ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Hellu, älä nyt aivan hermoraunioksi muutu. Onhan täällä monta kenellä vuotoa on ollut ja kaikki silti ollut ihan hyvin.. :hug:

ON: mullakin oli tänään np-ultra ja siellä se köllötteli. Mähän oli ollut huolissaan kun vauveli ei viimeksi liikkunut, eikä se nytkään aluksi. Vähän kun lääkäri tökki mahaa, niin johan alko vilske. :) Mitään epänormaalia ei löytynyt, pituutta n.5,5cm ja vastas aikalailla viikkoja. Turvotus 1,0mm eli hyvä. Parasta ultrassa oli kun pikkunen alko juomaan, se oli aika hassun näköstä kun leukaluut liikkui.. :LOL: Lääkäri sanoi että kattokaas, ruokailuhetki.. :)

voimia huonoja uutisia saaneille, täällä samanlaisessa tilanteessa. vuoto alkoi maanantai illalla niukkana vaaleana, oli poissa tiistai päivän ja alkoi taas ke iltana, yöllä ei ole tullut....pelottaa miten tässäkin käy. np ultra olis 13.2 jos sinne päästään

meeruska 10+1

hellu77 ja meeruska :hug: tiedän miltä teistä tuntuu!! :hug: tää vuotelu on ihan KARSEETA!! mut muistakaa, et se ei suinkaan ole aina vaarallista.. varsinkaan, jos ei tule kipua je vuoto on niukkaa
Mä taas eilisen päivän vuotelin ja aattelinki sotiella taas neuvolaan! Oon 9ksi menossa sinne labraan, ni jos vaik samalla vois käydä taas näytillä :ashamed:

EjaV ja Maaliskuu iso halaus!

Kaikille joilla on vuotoja tsemppiä. Toivottavasti on harmittomia.

Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta!

Me käytiin maanantaina ultrassa. Kyllä jännitti kun ei käyty alkuraskaudenultrassa ja ekan kerran vauveli nähtiin. Kaikki oli oikein hyvin. Kovasti koitti mennä karkuun kun mitattiin. Niskaturvotus oli 0,6mm ja pää-perämitta 5cm. Vastas viikkoja menkoista laskettuna eli laskettuaika pysyy. Näkyvyys oli hieman huono kun mulla on tällä hetkellä istukka kohdunsuulla. Kuvistakin tuli sen takia vähän huonot. No pääasia että kaikki oli hyvin!

Sukupuolesta emme aio kysyä. Mies ehkä haluaisi mutta mä sanoin sille että en haluaisi tietää jos nyt ei ihan selvästi ultrassa näy.

Doppleria en ajatellut hommata. Se ei varmaan ole hyvä mun mielnterveydelle :LOL:

Hauskaa tiistaita kaikille!

Päksäkkä 12+1

Onnea kivoja ultrakokemuksia saaneille! :heart:

Täällä bongattiin sydänäänet dopplerilla eilenillalla! :heart: Ihan ihmeellistä!. Niinku ois höyryveturi puksutellut aika kovaa vauhtia eteenpäin. :D

Raudasta Kaveri sanoi, että kannattaa syödä pinaattilettuja. Pinaatti nimittäin nostattaa hemoglobiinia. Itse päätin, että syön niitä pieninä annoksina ruokailujen lisänä.

Mandy ja nappula 13+2 :heart:

harmi että noita surullisia juttujakin vielä tulee.. voimia heille kovasti... :hug:

tuntuu nyt vähän pahalta hehkuttaa omia tuntemuksia.. eli siis tänää kävin aamulla neuvola lääkärissä.. ja ultrattiin ala kautta.. siellä näkyikin heti pikkuinen potku nyrkkeilijä.. :heart: on se jännä miten niin pieni voi näyttää niiin ihmiseltä.. mini ihminen..ihana.. mittaaminen ei ollutkaan niin helppoa sitten mutta 11+5 lopulta saatiin.. eli sen mukaan laskettu aika olisi jo 15.8.2009 mutta ei sitä tarvi vaihtaa.. voihan olla että vielä vaihtuukin..:D

sitten minulla oli aluksi ihan tyttö olo (finnejä on tullut meinaan kauheesti).. mutta nyt vauvan nähtyäni niin tuli poikaolo.. =)

hyviä vointeja kaikille

terveisin
piritta ja möykky 11+5

mertsu mulla ollut hematooma kahdessa viime raskaudessa, joista kummastakin vuodot loppuivat viikolla 14, sitä ennen tuli aina sillon tällöin ja toinen raskaus meni hyvin loppuun asti toisesta meillä enkeli poika, kun vaurioitti vuodot istukkaa joka oli kohdunsuulla. Riippuu ihan hematooman paikasta jos tulee esim istukan reunasta on vaarallisempaa, näin sanoi lääkäri meille.
Tsemppiä muillekin vuotojen kanssa kamppaileville, onneksi ovat usein vaarattomia :hug:

Heitu ja onni-helmi 13+4 :heart:

Minut voi poistaa listalta. Pieni ihmisen alku tuli pois masustani reilu viikko sitten rv 8. Viikko sitä ennen vielä sydänkin löi (kävin päivystyksessä vuodon takia) , mutta eka neuvolassa kohtu todettiin tyhjentyneen... viikon vuotamisen jälkeen. :/

Voimia huonoja uutisia saaneille... :hug:

Jotenkin tuntuu inholta tulla hehkuttamaan meidän eilisestä ultrasta.. Meillä on viikkoja vasta 10+1, LA 25.8 (apua, neitsytvauva!). Pikkuinen sydän sykki ja meinattiin pakahtua onnesta.. :heart: Kahden viikon päästä uusi ultra missä kaikki mitat saadaan kerralla otettua. Pienen pää-perämitta oli n. 3 cm, ja siellä se köllötteli... :D

Moi kaikille ja pahoitteluni ja tsemppiä niillle, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia :ashamed:

Tänään alkoi sitten 15. raskausviikko :) Joku sanoi, että ekat vauvan liikkeet saattais tuntea jo piankin, mutta en usko että ensiodottaja niitä vielä näin pian tuntee...ehkä sitten parin viikon päästä (toivotaan!)

Taas tällainen pikainen visiitti työpäivän ohessa.

outiko 14+0

Heipsan pitkästä aikaa!

Liian moni saanut huonoja uutisia.. Voimia ja :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille..

Täällä stressi alkanut helpottamaan kun sain mammalomaan asti töitä =) Raskausoireetkin alkaneet helpottamaan, tosin väsymys tuli piiitkän tauon jälkeen takaisin =( Maha ei vielä näy eikä pömpötä, mikä on vaan toisaalta hyvä koska työssäni se olisi vain "tiellä" aika pian..

Toki olisi ihanaa saada kunnon raskauspömppömaha mutta ehtiihän se sieltä vielä.. Lopussa siihenkin jo "kyllästyy" kun on kömpelö olo.. Aika myöhään mulle on aina masukka vasta tullut.. Varmaan oma pituus (175cm) ja taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa asiaan..

:attn: Toivottavasti mahdollisimman moni allekirjoittaa tai on jo allekirjoittanut adressin synnytyssairaaloiden lakkauttamista vastaan.. Tuskin kukaan haluaa pidempiä matkoja sairaalaan synnyttämään :attn:
Täältä löytyy kyseinen adressi http://adressi.kaksplus.fi

Perjantaina heti aamusta olisi nt-ultra.. Jännittää kyllä TODELLA paljon, johtuen siitä että kerran sain huonoja uutisia ja päädyimme raskauden keskeytykseen (raskausvko16).. Ei saisi murehtia etukäteen, ja todennäköisesti turhaan. Mutta minkäs teet, ei se tuolta mielestä häviä ikinä..

Aika haikea olo muutenkin tällä hetkellä.. Tämä on 99% varmuudella viimeinen kerta kun olen raskaana.. Taitaa meidän lapsiluku olla tässä.. Nyt vaan täytyisi muistaa nauttia joka hetkestä =)

Sukupuolta varmaan kysytään sitten rakenneultrassa.. Tietää kummat vaatteet (tytön vai pojan) voi jättää käyttöön ja kummat myydä tai laittaa varastoon.. Itsellä ehkä tyttöolo, mutta katsotaan vielä perjantaina mihin se kallistuu kun näkee pikkuisen..

Minerva

Heip!

Ikävän monella on ongelmia raskauden kanssa. Voimia Teille, jotka jouduttu pelkäämään ja jännittämään. Itsekin välillä pelkään käydä vessassa jos on ollut oikein pahaolla.

Meillä tosiaan laskettu aika 17.8.2009. Kätilöopisto valittiin synnytyssairaalaksi ja koitamme päästä haikaranpesään..katsotaan.

