Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Taas pika pika kirjoitukset kun vasta kotiuduttu työpäivän jäljiltä huoh :/ Siili tosta synnytysasennosta.. en muistaakseni miettinyt asentoa etukäteen kun siinä ne menee sitten omalla painollaan h hetkellä :) Itse synnytin selällään ja muuta en ois voinu ajatellakkaan, synnytys oli nopea mut olin silti aaaaivan puhki rajuista supistuksista joten hetkenkin pystyssä olo oli rankkaa! Joten jos siis oisin kyykyssä pusertanu niin siinä ois kyl saanu olla suomen vahvin mies muo roikottamassa :LOL: Viimeks kans päätin et mitään epiduraalia en ota ja sillä suunnitelmalla mennään nytkin.. Mulla muuten kans toi sama juttu et ihan ääritapauksissa otan särkylääkkeitä. En kans tiedä mistä johtuu, koska hyvin tiedän et turvallisiahan noi ovat ohjeen mukaisesti käytettynä mut silti.. sama homma lapsen lääkityksessä. Ei tosin lapsen tarvi kivuissa kärvistellä, mut sitä en käsitä kun vauvoille lykätään suppoja 3kk putkeen joka ilta kun se kiukkuaa ja vedotaan siihen et tekee hampaita ja sit tosiaan ne hampaat tulee vasta 4kk päästä!

Sartsa Mä ostin kans jo muutama viikko sitten kahet mammahousut kokoa s ja hyvin pysyvät päällä.. tavallisia housuja en oo enää pystyny käyttämään! Tosin onhan tota mahaakin jo ihan kivasti!

Ois kiva kun noita neuvoloita ois vaikka parin viikon välein ;) Millään ei jaksa odottaa sitä seuraavaa kertaa! Meillä seuraava neuvola 9.3.. ja rakenneultraa odotan kans ku kuuta nousevaa :D Mut äkkiä tämä aika tuntuu menevän ku vastahan mä plussasin ja nyt "jo" 16. raskausviikko pärähti käyntiin!! :heart:

Onnea kaikille iloisista uutisista, niitä lisää!! :heart: :heart:

Yöunille valmistautumaan vihdoin viimein!
Piltti ja P2 15+0
 
No moikka moi kaikille! :)
Ihanaa kun ulkona on noin nätti ilma, vaikka kylmä onkin :) Tulee hyvälle mielelle kun aurinko paistaa niin ihanasti :)
Meillä mies toivoisi enemmin poikaa, mä taas tyttöä, mutta toisaalta pojalle keksis helpommin kivan nimen,niin ehkä ei ole väliä kumpa tulee :D

Mä en kanssa usko, että ottaisin sikapiikkiä.. Ensinäkin inhoan neuloja ym. yli kaiken ja toiseksi musta vaan tuntuu että toi koko juttu on niin yliliioteltu, ettei mitään rajaa. Ennen raskaaksi tuloa sanoinkin kaikille, että jos kuolen sitten sikainfluenssaan,niin sitten se on tarkotettu niin :D Nyt ehkä en voi enää niin sanoa, koska ei ole kyse enää vain minusta, vaan omalla vastuulla on myös pieni ihminen :) Mutta niinkuin sanoin neuvolan tädin on oltava hyvä ylipuhumaan jos piikin meinaan ottaa! :D

Mä en oo niin kovin tota synnytystä vielä miettiny, ehkä ihan selällään tuntuu jotenkin turvallisimmalta kun kaikissa ohjelmissakin niin tehdään :D Ehkä sen sitten elo-syyskuussa näkee :) Mä olen kyllä aika varma, että epiduraalin(onkohan edes kirjoitettu oikein..) meinaan ottaa. Muuten mäkään en mitään lääkkeitä tykkää popsia melkein mihinkään. No nyt on töissä pitänyt ottaa muutaman kerran panadol kun niskat niin kipeät :/ Toivoisin kumminkin, että ne ei täällä suomessa pumppaa synnytyksessä niin paljon lääkkeitä kun saksassa.. Meni todellisuuden taju ihan kokonaan ja oksentelin vaan.. :(

Voi Katsuli mua niin säälittää kun oot noin kipeä! Toivottavasti paranet pian :hug:

