-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Moikka pitkästä aikaa!
Tuntuu et aika häviää jonnekin. En ole kauheesti kerinnyt käydä kirjottelemassa. Kodin uudelleen sisustus on vienyt paljon aikaa samoin inhottava matikan kurssi, jonka sain kun sainkin pakettiin eilen illalla.
Tervetuloa kaikille uusille ja parantumisia petiin joutuneille!

Hankinnoista: Tossa viime viikolla tuli postissa pari bodyä jotka ostin yheltä tyypiltä facebookin kirppispalstalta.
No, asia ei mennyt aivan mutkattomasti ja jouduin kyseiseen selkkaukseen vetämään mukaan myös poliisit, kun satuin sitten osumaan huijarin asiakkaaksi. Tuotteet sain lopulta parin viikon uhkailun, kiristyksen ja poliisin kanssa yhteydenpidon jälkeen. Jos hän olisi tavarat jättänyt lähettämättä ei kyse olisi ollut kovin isosta summasta menetettyä rahaa, mutta periaatteesta ja siitä, että lähetin hänelle rahat ja tavaroiden toimittamisessa vaan kesti ja kesti lupauksista huolimatta. Samoihin aikoihin osui facebookissa silmiini infoa siitä, että kyseinen henkilö on huijannut ihmisiltä rahat ja lupaillut katteettomia.
Se tietenkin lisäsi tuohtumusta kyseistä henkilöä kohtaan. Vahingosta viisastuu.. Mutta nyt tosiaan on sit pari iki-ihanaa bodyä meillä.(tosin ne on tytölle, mut jos ei tyttöä meille tule niin täs kevään aikana on syntymässä muutama tyttö lähipiiriin tai voivat sitten jäädä tonne jonnekin kaapin pohjalle odottamaan.)
Vaunut meillekin tulevat luultavasti Saksasta.
Vanhemmat ovat sinne menossa pääsiäisenä ja ovat yhdestä kaupasta hankkineetmilloin mitäkin vauvaroipetta mm.siskoni vauvalle hyvät vaunut. Ollaan etukäteen valikoimaa katseltu netistä, tosin käydään vielä vaunukierroksella suomalaisissa liikkeissä testaamassa ja varmistamassa tuleeko samat vaunut todellakin edullisemmaksi tuoda Saksasta.

Vatsasta: Mua on alkanut pipoa kun ihmiset kyttää mun vatsaa. Mul ei mahaa vielä paljoa ole ja siitä syystä ärsyttää olla yleisen arvostelun ja vertailun kohteena. Yksikin tyyppi kysyi mun kaverin vauvakutsuilla, tossa pari viikkoa sitten et onks toi nyt ihan varmaa tietoa että oot raskaana ja vertasi heti kavereihinsa joilla on ollut isommat vatsat tässä vaiheessa.. Ei viitsis alkaa pitämään mitään älytöntä luentoa siitä että mitkä kaikki seikat siihen vatsankokoon vaikuttavat. Samoin miehen sukulaiset on ärsyttäviä, kun eivät voi sanoa suoraan vaan tunnen ja näen katseet jotka hakeutuvat mun vatsan seudulle ja sieltä taas äkkiä ylös. Mua ärsyttää sellanen sanaton kyyläily, joten pakko ottaa puheeksi jossain vaiheessa, kun tuntuu kiusalliselta mennä sinne käymään.

Nimistä:
Mulla alkaa hahmottua jo tytön etunimi, tosin täytyy kysäistä vielä biologisilta sukulaisilta ehdotuksia. Pojan nimestäkään ei olla täysin varmoja. Anoppi kaivoi esille jotkut sukututkimuspaperit ja ehdottelee sieltä nimiä.

Vointi: Mulla toi hemoglobiini on kans edelleen todella alhainen ja oon huomannut että en kyllä jaksa mitään ihmeellisiä suorituksia päivän aikana tehdä. Riittää kun saa kouluhommat tehtyä ja ruuan ja kodin pysymään siistinä. Kavereitakin tapaan aika harvakseltaan, kun se hyytyminen saattaa yllättää jossain mistä on pitkä matka kotiin. Rytmihäiriöt ovat pysyneet pääsääntöisesti poissa.
Kuuttipieni: Multa tutkitaan vielä tota kilpirauhasen toimintaa, Kävin EKG:ssä, mut mitään kummaa siellä ei ollut koska mulle ei oo soiteltu.. tosin sillon just tunsinkin että syke pysyi rauhallisena. Toivottavasti sulla rytmit tasaantuneet.

