-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Kilu kovasti voimia. Surullista lukea tällaisia uutisia :'( Paljon jaksamista!

Jenny onnea asunnosta!

mahan kasvamisesta. minulla viime neuvolassa kohtu oli jo navan korkeudella. Että kyllä maha on jo pullahtanut esiin. Mutta tämä(kin) kun on kovin yksilöllinen asia.

Tsemppiä kans kaikille vuotojen kanssa painiville! Toivottavasti pian helpottaa.

Minulla ollu välillä sellaisia viiltäviä alamaha kipuja ja alamaha välillä kovinkin kosketusarka. En sit tiedä mistä johtuu eikä tuo oikein osannut neuvolan tätikään sanoa. Pissanäyte ja hiivanäyte otettu, ne puhtaat. Olisko sit vaan ihan kohdun kasvusta johtuvia.

Nyt uunia lämmittämään ja pojalle ruokaa laittamaan, alkaa unilta heräillä. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)

Devil+pyöriäinen 16+2

Kilulle voimia myös tällä puolella<3

Mitäköhän mun piti sanoa. Niin, Sinful hienoa että oot hyvässä seurannassa ja Nippe myös, ihanaa että pääset näkemään pikkuset <3

Tunnustelin eilen ekaa kertaa kunnolla mun mahaa ja selvästi tuntee kuinka kohtu tulee jo navan korkeudelle. Aika jännää!

Onnea hyvisä ultrakuulumisista kaikille!

Sulo-Sylvia mäkin meinasin, että ostasin jo jonkun pikku haalarin pienelle kotiutumisvaatteeksi. Pitäis osata valita joku kevyt, jos tää vauva sattuiskin tulemaan jo heinä-elokuun vaihteessa:)

Laskin, että 4 viikkoa ja 3 päivää rakenneultraan! Miten jaksan odottaa! :D

Jenny ja Papu
16+0 POKS*!

Mulle viime kerralla neuvolatäti sanoi kuten Devil kans, että kohtu tuntuu jo navan korkeudella. En osannu tohon aikasemmin kiinnittää huomiota, mutta kait se sit johtuu ko oon pienikokonen, että se yltää ylemmäs tj.

Tuntuu aika menevän tosi nopiaa, ko on koko ajan hommaa eikä kerkee vaa vauvaa miettimään. :)

Jaanel ja 15+5

mooikka :wave:

Callisto: siis joo, on mullakin semmonen pienehkö kumpu siinä häpyluun yläpuolella, mutta ei tietenkään vielä sellaista kunnon vauvamahaa. siitä mä puhuin :) eli kunnolla näkyvästä vauvamahasta.. sellaista kun ei vielä näillä viikoilla ole :) kyllä sen kohdun jo tuntee, ja ehkä näkeekin, mutta ei se vielä kunnon vauvamaha ole kun se kohtu on vielä niin pieni.. eihän se asukkikaan ole vasta kun n. 10 cm jos sitäkään :) tietenkin tapauskohtaista, mutta näin yleisesti..
Ja Cocolla on viikkoja 12+3, eli pituutta pienellä on 52mm-7cm, niin eihän se sillon vielä voi näkyä :) (yleisesti siis)

Emilien ja pikkunen 14+5

Kilu87 Pahoittelut ultrakuulumisista tätäkin kautta :'( Toivotaan kuitenkin, että olisi väärä hälytys, täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä!

Kiuku onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ärsyttävä tommonen ultraaja! Se on kuitenkin itselle niiin tärkeä paikka ja sitä pikkuista on niin ihana katsella siinä ruudula kun on viikkokaupalla miettinyt että onko siellä masussa edes ketään. Et ois kiva jos ultraaja huomiois siinä vanhemmatkin. Vaikka tietysti se on tärkeintä, että pienellä kaikki kunnossa :)

Emilien ja Maria onnea liikkeistä :heart: Ja eiköhän ne Callistollakin jo ihan oikeita liikkeitä ole :) Mäkin olin jotenkin ajatellut, että saisin liikkeitä odotella rauhassa sinne puolivälin paikkeille kun on eka raskaus kyseessä. Mutta niin vaan ekat ihan selkeät liikkeet tuntui 14+ viikoilla ja sitä ennen jo pari viikkoa sellaisia tuntemuksia, mitkä ei ollut niin selkeitä.

