-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Selkäkivuista mulla on tullut alaselkä häntäluun kohdalta kipeäksi töissä. Joudun paljon seisomaan jooka varmaan rasittaa selkää, mutta vielä ei ole yltynyt niin pahaksi, että olis saikkua tarvinnut hakea. Töissä yritän mahdollisuuksien mukaan istua välillä, kun sama asento rasittaa selkää enemmän. Mulla on ens viikolla lääkärineuvola nii pitää siellä kysyä mistä voi johtua ja voiko sille jotain tehdä. Toivon vaan ettei tästä pahene kun töissä olisi kiva pystyä käymään mahdollisimman pitkään. Mua helpottaa toki se että töitä on vaan pari kertaa viikossa koulun ohessa.
 
Onnea ultrakuulumisista Mariaana ja Vanilja87

Marsulaiselle onnittelut hyvistä tuloksista ja pojasta :heart: Varmasti säikäytti tuo kokemus, luulisi että pieni pysyy siellä matkassa kuitenkin turvallisesti jos vuoto jo väheni :)

miumaulle halit selkäkivun kanssa :hug: Mulle kans työterveyslääkäri määräs panacodia tähän jännitysniskapäänsärkyyn, panadolia oon vetäny ihan ilman reseptiäkin. Eilen kävin kiropraktikolla ja se on se joka tuntui heti helpottavan, edes panacod ei vienyt särkyä pois. Kiropraktikko on vielä ens viikolla kahteen kertaan, josko sillä saisi tämän muutaman viikon jatkuneen päänsärkykierteen katkeamaan. Mulle kirjoitti työterveyslääkäri lähetteen fysioterapiaan ja koska kiroptaktikkoni on myös fysioterapeutti, pystyy kirjoittamaan kuitit fysioterapiasta ja pääsen käymään 5 kertaa työpaikan laskuun. Ihan kiva varsinkin alkuun kun tulee reilun viikon sisäään 3 käyntiä (muistaakseni jotain 80e/kerta). Sitten jatkossa jos tarvii käydä vaikka kerran kuussa niin sen maksaa jo omasta pussistakin ihan mielellään, kun kerran auttaa :)

Täällä tunnustellaan liikkeitä ja mietitään, että voispa raskaana olla aina. On tämä vaan ihanaa aikaa :heart: Älkääkä muistuttako tästä sitten puolen vuoden päästä kun oon kaks viikkoa yliajalla ja antaisin mitä vaan että pääsee synnyttämään :D

Vanella ja pikkuinen 15+2
 
Marsulaiselle onnea pojasta ja hyvistä tiedoista!:)

Vanilja87 Onnea ultrakuulumisista! :) Tsemppiä työasian kanssa.

Tammiska Ihanaa, että sydänäänet kuuluivat. :) Pidän peukkuja, että vuodotkin loppuvat.

Miumau & Scarlett Paljon tsemppiä & voimia selkäkipujen kanssa!

Jenny Paljon tsemppiä. Sukulaisten ja rahan sekoittaminen voi olla viho viimeistä pahimmillaan, meidänkin suvussa parin tädin välit meinasivat mennä kokonaan poikki.

Sauna & kylpylä Olettekö miten saunoneet odotusaikana tai käyneet kylpylässä? Mies ehdotti, että juhlisimme hääpäiväämme kylpylässä. Tykkään kovasti molemmista, mutta nyt mietityttää. En ole saunonut kertaakaan odotusaikana, pitäisikö olla vähemmän aikaa ja miedommassa löylyssä vai vain tyynesti sen verran kuin hyvältä tuntuu? Osaako joku kertoa, että voiko esim. poreammeeseen mennä odotusaikana?

