ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Voi luoja tätä oloa!!!! Ei pitäisi valittaa, mutta kun on paha olo 24/7. Oksu ei lennä, mutta pahaa tekee melkein kaikki hajut ja ai että miten kurkkua jo kutittelee ku vaihdan ton kundin vaippoja. Syödä joutuu koko ajan eikä mitkään pienet annokset pidä huonoa oloa loitolla. Painoa on tullut pari kiloa lisää ja tällä menolla sitä tulee tässä raskaudessa PALJON! Pahoinvointi ja väsymys on saanut mut murehtimaan ihan mielettömästi omaa jaksamista kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Oon tällä hetkellä niin rikki, että en tiedä miten päin sitä olisi. Kaipa tää taas tästä helpottaa kun päästään raskaudessa eteenpäin ja olo paranee. Sori tää vuodatus!

Vilmav2 aivan ihana kuva! Voi kun sitä pääsisi jo ultraan kurkkimaan pikkuista. No kaikki aikanaan...

Nannuz onnea liikkeistä! Ne on niin ihanat ne ekat liikkeet. Mä tunsin ekasta raskaudesta liikkeet 19+0 viikolla, mut katotaan jos vaik nyt tuntuis jo aikaisemmin kun toisessa raskaudessa ne taitaa usein tuntua aiemmin. No eipä pelkoa, että ne ihan vielä tuntuisi

Hb:sta sen verran, että mulla oli ekassa raskaudessa aina yli 130 hb paitsi kerran, jolloin oli 124. Terkkari kehotti jo silloin aloittamaan raudan, mutta taisin syödä sitä vain viikon ja siltä hb pysyi hyvänä. Verenpaine mulla on ollut aina vähän korkea ja siihen liittyy usein vielä valkotakkisyndrooma eli jännitykseltäni vaan nostan verenpaineita. Onneksi tutun terkan kanssa ei enää jännitä. eka neuvola onkin jo torstaina, mutta eipä siellä mitään ihmeitä kuitenkaan tapahdu.

Jaahas kundi huutelee siihen malliin, että ruokaa pitäisi saada. Yökkien siis häntä ruokimaan :LOL:

Tinu ja Itu 7+4

Kaikki hoitovapaalla huomio!!!

Nyt vasta muistin melkoisen tärkeän jutun. Eli viime syksynä Ey-tuomioistuin antoi päätöksen, jonka mukaan uusi raskaus on hyväksyttävä syy keskeyttää hoitovapaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos henkilö on hakenut hoitovapaata vuoden 2009 loppuun ja hän tulee raskaaksi ja hänen äitiyslomansa alkaisi esim 15.7.2009, on hän oikeutettu koko äitiyslomakauden ajalta vuosilomiin. Vanhan lain tulkinnan mukaan oikeus vuosilomiin alkaisi vasta 1.1.2010, jolloin hoitovapaa tässä kuvitteellisessa esimerkissä päättyisi. Päätös ei kuitenkaan koske oikeutta palata työhön ennen uutta äitiyslomaa. Eli olkaapa tarkkana, että saatte omanne pois B)

http://www.palkkatyolainen.fi/pt2008/pt2008-08/p081001-ty5.html

Tinu

nannuz Me käydään Annelissa laulamassa, siis tuossa Jkl:n keskustassa. Oikeestaan minä en juurikaan laula, mutta mies sitten senki edestä :D

tiltaltti Ok. Ehkä saan sitten vielä neuvolasta lisäinfoa asiaan. Mä en oo saanut yhtään kohtausta nyt pariin vuoteen, onneks.

Ajateltiin kohta tilata pitsat/kebabit kotiinkuljetuksena. Tajuttiin, että kauppahan ei oo tänään auki. Toivottavasti sais syötyä tuota pizzaa. Nyt ainakin tekee mieli, mut voi olla, että kun saan sen eteeni, niin tulee oksennus :D

outiko 10+5

Huh huh. Tänään on ollut aivan superväsy päivä. Ootan jo iltaa, että pääsee nukkumaan. Päikkäritkin oli tarkoitus ottaa, mutta niin ne vaan jäi kun piti touhuta kaikenlaista. Miehellä on tänään synttärit, niin tein sille kääretortun, en viihtiny alkaa kakkua tekemään, kun sitä aina jää. Oli kyllä hyvää kääretorttua :) Hammaslääkärikin siirtyi sitten kahen viikon päähän. Sitten en kyllä kehtaa enää siirtää sitä, otan pojan vaikka mukaan, jos mies ei saa sitä vapaaksi.