Mites muuten teilläpäin kun ton np:n yhteydessä kun meillä ainakin otettiin se verikoe missä sitä down-riskiä mitataan(?), niin muistatteko kauan niissä tuloksissa menee? Mulla on sellanen muistikuva, että ne sanoi kolme viikkoa.. Olis vaan kiva saada tulokset sieltäkin :)

Mulla on toinen neuvola ens viikon keskiviikkona ja nyt pitäis saada otettua verikoe siltäkin. Viimeksi neuvolantäti yritti ja yritti, muttei löytänyt oikein suonta, eipä muuten meinannut löytää koksis labrankaan työntekijä :D Se on vaan niin ihanaa kun pelkään piikkejä, ja sitten niitä pistellään yhtämittaan kun ei tule verta täältäkään! :/

Onnea Bella hyvistä ultra uutisista! Niitä on aina ihana kuulla! :)

Ihan epäreilua, että Sartsa tunnet jo liikkeet! Mäkin niin tahtoisin! ;) Vähän tuntuu siltä, etten ala edes ihan heti tuntemaan.. Tytöistä en tuntenut edes viikolla 20,vaikka kaksosita sanotaan, että alkais tuntemaan aikasemmin! :x Vissiin kyllä se istukka siinä edessä vähän vaimensi niitä, mutta kuitenkin.. Meille ei olla muuten edes nyt sanottu missä istukka sijaitsee.. Olisiko se pitänyt kertoa tossa np-ultrassa?

Totta Piltti, etä aika menee mahdottoman nopeesti! Rakenne ultrakin "jo" 8 viikon päästä, ja mulla joka viikonloppukin sovittu niin paljon menoa, että tuskin ehtii ajan kulkua edes huomaamaan!

Nyt alkaa 10 päivän työputki :/ Ei niin yhtään huvittaisi.. Tuntuu että enää ei välitetä muusta kun tuloksesta, me joudutaan juoksemaan ihan kirjaimelliesti lähes koko työvuoro nykyään kun vähennetään ja vähennetään.. Alkaa tämä tyttö olla ihan loppu :/

Minni ja Mini 12+3 :heart:
 
Kattokaa miten kivan jutun löysin! http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

Olet 12 viikkoa ja 3 päivää raskaana.

Hedelmöitys tapahtui noin:
6.12.2009
Sydän alkaa lyödä:
31.12.2009
Alkio alkaa liikkua:
24.1.2010
Alkiosta tulee sikiö:
31.1.2010
Kaikki sisäelimet muodostuneet:
31.1.2010
Keskenmenon riski pienenee:
14.2.2010
Ultraääni:
14.2.2010
Pahoinvointi vähenee:
21.2.2010
Sukupuoli mahdollista selvittää (ei näy vielä ultrassa):
28.2.2010
Sikiö nielee ja pissaa:
14.3.2010
Sikiön liikkeet tuntuvat:
28.3.2010
Sikiölle kehittyy unirytmi:
11.4.2010
Sikiö alkaa kuulla:
2.5.2010
90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy:
30.5.2010
Monet sikiöt asettuvat pää alaspäin:
4.7.2010
Äitiysloma alkaa:
25.7.2010
Laskettu aika:
29.8.2010
 
Sartsa83
Siili No kun noi mammapöksyt on mun kokoa mut ku oon iso perseestä ja pieni vyötäröltä niin sittenhän siinä käy niin et ne ns. tippuu päältä. Ja vyötä ei voi kuvitella käyttävänsä kun kaikki tuntuu painavan masua. Ärsyttävää sanoisinko. Ja kiitos vain onnitteluista. :)

Piltti :)

Minni Mulle tosiaan ainakin kerrottiin np:ssä missä istukka on samalla kun se näytti kaikki mitä vauvalle on ehtiny tulla. :)