Kohtu tuntuu navan korkeudella minullakin jo. Ilman turvotuksia on sellainen pienen pieni vauvamasu, joka kyllä esim kotivaatteissa huppari päälläkin jo näkyy. Mut turvotuksen kanssa onkin sitten jo kunnon pallo.

Autoista olitte keskustelleet. Meillä ei ole kolmelle istuimelle tarvetta kun on eka lapsi tulossa, mutta auto on tilauksessa. Meillä meni syksyllä meidän molempien kovasti tykkäämä auto (ford focus) vaihtoon kun mies ajoi sen peurakolarissa lunastukseen :/ Ostettiin (=mies osti) tilalle pikku-skodan jonka sai ostettua ilman lainaa. Mies on pohtinut et pitäiskö siirtyä työsuhdeautoon ja nyt laittoi sellaisen tilaukseen. Mies ajaa paljon ja toi pikku-skoda ei oikein oo kiva selälle ajaa pitkiä matkoja ja vauvan kanssa tulis ahtaaksi kun sitä kamaa on varmaan mukana sit vähän enemmän :) Jotenka nyt on tilattu miehelle työsuhdeautoksi farmarimallinen ford focus :) Isofix-telakat ja istuimet hommataan niin pääsee kiinnityshommissa helpommalla.

Tammiska hienoa, että pieni oli kunnossa! Kiva, että vuodolle löytyi luonnollinen selitys. Eiköhän toinen pieni siellä kyydissä pysy kun on tähänkin asti pysynyt vuodosta huolimatta. Eiköhän tässä vaiheessa jo ole siellä aika tiukasti kiinni =)

inieh onnittelut sinnekin hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Omaa napaa. Täällä on päänsärky helpottanut ja tilalle sain sitten kotipuolesta flunssan. Eilinen meni koko päivä kuumeessa ja levätessä, tänään ei kuumetta enää taida onneks olla, surkea olo kyllä :/ Eilen kävin neuvolassa ja hemppa oli tippunut alle sataan. Hiukan pisti kiukuttamaan kun edellisessä, rv 13 neuvolassa täti ei suostunut mittaamaan edes hemppaa ja suositteli lopettamaan raudan syönnin, vaikka mulla on anemiaan taipumusta ja ekassa neuvolassa rv 8 hemppa 117 huolimatta siittä, että olin plussauksesta lähtien syönyt raskausmonivitamiinin (jossa rautaa 100% päivän tarpeesta) lisäksi vielä extra-rautaa. Nyt onkin vaikea saada sitä ylös tuolta alle sadasta. Tämä vinkiksi muillekin, että ei kannata aina kuunnella neuvolan neuvoja, varsinkin jos ei oikein sovi yksiin oman maalaisjärjen kanssa. Ois vaan pitänyt kuunnella itseään!

Vanella ja pikkuinen 15+6 (huomenna poksutaan :))

• Tykkää
Reactions: Kiuku
Sinful ja Ruuth: tosiaan tuota xc90 Volvon maasturia on katseltu ja meilläkin se BMW x5 toinen vaihtoehto. Mekin asutaan ihan maalla niin nelivetokin ois kätevä. Autoa käytettäis lähinnä vaan perhekuljetuksiin joten se kulutus ei niin oleellinen ois ja tod näk laitetaan bensa nykyisen dieselin tilalle. Ei mekään uutta olla ostamassa,niihin ei näillä tuloilla varaa ole, nyt ihan kiitettävän hintasia noi käytetytkin on. Tila-autoa en vaan haluaisi kun ne on niin rumia ja niissä usein tavaratila pieni ja meillä tuo leonberg koira joka pitää aina välillä mukaan mahduttaa ja ne rattaat.

