~elokuun epelit 2012~

Santtu81 nyt on kaikki peukut pystyssä täällä sinun pikkuisen puolesta!! :hug: Mulla oli ensimmäisen kanssa n. 10 rv:lla vuotoa, joka yhtäkkiä hulahti. Saman tien etsin kaupungista käsiini jonkun yksityisen, joka ultraisi. Siellä lääkäri oli tosi kuiva ja totesi tyyliin, että "epäkelpojen yksilöiden kuuluukin tulla ulos, ja että kyllä kuulostaa keskenmenolta... arvatkaa oliko syke tuhat siinä sängyllä maatessa, kun yksi ultrailee ja on ihan hiljaa.... lopulta sanoi, että täällä on vilkkaasti liikkuva sikiö, ei hätää. Huoh! Muistan elävästi vaan sen hädän, kun tapahtui jotain odottamatonta. Tsempit siis Santulle.

Mulla ei edelleenkään ole onneksi pahoinvointia. Ei ollut kyllä esikoista odottaessakaan. Rinnat on pamahtaneet ihan turvoksiin samoin kuin maha! Montakohan tuolla kasvaa?? ;) Minäkin tein muutama päivä sitten vielä raskaustestin ja testiviiva oli erittäin vahva. Niin sitä vaan epäuskoinen on tässä alussa...

Mulla on myös nuo raskausviikot ihan epäselvät, kun erittäin kummallisen kierron ovulaation (tikutin) mukaan viikkoja olisi nyt 5+4, mutta kuukautisten mukaan 7+3. Ja neuvolassa ne ajattelevat noita kuukautisia, joten ensi viikolla menen neuvolaan. Sieltä varmaan laittavat varhaisultraan, jotta saadaan päivät varmoiksi. Itse kyllä olen hyvin varma, että viikoissa 5+4 mennään :)

Joku kyseli minkätyyppistä työtä tehdään. Olen toimistotyössä sosiaalialalla, joten sinänsä töissä voisi olla äitiysvapaaseen saakka. Esikolla jäin saikulle n. kuukausi ennen äippäloman alkua selkäkipujen vuoksi. Onneksi, koska lopulta tyttö syntyi pari päivää ennen äitiysloman alkua :) Minulla ne selkäkivut on luultavasti olleet jonkinasteisia supistuksia...

Jännäillen odotamme ensi viikkoa, kun porukka alkaa ravata ultraäänissä! Kertokaahan mitä näkyi ja tsemppiä :)
 
Kinkula- Irinan tuotannosta löytyy ainakin omaan makuun tuota "voimamusiikkia".. Seuraavana mieleen tulee jotkut hevikappaleet, ei siis mikään "tappohevi" vaan sellainen vähän raskaampi musiikki, äh en osaa selittää! :D

Uudesta äp-laatikosta, se on kieltämättä aivan mahtava! Harmi että me ei taideta sitä saada, kun tulee jakoon vasta elokuussa 2012, tai näin ainakin uutisoitiin..

Töistä; minähän en oo ollut töissä kun viimeksi kesällä 2010, silloin jäin masennuksen takia saikulle ja olin ihan äippäloman alkuun saakka. Ei ole työpaikkaa minne palata, kun tuo edellinen oli työkkärin "harjoittelu"... Nyt täytyy varmaan muutamaksi kuukaudeksi kehittää jotain pientä, sillä tämä nykyinen ä-loma loppuu 1.2.-12.. Koulutukseltani olen merkonomi, ja sen alan töitä etsin.. Esikoinen menee siis jo helmikuun alusta hoitoon, jos vaan saadaan paikka ja minä koitan siihen mennessä keksiä jotain. Haluaisin jäädä kyllä kotiin siihen seuraavaan ä-lomaan saakka, mutta taloudellisesti se ei ole mahdollista. Jospa sais paremmat rahatkin sitten seuraavalle :D

Täällä mennään edelleen hyvin vähillä oireilla, tajuton väsy, palelu ja kuvotus sekä ruokahaluttomuus... Mies osti tänään pari liuskatestiä vielä, yritän malttaa ens keskiviikkoon ennenkuin teen seuraavan, silloin ois 5+0..

