~elokuun epelit 2012~

Älä Santtu81 vielä heitä pyyhettä kehään :hug: toivotaan kuitenki että se on normaalia pientä vuotoa... Kyllähän niitä kipujakin pitäisi kai sitten olla... Mutta en tosiaan tiedä, ku ei oo kokemusta raskaudesta eikä keskenmenosta...

tänään sain vihdoin ajan neuvolaan ;) ensi viikon perjantaina... hirvittää jo valmiiksi se pissaamatta olo, aika on vieläpä aamusta, että kai se on laitettava kello herättää aamuyöstä... Oottako ottanu/meinaattako ottaa puolisoa sinne neuvolaan mukaan?
 
Heh,mä oon jo laittanu tilaukseen tälläset housut tulevalle vauvalle :heart:





Täällä on jotenki poikaolo ja ois se ihan kiva jos olo osuis taas oikeaan niinku aikasemminki on jokasen kohalla osunu oikeaan :) nyt on taas aika mennä viemään pienin muru nukkumaan :wave:

 
Santtu ja elovena, toivottavasti vuoto on ihan harmitonta!!! :hug:

ON: olo on turvonnut ja tissit on selvästi muuttuneet raskaammiksi ja vähän isommiksi. Pientä ällötysoloa havaittavissa silloin tällöin mut ei mitään sen kummempaa. Palelee ja alavatsaa nipistelee ja jomottelee mut se kuuluu asiaan. seuloihin mennään ihan kaikkiin mitä vaan meille keksitään antaa.

Tässä alkuvaiheessa päivät tuntuu suorastaan matelevan!!

EM 4+3

PS. jos kiinnostaa, niin kirjoitan myös blogia raskaudesta ja kaikesta muustakin: Hopeaa iholla
 
Heipparallaa!

Onnea Elokuussa2012 ja Lumikide plussista! :heart:

Santtu81: :hug: Pieni vuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa. Toivotaan että on harmitonta!

Sikiöseulontoihin
osallistutaan kuten viimeksikin. Kyllä mä ainakin haluan tietää etukäteen jos vauvalla on jotain kromosomipoikkeavuuksia tms.. Osaa sitten varautua ja totutella ajatukseen. Ja mä oon kans samoilla linjoilla -pansku-n kanssa, että jos ilmenee jotain todella vakavia rakennevikoja vauvalla, niin mielummin keskeytys. Toivotaan kuitenkin että me kaikki saadaan hyviä uutisia eikä tarvitse edes miettiä tollasia vaihtoehtoja!

Hankinnoista: Niin, mähän siis sen pinnasängyn tilasin jo kun löyty niin ihana eikä kovin kalliskaan. Tänään se sitten tuli ja tuolla se nyt on makuuhuoneessa kasattuna. :D ja sit tilasin siihen ihanat lakanat ja reunapehmusteet, oli ihan pakko. :ashamed: Ja nyt oon kovasti lajitellu ja järjestelly noita esikoisen vauvavaatteita ja muita juttuja. Ja ihan hirveesti oon nyt viimepäivinä selaillu eri nettisivuja ja vertaillu turvakaukaloita, sittereitä, tuplarattaita ymym.. On se niin ihanaa hommaa! :)

Hitto mulla oli tarkotus tänään varailla neuvola-aikaa, mutta se soittoaika jotenki TAAS meni ohi. :D maanantaina sitten..

Hyvää illanjatkoa leidit! Tää käy kattelee telkkaria.
 
Santulle ja Eloveenalle tsempit, eihän pieni vuoto vielä mitään merkkaa, jos tulee vedenpaisumus (verenpaisumus) niin sitten kaiketi... ja onhan tapauksia joilla on tulleet useat menkat vaikka on raskaana ja silti kaikki menny hyvin. Santtu sullahan läjähti se vahva viivakin just, ettei ainakaan hormoni ole vähenemään päin? Vaikka tietenkin nolla-vuoto se paras juttu mielenrauhan kannalta on, tässä alkuvaiheessa kun muutenkin on epävarmaa et onko vaiko eikö raskaana. Peukutetaan siis ettei olis kummempaa, vaan kaikki menisi hyvin. :hug:

ON: ei ihmeitä, olen ihan jäässä iltaisin ja samoin iltaisin tulee niitä vellovia olotiloja. Tämä väsymys on vaan ihan hirveä ja kahden pienemmän kanssa tuntuu että virta ei vaan riitä.... joulukin tulossa ja kaikenmaailman hommat vielä tekemättä. Voi kun vois taikoo tän kodin edes puhtaaksi, mut kai se on ite koluttava nurkat läpi... Lahjat lapsille on onneksi ostettu, miehen lahja vielä kysymysmerkki... ja anopin lahja on jo mietitty kans muttei toteutettu. Omille vanhemmille ei mitään ostetakaan tänä vuonna, päätettiin siskon perheen ja mun vanhempien kanssa et vain pienille lapsille tänä vuonna lahjat...
 
