odotellaankin :)

16+5 <3
 

Yhteistyössä