Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Siis aivan mielettömän ihania masuja teillä! :heart: :heart: Täällä ollaan ihan kateudesta vihreitä :ashamed: :D

Mä voisin kanssa kokeilla, että osaanko sitä kuvaa laittaa, todennäköisesti en :D Mutta mun maha näyttää enemmänkin läskiltä kun vauvamahalta :D Mutta siis jos onnistuu, niin tämä kuva on viikolta 13+4 ;)

 
Sartsa83
Piltti Voi vitsit mikä masu! IHANA!!!! :heart: Milläs viikoilla sä nyt oot? :) Tosi ihana .. sulla kun on muutenkin tommonen hoikka vartalo niin näyttää tosi suloselta. :) :heart:

Patience Oi että mikä maha sielläkin! :heart: Aivan ihana! Ja sä olit nyt viikoilla? Ootte te niin hoikkia entuudestaan niin teillä on niin ihanat mahat. :heart:

minni No kyllä sullakin selkeesti tuossa näkyy masua. :heart: Ihana.
 
Sartsa83
Patience Pöh ja pah mun maha on vielä pelkkää lölleröä. :LOL: :p Aww.. ihanasti on sit sun masu kasvanu kun oot noilla viikoilla. :) Mä tuun ihan perässä.. tänää 16+5 :) Mutta jotenki tuntuu että mun masu on vaan tyyliin vetäytyny takas.. seisoessa se on aina isompi kun istuessa. Alavatsassa tuntuu selvästi vastaa mutta napaanhan se loppuu.. sit kun tosiaan oon seisaallaan, näyttää et mun maha alkaa tissien alta. :D
 
En ole myöskään ajatellut juoda raskauden aikana. Ajattelin vaan kysellä teidän kuulumisia. Itsekin olen alkoholistiperheestä ja varsin pahoja traumoja käyn läpi nyt hyvässä suhteessa niin lapsuuden ongelmien vuoksi. Vaikea siis suhtautua omaan äitiin, vaikka on minut kasvattanut ja ollu "vain" iltajuoppo. Eli ruokaa ja koti on ollut, mutta sitä riittävää turvaa ei. Siis normaalia muuten, että ollaan oltu töissä jne, mutta alkoholi on ollut kuningas aina iltaisin. Seli seli, mutta näillä mennään. Tulee olemaan vaikeeta, kun miettii hoitopaikkaa jne, että voiko kotiin viedä.

Tuli mieleen sellainen, että minkäkokoisissa asunnoissa asutte? Ollaan miettimässä, että muutetaan tästä 62m2 vuokra-asunnosta jonnekin isompaan. Enne raskautta oli mielessä omakotitalo + rakentaminen. Nyt ollaan mietitty kaikkia vaihtoehtoja.

Hienoa, suomi voitti, hieman väsytti, mutta peli tuli silti katottua. <3


Nyt tarvis hieman lähtee ulkoilemaan,
Tuikku ja iso maha iltaisin ;)
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Tuikku Nenä on tukossa täälläki. Aamulla aivastellaan ja iltasin nokka on ihan tukossa. :)

Mäkään en hyväksy alkoholia ollenkaan raskauden aikana. Neuvolatäti sanoi, että kyllä yhden siiderin voi viikossa juoda tai punaviinilasin, ettei tarvi sen takia jättää kokonaan pois, mutta koska oon alkoholistiperheestä lähtösin, en voi hyväksyä alkoholinkäyttöä laisinkaan raskauden aikana. Kukin tekee niin kuin tekee, enkä siitä tuomitse. Itse en vain toimi niin. Kyllä mä olen alkoholia käyttäny ja tuun käyttään, mutta alkoholin suhteen on ollu aina ja tulen olemaan, että mä en kännäämisestä pidä enkä halua että viikolla ollaan humalassa ja lasten aikana ei tarvitse kännätä. Jos lapset tulee näkemään äidin ja isin humalassa, se ei ole pahasta mutta jatkuva humalan näkeminen saa mut näkemään punasta.

Oho, tulipas vuodatusta. Tosiaan en tuomitse jos joku nauttii alkoholia raskauden aikana.