ON: On se elämä vaan niin epäoikeudenmukasta... kaveri, jonka piti oottaa kolmattaan,muttei kai ootakaan kun ei olleet sykkeet näkyneet ja sitten hälle sanotaan että hällä näyttäs olevan kohdunkaulansyöpä joka pitäs leikata pois. :/..sitten itellä tossa aamulla työharjotteluun mentäessä iski niin kamalat kivut mahaan että lyhys...tyin polvilleni.. kun siitä selvisin, pystyin hädin tuskin seisomaan, joten pidin vain kiinni pöydän kulmasta ja heijasin itteeni... sitten puolen päivän jälkeen vessassa paperiin ilmestyi vanha tuttu vaaleanpunainen näky. Mutta vuotoa ei ole sen jälkeen ilmestynyt.. mahaan on sillon tällön nippaillu mutta se on normaalia.. ja koska oon alkanu tunteen jo liikkeitä, niitäkin ollu tänään niin ei sillain syytä huoleen, mutta paniikissa oon ollu ja lääkäristä sanottiin että pitää ottaa rauhallisesti ja aionkin huomiselle ottaa sairasloman.. ehkä perjantaillekin. Jotenki vaan tuntuu että jos jollaki on jotain niin sit on kaikilla...
 
minni mulle sanottiin ultrassa et korkeintaan viikko menee verikokeen vastauksessa ja tosiaan 4 päivän päästä tipahti kirje luukusta.. juu mä laskin tuolla laskurilla lasketunajan jo plussaus päivänä :) ekassa raskaudessa "käytin" sitä aydin tekay sivustoa jonne laitettiin omat tiedot ja sieltä sit pysty seuraamaan mitä milläkin viikolla tapahtuu yms..
 
Sartsa83
Ei tuo laskuri voi pitää paikkansa! Sikiö alkaa kuulla äidin äänen, sydämen lyönnit ja suoliston äänet jo 17. raskausviikon loppu puolelta. Ja viikoilla 21.-24. sikiö alkaa reakoimaan ääniin liikkein. Liikkeet alkavat tuntumaan jokaisen kohdalla omia aikojaan, riippuen kohdun paikasta. Mutta tuo kuulemisjuttu. Kyllä sikiö alkaa kuulla jo aiemmin. Mullakin nimittäin näytti että vasta 13.4. sikiö alkais kuulemaan joka tarkoittaa sitä että olisin jo noin 23.-24. raskausviikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Ei tuo laskuri voi pitää paikkansa! Sikiö alkaa kuulla äidin äänen, sydämen lyönnit ja suoliston äänet jo 17. raskausviikon loppu puolelta. Ja viikoilla 21.-24. sikiö alkaa reakoimaan ääniin liikkein. Liikkeet alkavat tuntumaan jokaisen kohdalla omia aikojaan, riippuen kohdun paikasta. Mutta tuo kuulemisjuttu. Kyllä sikiö alkaa kuulla jo aiemmin. Mullakin nimittäin näytti että vasta 13.4. sikiö alkais kuulemaan joka tarkoittaa sitä että olisin jo noin 23.-24. raskausviikolla.
Jos se tarkottaakin just sitä et sikiö alkaa tuolloin kuulla ne kohdun ulkopuoliset äänet.. ja noi liikkeethän nyt tietty on sen mukaan et miten se enemmistöllä menee.. oppiihan lapsetkin juttuja tooosi eri aikoihin mut silti on ne määrätyt ajat myös.. ei hitto ei kyllä taas aivot toimi kun en edes sanoja saa muodostettua.. toivottavasti kuitenkin ymmärsit mitä hain :D
 
Ostin ekat raskausvaatteet HM:ltä. Aika nihkeästi löytyi mammavaatteita misään, mistä ihmeestä niitä saa?

En ole päättänyt asentoa enkä kivunlievitystä. Eikö niistä kivunlievityksistä voi olla haittaakin
?
 
Sartsa83
Piltti Joo, ymmärsin. ;) Ja siis niinhän se varmaan meneekin että sikiö alkaa kuulemaan/reakoimaan niihin ulkopuolisiin ääniin, mutta sitä tossa itekin paasasin että sikiö alkaa kuulemaan jo 17. raskauviikolta alkaen äidin äänen, koska äidin ääni kumisee kohdussa. Mutta vasta sitten noilla viikoilla mitä laskurikin antaa, ne ulkopuolisetkin äänet kantautuvat kohtuun. Mutta tuo on vaan niin hölmösti tossa ilmaistu. Aivan kuin sikiö alkaisi vasta kuulemaan tuolloin vaikka sikiö kuulee jo aiemmin. Noni, meni sitten mullaki tää ihan sekavaks. :LOL: diudidiu... :p

Esposa En kans tiiä mihin on mammavaatteet piilotettu. Netistä tilaamalla saa jonkin verran.. pistää vaan googleen hakusanat "äitiysvaatteet" tai "mammavaatteet", niin tulevat niitä nettikauppoja joissa niitä myydään. Hinnat vaihtelevat laidasta laitaan.

