-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Heips:wave:

Tervetuloa kaikki uudet mammat!

Liikkeistä: Kauheasti olen yrittänyt kuulostella, mutta en kyllä huomaa mitään. Istukka edessä joten kait se vaimentaa.Esikoisesta oli takana. Onko täällä mammoja joilla olis kokemusta takana ja edessä olevasta istukasta..koska liikkeet tuntu?

ON: Kuudetta päivää mennään ilman vuotoja. Kuuri loppuu tänään joten nyt jännitetään pysyykö tilanne yhtä hyvänä. Jos pysyy niin maanantain neuvolan jälkeen auto kohti Kuusamoa ja sit viikonpäästä taas ultraan..josko sitten varmistuisi pitääkö tyttölupaus edelleen paikkansa:popcorn:

Kaikille ihanaa viikonloppua pikku masumurusten kera:heart:

Liikkeitä kovasti kuulosteleva Annubella ja Onni-Ilona 16+0 POKS POKS:heart:

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Annubella Istukan paikalla on suuri merkitys liikkeiden kannalta! Mulla oli molemmista lapsista istukka edessä, esikoisesta tunsin likkeet rv18 ja toisesta rv19.
Nyt istukka on takana ja pientä liikettä tuntuu silloin tällöin, varsinkin makuullemennessä tuntuu. Mulla on kotidopler ja sydänäänet kuulin jo rv 9+. Mulle tää on viides raskaus ja kolmas lapsi eli kohtu on jo aika ylhäällä ja iso. Lääkäri just nauroi, että yleensä tällainen maha on rakenneultraan tulijoilla. Joo, olen pienipaikkainen ja todella lyhyt joten sekin saa mahan aika aikaisin näkymään. Doplerilla sitten paikansin ne liikkeet, ensin epäilin ilmaksi mutta kyllä ne liikkeitä on. Ei tietenkään mitään potkuja! :heart:

Viimeksi muokattu:
Kolmas neuvola takana rv.16+3:
Paino: 131,1 (131,5)
RR: 116/77 (127/89)
Leukkarit plussalla, eli mahd. hiiva tulossa, muuten pissa puhdas.
Sydämensyke +
Liikkeet +
Ja papa oli kunnossa:)

Eli kaikki fine ja painokin senku putoo! :D

Annubella mulla oli viimeksi istukka edessä ja tunsin liikkeet vasta rv. 20 jälkeen:) Nyt olen tuntenut jo pientä liikettä, vaikka NT ultrassa istukka näytti olevan etuseinämässä, mutta epäilen sen siirtyneen ylemmäksi juuri näiden liikkeiden tuntumisen takia. Joskin ne ovat tuntuneet todella alhaalla, joten saattaa se istukka silti olla esim. ylhäällä edessä:)

Kiitos Jenny ja annukka kokemuksista. Tämä malttamaton mamma ei jaksaisi millään enää odottaa liikkeitä..ja kateellisena luen teitin tuntemuksia:) esikoisesta tunsin joskus 17 viikol ja oisin niin halunnut että tunnen tästä aikasemmin..ei tarttis sit koko aika juosta tuol neuvolas..no..hyvää kannattaa odottaa:)

• Tykkää
Toisessa neuvolassa käyty rv 16+2.
RR 124/66 ja HB 137. Pissa puhdas. Paino 68.7 joka oli sama kuin kuukausi sitten kun kävin neuvolalääkärillä. Sydänäänet kuuluivat hyvin olivat 150-160 luokkaa. Seuraava neuvola on 2.4 ja sitä ennen rakenneultra 19.3.

Täällä muuten kaikki hyvin, paitsi olen tämän viikon ollut saikulla kun selkä oikuttelee nyt jo : / Toivottavasti menee ohi eikä ole koko loppuaikaa....

Masukin on alkanut jo hieman pyöristyä ja kyllä se kohtu on hieman navan alla kun tänään terkkatunnusteli.

Mukavaa viikonloppua!

Piukke ja Pikku-Kala 16+2

Hipsuk, unna ja Annukka paljon tervetuloa!! Ja Annukalle erityisesti onnea luomu-ylläristä!

unna mulla sama LA mut mä veikkaan että menee yli heittämällä. Ja kyllä täällä on varmasti niitäkin jotka synnyttää heinäkuulla vaikka LA olisi elokuun lopussa joten tervetuloa vaan!