Olen ensimmäistä kertaa kouluviikon jälkeen kuitti. Paria tehtävää pitäisi tehdä, huomenna ryhmätyön koonti, mutta omat voimat ovat aika lailla lopussa. Olen koulussa jaksanut erinomaisesti, kotona vasta väsyttää. Myönnän toki, että olen parina päivänä innoissani tehnyt juttuja myöhempään kuin tavallisesti. En ole ehkä nukkunut aivan tarpeeksi. Enää kun ei nukuta 20.30, vaan vasta 23, niin ei sitä osaa mennä nukkumaan kympin uutisilta. Ehkä suuntaan nokosille ja jatkan sitten hommia.:)

Tänään tuntuu, että poika on tulossa meillekin. Saas nähdä, että kuinka kauan tämä fiilis kestää! Viime yön unessa hoidin vauvaamme ja pikkuisella on yllä sinivalkoinen body.:)

Luckygirl & Vintiö 13+6 (huomenna taas poksuu!:))
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:

Selkäkivuista mulla kans oli viimeviikolla alaselkä ihan hirveän kipeä. Ei pystynyt melkein käveleen kun säteili jotenkin tuonne vasempaan jalkaan. En tiiä onkohan iskias vaivaa.. En oo kyllä ihan varma minkälaisia oireita iskiaksessa on, mutta jotain olen lukenut niin vois olla saman suuntaista.

Kylpylöistä Kai voi käydä normaalisti saunassa ja uimassa. Jostakin luin, että poreammeeseen ei kannattaisi mennä. Me ollaankin huomenna menossa kylpylään niin aion kyllä lillua siellä vedessä ja saunoa sen mikä hyvältä tuntuu.

Väsymys ja huonovointisuus on enimmäkseen kadonnut. Jee! Ei ookkaan niitä ikävä. Olenkin jo odottanut että milloin tästä raskaana olosta voi nauttia..

Ja tänään poksuu 12+0 Viimeinkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
luckygirl Mä oon ainakin saunonut ihan turvallisin mielin, säädin vaan termostaattia vähän pienemmälle niin lämpö nousee max 70c. Tykkäisin ottaa kiperiä löylyjä mut oon tyytyny lyhyisiin saunomishetkiin, ettei vaan tuu sydämentykytyksiä tms..

Selkäkivuista.. Mulla ei oo niitäkään...vielä :) Niskajumeja mulla on ollut vuositolkulla, eka töiden puolesta ja nyt kylmyyden takia. Otin syyskuussa loparit siitä paskaduunista joka pisti selän ja niskat solmuun ja sen jälkeen menikin 4kk ennenku hieroja löys taas jumeja :D

(.) Tänään ostin kirpparilta ekat bodyt ja yhden paidan ja puolipotkarit. Oli se vaan jännää :whistle: Värimaailma on lähinnä keltaista, vihreää ja turkoosia, mistä viimeisin onkin mun lempiväri :) Nyt tää tuntuu todellisemmalta kun on jo vaatteitakin! :) Mies ei moittinut että miks jo nyt, vaikka odotin et olis motkottanut.. Mut onhan meil maanantaina se ultrakin, vihdoin. Sitä odotellessa ja nukkuessa meneekin varmaan tää viikonloppu :)

inieh ja pikku 11+4
 
Kylpylöistä! Ollaan tässä parin kuukauden aikana käyty pariinkin otteeseen kylpemässä. Ekalla kerralla olin n. viikolla 9 ja kävin ainakin viidessä eri saunassa (muutamassa useaan eri otteeseen) ja parissa altaassa, joissa toisessa oli jotain aromaattisia mineraalihöyryjä. Nt-ultrassa kaikki ihan hyvin.
Nyt viime viikonloppuna oltiin taas ja olin sellasessa lämminvesi-altaassa, jossa oli +38 asteista vettä ja suositusaika siellä olemiselle oli 15 min. Sama suositus oli porealtaassa. Kysyin sit mummoilta, et miksi toi suositusaika on noin vähän, niin ne epäili, että noin lämpimässä vedessä oleminen on aika rasittavaa keholle. Mä olin kyllä huomattavasti pidempään siellä kun sen 15 min. Omatunto hieman kolkutti, mutta kotonakin tykkään käydä kuumissä kylvyissä vilukissa kun olen, joten ajattelin että ehkä mun keho on tottunut.
Ainut mitä huomasin noiden reissujen jälkeen oli, et oli täysin mehut poissa. Joku muukin puhui täällä uimisesta ja siitä, ettei huomannut vasta kun vedestä noustessa et raajat tuntui raskaalta. Musta tuntui kans että kädet ja jalat ois ollut lyijyä, varsinkin ekan kylpylä kokemuksen aikana. Mut sitähän sanotaan, että vesiliikunta on yksi tehokkaimmista liikuntamuodoista. Eli kandee varmaan syödä ja JUODA hyvin, ennen tai jälkeen. Niiden painehieronta juttujen kans olin ainakin ite vähän varuillani, etten ollut kovin lähellä sitä suutinta mistä se paine tuli. Varmaan sinne kylpylään mennessä joltain kylpyläemännältä voi vielä tarkistaa sen poreallas homman, samoin voi varmaan soittaa terkkarille..

