-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Eipä ollut ollenkaan kiva herätä tähän päivään, kun avokki tuli kertomaan että mun suuri lapsuuden ja nuoruuden idoli on menehtynyt. :( Kesti joku pari tuntia, että pääsi taas kartalle omasta tämän hetkisestä elämästä..

Eli siis tänään alkaa viides kuukausi ja täällä vikat ilmotetut nt-ultratkin on seuraavan reilun viikon sisällä, toivottavasti niissä vielä kaikki hyvin.

Minea_ Oli sitten asiakaspalveluhenkisyyden pohjanoteeraus tuolla apteekissa, joka sua palveli.. Luulis, että oisivat voineet sanoa reilusti, jos eivät tiedä. Minkä merkkisiä ne sun syömät vitamiinit oli? Mul oli MiniSun Mama. Mä sain apteekista kylkiäisiksi sellasen "kivan" MiniSun tuubihuivin. Voin sitten kesällä istua se rätti päässä hyttysten syötävänä ja muistella elämäni kauheimpia vessassa vietettyjä aamuja :)

Huomenna aamulla neuvola, mutta tänään..

Maygory ja pikkunen 16+0 poks poks!

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Morjesta, tullee näköjäään käytyä kerta per viikkoa ja siinä ajassa teiltä on tullut vaikka mitä kuulumisia. Toivottelen tsemppiä kaikille teille teille joilla on mutkia matkassa ja hienoa että osalle huolet on huojentuneet.

Omasta elämästä sen verran, että viimeviikolla tuli noottia että pitäisi nyt opetella kollegan kaikki työt kesää varten jos käy niin että firma ei anna palkata tuuraajia ja opettaa hänelle omani että voi tuurata lomani sanoi pomo. Kollegalla on 5viikkoa lomaa (ja itsellänikin 4viikkoa). En edelleenkään kertonut, että jään äitiyslomalle heinäkuun alussa...ja että herättelin toiveita että en pitäisi lainkaan kesälomaa vaan säästäisin ensi vuodenkesään (eli mahdollistaisi sen, että tämä uusi tulokas aloittaisi tarhan elokuussa2013 eikä jo toukokuussa).

Toisekseen, ensimmäinen lapseni syntyi kk etuajassa ja olin kuuakauden sairauslomalla jo ennen äitiyslomaa selkäni vuoksi. Nyt mulla onkin kesäkuun alussa ylimääräinen käynti äitipolilla kun halauvat varmaan tsekata onko kaikki ok kun edellinen oli niin kiireinen tähän maailmaan.

Kolmanneksi, firmassa oli pari viikkoa sitten ollut kuulemma tiedotustilaisuus jossa kerrotiin että muutamassa toimipisteessä joduttu vähentämään väkeä ja että äitiyslomille ei enää palkata sijaisia.

Mitäs tuumaatte ylläolevasta? eli että nyt pitäisi opetella kollegan kaikki tehtävät (osataan vain pari juttua toisemme hommista) kesää varten,mutta heinäkuun alusta olen äippälomalla ja tiedä kestääkö paikat enää kesäkuutakaan..Mun ja kollegan hommia osaa tehdä pari opiskelijaa jotka aiemmin tuurailleet, mutta kun nyt on säätökuuri päällä niin ei siis tietoa saako kesäksikään tuuraajia ottaa. Eikä meitä ole tällä osastolla kun pari henkeä joten en ymmärrä miten voisi onnistua hommat jos äippälomatuuraajaa ei edes palkattaisi (ei onnistu,ellei pomo itse halua opetella ja tehdä töitäni). Tuntuu pahalta etten vielä avannut suutani tästä vauvasta, mutta lain mukaan ei vielä tarvikkaan - erikä tästä vielä sukulaisetkaan tiedä. Todennököisesti kerron maaliskuussa kun silloin varmaan lomat lyödään lukkoon ja alkaa jo päivisinkin tämä masu selkeästi näkyä.