Toivottavasti Suomi voittaisi toisen pronssimitallin lätkästä. :)
 
tuikku10 Meillä on tällä hetkellä 55m2 kaksio mut muutetaan ens kuun lopussa kolmioon 79,5m2 (vuokra) Oma talo on kyllä suunnitteilla lähitulevaisuudessa ;)

Aivan ihania masuja kaikilla :heart: Voi vitsi :heart:

Jos laittas omanki.. Rakkauspakkaus 15+1

 
Söpöjä mahoja teillä kaikilla. :heart: Mä en vielä viitsi omastani laittaa kuvaa vaikka se nyt onkin jo vähän ruvennut pyöristymään. Mies on ihan ihmeissään mun vatsakummusta ja se viime yönäkin heräsi sitä silittelemään ja ihmettelemään. :LOL: :heart:

Tuosta alkoholin käytöstä.. Myös mulle sanottiin neuvolassa, että on ok juoda joskus lasillinen viiniä tai yksi siideri, mutta en ole juonut enkä myöskään ajatellut juoda. En juo alkoholia muutenkaan "ryyppäysmielessä", mutta rakastan siideriä saunan jälkeen, punaviiniä ruoan kanssa ym. Nyt raskauden aikana on tehnyt välillä mieli just esim. punkkulasillista ruoan kanssa, mutta olen tyytynyt alkoholittomaan siideriin ja eilen just maistoin alkoholitonta skumppaa (piccolopullo Prismassa maksoi n. 1,60?). Mun työkaveri kovasti vakuutteli, että voin ihan huoletta sen punkkulasillisen ottaa, mutta vaikka sitä tekis kuinka mieli, en usko että saisin sitä kuitenkaan juotua, kun se tuntuu "väärältä". Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. =) Ja en kyllä paheksu yhtään, jos joku ottaa sen yhden viinilasillisen silloin tällöin, kun se kerran on ihan ok neuvolankin mielestä. Sen sijaan jos joku raskaana oleva vetäisee kännit niin sitä varmasti katsoisinkin paheksuvasti, sen voin tunnustaa. Ja tupakointia raskauden aikana en sinänsä hyväksy, mutta tiedän että joillain on vaan mahdotonta lopettaa. Silloin on mun mielestä ok, jos edes vähentää polttamista. Ja se on niin helppo arvostella näin tupakoimattomana.. ;)

Asunnosta. Meillä on 53 neliöinen asunto (ostettiin kesällä) ja tämä riittää meille ja vauvalle varsin hyvin. Muutettiin 37 neliöisestä asunnosta, sielläkin ois mun mielestä ihan pienen kanssa pärjännyt vaikka vähän ois ollut ahdasta. Sisustusintoilijana mua ahdistaa ja ärsyttää, kun nykyisin kaikki sisustuslehdet on täynnä valtavia asuntoja (esim. pariskunta asuu 300 neliöisessä asunnossa, 2 aikuista + 1 lapsi 350 neliöö). Kyllä sitä ihminen mahtuu paljon pienempääkin asuntoon. Totta kai mekin haaveilen omakotitalosta jossain välissä, mutta meidän mielestä on mukava asua pienessä asunnossa, kun se ei kuitenkaan ole ahdas. Ja vähänkö ärsyttää, kun ihmisten ekat kommentit raskaudesta kuultuaan on ollut "ai, teidän pitää sit vaihtaa isompaan asuntoon" ja "nyt menee sit auto vaihtoon" (meillä on 5-ovinen, uusi, hyvintoimiva auto). Miksi oletetaan, että vauva tarvitsee heti oman huoneen (missä hän ei tod.näk. suostu nukkumaan) ja että lapsiperheellä pitää olla farmariauto. Mä oon vähän tällainen vastarannan kiiski tällaisissa "normeissa", joten mua alkaa aina suunnattomasti potuttamaan tuollaiset kommentit.