Ja mahan koosta piti vielä sanoa. Kyllä se oikea raskausmahakin voi jo näkyä. Kun kolmatta jo odottaa niin tää kasvu on aika nopeeta. Kaikki huomaa heti että odotan ja paino ei oo noussu. Kyllä tuossa alamahalla on jo ihan selvä raskausmaha. Turvotus tulee vasta illasta.

Kiitos kaikille tsemppauksesta!

Uusintaultra takana, eikä paljon lohdullisempi mieli. Lääkäri mittasi niskaturvotukseksi 4,8, mutta päästä perään yltävästä turvotuksesta ei puhunut enää niin huolestuneeseen malliin. Enemmänkin kaikkien huolta saivat osakseen raajat. Käsissä on kaikki osat, mutta ovat ehkä aavistuksen käppyrällä (vai pitikö lapsi niitä taaskin rinnan päällä?) ja jalat, jotka ovat pienehköt ja edelleen koukussa. Nyt on istukkanäyte annettu (ja kyllähän se sattui!) ja tuloksia odotellaan. Lääkäri kyllä toisti toistamistaan, että saattaahan se hyvinkin tästä parin viikon sisään mennä itse kesken, ettei keskeyttää tarvitsisi.. Lohduttavia tai toivoa antavia sanoja ei itse paljon antanut, mutta itselle toivoa on annettava niin kauan, kunnes tieto on varmaa. Nyt tuntuu, että vain Turner voi antaa ainoan valon tähän, muuten edessä on keskeytys tavalla tai toisella :(

Jos tässä raskausaikana jotain on oppinut niin sen, että asioista voi olla mitä mieltä vain, mutta todellisen mielipiteensä ja asioiden suhtaumisensa tietää vasta, kun niiden kanssa joutuu silmästä silmään. Aiemmin ajattelin, että lapsi kuin lapsi on meille tervetullut, mutta nyt kun sairaus tai vamma on enemmän kuin todennäköinen asia, en ole ollenkaan varma, mihin rahkeeni riittävät.

Kilu87 ja Toukka nyt ultran jälkeen 12+0 (13+0)

Voi Kilu voimia nyt sinne teille kovasti :hug:

Toivottavasti ette joudu tekemaan tuota ehka maailman vaikeinta paatosta, vaan etta toukka olisi kuitenkin kaikesta huolimatta terve.

Viimeisessa vauva-lehdessa luin jutun MMC-lapsesta (selkaydinkohju & aivoselkaydinnesteen kiertymishairio), jonka hoito rytmittaa perheen arjen. Kaiken kanssa oppii ja pystyy elamaan. Kylla pitaa hattua nostaa vanhemmille, koska kyllahan elama erityislapsen kanssa on rankkaa. Jos vaan pystyt lukemaan tuon jutun, niin suosittelen.

Maria 14+3

Kilulle myös täältä paljon voimia tulevaan :hug:
En voi edes kuvitella tuntojasi, niin painajaiselta kyllä kuulostaa..
Ja ymmärrän kantasi siihen, ettei rahkeet välttämättä riitä jos on erityisvauva tulossa, voin suoraan myöntää, että itsellänikään ei riittäisi.

Vauvamahasta aluksi vauvamahahan koostuu ihan lapsivedestä, joten tässä todellakin on varmasti paljon eroja. Itse jo odotan, että saan alkaa korostamaan kumpua, mutta tähän menee vielä jokunen viikko =)

Moikka kaikille!

Täällä haluis yksi uusi liittyä mukaan keskusteluun. :) Oon jo pitkään lukenu tätä ketjuu, mutta nyt vasta päätin tulla mukaan kirjottelemaan.