Nyt on taas juostava neiti täystuhon perään! :D

-Minki ja kyytiläinen 4+3-
 
Santtu81 Minkälaista vuoto on? Täällä kans tänään tuli ruskeeta valkovuodon mukana ja alaselkää särki niin kun ois menkat alkamassa :( Voimia sinne!!

Jenny90 onnea kosinnasta :) vois sitä vähän jänskättää jos julkisella paikalla mies kosis, hih. Miulla tuskin pelkoa sellaisesta on, tässä ollaan kohta 10-vuotta oltu yhdessä ja ei ole kosittu..vaikka oon vihjannukin ;) Paranemisia esikoiselle, on se niin kurjaa kun nää pikkuset sairastaa!

Kinkula Ihana kun joku uskaltaa jo miettiä synnytystä :) Ite oon sellanen etten pysty elämään tän raskauden kanssa kun päivä kerrallaan, jos hirveesti mietin eteenpäin niin sit tulee vaan kauheempi pettymys jos jotain ikävää käy. Positiivinen asenne on ihailtavaa tässä touhussa :) Biisejä ei tuu nyt tähän hätään mitään mieleen, niin harvoin tulee nykyään ees kuunneltua muita kun lastenlauluja :D

Nyt ei enää turvotuskaan vaivaa, jännä miten nää oireet näin vaihtelee ja siten aiheuttaa huolta :( Toivon niin kovin, et nää viikot etenis.. menee vaan järki tässä mietttiessä et mitähän tulee tapahtumaan.

..Äiskäni kävi ennustajalla kuukaus sitten, se tiesi kaikki lapset ja lapsenlapset ym. Sitten minusta oli sanonu et olisin vuoden päästä kolmannella kuulla raskaana.. ja sekös nyt mielessä pyörii..et vasta silloin. Tää varmaan menee kesken ja sit vasta vuoden päästä oon raskaana. Tälläsiäkin tulee tässä kaiken lisäksi mietittyä :D Mies ei usko ollenkaan noihin ennustajiin, mut oli se kuitenkin paljon tienny äiskän asioista.

No, mut nyt kattomaan leffaa ja herkuttelemaan ;) Illan jatkoja :)
 
Mä jotenkin yritän kanavoida ajatukset pois kaikista semmosista "mitä jos.." jutuista, ja päädyin sit miettiin synnytystä :D Ehdotelkaa vaan kaikkea mitä mieleen tulee, jos jaksatte. Irinalla tosiaan voiskin olla muutama semmonen "sopiva" ;p
 
heips, täällä mukaan yksi innokas odottelija :) eilen vasta tein testin ja viikkoja laskujeni mukaan se 4+5 ja la 13.8!! En olekkaan ennen kirjoitellut tänne palstalle tai no itseasiassa en kyllä muillekkaan mammapalstoille!!
Kotona viipeltää ihana tyttö 1v4kk eli toinen siis tuloillaan ja kovasti näin toivottiinkin, vaikkei uskallettu toivoa et niin nopeesti tärppäis, toisel kierrol! nyt vaan aika lähekkäin osuis nuo synttärit...
Vielä ei oikein osaa tai uskalla iloita ja monille en oo kertoonutkaan, vaikkei ekan kanssa onelmia ollutkaan!! Meinasin ensi viikol varailla aikaa varhaisultraa jos ennen joulua saisi varmuuden et kaik ok!
 
Hei!

Minäkin nyt innostuin kirjoittamaan.

Tsemppiä kaikille kenellä vuotoja, kerroin jo tuolla aiemmin mutta sanon tämän vielä tähänkin, vuodin viimeisimmässä raskaudessa monta viikkoa ja verta tuli TODELLA paljon. Menin jo keskenmenonakin äitipolille mutta kaikki oli kunnossa, kohdunsuulla vain suonet vuoteli. Toivotaan että kaikilla vuoto harmitonta!