Pitäsköhän lähteä käymään vaikka lenkillä, jos sitä vähän virkkuis?? Pojan yöheräämisetkin tuntuu tosi raskailta, kun väsyttää jo valmiiksi niin paljon. No, jospa se tästä muutaman viikon päästä helpottuis. Muistaakseni viime raskaudessa väsymys loppui joskus 15 viikon paikkeilla. Nyt syömään jotakin.

Jaksuja kaikille!!

Helmiir ja pikkukakkonen 9+4

Oi, ihanaa. Ekat liikkeet tunnistettu ekalla. Nannuz onnittelut! On se niin ihanaa perhosen havinaa. Mä muistaakseni tunnistin ekan liikkeet vk 21 ja tokan vk 17. Ehkä nyt jo aiemmin.

Ihana tuo vilman ultrakuva! Ihan tunnistettavissa jo vauvaksi. Mä kävin vk 6+5- 7+1, niin ei ollut vielä yhtä hieno kuva. Tässä vaiheessa sikiö lähtee mielettömään kasvuun ja joskus vk 12 se on jo niin vauvaa sormineen kaikkineen.

tuutikki ja menninkäinen 7+4

Tinulla oli hyvä muistutus kuinka vuosilomat tulee maksaa. Mä olisin olettanut että totta kai ne on just noin, mutta ollut siis aiemmin toisin.

jaksuja Tinulle ja mauille pahoinvoinnissa! Ei ollenkaan kade. Vaikka on mullakin vk 7 alkaessa jo jotain kuvotuksia ollut, mut aika vähäistä. Väsy alkoi kanssa, nukuin taas tänään 3 tunnin päikkärit ja viime yönä 11 tuntia. Vitamiinilisää pitää käydä ostamassa apteekista, odottajan sellaista ettei tule turhia a-vitamiineja. Rauta on kai myös jota ei vielä saisi syödä, liekkö niissä paljon sitä.

tuu- tikki

outiko: aijaa, ite käyn annelissa kans paljon just kun mies on siellä ovella ja paras kaveri vetämässä karaokee usein :) ollaan siis ehkä siellä joskus törmäilty :)

tuu-tikki: kiitti :heart: se ei kyllä ollu oikeestaan perhosen havinaa kun tuntu ihan kun ois oikeita pikku potkuja ollut :)
hitto, tuntispa jo enemmän :heart:

Hei. Haluaisin kans ilmottautua ryhmäänne.

Olen 25 vuotias ja kolmas lapsi olisi sitten tulossa. Kaks tyttöä ennestään (2 ja 5 vuotiaat). Synnytyssairaala on LKS ja laskettua aika 17.8 (tai ainaki niihin aikoihin, kun muista päivälleen koska oli viimeksi menkat).

Huomenna olisi eka neuvola. Olis tosi mukava jos kuuluis sydänäänet, niin pääsis levollisin mielen lomalle. Lähemmä koko perheen kanssa lauantaina Phukettiin pariksi viikkoksi. Tosi ihana päästä sinne lepäämään, ja eipä kuiten tartte sitte kokoajan palella.

TYöskentelen kaupassa, ja iltaisin opiskelen etänä. Keväällä olis tarkotus valmistua tradenomiksi.

Olen ollut ihan hullun väsynyt nämä ensimmäiset viikot. Voi olla että Hb on tosi alhainen, ja ehkä seki vaikuttaa ko ei ole aurinkoa nähny kohta kuukautteen. Öisin pittää nousta ainaki kaks kolme kertaa pissalle. Välillä hieman äklöttää, mutta ei sen voimakkaampaa pahoinvointia ole ollu.

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään. Aateltiin kertoa vasta np ultran jälkeen. Yks raskaus mulla on menny kesken viikolla kymmenen. Ei oltu silloikaan kerrottu raskauesta kelleekkään, joten oli paljon helpompi jatkaa elämää ko ei tarttenu kaikkien kanssa jakaa asiaa. Kerroin sitten jälkeen ystäville kun halusin puhua siitä. Meillä on melkein kaikki tarvikkeet jo valmiina sisaruksilta. Mutta en tykkää ostaa mittään ennen ko lapsi syntyy. Se johtuu varmasti siitä ko mummot on sanonu että se tuo huonoa onnea...