Neuvosta tuli mukaan lappunen jossa noita ruoka-aineita pauhattiin että mitä saa ja mitä ei - tuntuu olevan näissäkin ohjeissa eroa kun vertailee mitä tei olette tänne ohjeistanne listailleet. Täälä oli että ei pastoroimattomia maitotuoteitta eikä pehmeitä juustoja vaikka ne olisvat pastoröidystä tehtyjä - ellei sitten ole kauttaaltaan kuumennettu 75asteeseen..

Itse olen syönyt salmiakka ja lakristsaa vaikka varoitellaan mutta noita juustoja en "raakana" ole syönyt. mitä nyt tuorejuustopohjaisia kakkuja, vaikak niisä se pehmeä juusto onkin kuumentamatonta. Hysteeriseksi en minäkään ryhdy enkä ota pahaa omaatuntoa salmiaksista tai kahvista (tupakkia ja alkoa en ota, sehän selvä).

kolmisen viikkoa seuraavaan neuvolaan, sitä odotellessa.

Oletteko katselleet vaunuja huuto.netistä? Joku diilaa saksasta uusia vaunuja postareineen hintaan n170e..mietin jos sortuisin sellaisiin jossakin vaiheessa. Katselin, että harvoja käytettyjäkään siihen hintaan saa.

Maygory joo sitä ihmettelinki että onpas paskaa palvelua! Onneks olin sillon hyvällä tuulella muuten etten sanonu taas jotain mitä oisin saanu katua... :D Mulla on noita samoja, sillon ku kävin ekaa kertaa neuvolas niin täti ei edes tiennyt että minisunilta on tullut raskausvitamiinit, olivat niin uusi valmiste. Mut tosi ammattitaidontonta käytöstä! Ja muutenki mua vituttaa ku jotkut "tädit" kohtelee niin alentuvasti,esim sillon ku kävin labrassa verikokeissa ennen ekaa neuvolaa, niin neuvolan täti olikin unohtanu laittaa labraan lähetteen. Labran täti sit soitti neuvolaan ja sanoi puhelimessa että "meillä on täällä tämmöinen Minea tyttönen..." (ei oo mun oikee nimi :D ) katoin sitä tätiä silleen että anteeks mitä ja tuli tosi ärsyttävä olo, hyvin tajus että oon äitiysneuvolan asiakas niin olis voinut kohdella mua sen mukaisesti eikä niinkuin jotain ala-asteella olevaa... Ihmetyttää ku oon kuitenki "jo" 21 enkä mikään ihan teini...

Saunomisesta ei tietääkseni oo mitään haittaa muutaku ehkä just joku tulehdusriski, mutta tulehduksia syntyy muutenki raskausaikana helpommin... Ja varsinki näin alkuvaiheessa en oo kyllä arastellu ottaa kovia löylyjä jos hyvältä tuntuu. Ja jos sydämentykytyksiä jollekin tulee niin nekin on vaarattomia,ei tietenkään tunnu mukavilta. Mutta niitä tykytyksiä muutenkin raskausaikana ilmenee helpommin :)

Oltiin viime yö koiran kans kaksistaan kotona ja koira pelkäs kun pihalta kuului joskus kolmen aikaan kauheeta huutoa... Itse en ees vaivautunut ikkunaan kun täällä meidän alueella nää viikonloput on välillä vähän rauhattomia... Arkena ei oo mitään häiriötä :D Silti ei jotenkin tunnu kivalta nukkua yksin, rupeaa aina mielikuvitus laukkaamaan!

Kaikille epätietoisuudessa oleville tsemppiä muuten! :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

Huomenna alkaa siis harjoittelu, tässä yritän lukea vähän ohjeita sinne harjoitteluun... Jännittää! :) Onneks toi aamupahoinvointi on hellittänyt, pitää vaan muistaa syödä kunnolla jos menee aamuvuoroon. Kyllä toi työnteko vaan on mukavaa, koulussa on välillä liianki rentoa...

