ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

täällä muuten tuntui ensimmäiset liikkeet maanantaina rv 14+0. En odottanut niitä näin aikaisin, kun esikoisesta tunsin aika myöhään.

voimia kaikille jotka taistelevat vuotojen kanssa ja halaukset suru uutisia saanneille :hug:
Tervetuloa uusille
 
Kiitti Tikru linkistä! 150 euroa köyhempi olo, mutta ostin nyt sitten farkut, kun mulle ei ole enää kuin yhdet jotka sopii jalkaan. Ja kyllä siihen 150 euroon muutama muukin vaatekappale mahtui ;)

En ole jaksanut kirjoitella, mutta käyn säännöllisesti tarkistamassa tilanteen. Paljon haleja menetyksen kokeneille, tiedän miltä se tuntuu, ihan hirveältä. Takana kaksi keskenmenoa, toivottavasti tällä kertaa käy paremmin.

Kaksi viikkoa vielä ultraan, odottavan aika on piiitkä. Olispa se ultra jo!!! Auttaiskohan itkupotkuraivari, että aika menis nopeemmin?

Pippuri, vau! Liikkeet tuntuu jo nyt? Mulla menee varmasti pidempään, kun kysessä on esikoinen... Voi kun olisin jo noin pitkällä!

Lymypiilo 10+0 (poks!) (profiilikuva päivitetty!)
 
Äitiyshousut ostettu! Mustat samettihousut, ihanan mukavat jo nyt vaikka vielä mahdunkin vanhoihin. Mutta olivat niin edulliset, Hesassa Kampin Benettonilla 60% alennuksessa. Käykäähän muutkin hesalaiset katsomassa, siellä on vielä paljon ruskeita sammareita ja muitakin housuja ja äitiysvaatteita alennuksessa =) .

Joku puhui itkuherkkyydestä... Ihan sama juttu täällä. En melkein pysty lukemaan neuvolan vauvalehtistä kun tulee itku. Ja sitten toissapäivänä kun tulin labrasta oli isoja kauniita lumihiutaleita ja nekin toi kyyneleet silmiin niin etten meinannut bussin numeroa nähdä :ashamed: .
 
Täälläkin on jo reilun viikon ajan liikkeet tuntunut ja koko ajan vaan selvemmin :heart:
Sykkeistä meillä ollut niin, että pojista loppuaikana hitaammat kun tytöstä ja toinen minkä olen huomannut niin tytöllä sykkeet ei ikinä laskenut alle 140, kun taas pojilla vaihteli usein 130-170 välillä, eli tytöllä tasaisemmat.
kielletty mulla kanssa maha täynnä karvoja :whistle:
 
Np-ultrassa käyty tänään ja kaikki näytti olevan hyvin. Kovasti pikkuinen siellä, potki, heilutteli ja kääntyili. Mulla ultrattiin mahan päältä ja tosi hyvin näkyi! Oli kyllä ihana katsoa pientä ei voi muuta sanoa.
Laskettuaika on 12.8 ja sikiö vastasi viikkoja 11+6 (menkkojen mukaan 12+1), mut tolla mennään, ei alettu muuttelemaan kun kyse kuitenkin vain kahdesta päivästä. Mulle voi listaan laittaa synnäriksi Kätilöopiston sairaalan.

Tuntuu itsekkäältä hehkuttaa ilouutisia, kun toiset kohtaavat edelleen surua. Voimia kaikille tarvitseville :hug:

Rimprenssa ja Leppis 11+6
 
Voi että, ihanaa että osa on jo liikkeitäkin tuntenut! :heart:
Veikkaisin että ne joille odotus ei ole ensimmäinen, tuntevat liikkeet herkemmin kun tietävät vähän mitä odottaa ja miltä se tuntuu.

Itkuherkkyyttä löytyy täältäkin, varsinkin vauva-lehden synnytystarinat saa tipan linssiin! Mies ihmeissään vieressä että mikäs nyt =)

Jeppis & Pikku-Papu 12+5
 
kielletty Mullakin semmonen vana menee navasta alas karvarajaan asti ja sit navasta ylös päin melkein tissien väliin :whistle: Vähän on alentunu se vana ylhäältä mut se ei oo näitten minkään raskauksien aikaan hävinny mihinkään, vaan on pysyny koko ajan. "Kiva" ku kulkee tommonen ruskee karvavana masussa :eek:

Äsken kun tässä istuin niin muljahti masussa jännästi, ihan tuolla alhaalla... Rupesin miettimään, että olikohan se vauvan liike... Normaalisti mulla tuntuu ne ekat liikkeet semmosilta höyhen hipaisulta mut mistä sitä tietää miten se voi muljahdella tuolla :D Mut voihan se muutenki tuo masu muljahella... Katsotaan... Mietin ku kuitenki viikkoja ei vielä kovin paljoa ole mut tunsinhan minä ekat liikkeet viime raskauden aikana jo 13 viikolta lähtien et jos nyt vaan tunnen yhä aiemmin, eipästä tiiä... tunnostellaan :)

Mä en oo nuitten sykkeitten perässä oikeen pysyny et olisin arvannu kumpi ois tulossa... No nyt en oo tän pienokaisen sydänääniä vielä kuullut kertaakaan. Olis kiva jos tuo mun doppler toimisi...

Mutta nyt siivoamaan vähän paikkoja kuntoon.

mertsu 10+5
 
Irmeli09
Hei, Kotidoppleri tuli eilen :D . Sain sillä äänetkin kuuluviin. Tosin oli kyllä kovan työn takana. Istukka varmaan vähän häiritsi. Minulla kuuleman mukaan istukka ylhäällä osin etuseinässä ja osin takaseinässä. Sen paikkahan tulee kyllä vielä elämään kun kohtu kasvaa. No ei ainakaan ole liian alhaalla :LOL: .

Muuten noista liikkeistä. Olen tässä jo useampana päivänä (en kyllä jokaisena, mutta aina silloin tällöin). Tuntenut sellaisia hassuja muljahduksia tuolla oikealla puolella (sieltä puolelta vauvan sydänäänetkin kuuluivat). En ole niistä viitsinyt miehellekään puhua mitään kun viikkoja kuitenkin niin vähän ja voivathan ne olla jotain suoliston kuplimista. Itse vain olen ajatellut, että vauva se siellä varmaan on. Kivempi se niin on ajatella kuin tuota toista vaihtoehtoa, eiköstä vain :D .

Irmeli 12+0
 
Hei!

Ei oo tullu pitkilleen kirjoteltuu, tänne tulee niin paljon aina tekstiä et lukemiseen menee aika.
Maanantaina kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Viikkoja olikin vaan enemmän kuin luultiin ja laskettu aika ois 29.7. Ainoa asia mikä jäi mietityttämään niin oli istukan paikka, sanoi että istukka on kohdunsuulla ja siitä sen pitäisi nousta kunhan maha kasvaa. Seuraavassa ultrassa vielä tarkistetaan et onko se istukka sit noussu. Netistä luin että jos istukka ei nouse niin sit joudutaan tekemään sektio. Onko kellään kokemusta että istukka on ollut kohdunsuulla??

Muuten täällä voidaan hyvin ja pahoinvointikin alkaa jo helpottaa. Vaateostoksille pitäs pikkuhiljaa lähteä kun housut enää oikein mahdu jalkaan. =)

piuli 14+1
 
Täällä ollaan kipeaänä kotona! Lämpöä ja kurkku ja pää ihan tuskasen kipeenä. Just kun tuli eteläänkin hyvät hiihtokelit. Harmi!

Mulla on kans istukka kohdunsuulla ja kiinnostaisi onko jollakulla ollu ja onko se siirtä siirtynyt?

Onnea niille jotka on liikkeet tuntenut! Mulla ei ole tuntunut muuta kun ärsyttävä elohiiri mahan yläosassa tänään. Miehelle sanoin että mulla on elohiiri hiiri mahassa niin se sano että ootpa mielenkiintoisen nimen vauvalle antanut. :LOL:

Noi Espritin vaatteet on muuten ihania!

Päksäkkä 12+2
 
Voi oon ihan superkateellinen teille jotka tunnette jo liikkeitä ja joilla on massu... Mulla ei ole oikein minkäänlaista kumpua, vähän turvotusta vain, eikä liikkeistä tietoakaan, vihlaisuja vain tuolla yhdessä kohtaa aina silloin tällöin. Ja sit te joilla on se kotidoppleri, teillekin oon salaa vähän kade, vaikka itse yritän pitää itseni kurissa etten menisi sellaista tilaamaan... Siis ihan vaan kun ajattelen että se ei ole välttämätön menoerä kuitenkaan ja sit myöhemmin niitä sydänääniä saa kuunnella neuvolassakin, ja tuntee potkut. Että jos siihen asti malttaisi että potkut tuntuu :ashamed: . Mut hitsit kun se ekan ultran rauhoittava vaikutus on nyt alkanut kulua pois ja taas mietityttää että onkohan vaavi hengissä ja onkohan kaikki hyvin... :headwall:
 
Täällä kans nuha vaivaa ja yskä... Nuorimmainen on kuumeessa, voi pientä :( Esikoinen on mummulassa käymässä, niin oonki tässä saanu levättyä, ku poikaki on päikkäreillä :)

Mulla oli edellisessä raskaudessa istukka etuseinämässä ja sieltä kaartu jotenki takaseinämään. Luultiin eka et se on kohdunsuulla mut ei onneks ollu.
Synnytyksen jälkeen muuten huomattiin et istukka oli sydämenmuotoinen :) Jännä.

Saa nähä missä se istukka nyt sijaitsee ku siitä ei oo vielä puhuttu mitään, varmaan sit nt-ultrassa. Vielä viikko ni pääsee ultraan, siis siihen ylimääräiseen et katotaan onko hematooma hävinny.

Pitäsköhän itekki käydä kahtelee huvikseen nuita äitiysvaatteita, voi olla et tulee himo tilata :D

mertsu 10+5
 
Nopeasti kommentoin noihin istukka asioihin. Perhevalmennuksessa maanantaina oli asiasta puhetta ja lääkäri kertoi, että jos istukka on aivan kohdun suulla niin sen läpi ei voi synnyttää ja silloin tehdään sektio. Yleensä se kuitenkin kuulema nousee sen verran, että alatie synnytys on mahdollinen :)
 
Itkuherkkyydestä Täälläkin välillä itku tulee ihan yhtäkkiä. Eilen oltiin miehen kanssa syömässä typaikkaruokalassa niin se keitto mitä söin oli jotenkin kauheen pahaa, mut koitin sitä silti väkisin syödä. Sit rupes vaan yhtäkkiä valumaan kyyneleet. Mies oli ihan ihmeissään, kun yhtäkkiä kesken syömisen rupeen itkemään.

Meillä on töissä nyt menossa ne YT neuvottelut ja sain kuulla, että mä oon ns. turvassa raskauteni takia. Ilmeisesti täytyy olla erittäin selkee syy, jos raskaana oleva irtisanotaan. Ja meidän luottamusmies sanoi, että tää koskee mun miestäkin! Me kun ollaan samassa paikassa töissä :)

Kävin äsken ostamassa itelleni ihan jätti-ison irtokarkkipussin :p Sit lainasin kirjastosta viime vuoden Kaks plus ja Vauva lehdet. Eli nyt lukemaan ja herkuttelemaan.. :wave:

Outiko 14+1
 
Mullakin tulee itku ihan ilman syytä.. onneks miehellä on pitkä pinna :p :D
Heräsin aamulla mahaltani ja tuntu pientä painetta alamahassa.. pitää siis varmaan nyt jo jättää mahallaan nukkuminen pois. Piti tänään ostaa mamma-paitoja mutta ei löytynyt mitään hyviä. Ostin sit vaa "normaali"kaupasta xl-kokosia paitoja (olen nyt M-kokonen..). Aika tärkeetä asiaa mulla tänne oli :D xD :D

Meela & Papu 13+6
 
Enpä oo kerenny käydä kirjoittelemassa tänne, ollaan sairasteltu alkuviikko. Esikolle nousi maanantain kuume, yskää ja nuhaa oli myös. Maanantai-tiistai välisenä yönä kuume nousi 40,4, säälitti kun toinen oli niin kipee :( Mutta sitten keskiviikko aamuna ei ollut enää lämpöä, niinkuin ei tänäkään aamuna. Onneksi.

Oltiin miehen kans viikonloppuna siellä häissä rovaniemellä. Poika oli mun äitillä yötä. Ihan kivat häät oli, oli vaan puuduttavaa ajaa sunnuntaina sieltä pois, miehestä kun ei ajamaan ois ollu :LOL:

Maha kasvaa kasvamistaan, on jo niin pallo. Mutta siltikin välillä melkein unohan olevani raskaana :) Esikoista, kun odotti, niin päivät ja viikot oli ihan tarkkaa tiedossa, nyt ei enää niin tarkkaan seuraa. Joku kun kysyy, millä viikolla oon menossa, niin pitää ihan kalenterista tarkistaa :) Kiva, ei olla siis paljon keretty ite kertoilla tästä vauvasta, anoppi on hoitanu sen puolen. Aattelin, että kertoisin jo muillekin kavereilleni, tähän mennessä vain paras kaveri on tiennyt. No, kun aloin kertomaan, niin nehän tiesi jo, mutta ootti että kertoisin niille ite. Seuraalla kerralla, kun on vauvauutisesta kyse, niin kerrotaan kyllä anopille viimeisenä.

Voimia ja :hug: sitä tarvitseville.

Outiko, pikkasen rupes tekemään mieli irtokarkkeja :) Pitää malttaa huomiseen, kun mennään kauppaan. Nyt meen kahvin keittoon ja vadelmapiirakan kimppuun.

Helmiir ja KerttuIlmari 12+2
 
Miehellä on huomenna edessä tärkeä ilta ja pitää mennä sen kanssa illalla baariin "edustamaan". Taitaa mennä hankalaksi tämä salailu...

Kotiuduin äsken ostoskierrokselta. Ostin toistaiseksi vielä normaaleja vaatteita (paitoja) huomista baari-iltaa varten. Maanantaihin asti pitäis vielä pitää raskaus salassa, kun silloin on vihdoin se kauan odotettu np-ultra. Äsken peiliin katsoessani totesin, ettei se taida olla mahdollista... :) Maha pömpöttää niin, että näkyy selvä vauvamaha! Tietysti se on turvoksissa näin illalla ostosreissun päätteeksi, mutta jotain siellä täytyy kasvaa, kun paino on laskenyt ja maha kasvanut... :)

Ja mä kun oon luullu, ettei se vielä mun kropassa näy. Mulla on kuitenkin lievästi ylipainoa (BMI 26.4), jonka vuoksi luulin ettei maha erottuisi vielä hetkeen.

Kuulin eilen, että myös (miespuoliselle)luokkakaverilleni tulee kesällä perheenlisäystä. :) Koulussa kaikki on onnitellu sitä ja kyselly kaikennäköistä. Itse oon ollu vaan hiljaa ja ajatellu, että ensviikolla kuulette meidän vauva-uutiset. :)

Illusia ja "Emppu" 11+6 (huomenna tasan 12!!!)
 
Onnittelut kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille :flower:

EjaV: Olet ajatuksissani koko ajan ja muistakaa pitää nyt toisistanne hyvää huolta vaikka varmasti voi olla vaikeaa kun ajatukset liikkuvat pienissä ja niiden hyvinvoinnista. Toivon että kaikki menisi kaikesta huolimatta hyvin. Jaksamishaleja :hug: Voin vain kuvitella mitä käytte tällä hetkellä läpi.

(.) Tänään oli sitten np-ultra ja siellä se meidän pikkuinen köllötteli. Miten se voi jo nyt olla niin ihana rakkauspakkaus :heart: Niskaturvotus oli jotain 1 ja jotain eli hyvä ja muutenkin kaikki oli hyvin. Tuntui vain että se 15minuuttia meni liian äkkiä ku oltais voitu miehen kanssa tuijottaa sitä vaikka koko ilta :LOL: Ultran alkaessa meidän pikkuinen nukkui ja alkoi vasta heräilemään ku ultra alkoi olla ohi. Oli se kuitenkin niin ihana ku se venytteli jalkoja ja ja käsiä kun se heräsi :heart: Maha on jo kasvanut niin paljon että kaikki tietävät eikä tätä pysty salailemaan. Ai niin...pituutta oli 7.4cm ja viikkoja mulla olis tuon ultran mukaan 13+4 ja nyt ois 13+3 mut emme vaihtaneet laskettua aikaa.

Ootteko jo paljon ostelleet vauvalle tarvikkeita/vaatteita? Mä olen ostanut vasta vaatteita =)

nasu + rakas masuasukki 13+3
 
Me ostetaan vauvalle pelkästään turvakaukalo. Mitään muuta ei vauva tarvitse :) On poikien sekä tyttöjen vaatteita, sitteri, leluja, hyppykiikku ym ym ym... Kaikkee mahollista, pinnasänky jne... Turvakaukalo pitää sen takia hankkia uus koska se entinen kaukalo oli jo niin vanha et siinä sekään ripa tai se kaari mistä kannetaan ni ollu enää luotettava vaan saatto joskus keikata niin et meinaa lapsi tippua :( Mut nyt sit ostetaan uus. Ku en ota sitä äippäpakkausta enää tällä kertaa ku niitä on jo 3 niin otetaan se rahana ja sillä ostetaan sit kunnon kaukalo :)

Mulla vielä pari viikkoa np-ultraan :/ Vois aika mennä joutuimmin...
Rupesipa itelläki tekee mieli irtokarkkeja :p Huomenna ajattelin tehä pitsaa enkä jaksais millään oottaa huomiseen :D

Mäkään en oikeen enää voi nukkua mahallaan, ku tuntuu et jotenki painaa jo tota masua ku se kuitenki jo näkyy ja pömpöttää. Nyt mä sit vaistomaisesti osaan nukkua joko kyljellään tai selällään, etten enää mahalleen mee :)

mertsu 10+5
 
Kiva kuulla teidän hyvistä ultra-uutisista :flower:

Minä tulen elokuun hännänhuippuna eli la vasta 31.8.,joten np-ultrakin on vasta 12.2. Tänään just tuli kutsu Kättäriltä. Neuvola ei luvannut suoraan, että pääsisin Kätilöopistolle, vaan suosittelevat Lohjaa tai Jorvia. Meiltä kuitenkin kaikkiin noihin lähes sama matka, ja jotenkin Kättäri tuntui minulle parhaalta vaihtoehdolta... ihan tunneasia, ja kiva kun se onnistui. :)
Mandy, jos voit tuon sairaalan Kät ja ikäni 33 lisätä listaan. Kiitos kaunis.

Mulla oli pahaolo poissa jo muutaman päivän, mutta eilen iltapäivällä se taas alkoi. Ja tänään töissä sama homma. Alkaa aina tunti pari lounaan jälkeen ja loppuu sitten kuuden, seitsemän aikoihin. Lonkkaa on särkenyt ihan pirusti, joka ei kyllä johdu raskaudesta vaan kierosta selästä. Ristiselkä ja lonkka ovat olleet nyt talvella taas ihan ok, mutta toissapäivänä alkoi jomottamaan. Johtuu kai umpihangessa kävelystä koiran kanssa ja pienistä liukastumisista liukkaalla tiellä. Jään kauhulla odottamaan, millaisia särkyjä on edessä, kun raskaus etenee.

Nasu kyseli, mitä on vauvalle tullut hankittua. Minä en ole hankkinut mitään. Viime viikolla toisen alkuraskauden ultran jälkeen ostettiin miehen kanssa mulle lahjaksi korvakorut =) Tosi itsekästä siis, mutta me juhlistettiin sitä, että vihdoin saatiin nauttia raskaudesta lääkärin luvalla. Tiistain neuvolan jälkeen luin eka kertaa ystävältä saatuja vauva-lehtiä, joten ehkäpä np-ultran jälkeen voisi tehdä hankintoja vauvalle tai sitten ostella äitiysvaatteita.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vuokko ja Vintiö 9+3
 
Mites teillä kenellä on vatsaa jo tullut, onko teillä lapsia jo entuudestaan? Meillä ei kyllä näy vielä tasan mitään, vaikka luulisi että kun esikoinen on vielä noinkin pieni että näkyisi aikaisin...!

Niin paitsi että vatsa on jotenkin... levinnyt, sivuille siis tullut tuommoset jenkat mitä ei ole ennen ollut, enkä mie nyt koe että olisin välttämättä nyt tässä ainakaan mitenkään ihmeemmin lihonut... mutta siis leventynyt, tajuaako kukaan? :D

kielletty & "pikkuinen" 12+4

Ps. Meillä mies on koko ajan käyttänyt tuota nimitystä tulokkaasta, joten "rekkaanpa" sen tänne =)
 
Heissuli! TOSI TOSI pitkästä aikaa tervehdys kaikille! En MILLÄÄN jaksanut lukea kaikkea mitä tänne on ilmestynyt. Mutta mitä vilkaisin, niin hyviä ja huonoja uutisia...

Oma napa: Kävin tänään NT ultrassa Kysillä. Kaikki oli hyvin. Kyllä siellä vaan eloa on vaikka oireita ei edelleenkään minkäänlaisia. Paitsi, että farkut kiristää jonkinverran. Ei pysty enää töissä niitä käyttämään. Housut, jotka venyy ja paukkuu on kaiveltu esiin =) Parin viikon päästä on sitten se rakenneultra.

Hyvää ja onnellista odotusta kaikille!

chick-82, 13+3
 

Yhteistyössä