Jenny Onnea tulevalle morsiammelle. Ite laitoin välit poikki mun vanhimman siskoni kanssa kun luotin häneen hieman liikaa raha-asioissa ja jätti mut todella kuseen joskus vielä kun olin aika nuori. Hän ei ole vieläkään mulle asiaa korvannut, joten päätin poistaa tyypin mun elämästä. Ja siitä oppineena en kyllä halua lainailla rahaa kellekkään.

Kiva kuulla, että vuodoista huolimatta pikkutyypit ovat olleet kunnossa :)

M & pikkunen 15+5
 
Uimisesta, muistelisin,että viime raskaudessa oli ohje, että viimeisellä kolmanneksella ei suositella uimista luonnonvesissä tulehdusriskin vuoksi. En tosiaan ole varma tästä, mutta näin muistelisin. Harmi sinäänsä kun siihen sattuu juuri heinä-elokuu eli parhaat uinti kuukaudet..

Maygory harmi, että teillä on siskon kanssa menny rahat poikki rahan takia. Mieluiten pitäisin sukulaiset ja rahan erossa, mutta me ollaan niin nuori perhe, että saattaa olla niitä vaikeita aikoja, jolloin tarvitaan ite taloudellista tukea, koska en ikinä kehtais hakea rahaa sossusta, niin toivon, että mun perhe auttais silloin meitä:)

Voikun kaikilla alkaa olla jo niin ihanasti viikkoja kasassa!:) Toivottavasti enää ei tule keltäkään huonoja uutisia!

Mekin käytiin tänään kirpparilla, mutta ei löydetty mitään vauvalle. Mutta esikoiselle löysin aivan ihanan vaaleanpunaisen keinuhevosen!! :D

Jenny ja Papu 15+3
 
Palatakseni vielä tuohon uimiseen. Kävin netistä kattomassa, että neuvolasta oltiin suositeltu vältettävän loppuraskaudessa kylpylöitä ja uimahalleja, sillä niissä lämpimissä vesissä bakteerit viihtyy parhainten. Bakteerit ei siis pääse sisään, ellei kohdunsuu ole hieman auki, mutta monella saattaa aueta jo esim. sormelle viikon 20 jälkeen. Mutta sitten toisessa tekstissä luki, että "uimista kylmässä vedessä tulisi välttää supisteluvaaran ja tulehdusriskin vuoksi" joten ota tästä nyt selvää sitten..
 
en kyl tajuu miten ihmees tonne kerhoon pääsee,ku oon varmaan 5 päivää sit laittanu pyynnön tai jonku,et liity,ja sit jonku pitäs vissiin hyväksyy tai jotain? tietääkö joku? outoo vaan ku käydään tääl sanoos,et sinne kans keskustelee,mut sit kukaa ei hyväksy sitä pyyntöö :D jos en sit ite oo tunaroinu mitää,mut ainaki siel lukee,et ''peruuta pyyntö'' kohta,niin kai se sit on pistetty se pyyntö... :D
 
Jenny: Meillä on kans vähän sama homma.. Lainattiin jo viime kesällä appivanhemmille rahaa jotta pääsivät kummipojan rippijuhliin (lahja+bensat), eipä ole rahoja vieläkään kuulunut takasin. Vetoavat siihen, kuinka he ovat miestäni auttaneet kun se on asunut heillä ja ollut nuori! Mun mielestä se on ihan eri asia, siinä vaiheessa vois miettiä miks on alunperin sen lapsen hommannut, rahakaivoksiko??
Eikä mun mies oo saanut heiltä moneen vuoteen joululahjaakaan :eek: Yks joulu sai jonkun paidan, mut siitä on aikaa. Mulle ne on kyl jotain pientä antaneet :eek: Mutta siis kyllä heilläkin menee sairaskuluihin rahaa, mutta silti ostelevat kaikkea turhaakin ja reissaavat vähän väliä. Sekin on ihme homma, kun esim. mies joutu ostamaan heiltä kirjahyllyn omaan asuntoonta 50 eurolla, samoten kahvinkeitin, mikro.. mitähän vielä!

