Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Kävin eilen myäs kampissa hesassa bebesissä, tuli suru puseroon, kun oli niin kovin kallista. Sitten kaveri ehotti, että mennää veromodaan ja yllätyin! Sieltä tosiaan löyty vaikka mitä housuja ja muuta, tällaselle isommallekin. :D

Suosittelen. Oon aina enne miettinyt, että veromoda on pienten tyttöjen liike.

Kiitos vaan tervetulotoivotuksista.

Vaikuttaako kukaan pirkkalassa?

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Esposa:
Löysin veromodasta äitiysvaatteita ja olin aivan yllättynyt, mites nyt siellä! Mallisto löytyy netistä: http://www.mama-licious.com/#/home/. Tässä nettisivu, jolla mammanettikaupoista lista:http://www.kenguru.fi/index.php?category=Aitiysvaatteet-imetyspaidat.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Vauvahaaveita, sä et kyllä voi puhua enää mistään pömppiksestä! Toihan on ihan kunnon raskausmaha! :D Näkykö sulla ekakin noin nopeesti noin hyvin?

Ja kyllä Sartsa sunkin maha on jo mieletön, ja mä kun oon luullu että mulla on iso,mutta eipäs sitten ollutkaan :D

Mulle menee vielä ihan hyvin normaalitkin vaatteet päälle, tai en kyllä kaikkia farkkuja oo ees sovitellu, mut onneksi lempparit menee ainakin, ja uskon että menee aika pitkään, niin ainakin viimeksi.. On niin matalalla toi vyötärö.. Sitten mulla on kotona kahden äitiysfarkut ja yks hienompi paita. Ja muutama masutuubi myös siirtymävaiheeseen, etten heti niitä farkkuja joudu päälle laittamaan :D Mulla on jo nyt ongelma, kun meillä on yhden tuttavan häät heinäkuun puolivälissä.. Enhän mä mahdu varmaan mihinkään vaatteisiin! :D Enkä oikein raaskisi ostaaa mitään kallista juhlamekkoakaan yhtiin juhliin..

Ja täällä poksahtelee tänään 13+0! :heart:

Minni ja Mini
 
Sartsa83
Esposa Ei hullumman näkösiä. :) Huippua et vero modaankin on tullu mammavaatteita! :) Tänä vuonna tuleekin lapsia ennätysmäärä, joten ei ihme että vero moda on ottanu mallistoonsa mammavaatteita. :)

tuikku Ei Pirkkalassa, mutta Nokialla. Kuljen Pirkkalan läpi (tai motarilla) Nirvaan kouluun. :)

Sartsa ja pähkis 15+5 :heart:
 
Sartsa83
Esposa Täällä sama ongelma. Siks ärsyttääkin kun ei oikein noihin venyttelyihin ja muihin viitti mennä missä joutus tekee vatsalihaksia tms., kun se on sitten nii vaikeeta. Ajattelin et toi xycling/spinning ois semmonen mun juttu.

vauvahaaveita No voihan kökkäre! Tsemppiä neuvolaan.. ja onnea poksumisista. :)

Täällä poksutaan huomenna. :)
 
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hienosti :heart: sydän jumpsutti pienokaisella tarmokkaasti ja masu senkun kasvaa kasvamistaan... =)
On se kyllä jännä kun ei esikoista odottaessani masua näkynyt näin "ajoissa" :)
Nyt sit vaan odotetellaan rakenneultraa joka on 26.3, pitkä aika vielä sinne, mutta sekin kait nopeasti tulee...

Patience ja pienokainen 16+3
 
Sartsa83, ahaa kiva, että on noin lähellä täällä kirjoittavia ihmisiä :)

Itellä oli viime ti np-ultra. Kaikki kunnossa ja kaveri siellä vaan vipelsi menemään. Aika hurjaa. Hyvä, kun vielä on tottunut raskaana olemisen ajatukseen. R-ultra vasta 19.4, ei jaksa odottaa!! niin ja ke ois sokerirasitusta tiedossa. Tietääkö joku miten ne arvot siellä sitten tulkitaan ja missä yksiköissä tuleepi? Saako vastaukset heti vai miten se toimii?