Minea ja maha-asukki 15+0 POKS :heart:

Ainiin, ja eilen sit taas ku olin sängyssä alkamassa nukkumaan, tunsin samanlaisia "nykäisyjä" masussa ihan hiukan enemmän oikeella puolella! Kyllä musta tuntuu että ne taitaa olla jo liikkeitä... :)

Vielä tämmöinen kysymys joka mietityttää: aloin perjantaina epäilemään että voisko mulla olla hiivatulehdus kun kutisee välillä kauheesti... Neuvola on vasta 21.2 mutta varmaan kannattais soittaa sinne ja kysyä että millasta hoitoa ne suosittelee jos on hiiva? Itellä ei oo ikinä ollut ennen, ainakaan siis semmoista oireilevaa hiivaa joten en yhtään tiedä voiko raskaana ollessa käyttää niitä samoja apteekin valmisteita? Tietääkö kukaan? Ja tuo lähiapteekin palvelu on mitä on niin ehkä meen johonkin toiseen apteekkiin :D

Minea_, osaa hiivalääkkeistä ei ainakaan voi käyttää raskaana ollessa, joissakin sanotaan, että tulisi kääntyä lääkärin puoleen, jos epäilee hiivaa eikä suin päin aloittaa raskaanaolevana kuuri. Itse mietin ihan samaa, kun oli sitä verenvuotoa, koska oli muitakin sinne päin olleita oireita, mutta eipä gynetutkimuksen tehnyt lääkäri tällasesta mitään sanonut. Terkkakaveri vain sanoi, että hiiva voi aiheuttaa limakalvojen verenvuotoakin..

Täällä saatiin ekan kerran kotidopplerilla ne sydänäänet viimein kuulumaan, vaikka eilen täällä paruinkin, etten vieläkään saa niitä kuulumaan :) Näytölle en saanut, mutta laskin, että jopa päälle 180 olivat.. Eikös sitä sanota, että tytöillä on kovempi syke vai onko jopa vaarallista, että ne ovat noinkin korkeat edelleen :O Viikolla 10 neuvolassa näyttivät 188 :)

Huomenna np-ultra, selviänköhän hengissä jännittyksestä.. Töissä vain kaksi tuntia ja sitten kohti sairaalaa :) Mies lähtee mukaan. Meillä vain huono tilanne autojen kanssa, miehellä ei toimi lukot ovissa ja minulla pakkanen tyhjentää renkaat plus että jokin tyhjentää akkua aika reippaasti. Että mennäänkö sitten autolla, joka jättää ehkä matkalle vai autolla, jota ei saa lukkoon ;) Lienee otettava riski ja lukottomalla mentävä :S Saatais jo se uusi auto! Meillä siis farmari alustavassa varauksessa, kun auton myyjä löytää tilalle uuden auton.. Luovutaan molempien paskoista autoista kerralla keväällä!

Kilu87 ja Toukka 12+5

minea_ Canestenia saanee käyttää raskausaikana, näin mun neuvolalääkäri ainakin sanoi. Tosin jos ei oo aikasemmin ollu hiivaa, niin yleinen suositushan on käydä lääkärillä/labrassa varmistamassa. Mulle tuolla neuvolassa totesi suoraan sisätutkimuksessa että mulla on hiiva ja heti lääkettä, kuulemma kokkareista valkovuotoa. Ei mitään oireita omasta mielestä (on ollut monasti aiemmin), niin en lääkkeitä ole hakenutkaan. Odottelen mieluummin papa-tulosta kuun lopulla, muutenkin tuli jotenkin niin epäpätevä kuva tosta lekurista. Oiskohan "vuodonkin" syy samana aamuna ollut ultrakäynti, kun aika reilusti tuota liukkaria käytti, eikä alapesu tietenkään sinne sisälle asti yllä.