kilpimama 8+6

Kiva kuulla, että muillakin on ollut korkea hemoglobiini. Mä ehdin jo huolestua, kun se terkka hössötti siitä aiheesta niin =) Nythän se oli 157, mutta katsoin edellistä neuvolakorttia, niin oli silloinkin ollut aika korkeita lukemia. Alkuraskaudessa 140, keskivaiheessa 147 ja ihan lopussa oli 135. Mullakin laski ekassa raskaudessa johonkin 115 paikkeille ja kyllä olin silloin VÄSYNYT! Piti aloittaa kuukauden kestävä rautakuurikin.
Se terkkari suositteli nyt sitä LadyVitaa tai Multi Tabsin raskausvitamiiniä, mutta mietin että voinkohan mä niitä käyttää, jos nekin sisältää rautaa. Sittenhän se hb nousee entisestään.

nannuz Ihanaa kun olet jo tuntenut ekat potkut :) Se on kyllä tosi ihanaa kun liikkeet alkaa tuntumaan. Alussa ne on niin ihania ja loppuvaiheessa yleensä jo kiroaa, kun sattuu kovaa :LOL: Mulla oli varsinkin poika aivan tajuton jylläämään vatsassa ja sattui niin kovasti!

Kilpimamalle tervetuloa joukkoon!

Moni oli kirjoitellut kovasta väsymyksestä. Mulla on myös sama vaiva. Inhottavaa kun tuntuu ettei edes jaksa siivota tai ruuanlaittokaan ei huvita. Sit poden huonoa omatuntoa, kun ei jaksais aina lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja huvittais vaan nukkua päiväunia koko ajan :/ Toivottavasti väsymys pian hellittää. Mä en yhtään muista millä viikoilla se on aiemmissa raskauksissa jäänyt vähemmälle.

Meillä mies ei oo vielä kertonut raskaudesta kenellekään. Mä laskeskelin eilen, että 9:lle henkilölle oon jo itse kertonut. Peräti yhdet onnittelut oon saanut hyvältä kaveriltani. Sukulaiset ei oo onnitellu ollenkaan :whistle: Monet vaan päivittelee kuinka suurta perhettä oikeen meinataan perustaa jne...
Entä te muut, joilla on jo useampia lapsia, miten teidän raskausuutisiin on reagoitu?

No niin, mä lähden tästä tekemään lapsille iltapesuja :wave:
Huomen aamulla ajattelin mennä labraan viemään niitä virtsanäytteitä ja käyn verikokeissa:)

RangaTanga, 9 vko tuli tänään täyteen :heart:

Kilpimama, tervetuloa joukkoon :)

Väsymyksestä, mulla on sekoittunut unet aivan totaalisesti nyt viime päivien aikana. Lähden tosi ajoissa nukkumaan (19-21) ja herään joskus 22-23 syömään ja loppuyön sitten ravaan vessassa ja juomassa. Ihan outoa... Koko ajan on sellainen tietty vetämättömyys päällä.

Jaksamista kaikille, kyllä tämä meillä kohta helpottaa kunhan saadaan viikkoja kasaan ja suurimmat alkukankeudet on ohi :heart:

Mukavaa maanantaita, Vilma ja Elma 9+3 (kyllä, hän on Elma)

Kilpimama tulehan sitten kertomaan miten reissu sujui pienten kanssa ja raskaana... Olemme lähdössä bangtao bayhin (käsittääkseni Phuketin lähistöllä...) maaliskuun alussa 1 ½ -vuotiaan kanssa. Minne päin te menette? Vinkkejä kaipailen sitten lentojen ja muun varalle...

Työgalluppiin.... Lähihoitajana olen työskennellyt pääasiassa akuuttisairaaloissa, mutta ennen äitiyslomaa terveyskeskusavustajana... Nyt olen kuitenkin kotona esikoisen kanssa ja teen keikkaa viikonloppuisin oman jaksamisen mukaan milloin minnekin.

Omaa (.), maha jatkaa kasvuaan. Oireita ei oikeastaan ole vessassa ravaamista ja jatkuvaa nälkää lukuun ottamatta... Yölliset vessakäynnit väsyttää. Tänään olisi hammaslääkäri, apua! En oikein pidä kyseisestä paikasta, vaikkakaan ei mitään neg. kokemuksia olekaan.

Millään ei malttaisi odottaa ensiviikon ultraa... Mulla on aina pelko persiissä kunnes todistetaan taas kaiken olevan kunnossa.