Mukavaista viikkoa äideille

:heart:

-tuikku ja sen tuikku
 
Sartsa83
patience onnea neuvolauutisista. :)

Tuikku Onnea np-ultrasta. :) Sokerirasituksesta en tiiä muuta kun et vastauksien saannissa kestää....

Tää on nyt tämmönen nopee pyörähys...


POKS POKS 16+0 :heart: :heart: :heart:
 
Huh, miten isoja masuja teillä on jo! ;) Mun maha ei taida kasvaa ikinä. :headwall: Jotenkin kuvittelin, et se näkyisi heti kun oon normaalisti aika litteävatsainen. No joo, kyllähän siinä alavatsalla sellainen pienen pieni pömppö näkyy silloinkin kun turvotus laskee, mutta suurimmaksi osaksi mun maha on ihan vaan turvotusta. Mut kai se siitä jossain välissä..

Sartsa jeps, meinattiin kestovaippailla kun ne kertikset kerryttää kaatopaikkajätettä niin sikana.. Mutta kyllä mä aion antaa itselleni armoa ja käyttää kertakäyttövaippoja silloin kun siltä tuntuu, esim. matkoilla. Ja saas nähdä, voihan se olla ettei niiden kestovaippojen kanssa jaksa edes pelata. Mut ajattelin kuitenkin haalia niitä nyt raskausaikana jo melkoisen läjän niin sit niit ois vähän niinku pakko käyttää. :D Ja onhan niissä paljon plussia tuon ekologisuuden lisäksi (kun siitäkin voi olla eri mieltä pesukustannusten vuoksi), ainakin ne on kivannäköisiä ja vauvojen iho vissiin tykkää niistä enemmän kuin kertiksistä. Mutta sanonpa nyt vielä "varmuuden vuoksi", että mun mielestä myös kertakäyttövaipat on ihan ok, paras valinta on se mikä tuntuu vanhemmista ja vauvasta hyvältä. En siis tuomitse niitä, jotka ei kestoile. ;) (Ja siis, voihan se tosiaan olla niin ettei mekään jakseta sitä pyykkirumbaa kauaa.)

Esposaooh, noi mamalicious-vaatteet on niin ihania! Oon kuolannut niitä jo pari kuukautta netistä, mutta en oo saanut aikaiseksi mennä kauppaan katsomaan. Ihanaa kun saa hienoja äitiysvaatteita! Ja täytyy sanoa, että löysin myös H&M:lta yllättävän hyvännäköiset äitiysfarkut, yllätyin siitäkin positiivisisesti!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista tuikku ja patience kiva että kuulit taas sydänäänet! :heart:

Mä oon ollut flunssan kourissa, nyt alkaa vähitellen helpottaa, onneksi! Torstaina ois neuvola, odotan innolla taas sitä vaikka eipä siellä oikein mitään ihmeellistä varmaan ole.. Mun käsittääkseni täällä ei edes kuunnella sydänääniä neuvolatädin luona, toivottavasti olen väärässä! :)

Siili & Känkkäränkkä 14+6 eli huomenna poksuu taas hiphei! :)
 
Huomenta kaikille:)itse kävin eilen shoppaamas mama alushousut kun tuntui varsinkin iltasin kun turvotusta että vähän on epämukava olo.Nyt ois taas työpäivä...flunssa jotenkin selätetty olihan 6pvää vapaata ja ihanaa oli.:)ostin h&Mltä eilen ihana paidan miikä käy tytölle sekä pojalle siinä lukaa i <3 dad:)oli niin söpö että oli ihan pakko.:)nuosta vaipoista itse käytän kertakäyttövaippoja en jaksa ruveta siihen pyykkiralliin kun sitä pyykkiä sitten tulee muutenkin..mut se on hyvä jotka jaksaa niitä kestovaippoja:)Siili h:täällä ainakin saa kuunnella sanoikin vielä että jos haluat joskus muutenkin kuulla niin soita ja tule käymään tosi kiva neuvolatäti..voi oisin menny kävellen töihin mutta on niin kylmä ja kun just ollu kipeenä..niin ja söpöjä mahoja teillä..mullakin iltasin jo aika pömppis..mut aamulla vähän pikkusempi..mukavaa viikonjatkua rv 14+3 :wave:
 