Kertomisesta vielä: parille kaverille olen kertonut ja noiden pienempien lasten fb-ryhmissä, jotka on salaisia, olen kans kertonut asiasta. Omille kamuille mm. naamakirjassa en kyl mainitse mitään ennenkuin la on käsillä, ne joita nähdään niin tietty aiemmin. Ehtiihän tässä vielä..
Niin ja seulontoihin mennään vaikka se homma miten se tehdään, on vähän kyseenalaista. Siis kun laskennallisella todennäköisyydellä kuitenkin haarukoidaan, vääriä hälytyksiä tulee ja sit taas joitakin voi sulahtaa läpi ilman hälyjä. Suuntaa-antavana ja tässäkin asenteella tulee mitä on tullakseen. Tietty jos esim. rakenneultrassa todetaan jotain äärimmäisen vakavaa, mietitään tilanne sit uusiks. Mutta varsin vastaanottavaisin mielin ollaan :)

runttis 5+ jotain
 
Onnittelut uusille plussanneille taas :)

Santtu ja eloveena :hug: hus pois vuodot!

Nepo Mulla ehkä vähän samat fiilikset ton kenkenmenopelon väistymisen suhteen. Pari ekaa viikkoa plussatestin jälkeen aikalailla koko ajan odottelin, että koska vuoto alkaa tms. Jotenkin kun tuo pari viikkoa on mennyt ja on tullut selkeitä raskausoireita, on nyt sellainen olo, että eiköhän kaikki ole kunnossa. Tietää ainakin, että raskaushormonin määrä on kasvanut, kun raskausoireet lisääntyvät ja kohdunulkoinenkaan tuskin on, koska kohtu on selkeästi jo kasvanut. Tuulimuna tietty vielä jäisi jäljelle :LOL:

Kertominen ihan hirveästi haluttaisi kertoa kaikille! Meillä on ollut kaveriporukalla parit illanistujaiset tän parin viikon aikana kun olen raskaudesta tiennyt ja meillä on porukassa ensimmäinen raskaus menossa kaverillani ja kaikki ovat siitä ihan innoissaan ja raskaudesta on puhuttu paljon. Kauheen vaikee olla siinä vieressä hiljaa. Olen kertonut yhdelle työkaverilleni sekä naapurin kaveripariskunnalle kerrottiin. Varhaisultrassa jos kaikki on hyvin kerrotaan varmaan äidilleni ja miehen vanhemmille sekä kaveriparille, jonka kanssa lähdemme joulun jälkeen reissuun. Muille sitten vasta np-ultran jälkeen. Se tulee pian reissun jälkeen onneksi, ja sitten varmaan alkaa raskaus jo näkyäkin.

Sikiöseulonnat Ajatus tuntuu vielä kaukaiselta, mutta eiköhän osallistuta. Oon luonteeltani sellainen, että haluan mahdollisimman paljon tietoa, jota sitten voin pyöritellä ja miettiä päätöksiä.

Hankintoja Ei oo käyny oikein mielessäkään ostaa vielä mitään! Eikä oo mitään valmiina kun esikoinen tulossa. Mut kavereilla kyllä on pieniä lapsia, joten voi olla että jotain saadaan vanhoja sitä kautta.

Omaa napaa. Kauhee väsymys! Menin eilen puol ysi nukkuu ja silti ei meinaa aamulla päästä vielä työpaikallakaan hereille. Tänään myös tuli yökkäykset aamulääkkeitä ottaessa joten pientä pahoinvointia on ilmassa :) Hajut myös öklöttää.. Varhaisultraan varasin ajan ensi viikolla 7+0, ihan mielenrauhan takia haluan käydä katsomassa ennen reissua, että on kaikki kunnossa. Tai että jos ei ole niin voi hoitaa pois päiväjärjestyksestä ennen reissua. Ja lisäks halutaan vanhemmillemme kertoa jouluna :) Ihan älyttömän kallista touhuahan tuo täällä tampereella ainakin on. Soitin neljään paikkaan ja kaikissa hinnat yli 150e! Ihan tajutonta, vois jäädä välistä ilman reissua! Poikaystävä kyllä totes, että oon ostanu jonku 7 raskaustestia, että ei sekään ihan ilmaista ole ;)