Uinnista ja saunomisesta Fysioterapeutti sanoi mulle, että uintia saa ja ois hyvä harrastaa loppumetreille asti, vasta kun limatulppa irtoaa on hyvä pysyä pois vedestä. Luonnonvesistä kyllä vähän katselisin, että minkälaisissa vesissä ui, varmaankin uskallan itse tuohon lähirantaan mereen uimaan, kun ei ole mikään yleinen ranta ja puhtaan oloista vettä. Saunassa olen käynyt jaksamisen mukaan, ei vaan ihan niin kuumaa enää kestä (kamala kun viimeksi uimahallilla kärsin siitä muorien löylyjen viskelystä). Onhan pikkuisella kuitenkin melko hyvät suojavarusteet, ettei sen puoleen tarvii pelätä, kunhan on itellä hyvä olo :)

Nyt on hommattu ensimmäinen body, ensimmäinen aito todiste kotosalle, että jotain on edessä :D Pitäisi saada tuo mies vaan vaunuja katselemaan. Vaikka käytettynä mieluummin hommaisin hinnan takia, niin haluisin kuitenkin käydä testailemassa ja tutustumassa tarjontaan.. Porukat tulee ens viikolla yhen yön yli kyläilemään, tuovat tullessaan mulle sopivia vaatteita kotopuolesta, kun alkaa tosissaan olla tarvetta ulos kelpaaville housuille. Yhdet mammafarkut on jatkuvassa käytössä, toppahousut ei mene enää kiinni, pitäis varmaan henkselit hommata :LOL:

Miumau ja poitsu 14+4

Hei kaikki, pitkästä aikaa!

En nyt valitettavasti ehdi kovin montaa sivua lukea mitä täällä on juteltu, mutta kylpemiseen ja uimiseen sen verran voisin sanoa, että esikoista odottaessa puljasin loppuraskaudessakin kylpylässä ihan normaalisti, kun en ollut mitään kuullut, ettei saisi:D No ei siitä mitään kauheuksia seurannut. Järvivedessä taas en pystynyt loppuraskaudessa uimaan. En ihan tarkkaan enää muista, millaisia tuntemuksia tuli, mutta muistan, ettei siitä mitään tullut. Ihan itse tunsin kehossani, että tämä ei ole nyt fiksua.

Meillä oli NT-ultra ja lasketuksi ajaksi varmistui 9.8. Olen tuonne listaan myöskin unohtanut mainita ikäni. Se on tosin välissä muuttunutkin, kun vanhenin 29-vuotiaaksi. Rakenneultra meillä on 3.4.

Onko teillä mahat jo kovasti kasvaneet? Mä ihmettelen tätä mun mahankasvua:D Mieskin sanoi ennen NT-ultraa, että maha on niin valtava, että täytyy olla kaksoset tulossa:D No yksi söpöliini siellä vaan oli:) Ultraaja vaan sanoi, että jos on lyhyt aika edellisestä raskaudesta niin voi kasvaa paljon nopeammin maha. No eihän meillä edes kamalan lyhyt aika ole, kun ikäeroa tulee melkein 2 vuotta. Jotenkin mun mahaan voi jäi joku kumma elastisuus päälle:D Esikoisesta mun maha kasvoi niin hitaasti, että jotkut sanoi, ettei tuolta mitään voi tulla... Nyt sitten on selkeä vauvamaha jo tässä vaiheessa (14+3).

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kilu87
Me ollaan tässä autoasioita pohdittu. Meillä nyt 07 avensis farkku ja kolmas turvaistuin ei tule takapenkille mahtumaan, joten isompaa pitäs katsella. Nykyinen auto on myös diesel joten ajateltiin vaihtaa bensaan kun mulla loppuu työmatka-ajo ja luultavasti oon kotona useamman vuoden. Nyt siis ongelmana että mihinkähän autoon ne istuimet mahtuis. Mihinkään perusfarkkuun tuskin mahtuu ilman että hermot menee joka kerta. Pitäs siis olla 3 täysleveää penkkiä siellä takana. Itse, saati sitten mies ei hirveesti innostuta noista ns. tila-autoista, joten ollaan katseltu maastureita mut niissäkin sitten hinta asettaa oman rajansa. Onko täällä muita useamman pienen lapsen perheitä joilla sama ongelma edessä?