Mä oon pitänyt aika hiljaiseloa täällä, kun oon enemmän ollut tuolla fb:ssä eikä muutenkaan ole aika oikein riittänyt netissä pyörimiseen.

Viikko sitten pääsin porukoilla penkomaan monta pussillista vaatteita <3 Ja tänään katsoin niitä läpi vielä, kun oon pitänyt sitä kirjaa vaatteista. Harmi vaan, kun en enää muista mitkä niistä oli mun vanhoja ;) osa siis semmoisia mitkä meidän äiti antanut eteenpäin ja ne palas sitten takaisin mulle ;)

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 14+6
 
Lämmin kiitos jo sauna - ja kylpylävinkkejä antaneille. :) Tutkin eilen asiaa ja tulin siihen tulokseen, että jätän poreammeen väliin, mutta uin sen verran kun hyvältä tuntuu. Saunassa olen omien tuntemusten mukaan, tuskin kova saunominen nyt kiinnostaisikaan, mutta lämmittely voisi olla kova sana kaltaiselleni vilukissalle!:D Ja kylpyläreissuun on kuitenkin vielä hieman aikaa, joten ehdin soitella neuvolantädillekin, jos mietityttää.

Pampulainen Aika uskomatonta käytöstä miehesi vanhemmilta, en yhtään ymmärrä tuommoista. Meidän suvussakin tavara kiertää, mutta käsittääkseni kukaan ei ole maksanut kenellekään niistä. Remonttiavusta joskus kyllä. Meillä äiti on päin vastoin tuputtamassa meille milloin mitäkin lapsuudenkodin tavaraa, kuten pianoa tai kuntopyörää... Mutta aivan ihanaa, että vauvasi saa ylleen samoja vaatteita kuin sinä!:) Meillä minun vaatteeni ovat pääosin menneet eteenpäin serkuille ajat sitten, mutta otin jo lapsena talteen suloisen sinivalkoinen juhlamekon, jonka kummitätini toi minulle lahjaksi, kun oli vaihto-oppilaana Amerikassa. Jos saamme tytön, niin pienokainen pääsee testaamaan sitä mekkoa.:)

Jennylle mukavaa häiden järjestämistä.:)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 14+0 POKS! :D
 
Kiu
Manuli

Olen pahoillani, kun et ole vieläkään kerhoon päässyt juttelemaan!! En itse pysty hyväksymään sinne jäseniä, kun se on jonkun muun ylläpitämä kerho. Itsekkin pyysin liittymistä siitä liittymis napista ja sitten joku?? Minut sinne hyväksyi, kun pääsin kirjoittelemaan. Siellä nyt ihan hyvin alkanut keskustelua olla...

voi kun kaikki halukkaat pääsis sinne mukaan :) .
 
Mun rakenneultran voipi lisätä. Eli 29.3. Se tehdään jo viikolla 18+. Meidän suvussa on ollut ikäviä sydänvikoja ja vauvoja on menehtynyt niihin, joten pitää lääkärin mukaan katsoa rakenteet ennen viikon 20 täyttymistä. Hassua en kyllä muista esikoisesta olleen semmoista puhetta, vaikka sydäntä silloinkin tarkkaan seurattiin ja kävin yliopistollisessakin sairaalassa lisätutkimuksissa.

Kylpylöistä, olen kuullut samaa, josta Jenny90 kirjoitti, eli viimeisellä kolmanneksella ei suositella ja juuri edellä mainitusta syystä. Itse olin esikoisen raskaudessa toisen kolmanneksen lopussa kylpylässä ja poreammeessa, vaikka ne ovat kaikkein pahinpia pöpöpesiä. En ole näille kuukausille lukenut mistään kylpylää rajoittavia suosituksia.