Ensinnäkin voimia kaikille, joille tullut huonoja uutisia! :hug:

Ja onnea hyvistä ultakuulumisista!

Ensimmäinen lapsi on tulossa ja LA on 10.8. :)
Meillä oli np-ultra 27.1, ja siellä se pieni köllötteli ja venytteli, terve pieni tulossa. :heart:

Mutta tässä nyt tällä erää, yritän pysyä teidän keskustelussa mukana ja kirjoitella itsekkin aina silloin tällöin. :)

nansku: ja pieni 14+5

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Tervetuloa nansku! :) kiva että vielä tulee joku mukaan :)

Mahan kasvusta ootte jutelleet... Faktahan on se että kyllä se maha alkaa 4. kuulla viimeistään näkyä ulospäin, toki kohtu ei vielä hirveän iso ole. :) Jotain sentään oon anatomian luennoilla oppinut :D Yksilöllistä tietty et kuin iso maha on missäkin vaiheessa ja uudelleensynnyttäjillä monesti näkyy/kasvaa nopeammin. Mulla näkyy kyl kotona olovaatteissa maha mutta työharjoittelussa on sen verran väljä työtakki ettei näy varmaankaan. :)
Silti siellä henkilökunnalle heti kerroin raskaudesta koska kaikki potilaat siellä on arvaamattomia ja välillä aggressiivisia. Ihan vaan siltä varalta että jos jotain sattuu.

Nyt on aika tyhjä pää näiden ekojen päivien ja aikaisten herätysten jälkeen, että ei mulla muuta :D Balettiin jos jaksais raahautua ja sit nukkumaan!

Kilulle edelleen tsemppiä kauheesti! En voi edes kuvitella miltä tuntuu..

Minea ja maha-asukki 15+2

Tervetuloa Nansku:! :)

Vooi Kilu!!! Ihan kauhea tilanne! Paljon tsemppiä ja voimia tulosten odotteluun! Mäkin toivon koko sydämestäni ettette keskeytykseen joutuisi! Toivotaan että olisi kuitenkin terve pieni tulossa. Toivoahan on vielä. Sanoiko lääkäri mitään, kauanko tulosten saaminen kestää? Halauksia sinne. :heart:

Jenny: Paljon onnea tulevalle morsiamelle! Niin ja onnittelut myös uudesta asunnosta! Kiva, että saitte neliön niin on ainakin tilaa teille kaikille. :)

Mahan kasvusta: Mulla näkyy myös pieni kumpu tossa alavatsalla mutta hyvin saa vielä piiloon vaatteiden alle jos tarve vaatii. :)

Sulo-Sylvia: Missäs päin maailmaa te asustelittekaan? :) Oot varmaan kertonu mutta mulla on niin harva pää ettei millään muistu mieleen. Aika hassut noi saunomisrajoitukset siellä. Meillä vajaa 2v tyttö ja kovasti rakastaa saunomista. Tietysti alalauteilla ja miedoissa löylyissä.. :)

Mulla ei nyt muuta tuu mielee, pyörii vaan toi Kilun kamala tilanne mielessä. :/

Nepo ja Pirpana 15+4

Kilu Ihan sanattomaksi menee... Paljon voimia teille!:hug:

Nansku Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan! :)

Jennylle Onnea uudesta kodista! :) Ihanaa, että se löytyi näin nopsasti.

Onnea mukavia ultrakuulumisia saaneille! :)

Onnea liikkeitä tunteneille! Oli varmasti aivan mahtavaa. :)
Minä en ole aivan varma, että onko jotakin pientä havaittu, joten epäilen. Kovasti odottelen, että koska tuntuu...