11+4 tänään. Ei mahaa näkyvissä.

Heip,

en muista oliko täällä muita migreenin kanssa painivia, mutta ajattelin kertoa, että olen menossa huomenna yksityiselle neurologille (HKI päänsärkyklinikka) tämän migreenin kanssa. Olen tainnut täälläkin sanoa, että miulla ei ainakaan ole helpottanut raskauden myötä vaan ehkä päinvastoin.. kohtauksia tullut yli kymmenen näiden ekojen kolmen kuukauden aikana. Tää tekee elämän hankalaksi... ja olen ottanut sumatriptaania vaikka tiedän ettei sitä suositella. En jaksa nyt puolustella ja selitellä... huono olen... mutta siinä vaiheessa kun se kipu ei anna nukkua ja se vaan jatkuu ja jatkuu niin ei millään muulla enää ole väliä kuin että saisi sen pois.
Toivon todella että saisin nyt jotain neuvoja miten saan lääkitä itseäni. Tavan lääkärien neuvot on tasoa "ootko panadolia kokeillut?" Aa, en ookaan! Tosi hyvä idea, pitääkin kokeilla... :/

Tulinpa taas välillä kirjottelemaan kuulumisia vaikkei tänne mitään ihmeempiä kuulu. =)

Iso :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Tänään sitten vetäsin äitiyshousut jalkaan. Ei auta, ei ole mukava olla enää "tavallisissa" housuissa. Eilen tilasin äitiysfarkut ja yhden paidan H&M:stä. Täytyy katsoa jos on hyvät farkut niin jospa sitä ostais toisetkin. Ensi viikon torstaina olis sitten eka neuvola ja sitten onkin np-ultra melkeen heti perään. Ainakin viikot on jo niin pitkällä että piakkoin pitäis senkin olla. No yleensä se tilataan heti samalla ekalla neuvolakäynnillä. Seuraksi on nyt tullut valtava väsymys ja nännit on ihan tajuttoman arat. Heti on vedet silmissä kun joku hiukankin hipaisee. :LOL:

Ritsanampuja rv10+0

Voi ei, taas ikäviä uutisia :'( Mitä tässä enää osaa edes sanoa.. "Voimia" tuntuu niin karulle jotenkin. Mutta silti, toivon kovasti kovasti voimia :hug:

Vuotelijoille uskoa, voi olla vaaratontakin. Meitä on täällä monta jotka ollaan vuodettu kivuilla ja kipujen kanssa ilman, että raskaus on keskeytynyt.

Kaikille hyvistä ultrista ONNEA :heart:

Vilma ja Elma (joka sai tänään itsetehdyn nallukan odotuslahjana äiskän ystävältä ) 11+5

Jaksamista marceille! :hug:

Päivitin teidän ilmoittaneiden laskettuja-aikoja, myös piritta88. Mulle ainakin ultrassa sanottiin, että sillä lasketulla mennään loppuun asti. En tiiä onko muualla eri käytäntö..? Onnea mukavista ultrakäynneistä! :heart:

Mandy ja nappula 13+2

ihan ekaks isot :hug: huonoja uutisia taas saaneille...

oma napa: sykkeitä o tullu kuunneltua ja miehelleki ne eilen sit löyty.. :D ihana se jumputus on..nauhoittelin äsken koneellekin ne jo.. :D

exän äiteellekin kerroin tänää asiasta ja hän ei kovin iloinen ollu.. :ashamed: nooh ei sen ni väliä.. mies mua lohduttelikin et älä välitä eipä se hänelle niin kuulu.. tottahan sekin..

mut ny ei kerkee enempiä taas kirjoitella palataa :wave:

peikko ja sintti 10+5

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Moi kaikille ja pahoitteluni ja tsemppiä niillle, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia :ashamed:

Tänään alkoi sitten 15. raskausviikko :) Joku sanoi, että ekat vauvan liikkeet saattais tuntea jo piankin, mutta en usko että ensiodottaja niitä vielä näin pian tuntee...ehkä sitten parin viikon päästä (toivotaan!)

Taas tällainen pikainen visiitti työpäivän ohessa.

outiko 14+0

ni tähän piti vielä vastailla,et mää tunsin esikosta ekoja liikkeitä muistaaksee 15+ viikolla,si tuli kausi ettei ollu mitää ja 18viikolla oli jo kunnolla liikkeet havaittavissa muistaakseni.. puoli välissä maha oikein höllu ku oli bileet meneillää.. et voi niitä tuntea,mut useemminhan se o ni ettei niitä tiedosta liikeiksi ku ei tiedä mille ne tuntuu...