Mariaana 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! :) Oon ollut nyt pari päivää reissussa kotikaupungissa, perjantai aamuna olin takas kotona bussissa vietetyn yön jälkeen. Pelkäsin vähän etukäteen mahdollista pahoinvointia, mutta ei ollut mitään ongelmaa menomatkalla.. Kun taas sit toi yöbussi oli asia erikseen... Onneks ei siellä tullut oksennus, kotona sitten kylläkin. Muuten oon ollu hyvävointinen, hajut ällöttää edelleen tosin :D

Kauheesti tekstiä tullut, nyt luen niitä parhaillaan kun on aikaa. :) samalla kirjotan tätä toiselle välilehdelle ettei pääse mikään "tärkeä" unohtuun :D

Liikkeistä ehkä vaan kuvittelen, mutta eilen illalla tuntui taas semmoista pientä muljahtelua kun makasin sängyssä! Ne tuntui just tossa alavatsalla tai jossain siellä... Voiskohan se jo olla... :)

Jännittää hulluna kun maanantaina alkaa harjoittelu vanhainkodissa! Toivottavasti siellä on mukavaa porukkaa. :)

Mulla on semmosta inhoa omaa kroppaa kohtaan esiintyny nyt alkuraskaudessa, toivon hirveesti että se maha alkais selkeesti näkymään! Mulle on jotenki kova paikka että näyttää lihoneelta... Siis tiedän että kuulostaa tyhmältä ja turhamaiselta mutta kun sitä on tottunut pitämään ittensä edes jotenkuten kunnossa niin nyt tuntuu ettei hallitse tilannetta :D Toki mietin myös että on sitä paljon tärkeämpiäkin asioita mietittävänä mutta tämä oma ulkonäkö pyörii mielessä myös :D

Tyttö/poikaolosta mulla heti alusta asti ollut vahva poikaolo, naureskelin tossa just siskolle kun nähtiin että mahtaa olla melkoinen ylläri jos tuliskin tyttö :D Jotenkin luotan niin siihen omaan fiilikseen kun se on ollu oikeassa monesta asiasta aikaisemminkin! Mutta yritän silti pitää mielessä myös tytön, mutta vaikeaa se on :D Mun isä ja äiti on ihan varmoja että tyttö tulee, luulen että tyttöä toivovatkin kun siskon vauva on poika...

Kofeiinista oon edelleen kova kahvinjuoja, raskaus ei oo oikeestaan vaikuttanut siihen,että varsinki aamuisin tekee mieli kahvia... Oonkin useimpina päivinä ylittänyt sen 3 kuppia päivässä :ashamed: Tulee huono omatunto ja itsekäs olo, mutta miehen porukatkin yritti mua lohduttaa ja sanoi että aikanaan ei oo tuommoisia rajoituksia ollut olemassakaan ja miehen äitikin surutta veti lähes litratolkulla kahvia päivittäin :D Siskoni sanoi myös että ei raskausaikana vähentänyt kahvin juontia juurikaan... Minä kyllä yritän mutta kahvi on aina ollut nautinto ja kyläillessä helposti tulee ylitettyä suositukset!

Sinful tuplaonnittelut! :heart: Kiva,ettei Nippe oo täällä pinossa ainut kaksosia odottava! Mahtavaa :)