Vanella 6+2
 
Meillä on jo lähes kaikki valmiina vauvalle mutta mä en tiiä tarvitaankohan me näitä enään ku vauva syntyy ja mietinki jos myis nää pois ja ostais tilalle yhdistelmät ku ei toi nuorin enää viihdy rattaissa vaan aina pitää saada kävellä :D Noin on ollut varmaan jo reilun vuoden vaan varastossa säilössä :)

 
Koita vain Santtu81 pitää mieli korkealla! Eihän siihen mikään tietenkään auta, jos pahin käy, mutta ei sitä kyllä kannata etukäteen murehtiakaan:hug: Käy niin kuin on tarkoitettu! (itsekin koitan kovasti pitää nuista filosofioista kiinni... :D)
 
Viimeksi muokattu:
Semmonen tuli mieleen, että mistähän löytyis uutena retrotyylisiä vauvanvaatteita? Eli joku nettikauppa, jossa myytäs retrokuoseissa ja -väreissä potkareita ym... Ne on ihan parhaita! Sillonkin 70-luvulla kun sisko oli vauva, oli aivan ihania vaatteita! Ei vain nykyisin taho olla ko semmosia tosi haaleita ja värittömiä vaatteita, nuissakin äitiyspakkauksissa..

Kyllä helpotti, kun sai eilen jutella siskon kanssa oloista ja muusta. Tultiin siihen tulokseen, että minun oire on ainainen vitutus ja joka pikku asiasta on saatava mahtimega raivarit aikaiseksi! Kyllä naapurin penikkakin taas ärsytti melkoisesti, kun yritti minun koiraa provosoida matkimalla haukkumista tosi ärsyttävästi!:kieh:

-pansku- ja bubu 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Santtu81 ja Eloveena83: Täällä pidetään kovasti peukkuja ettei kyse olis mistään vakavammasta vaan ihan harmittomasta vuodosta joka loppuu pian! :hug:

Mulla oli eilen oikein tosi tehokas päivä, sain leivottua, askarreltua, reippailtua 10000 askeleen verran ect. eikä juurikaan huonoa oloa.. Tänään tuntuu taas ihan toiselle, vauvallakin oli yöllä kuumetta ja tänään sitten tunsin ekan hampaan ilmestyneen. Öklöttää ja tekis mieli painua takaisin nukkumaan... taidetaan ottaakin kohta pienet aamupäiväunet molemmat!

Ja unista, näköjään tosissaan tätä raskautta työstetään yöaikaan, sillä nyt olin jo synnyttämässä, ponnistusvaiheessa olin ja miestä ei missään ja supistuksetkin sitten loppui. sanoin kätilölle että mielummin pieni eppari tehdään kun viimeeksi repeämä parantui hitaammin kuin eka kerralla episiotomia. Jep jep ja kätilökin oli mun vanha koulukaveri... Että sellaista!

Ansukka 6+0
 
Moi taas!
Täällä alkanut pahoinvointi ja sen kivan lisäksi iskias vaivaa..oivottavasti iskiaskipu helpottaa, kun se vaan tuntuu niin viheliäiseltä. Toivottavasti Santulla ja Elovenalla kaikki ookoo.. Kyllä mulle tuli ainakin ensimmäisessä raskaudessa pientä punaista vuotoa.. mut ei se meinannut mitään, mutta ymmärrän kyllä jos pelottaa.. Pansku Metsolalla on ainakin jonkinmoista retrohenkisyyttä vauvanvaatteissa https://www.metsola.co

Mä lähden nyt töitä kohti, tää paha olo on siitä kiusallinen, että oon joutunut joskus hyppäämään pois bussista kun on tullut niin sietämätön olo, mut toivottavasti safkat pysyy sisällä tällä kertaa..

Mukavaa päivää kaikille!