Eilen neuvolassa lääkärin tarkastuksessa. Kaikki oli onneksi hyvin ja kuulemma verinen vuoto on nuorilla äiteillä normaalia, kun versisuonet on niin herkät. Valkovuotoa tulee kovasti ja sekin on sellasta rusehtavaa, mikä johtuu siitä kun siihen menee pari tippaa verta. Vauvojen sydänäänetkin löydettiin, toisella vaan oli selvästi heikentyneet äänet :(
Istukka on ollut nyt pari päivää todella kipeä, kun pikkuset potkivat sitä. Istukka on tossa etuseinämässä, niin kaikki iskut tulee siihen...pistelee ilkeesti.
Olo on vieläkin aika epätodellinen. Vaikea kuvitella et toisesta ainakin tulee meille enkeli :/

Mutta nyt pitäs mennä tekee ruokaa, onneksi ruoka pysyy jo hiukan paremmin sisällä.

Emmi ja pikkuset 16+0

Alkuperäinen kirjoittaja M86:
Moi kaikille!

Pitihän se tulla taas moikkaamaan, vaikka ei oikeastaan mitään asiaa olekaan. Tulin vain etsimään erästä rakasta ystävääni, jolla laskettu aika on päivää ennen minua eli 9.8. Kielletty, oletko se sinä? =)

Minulla on paino noussut 3-4kg syömisen takia. Miten voi ihminen olla nälissään koko ajan? Minulla on seuraava ultra (np-ultra?) ensi viikolla. Terveisiä kaikille!

M & vave 11+3
Hei, katos vain, ihan huvikseen selailin tätä pinoa läpi, kun ei ole tullut pitkään aikaan käytyä =) Sinäkin Brutukseni täällä! On tämä elämä ihmeellistä... jotenkin kun sitä on aikoinaan jakanut niin hirveästi yhdessä ja nyt koetaan tavallaan yhtä aikaa jotain, mikä muuttaa ratkaisevasti molempien elämän. Ei voi kuin hymyillä =)

kielletty & "minullaeiolevieläkutsumanimeä" 12+3

Ps. Lisään nyt miehen ainakin viime kerralla oikein menneen ennustuksen, eli tyttöä povaa nyt seuraavaksi =) Olotilan puolesta voisin sanoa samaa, tai lähinnä oireettomuuden, mutta eihän sitä koskaan voi tietää...

Eilen oli raskausajan eka päänsärky, joka alkoi iltapäivällä töissä. Kai se on jotain niskajumeja tai jotain :/ . Eipä tietenkään ollut mukana parasetamolia, ja kun illalla kotona kokeilin niin eihän se oikein edes auttanut. Aamulla päänsärky oli entisellään joten päätin sitten kokeilla kunnon kävelylenkkiä ja lähdin jalkaisin töihin (4km) vaikka tiesin myöhästyväni kun aamulla ei ollut mitään tapaamisia. Auttoihan se, ja nyt on pää taas selvä.

Toivottavasti tämä ei uusi, kun ei viitsisi pelkän päänsäryn vuoksi töistä aikaisin kotiinkaan lähteä... Vaikka se kotiinkävely mukavasti pään selvittäisikin...

NT-ultra edelleen mietityttää. Kohta pitäisi tulla sinne aika, tää on mennyt vähän myöhäiseksi (viikkoja on jotain reilu 10 tai reilu 11 vähän laskutavasta riippuen). Melkein toivon etten ehtisi siihen lainkaan :whistle: . Mies on nyt sillä kannalla että mennään sinne ultraan joka tapauksessa, ja sitten vaan ei mennä siihen punktioon vaikka olisikin korkea riskiluku. Punktio siis pelottaa minua riskien ja muunkin vuoksi. Ja jotenkin tuntuu väärältä tarkistaa juuri tämä asia niin tarkkaan kun emme/en (nyt mietityttää mitä se mies oikeasti ajatteleekaan) kuitenkaan aborttia tekisi. Mies tuntuu kovasti olevan sitä mieltä että sinne mennään vaan hakemaan mielenrauhaa, kun taas minusta tuntuu että pikemminkin mieli pysyisi rauhallisempana ilman moista tutkimusta. Ja kun nyt raskausaikana on kaikkea muutakin stressiä elämässä, häät ja muutto ja uusi työpaikka sekä miehellä että itsellä. :/

Halauksia niille jotka niitä tarvii maaliskuu oli ainakin. Harmi että vielä tässä vaiheessa menee kesken.