Mukavaa päivää kaikille..

Maygory ja sukeltaja 18+2

Maygory ala turhaa muiden vatsankoko mietteista valita. Sehan on vaan ihanaa jos sulla pysyy vatsa pienena pitkaan. Paljon mukavampaa itselle. Tapasin juuri asken yhden odottavan ystavan jolla on 9 viikkoa H-hetkeen eika kaynyt yhtaan kateeksi. Naytti olo kylla niin tukalalta!

Makin taalla jannitan miten Kilun ultra meni. Toiv kaikki hyvin!

Minea, mullakin naama ollut ihan kamalassa kunnossa. Nappylaa pukkaa toisen peraan, en ma muuten niin valittaisi mutta ne ovat sellaisia jatti-paukamia ja kipeita kuin mitka. Napit pitaisi pitaa kurissa koska puristelusta voi jaada ikavat arvet. No onneksi mulla on jo tilanne rauhoittunut ja jaljella enaa punaiset jaljet, jotka toivottavasti ajan kanssa sitten haalistuvat. Ma muuten kaytan kriittisilla alueilla myos tea-tree oljya. (ostin body-shopista) Se on anti-bakteerista eika myoskaan kuivata ihoa. Toiv saat napyt kuriin!

Maria 16+3

Vatsan koosta mullakaan ei mielestäni ole vatsa kauheasti kasvanut ja vähän huolestuttaa kun ei niitä selviä liikkeitä ole tuntunut myöskään vielä. Tiedän kyllä että esikoista odottaessa ei kai vatsa niin nopeasti kasva ja liikkeitäkin on vaikea tunnistaa mutta jotain konkreettista ois kiva jo alkaa olemaan! :D

Tervetuloa kaikille uusille kiva saada lisää ihmisiä vaihtamaan kuulumisia :)

Rinnoista onko muilla kasvanut vielä paljon? Mun ois nyt pakko ostaa uudet rintsikat kun alkaa käymään niin pieneksi liivit. Vihaan rintsikoiden ostoa yli kaiken koska mun koko on 70E ja sen kokosia liivejä ei löydy mistään normaali kaupasta. Nyt ajattelin ostaa 75E liivit mutta tuskin niitäkään löytyy ja liivikaupoissa on niin kalliita ettei huvittais sieltäkään ostaa. Joitakin E kokoisia tietenkin löytyy normi kaupoista mutta niissä on yleinsä tuo ympärys sit paljon isompaa luokkaa.. Onko jollain vinnkejä mistä löytyis ton kokosia mut ei kauhean kalliita liivejä? Ja onko kokemusta että vieläkö rinnat tästä kauheasti suurenee kun niihin tulee maitoa vai onko sekin kovin yksilöllistä?

Scarlett 16+2

Neuvolasta kotiuduttu. Paino noussu VAAN 50gr/vko! :p (odotin paljon pahempaa)
Vauvan sydäntäkin kuunneltiin, syke 150 :heart:
Muutenkin kaikki oikein hyvin! :)

vähän turhan omanapailua taasen mutta nytten ehdi lukemaan muita kun pitää uudet silmälasit mennä hakee :wave:

j_enna & toukka 15+2

Ja lisää paskaa niskaan :( Eli ei hyviä uutisia. Nt oli lisääntynyt 8 mm, muuallakin kehossa edelleen havaittavissa. Ei liikettä, kädet koukussa ranteista rinnan päällä ja jalat edelleen koukussa. Hervannon tauti poi suljettu, sillä kaikki mitat kasvaneet, eivätkä jalat olleetkaan lyhyehköt. Suolistossa ehkä jotain. Taas EHKÄ. Mietti, että tuo liikkumattomuus plus koukussa olevat jäsenet olisi joku a:lla alkava lihassairaus, jossa ei kehity lihakset kunnolla, eikä hermoviestit kulje, jolloin sikiö ei olisi elinkelpoinen. Ehkä, ehkä, ehkä. Lähete parinsadan kilometrin päässä sijaitsevaan yo:n sairaalaan, jonne aika toivottavasti ensi viikolle ja siellä päätös mahdollisesta keskeyttämisestä, josta jo lupapaperit varalta täyteltiin.