Väsyttää ja oksettaa juu, meillä on pojat 6v. ja 8v. ja tyttö 8kk, niin joskus iltaisin on jaksaminen lujassa. Ja lasten lisäksi mulla on tässä kotona tällä hetkellä 7 hevosta mitkä pitää myös hoidella ja välillä ei huvittaisi kun olo niin väsynyt. Ratsastaa aion kyllä normaalisti vielä hetken aikaa mutta viikkoon en ole ollut selässä koska olo on niin huono.

Alkuraskauden ultraan ajattelin ajan varata ensi viikolla, mulla kun ei mitään tietoa viikoista. Neuvolaan soitin perjantaina mutta täti ei yhtään ymmärtänyt mitä puhuin. Mulla kun oli jo kauan sitten digitesti sen 3+ niin merkkasi mulla olevan nyt 3 viikkoa. :headwall: Ei auttanut puhua mitään kun en saanut edes suunvuoroa. Haluttais seuloihin kyllä koska miehen puolella paljonkin rasitteita erilaisiin vammoihin ja osaisi sitten ainakin varautua. Noh, nyt mulla on ensimmäinen neuvola viikolla 12 ("noin" laskujen mukaan) ettei varmaan ehdi lähetettä saada np-ultraan neuvolasta. Käyn siis ultrassa selvittämässä raskauden keston ja että onko mahassa edes elämää.

Tiinelli 5+6 :heart:
 
Tiinelli, olipas sulla hassu neuvolatäti kun ei kuunnellut.

Sannak82, meille tulee kans nyt neidin ja tän tulokkaan ikäeroks noin 2v. Ja jos mun laskelmat pitää paikkaansa niin la osuu neidin 2v synttäripäiväks. Nythän mennään neuvolan laskujen mukaan ja sen mukaan la olis jo 30.6. (mihin en siis itse usko ollenkaan)

Maijamehi rv n. 6+1 (neuvolan mukaan 11+1)
 
Huomenta :)

Ei olisi millään jaksanu aamulla herätä, väsymys on tullu entistä vahvempana kuvioihin. Illalla alkaa väsyttää jo aikaisin. Oon kärsiny tässä syksyn mittaan unettomuudesta niin ihanaa kun nyt uni tulee ilman hirveetä pyörimistä sängyssä.

Töistä oli puhetta, oon nyt pian 2-vuotta ollut kotona pojan kanssa. Sairaanhoitaja oon ammatiltani. Lähihoitajaksi luin sitä ennen ja nyt pitäisi tässä jossain vaiheessa valmistua terveydenhoitajaksi. Oon menossa äitiys- ja lastenneuvolaan sekä äitiyspolille työharjoitteluun tässä ens vuoden alussa :) Äitiysneuvola on sellainen missä haluisin tulevaisuudessa tehdä töitä.

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan jos pääsisin sinne varhaisultraan sen kautta kun nää viikot on epäselvät.. toivottavasti pääsis ;) säästäisi melkoisen summan jos yksityiselle joutuisi menemään.

Tuli mieleen onko täällä sellasia suljettuja ryhmiä niin kun helistimessä (niitä kahvilapöytiä vai mitä nyt onkaan) ? Mukavampi olisi vaan kirjoitella ettei ihan kaikille näkyisi. Näitä keskustelujahan pääsee lukemaan kuka vaan..
 
Onnea kaikille uusille plussanneille :) ja vuodoista kärsineille paljon haleja.

Puhuitte työelämästä. Olen itse ravintola-alalla, mutta nyt ollut melkein 2 kuukautta saikulla ison välilevyn pullistuman vuoksi. Leikkausta tässä odotellaan. Lupasivat että joulukuun aikana pääsisin ja leikkauksen jälkeen sitten vielä olisi 6 viikkoa sairaslomaa.
Vähän jo jännittää leikkaus vaikka ei kuulemma ole mitään haittaa vauvalle. Esikoisesta jäin saikulle noin kuukautta ennen äippälomaa selkäsäryn vuoksi.

Oireita on kova väsymys, suolaista voisi syödä vaikka kuin paljon (makeaa, yök)
iltaisin etova olo ja palelu.

jonskuuh 6+1
 
Vuodoista kärsiville paljon voimia nyt:hug: Toivotaan vain parasta!