Onko kellään täällä herkkää ihoa? Mulla on tosi kuiva iho ihan atooppinen, niin nyt on sitten ihan ihottumalla ja herkkänä tuo mahan iho. Ei varmaan tykkää raskauden venymisestä ja talven pakkasista nyt yhtäaikaa. Osaako joku suositella siihen jotain rasvaa (ei sais olla hajusteita). Nyt oon laittanut siihen Erisania, Sibicorttia ja Bebanthenia aina sen mukaan miten pahana on ollu.

Tänään ei ole väsyttänyt niin paljoa, mutta tänään onkin vapaapäivä :) Vauva sai tänään kirppikseltä harsoja, muovitetun froteen ja sellaset käsi tumput niin ja peppi pitkätossu pehmon. Vielä paljon hankintoja uupuu, mutta onneks on aikaakin. Anoppi lupas ostaa meille ne vaunut :heart:

P.S Mulla on vähän poikaolo, kun aikasemmin veikattiin tyttöä, mutta nyt Nt-ultrassa vastasikin viikkoja niin voikin olla kumpi vaan. Miehen suvussa on paljon poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja M86:
Moi kaikille!

Pitihän se tulla taas moikkaamaan, vaikka ei oikeastaan mitään asiaa olekaan. Tulin vain etsimään erästä rakasta ystävääni, jolla laskettu aika on päivää ennen minua eli 9.8. Kielletty, oletko se sinä? =)

Minulla on paino noussut 3-4kg syömisen takia. Miten voi ihminen olla nälissään koko ajan? Minulla on seuraava ultra (np-ultra?) ensi viikolla. Terveisiä kaikille!

M & vave 11+3
Hei, katos vain, ihan huvikseen selailin tätä pinoa läpi, kun ei ole tullut pitkään aikaan käytyä =) Sinäkin Brutukseni täällä! On tämä elämä ihmeellistä... jotenkin kun sitä on aikoinaan jakanut niin hirveästi yhdessä ja nyt koetaan tavallaan yhtä aikaa jotain, mikä muuttaa ratkaisevasti molempien elämän. Ei voi kuin hymyillä =)

kielletty & "minullaeiolevieläkutsumanimeä" 12+3

Ps. Lisään nyt miehen ainakin viime kerralla oikein menneen ennustuksen, eli tyttöä povaa nyt seuraavaksi =) Olotilan puolesta voisin sanoa samaa, tai lähinnä oireettomuuden, mutta eihän sitä koskaan voi tietää...

:heart: :heart: :hug: Eli haleja ja terkkuja!

Minä kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Taitaa olla melko rauhallinen kaveri itsellä mahassa. :) Ei riehunut, vaan nätisti oli (käytöstapojaan ei ole ainakaan vanhemmiltaan perinyt :LOL: ). Pää-perämitta on kuulemma 68mm.
Äitiysvaatteita ei ole vielä tarvinnut ottaa käyttöön. Omat housut ja paidat menevät hyvin päälle. No, ei kai tässä kummempia. Terkkuja!

M & vave 12+2

Mulla on atooppinen iho ja se on kyllä kiukutellut nyt kun olen laiminlyönyt perusrasvausta. Minulle auttavat parhaiten ureaa sisältävät voiteet, ja HTHta ostin nyt pullon. Pitäisi vaan malttaa rasvata säännöllisesti niin menisi hydrokortisoniakin vähemmän.

Niin, tuosta NT-ultrasta vielä. Olen ajatellut että kun lähettävät tiedon siitä ultra-ajasta niin soitan sinne ja kyselen vielä että voiko esimerkiksi sen niskapoimun jättää mittaamatta tai voiko sen veriseulan jättää väliin vaikka niskapoimu mitattaisiinkin. Ja kysyisin myös että saako siellä muuta selville kuin sen Downin, siis että voiko siellä paljastua vaikka sydänvika jolle vielä voitaisiin tehdä jotain raskausaikana. Vaikka en tiedä sitten mitä tuo mies on mieltä että mitä pitäisi tehdä. Kun eihän niitä tuloksia voi pelkästään hänellekään kertoa....

Yhteistyössä