Maygory kirjoitit tuolla aikaisemmin noista raskausvitamiineista... itselle tuli ihan yllätyksenä se pahoinvointi mikä niistä on seurannut... Muuten on ollu pitkään jo ihan ok olo aamuisinkin, mut sit yks aamu erehdyin syömään vitamiinin ja 20 min meni niin tuli ylös kaikki... Apteekissa kun kävin niin kysyin samalla tuosta, tädit vaan siellä katsoi mua niinkuin vähä-älyistä raukkaa eivätkä selvästikään tienneet mitään noista valmisteista kun eivät voineet suoraan vastata selvään kysymykseen! :D kyllä otti aivoon. Mun lääkärituttu sanoi mulle tässä äskettäin, että noi vitamiinit on ihan hyviä mutta ei niille oo mitään tarvetta jos on monipuolinen ruokavalio. Kuulemma turhaa hössötystä sinänsä :D Mutta muistutti kuitenki että niillä alkuviikoilla se foolihappo on kylläkin tärkeää. Nyt aion siis kylmästi jättää nuo vitamiinit pois ja jatkaa hedelmien, kasvisten ja terveellisen ruoan syömistä.
Seksistä on myös näköjään puhuttu. Nytpä päästäänkin sitte tämän tytön lempiaiheeseen :LOL: Pakko nyt täällä tunnustaa että en voi henkilökohtaisesti saada seksistä varmaan ikinä tarpeekseni :D Luojan kiitos en kuitenkaan oo niinkuin sinkkuelmän Samantha, joka vaihtaa kumppania kuin paitaa, vaan mun mielestä parasta on oma mies jonka tuntee hyvin ja tietää mistä toinen tykkää :D Ja varsinkin nyt raskausaikana voisin harrastaa seksiä 24/7! Yllättävää sinänsä, mutta näin se on ollu koko raskausajan kuvotuksesta huolimatta... Miehestä on kyllä harmikseni tullu hiukan varovaisempi, mutta onneks voidaan puhua avoimesti :) Anteeksi tämä paljastus, tuskin ketään kiinnostaa :LOL:

Anteeksi taas kauheen pitkä viesti, mutta teiltä oli tullut mun poissaollessa niin paljon tekstiä että oli pakko kommentoida kaikkea :D

Minea ja maha-asukki 14+6
 
Tässä vielä tämän sivuston 15. raskausviikon kohdalla olevasta tekstistä lainaus noita liikkeitä koskien:

"Vaatteet rupeavat tuntumaan kireiltä, ja nyt voi olla aika hankkia äitiysvaatteita. Jotkut äidit saattavat tuntea lapsen liikkeitä jo nyt, mutta useimmat eivät tunne niitä vielä muutamaan viikkoon. "

Eli siis ilmeisesti voi kuin voikin olla liikkeitä nuo tuntemukset, mutta lienee tosiaan yksilöllistä :D
 
Heippa:wave:

Täällä aamu tas aloitettu ikävemmissä merkeissä..vuotoa vessareissulla. No nyt sanoi oma pää sopimuksen irti ja tää mamma lähti käymään äippäpolilla. Onneksi vauvalla kaikki hyvin. Aluksi lääkäri oli jo jättämässä osastolle kun luuli, että kohdunkanava kadonnut kokonaan, mutta sitten vessareissun jälkeen sanoikin erehtyneensä..kyllä kävi tällä mammalla..ja isukilla myös.. jo kaikki tunneskaalat läpi! Mutta onneksi kuitenkin kaikki olikin hyvin..en tiiä kuinka pää ois kestänyt monen viikon sairaalareissua taas. No mutta edelleenkään syytä vuodolle ei löytynyt..dalacin kuurin nyt aloitin ihan vaan tulehdusten ehkäisemiseksi, koska infektio on sitten vaarallisempi juttu. Toivotaan, että se auttaisi nyt tähän vuotoonkin!

Tyttö/poikaolosta: Täällä kaiken tämän aluksi kauhean kokemuksen jälkeen lääkäri kertoi myös muiden hyvien uutisten lisäksi myös todella mieluisan uutisen..todennäköisesti tähän perheeseen olisi toinen tyttö tulossa:heart:. Tietenkään ei ihan varmaksi voinut sitä vielä sanoa..parin viikon päästä on taas ultra niin siellä varmistuu sitten taas..tyttö on tietysti hieman vaikeampi arvioida, mutta olisiko oma olo kuitenkin osoittanut oikeaa(vatsa leveä, vasen rinta suurempi, sydänäänet yli 150), no mutta jos tämä vielä muuttuu niin poikakin on tietysti tervetullut,,kunhan vaan nyt selvittäisiin sinne loppuun asti ilman suurempia ongelmia!!Se on tärkeintä!