Itse olen sen tyylin ammatissa, että joutuu varmasti jäämään pois töistä jo kuukautta ennen normaalia äitiysloman alkua. Eli viimeistään toukokuussa lopetan nämä hommat ja alan valmistautua vauvan saapumiseen ja kasvattelemaan sitä ja toivottavasti pian tuleviakin lapsosia. Ammattini on siis tosi fyysistä, paljon luudanvarressa huitomista ja talikointia, litistymis- ja potkuvaara ainainen ym. Eli työtäni on isojen karjaeläinten hoito :D Paljon on myös työasennossa ongelmia varmasti isomman mahan kanssa, kun enimmäkseen joutuu kumartelemaan ja kyykkimään. Nyt jo tahtoo työpäivän jälkeen tuntua mahassa aika ikävältä. Lähinnä siis nuitten syitten takia mulle kuuluukin se varhennettu äippäloma, mutta siinä ero, etten ole vakituinen vaan määräaikaisissa hommissa aina pätkissä, toisin sanoen tuntityöläinen. Käytännössä voisin jäähä surutta pois milloin vain, mutta rahaa pitää aina saada lisää, varsinkin kun vauva nyt tulossa!

Onko muut kiinnostuneita käsitöistä? Kutomisesta ja ompelemisesta? Itse olen jo yritysvaiheessa aloittanut vauvalle päiväpeitteen kutomisen tilkkuina ja parit pikku sukatkin on tullut pyöräytettyä :) Niitä on niin ihana kutoa muutenkin, kun ne on tosi nopea tehdä.

-pansku- ja bubu 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille,

Makin toivon kaikille paljon tarrasukkia, toivottavasti sujuu jatko ongelmitta.:heart:

Mulla ollut kamala flunssa paalla ja lapsenhoidon ohella eipa ole paljon ehtinyt ihmetella. Ajattelin ensi viikolla soittaa terkkarille ja varata ajan ultraan, niin saan minakin mielenrauhan. Mulla on todella normaali olo (mita nyt tuota flunssaa lukuunottamatta), aina valilla unohtuu oikein etta olen raskaana. Edellisessa alkoi raju pahoinvointi aika aikaisessa vaiheessa, joten vahan jannittyneena odottelen koskakohan talla kertaa alkaa.... Mulla oli aina vkolle 15 saakka sellainen olo etta olisi ollut pahin ruokamyrkytys paalla :( Voikun tama normaali olo vaan jatkuisi! Mun on tehnyt mieli makeaa ihan kamalasti:ashamed: ja olenkin syonyt oikein kunnolla kahden edesta!

Ma olen esikoisen jalkeen takaisin toissa osa-aikaisena ihan vaan muutamana pvana viikossa. Ajattelin kylla jatkaa kunnes jaan aitiyslomalle ja sitten katsotaan jatkoa kahden kanssa. Kylla olen ajatellut jatkaa sittenkin, mutta eihan sita koskaan tieda. Toissa en ole kertonut kenellekaan, enka viela aio pariin kuukauteen (ellei maha paljasta sita ennen).

Musta olisi ihana kutoa ja tehda kasitoita, mutta olen aika huono niiden kanssa. Taitaa jaada vaatteet tekematta. Mutta viikon alussa leivoin itse piparkakkutaikinaa ja paistoin oikein kunnon satsin pipareita, tuli muuten tosi hyvia! (Tai sitten mun makeanhimo vaan otti vallan) Miten teilla sujuu jouluvalmistelut? Niille jotka odottavat esikoistaan, tama jaakin viimeiseksi jouluksi kun voi vaan levata ja ottaa rennosti :) Meilla esikoinen pitaa huolen, etta menoa riittaa.
 
Vuotoa ei jällene ole näkynyt. Yhdellä vessareissaulla paeriin tuli punaista, sen jälkeen vain rusehtavaa valkovuotoa... Raastavaa tällainen!

Jouluvalmisteluja ei ole tehty, enkä tiedä laitetaanko kotiin joulua ollekaan. Lapset kyllä haluaisi kuusen, mutten tiedä. Joulusta tulee varmasti raskas kun yksi joukosta puuttuu...