Sanle meillä tällä hetkellä on volkkarin golf farkku, dieseli koneella. Ja mies ottanut nyt selvää, että tuohon volkkarin passat farkkuun pitäisi mahtua kolme istuinta taakse. Tällaista me siis ollaan nyt etsimässä. :)

minea mulla oli viime raskaudessa kolme kertaa hiiva ja neuvolasta ne käski mun käyttää canestenia, jonka varmistin vielä apteekista. Käytin sitä combia, missä on voide ulkoiseen kutinaan ja puikot sisälle. Toimi joka kerta. Raskauden jälkeen ei sit onneks ollukkaan kertaakaan, saa nähä miten monta kertaa tässä raskaudessa tulee :p

Onnea kaikkie Poksumisista<3

Jenny ja Papu 15+5

Heips!

Tänään ollut vuodoton päivä. On tää ihan ihmeellistä..joka toinen päivä vuotaa ja joka toinen päivä ei. No, toivottavasti tuosta dalacin kuurista olis nyt apua..mieskin rupee oleen jo ihan stressissä kun ei voi mitään tehä. Huomenna onneks taas neuvola, niin pääsee kuunteleen pikkusen sydänääniä. Voi kunpa huomennakin olis vuodoton päivä!

Eka2:
Mä kyllä ehkä kertoisin pomolle raskaudesta ja mahdollisesta poisjäännistä, varsinkin jos kukaan ei oikeen osaa teitin hommia tehä niin kuulostais vähä siltä, et pomo mahtaa jäädä aikas ongelmiin jos ei ehdi perehdyttää uutta tilalle..koska selvästikin taitaa sijaisen tarvita..Ja mun mielestä on parempi, et molemmille jää hyvä maku lomalle jäännistä.

Jenny: Sit kun päivittelet niin laitatko eilisen tyttölupauksen tuonne listalle..kiva kattoo muuttuuko tuo nyt sit muissa ultris vai miten käy:)

Koko päivän makoillen viettänyt Annubella ja rakas Onni-Ilona 15+2:heart:

Sinful: Avensiksen takatilat on samaa kokoa ku Passatin ja nyt meillä pojilla cybex pallas ja Maxi-cosin turvavyöistuin ja niiden väliin jää häthätää meikäläisen toisen pakaran mentävä tila, joten epäilen tuota passatinkaan tilavuutta. Ja jos mahtuu niin mahtuuko kädet sitten laittamaan ne vyöt kiinni. Ja meillä ollaan vähän merkkirajoitteisia joten luulen ettei volkkaria enää tähän taloon tule kun on monella tutulla ollut "pikkasen" ongelmaa passattien kanssa :D Mä haluaisin semmosen 7 paikkasen Volvon maasturin, mut niissä se hinta vähän niin ja näin että painiiko se meijän hintaluokassa. Meillä kun on tuo iso Leonberg koirakin jonka pitäs lisäksi mahtua kyytiin, niin ja vaunut.

Muoks: Tarkistin netistä Passatin ja avensiksen sisätilamitat ja Avensiksen takapenkin leveys on itseasiassa 6mm leveämpi kuin Passatin joten ahdas sekin on kolmelle turvaistuimelle.

Viimeksi muokattu:
Suurkiitos, että olette kertoneet sauna-, -uinti - ja kylpyläkokemuksianne. Ihanaa!:) Eiköhän sitä uskalla nyt hyvillä mielin mennä pulikoimaan ja löylyihin, maalaisjärjen kera ja oman fiiliksen mukaan.

Minealle Mukavaa harjoittelua! :)

Kilulle Tsemppiä np-ultraan. Kokemuksesta voin sanoa, että vaikka etukäteen jännittäisi aivan valtavasti, niin kyllä se siellä lähtee. Minun kohdallani kätilöiden ystävällisyys vei sen heti mennessään. Ja onnea sydänäänistä!:)

Autoista Ostimme nykyisen kulkupelimme sillä idealla, että takakonttiin on mahduttava vauvantarvikkeita ja lastenvaunut taitettuna. Uskoisin, että esikoisen saa mukavasti matkaan, mutta joskus myöhemmin ongelmia tulee useamman lapsen kanssa. Emme kyllä ole oikeasti mitanneet, että millainen määrä takakontiin mahtuu ja miten käytännössä homma toimii...