Nyt siis tämä viesti pelkästään omaa napaa. Pikkusen on vielä pää sekasin tästä kaikesta aamusesta, joten kommentoin muiden juttuja myöhemmin! Jennylle onnea tulevan hääpäivän johdosta:flower:

Varman ja epävarman välimaastossa seikkaileva Annubella ja pikkuinen rakas Onni-ILONA:) 15+1..eilen poksuttiin..POKS POKS:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
luckygirl: Meilläkin siis minun vaatteet on aika pian lähteneet kiertoon, kun loput 4 sisarusta on ollut poikia. Mutta ihanasti niistä osa palasi takaisin kyllä, aika jännä. Onneksi tää sukulainen jolle meidän äiti on niitä antanut, on säilyttänyt niitä eikä antanut vielä eteenpäin :D Ja ihmeen hyvässä kunnossakin :)

15+0 POKS :heart:

Nyt alkaa jo nälkäkin tuntumaan... pitkän aikaa on ollut ruokahaluttomuutta.. esim eilen "lämpinänä ateriana" toimi 1 iso lettu ja ei muka nälkä kolkutellut kertaakaan :eek:
 
luckygirl kyllä minä olen aina saunonut ihan koko raskauden ajan kovissakin löylyissä. Muistaa vain suojata lauteet ettei tuu mitään pissatulehduksiakaan. Itse en usko tuon kylpylän poikkeavan uimisesta oikeastaan millään tavalla. Ja viime raskaudessakin uin ihan säännöllisesti sinne 24 raskausviikolle asti. Sen jälkeen alkoi avautumaan ja lääkäri ei enää suositellut sen tulehdusriskin myötä.
 
Hei Taas!

Paljon on taas tekstiä tullut tänne =)

Sinful Onnea kovasti tuplista. =)

Marsulainen onnea hyvistä uutisista :)

Saunomisesta, Olen saunonut ihan normaalisti, tosin en yleensäkkään voi olla kovin kauaan saunassa kun se kuumuus alkaa ahdistaa ja pulssi nousee niin korkeaksi... Eli aika lyhyitä on noi sauna reissut.

Ruoka jutuista Juustoista olen esim, katsonut että on suomalaista ja pastöroitua, maksasta en onneksi pidä muutakun maksalaatikkona mutta yleensä syön sitäkin vain jouluna. Kahvia juon edelleen välillä menee yli kolme kuppia ja välillä alle, samoin salmiakkia syön usein koska siihen on himo.

Liikkeitä luulen jo tunteneeni, pieniä "tönäisyjä" tuntunut aina välillä heti kun huomaan sen ja yritän keskittyä tunnustelemaan niitä niin ne loppuvat. :D

Nyt on alkanut närästää nyt ihan joka päiväisesti, ensi hoitona olen käyttänyt maitoa koska kaapissa ei närästys lääkkeitä ole.
Vieläkin saattaa tulla yhtäkkisiä ärsytys kohtauksia jostain ja taas kiukuttelen ihan turhasta ja olen sitä mieltä että mies ihan tahalteen haluaa mua ärsyttää kun tietää että ärsyynnyn pienestäkin asiasta. Tällä erää ei muuta.

Shadowy ja Pieni 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Jenny90 eipä kiva tilanne teillä appivanhempien kanssa ollenkaan :(

Sinful89 onnea tuplauutisista ja tuplasti onnea matkallesi :)

Kerrottiin tänään miehen siskolle, joka oli asiasta hyvin innoissaan. Tiistaina kerrotaan molempien vanhemmille (ja sitten minun sisarukseni saavat tietää myös, iih), jos maanantain np-ultrassa kaikki hyvin.

Olen lueskellut tänään juttuja noista keskenmenoista ja kohtukuolemista :( Eipä tee hyvää. Mies juuri äsken alkoi miettimään, että kun hän on saanut jodihoitoa (?) kilpirauhassairauteensa, niin aiheuttikohan se vain lapsettomuutta vai riskiä lapsen kehityshäiriöihin tms.. Kuten myös hänen työnsä lasikuidun parissa :/ että voi rähmä. Toivottavasti tämä lapsi nyt selviää loppuun asti ja terveenä :/

Turvotus on jo vähentynyt :) Aamusta näkyvissä pientä mahaa, mutta illalla vielä palloillaan turvotuksen kanssa.