S 5+2
 
Minä opettelin virkkaamaan niitä amigurumeja, mutta kyllästyin yhden jälkeen, lapasia osaan kutoa mutta ei niistäkään kovin siistin näkösiä tule:p
Esikoisen kummitäti kutoi tilkkutäkin, jossa haikaran kuvia lahjaksi, ja se on kallein aarteemme, koska, itse en sellaiseen pystyisi.
Olen enemmänkin piirtäjätyyppiä, ja maalailen muotokuvia esikoisestamme:)

Jenny ja Papu 5+6
 
Saako liittyä mukaan? :) Plussasin 28.11 ja laskettu aika laskurin mukaan ois 6.8 :) varmistuu vielä ku meen neuvolaan 9.1! Nyt ois sit rv 5+6, eli maanantaina starttaa 6 viikko :) Ihana fiilis! Ei ehditty yrittää juuri ollenkaan, lopetin pillerit ja heti tärppäs! Oon niin onnellinen mutta keskenmeno jostain syystä pelottaa ihan syyttä... Mutta toivotaan että jaksaa maha-asukki mukana!

Onnea kaikille muillekin plussanneille! Synnätän todennäköisesti keski-pohjanmaan keskussairaalassa.
 
Kysymyksiin vastauksia:

Periaatteessa tykkään käsitöistä, mutten nykyään tee niitä juurikaan. Käsin näpertämisen koen liian hitaaksi ja teen sitä vaan kun tyyliin tippuu nappi. Koneella tykkäisin ommella, mutta se on hankala toteuttaa, kun koneesta lähtee liian kova ääni esikon nukkuessa ja hereillä ollessaan hän ei anna mun ommella rauhassa. (Alunperin yritettiin opettaa se nukkumaan taustametelissä, mutta minkäs teet, kun on vaan 1 lapsi eikä oo tehny mieli tieten tahtoen järjestää taustalle jotain rokkikonserttia joka kerta, kun se nukkuu. Se on pikkuhiljaa tottunu, että nukkuessaan on suht rauhallista, vaikka ei me nyt sentään varpaillaan kävellä.)

Työssä en käy eli olen siis kotiäiti. Tyttäremme on nyt 1 v 2 kk.

Mullakin olis yks kysymys: Onko muita, jotka imettää? Imetysasiat pyörii mun päässä tällä hetkellä eniten. Oon haaveillu pitkästä imetyksestä, mutta en tiedä onnistuuko se esikoisen kohdalla ainakaan. Kotisynnytys ei käy päinsä. Se olisi liian iso riski, kun sairaalaan on noin 100 km ja ei voi tietää meneekö synnytyksessä kaikki hyvin. Ja SeKS:ssa kun siis aion synnyttää, niin siellä ei käytännössä ole perhehuoneen mahdollisuutta. Vierihoito-osastolla on 1 perhehuone, mutta siihenkin laitetaan aina käytännössä 2 äitiä. Esikoista ei siis saa pitää siellä nukkumassa, mutta toki hän voi päivällä käydä ja imeäkin. Meidän neidillä vaan imeminen liittyy nukahtamiseen. Tällä hetkellä hän imee kerran päivässä nukahtamatta ja muut kerrat on uneen tissuttelua. En oikein näe, että onnistuisin vierottamaan iltatissistä, yötissistä ja päikkäritissistä niin, että hän imisi kuitenkin nukahtamatta illansuussa kuten tällä hetkellä. Veikkaan, että jos hänelle antaa kerran päivässä tissiä aikaan jolloin hän ei normaalisti nukahda, niin hän muuttaa unirytmiään ja nukahtaakin siihen aikaan. Tissille on niin kiva nukahtaa. Luulenpa, että pakko vierottaa vaan kokonaan. No onneksi ei ihan vielä tarvitse.

Oon kyllä tosi tosi innoissaan siitä, että uusi vauva on tulossa, vaikka tuntuukin vielä vähän epätodelliselta! Mulla ei ehtiny tulla sellasta kaameeta vauvakuumetta kuin oli ennen ekaa raskautta, mutta silti oon nyt ihan yhtä innoissaan. Voi että miten ihanaa!! Toki aina välillä käy mielessä, että apua jos se ei pysykään mun sisällä riittävän kauan... Mutta kyllä sieltä hyvin todennäköisesti kuitenkin ihan oikeasti on vauva tulossa<3
 
VOIMIA teille jotka painitte vuotojen kanssa!