Masun kasvusta Odottelen innolla sitä hetkeä, kun minulla on selkeä vauvamaha. Nyt sen huomaan vain itse, muille näkyy enemmän vanhaa rasvakerrosta kuin vauvaa...:LOL: Näin on, vaikka paino onkin laskenut vähän päälle 2kg neuvolan jälkeen. Onneksi pahoinvoinnit alkavat olla takana, joten eiköhän se massun kasvatus tästä lähde.;)

Kaikille mukavaa uutta viikkoa! Tuokoon se ihania uutisia kaikille epävarmuuden kanssa painiville!:)

Luckygirl & Vintiö 14+1

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki pitkästä aikaa! Olen ollut muutamia viikkoja ilman nettiä, ja olen kovasti miettinyt mitä tänne mahtaa kuulua! Huomenna ryhdyn selaamaan tarkemmin läpi kirjoittelujanne! :) Meillä oli ultra viime viikon maanantaina, ja laskettu siirtyi reilu viikolla eteenpäin(!!!) Kääk, syyskuuhun! Huolitteko minua vielä tähän porukkaan mukaan, vaikka laskettu onkin nyt 3.9 ?? Mutta koska minulla on taas tiedossa suunniteltu sectio, tulee vauva maailmaan elokuun puolella joten elovauva tästä jokatapauksessa tulee! :) Ai niin, miten pääsen facebook ryhmäänne mukaan??

iloisin terkuin Nereida ja Ottobella 10+6 ja uusi laskettu 3.9... mutta leikkauksen laskettupäivä lienee elokuun vikalla viikolla ;D

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Hei vain! :)

Anile83: Meillä on sama La, ja siis samat viikot :D Mä synnytin esikoisen tossa viime kesänä, ja mä otin tossa ensimmäisen mahakuvan muutama päivä sitten, ja vertasin niihin kuviin, mitä on esikoisen odotusaikana, ja mulla on nyt jo saman kokonen maha, kun mitä esikosta oli n.25 viikolla :LOL: mutta siis turvostusta tai jotain muutahan tää vielä on, koska kohtu on vielä niin pieni, nii ei tää oikeeta vauvamahaa ole :) mä nauroin kyllä katketakseni tätä vatsaani kun katselin noita kuvia :D ja mulla oli sama juttu esikosta, eli kaikki sanoi juurikin tuota samaa, että "sulla on niin pieni vatsa noille viikoille, ettei tuolla mitään vauvaa ole!" :D kai se juu jonkun asteinen elastisuus on jääny päälle :LOL:

saunastakin olitte puhunu.. Mä oon kyl käyny ihan niin kovissa löylyissä kun on tehny mieli :) ja kävin viime raskaudessakin ihan viime hetkille, paitsi sit 30-36 viikkojen välissä otin rauhallisemmin, koska mulla oli supistuksia, ja paikat auenneet, ni en uskaltanu ottaa riskejä, ettei pikkunen synny etuajassa, ja kyl se sit loppuun asti pysyi :) uimaan en viime raskauden aikana päässy ollenkaan, enkä jälkeenkään, ni siihen en osaa sanoo mitään, mut tääl oli kyl hyviä vastauksia siitä :) jos sitä itsekin jossain vaiheessa sais ittensä raahattua piipahtaan päiväks kylpylään! :heart:

eipä mulla sitten taas muuta :))