M & 5+5(?)
 
pansku:Lasten taikamaa ja keltainen kettu myy netissä ainakin retrovaatteita,katsopa sieltä.Keltainen Kettu - Cupcake Lasten Taikamaa - Ihanuuksia tytöille ja pojille! Lastenvaatteet, lasten juhlavaatteet, vauvanvaatteet, lastenvaatteet netistä, lastenvaate ale, CupCake, Jocko, Bopy, Mim-Pi, Kinderit, MeToo, Maxomorra, Kameleont design, JNY Design, HJORTH Copenhagen

Täällä tänään ensimmäisen kerran paha olo heti aamusta ja sain taas huomata miten voi uusi ja puhdas jääkaappi haista todella pahalle,joten täällä rupeaa hajuaistimukset herkistymään. :eek:

Kata 5+4
 
Moikka kaikille,
Uskaltaudun tanne mukaan, vaikka ihan alussa olenkin vasta. Clearblue:lla tuli plussa viime viikolla- testasin 4 pvaa ennen kun menkkojen olisi pitanyt alkaa. Varovaisesti alan totuttautua ajatukseen, etta meille olisi tulossa todella toivottu pikku-kakkonen. Toinen leijona nayttaisi siis tulevan!

Mulla ei ole oikeastaan mitaan tuntemuksia viela, paitsi hirmuinen nalka koko ajan ja vasyttaa ihan kiitettavasti, varsinkin iltaisin. Toistaiseksi ei pahoinvointia, vahan kauhulla odotan koska alkaa, esikoisen kohdalla oli rajua ja kesti pitkaan.

Maria *** - LA 13.08 - toinen - 5+1
Tulikohan taa nyt oikein :ashamed:
 
Kiitti linkkivinkeistä Maygory ja Kata! Näytti olevan paljon kaikkia ihania vaatteita! Uijui! Joitain samoja, mitä ainakin tämän vuojen aikana on myyty mm. lindexillä.. On vain pirun kalliita netistä, verrattuna kaupasta ostettuna.

Tervetuloa ja onnea Maria! Lisäilen sinut listaan :)
 
Täällä aamulla saatu kunnon paniikki herätys. Vessakäynnillä pyyhittäessä tuli runsaasti valkovuotoa, joka oli semmosta beigen väristä...hirvee paniikki, et nytkö tää menee kesken vai onko kyseessä kohdunulkonen. Katoin kalenterista, että esikoisesta ihan samoilla viikoilla vuosi kans tummempaa valkovuotoa ja sit seuraavana päivänä ruskeeta vuotoa ja silti kaikki oli hyvin. Eli nyt sit vaan huomista jännäämään ja täytyy vaan toivoo parasta, et kaikki olis hyvin. Voiko olla, et mulla vaan on jotenki herkät limakalvot ja ne täs vaihees ku kohtu tai joku rupee kasvaa ni ne vähä vuotelee...huoh..ota täst nyt selvää. Ois vaan toivonu, et tää raskaus menis ilman näitä vuotoja...

Annubella ja toivottavasti hyvin voiva onni-ilona 5+6-7+0
 
Annubella iso :hug:
Jos sulla on edellisessä raskaudessakin ollut vähäistä vuotoa niin on hyvin todennäköistä että tääkin on ihan harmitonta! :) Tsemppiä sinne, ja niitä tarrasukkia pienelle! :heart:

Miten Santtu ja Eloveena? Eikai ole mitään kunnon vuotoja tullut?
:hug:
 
Santtu ja eloveena: Tsemppiä! Viime raskaudessa tuota vaivaa oli itsellä reilu 2 viikkoa, loppui kyllä. Mutta kova oli huoli. Toivottavasti yhtä viaton vaiva!

Nt ultrasta: Itselle tuli kutsu ja osuisi omalla laskutavalla viikolle 10+5, eli ihan ok. Mutta tuo verikoe seulonta aika on jo 3 viikkoa ennen! Oon ymmärtäny että se otettas ultran kans samoihin aikoihin?? Anyway, liian aikaisin on laitettu, täytyy ä-polille soittaa ja siirtää viikolla-kahdella. Mitäs kokemuksia teillä noista ottoajoista on?

Vaunugalluppiin sen verran että itse kallistuin Brioihin. Muutaman vuoden vanhat priimat Kombi vaunut sain, beiget :heart:

Äklötys vaan lisääntyy, ens viikkoa odotellessa... Nyt pidellään hatusta kiinni ja lähdetään "raikkaaseen" ulkoilmaan.