Lenan 10+6

Tervehdys!

Olipas mukavia kuulumisia, nannuz on jo tuntenut liikkeitä, ihanaa! :heart:
Ja vilmav tehnyt paluun! :heart:

Sitten kovasti tsemppiä kaikille flunssan kaatamille, :hug: Itse alan olla flunssasta voiton puolella, onneksi.

Täällä oli puhetta hb:sta, omani on aina huono, vielä ei ole tässä raskaudessa otettu, ekassa oli hyvä alkuun ( yli 120 ) ja alhaisimmillaan laski 96. Mä kyllä käytin sitä kräuterbluftsaftia ihan raskaana ollessa, koska se on ainut joka imeytyy. Mä voin siis vetää vaikka kaksin käsin rautatabuja ja nousu on huonoa. Mutta toi "kräuteri" nostaa tehokkaasti. Ja pakko kun oli saada nousuun, terkka alkoi puhua, että jos laskee viel joudun veritankkaukseen, olin kuitenkin vasta alle puolessa välissä kun tippu jo alle satasen. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
Olin muuten ihan normisti töissä, vaikka hemppa oli noinkin alhaalla, olen jokseenkin tottunut siihen kun on aina tollanen huono.

Kovin odottelen, että tämä väsymys ja paha olo loppuisi, ekassa raskaudessa ei tarvinnut edes oksentaa kertaakaan, nyt on sekin jo ihan tuttua hommaa. Saisi jo alkaa se seesteinen vaihe...
:D

Treelo 12+1

jaksamisia sulle vilmav2 ! :heart:

täällä mä nyt sit oon kotona vaikka koulussa pitäs olla. ei pysty yksinkertasesti palvelee asiakkaita tässä koomassa. päässä humisee, räkä ei lopu niistämällä ja kurkku ihan tukossa. mut sentään ruoka maistuu edelleen :kieh: =)
oon vissii vähä outo...

Nannuz & Jerkku 15+4

Huomenta vaan kaikille...

Tänään kävin aamulla siinä virtsatieinfektio seulassa tai siis kuskasin ne testiputkilot labraan..saipahan aamulla heti leikkiä laboranttia ku sen paineistetun pissapurkin kanssa suhin 6 aikaan aamulla :) Nyt on mulla helpottanut onneks nuo huonotolot vaikka toki ne vielä nostelee rumaa päätänsä ja sit mennään maaten. Ensviikolla ois sit se np-ultra sairaalassa..ihana taas päästä kurkkimaan vauvaa..että miten se on 2 viikossa kasvanut :) Oon sen päivän sit ihan kotosalla kun käyn Tikkurilassa töissä ni Hyvinkäältä on kiva matka ajella sit töihin..ja muutenkin..onhan nuo vapaapäivät on ihan mukavia :)
Kiva oli lueskella hyviä uutisia mitä olitte kirjotelleet ja tietty tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta..

T: Elli + hippunen 10+4

Pahoittelen mahdollisia kirjotusvirheitä...nopiasti töitten lomasta kirjottelen :)

Kirjotellaanpa täältäkin kuulumisia välillä. Lukemassa oon ahkerasti käyny, mutta kommentointi on jäänyt vähemmälle.

Turvotus on valtavaa, enää muutamat housut mahtuu "mukavasti" päälle, en nyt vielä viittis äitiyshousuihin siirtyä...Paha olokin helppas rv7 oli ihan järkyttävää, 24h ällöttävää oloa. Väsymystä on vielä ja loppiaisen tienoilla tuli joku ihme verihulahdus ja pari päivää tuhrutteli ruskeaa vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole tullut mitään. Hieman huolestuttaa kun aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään vuotoja, mutta se jää nähtäväksi mitä tuleman pitää.

Meillä iski taas mukava tautirypäs. Isäntä oli ripulissa pari päivää ja eilen aloitti keskimmäinen. Lisäksi esikolle iski flunssa, raukka on ihan tukossa. Mistäköhän täällä on ollut puhetta...Hb mulla on ollu joka raskaudessa 140 luokkaa, viime raskaudessa se laski 126 ja jouduin rautakuurille hetkeksi. Tarvikkeet meillä on melkein kaikki tallessa, kaukalo täytyy ostaa uusi ja sitteri meni rikki viimeksi. Vaattteita on enemmän kuin tarpeeksi joten äitiyspakkausta en ota, sijoitan sen rahan sitten kaukaloon, meinasin sellaisen telakallisen mallin ostaa. Tyttöä kovasti toivotaan, ennestään on jo 2 poikaa ja tyttö, saataisiin tasajako porukkaan. :D Ja noille prinsessavermeille toinenkin käyttäjä, niitä kun on joka paikka täynnä :whistle:

Mitäs sitten vielä, neuvolankin sain tilattua, se olis 5.2. Mutta nyt päivän toimiin. :wave:

Ritsanampuja rv 7+5

Onnea ja mukavaa jatkoa kaikille odottajille!