Emilien ja pikkunen 14+3

Eka2 Itse olin ihan vuoden alussa hieman vastaavassa tilanteessa, että olisi pitänyt töissä alkaa opettelemaan ja tekemään uutta hommaa, jota nyt raskauden vuoksi ei kannata alkaa opettelemaan. Itse tuossa tilanteessa kerroin pomolle, osittain sen takia että tuntui, että pomon varmasti olisi tässä tilanteessa hyvä tietää, olisi tuntunut "huijaamiselta" aloittaa tuota uutta hommaa jos muutaman viikon päästä kuitenkin olisi käynyt ilmi että se kannattaa keskeyttää. Ja toiseksekseen kerroin myös siksi, että itsellä ei ollut motivaatiota alkaa mitään uutta tuossa tilanteessa opettelemaan :) Muuten en vielä olisi kertonut, vaan vasta no-ultran jälkeen. Pomoni kertoi olevansa todella tyytyväinen, että kerroin ja itse olin samaa mieltä. Tuossa sinun tilanteessasi myös kertoisin pomolle. Samaa mieltä kuin Minea, että jos et kerro niin saattaa pomo joutua aika ikävään tilanteeseen ja sit voi tulla paha mieli puolin ja toisin. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia ja se mikä oli paras ratkaisu mulle ei sitä välttämättä ole sulle :)

Omaa napaa. Vietettiin viikonloppua mun kotipuolessa ja kerrottiin raskaudesta pikkusisaruksilleni ja kaverilleni. Pikkuveljeni sanoi, että kyllä hän heti mahasta arvasikin. 13v poika! Että kyllä taitaa vauvamasu jo näkyä :D Ja kaveri sanoi myös, että katsoi mahaa ja jos en olisi sanonut niin olisi kysynyt. Ja tuolloin mulla oli musta paita ja avonainen neuletakki, joten en tosiaankaan ajatellut että näkyisi noin selvästi, mutta vissiin sitten jo näkyy muidenkin kuin vain omaan silmään :) Äidilleni oli kerrottu jo aikaisemmin ja tämä kaivoi heti tulosteet ultrakuvista sisaruksilleni jostain kun kerrottiin. Olin sähköpostilla lähettänyt siis ultrakuvat. Oli myös jo neulonut parit pikkuruiset villasukat vauvalle <3 Musta on ihanaa, kun on läheiset mukana tässä raskaudessa :) Päänsärky vaivaa edelleen ja nyt on myöskin flunssainen olo, plääh :/

Vanella ja pikkuinen 15+5

Kiitos vinkeistä, soitankin tänään jossain välissä neuvolaan ja varmistan että saanko hakea apteekista lääkkeet vai miten teen :) Ku vasta ens tiistaina on se toinen neuvola (pitkä väli niissä mullakin, katoin et joku toinenkin oli siitä maininnu :) ) enkä haluais mitään hiivoja kantaa kovin kauaa :LOL:

Kylläpäs onkin ihana olo,sain kuulla ystävän vauvauutisista, aivan mieletöntä kun se on mun ensimmäinen kaveri joka sai vauvan! :heart: Itkuhan siinä pääsi :D Elokuussa sit meidän vuoro ;)

Ihanaa että porukalla alkaa jo masut kasvaa! Täällähän monet onkin jo neljännellä kuulla, eilen oikeen pelästyin ku lueskelin noita juttuja tuolta raskaus kuukausi kuukaudelta :D herranjumala enää 5kk jäljellä! Sanoin eilen yöllä miehelle että kyllä tää menee tällä hetkellä liian nopeaa :D Kun harjoittelu loppuu, oon jo viikolla 20... Huhhuh! Kiitos muuten Luckygirl tsempistä , sitä tarvitaan aina uudessa paikassa :)
Mullakin se masu tuntuu jo semmosena kovana ja eilen oikein balettitunnilla huomasin kuinka se on pullistunu ulos selvemmin vaikka turvotus on laskenut :D Maha tosin haittaa hiukan suorituksia varsinkin tasapainoa ajatellen mutta onneks opettaja tietää ja onhan se mainio syy :heart:

Jännää päästä sitten neuvolaan kuulemaan ekaa kertaa sydänäänet, tähän asti oon vaan sillon tällöin kotona kuunnellut! Te, jotka omistatte dopplerit, käytättekö sitä usein? Ite oon käyttäny ihme kyllä vaan muutaman kerran...