Omaa napaa sovin torstaille tapaamisen ryhmänohjaajani kanssa. Aion silloin kertoa, että odotan ja kysyä, että miten yleensä asian kanssa on toimittu. Pohdin muutamien kurssien suhteen, että vaikuttaako raskaus asiaan ja miten työssäoppimisjakson kanssa käy sitten aikanaan, kun olen jo paljon pitemmällä ja masu varmasti näkyy. Hieman jännittää, että miten ryhmänohjaaja reagoi, mutta sen kuulee sitten. Muille en ole koulussa kertonut. Sen verran monia äitejä ryhmässäni on, että eivätköhän ihmiset jossakin vaiheessa huomaa...;)

Mukavaa Ystävänpäivää kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 14+3

Kilu tsemppiä! Itse mietin myös ennen ultraa, että mitä teen, jos kyseessä on selvästi vammainen lapsi. Kauheaa myöntää ääneen, mutta omat voimavarat eivät varmaan riittäisi vammaisen lapsen hoitamiseen. Toivottavasti kuitenkin teidän tapauksessanne vielä jotain valoa tunnelin päässä on ja istukkanäyte toisi helpotuksen.

(.) Tänään käyty ultrassa. Niskaturvotusta oli 1,2 mm ja ikäni asettamien riskien, verikokeiden ja tuon turvotuksen yhtälönä lapsella on 1:9800 Down-riski. Kylläpä helpotti. Kaikki sikiöllä hyvin, kasvanut kuulemma hyvin.

Laskettu aika nyt 27.8. ja rakenneultra 11.4.

Pahoinvoinnit viimein hieman väistyneet ja olo alkaa olla normaali. Paitsi että hengästyn todella helposti. Eipä tarvii paljon esikoista pulkassa vetää kun jo meinaa happi loppua. Tosin kunto on muutenkin täysin retuperällä, kun ei oo jaksanut liikkua aikoihin. Pitäisi ja pitäisi, mutta kun ei jaksaisi. :whistle:

Esikko kaipailee taas legojen rakennusseuraa. Joten hyvää ystävänpäivää tänne kaikille!

Aracia + Ankanpoika 12+1

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Hurjasti voimia ja jaksamisia Kilulle :hug:

Ja tervetuloa Nansku :)

Onko teillä miten kokemusta kotidopplereista?
mä tilasin just itelleni sen että vois kuunnella pikkusen sydänääniä aina kun
siltä tuntuu :) toivottavasti osaan käyttää sitä :D

Verikokeen tuloksetkin tuli, nt oli siis 0,8mm ja tulosten perusteella ei
tarvetta jatkotutkimuksiin. Kyllä meinas itku päästä kun kuulin.
Huojentavaa kuulla että pikkusella kaikki hyvin varsinkin kun näitä
lukiessa on tajunnut että kaikki ei ole aina ihan itsestäänselvää. :heart:

j_enna & toukka 13+2

Moikka kaikille:wave:

Kilu87 Niin kuin joku jo sanoikin, niin kyllä tuli tyhjä olo tuon sun uutisen jälkeen. Mutta edelleen toivotaan että pieni selviäis ja olisikin terve.

(.) Täällä myös neuvolassa käyty ja oli se eka neuvolalääkäri. Olipas "kiva" olla taas sorkittavana. No samalla kuunneltiin vauvan sydänäänet ja ultrattiin. Meilllä on neuvolassa ultra, vaikka ei nyt niin maailman mainioin. Mutta hyvin näkyi vauva ja taas mittojen mukaan olisi ollut viikon edellä. Sykkeet nousi välistä 180 ja liikkui kyllä kovasti:) Perjantaina olisi äitipolin ultra jossa tarkistavat tuon koon oikein.