Tästä tulee näköjään kauheeta paatosta, mutta vielä noista muiden neuvoista. Mä päätin heti raskauden alussa, että en välitä kauheasti muiden mielipiteistä ja arvosteluista vaan me hoidetaan asiat niin kuin meidän perhe hyväksi näkee. Siis esimerkiksi ei menty varhaisultraan, vaikka musta tuntui jossain välissä että mut leimattiin heti huonoksi äidiksi sen vuoksi. Totta kai esimerkiksi vauvan tarvikkeiden hankinnassa kuuntelen mielelläni muiden vinkkejä (esim. mihin kiinnittää huomio vaunuja valitessa) ja neuvolan ohjeita - enhän mä tiedä vauva-asioista melkein mitään, mutta mihinkään arvosteluun tms. en aio kiinnittää huomiota. Aion käyttää asioissa maalaisjärkeä + sitä tietoa, mitä lasten fysioterapiassa olen saanut (esim. että lasta ei kannata koko ajan istuttaa sitterissä ym.). Mun mielestä on kiva, että ihmiset antaa vinkkejä, jos ne annetaan tyyliin "meidän perheessä on toimittu näin ja se on todettu hyväksi tavaksi.." ja silloin voin laittaa ne korvan taakse. Mutta jos joku sanoo jotain tyyliin "tämä on ainoa oikea tapa.." niin en kuuntele koko neuvoa, ei vois vähempää kiinnostaa. Että näin meillä. :D

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut mun mielipiteistä, se ei ollut tarkoitus. Oon vähän sellainen, että mulla on omat vahvat mielipiteet, mutta arvostan muidenkin mielipiteitä eli vaikka saatan tuoda voimakkaasti mielipiteeni esiin, niin ei oo tarkoitus jyrätä kenenkään muun mielipidettä. Kaikilla on omat mielipiteensä ja niistä jokainen on yhtä arvokas! :)

Olipa muuten mahtava ilta/yö, kun ensin Marja Tyrni voitti Putouksessa, sitten Aikku sai hiihdossa pronssia ja Leijonatkin nousi hienosti 1-3 häviöstä voittoon. Hyvä Suomi!! :D

Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa toivottelee
Siili & Känkkäränkkä 15+4
 
Sartsa83
Tuikku Me asutaan miehen omistamassa 56m2 kaksiossa kerrostalossa. Tarkoitus olis löytää rivari kolmio ennen vauvelin syntymää. Omakotitaloon sitten kun saadaan sen verran lainaa että saadaan rakennettua se talo joka halutaan.

Rinsessapa Kuin katsoisi omaa masua. :) Aikalailla samantyyppinen on omanikin. :) Ultrakuvakin on melkein samanlainen kun meillä. :)

Siili Samat ajatukset täälläkin. :) Tuskin kukaan mielipiteistäsi loukkaantuu. Nehän ovat sun mielipiteistä ja ei tuosta kirjotuksesta saa ollenkaan loukkaavaa kuvaa. :) :hug:

vauvahaaveita Mitäs sulla mielessä kun vain pisteitä tuli? :)

Sartsa ja pähkin 16+5 :heart: :heart: :heart:
 
oi kun ihania masuja teillä kaikilla:) :heart: Mulla aikas samanlainen kuin piltti85:lla.Joo uskon että vauvan kanssa pärjää maalaisjärkeä käyttäen.Mun tekee nyt niin mieli hankkia pian jo uudet vaunut.Asunnosta mä muutin tähän asuntoon kun mies oli sen juuri ostanut asutaan 150m2 omakotitalos on niin ihana..remonttia on tehty ja terassi viimeistellä loppuun kesällä..ja sitten tehä puutarhaan kauniita kukka istutuksia ja suihkulähteen siitä oon haaveillu:)elämä on ihanaa..mukavaa kuun viimeistä päivää kaikille:)Tulis kesä jo pian :) :heart:
 
Oon ite maalta ja siksi haluan omakotitalon. 12 vuotta on tullut asuttua kerrostalossa tai vastaavassa. Joten saa pikkuhiljaa riittää. Mietittiin, jos ostetaan sellanen avaimet käteen talo pienillä muutoksilla. Siinä voisi sitten rauhassa asustaa monta vuotta. Haaveilee ja tekee kyllä kohta niistä totta.

Huh, tehtiin miehen kanssa yli 2 metrinen lumiukko takapihalle, siinä palaa kynttilöitä ja on aivan sairaan hieno <3. Puuhailtiin varmaa 3 tuntia ja tehtiin pallogrilliin valkee ja paistettiin makkaraa ja juotiin kuumaa marjamehua. Oltiin nääs sellasella retkellä tossa pihalla. :D

Mies joka päivä miettii, että onko siellä masussa ketään ja toivoo, että maha kasvaa. Itse, kun olen hieman pyöreä tai siis lievästi ylipainoa, en toivo, että masu heti tulee tai ainakaan, että alan turpoamaan sivuilta. Paino vielä pysynyt samassa eli suhteessa olen sitten muualta hoikistunut. Ruoka-ajat ovat säännöllisemmät ja alkoholi poissa, joten siinä lääke, että on vielä pysynyt näissä. Tottakai turpoan sitten ajan kanssa kuin pulla :D

Mulla on tosiaan vasta 15.3 seuraava neuvola. En malta odottaa, että pääsen sinne 3. ultraan. Pirkkalassa siis tehään ultra jo viikolla 7 ja jotain. Mukavaa palvelua.