Itselläni on ollut "käsityö-kausia", mutta jotenkin nyt ei ole ollut moneen vuoteen aikaa eikä tarmoa mitään tehdä. No saahan noita työssä väkertää...
Hankintoja en ole vielä uskaltanut hankkia tai edes haaveilla.

Tällä hetkellä oireina on kova väsy ja menkkamainen juiliminen vatsassa, makeaa ei tee mieli, suolaista kyllä. Koko ajan on tarve syödä/juoda ja tietysti ravata vessassa.

Onnea uusille :)
 
Haleja vuotojen kans painiville. Tänään piti tehä viä yks r-testi joka oli kaapis,kun pariin testiin tulleet viivat ollu vähä hailuja.Oli se viiva vahvistunu viimeks tehdystä:):heart: Mulla on sellanen luulo et tämä raskaus ei oo ihan niin pitkällä mitä neuvolan laskujen mukaan,kun menkkakierto ei ehtiny tasottua pillerien jälkeen.Kun tärppäs yk2. Mutta täytyy alkaa uskoa että raskaana ollaan:)

Tänään oon vähä tehny joulujuttuja.Flunssaa vähä viäki päällä,mutta jakso jo paremmin touhailla. Verhot vaihdoin ja eilen tein porkkanalaatikot ja tänään perunalaatikot.Viä olis lanttulaatikot ja piparit sekä tortut:) Eipä täs enää pitkä oo jouluun:)

Käsityöjuttuja.No ennen esikoista tuli vähä sukkia kudottua,mutta ei oo sitte sen jälkeen tullu tehtyä.Miehen villasukat taitaa olla viäki kesken,jokka oon alottanu:D Täytyy kattoa jos taas iskis käsityökärpänen:) Itte ei oikeestaan paljoa tarvi lapselle kutoa kun molempien äidit on kovia kutoon ja mun molemmat mummut:)

Tyäjuttuja niin oon sosiaali-ja terveysalalla,ihan kevyt työ,mutta paljon istumista niin viime raskaudes tuli loppuvaihees iskias tyyppinen kipu,joka ei tykänny oikeen mistää jos oli kauan samas asennos.Jäin sit saikulle jo varmaan 1kk ennen äippälomaa.Nyt oon hoitovapaan jälkeen palannu töihin ja ollu nyt n.4kk töis.Oon osittaisella hoitovapaalla elikkä teen 4 päivästä työviikkoa.Auttaa tosi paljon kun on yks ylimääränen vp.Palkas se kyllä näkyy,mutta ei sitä voi laskea rahas sitä aikaa joska on lapsen kans.Ja ajattelin jatkaa sitä 4 päivästä ens vuoden puolellaki.

Rv 6+1 (?) :)
 
Sori, kun mun viestit on vähän töksyjä! Tajusin sen justiin. En oo oikeen tottunu tällasiin paikkoihin, niin en tajua onnitella ja rohkaista ja halailla teitä, mutta yritän kehittyä:D Onnitteluja kaikille ja tervetuloa uusille!
 
Anile Mulla on vähän sama, en oo ollenkaan tottunu, yritän myös kehittyä :ashamed:

Oli tuosta työstä puhetta... Mä työskentelen apteekissa, pääasiassa se on istumatyötä, enkä ollenkaan tiedä milloin kerron työnantajalle. Mutta onneksi siellä on kohtalotovereita joilta voipi kysellä vinkkejä =)

Ja käsitöissä olen vaan tosi huono! :D mielummin hyörin sit tuolla keittiössä. Toisaalta olisi kyllä kiva osata kutoa tai virkata, mut se ei vaan ole mun juttu : /