Kilu87 ja Toukka 12+4
 
Ensinnäkin Annubellalle paljon tsemppejä!

Täällä ei näköjään tämän meidän paikallisen sairaalan ja TYKS:in yhteistyö oikein toimi ollenkaan, että ärsyttää!! Keskiviikkona kun olimme siellä nt-ultrassa ja kuulimme näistä "riski-kaksosista", sanoi lääkäri että tulee Tyksiin tarkempia seuranta kertoja rakenneultran jälkeen, joka on siis vasta 23.3.. No perjantaina, kun tulin iltavuorosta kotiin, oli minulle tullut TYKSistä kirje, jossa oli kutsu äitiyspoliklinikalle 16.2 ultraäänilääkärin vastaanotolle?!! Ei mitään tarkempaa selittelyä miksi sinne pitäisi jo nyt mennä, eikä tietysti siellä illalla enää ketään ollut paikalla. Nyt pitää epätietoisuudessa odottaa maanantaihin, että saan tietää miksi sinne nyt jo pitäisikin mennä. Päässä pyörinyt jo ties millaisia ajatuksia ja kauhukuvia. Kamalaa, kun lähettävät tuollaisen kutsun eikä kutsussa ole mitään syytä miksi sinne pitäisi mennä, eikä neuvola ole ilmoittanut tehneensä minusta sinne lähetettä. :mad: :(
No ehkä siihen maanantaihin ei niin pitkä aika kuitenkaan ole, mutta ehtiihän tässä ajassa jo miettimään ties mitä vaihtoehtoja tuolle käynnille. :'( Muutenkin olen kamala stressaamaan asioista..

Sitten vähän positiivisempia asioitakin.

Löysin tänään aamulla dopplerilla molempien sydänäänet! :heart: Ja pari kertaa olen tuntenut "pienen kuplan poksahtavan sisälläni", eli kyllä niitä liikkeitä alkaa pikku hiljaa tuntumaan. :)

Sinful89 ja tupla-Pampulat 14+2
 
Mie en vieläkään löydä kotidopplerilla ääniä :( Tai löydän äänet siitä kohti, mistä neuvolakin, mutta miusta ne on ennemmin miun kuin vauvan.. Näyttö ei näytä ja laskea pitäisi kunnolla kellon kanssa :p
 
Sinful: Ei kannata panikoida. Ota asia sen kannalta, että mitä enemmän teitä seurataan, sen luottavaisempi olo tulee itselle kun saa tietoa usein vauvojen voinnista ;) Tekikö sen ekan ultran kätilö vai lääkäri? Monella paikkakunnalla np-ultran tekee kätilö, jos odottajalla ei oo esim. jotain lääkitykseen liittyviä asioita/perussairauksia. Eli koska kyseessä on kuitenkin monikkoraskaus, luulen että kutsu on tullut sen vuoksi, jotta oikee lääkäri pääsee tarkistamaan asian ja niitä lääkärikäyntejä kuitenkin monikoissa on enemmän. Ymmärtääkseni meillä ei oo ennen rakenneultraa seurantaa, koska molemmilla omat istukat ja muut. Mutta jos ois ollu jotain yhteistä kuten teillä, niin uusi seuranta ois ollu jo aiemmin... Itse kun harmittelin sitä, että niin pitkä aika seuraavaan ultraan silloin np-ultrassa... Kysyitkin aiemmin missä synnytän, niin PKSSK:ssa... Mulla on ollu harmittavan vähän oireita, joten oon aivan paniikissa, että voiko vauvat olla enää hengissäkään... No tämän ajanhan pitäs olla elämäsi kunnossa aika, mutta pelottaa silti... Maanantaina käyn kurkkimassa neuvolalääkärissä onko sitä elämää tuolla vatsassa.

Saunonut olen itsekin alusta saakka, mutta en kovin kuumissa löylyissä ja lyhyen aikaa lämmitellyt vaan.

Nippe + tuplat 14+5
 

Yhteistyössä