Kivunlievityksistä ei ole mitään haittaa lapselle. Jos on alhainen kipukynnys, kaikkea kannattaa pyytää ja kipujen kanssa ei tarvitse kärsiä. Mistä olet moista kuullut että kivunlievityksestä voisi olla haittaa?

ON: Ainakin tämän päivää levossa kotona. Illalla vielä pyyhin paperiin ruskeaa limaa. Ilmeisemmin joku pieni vuoto ollut, joka on sittemmin loppunut ja viimeset vuodot tulivat paperiin ruskeana. Koitan kuitenkin päästä käymään neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet varmistukseksi ja hakemaan sairaslomalappua koulua varten.

Sartsa ja pähkis 15+2 :heart: :heart: :heart:
 
hellouu taas kaverit:)No niin onneksi mulla on tänään ja huomenna vapaapäivä nimittäin mulle iski nyt sitten kova flunssa..:(Kyllä muakin viimeksi jännitti piikittäminen kun en kauheasti ole piikkien ystävä onneksi neuvolatäti sanoi että on hyvät suonet ja sai otettua näytteet.Nyt tekis pikkuhiljaa mieli lähteä vähän katselemaan vaunuja pikkuiselle..en oo synnytystä niin miettiny..tieto vaan lisää tuskaa :LOL: :LOL: paree mennä sitten niin miltä tuntuukin.kaikille paljon tsemppiä...eteenpäin mennään:)Pihalla aivan tosi kaunis ilma vähän kylmä on hyrr..mutta paljon vaatetta..lähen nyt kauppaan..katseleen josko kesäkukkien siemenet ois myynnis..kesälomalla sitten kiva touhuta ulkosalla...ja ison masun kans yrittää ryömiä pitkin kukkapenkkejä :LOL:
 
Sartsa83
Jees, kaikki hyvin täällä. Ja siis kyllä mulla oli tunnekin että kaikki on hyvin eikä ole hätiä, mutta nuo kivut pelästytti enemmän kun tuo vuoto ja sairaanhoitajan kommentit puhelimessa alkaneesta keskenmenosta säikäytti. Neuvolassa kuitenkin oli kaikki hyvin, sydänäänet kuulu hienosti ja pähkis veti sellaset potkut tätin laitetta päin että täti pelästy laitteen hajoavan. :D Sanokin sitten siihen että "taitaa toinen siellä koittaa sanoa että äiti, mulla on kaikki hyvin".. tai jotain tuohon suuntaan.. en muista tarkkaan sanamuotoja. :) Mutta kaikki siis kunnossa ja meno senku jatkuu.. tunnen hirmuista myllerrystä tuolla koko ajan. :LOL: :heart: ..Sain sairaslomaa sitten tämän ja huomisen päivän. Sanoi että kyllä kannattaa levätä mutta jos on kauniita aurinkoisia ilmoja viikonloppuna niin kannattaa käydä ulkoilemassa kevyesti. :)
 
Esposa raskausvaatteita on nykyisin ankean vähän. :/ Jostain luin että lindexit, kappahlit ym. on lopettanut mammavaatteiden myynnin kun markkinoita on niin vähän. Mälsää mammoille! Mutta onhan niitä pikkuputiikkeja (joissa vaatteet on törrrrkeän kalliita), nettiliikkeitä ja sitten nyt on se mamalicious-mallisto, jota saa esim. vero moda-liikkeistä. Niiden nettisivuilta löytyy lista kaupoista, joissa niiden mallistoa myydään.

bella86 tsemppiä flunssan nujertamiseen!! Löytyikö kesäkukkien siemeniä? :) Meillä on oikeastaan vasta ensimmäistä kesää parveke nyt tulevana kesänä (muutettiin tähän elokuussa), mä taidan kyllä tyytyä istuttamaan taimia, ei riitä ehkä maltti kasvattaa siemenestä asti paitsi yrttejä. :D

Sartsa :hug: :hug: Onneksi kaikki on hyvin!