Eikä muuten siis ollut tyttö.

Kilu87 ja lääkärin kuolemaan tuomitsema toukka 14+0

Viimeksi muokattu:
Maria*** Noin just sen mahan kasvun oonkin ottanut. Oon tuntenut sen alkavan kasvaa viimeisen viikon aikana ja sitä kautta olen huomannut että se kyllä tulee lisää kasvaessaan hankaloittamaan normaaleina pitämiäni toimintoja. Häiritsee vaan ihmisten ajattelemattomat kommentit, yleinen arviointi, mitätöinti ja vertailu.

Scarlett89: Ainakin Hesingissä päin näin vielä viime viikolla talvialejen jäljiltä Lindexeissä rintsikoita aika hyvissä aleissa, mut en tiedä miten ton sun koon laita on et löytyykö sieltä. Ite meinasin vielä keritä sieltä parit rintsikat ostamaan, kun mulla kans kaikki omat jäämässä pieniksi. Onneksi äidiltä sain syksyllä parit rintsikat jotka se oli ostanut summan mutikassa sille liian pienet, mut mulle täydelliset just nyt, toisissa vielä kasvun varaakin :) Mut samoin kun sulla, mul pari viikkoa sitten ei ollut mahaa juuri yhtään, mut ihan tän viikon alussa alkanut tulla ulospäin ja kontallaan kun kömpii sängystä tuntee et vatsa painaa enemmän.

Kilu Hurjaa tollanen arvuuttelu ja matkustelu asiantiimoilta, sen lisäksi että olette varmaan asiaa joutuneet miettimään paljon viime viikkojen aikana. Sulle ja miehellesi paljon voimia!

Kilu871000x :hug:

Täällä pongattu muutama kupla/muljahdus mahassa (ai kuinka ihana sana) Mutta siltä ne tuntu. Jospa se olis ollut pienoinen<3

Sukupuoli/vaatetus Aluksi oli ihan tyttöolo ja meinasin jo kysyä siitä viimeksi. Mutta sitten ajattelinkin että jos jätettäis myöhempään se. Jotenki ei ole siitä enään niin varmaa oloa. Ja olishan se poikakin aivan yli söpö:)

Kisuliini Oli ihan pakko tykätä. Tiedän kyllä kuinka rankkaa se voi olla kun olen vierestä seurannut. Mutta saa siitä olla myös onnellinen. Ja ihana asia se myös on.

Nostaminen Mä itse oon joutunut aina kantamaan ja nostelemaan isompia lapsia kotona. Siis tyyliin 13-15 kilosia ja kyllä siihen kroppa tottuu. Toki nostaessa kannattaa välttää kiertämistä. Yhdesti olen ihan tosissaan reväyttänyt kyljen kunnolla nostaessa väärin.

(.) Jaiks! Mä tajusin että mun rakenneUÄ on 13.4! Eli se on perjantaipäivä:LOL::LOL: Ei voi olla totta!! Aattelinki hiljaa mielessäni että no se ei sitten ole se tyttö. Mies tokaisi heti samalla ääneen että "Se taitaa sitten paljastua tytöksi, ja on sitte ihan järkyttävän kiukkunen!" :) Rinnat mulla on jo oikeastikin kuin jollain seksipedolla :D Aivan kauheaa!!! Mulla on ollut B ja nyt ainakin C!!! Oon pieni muutenkin niin ei nyt aivan kauheana tarvis kasvaa.. Ja sitte nuita näppyjä on tullut aina muutamia. Oikein isoja ja arkoja ja niitä ei meinaa saada piiloon! Mutta joo. Hyvää Hiihtolomaa kaikille milloin sitä vietättekin:wave:

petite ja vauveli 14+1

Viimeksi muokattu:
Kilu Paljon voimia sinulle & miehellesi...:hug: Uutiset vetivät aivan sanattomaksi ja surulliseksi.