Kaikille epätietoisuudessa oleville vielä kauheesti tsemppiä!

Nyt lähden valmistautumaan,kohta pitääkin jo lähteä :)

Minea ja maha-asukki 15+1

MINEA: Mä käytän doppleria päivittäin. Ehkä nuo kolme keskenmenoa taustalla kummittelee vielä sen verran että päivittäin pakko varmistaa että sykkeet vielä löytyy. Ehkä se sit vähenee kun rupeaa liikkeet tuntumaan. Mutta tuo on kyllä niin hyvää hermolääkettä kun ei tarvitse elää epätietoisuudessa. Joskus kuuntelen aamuin illoin, aina nukkumaan mennessä ja herätessä.

Huomenta!!

Tänään on se päivä, nimittäin nt-ultra!! :) Jänskättää ihan pirusti, mut kaipa se siitä :) Miehelle jo sanoin ettei sit tuijottele sinne jalkoväliin vaikka on kuinka nähny sen :D Pitäis olla reilu tunti töissä ja sit lähtee sairaalalle.. Iiih!!

inieh ja pikku 12+0 POKS! (Ellei päivät muutu tänään)

• Tykkää
Reactions: -pansku-
Täällä ollaan kanssa niin hermostuneita, täälläkin nt-ultra tänään. Enää pari tuntia... uhhh... maha ihan sekaisin. Onneksi vuotoa ei eilen tullut yhtään. Tuntui niin ihanalta, vaikka joka veskireissu ihan paniikissa edelleen, että onko tullut. Toivottavasti syy nyt selviäis ja olis jotain harmitonta.

Iniehille myös tsemppiä ultraan :heart: Ja jos oli muitakin, niin tietty kaikille tasapuolisesti!

Uimisesta oli ollut puhetta, niin jos ei tosiaan ole paikat auenneet niin voi ihan huoletta käydä uimassa. Itse olen käynyt kylpylässäkin 34 raskausviikolla, kun paikat olleet ihan ok. Mutta tosiaan tapauskohtaisesti.

Ja hiivasta, niin Canesten- kuuria olen itsekin käyttänyt raskausaikoina, se vaan pitää muistaa, että sitä asetinta ei saa käyttää raskausaikana, mutta aina on hyvä ottaa yhteyttä neuvolaan ensin, jos hiivaa epäilee raskausaikana. Hiivatulehdus voi aiheuttaa ennenaikasta kohdunsuun kypsymistä ja näinollen ennenaikasen synnytyksen joten kyllä se kannattaa hoitaa. ja onhan se inha vaivakin kyllä : /

Tammiska (maha kuralla jännityksestä) ja pieni 12+3

Huomenta ihanaiset elokuiset!

Alkuun kutisijoille: jos ette ole varma onko kyseessä hiiva, voittehan laittaa sinne ulkosynnyttimiin eli häpyhuulten sisäpuolelle kokeeksi Bepanthenia tai Ceridal intiimiöljyä, josko kyseessä olisikin vain kuivat limakalvot. Itse olen aiemmissa raskauksissa kärsinyt hiivasta ja käyttänyt hoidoksi Canestenia ja Gynodaktarinia. Mutta varmistaa kannattaa omalta terkalta vielä.

Autoista: meillä on miehellä Audi A6 ja sinne mahtuu takapenkille 4v:n turvaistuin, 2v:n turvaistuin ja vielä vauvan kaukalo. Testattiin viime talvena ihan käytännössä, kun oltiin tukiperheenä vauvalle. Ahdastahan siellä on, mutta mahtuu ja vyötkin vielä kiinni. Omaan farkkuuni audin a4 ei mahdu. Jatkossa pitää miettiä mitä sille autolle tehdään, kun minä pääsääntöisesti kuljetan sitten jatkossakin lapset päiväkotiin, kunhan taas työelämä kutsuu.

ON: huomenna olisi ultra, toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että kaikki on hyvin.

Yhteistyössä