Päivittelen listaa vähän niinkun tiettyinä päivinä joten lisään teidät kaikki listaan kun päivitän seuraavan kerran viikonloppuna:)

Varasin tänää Porvoosta ekan neuvola-ajan ja tyhmästi mulla ja esikolla on eri täti, vaikkakin neuvola samassa paikassa. Se on jo 8.3 eli kolmen viikon päästä 19+2, outoa. Ehkä ultra-aikakin olis sitte aiemmin ku se pitäis vielä varata maanantaina :D

Jenny ja Papu 16+3

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa kun niin moni elokuinen on löytäny tiensä tänne! :)

Ja onnea ihanista ultra- ja neuvolauutisista!

Jenny äää, sähän oot kohta jo puolessa välissä ;) Vitsit kun on kyllä menny viikot niiiiin nopeesti..

(.) Mä päätin viettää ruuan täyteisen perjantain telkkarin ja avokin kanssa, just pistin lohkoperunat uuniin ja seuraavaks olis vuorossa pippuripihvien paisto!
Mulla on tullu hirvee himo mehukatti-mehuun ( :D ) ja mies saakin taas kantaa sitä kaupasta.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

rooroo ja peukaloinen 12+3

Hipsuk, Unna & Annukka-81 Lämpimästi tervetuloa mukaan! :) Annukalle onnea luomuplussasta. =)

Istukan paikka on mietittyttänyt, koska en tiedä, miten se minulla on. En älynnyt kysyä sitä nt-ultran yhteydessä. Täytyy muistaa rakenneultran kohdalla maaliskuun lopussa.

Liikkeistä Taisin eilen tuntea esimmäiset hipaisut! Ihan vannomaan en mene, mutta sen verran erilaista se oli. :) Nyt toki toivon lisää... Mies ehti jo virnistää, että olenkohan samaa mieltä loppuraskaudessa? :D Huomasin kyllä, että mieskin jo kovasti odottaa sitä aikaa, kun hänkin pääsee tuntemaan liikkeet.

Kerroin tosiaan ryhmänohjaajalleni raskaudesta ja sain lämpimät onnittelut. Minua suorastaan käskettiin laittamaan vauva ennen opintoja ja ottamaan omien fiilisten mukaan. Halusin tietää, että kuinka aikaisin koulu haluaa tietää paluusta opintoihin, mutta ryhmänohjaaja kehoitti vain keskittymään vauvaan ja äitiyteen ensin kaikessa rauhassa. Olin iloisesti yllättynyt reaktiosta, vaikka ryhmänohjaajani tausta onkin päihde- ja mielenterveyspuolella, jossa hän on pitään työskennellyt. :)

Hiihtoloma on onnellisesti alkanut. Koululle ei tarvitse mennä kokonaiseen viikkoon, vaikkakin muutamia koulujuttuja täytyy tehdä, sillä heti loman jälkeisellä viikolla on luvassa tentti ja kaksi muuta seuraavat pian perässä ja kahden tehtävän deadlinetkin kummasti lähenevät. Mutta loma! Tulee hyvään paikkaan ja todella tarpeeseen.:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!:)

Luckygirl & Vintiö 14+6

hipsuk, unna ja annukka-81 tervetuloa ja onnittelut raskauksista!

luckygirl: Täälläkin tuntuu mies jo odottavan liikkeiden tuntemista :heart: Eilen puhuttiin puhelimessa kun olin just käyny nukkumaan ja pikkuisella oli kovat jumppailut just käynnissä. Kerroin miehelle et pikkuinen lähettää isukille terveisiä :heart: Ja kysyi koska hän ne liikkeet tuntee.. Sovittiin et sit voidaan myöhemmin nukkua niin et mun masu on miehen selkää vasten jolloinka pikkuisen liikkeet tuntuis miehen selkään :)

Ihanaa kun mies tulee yöllä kotiin työreissusta :) Hiukan on mökkihöperö olo kun on koko pitkän viikon sairastanu yksin kotosalla.