Kauhia flunssa päällä ja siitä huolimatta kävin tekeen koulussa 2 tenttiä. Toinen kyllä taisi mennä niin penkin alle kuin olla voi. Mutta ekan taisin päästä läpi. Mulla on puoli vuotta koulua jäljellä synnytyksen jälkeen. Joten aattelin selvitä mahdollisimman pian takas koulun penkille. Luennoille aattelin ottaa vauvan mukaan, mutta hieronnan tunnit pitää jotenkin muuten miettiä. Ihan varmaahan tuo ei ole. Pitää katsella miten edetään.

petite + pieni 11+2

Kilulle on pahoillani tilanteesta johon olette nyt joutuneet, kun kirjoitit että huomasit mielesi muuttuneet tässä tilanteessa vaikka aiemmit ajattelin että lapsi kuin lapsi on teile tervetullut - älä ainakaan soimaa itseäsi tästä! Jokainen ymmärtää että ratkaisu ei ole koskaan helppo ja toivottavasti osaavat ymmärtää j tukea että mihin ikinä päädyttekin niin se ratkaisu on juuri se oikea. Pidetään vielä peukkua, että lapsivesiseula kertoisi parempia uutisia.

Seuloihinhan ei kenenkään ole pakko osallistua, jokunen tääläkin on kirjoittanut että mene ultriin muttei halua tietää sen enempää. Iselleni ollut selvää että haluan myös tietää jos takin poikkeavaa on..mutta silti jokaisen on hyvä muistaa että aivan kaikkea ei ultristakaan näe. Itse toivon kovasti, että saisimme lapsen joka ei olisi liian hätäinen ja jolla kaikki olisi kunnossa (jo heti alussa). Että saisin kokea sen, että lapsi saisi jäädä kanssani samaan sairaalaan ia voisi jopa tulla ystävät /sukulaiset tervehtimään :heart: Voi kuulostaa urpolta, mutta jotenkin se olisi minusta aivan upeaa (ensimmäisen lapsen kanssa ei tätä päästy kokemaan, kun lähti heti toiseen sairaalaan teholle koska oli liian kiireinen ja oli mutkikkaat pari ekaa viikkoa - onneksi kaikki kuitenkin hyvin!).

Jotkut teistä jo vaunut ostaneet, itse en ole vielä uskaltanut. Mutta katsellut olen -> onko kukaan muu katsellut vaunuja ulkomailta? Huomasin, että Saksasta saisi uusia yhdistelmiä alle 200eurolla toimituskuluineen. Toisesta EU maasta kun tulevat, ei tule päälle mitään yllättäviä tulleja tai veroja joten hinta on sitten ihan se mitä niistä myyjälle maksetaan. Yhdet kivannäköiset näyttää olevan vain 144e ja toimituskulut Suomeen 29euroa, ei paha kun näyttää olevan nin että pyytävät täälä käytetyistkin liki vakiona tuon 200-400euroa. Aika samanlaisia kärrejä on esim. firkonilla mutta niillä suomessa hintaa vaunulassa liki 300eruoa, että hintaero on melkoinen ja Saksanpojilla on jumalattomasti näköjään värejäkin joista valita.

Tässäpä linkki parille myyjälle Saksan Ebayssä jos jotakuta muutakin kiinostaa, väreissä ja kuoseissa on vaihtoehtoja ihan valinnan vaikeuteen asti ;) Kun klikkaatte jonkun kärryn kuvaa, tulee sitten listaus kaikista värivaihtoehdoista ko.kärryyn

ADBOR Kinderwagen Kombikinderwagen BABY LUX dunkelblau flower, ADBOR Kombi-Kinderwagen Kinderwagen JOY Artikel im dat-babyhus Shop bei eBay!

Kinderwagen, Kinderwagen mit Schwenkrädern Artikel im Lux4Kids Shop bei eBay!