Lähetään ens la viroon hotelliin, mukavaa matkustaa ja ehkä löydän jotain virosta pienelle kaverille. Meinaa tulla kyynel, kun oikeen havahtuu, että siellä se toinen kasvaa mun sisällä ja kohta saan sitä hoitaa ja nähdä miten pieni kehittyy. Kyynel onnesta. <3

Mulla on vasta noi tunteet pientä kohtaa alkaneet kasvaa ton alkushokin jälkeen. Meillä oli suunnitelmissa vauva tälle vuodelle tai siis häitten jälkeen alkuun, mutta kävikin tällai, että ihme tapahtui. Häät sai jäädä ja siihen ajatukseen mulla meni hieman aikaa tottua. Nyt tiedän, että saan ne häät ensi vuonna. <3

Juuri saunasta tultiin ja jotain pientä tulisi vielä haukata. Olen tehnyt sellaisia smootheja ite tehosekottimella. Ananasta, mangoa ja papaijaa purkista, jugurttia ja mehua + jäitä. Tulee tosi hyvää ja laittaa aineet kehossa kiertämään. Kannattaa kokeilla.

Ihanaa lukea tarinoita. Ehkä joku pvä laitan tänne kuvaa, nytkin on masu taas niin turvoksissa, että sellasta kuvaa en viitti. :D

Keväistä odotusta ja mukavaa tulevaa viikkoa,
Tuikku ja Pieni 13 + 5 <3
 
Sartsa83
Aww.. mäkin tahon ton kokosia taloja kun teillä. :) Meillä ois tullu kokonaispinta-alaltaan semmonen 170m2 omakotitalo, 1/5 kerroksinen hirsilinna, jos oltais laina saatu. Koska ei saatu niin nyt tyydytään toistaiseksi ottamaan pienempi laina, myymällä vanha kämppä pois ja ostamalla rivari jostakin päin pirkanmaata.

Mä en halua pitää farmaria vaan sen takia että meille tulee lapsi. Meillä on ollut nyt viimesen 4 vuotta farmari toisena autona, koska itelleni, yksin asuessani ostin pienen Honda Civicin. Mies on ollut rakastunut jo kauan Audin farmareihin ja sen takia semmosia on pihassa ollutkin. Nyt vain todettiin että kappas keppanaa, sinnehän mahtuukin sitten oivasti kaikki lastenvaunut jne. matkaan. Toki pienempäänkin mahtuu, mutta vaunujen lisäksi tilaa on vielä rutkasti muille matkatavaroille. :)

Tuikku Ihana picnic reissu teillä omaan pihaan. :) Nuo on kyllä niin ihania hetkiä rakkaan kanssa. :heart: Mä olen kanssa hieman ylipainoinen normaalistikin ja isoin kohta mussa on takapuoli. Nyt oon saanu viimesen kuukauden pidettyä painooni niin ettei oo tippunu eikä noussu. :) Ihan hyvä koska ennen raskautta hoitojen takia ja raskauden alussa tuli muutamia kiloja.

Nyt mulla katkes ihan tyysti ajatus... musta tulee aina jotenki ihan puupää kun istun koulussa.. tännehän siis palasin nyt kun työharjottelu päätty.

Sartsa ja pähkis 16+6 :heart:
 
Huomenta kaikille..tässä nyt oltu melkein viime yö hereillä kun vaivaa ilmeisesti pissatulehdus...pitää pian soittaakin neuvolatädille ja mennä pissanäyte antaan.olin pari vkoa sit kipeenä ja tämä nyt jälkitauti varmaankin kyllä voi vitsit ei varmaa tänää töihin asiaa kun ei pysty paikoillaan olla.Muuten olo on mahtava ei mitää ongelmia:) rv 15+2
 
Sartsa83
vauvahaaveita Kerro nyt mikä sulla on? :hug:

bella Toivottavasti menee pian ohitse jos on pissatulehdus.