Minun odotukseni päättyi viikonloppuna 9+2 viikolla. Murheen keskellä lohdullista oli, että lapsen alku tuli pois pelkän esilääkkeen voimalla, ja aika nopeasti.

Halauksia Marianille!

Täällä on myös unetomuutta havaittavissa. Eilen illalla en saanut unta ja sit taas neljältä heräsin ja en meinannu saada uudelleen unta. Sellasen oon just havainnut, että kun herää niin on tosi vaikea saada uudelleen unta.

Meillä on tänään töissä palaveri ja meinasin kertoa ainakin siitä koulusta. Katsotaan nyt josko pikkuhiljaa myös vauvasta.

Meillä meni synttärit hyvin lauantaina oli 17 vierasta ja eilen 5. Baarissa oltiin, ja jotenkin tuntui että alkaa valvomiset/bailaamiset mun osalta tässä. Sen verran huono-olo oli seuraavana päivänä valvomisen takia. Baarissa myös harmitti kun mieheni kanssa tanssin niin sattu meijän vakkari liikkeet vatsalihaksiin aika pirusti ;)

Mulla oli hemppa 125 ekassa neuvolassa. Syön sitä raskaus multitabsia. Mä oon ymmärtänyt että siinä olevalla raudalla ei saa hemogobiinia nostettua, vaan se lähinnä pitää sen samassa. Mä rupesin sen neuvolan jälkeen syömään sitä kaks tablettia päivässä (d-vitamiinen takia) ja en tiiä vaikuttiko hemppaan, mutta väsymys hävisi. Voihan tosin olla että viikot oli sen verran et väsymys ois niillä viikoilla muutenkin vähentynyt.

Joku meinas kuunnella sydänääniä neuvolassa. Mulla oli lääkärintarkastuksessa 10+4 eikä kuulunut. Eipä tuo jaitannut kun jo kuitenkin nähtiin vauva ultrassa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Mansikkatee ja viikot tasan 11. Nopskaan se aika menee.

Marian olen tosi pahoillani teidän puolesta. Jaksamista surun keskelle :hug:

Tuu-tikki kiitos tsempityksistä!

Vitsi kun mullakin noi rinnat kokisi jotain muutoksia raskauden takia eli siis saisivat taas täytettä. Pojan imetys teki tisseistä ajokoiran luppakorvat. Ei ne mitenkään mairittelevat ennen raskautta olleet, mutta nut aika kamalat. Itkuni turhamaisuuttani niistä itkin ja sit jatkoin elämää :ashamed: Onneksi ainakin imetyksen ajaksi taas tulee kunnon rintavarastus. Miehelle kelpaa ja se riittää... eipä niitä muille pahemmin tule näyteltyä :LOL: Vitsi oli hauskaa ku maito nousi viimeksi ja tissit oli niin arat että pidin toppia rintojen alapuolella ja mies tuli kotiin. Kuvitteli tulleensa Hooter's baariin. Olin niin pöllyssä väsymyksestä, että olisin varmaan ovikellon soidessa avannut oven sellasena :p
Vitsi ku en nyt muista kuka oli saanut Arla ja Ingman tisseille mieheltä nimiksi, aivan loistavaa!!!

Tinu ja Itu 7+5

Jaksamista Marianille, surullista :'( Toivottavasti onni kohtaa teitä pian tänä vuonna.

Mun eka neuvola on kyllä ollut kummallinen. Ei multa mitään hb:a mitattu..omituista. No mut pari viikkoa ennen neuvolaa hb oli 137 eli ihan hyvä. Tai siis tosi hyvä mulle, kun yleensä pyörii siinä 120 paikkeilla.
Kävin ostamassa lisää raskausmultivitoja sekä lisäksi d-vitamiinia.