Raskausviikot tuntuu menevät nyt eteenpäin ihan hurjaa vauhtia! Liikkeet tuntuu jo välillä useamman kerran päivässä, useimmiten ruokailun jälkeen. tosin enimmäkseen ovat vielä sellaisia elohiirimäisiä, ei kovin selkeitä tuntemuksia. Mut just esim. selällään maatessa nukkumaan mennessä tuntuu selkeämpiä töytäisyjä :heart: Masukin kasvaa kovasti ja sitä tulee koko ajan ihailtua :) Ja tajusin just, et rakenneultraan on enää 2,5 viikkoa!! Aivan käsittämätöntä! Ja sit sitä ollaankin jo aika lailla puolivälissä. Tuntuu ihan uskomattomalta, että 2,5 viikon päästä ehkä jo tiedetään tulokkaan sukupuoli! Mihin tää aika menee :O

Vanella ja pikkuinen 16+2 :heart:

• Tykkää
Reactions: Nepo ja luckygirl
Tervetuloa uudet!

Liikkeitä kovasti täälläkin odotellaan, en tiedä sitten millon alkavat tuplat potkia oikein olantakaa, jotta minäkin sen huomaisin ;) Eli istukat on edessä ja toisella takana...

Aika taas täällä kuluu jotenkin pirun hitaasti... tuntuu, että rakenneultraankin on ihan tosi pitkä aika. Eli täällä se tehdään rv 20+ ja siihenhän on vielä yli kuukausi... Jotenkin vaan pelottaa että voiko siellä ilmetä jotain häikkää?!? Mulla ei siis tämä stressi hävinny siihen np ultraan...

Nippe + tuplat 15+4

rooroo kyllä se aika näilläkin viikoilla tuntuu kuluvan ihan liian hitaasti!! :D :D Ja on siihen puoliväliin kuukaus kuitenki ;) Ja sul on silti hyvä chäänssi synnyttää kuukautta ennen mua :D

Ja kukakohan täällä käy aina poksumassa lauantaisin, hänellä olis tänään jo 17+0, tuntuu hurjalta!

Kyllä te kaikki esikoisen odottajat joudatte niitä liikkeitä tuntemaan ihan vitutukseen asti, mä lupaan :D

Jenny ja Papu 16+4

• Tykkää
Reactions: luckygirl
Tervetuloa mukaan uudet!

Onko muilla mennyt turvotus jo "överiksi"? Mulla on aamulla tuo pieni pömppö mutta sitten iltaa kohden ihan älytön pallo kuin ois 7 kuulla jo. Lisäksi ruokailun jälkeen koko ylävatsa pingottaa ikävästi, jopa sattuu. Pitää neuvolassa kysyä että kuuluuko tämä asiaan. En ole syönyt mitenkään isompia annoksia kuin ennen, mutta useammin kylläkin. Oisko jotain viennkejä että miten helpottaa oloa? Pakko kuitenkin illallakin olisi syödä tuo lämmin ateria kun nälkä kuitenkin on..

Penni ja pikkunen 15+0

Ihanaa lauantaita! :)

Piiitkästä aikaa sain nukkua niin pitkään kuin nukuttaa (toki vessatauoilla) ja nousin klo 9. Luksusta. :)

Vanella Kuullosti niin kivalta idealta tuo nukkuminen masu miehen selkää vasten.:)

Jenny Kiitos tiedosta! :D Sitä se mieskin epäili, että loppuraskaudessa voi liikkeisiin kyllästyä... Nyt toki ei vielä usko sellaisen päivän koittavan...;)

Vauvakirja/Vauvan ensimmäinen vuosi - kirja Oletteko aikaisemmin hankkineet/saaneet Vauvan ensimmäinen vuosi tai vastaavan kirjan vauvalle? Aiotteko hankkia/toivoa lahjaksi sellaista? Näin eilen monia vauvakirjoja ja ihastuin Anne Geddesin kirjaan. Ajattelin sellaisen hankkia vauvallemme jossakin vaiheessa ja täyttää sitä huomattavasti ahkerammin kuin vanhempani, jotka eivät laittaneet kirjaani paljon mitään, vaikka olenkin esikoinen ja ainokainen.