Terkuin Eka ja masu-asukki, jonka liikeet taisin ekaa kertaa eilen tuntea

Kilulle edelleen voimia. :hug:

ON: Täällä neuvolakäynti takana ja samalla lääkäri kuunteli sydänäänet :heart: Kaikki kunnossa, hb oli 123 ja paino oli tullut 0,073kg/vko alaspäin :D
Vointi on hyvä, ainoastaan väsyttää kun töitä olis tänään viel kuudes työvuoro ja huomenna vaivainen yksi vapaa. :mad: Onneks on toi uusi työpaikka sen verta mukava, että viihdyn siellä hyvin :)

Laitoinpa avatariksi meidän pienen ekan 4D-kuvan :heart: :heart: :heart:

Ninzi & Nuppu 14+6 (huomenna poksutaan!!)

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ninzi:
Aivan mahtava kuva pikkusesta! Kyllä tuo 4D on sit mahtava..kai sitä itekin täytyy jossain vaihees siellä käydä!

j_enna: Dopplerista; hyvä niille jotka ei heti mee paniikkiin, jos ei jostai syystä saakkaan ääniä kuuluviin..ja huono mun laisille jotka saa sätkyn jos ei heti kuulu. Liikkeiden tuntemisen jälkeen siihen ei enää kannata pelkästään luottaa vaan liikkeiden laskeminen paljon tärkeämpää..jos liikkeitä ei tunnu, niin sillon ei oo hyötyä vaikka sydänäänet kuuluis..sillon vauvalla on useimmiten hätä!..been there!

ON: Tänään on jo NELJÄS vuodoton päivä..aivan mahtavaa! Josko siel sit joku tulehdus ois ollu vaikka lääkärit ei sitä "löytäny"..ite ehdotin kuuria lääkärille:)nyt vaan toivotaan, että vuodot pysyykin poissa. Jos pysyy ni ens viikolla Kuusamo..here we come:)

Kävin ostamassa muuten babybeltin tuommosen Anita(oisko ollu)merkkisen..onko kellään kokemusta toimiiko?..kaupassa väitti, että ehkäsee myös arpia..

Hetkeksi helpottunut, mutta silti joka vessareissua jännittävä Annubella ja toivottavasti kaikesta huolimatta hyvin uiskenteleva Onni-Ilona 15+5

Kilu: :hug: Toivottavasti tulokset tulee pian...

Annubella: Hyvä, että vuodot pysyneet poissa. Kyllähän ne aina säikyttää vaikka viikkoja on sulla noin hyvin kasassa.

Petite: Eikös vauvan korkea syke merkannut tyttöä vai kummin päin??

Mahan kasvusta: Joo täällä alkaa kyllä maha kans näkymään, vaikka tietty onhan se köllykkä ollu ennenkin, mutta mulla varmaan kasvaa maha nopeemmin kun on tuplakyytiläiset ;) Mutta mahan päältä ultrateessa, kyllä lääkäri ultrasi ihan tosta navan yläpuoleltakin toista vauvaa, että ei kait ne sitten oo ihan tuolla alhaalla?? Toinen vauvoista oli poikittain ja toinen "pystyssä". Mitenhän ne vauvat sitten selviää kunhan niille tulee voimaa lisää, että potkiiko ne toisensa mustelmille? Eli kun yksi murhe on selätetty, niin pitää näköjään sit keksiä uusia tilalle...

Viikossa pitäisi tulokset tulla istukkanäytteestä. Toivottavasti eivät tule kesken työpäivän, jos ovat huonoja..

Tänään taas vähän herkillä ollut olo, mutta en sentään ole itkenyt koko päivää. Vain kerran repesin itkemään, ku kollega tuli halamaan ja kysymään vointia. Mies sen sijaan on aika maassa.. Hänelläkin omat keskustelut netissä, joissa saa tukea, mutta veikkaan myös kuulleen huonoja kuulumisia osalta. Hän sanoo, että häntäkin asia ahdistaa, mutta hän ei hakeudu samalla tavalla lähelle tai pussaile kuten minä :(

Jotenkin en enää ajattele olevani edes raskaana. Toivottavasti tämä tästä taas muuttuu :(

Kilu87 ja Toukka 12+1

Yhteistyössä