Mulla on uus harrastus; kattelen ihan intona ( ja ehkä vähän kauhuissaankin) MTV FAKTALTA synnytyssairaalaa-ohjelmaa ja Vauvataloa =) Toivon vaan ,että mullekin sattuis joku niin ihana kätilö ku niissä ohjelmissa on..Mies vaan naureskelee ja hokee "taasko" sä sitä tuijotat, haha.

Me ollaan kerrottu vasta molempien perheille eli vanhemmille ja sisaruksille. Yksikään kaveri ei vielä tiiä. Kerrotaan sitten np-ultran jälkeen. En malta odottaa, et saan kertoa mun parhaalle kaverille. Hän soitti tuossa eräänä päivänä ja ilmoitti saavansa toisen lapsen heinäkuussa. Teki kyllä vaikeuksia pitää suu siinä vaiheessa kiinni :) Ollaan aina oltu ku paita ja peppu ihan tarhasta asti. Häätkin meillä oli samassa kirkossa ja samassa juhlapaikassa (eri vuosina kylläkin), joten musta on aivan ihanaa et ollaan samaan aikaan raskaana.

hankinnoista: Mitään ei olla vielä hankittu. Katotaan jos np-ultrassa kaikki hyvin niin ehkä sitä jonku bodyn vois sitten ostaa :)

Rimprenssa ja Leppis 8+6 ehkä

Äsken sain kaks mattoa pestyä.. on se vain aina oma hommansa näin talvella miettiä et missä liottaa, pesee ja etenkin saa kuivaksi.. mut tuolla ne nyt pesuhuoneessa roikkuu erinäisten viritelmien päällä.
Aamulla sain soitettua päiväkodin johtajallekki, ja lupas Annalle paikan ryhmikseen.. pitää torstaina käydä kirjottaan paperit! Helmikuun alusta alottaa siellä..
Huvitti ku kyseli et haluanko tulla heti kirjottaan ne paperin (aattelin et tänään, ja lupauduin), ni kysykin et tuutko tällä vai ens viikolla..mä et tällä.. et torstaina (et ei vissiin niin kiirettä).. kuulosti et olis ihan mukavasti paikkoja avoinna.. mut saa sit nähä! Pitää samalla käydä vähän haistelemassa muutenkin, et millanen paikka on. johtaja vaikutti puhelimessa ainakin ihan ok tyypiltä!
Töistä vain ei ole vielä mitään varmaa, mut eiköhän ne tässä järjesty..
En yhtään ihmettele et pitkän tauon (vuosien) jälkeen on vaikea palata työelämään, kun nyt tämä vuoden taukokin jännittää ihan mahottomasti, varsinkin kun vielä työpaikka vaihtuu!
Illalla olis kuntonyrkkeily, et ihan mukava päästä vähän joulutauon jälkeen liikkumaan, en vain enään uskalla antaa potkia, et pitää pyytää jotain toista pitämään potkimisen ajaksi sitä patjaa.. pitää kattella muutenkin et miltä ropassa tuntuu, mut aloitan ainakin, et on etes joku harrastus kodin ulkopuolella!!
harmi ku tuo meilletuleevauva sivusto ei toimi, ei saa tähän loppuun sitä mukavaa laskuria..
sukkapari 9+1

Tinu Kiitos infosta!! itsellä tosiaan hoitovapaata vuoden loppuun ja todennäköisesti heinäkuussa alkaisi äitiysloma.

Marianille iso :hug: ja voimia!!

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja niiden laskujen mukaan nyt olisi rv 9+4, mut se ei ole niin koska siinä ei ole huomioitu pitkää kiertoa.
Kaikki oli ok ja hirveesti tuli taas lippua ja lappua...
Neuvolatäti yritti jopa kuunnella sydänäänet, syke löytyi mutta ääntä ei vielä kuulunut. Nooh seuraavalla käynnillä voikin sitten jo kuulua =)

Tuima ja rv 7+5

Miekin nyt liityn tähän leijonanpentustenseuraan. nyt menossa 8+2 ja laskettu laskureiden mukaan 22.8 :) ja esikoinen tulossa. Ensimmäinen neuvola olisi viikonpäästä, niin eiköhän sen jälkeen viisaampi olo ja ultran pvm melkein tiedossa :)

Vähän jännittää vielä, kun viime kesänä meni kesken 10+2 ihan yllättäen. mutta eiköhän tämä tästä. on ollut paljon parempi/varmempi olo jostain syystä nyt koko ajan kun tämä uusi tulokas on ollut tiedossa :)

Yhteistyössä