Luckygirl & Vintiö 15+0 POKS!

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Edessä oleva istukka mulla ollut 2 edessä ja yhdessä takana. Ja kyllä on eroja tuossa liikkeiden tuntumisessa. Kun istukka ollut edessä niin tuntuneet liikkeet ekan kerran vasta 18-20 vko:lla. Nyt olis tunne että on takana. Tiedä sitte mistä se sellainen tunne tulee :D

Eilen kävin np-ultrassa. Tai siis eivät ottaneet mun pyynnöstä sitä sinkapoimua. Tarkisti tuon koon ja meni sitte viikon edellä kuten oltiin arveltukin. Lasketunajan olinkin jotenkin ite laittanut tuonne melkein oikein (?) Mutta jos pikkutarkkoja ollaan niin voisiko la:n siirtää 27.8.2012? Eipä meillä vauvat ole ikinä syntyneet la:na. Yksi syntynyt rv 38, 39 ja 42 :) Jännäksi kyllä menee.

(.) Vauvalla oli kaikki hyvin. Sisäelimet näki. Virtsarakko oli normaali ja lapsivettä oli jo juonut. Huvittava kun vauva otti vauhtia koko ajan vatsanpeitteistä ja pomppi kuin patjalla :D Joku jumppatuokio menossa.

Tyttö/poikaolo Aikasemmin olen ollut tyttöolossa. Nyt en sitten ollut niin varma. Mitään ultraava kätilö ei sanonut ja en edes kysynyt että olisiko jo näkynyt. Periaatteessa ois mahdollisesti voinut se näkyä jo. Ajattelin säästää rakenneUÄ:hän ja asennoitua siihen mennessä että tuli kumpi tahansa, niin ihana se tulee olemaan. Tai eihän siihen tarvinut asennoitua edes kun piennen näki siellä vatsassa<3

petite ja pieni 12+5

• Tykkää
Moi taas!

Täällä aika oireetonta aikaa, välillä on nivusvihlaisuja ja iltapahoinvoinnista kärsin..
Päivällä pystyn syömään hyvin, mutta iltapalan jälkeen (tai 6 aikaan syön leipää) niin sen jälken en pysty enää saamaan mitään alas ja kun menen nukkuun niin vatsa kurnii :/
Sitten on vaikea saada unen päästä kiinni.
Onko muilla samoja vaivoja?

Toinen on tietysti se ihana närästys, joka oli jo esikoisesta aivan koko raskausajan kestävä vaiva ja samaa on nytkin, vaikka söisin mitä niin aina joku närästää.
Samarinia nauttisin mielelläni, mutta sehän on kielletty kai, joten renniellä täytyy pärjätä, mutta sekin oksettaa :x Eilen liuotin sen veteen ja sain jotenkin alas, mutta kyllä on vaikeaa :D

Siivosin juuri vaatekaapin ja kaiholla katselin viime-kesäisiä vaatteita..Paljon laitoin sivuun vaatteita, joita tiedän, että aikoihin en voi pitää. Mutta on siellä sitten odottamassa äitiysvaatteita, en malttaisi odottaa!!
Onneksi omistan paljon pitkiä toppeja, joten masutuubeja ei tarvitse enempää kuin se minkä jo omistan.

Vauvakirjasta kyseltiin, esikoinen sai lahjaksi kaksi ja olen jopa täytellyt niitä. Kiva on lueskella ja liittää mukaan valokuvia =)

Kiuku ja Palleroinen 13+2

Moikka kaikki!
En oo jaksanut käydä kirjoittelemassa, oon nyt kolmatta päivää ollut kovassa kuumeessa ja yskässä,eikä mikään ruoka pysy sisällä :( Huolettaa miten pikkuinen pärjää kun en oo kolmeen päivään syönyt! Tänään oon ekaa kertaa jaloillani ja jaksoin jopa koneelle tulla :D Jospa nyt alkais helpottaa, toivottavasti ruoka rupeis pysymään sisällä... Harmittaa hirveesti kun joutui olla eilen harjoittelusta pois ja tänään ois kans ollu iltavuoro... Torstai iltana rupesin töissä oksentaa niin mut passitettiin kotiin sitte, koko päivän olin kärvistellyt vaikka oli kamala olo.