ON: Oli eilen 2. neuvolakäynti. Kaikki oli oikein hyvin. Hemoglobiini oli noussu itellään ruokavalion ansiosta. :) Enkä oo siis ees kattonu mitä syön kun syön sitä mitä tekee mieli. :D Paino oli mitä oli. Maanantaina näytti samaa lukemaa kun kuukaus sitte ja eilen neuvolassa 1kg enemmän. :snotty: Tiiä sitte.. satuinko justii syömää jotain semmosta joka aiheutti nestettä elimistöön. Mutta neuvolatätin mukaan painonousu on ollut hallittua eikä oo mitään paniikkia sen suhteen, kun kerta pituuttakin on. Sit taas kuunneltiin sydänäänet. 140 pompotti siellä pähkinän sydän. :heart: Anto pähkinä taas pienen tervehdyksenkin potkasemalla tätin laitteeseen. :D

Sartsa ja pähkis 17+1 :heart: Eilen siis poksuiltiin.

Mikäs muuten täällä on kun on näin hiljaista? Vai hiihtoloma? :D
 
Moikkista moi,

Mulla on ollut taipumusta noihin pissatulehduksiin monta vuotta ja on tehty kaikkee virtsaputken tähystystä ja muuta. Nytkin on kuuri varalla, jos raskausaikana tulee niitä. Sellainen kuuri siis, joka sopii tähän tilaan.

Kovin on täällä ollu juu hiljaista. Itekin nyt töissä kirjoittelen.

Eihän tuo painonnousu ole juuri mitään? Normaalisti kehittyy, eiks vaan. Ite odotan innolla neuvolaa, 15.3 ja sitä tietoa, että ei ois tullu painoa ja tietty vauvelin oloa ja kaikkee muutakin mitä siellä sitten käydään läpi.

Sartsa, meillä menee noi poksumiset samassa tahdissa, siis mulla on nyt 14 + 1 :D

Kohta sinne viroon, mitähän sieltä kannattaa hommata pienelle? Oisko ideaa ja mistä kannattaa hommata?

Kohta on jo taas viikonloppu, kivaa!!

Ihanaa naistenpäivää kaikille, onnittelen jo, kun ei sitten varmaa ma muista enää :flower:

-Tuikku ja Pieni <3
 
Minni, kiva etten ole ainoa jolla on vahvat mielipiteet vaikkei tahdokaan jyrätä muiden mielipiteitä. Oon välillä miettinyt että oonko jotenkin outo kun ihmiset just sit ottaa välillä nokkiinsa kun kerron mielipiteeni. Pitäis kai yrittää jotenkin vielä "hienovaraisemmin" ilmaista ne. :D

Ihanan isoja asuntoja teillä! Vaikka siis itse olen tyytyväinen pikkukotiimme ja tykkään siitä kovasti. Onpahan ainakin vähemmän siivottavaa. ;) :D

tuikku teillä on ollut ihana ilta miehen kanssa, tuo retki omalle pihalle. :heart:

bella :hug: toivottavasti pissatulehdus luovuttaa pian kun olet saanut lääkket.

sartsa mä ymmärrän tuon vauvahaaveiden ...-kommentoinnin niin, ettei hällä ole mitään kommentoitavaa/kerrottavaa, mutta haluaa vain välillä käydä näyttäytymässä. voin kyl olla väärässä.
kiva että teillä oli neuvolassa kaikki hyvin. :heart:

mulla ei oo mitään ihmeellistä.. väsymystä ja päänsärkyä edelleen eli raskauden "ihanaa toista kolmannesta" odotellessa.. eilen käytiin hakemassa anoppilasta laatikollinen vauvanvaatteita, joita mun mies ja sen sisarukset on käyttänyt. se oli aikas mukavaa. :heart:

Siili & Känkkäränkkä 16+0
 
Apua.

Oli kyllä virhe ostaa nää mamalicius-farkut. Nää ei tunnu yhtään hyvältä, kun istuu. En tiedä miten näitä pitäs pitää. Matala on vyötärö ja toi resori tossa hieman iso vielä. Kuuluuko se vyötärö tiputtaa alas? Ei tunnu yhtään hyvältä!! Toi maha menee sillai keskeltä kahtia, kun toi resori vetää siihen sellasen uran, ei näy kivalta, kun istuu. Voiskohan nää vielä palauttaa?