Sartsa83
Siili Jepu. Vauvan iho vaihtelee. Toisten takamus ei pidä yhtään kertiksistä ja toisilla ei tuu mitään ja vaipoissakin on eroja. Ainoona miinuksena ystäväni listasi kestoista sen etteivät ne pidä kauaan pissaa. Että hyvänä ominaisuutena on se, että ne voi pestä pesukoneessa ja käyttää taas uudelleen, mutta ei se kuulemma aina ihan hirveen kivaa oo pestä kunnon kura vaippaa eka altaassa ja sitten laittaa koneeseen. Että kyllä sitä kuitenkin, perheessä kuin perheessä tulee oleen sekä että vaippoja. Mäkin oon aatellu että testaan ainakin kestovaippaa/-vaippoja, mutta en varmaan lähe kuitenkaan sille linjalle että jatkuvasti käyttäisin, eteenkään kun ne ei kestä sitä pissaa niin kauaa kuin kertikset. :)

bella Nimim. menossa lauantaina kunnolla shoppaan.. täytyypä mennä siis h&m:lle. ;) Mä just haluisin tommosen I<3Dad paidan. :) Ja muutenki kun teen sitä isyyspakkausta niin hommata sinne kaikkea kivaa. :) Nyt onkin hyvä sauma koota sitä kun mies lähtee la aamusta talvileirille palokunnan nuorten kanssa kolmeks päivää ja ite jään kotiin. :) Toinen tsäänssi on maaliskuun lopulla. Kivaa päästä väkertään!!! :heart:

Minni Niin haluisin olla minäki urheilullinen.. OLIN joskus, ennen ku polvi petti. :( Mutta koitan aina sillon tällön silti liikkua ja rakastan kunnon hikijumppaa!!! Aww.. onnea neuvolaan. :heart: Ootan taas kans omaa neuvolaa, joka on maanantaina. Onneks sain viime torstaina kuulla kaverin sykkeet niin ei oo silleen hirveetä hinkua vaikka aina mä hänestä mielelläni kuulen ja näen kaikkea. Ja ihanaa on kun toinen ilmottelee itestään nyt muutenkin...

Bytheway... miten voi olla näillä viikoilla sitä samaa oksettavaa oloa mitä oli alkuraskaudessa? Ei sillä ettäkö se olis paha asia.. mietityttää vain... :)
 
Bella86 Mä kävin kans heti np-ultran jälkeen ostaan h&m:ltä sellasen i<3dad bodyn x) Tekis mieli ostaa viel sellanen i<3mum :p Me ollaan ostettu jo vaunut (ku halvalla sai x) ja sitterin kans x) oon shoppailu friikki :D Kuukauden päästä muutto isompaan asuntoon ja odotan niin että pääsee sisustaan pikkusen huoneen.. Tiedän.. Ollaan ajoissa liikenteessä mutta ei vaan jaksa odottaa.. *huokaus*
 
Hello, nopeasti neuvolakuulumisia työn lomassa.. Eli neuvolassa kaikki hyvin, painoa tullut huikeat 50 g/vko. :D Olin väärässä eli vauvan sydänäänet kuunneltiin, pienellä sydän hakkasi kiivaasti (kuten äidilläkin - oltiin just katottu Suomen peli :D) ja neuvolatäti tunsi vauvan liikkeetkin anturia vasten. Lupaili että parin viikon kuluessa voisin tuntea liikkeet. :heart:
Niin ja mahakin pullistui yhtäkkiä, eilen työkaveri sanoi että sun maha alkaa jo pömpöttää (ja meidän työpaidat on tooosi löysät) ja illalla äiti taputteli mahaa (ärsyttävää!!). Niin että ehkä tää tästä.. :D

Sartsa, aah, mä oon kuullut kyllä vain hyvää kestovaippojen käytöstä, ei ole tutut valittanut ettei pissat pysyis "kyydissä". Vaikka eihän se tarkoitus olekaan että ne märät vaipat on monta tuntia jalassa. Mut kattellaan, avoimin mielin lähdetään niitä kokeilemaan ja kattoo miten se sit sujuu ja miltä tuntuu. Ja kestovaipoissakin on kovin paljon eroja, yksi tuttu kehui tiettyä merkkiä, toisella sama merkki oli "umpisurkea". Vähän niin kuin kissanhiekossakin, kaikille ei käy sama merkki: ;)