Töytäisyjä oon välillä ollu tuntevinani,mutta nyt jotenki tuntuu mahaki niin kevyeltä kun ei oo saanu syötyä ja maha on kipuillut...

Jaa huomenna poksuu vko 16 käyntiin! :) aika menee tajuttoman nopeesti!

Mieskin on nyt oikein tuntunut sisäistävän enemmän tän vauvan tulon, se on joka ilta lukenut sitä neuvolasta saatua odotus-kirjaa :heart: Mukavaa.
Nyt on kyllä ihan tyhjä pää ja tää meni omanapailuks :D En nyt enää muista mitä ootte kirjotellu ja rupeen taas makaamaan että saan itteni terveeks!

Minea ja maha-asukki 15+6 :heart:

Helluri kaikki!

Voimahaleja kilulle ja hejalle, olette ajatuksissa!

Itsellä oli np-uä ja kaikki ok, riskilukua vielä odotellaan, meillä päin se tulee perästä sitten. Mitään poika- tai tyttöoloa ei ole, katsotaan pitäisköhän udella sitten rakenneultrassa vai koettasko kerrankin ottaa yllärinä... kahdesta aiemmasta lapsesta ollaan kysytty heti kun mahdollista.

muoks... t. Rautahammas ja 12+4

LA muuttui päivällä eli onkin 28.8.12 ja ikäni on 31

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rooroo ja Jenny90
Hei taas!

Hiukan olen ollut laiska kirjoittamaan tällä viikolla, kun olen iltavuorossa ollut töissä. Lukemassa olen kyllä käynyt.

Kilulle vielä tsemppaukset, :hug: ja paljon voimia.

Hejalle voimia ja :hug:

Tervetuloa kaikki uudet! :)

Vauvakirjasta meillä tuolla tytöllä sellainen on ja ajattelin nytkin sen hankkia, valitettavasti esikoisesta jäi jotakin kirjoittelematta...

ON: Ei mitään ihmeitä, ollaan hankittu jo pinnasänky ja hoitopöytä, kun edullisesti saatiin käytetyt. Oma olo ihan hyvä, vielä on hiukan yskää jäänyt flunssasta. Ja närästystä on joka päivä, onneksi vielä auttaa maito ettei tarvitse rennietä hakea. Ei tällä erää muuta.

Shadowy ja Pieni 15+6

Voisiko muuten hiivatulehdus aiheuttaa sikiölle sitä turvotusta? Viime viikolla mietin, että voisiko olla hiiva ja nyt ultrien jälkeen kutissut muutaman päivän.. että näinköhän tästä kannattaisi hiivalääkekaupoille yrittää päästä. Mikä merkki se oli, jota raskaana olevatkin voivat käyttää?

Moikka kaikki ja kivaa, että joukkoon on tullut uusiakin!

Pahoitteluni Hejalle.

Mä en ookkaan viikkoon jaksanut kirjotella, kun pientä remppaa ollaan täällä kotona väännetty ja koti ollut ihan kaaos, mut teidän juttuja oon lueskellut.
Kolmannessa neuvolassa käytiin viime maanantaina ja kaikki pienellä hyvin. Sydänäänet olivat vahvistuneet huomattavasti. Tosin mulla paino edelleen tippunut alaspäin, joten nyt saa oikeen syömällä syödä :)
Rytmihäiriöiden takia oon joutunut ramppaamaan terkkarissa, kun kaikenlaisia kokeita otettu. Onko jollain muulla kokemusta rytmihäiriöistä raskauden aikana? Jostain luin, että saattavat olla ihan normaaleita näillä viikoilla, mut neuvolassa olivat huolestuneita.
Puolison kanssa asiat kivalla tolalla, tosiaan meitä on auttaneet ne perheneuvojalla käynnit.
Maha on alkanut kasvaa, makuullaan tuntuu, että kohtu ois jo noussut tonne melkein navan korkeudelle..

Tänään on ystäväni babyshowerit! En ole moisissa bileissä ennen ollut. Hänellä on kuukauden päästä laskettuaika.

Mukavaa sunnuntaita!

Maygory ja ensimmäinen pieni 17+0 poks

Yhteistyössä