Minea & Tii Tsemppiä päänsärkyjen kanssa. Harmi, että teilläkin on niitä. Toivottavasti menevät pian ohi.

Kisuliinalle Triplaonnittelut! :) Ja tervetuloa mukaan keskustelemaan.

Rintojen kasvu Rinnat ovat kasvaneet. Huomaan sen selvästi ja minunkin on hankittava lähiaikoina uudet liivit. Helppoa se ei ole, vaikkei kokoni olekaan harvinainen.

Luckygirl & Vintiö 16+3

Kilu Minulta ei löydy sanoja joilla lohduttaisin... Voimia teille molemmille miehesi kanssa :':)hug:

Kisuliina Tervetuloa mukaan ja onnittelut triploista =)

O.N Tänään kävin neuvolalääkärillä noiden mahakipujen takia ja huomenna ultraan tarkastaa tilanne. Toivottavasti tosiaan vaan kasvukipuja.

Minullakin synnytyksessä supparit tuntui suurimmaksi osaksi selässä. Ihan h***vetillinen polte!
Töissä en kyllä potilaita enää nostele, ei tunnu kropassa hyvältä.

Nyt hetkeks telkkaria katsomaan ja sit nukkumaan. Niin ja minulle siis voi iäksi päivittää 35v .

Devil+pyöriäinen 18+2

Kilu87 Oikein paljon voimia, ei löydy sanoja :hug:

Imetysliivit Joku etsi "isomman" kokoisia imetysliivejä. Mulla on kuppikoko isohko 75DD/E. Mä olen tilannut aina Hot Milk imetysliivejä. Niitä myy ainakin Omppulinna. Ne on todella laadukkaita, eikä hintakaan ole paha.
Paitsi imetysliivejä ei vielä näillä viikoilla kannata ostaa koska kun niitä varsinaisia imetysliivejä tarvitaan niin kuppikoko voi olla aivan eri kuin nyt, sitten kun maito nousee rintoihin.
Minulla on tullut aina hyvin maitoa. Olen imettänyt 11kk ja maitoa on tullut aina yli omien tarpeiden. Siltikin rinnat ovat pysyneet aina saman kokoisina, kuppikoko ei ole muuttunut eli ei ne rinnat kaikilla kasva lainkaan.

Kilu, tosi surullista kuulla että uutiset olivat noin kurjia. Kovasti voimia teille.

Kisuliina, tripla-onnittelut ja tervetuloa!

Mun rakenneultra on 23.3. Tullaan kaks päivää aikasemmin takas Suomesta... saa nähä kuinka sekasin on aikaerosta, että tajuaako siellä ultrassa mitään! :D Tänään lähdetään sinne lumen keskelle, jee!

Sulo-Sylvia 17+2

Kilu: Eikö teitä oo jo tarpeeksi koeteltu, siis aina ootte joutunu oottamaan ja sitten taas herätelty toivoa ja sitten taas ootatte? Toivoisin niin kovasti, että teillä on kaikki hyvin siellä masussa! Voimia sinne!

Me ei vielä tiedetä kumpia masuasukit ovat, toki kysytään, jos vaan kertovat ja on nähtävissä sitten kuukauden päästä rakenneultrassa. Itsellä on sellainen olo, että ois tyttö ja poika... koska toinen on pari kolme päivää pienempi... Mutta kunhan olisivat terveitä sukupuolesta viis...

Kisuliina: Triplasti onnea! Tiedän tunteen, kuinka pelottaa kaiken maailman riskit, itsellä tuplat masussa... Huoli ei oo loppunu, eikä taida loppua...

Nyt sit pääsee tää mamma sokereita mittailee... sekin vielä... oisko vielä jotain muuta?!?! Ihan kun noissa klexane pistoksissa ei ois jo tarpeeksi kestämistä!!

Nippe + tuplat 17+0

Kilulle voimia!

Kisuliina tripla-onnea sinne! :)

Täällä tänään 15+0.<3 Huomenna toka neuvola!!
...Ja taas meinais jotain flunssaa pukata, johan tässä ollaan reilu viikko oltu terveenä, mur! :/

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä