ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

ohhoijaa! ultra aikaa odottelen innolla... pari päivää olin tosi huonossa kunnossa, oksensin ja ripuloin, mitään ei voinut syödä mutta pakko oli jotain koko ajan vähän syödä ettei pyörtynyt. taisi olla sitä maha tautia koska isännällä nyt ja pojalla oli maha vetelänä viikko sitten.

nyt ollut sitten pari päivää tosi hyvä olo, ei ole edes yökätä tarvinnut. vitamiinejä vielä popsin... satsumat ymm. hedelmät ja porkkanat on suurinta herkkua nii ja karkit!

alavatsaa juilinut ja nipistellyt aika ilkeästi, pelkään pahinta.... :snotty: mutta vuotoja ei kuitenkaan ole.. sekstailla en ole uskaltanut mutta illalla ratkesin :ashamed: :p ei tuntunut vatsaan vaikuttavan mitenkään.

tulis nyt se ultra aika jo... 2vkon päästä on neuvola lääkäri ja sitä enne piti käydä ultrassa.

t. pekunalle ja muksu 8+2
 
Olipas paljon kivoja ultra kuulumisia! :heart:

Mä kävin äsken ostamassa H&m:ltä ekat mamma-suorat-työhousut. :) Ne tuntui tosi hyville päällä. Ja tajusin, että kyllähän ne jalassa pysyy, vaikka tuota mahaa ei vielä kovin olekaan. Sit sekosin ja ostin OZ babystä Espritin luonnonvalkoisen pörrö hupparin kokoa 62, jossa on korvat hupussa.. No se oli -50 % alessa, niin pakko oli. :) Hintaa jäi oikesti vielä 20 ?, joka on mun mielestä aika paljon. Sit lähti myös lyhythiainen body kokoa 56 mukaan (5 ?). Nämä oli mun ekat vauvavaateostokset. Ihanaa! :heart:

Ai niin.. Kerroin pomolle tänään. Töissä meillä jo muutamat tiesi ja juttu oli pikkusen levinnyt. Menin sit pikaa kertomaan, ettei kuule muualta. Pomo sanoi, että onneks olkoon! Ja että hän jää huhtikuussa isyyslomalle. :D Vähän hienoa!

Nyt kauppaan!

Mandy ja nappula 10+4
 
Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta. Kiva, että Vilmav2 pääsi takaisin joukkoomme :)

Mulla oli tänään eka neuvola. Odotin kovasti sydänäänten kuulemista, mutta niitä ei kuulunut vaikka yritettiin varmaan 10min. Tiedän, että niitä ei välttämättä näillä viikoilla kuulu, mutta silti hieman huolestuin. Aikaisemmissa raskauksissa on kuulunut helposti jo viikkoa aikaisemmin. Varasin tänään myös ajan nt-ultraan ja se on 19.1. Reilu viikko pitää siis vielä odotella.

Harmittaa vähän, kun joudun taas syömään lääkkeitä vaikka en haluaisi. Poskiontelontulehdukseen sain pari päivää sitten antibiootit ja tänään tuli niin kamala hammassärky, että pakko syödä panadolia. Anteeksi tämä valitus. Pieniähän nämä murheet ovat.

Tuiskuliina ja kirppu 10+2
 
Moikka taas pitkästä aikaa! Ei ole tullut kirjoiteltua, koska ei ole kotona konetta ja en ole kunnolla päässyt koneen ääreen.

Jep, eli toissa päivänä oli minullakin eka neuvola. Luulin, että siellä tehtäisiin ensimmäinen ultra mahan päältä, mutta väärässä olin. :/ Pääsin kuitenkin seuraavana päivänä lääkäärille, joka otti ultran alakautta. Joku tuolla sanoi, että säikähti, kun ei heti itse sykettä nähnyt ja näin siis kävi myös minulle, mutta kyllä siellä syke kuitenkin oli. =)

Semmosta siitä. Eipä paljon muita kuulumisia sitten olekaan. :) Terveisiä kaikille!

M & 9+4
 
Onnittelut kaikista hyvistä ultrakuulumisista.. :) Niitähän olikin roppakaupalla..

Painosta Mulle on tullu jo kilon verran painoa :ashamed: . Ruoka on maistunut ja liikunta jäänyt minimiin..

Oireista Pääosin ällötystä vain iltaisin joten töissä mennyt suht hyvin. Väsymys on kyllä kova. Tänään jouduin seisoskelemaan paikoillani töissä yhdessä tilaisuudessa ainakin tunnin ja silloin alko jo mahaa vihloa.. :/ Onneks en tee seisomatyötä paikallaan..

Gallup työpaikasta Täällä työskennellään myyntikoordinaattorina sisustustekstiilien parissa ja koulutuksena tradenomi.

Eipä tässä kummempia. Tulin vasta just kotiin ja nyt on pakko mennä loikoilemaan..

Aurora 9+jotain
 
:wave: Hei kaikille!

Mandy81 Oi, kuulostaa tosi ihanalta toi sun huppariostos =)

Tuiskuliina Jaksuja ultran odotteluun :hug:

Joku aikaisemmin kyseli nukkumisesta. No, oon saanut kyllä hyvin nukuttua, mutta näen todella usein painajaisia :eek: . Paljon enemmän kuin ennen raskautta. Viime yönäkin juoksin pakoon jotain, tosi outoa.

Toissapäivänä yökkäilin aamulla, eilen oli tosi hyvä olo ja tänäänkin melko hyvä. En todellakaan kaipaa kuvotusoloa. Syödä kyllä pitää usein, muuten tulee huono olo.

denise 7+3
 
Ensin kuulumisia: mulla taas tänään jatku pieni vuoto ja pääsin naistenklinikalle tarkastukseen. Siellä näkyi pikkuinen, jolla sen verran vauhtia päällä ettei mittaa meinattu saada =) Kaikki oli siis kunnossa. Vuoto tulee kohdunsuulta, mutta lääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu. On kuulemma kuitenkin vaaratonta ja voi jatkua koko raskauden ajan :/

Gallup: apteekissa töissä. Työnantajalle oli muuten pakko tänään kertoa kun piti lähteä sinne lääkäriin..

Painosta: painoa ei oo vielä tullu. Muutama kilo tais paino laskea ihan alussa ja nyt ollaan aika nollatilanteessa. Viime raskaudessakaan ei tullu kun 10 kiloa ja hyvin lähti imetyksen aikaan pois vaikka tuli mässättyä kaikkea epäterveellistä :kieh:

misu75 rv10+3
 
Täällä ollaan taas kuumeessa. Ei tunnu kyllä yhtään hyvältä. Onkohan mun vastustuskyky jotenkin heikentynyt sen takia, kun en oo pystynyt syömään ja oon oksennellut. Joulun aikoihin oli viimeksi kuume/flunssa ja nyt tuli uudestaan.
Sit ärsyttää, kun mies jaksaa kiukutella, kun pikkupoika. Meidän oli tarkoitus lähteä käymään vähän ulkona tänään ja nyt se ei sitten onnistu, kun nousi tuo kuume. Mies vähän sit osottaa mieltään. On ne kyllä välillä melkosia :D

Tänään soittivat mulle äitiysneuvolasta. Oli se sijainen unohtanut kertoa sillon ekalla neuvolakäynnillä siitä, että mut laitetaan ns. erityisseurantaan tuon mun epilepsian takia. Soitti sitten se toinen terv.hoitaja ja kertoi asiasta. Etten ihmettele, kun kotiin tulee kaikenmaailman lappuja ja lähetteitä. Ihan hyvä kyllä näin.

Ja tiistaina sitten ultraan, jipii!

Käykääs kaikki halukkaat tilaamassa Vauva lehden näytenumero täältä: http://www.asiakaspalvelu.fi/tarjous/tarjous.asp?tarnro=81286021

Minä tilasin jo ja sainkin se tänään luettavaksi :)

Mukavaa perjantaita kaikille odottajille. :heart:

outiko 10+3
 
vielä tulin tänne kurkkaamaan. niin noista ostoksista... juu toissa päivänä löysin hm:ltä ihanan pikkuisen harmaan turkin, aina himoinnut sellaista mutta kun on toi poika. itellä ollut pienenä samanlainen. nyt oli alennuksessa 9e pakkohan se oli ostaa 62cm. on ihan passeli ens talvena/syksynä. niin ja hello kitty paidan 62cm 2e oli tosi halpoja vauvanvaatteita meiän hm:llä mutta ei vielä raaskinut muita ostaa kun olivat niin joko tai värejä.

niin olen ihan varma että vauveli on tyttö (niin olin viimeksikin mutta pieniä epäilyksiä oli ja ultrassa nähtiin pallit) mutta nyt on niin varma olo jo... sisko oli kans sitä mieltä, puhuu vain pinkeistä vaunuista... ja pinkit ostan tuli sitten kumpi tuli.. tai no tiiän jo aika varmasti millaiset haluan; emmaljungan soft pinkit eli musta pinkit vaunut.. mallista ei vielä tietoa.

töistä oli calluppia... olen koeostaja eli suomennettuna teen keskon tarkastuksia. eli keikka hommaa... just passelia mulle. saa nähä jatkuuko työt, työsopimus loppui viime kuussa mutta aina tammikuussa on uusittu kolmatta vuotta teen tätä hommaa ihan kivaa. voisin tehä tätä ihan loppuun asti ja sitten taas jatkaa äitiysloman jälkeen sovitetulla, kun palkkaa en paljon mitään saa kilometrikorvauksista saan "palkan" eli mitä pitempi reissu sen kannattavampi, kannattaa kun pieni kulutuksinen diisseli.

tällasta... alkaa noi juorutkin kylillä jo kulkemaan.. saa nähä huomena on maatalousnaisten ruokailu ja kivaaaaa kuin moni jo tietää.... :kieh:
 
Enpä oo jaksanu kirjoitella, mutta olen ollut taustalla ja lukenut toisten kuulumisia. Menee päivät niin nopsaan tyttöjen kans touhutessa , että eipäsitä joudakkaan kirjoittelemaan.

Väsymystä löytyy täältäkin niin paljon että aamulla ku nousen sängystä niin on jo päiväunet mielessä, onneksi lapset nukkuu yhtäaikaa päikkärit niin saa äitiki aina nukahtaa. =)

Ammatiltani olen suurtalouskokki, mutta kotona olen ollut vuodesta 2006.

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä juuri kellekkään. Yhdelle kaverille olen kertonut ja pikkusiskoni arvas kun luki kalenteria jossa oli neuvola-aika ylhäällä tuumas vain että "jess, musta tullee sitte kummitäti"
Kummankaan vanhemmille ei kerrota sitte vasta ku ite huomaavat sen mahasta. Tiedän että äitini ei ainakaan onnesta hypi :( sano jo kuopuksen synnyttyä, että "eikö ne lapset ookki sitte tässä"
Me tässä suunnitellaan oman talon ostoa niin toivottavasti löytys mieluinen ennen vauvan syntymää.

Äiti ja "piipero" 8+6
 
Iltoja vielä:)

Kaikki näillä näkymin hyvin. Nyt vaan odotellaan ensimmäistä ultraa ja sitä jos siellä näkyisi jotain. Näillä viikoilla kun ei saa sydänääniäkään kuunneltua :/ Neuvola tädin mukaan kaikki vaikuttaa normaalilta, eikä pientä vuotoa tarvis pelätä ( mut mä en osaa olla pelkäämättä ) .
Oireettomana on raskaus jatkunu...tuntuis hyvältä kun edes pieniä oireita olisi :ashamed:
Noh, pitää vaan jaksaa toivoa :) päivä kerrallaan.

Emmi ja Tinttana 9+6
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tänään pidän ompelupäivän serkun kanssa joka tarttee jeesiä (aiempi koulutukseni pukusuunnittelija/-ompelija) ja koneet jätänkin koristamaan keittiön pöytää koska niille on tekemistä maanantainakin, saadessani kestokankaat postista ulos :p

Yritän piristää mieltäni vauvajutuilla, koska nyt se ahdistus ja pelko pesiytyi tänne. Itseasiassa vauva-arki ei ole se mikä ajatuksissa ahdistaa, vaan nimenomaan raskaus ja painonnousu (lähtöpainoa ihan liikaa), synnytys (pelko johtuen edellisistä ) ja imetys (maidon eritys liian suurta josta kovat kivut). Kyllä tää tästä, mutta kun piti nauttia joka hetkestä... :/ Onneksi mies näytti ainakin eilen olevan odotuksessa mukana sydämestään ja nyt vasta sen tajusin! Diagnoosina odotusidiotus :headwall:

pekunalle:
Ihanaa! Väritypiat hiiteen ja menoks! \o/ Mä en oo ikinä tyksiny sinisestä, harmaasta tai vihreestä, joten jos meille nyt jostain ihmeen kummasta tulis poika, niin se erottuisi kyllä muista B)

Ultrasta, tytöt on alku-ultrattu sisäkautta ja ekaa kertaa joudun olemaan rv12 pissimättä ultran takia, eli vatsanpeitteiden läpi tehdään rakon nostaessa kohtua.

Aurinkoista lauantaita kaikille! :heart:

iinaZ & "Kerttu" 9+1
 
Huomenta :)

Olette hankinnoista jutelleet, kannampa minäkin siis korteni kekoon. Me ei varman hankita juuri mitään vauvalle, koska kaikki saadaan kierrätettyinä. Mummo on hamstrannut kaikkien lastenlasten vaatteet talteen joten sieltä saa vaikka mitä. Iskä myös sanoi, että kaikki niiden poikien tarvikkeet on meidän käytössä. Sänkykin jo odottaa, se on perintösänky, jossa on nukkunut eka lapsi -50 luvulla :)

Isovanhemmat on hääränneet ostavansa vaunut ja sanoin, että se käy, mutta että haluan käytetyt jos mahdollista. Kyllä mä tiedän, että joku kerta hullaannun kaupassa ostamaan kasan vaatteita vauvalle, mutta me yritetään ostaa mahd.vähän uutta. En tiedä mistä tämä "maailmanparannus" meidän mielissä johtuu, mutta jotenkin mulla on noussut kamala vastareaktio kulutusta kohtaan.. Haluan toki, että vauvalla on nätit ja hyväkuntoiset vaatteet ja tavarat, mutta en suostu maksamaan niistä itseäni kipeäksi.

No joo, se siitä saarnasta, kehoitan ettei kannata ottaa kovin tosissaan :LOL:
 
vilmav2 Mä oon ihan samaa mieltä. Mekin yritetään saada mahdollisimman paljon käytettynä vaatteita jne. Onneks miehen suvussa on paljon pikkusia, joilta varmasti jäänyt yhtä sun toista. Mun mielestä vaan ei oo mitään järkeä hankkia kaikkia vaatteita uutena, kun lapset kasvaa niin nopeesti. Toki siistit ja ehjät pitää olla, vaikka käytettyjä olisikin. Eli ennenkun ostan mitään uutta, yritän hyödyntää kaiken käytetyn. Ja toivon, että saatas myös vaunut käytettyinä.

outiko 10+4
 
vilmav2 ja outiko Oon ihan samaa mieltä tuosta kierrätyksestä. Mun yks kaveri sai viime vuonna vauvan ja toinen tänä vuonna. Molemmat ovat lupautuneet antamaan vaatteita. Ja otan niitä mielihyvin lainaan. Mutta itseni tuntien, ostan kyllä myös ihan uusia vaatteita. Ollaan mietitty samoja kärryjä kuin kaverillani ihan sen takia, että uskotaan saavamme se vaununkoppa heiltä lainaksi. Kärryt ovat nämä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=941&toimittajaid=53

Hyvä, että EjaV:n tilanne kuulostaa paremmalle!

Jeps. Nyt siivoilemaan!

Mandy ja nappula 10+4
 
Huomenia!
En oo pariin päivään kerenny käymään ollenkaan lukemassa teijän juttuja kun ollu niin kiirettä.
Oon nyt tainnu saada sit flunssan sopivasti kun koulu taas jatkuu :ashamed:
Eilen kun menin koulun jälkeen yöksi töihin, tajusin, ettn jaksa enää ees tässä vaiheessa. Oon töissä sit niin pahalla päällä kun väsyttää ja heikko olo ja palelee ja kaikkeea mahollista.. :/

Sit mulla on sellanen juttu tullu, että alamaha tulee IHAN HIRVEEN kipeeks seksistä :'(
Mikähän siinä mahtaa olla? Onko muilla ilmenny tällästä? En uskalla enää sekstailla kun alkaa jomottaa niin vietävästi :(
Alamaha on kyllä muutenkin ollu viimesen viikon ajan lähes kokoajan kipee. Mut ei oo vuotoja niin kai se on niitä kohdnunkasvukipuja??

Gallup: Opiskelen siis parturiksi ja oon baarissa töissä. Opiskeluja tämän kevään jälkeen vuosi jäljellä. Käyn sen sitten kun on sopiva hetki:) Ellen pääse (luultavasti) oppisopimuksella käymään viim. vuotta.

Ja onnittelut kaikille hyviä kuulumisia saaneille :) :heart:

Nannuz ja Jere 15+2
 
Moikka!

Tuhannaet halaukset Vilmalle. Mä just yks päivä mietin että mikä päivä sulla mahtokaan olla se ultra. Mä uskoin että kaikki on hyvin. Mulla kävi vähän samanlailla. Tuli kiinnittymisvuotoa ja katsottiin tuulimunaksi. Katsomisen jälkeen tuli siteeseen asti kirkasta verta, joka olikin sitten vaan siitä ultrauksesta johtuvaa. Sitten viikon päästä katsottiin uudestaan ja siellä se pikku Hippuli oli.

Mulla oli eilen eka lääkärintarkastus ja siellä myös vähän ultrattiin. Miten joku niin pieni voi olla niin vauvanäköinen ja liikkua jo nyt ihan hurjasti? Taitaa olla ikiliikkuja tulossa :) Mua itketti ja nauratti siinä ultratessa. Oli mukava lääkäri sanoi mm. mua niin nuoreksi äidiksi että on pakko olla mun ensimmäinen kun en oo aikaisemmin kerenny saada lapsia. Nykyään kuulemma tullaan äidiksi 29-30-vuotiaana. Olipas kiva olla nuori äiti, kun itse en itseäni mitenkään kamalan nuorena pidä. Eikös täälläkin ollut nuorempia aikas paljon?

Galluppeihin: Mä oon raskauden takia lopettanut alkoholin juomisen. Tosin muutenkaan en juonu paljon. Juustojen käyttöä vähentänyt, mutta en mitenkään neuroottinen ole niidenkään kanssa. Yrittänyt muistaa syödä enemmän ja säännöllisesti.

Mä oon töissä erityistä tukea tarvitsevien nuorten asuntolassa. Koulutukseltani olen yhteisöpedagogi. Se on pääasiassa iltatyö niin nyt hain ja pääsin lukemaan perhetyötä, se alkaa 20 pvä. Mä en oo kertonut vielä pomolle ni aattelin sit kertoa vauvasta ja koulusta samalla, et voivatko tulla yhtään vastaan.

Leijun kyllä ihan taivaissa täällä :heart:
Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Meillä vietetään siipan 30 kymppisiä tänään.

Mansikkatee ja Hippuli 10 plus (n. 3cm)
 
kirjoitellaas taas välillä ku esikko on unilla eikä jaksa tehä yhtää mittää.. :( mulla alkanu ihme etova ällötys,ihan uutta ei esikosta ollu olleskaa tälläsitä.. oksennus ei tuu mut siis ei pysty mitää oikein syömää ku eka tekee mieli ja ku alat syömää ni tyylii saa yökkäillä ku ei ollukaa hyvää.. :x toivottavasti menee ohi yhtä nopeeta ku tulikin..

meillä on kerrottu parille kaverille ja sit kummankin exälle.. mun ex miäs otti asian ihan hienosti ja toivotteli onneakin jopa jne mut mut toisen puoliskon exä ei sit iha ni innoissaa asiasta ollukaa.. :LOL: oli antanu kommenttia et tyylii toivottavasti mikää ei mee hyvi odotuksessa ja toivottavasti se vauva kuolee jne.. :eek: ihan kiva akka.. ;) mä e paljon jaksa moisesta pyryharakasta välittää... :D :LOL:
miehen äiti tietää asiasta ja siinä ne sit olkin.. mä tiedän akns et mun puolelta ei kovin innokas vastaanotto tule raskaus uutiselle koska on ni lyhyt aika keretty yhdessä olee ja toi esikko on kuiteski aika pieni vielä ni ni.. no ottavat asian miten ottaa,esikostakin ne oli näreissää ens alkuu mut nyt se o maailman tärkein pakkaus rakkaus niille.. :)
muille kerrotaa tosiaa sit vasta rv12 jälkee eli mun porukoille jne kaverit saa asian huomata sit itse.. ;)

kenelläs muulla täällä oli pieni ikäero lapsilla??? meillä ku se on jos loppuua sti päästää ni 1v ja 9-10kk suunnillee.. mä oon kovasti pohtinu kaikkia pärjäämis asioita,vaunut menee uusiks, auton takapenkki täynnä turvaistuimia jne.. :LOL: ajattelin alku kesästä ruveta tuota esikkoa opettaa kuivaks, nyt osaa hienosti tehdä kyllä jo pottaan tarpeensa jos tarpeeks ahkeraa muistaa sen kiikuttaa sinne, mut eihäns e vielä ni ko tajua koko homman pointtia.. :D

mulla ollu ihme paineen tunnetta alamasussa tosiaa,en oikein tiiä pitäiskö siitä olla huolissaa vaiko ei.. :/ nyt tosin mulla vissii sellaienn aika et menkkojen pitäis olla et voiskohan johtua siittä.. en muista yhtää miten esikosta oli,siitä kuitenki lyhyt aika ku sitä on odottanu mut silti ne asiat vaan unohtuu.. :/ vinkkinä esikkoa odottaville kannattaa pitää pientä raskaus päiväkirjaa,koska ne asiat unohtuu OIKEESTI tosi nopeeta mäkin olin varma etten unoha mitää koskaa odotuksesta et sen verran helvetillinen se oli mut kappas vaan, eipä ne niinkää muistu mielee enää.. :D

noo tiistaina olis eka virallinen neuvola sit, ilmeisesti myös ultraavat sillo taas.. maanataina meen kuuntelee reumalääkärini saarnaa,ku mulla oli ennen raskautta sellaiset lääkkeet käytössä minkä aikana ei sais raskautua mut mut, näin nyt kävi.. lääkäri ei ollu kovin innoissaa, pelkäävät vissii et sairaus aktivoituu taas, ku oli vissii joku 20% mahd et se pahenee raskauden aikana, esikosta kaikki oireet hävis ja tulivat kahta kauheempina takas ku imettäminen loppu.. :(

siinähän sitä juttua taas olikin,toivottavasti joku jaksaa lukevaki... :LOL:

peikko ja asukki 8+1 :heart:
 
Mansikkatee, kiitos tuhannesti halauksesta :heart: Me ollaan kyllä nyt niin onnellisia ja kiitollisia, että ei edes tiedä kuinka kaiken sanoiksi pukisi. Enää en osaa edes oikein pelätäkään mitään kun tiedän km riskin olevan melko pieni. Ja jos jotain tämän jälkeen sattuu niin se sattuu hyvällä syyllä. Kovia on Kirppu kokenut, mutta silti vaan porskuttaa :heart:

Ihana, että teillä neuvola on mennyt hyvin. Meilläkin varmaan nyt sitten aika pian on nt-ultra ja lääkäri kun viikkoja on tullut lisää ihan huomaamatta
Pikkupeikko, annahan mennä tuollaisten juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kuulostaa kateellisen exän höpinöille. :heart:

 
EjaV: Meillä kans sama juttu, mies ei haluu et muhun sattuu niin ollaan otettu nyt vhän rauhallisemmin... Lusikka on ihan hyvä asento, ainoo melkein mikä ei tee masua kipeeks.
Ootko kysyny keltään, onko samanlaista? Et onko tietoo onko se ihan vaaratonta kumminkin?
Luulis, että on vaaratonta.........
 
Luulin jo että pahoinvointi-vaihe olisi mennyt ohi, mutta niin sitä tänäänkin vaan on oksennettu. :) Ei tosin enää ole koko ajan pahoinvoivaa oloa.

Nuorista äideistä: Moni ystävistäni on saanut esikoisensa 18-19-vuotiaina, 25-vuotiaalla ystävälläni on jo neljä lasta. 18-vuotias tuttuni odottaa jo kolmatta. :) Itse en siis koe itseäni kovin nuoreksi äidiksi. (Täytän 24 ennen lapsen syntymää.)

Näen myös välillä painajaisia raskauteen liittyen. Viime yönä näin unta, että olin ottanut vahingossa buranaa panadolin sijasta. (burana kuulemma saattaa aiheuttaa kitalakihalkioita ja luin juuri eilen alkion kitalaen kehittymisestä ) Unessa olin ottanut vahingossa myös kolmiolääkettä (allergialääkettä ), josta en ollut muka muistanut ettei sitä saa syödä raskausaikana... Oksensin sitten ja etsin oksennuksesta lääkkeitä, tulivatko ne ulos ja olivatko ehtineet sulaa. Yritin unessa soittaa neuvolaan/sairaalaan eikä kukaan vastannut. Sitten heräsin ja en ollut ensin tajuta, että se oli vain unta. Huh huh..

Illusia 9+1
 
Outiko: Mulla on kans epilepsia, mukava et on muitakin samassa tilanteessa, vaikka eihän itse sairaus ole mukava juttu. Onko sulla lääkitystä nyt? Mulla Keppra käytössä ja sen takia piti sit heti hankkia myös sitä foolihappoa. Ekassa odotuksessa mulla oli sama lääkitys mut nyt on pienempi annostus et vähän jännittää jos tulee kohtauksia.

Pikkupeikko85: Meille ei tule pientä ikäeroa lapsille mut silti jännittää kuinka kahden lapsen kanssa sit arki alkaa luistamaan. Neiti on onneks sit jo 2v10kk kun vauva syntyy, mut kyllä silti mietityttää jos vauva on samanlainen yökyöpeli ku esikko oli et kuinka sitä jaksaa parin tunnin yöunilla.

Onko muita jotka murehtii jo kaikkia mahdollista? Ite oon koko ajan murehtinu enkä ole osannu nauttia ja iloita sillai ku pitäis tästä raskaudesta. Välillä yölläkin herään ja murehdin :(
 
Kyllä varmasti on vaaratonta, voi olla et emätinkin olisi niin herkkänä raskauden takia tai kohdunsuu on turvonnut niin jos se aiheittaus sitä kipua...en tiiä. Oon kyselly kyllä asiasta, mut kukaan ei oikeen oo osannu mitään vastailla :S Pitää vaan ottaa rauhallisesti :) Mulla on ainakin huomattavasti halut kasvanu raskauden myötä..siksi välillä "harmittaa" kun ei voi sekstailla kun ei kestä sitten sitä kipua.

tiltaltti: Mulla on sama ongelma et murehin kaikkea mahdollista ja mietin hirmuisesti kaikkia vauvaan liittyviä asioita. Miehen kanssa paljon puhutaanki niistä, mut tuntuu että sekään ei auta murehdin silti. Varsinkin kun keskenmenoa pelkäsin, kun verta tuli, niin sekin lisäs murehtimista..koko aika on pieni pelko ja asiat pyörii päässä :|
 
No niin, ensimmäiset mammavaatteet on sitten ostettu! Löysin Stockmannilta kivat äitiysfarkut ja samalla muutamat normaalikokoani isommat äitiysrintsikat. Farkut on vielä hieman liian isot, mutta rintsikat tuli tarpeeseen. Ahh!

Ruokahalu on pysynyt tapissa, kokoajan tekee mieli mutustaa jotain. Onneksi epäterveelliset herkut on jääneet melko vähiin. Lähinnä tulee popsittua hedelmiä, voileipiä, muroja ja ihan kotiruokaa. Painoa on kertynyt sellainen kilo lisää.

Meillä on seuraavat etapit 20.1. np-ultra ja 23.1. 2.neuvola. Onko teille muille tullut kyselyä, istukkaveren luovutukseen suostumisesta? Synnytyksen jälkeen istukasta kerätään veri ja sitä käytetään mm. syöpäsairaiden hoitoon. Ajattelin itse suostua.

Vilma2v ihanaa että palasit, olipa aivan mahtava uutinen. Onneksi olkoon! :flower:
Onnittelut myös kaikille, jotka ovat saaneet nähdä pikkuisensa varhaisultrassa!

Meillä on selibaattia vietelty plussan jälkeen, mutta eihän sitä määräänsä enempää kestä :LOL: Joten nyt on peitto taas heilunut. Suosiolla lusikka-asennossa ja varmuuden vuoksi myös liukastetta käytetty, ei onneksi tuntunut minkäänlaista kipua.

Vatsa on kyllä muuten tuntunut kipeältä. Varsinkin tiukan työpäivän jälkeen tai jos on pitkään ollut liikkeellä juilii ilkeästi. Myös nopeat liikkeet tuntuvat repivänä kipuna. Muuten olo on ihan ok. Ainoastaan väsymys on vieläkin melkoinen. Tänäänkin on pitänyt ottaa päikkärit.

Söin tuossa valtavan annoksen makaroonilaatikkoa, mihin lie haihtunut sillä taas on NÄLKÄ! Joten lähdenpä tästä taas tankkaamaan.

Tikru + pirpana 10+3

 

Yhteistyössä