Mukavaa torstaita kaikille!
Siili & Känkkäränkkä 15+1
 
Sartsa83
Siili Juu, vaipoillakin on eronsa. :) Tarvii vaan löytää se oma juttu. :) Juu, kaveri tosiaan totes sen.. ja siis käyttää lähinnä niitä äitiyspakkauksen mukana tulleita + on hankkinu sit jotain samaa merkkiä olevia muitakin.. en sitte tiedä. Pitää ite tutustua niin voi sanoa.. samaahan sanotaan ettei pidä kuunnella muita äitejä ollenkaan että jokainen raskaus on niin omanlainen ja jokainen on luonut omat mielipiteensä asioihin. Sen on kyllä huonmannu kavereiden kanssa ketkä on jo äitejä ja olleet jo toistamiseen raskaana että sieltä tulee jos jonkimoista neuvoa ja kertomusta. :LOL:
 
Täälläkin neuvola kuulumisia! Eli kaikki hyvin meilläkin :heart: :heart: Sydän pompotti pienellä niin ihanasti :) On niin onnellinen olo :) :) Välillä tekis miel vaa itkeä onnesta! :)
Kerroin tänään tosiaan pomolle ja pomo sanoi, että onkin arvannut sen vaikka harvoin minua näkeekään, kun sen verran iso firma,ettei joka päivä/viikko meidän yksikössä käy.. Kuulemma sen vaan aistii :D Lupasin että "tapellaan" työkavereiden kanssa lomat keskenämme :D

Mäkin kävin tänään ostamassa Minille ekan bodyn, ja samaa linjaa jatkan millä te muut ootte alottanu :D Eli ostin name it:istä I love Daddy bodyn ja jätin sen sitten esille kotiin ja kun tuleva isi tuli töistä, niin sai kivan yllärin :) Tykkäsi kovasti! :) :heart:

Mua kyllä välillä ärsyttää ja aika kovasti muiden neuvot joka asiassa.. Tai mulla on yks kaveri, jolla on reilun vuoden ikänen tyttö ja tää tytön äiti on muuttunu niin paljon tytön syntymän jälkeen, ettei mitään rajaa.. Tuntuu ettei tälle kaverille voi enää puhua mistään lapsiin liittyvästä, koska hän on aina oikeassa ja plaaplaaplaa.. Suomeksi, koko muu elämä jää kun lapsi tulee, ja mun mielestä asia taas ei ihan näin mee, vaikka tottakai se lapsi se tärkein onkin! Kavereita vaan ei mun mielestä pidä unohtaa! Jotenkin vaan harmittaa kun oon niin vieraantunu tästä kaverista sen lapsen jälkeen.. Pelkään oikeasti sanoa sille oman mielipiteen, kun aina tulee jotakin mikä tekee hänestä paremman! :( Kun mä en kummiskaan tahtois kilpailla mistään... En oiken osaa selittää mutta...

Mulla on ollu tänään maha vähän kipeenä tuolta vasemmalta alamahasta.. Otin töissä panadolia ja se auttoi, mutta nyt taas pistelee.. Mistäköhän johtuu? Tietäisköhän kukaan.. En kuitenkaan usko, että mitään vakavaa, kun neuvolasta kerran sanottiin, että jos joku kipu lähtee yhden panadolin jälkeen,niin ei voi kovin vaarallista olla.. Kuiteski olis kiva tietää mistä johtuu.. En vaan oiken luota tän alueen lääkäreihin kun kesällä kun sattui samalla tavalla, tai ehkä vielä kovempaa, niin ensin mulla oli virtsatietulehdus, mutta eipä sitten ollutkaan ja sitten alettiin tutkia umpisuolta(silloin kipu oli oikealla), mutta eipä sitten ollutkaan ja sen jälkeen ketään ei edes kiinnostanut :| :|

No toivotaan että huomena parempi olo! :)

Minni ja Mini 13+4
 
Heipsan kaikille! :)
Mites muuten tänne saa noita kuvia laiteltua? kun voisin omankin masukuvan laittaa =)

Sartsa Taas olis sulle päivitystä listaan :LOL: me sitten päätettiinkin että jäädään tänne Kotkaan eikä muutetakkaan Lappeenrantaan, joten sairaala jossa synnytän on KOKS.
Siellä esikoisenkin synnytin ja hyvä paikka on.