Kokemuksia?

Kävin taas tänää vaa'alla, ei ole tullu 6 vkoon yhtään lisää painoon. Oon todella tyytyväinen. Töissäkin sanottiin, että olenko laihtunut. Varmaa olenkin muualta.

Ei huvita työt, ajatus vain Pienessä ihmeessä. <3

Millainen äiti/tytär -suhde teillä on? Minulla itselläni hieman ongelmallinen, kun tuolla kerroin alkoholiin liittyen aikaisemmin.

Tänää tulee SATUHÄÄT!! Mun suosikki ollu monta vuotta.

Mukavaa torstaita,
Tuikku + Pieni 14 + 2 :heart:
 
Sartsa83
tuikku Niinpäs meillä meneekin samaan tahtiin. :) Tuota, viron hankinnoista. Mä katselisin sieltä näitä kalleimpia hankintoja halvempaan hintaa.. esim. vaunut, turvaistuin.. ja sitten mitä nyt tulee tarpeellista mieleen. Mietit kaikki mitä te tarvitsette ja mitä ehkä saisitte ilmatteeks muilta ja sitä mukaan sitten katsot mitä teidän olisi hyvä sieltä hankkia. :)

Palauta ihmeessä farkut! Ei kuullosta kyllä yhtään hyviltä päällä!

Siili Hyvin paljon joo todennäköistä tai sitten vauvahaaveella on jotakin, mitä ei vaan pysty kommentoimaan. En tiiä, kun ei toinen kerro. Oiii, nyt teillä on vauvanvaatteita yllin kyllin. :) Kiva. :heart:

minni Siis kokonais painonnousuhan mulla on plussaamisesta saakka ollut nyt 5kg.. melkein 6. Mutta koska en ite laske joulun aikaan tulleita kahta kiloa, nään että kiloja olisi tullut 3kg, mikä ei todellakaan ole paljon. Yritinkin vain tsempata, että painoa pitää tulla raskauden aikana ja että itelläkin painoa on jo ennestään enemmmän kun painoindeksin mukaan sais olla. Ite henk. koht. toivon että tulisi painoa sen verran mitä lapsi, istukka ja lapsivesi tekee. Noin 13-15kg. Se riittäis mulle. Eli vielä 10-12kg. ;) :D Mutta se tulee mitä tulee.. en ota ressiä. Se sitten vaan poltetaan jumpilla ja vaunutteluilla ja kevyemmällä ruokavaliolla lapsen synnyttyä ja kun imetysaika alkaa olla lopuillaan.. sitä kun ei tiiä kauan saa imettää.

Äiti/tytär-suhteesta Mun äiti oli alkoholisti mun koko lapsuuden ja nuoruuden (mun olessa 6v-22v). Äiti kuitenkin sairastu kahteen eri syöpään joista toinen poistettiin. Kun hän sai kovan lääkityksen ja joi alkoholia samalla, meinas hän saada sydänkohtauksen. Siinä vaiheessa ymmärsi että nyt tarvitsee lopettaa ja hakeutu AA-kerhoon. Sen jälkeen meillä on ollut hyvä suhde. Äiti oli todella ihana mun lapsuudessakin aina sillon kun ei juonut. Hän ei ollut väkivaltanen eikä ilkeä. Hän saattoi vain välillä jäädä tielle tietämättömille ja meni yöksi jollekin miehelle ja jouduin olemaan yksin kotona. Mä olin meistä se vanhempi joka yritti opettaa että alkoholi on pahasta. Mutta yhtä kaikki.. tuo on menneisyyttä ja tuohon sisältyy kaikkea muutakin (äidin miesystävät), joista voisin puhua vaikka kuinka ja paljon, mutta koska kysymys kuului äiti/tytär suhteesta, omalla kohdalla tällä hetkellä hyvä tilanne ja mun äidistä tulee tälle lapselle maailman paras mummi. :heart:

Satuhäät on myös mun suosikki. :) Vaikka oonkin jo naimisissa. :)

Sartsa ja pähkis 17+2 :heart:
 

Yhteistyössä