Mulla ei mitään kummempaa.. Oon kutonut villahousuja kestovaippojen päällä käytettäväksi, seuraavaksi sit pitäisi ommella kestovaipat - huh mikä urakka! Mut ne on niin tosi kalliita valmiiksi ostettuina.. :/

Siili & Känkkäränkkä 14+1
 
Sartsa83
Siili Kiitos. :) Ai sä ajattelit käyttää kestovaippoja. Mulla on vielä vähän auki, kumpia alan käyttämään. Kaikki riippuu niin kaikesta.

Hei ja anteeksi omanapaisuuteni tossa viimeksi.. bellalle tosiaan tsemppiä flunssan nujerrukseen, toivottavasti saat sen pois. Vitsi ku oiski viherpeukalo, niin voiski istuttaa kukkia ja muita mut ei niin ei. Meikä osaa tappaa kaikki kukat jotka mulla on.

Tervetuloa Tuikku :wave:
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 19.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................LAPR
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Tulin tänne vain nopeasti poksumaan ja kertomaan että täälläkin jo hentoja liikkeitä on tunnettu ja maanantaina olis taas neuvola :heart:

Sartsa Niih, mullahan silloin se laskettu aika siirtyi np-ultrassa eli se on 6.8 et jos voisit sen listaan päivittää kun en itse sitä osaa tehdä =)

Patience ja pienokainen 16+0
 
siili H:Joo löytyi mies nauroikin että ostit sitten muutamat siemenet...ajattelin nyt kuitenkin kokeilla..toivottavasti ei kuole. :LOL: ja flunssa jatkuu kokoajan saa aivastaa ja nenä vuotaa ja vuotaa...eilen oli vähän kuumetta nyt ei enää...tosin hain kylläkin sairaslomaa ja nyt saan olla sitten v-lopun kotosalla ja yrittää parannella..kerroin nyt sitten samalla pomolle töis kun käväsin ei se mitään..sanoi että saan pitää kesäloman ennen mammalomaa jihuu..eli kesäkuus sitten lähetään ennen juhannusta lomalle lomps:)Voi Vauvan potkut varmaan tuntuu aluksi hassuilta odotan kans kovasti kun tuo alkaa mahas oikein touhaamaan :LOL:

tervetuloa tuikku10 :wave:
 
Pystyykö tänne laittamaan kuvia? Ainaki linkkejä.. Ois kiva nähdä kaikkien masuja et kuin ovat kasvaneet? x) ja sais vertailla omaan että onko ihan normaalia ku näin iso jo xD

Mä oon tuntenu viikon parin ajan sellaisia outoja pieniä tökkäisyjä tai sellasia hentoja liikkeitä (liekkö suolisto huijaa) sanoinki miehelle että mä en kyllä erota niitä liikkeitä vasta ku sitte kun se kunnolla potkii (näitten outojen tuntemusten takia) :D

Rakkauspakkaus 14+0
 
Sartsa83
vauvahaaveita Tervetuloa! :wave: Ja voihan vitjake mikä masunen! Aivan ihana. Vissii kai toisesta alkaakin nopsakammin masu kasvaan. :)

Rinsessapa Onko sulle kerrottu miten kohtusi on? Jos kohtu on eteenpäin kallistunu, kuten mulla, liikkeitä alkaa tuntea jo varhaisessakin vaiheessa. Mä tunsin ekat liikkeet viikko sitten torstaina. Sillon oli viikkoja 14+2 :) Että aivan hyvin mahdollista on kaikki. :) Nyt on ollutkin sen jälkeen elämää oikein urakalla ja kipuja myöskin kun kohtu kasvaa ilmeisemmin tässä vaiheessa kovaa vauhtia.

Ja muille jotka kaipasivat päivityksiä, ne on nyt tehty. :)

Sartsa ja pähkis 15+3 :heart: :heart: :heart:
 
Löysin veromodasta äitiysvaatteita ja olin aivan yllättynyt, mites nyt siellä! Mallisto löytyy netistä: http://www.mama-licious.com/#/home/. Tässä nettisivu, jolla mammanettikaupoista lista:http://www.kenguru.fi/index.php?category=Aitiysvaatteet-imetyspaidat.
 

Yhteistyössä