Patience ja pienokainen poksuu 17+0!! :heart:
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 26.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Moikka kaikki.

Masu vaan jatkaa kasvuaan. Tuntuu, että kaveri on tuplannu kokonsa ja maha myös. Tarvii jo kanssa pitää mammahousuja. Mua vaivaa nenäntukkosuusongelma aina iltaisin. Onko muilla sanoja oireita?

Mä en noista vaipoista mitään tiiä :D. Serkku sano jotain, että vauvalle ei sopinut kesto, kun aiheutti ihottumaa.

Mäkin olen yhden bodyn jo hankkinu, jossa on norsu. Se on sellanen lila, että menee sitten tytölle tai pojalle. Me halutaan sukupuoli tietää, jotta voi sitten valmistella ja suunnitella nimeä paremmin.

Niin ja yksi raskausoire on ollu muistin pätkiminen, tuntuu, että en muista mitä sanoin edellisessä hetkessä ja mitä tein eilen jne :D aika rajua.

Kiva kuulla teidän tarinoita. On aika yksinäinen olo, kun kaveripiiri suht pieni ja kaikki eri paikkakunnalla ja eri tilanteissa. Yksi kaveri kovasti yrittää lasta, mutta ei ole tärpänny. Mies on paras ystävä ja tuki. Ilman miestä en selviäisi. Mies on ymmärtänyt raskaustiedon jälkeisen masennuksen ja sitä seuranneen itkujakson. Nyt alkaa elämä sen osalta helpottaan, kun tilanne konkretisoituu. Miehen tuki on tärkein ja ainoa, jolla on merkitystä viime kädessä. :heart:

En myöskään tykkää ihmisistä, jotka neuvoo miten tulisi toimia raskaana tai vauvan kanssa. Jokainen saa itse kasvattaa ja päättää, että miten käyttäytyy ja mitä tuntee jne.

Miten suhtaudutte alkoholin käyttöön raskauden aikana?

Mukavaa viikonloppua, tää alkaa tuijottaa Suomen peliä nyt <3 Todellinen kiekkofani oon!

Ystävyydellä,
Tuikku ja kaveri 13 + 3
 
Sartsa83
Tuikku Nenä on tukossa täälläki. Aamulla aivastellaan ja iltasin nokka on ihan tukossa. :)

Mäkään en hyväksy alkoholia ollenkaan raskauden aikana. Neuvolatäti sanoi, että kyllä yhden siiderin voi viikossa juoda tai punaviinilasin, ettei tarvi sen takia jättää kokonaan pois, mutta koska oon alkoholistiperheestä lähtösin, en voi hyväksyä alkoholinkäyttöä laisinkaan raskauden aikana. Kukin tekee niin kuin tekee, enkä siitä tuomitse. Itse en vain toimi niin. Kyllä mä olen alkoholia käyttäny ja tuun käyttään, mutta alkoholin suhteen on ollu aina ja tulen olemaan, että mä en kännäämisestä pidä enkä halua että viikolla ollaan humalassa ja lasten aikana ei tarvitse kännätä. Jos lapset tulee näkemään äidin ja isin humalassa, se ei ole pahasta mutta jatkuva humalan näkeminen saa mut näkemään punasta.

Oho, tulipas vuodatusta. Tosiaan en tuomitse jos joku nauttii alkoholia raskauden aikana.

Toivottavasti Suomi voittaisi toisen pronssimitallin lätkästä. :)
 
Oon samaa mieltä viina ei todellakaan kuulu raskauteen miksi riskeerata vauvan henki ja terveys..en ainakaan iki maailmassa halua omalle nupulle mitään pahaa.Mulle neuvolaski sanottii ettei yhtää saa alkoholia juoda.Eikä oo pienes mieleskään semmonen käynyt.Voi nyt alkasin kovasti miettiä jo vaunuja millaiset haluis ja että viittiikö ostaa uusia on aika huokeita hintoja kun kävin kattomas..Mukavaa viikonloppua kaikille:)
 
Sartsa83
Rinsessapa http://www.aijaa.com/ -> Valitse kuva jonka haluat nähtäväksi ja lataa. Kun kuva on ladattu, valitse URL pieni tai iso, kopio koodi ja liitä tänne. Muuta ei tarvitse.

Toivottavasti ymmärsit ohjeeni. :)
 

Yhteistyössä