Oireista sen verran että palelen jumalattomasti! Pahaa oloa ei kauheesti vieläkään, onneksi. Alavatsaa kivistelee vähän ja syödä vois melkeen kokoajan :popcorn: Väsymystä, väsymystä: Ennen oli tosi energinen ja jaksoin siivoilla ym kun pääsin töistä, mutta nyt sitä istahtaa vaan sohvalle ja rötköttää siinä sitten koko illan... : / ja töissäkään ei oikein samanlaista kiirettä enään jaksa...
Kun olen täällä lukenut noita teidän testauksia, niin teimpä itsekkin vielä yhden testin ja testiviiva oli kontrollia vahvempi :) joo, uskotaan! :LOL:

Paljon tsemppiä kaikille joulukiireiden keskellä :heart: ja uusille onnea ja tervetuloa! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Santtu81, tollanen on oikeasti vaan kiinnitysvuotoa eikä sen kummempaa. Keskenmenossa vuodossa on hyytymiä, selkeitä sellaisia eli huoli pois nyt! :hug:

Mulla siis meni kesken, tai ei voi sanoa että edes meni kesken vaan ei ollut tarrasukkia matkassa. Keskenmeno on eri asia, lasken lääkäriä vaativat toimenpiteet todellisiksi keskenmenoiksi. En jaksa omaa epäonneani rankuttaa koska tuttavalla meni viime raskaus kesken rv 19 ja se on roughia se.. Hormonitoiminta kuitenkin on voimakasta ja voi säilyä vielä pari vk "keskenmenon" jälkeenkin. Mulla vuoto alkoi ihan järkyttävillä vatsakivuilla rv 5+0 ja vuoto oli ensinnäkin runsasta ja hyytymiä oli matkassa. Suoraansanottuna vitutti, mutta ei kun uutta yritystä. Ja ens kierrosta me onnistutaan taas ja ehkä ehdin vielä teikäläisten matkaan tänne elokuisiin.

Ihanaa odotusaikaa kaikille mussukoille :xmas: Pipsapippuri on teille ihan sikamaisen KADE :D
 
Santtu ja Eloveena: Toivottavasti nyt loppuis nuo inhottavat vuodot ja onneks ne on pysynyt vähäisinä!

Tervetuloa uusille:wave: ja toivottavasti pipsapippurikin pääsisit meidän joukkoon vielä..plussatuulia sinne puuuh!

Täällä on ollut todella huono olo koko päivän. Oksettaa koko ajan, mutta ei kuitenkaan tule ulos. Syödä pitäis, se vois auttaa, mut ei maistu ei sit mikään..paitsi thaimaalainen ruoka :)..onneksi mies on niin kultanen, että hakee sitä mitä emäntä pyytää:heart:

Itse työskentelen lastenparissa, mutta esikoisen kuoleman jälkeen tai oikeastaan viime huhtikuusta en ole töissä ollut. Vielä olis sairaslomaa tammikuun loppuun ja sit pitäis uskaltautua töihin ja jostain repiä kiinnostus. Mutta pelottaa töihin paluu myös sen vuoks, että esikoisesta jouduin tosiaan jäämään slomalle jo huhtikuussa kun jouduin vuodelepoon sairaalaan ennenaikaisten supistusten ja kaulan lyhenemisen takia.Toivottavasti nyt menis vähän paremmin vaikka ei se sairaalassa makoilukaan nyt mitään ihan hirveetä ollut...

Käsitöistä: En ole kyllä yhtään mikään käsityöihminen vaikka hirmuisasti haluisin. Jos jollain on joitain ohjeita tyhmempääkin tyhmemmälle kutojalle/neulojalle vai miksikä niitä sanotaan niin mielelläni otan vastaan.

Täällä ei joulua tänä vuonna vietetä sen kummemmin..ei vaan kiinnosta ei sitten yhtään. Toivon vaan hirveesti, että menis nopeasti ohi. Onneksi miehellä alkoi loma niin on tuki ja turva lähellä. Ja ens viikolla päästään kattomaan meitin tulevaa toista perheenjäsentä, nimittäin koiranpentua :) Mutta kaikille teille jouluihmisille ihania hetkiä jouluhömpötysten parissa ja niille joita ajatuskin ahdistaa niin iso:hug:

Sängyn pohjalla aamut, päivät ja yöt makaava Annubella ja onni-ilona rv 6+1-7+2
 

Yhteistyössä