Mirkku76, neuvola 7+3 oma matikka 5+1
 
Täällä vuoto pysynyt kurissa. Yöllä ja aamupäivällä ei tullut mitään, iltapäivällä sitten paperissa näkyi jotain värillistä valkovuodon seassa. Töissä on kertaista paperia niin tarkempaa analyysiä en saanut tehtyä ;) Siteen laitoin eilen illalal varuiksi ja äsken otin pois kun siinä mitää ollut. Mahassa sellasisi pikku jomotuksia, mutta sehän on normaalia. Eilen tosiaan testissä oli vahvat viivat. huomenna teen vielä uudemman kerran ja sitten digi perään. Hormoonitaso siis nousee kovaa kyytiä (ainakin toistaiseksi) joten ei kai sillon kesken voi mennä? Eihän? (Onko tämä nyt sitä positiivista ajattelua). Mulla kun täsäs on sekin että tällä viikolla palasin töihin enkä siellä yhtään haluaisi olla, munhan pitäis olla vauvan kanssa kotona. Mitä nopeammin siis pääsen sieltä pois niin sen parempi. Tää ei siis VOI mennä kesken jotta pääsen helmi-maaliskuulla sairaslomalle :D

Hivenen rauhallisempi Santtu poksui tänään 5+0 :D (ja tällä viikolla sitten alkaa pahoinvointi jos tyttö tulossa... ;) Näin ollut edellisten tyttöjen kanssa, pojan kanssa ei mitään kuvotuksiakaan ollut)
 
Annubella Toivotaan että sinullakin ihan harmitonta vuotoa olisi!

Mirkku: kannattaa ehdottomasti siirtää sitä verikoeaikaa koska ymmärtääkseni voi tulla herkemmin vääriä positiivisia vastauksia jos otetaan väärinä ajankohtina!

Iltaa kohden olo helpottanut kummasti, onneksi koska vauva on ollut jotenkin ihan parka tuon pienen uuden hampaansa kanssa! kuumettakin ollut koko päivän.. nyt sain tissille nukkumaan ja kirjoittelenkin tässä näppärästi vasemmallla kädellä.. ai niin, meillä on olevinaan tosi kylmä, jouduin laittaa toppikset sukkisten päälle. :whistle:

Ansukka 6+0 (neuvolaan 7+0)
 
Moikka taas kaikki! :wave:

Täällä alko eilen ihan kummallinen mahakipu seksin jälkeen :O
sattu, jomotti, vihlo, särki.. kaikkee yhtäaikaa..
Kipu oli tossa vasemman puolen munasarjojen kohilla, tai jossain siinä, ja säteili selkään, lantioluihin molemmalle puolin, ja vähän ylemmäs vatsaa.. Tänään kävi samat bussissa, mut ei yhtä voimakkaasti.. vihlo ja jomotti tosi kettumaisesti.. mitä tää on? :snotty: jouduin eilen ottamaan ibusalin, kun ei panadolia ole, ja se kipu oli niin kamala, että mä en varmaan uskalla harrastaa seksiä enää! Mä olin ihan lähös sairaalaan siltä seisomalta.. mies sit vähän rauhotteli. Verta ei kuitenkaan oo tullu yhtään. Mä tänään puhuin miehelle, että pitäiskö mun huomenna soittaa terveyskeskukseen, että jos ne osais yhtää sanoo mitä toi on, mut mies sano ettei viel kannata, ja se voi olla jotain ihan vaaratonta ja ohi menevää.. mä oon vaan hirvee hermoilija ja alko pelottaan, ja päässä pyöriin kaikenmaailman kauhukuvat :ashamed: vähän väliä vihlasee tuolta.. ei kenelläkään olisi mitään ideoita?

tää päivitys oli ny tämmönen omaa napaa vaan, mut ei pysty muuhun keskittyyn ku huolettaa :snotty:

kamala flunssakin päällä. keuhkot tulessa ja räkää pää täynnä. hieno perjantai :(

Emilien ja pieni 5+6 tai 5+2
 
Santtu81: Ihanaaaa! Hienoja uutisia! Kyllä se niin taitaa olla että kun testeissä viivat vahvenee niin pikkuinen on tiukasti kiinni! ;) Todella onnellinen olen puolestasi kun ei nyt mitään kamalaa tapahtunut! Sä kyllä ansaitset sen pikkuisen syliin! :heart:

Miten Eloveenan tilanne? Ja Annubellan?

Emilien: Toivotaan että kaikki on hyvin! Mulla ei mitään tietoa ole mistä voisi noi kivut johtua, mutta olen aika paljon lueskellut että alkuraskaudessa just seksin jälkeen on monille kipuja tullut, ihan vaarattomia sellaisia. Toivotaan että näin sullakin! :) Ja se on ainakin positiivista että verta ei tule. :)
 

Yhteistyössä